Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v 1. čtvrtletí 2014: Maserati se zlepšilo o 1300 %, Škoda o 24 %

59 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
:yes:
Jo o Ramky, Duranga a Chargery je stále zájem.

A jak vidno stále větší. To je dobrá zpráva :yes:
Avatar - Emel
Emel
14 kusů za kvartál... jestli to tak půjde dál, dají 50 za rok!
Avatar - Anonym
Anonym
Neofiko dovoz....nezapomen. Hodně slušný čísla.
Avatar - Emel
Emel
Ale tak proč ne, RAM sice není to co na silnici potěší moje oko, ale na druhou stranu, pestrost je dobrá věc.
Avatar - Anonym
Anonym
Ta nová vypadá velmi dobře. Zvlášt ve vrcholné verzi Laramie.
Daducha
Skodovku tahne nahoru Rapid. Kdo by to byl cekal?
Avatar - Emel
Emel
Octavia 4969, Rapid 2876...
Daducha
Myslim porovnani vuci lonsku, Octavka se prodava +- stejne, zmena je par procent nahoru nebo dolu, ale Rapid ma vyrazny narust.
Avatar - Emel
Emel
Rapid je geniální auto pro český trh, tedy zejména pro soukromé osoby... kdyby stál o něco méně.
Makovnik
Rapidu vyrazne pomohol spacebag, uz toho jazdi po cestach pomerne dost. I ked nazivo je sedan lepsi nez hatch.
Avatar - Dinar
Dinar
No, určitě ne ti, co se tu celý loňský rok vypisovali o tom, jaký bude rapid propadák.
overnight
Dalo se, Rapid je takový cenový i prostorový kompromis mezi Octavií a končící generací Fabie a to zejména pro lidi, kteří více vnímají auto jen jako spotřební zboží. Celkově slušné auto od české odnože VW.
marianek
Neda mi to. Bravo Maserati
Bobo(CZ)
Nicméně - to je to kouzlo statistiky >😒] Prodáš jeden kousek a pak o třináct víc a rázem ti to vyletí o tisíce procent. Ale já to Mase přeju - jen tak dál :yes: :yes: :yes:
Avatar - wakantanka
wakantanka
Sergio to má očividne dobre spočítané, na jednom predanom kuse od Mase určite zarobí viac ako na 10 Fiatoch. Ak tie zárobky potom naleje trebárs do Alfy, určite sa nikto nepohnevá. >😁 Už aby to bolo.
jossalito
On to tam leje nepochybně už teď.
V dobách, kdy ještě Alfa zveřejňovala čísla, byla ročně v misusu nějakých 500 mil Euro.
Avatar - wakantanka
wakantanka
No to je samo sebou, že ich lial aj doteraz, otázne je kto mu ich "vyrábal". Myslím, že Mase v poslednej dobe tiež zhltlo nemálo investícií, aby mohlo vyrábať to čo vyrába. A zrejme to pán účtovník spočítal tak, že vzhľadom k očakávaným výnosom sa to oplatilo viac ako do Alfy. Každopádne čakám na konkrétne výsledky tohto počinu.
marianek
je to tak. Na druhou stranu, Maserati ma dnes co nabidnout. Navic, v teto tride je dost tezke se odlisit.
Avatar - Dinar
Dinar
To je pravda, mase na tu odlišnost dost tlačí, bohužel z toho neleze úplně jednoznačný výsledek právě kvůli snaze o odlišnost. Každopádně na první pokus ve třídě je to o.k., přestože po opadnutí zájmu o novinku dojde na přesun do kolonky "okrajová záležitost".
marianek
Za Maserati se ale (skoro) kazdy otoci. Konkurence si ten samy clovek ani nevsimne.
Avatar - Anonym
Anonym
Nejen za Maserati, i za Jaguarem či Cadillacem
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nie je to tak dávno keď sa každý otočil za všetkým čo nebolo vyrobené v bývalom ostbloku že? >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Jo ale ty doby sou dávno pryč, naopak dneska se lidi otáčí za Volhou, Tatrou když sou někde jednou za rok vidět v provozu a otáčeli by se i za Čajkama a Zily, kdyby nějaký jezdili.

