K čemu čtyřkolku na hybridu, který zrovna není moc trhač, nebo auto na nezpevněné cesty?
Jinak mě napadá úvaha, spřáhnout hybrid s nějakým menším turbobenzínem, kdy můžeme využívat jen přesnou, úspornou a efektivní hladinu otáček, určitě by šla spotřeba dolů, a nebo výkony nahoru.
mozno kvoli trakcii za mokra alebo v zime ked sa smyka... samozrejme schopnosti SUV by som za tym nehladal.... pojde ciste o imidzovku 4x4 nieco ako swift... proste 4x4 tu bude viacmenej asi kvoli aktivnej bezpecnosti ;-)
Predpokladám, že ten 4WD bude fungovať ako v Lexus RX. Pri brzdení oba elektromotory budú vyrábať a ukladať elektrinu do baterky. Aj preto klesne spotreba. Len by som chcel vidieť na streche aj fotočlánky. Naskočíš a vonku baterka je už nabitá.
Fotočlánky už koupit jdou, ale sotva to utáhne klimatizaci, aby člověk nenastoupil do rozpálené výhně, když auto stálo dlouho na slunci. Na nabití baterek to nestačí.
Když máš to 4WD téměř zadarmo, tak proč to nevyužít? Oproti klasickému 4WD, které spotřebu vozu zvyšuje, tady máš 4WD, které spotřebu snižuje. V zimě se to může hodit.
Protože 4kolky sou v módě a lidi je chtěj a řešení který používá PSA a Lexus je chytrý a povedený. Ostatně bude ho používat i příští generace Audi A4 quattro
A má Millerův cyklus vyšší účinnost než Atkinsonův? Motor by mohl být menší, ale za cenu vyšší složitosti a ztrát.
Taky nevím, jak se turbomotoru líbí vypínání několikrát za minutu.
Protože to není takový problém udělat, aniž by došlo k výraznějšímu nárůstu hmotnosti a jízdních odporů na připojitelné nápravě. Přidaná hodnota je jasná - stačí aby například začalo mrznout. Ale asi to bude mít i nějaké další výhody...
Jsi tu asi jediný, jehož názory se v tomto oboru dají brát vážně... Myslíš, že to bude oproti současnému Priusu výrazná revoluce, nebo spíš jen mírná evoluce?
Děkuji ;-)
Myslím, že to bude mírná evoluce co se vzhledu týče, ale technika bude pokrokovější. Na google se dá po zadání "Prius 2015" najít fotky z japonských časopisů. Akorát nevím, jak budou v Priusu působit klasické budíky.
"Tenhle" pohon 4x4 dávno před ním používal Lexus, což je de facto Toyota. Tak nechápu, proč by měli něco přebírat od PSA, když PSA to přebralo od Lexusu.
Prius 1. generace byl sedan. 2., 3. a 4. mají docela podobný profil, ale rozdíly nevidí...asi jenom ty. Rozeznáš od sebe různé generace golfů? Rozeznáš od sebe stojící sedan A3 až A8? Rozeznáš ze zadu součané bavorácké kombíky? Nějak jsem si v diskuséch nevšim, že by ti jejich podobnost tolik překážela.