Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford Focus RS bude mít zpoždění

19 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Nerád to hovorím, ale s Focusom RS to vyzerá už pomaly ako s Civicom type R, teda sľuby, oddaľovanie a stále nič. Nám Európanom sa ťažko prehryzáva, že Ford kašle na európske Mondeo a dá ho sem ako pomaly posledné zo všetkých kontinentov, ak však takto budú naťahovať aj RS, môže sa stať, že keď ho konečne s fanfárami uvedú, už naň nik nebude zvedavý. Časy sa menia, trh sa nasycuje a zatiaľ čo RS v druhej generácii bola ikona aj tým, že v podstate nemala konkurenciu, teraz už hothečov s výkonom okolo 300 k pribudlo a bude musieť bojovať s viacerými protivníkmi.
Avatar - King
King
Ty stále znova a znova zapomínáš, že CTR žádné zpoždění nemá. Byl oznámen na rok 2015 a 2015 také bude. 8-s
MariAchi
Ale platí to samé jako pro Focus RS - je možné, že to už na něj nebude nikdo zvědavý.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Dle toho jak se rozjizdi vzdy pod Type-Rem debaty, jak v USA podepisujou petice, jaky vzbudil ohlas ted na autosalonu v Zeneve si nemyslim, ze by na něj už nebyl nikdo zvědavý 😉 Jedine co muze byt problem je cena, protoze jinak to bude spicka 😉
Nicco
By ma zaujimala ziskovost takychto projektov, alebo o com tam vlastne ide. Image, ze toto dokazeme vyrobit asi nie, kedze by dokazali aj 4x4 - ale ze vraj to uz by bolo velmi drahe - napriek tomu, ze uz to maju min v Kuge.
MariAchi
Osobně si myslím, že ani tak moc nejde o ziskovost samotného sportovního modelu, ale o jeho pověst a v závislosti na ní o prodeje sportovních paketů na základní modely (M-paket pro BMW, R-line paket pro VW atd...).
MariAchi
HH s výkonem okolo 300 koní přibylo a pomalu začíná být jasné, že výkon není vše a u předokolek platí, že méně může být více. Ostatně Ford to poznal sám na Focusu RS 500 s 350 koňmi, který kromě výkonu a přestřelené ceny ničím vyjímečný nebyl.
Osobně tipuju, že Ford (a možná i ta Honda) pracují na autech, která buď nabídnou 300+ koní s pohonem čtyř kol, nebo budou dále předokolky, ale s nižším výkonem a s větším důrazem na kvalitní komponenty podvozku a řízení a na naladění.
Přemotorovaným předokolkám zvoní umíráček (můj názor), 250-270 koní na předních kolech je až až.
Avatar - iudex
iudex
Súhlasím s Tebou, že 300 koní už si zaslúži štvorkolku, na druhej strane Leon Cupra ukazuje, že ani 280 koní nemusí znamenať nezvládnuteľnú premotorovanú beštiu, naopak všetky testy hovoria o prekvapivo civilnom charaktere, nečakanom od 280k auta.
Okrem toho spomínaná Cupra, avizovaná Astra OCP Extreme, Civic type R, možno Focus RS nesvedčia o tom, že by silným predokolkám hrozilo vyhynutie. 😉
MariAchi
Civic typeR ještě není, Astra OPC extreme taky ne, Focus RS taky ne, Cupra v podstatě sedí do mé definice 250 - 270 koní - ano, Cupra má 280 koní, ale já měl s tím umíráčkem na mysli právě ty předokolky s 300+ koňmi a jak vidíš, nikomu se s nimi ven moc nechce.