Co je netradiční a málo vídané je vždy centrem zájmu.
Avatar - romgator
romgator
V našem městě parkuje několik Cadillacu Escalade a pár XF a vím, že lidi na ty auta opravdu kouknou. Je přitom jedno, jestli je to muž, žena nebo dítě. Je těžké navrhnout něco za čím se každý ohlédne a zároveň aby se to prodávalo víc než jako kusovka.
RS
Když ta vyheverovaná krabice od smutečních bot zastíní slunce, tak si toho každý všimne a otočí se. O tom není pochyb. >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
>😁 >😁 >😁
HAHA, tak sem se dneska zas zasmáli.....
Avatar - Dinar
Dinar
Stále ty stejně dětinské rozumy... Jaký vliv má to, že se někdo za Mase otočí, na jeho prodeje? Diskutuješ pod článkem o prodejích, můj koment se týká povedenosti ghibli z hlediska šancí na prodejní úspěch a ty sem dáš výpotek o otáčení se. To je ti pořád těch patnáct jako před osmi lety? 😲
marianek
Nekopej zase kolem sebe. Detinsky se chovas jen ty.
Jsou lide, kteri nechteji byt soucasti stada a chteji se odlisit ---> koupi si ted(treba)Maserati. Skoda, ze se takove veci museji porad dokola vysvetlovat uz pres 8 let.
Avatar - Dinar
Dinar
Takže si to auto koupí proto, že se za ním mariánek otočí? Tohle je, dle tvého, motivace kupce vyšší střední, to myslíš vážně? >😁 >😁
No, nic, zkusil jsem to, ale ty jsi pořád marnej.

Odlišení maserati není v tom jak vypadá, vypadá jako maserati, ale ve způsobu jak jezdí, jeho zaměření, na řidiče více než na cestování, na šou více než na komfort atd., o tom mluvím já, a ve vztahu k prodejům říkám, že po opadnutí extra zájmu o novinku, se právě kvůli té přílišné vyhraněnosti ghibli bude motat na spodku tabulek. Tohle nemá s tvými prvoplánovým pohledem "odlišení se od stáda", co dělat, dospělí lidé, a o to víc lidé, kteří vědí co je mase, a proč ho chtějí, vůbec neuvažují.
marianek
Kupci Maserati je uplne jedno, kdo se za cim otaci. On vi, ze se odlisi od nudne konkurencni produkce. Samozrejme, nahore uz nekdo spravne napsal, ze i mezi konkurenty jsou zajimave produkty.
Dinare, zase jsi jednou napsal takovy nesmysl, ze mi je te az lito.
Avatar - Dinar
Dinar
já o prodejích: ....po opadnutí zájmu o novinku dojde na přesun do kolonky "okrajová záležitost".

mariánek: Za Maserati se ale (skoro) kazdy otoci. Konkurence si ten samy clovek ani nevsimne.

Lituj sebe, hošíku. 😉
marianek
Ono to jde ruku v ruce. Jenže to člověk bez rozhledu nikdy nebude chtít chápat.

Nic. Než zase začneš kopat všude okolo a vztekat se, ukončim tuto úplně zbytečnou debatu. Hezký zbytek odpoledne.
Avatar - Dinar
Dinar
Ano, už to své zoufalství ukonči a běž se ohlížet na ulici... a nezapomeň kačera. :-!
webpaja
Tvůj rozhled končí tvrzením "Za Maserati se ale (skoro) kazdy otoci."? To je nářez >😁
jossalito
Opět vůbec nechápeš proč lidi kupují právě Maserati. To není vůbec o nějakém pozérství, ale předně o tom, jak to auto jezdí. Dinár to napsal naprosto správně.

Jsi opravdu zoufalý Bambusáři. >😁 :no:
marianek
Jelito, těm manželkám, přítelkyním a milenkám je úplně jedno jak Ghibli jezdí.
jossalito
Ty si opravdu myslíš, že Maserati je povozem pro ženské? Takové neposlušné auto?
Ale jdi ty brepto. >😁
webpaja
Ale jo, myslím, že třeba Ghibli by mohlo. Je ale na women's car moc muskulinní, aby ho jen neobdivovaly, nýbrž i řídily.
webpaja
Ty tedy jedeš, příteli >😒]
Avatar - wakantanka
wakantanka
No neviem, ale mám poci že pravda bude niekde uprostred. Aby malo hocaké auto adekvátny odbyt potrebuje byt nielen pekné, dobre jazdiť a zároveň mať adekvátne nastavenú cenu s príslušným image a servisným zázemím. Myslím si že nové Ghibli robí presne to čo má. Vyčnieva z radov viacmenej konzervatívnej konkurencie ľúbivým dizajnom s talianskym šarmom, podporené prémiovou technikou a adekvátnou cenou. Pokiaľ si dobre pamätám, tak Ghibli nikdy nemalo ambície lámať rekordy v predaji. Má hlavne pomôcť značke nájsť nových klientov na spodnom okraji ponuky a prípadne ich nalákať neskôr na väčšie Quattroporte. Ale hlavne má zarobiť Fiatu peniaze, ktoré chce investovať do Alfy atď.
marianek
Přesně tak. On to ten místní uber klub nikdy nepochopí.
Avatar - Dinar
Dinar
Přesně tak? Přesně tak, co? Wakatanka nepíše nic o tom, že mase bude mít úspěch protože se za ním budou mariánci ohlížet. >😁 :no:
webpaja
Pravda není uprostřed, pravdu má Dinar maximální. Nebavme se jen o vzhledu, ale i účelu jakej má Ghibli plnit...mamažerskej sedan. Tam je pár otravných nedotažeností, který konkurence prostě nemá. Nic závažnýho, nic na velkej facelift, jen na doladění. Pak se vyjma jednoznačných kladů dokáže postavit ostatním pardálům ve všem.
Avatar - Dinar
Dinar
Vnímáš to dobře, jen jde o to, jaké z toho popisu stavu vyvodíš závěry. Ghibli má velmi těžký úkol, trochu schizofrenní, má být tím, co trčí z davu, tj. závanem sportlux. značky ve vyšší střední, a přitom dostát kvalitám a hlavně požadavkům, které mají zákazníci dané třídy na své auto, což znamená čelit zejména D3, která svá auta v tomto segmentu cizeluje x generací. To je opravdu těžký úkol, a jak píšu v prvním komentu, nevyšlo to maserati napoprvé úplně dokonale, protože sportovnost a jízdní mase feeling je v ghibli na jedničku, ale to další už je horší, jak "závan" luxusu vyšší třídy, ten tam není, jakkoliv všechno obšité kůží, plebejštější značky jsou v detailech provedení lepší, infotainment z Chrysleru, a hlavně kvality auta jako cesťáku, což je v dané třídě naprosto klíčové, nedosahují úrovně D3. Mluvím tu o dieselovém ghibli, které se o konkurenci k těm klasickým 530d snaží nejvíce, to auto je hlučné, jak od motoru tak aerodynamickým hlukem, má některé ergonomické chyby, např. debilní volič AT, apod. Nejel jsem benzinovou variantu, ale z toho dýzlu je mi docela jasné, že ghlibli stavěli primárně pro benziny, a že s benzinem to bude jako celek mnohem lepší, jen problém je v tom, že aktuálně v této třídě vládne nafta. A tím se vracím zpět k prodejům. Kde se mají vzít zákazníci ghibli? Budou to mariánci otáčející se na ulici? Asi ne, že. Měli by to být kupci vyšší střední, tedy ti, kteří ta auta, tu konkurenci, jezdí, a tihle lidé si prostě horší auto (jako celek) nekoupí, i když je to maserati, což evokuje mase kupé za tři mega. Plus připočti to, co sám říkáš, tj. dostupnost servisu, cenu auta. Jedna a jedna jsou dvě, ghibli v benzinu bude exotika, ghibli v dýzlu se nějaká prodají, ale bude to okraj v tom smyslu, že např. na podobně se orientující jaguar, se bude mase dívat prodejně z velké dálky o D3 nemá smysl ani mluvit. Mně se ghibli, tím jak jezdí, líbilo strašlivě, moc bych si přál, aby takto řidičsky nastavovali auta i ostatní, přetáčivost, nádherné řízení, jenže ty další nedotaženosti a slabiny to auto prostě jako daily car a cesťák ve srovnání s D3 diskvalifikují. 😉
Mig_35
Ani bych se nedivil, Dinare, kdyby z těch Maserati bylo 12 dieselových. A potom jsou ty řeči o tom, že si to kupují víc "řidiči" tak nějak mimo... spíš pózéři.
webpaja
Stejně to nedá viď? Diskutovat tu s někým, kdo se maximálně otočí, ale Ghibli nejel je v zásadě nesmyslná.
Navíc pak diskuze s někým, kdo v autech hledá dostatečnost. To je pak těžká práce.