Třeba ten Focus RS: Současné ST má 250 koní a jezdí docela...no není to dělo, jako stará verze, ale OK (chybí samosvor). Takže Ford stojí před volbou - udělat silnější verzi s cca 280-300 koňmi a samosvorem (což je jen víc stejného a netrumfuje to předchozí F RS), nebo 300+ koní, dejme tomu 320, nasadit cenu 1,3M, jak má Ford ve zvyku u přemotorovaných lowendů a pak to odpískat, protože další výkon už předokolku nikam neposune (viz Focus RS 500), nebo ho udělat jako 300+ koní se 4x4 a nandat to Golfu R. Jenže cena za Focus RS s výkonem 300+ koní a se 4x4 se asi ani nevejde na displej vědecké kalkulačky...
Avatar - Choochoo
Choochoo
Spis bych si tipnul, ze Honda pracuje ny vykone predokolce, ktera bude na okruhu atakovat cas 7:45 a bude to designova spicka po tom co predvedli v Zeneve. Tuctovek je mraky, ale Type-R je ikona, takze by to melo odpovidat. Si vem az s tim budes prohanet na NS takove skvosty jako 911, Murcielago nebo R8 >😒] >😁 😉
MariAchi
Ikona to ještě není, maximálně tak "plakátová ikona".
R8 a další supersporty můžeš prohnat s předokolkou už dnes, stačí na Cupru (to je totiž nejrychlejší předokolka na ringu 😉 ) obout semislicky, nebo slicky a máš to v kapse. To samé můžeš udělat i s Méganem RS, možná i s Focusem RS / RS 500.
Tedy - pokud se cítíš být dostatečně dobrým řidičem na to, abys ty časy zajel 😄
Avatar - Choochoo
Choochoo
Tak Cupra neni zadny zazrak, aby dala Megana RS musela dat semislicky, takze o nejakem prohaneni nemuze byt rec. Cas Cupry bude nekde mirne za RS, tipuju to na 8:10 na stejnych gumach z RS.
Avatar - iudex
iudex
No uvidíme, ako všelijako si bude musieť k dobrému času dopomáhať C TR (ak teda jedného dňa (mesiaca, roka...) konečne bude. Cupra jednoducho prišla, videla, zvíťazila; tajpár ešte neprišiel, nič nevidel a víťazí zatiaľ akurát virtuálne a v mysliach zopár skalných Hondistov.
Avatar - white label
white label
Jj, asi tak nějak... 😉
Avatar - Choochoo
Choochoo
Tim ze neni zadny zazrak bylo mysleno v porovnani s RS. Vsichni hazeli cas na normalnich pneu a najednou Cupra semislicky a nekdo se tady z toho muze po 😉

Prisla, videla, zvitezila? To je blabol. Jak dlouho na tom delali? motor meli od vw, takze přes rok klidne testovali a nastavovali. Vysledek byl rozpacity, takze pro prekonani casu museli pouzit semislicky a dohnat nekolikase***vy naskok Meganu RS a 15s na prekonani 8min. Tomuhle ty rikas prisel videl zvitezil. Seat nemohl ani reklamovat, ze v roce 14 bude rychlejsi nez RS pac neni. Tady nejde o zadne skalni Hondisty, ale o porovnani Meganu RS a Cupry
MariAchi
Abysis, ty zaslepený anitikoncernový fanatiku, nenaběhl, počkáme v jaké konfiguraci pneu zajede svůj nejlepší čas všech dob Honda a pak můžeš zase mudrovat o semislickách a nic moc autě >😁
MariAchi
Jasně, auto, které zajede ring pod osm minut není žádný zázrak - pokud to tedy ovšem není Honda, ta je zázrak každopádně, ať se děje, co se děje, viď?
Na čem svůj čas zajel Mégane RS je ve hvězdách, faktem je, že ani profíci za jeho volantem na stejných pneu nebyli schopni se jeho času ani přiblížit a při dalších testech na jiných okruzích na standartních pneu z výroby MRS nijak nezářil.
Nehodlám tu pitvat, jestli jel taky na semi slickách, nebo ne, každopádně kdo je větší pako - ten, kdo auto obuje do gum, se kterými si to auto můžeš koupit, nebo ten, kdo ho obuje do gum, jež mu nedovolí využít svůj potenciál naplno?
To bys taky mohl bečet na časem Clia RS, že mělo tlumiče Bilstein, když ostatní jezdí normální mainstream Monroe atd, stejně tak bys mohl kritizovat použití čtyřpístkových třmenů (třeba BREMBO) jak na Méganu, tak na Cliu...
Leon je momentálně nejrychlejší předokolkou na ringu, zajel to v konfiguraci, kterou si můžeš normálně objednat, a fakt, že to odmítáš uznat kvůli pneu, nebo čemukoliv jinému na tom nic nezmění.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Neodmitam uznat ze Cupra je rychla, ale odmitam uznat ze je vyrazne rychlejsi nez Megane RS. Ty auta jsou srovnatelna. Spise me stve ze v ramci Fair-play nepouzili gumy jako konkurence a pochybuji, ze ted bude chtit nekdo z ostatnich pouzit jine. Jinak se zeptam. Cupra se s temi gumami normalne prodava? Jaky brzdy ma Cupra? Hlavne nerikej ze ty same co 1,2TSI 😉
MariAchi
Jaké fair-play?
Znovu: O tom, jaké pneu skutečně MRS použil při své jízdě se vedou spory, podložené neschopností dosáhnout stejného času v avizované konfiguraci.
Fair play neexistuje, testuješ auto tak, jak ho prodáváš a pokud Renault k Meganu RS nedodává semislicky, tak, holt, musel jet na UHP.
Cupra má Micheliny Cup2 v příplatkové výbavě = takto si auto můžeš nakonfigurovat a na těchto pneu odjet ze showroomu.
Cupra má čtyřpísty a kotouče 340mm, Honda by měla mít šestipísty [odkaz] , bože, to jsou ale žabaři - na to aby překonali nic moc Leona museli namontovat šestipístkové třmeny, kdyby dodržovali fair play, měli by stejné brzdy jako konkurence, bla bla bla, šušu >😁