Zopakovat tu, že vyjma fantastických vlastností má Ghibli i pár pouze dostatečných, který zbytečně kazí vjem celku? Asi nemá smysl 😉
Paulie88
Krásná tabulka :yes:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Paulie88
Hyundaista zůstane Hyundaistou >😁
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Paulie88
Já vím že lidi v tomhle státě jsou omezení a tak je kupují jak na běžícím pásu ale asi to začíná brzdit 😒 ... Nevím proč bych nemohl nepřát, neznáš mé důvody , jsou ale prosté ...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - romgator
romgator
Stačí se podívat na jejich současné vozy a je jasné, že Lada je zaměřena na klienty, kteří chtějí levné (velmi levné ) auto. Ovšem pohled do ceníku tak nějak tvrdí opak. O to větší div, že se jich u nás tolik prodá (a za takové ceny). Já osobně číslo 21 vidím jako dost slušný výsledek, i když loni to bylo více ( pro mě šok).
Avatar - Anonym
Anonym
Prodávaj se pouze Nivy, které kupují lesníci, myslivci, lomy, sem tam i policie a pár nadšenců.
Zbytek sou kusovky, loni asi 3 ks Priory a jedna Kalina.
Avatar - Anonym
Anonym
Jo pozor, letos se prý prodaly dvě Granty, jedna stříbrná a modrá předváděčka ze Sadské. Další dvě předváděčky na své zákazníky čekaj. Jedna v Mostě, druhá v Praze na Koněvce
Avatar - romgator
romgator
Niva je fakt nezmar. Ovšem by mě zajímalo, co přijde v případě, že se přestane vyrábět. Ona ta konstrukce pochází snad z 80. let.
Banjo
Jasněže z 80. let. Už tehdy jich tu pár jezdilo - pamatuju si to.
Mr.Murphy
As for Maserati: March sales rose 337% for the brand as a whole in the United States in March, meaning that the company sold over three times as many cars as in March 2013. The company has boasted triple-digit growth for each of the last ten months. Maserati has 83 dealerships; their primary cars are reportedly both based on heavily modified versions of Chrysler’s 300C, with unique front suspensions, bodies, and engines. The $66,900 Ghibli has all wheel drive and a Ferrari-built twin-turbo 404-horsepower V6 (Europeans can get a VM diesel), while the over-$100,000 Quattroporte has the same V6 with an optional 523-horsepower twin-turbo V8. A two-door Gran Turismo line continues.

[odkaz]

takže ty prodeje rostou i na důležitějším písečku než je ten český.... 😉

Celkově ty čísla pro Mase budou letos asi hodně dobrá a i finanční vývar pro Fiat by mohl být zajímavý....
webpaja
Jistě, je to potěšující! Z malých čísel se startuje při modelový ofenzívě relativně dobře. Teď to jen udržet a umět z nových zákazníků udělat stálý.