to je snad vtip... ved to musi jazdit aspon za 10-12L podla mna ;-) a mozno aj viac
ja s 6 rocnym pajerom 3.2 118kw dieslom ked sa mi dostane obcas do ruk jazdim za 9-10 litrov v automate a nechce sa mi verit ze toto bawo bude jazdit za 6,7 to ma nikto nepresvedci. Je pravda ze pajero uz je tehcnicky starsie ale je ovela slabsie a stejne zerie aspon tych 9 litrov v diesli, tej spotrebe bmw proste neverim ;-\ , test ani radsej necitam staci mi pohlad na tabulky a vidim ze minimalne ta spotreba je mimo miisu... o dizajne tohto auta tiez radsej pomlcim, tie 19tky vyzeraju na fotke ako kolecka z furiku takze to bude sakra tluste auto.... na pajere aj terenne 17tky vyzeraju fajn
ja len kukam na papierove udaje a su skutocne nezmyselne , ako moze bmw vypustit do sveta taketo hodnoty? spotreba 400 konoveho diesla na urovni 50kw felicie?
je mi jasne ze ste za 6,7 nejazdili :-) nemam na vas ziadne namietky, mna len zaujima ako taketo nezmyselne papierove hodnoty spotreby moze jeden seriozny vyroca udavat ked vie ze su nerealne, vie mi to niekto vysvetlit? v com je ten chytak?
je jasne ze to bude aspon 10 minimalne.... ved "slabucke" pajero tolko zere, test necitam, auto ma nezaujima
A proč by tu spotřebu jako nemohli naměřit? Za prvé ten motor má většinou jen lehce přes 350 koní a za druhé nemůžeš takové auto porovnávat se starým Pajerem. Také jsem měl Land Cruisera s 3.0D4D (R4 nafta) a jezdil pořád za 10. Nyní mám o dva válce navíc a jezdím klidně za šest.
Všichni měří dle stejné normy, to není o serióznosti automobilky. Ale některé seriózní automobilky uvádějí ještě míň. Namátkou třeba H/K. Zpráva o tom ti určitě neunikla, jelikož diskutuješ pod každým článkem.
no tak ja normalnym štylom jazdim na mojej 535d F10 za 7.8l..ale zas nejazdim na slimaka..
uvedom si ale jednu vec,,mam Pajero rad ale neporovnavaj motor v Pajere a motor v BMW ktorý je omnoho novší, pokrokovejší a silnejší..nehovoriac o tom že je tam skvelá prevodovka ZF...
taktiež vďaka takému výkonu a triturbu na ten motor nemusíš tak naliehať a motor sa s autom netrápi..nepotrebuješ naňho tlačiť tolko ako napr. na to dané Pajero..a samozrejme čím viac naliehaš tým viac to bude žrať..
a je jasne že 6.7 nie je spotreba ktorú na palubáku uvidíš každý deň ale nič nie je nemožné..ja som raz šiel trasu Bratislava-Čadca s mojou 535d...vynuloval počítač..asi 30 km do Źiliny to je obyčajná cesta kde som šiel okolo 100km/hod..potom zvyšných 170km po dialnici 140km..a v BA som pozrel a výsledná bola 7.2...a tiež niekomu nejde do hlavy ako môže mať takú spotrebu auto s 313 koňmi..ale hovorím..motor má dosť sily a nemusíš mu dávať vôbec zabrať aby si zrýchlil rovnako ako ostatní členovia dopravy...a navyše skvelá 8-stupňová ktorá drží otáčky v režime D presne tak aby auto žralo čo najmenej...takže nič nie je nemožné ;-)
Už som ti to písal stokrát, napíšem ti to ešte raz. Takéto hodnoty do sveta nevypustilo BMW. Spotreba sa v EU meria štandardizovane podľa noriem EU. Chápeš? A ešte nám vysvetli, ako sa tebe, 12 ročnému decku, dostane do ruky, preboha, Pajero. A porovnávať spotrebu starého Pajera a X5 s troma turbami, to môžeš len ty. A ešte mi povedz, ako si tú spotrebu na Pajere meral? Natankoval si plnú, vyjazdil a potom znova plnú, a potom to vydelil? (Inak sa spotreba nedá zmerať). Alebo ti len dal dedo šoférovať a ty si videl spotrebu na palubnom počítači?
Prosím už sa tu viac nezosmiešňuj, čítať tvoje smiešne príspevky by malo byť úsmevné, ale neviem sa pri nich nerozčúliť.
>:-[] >:-[] A ty tu pindáš o bulváru? S podobně "fundovaným" plkem buď rád, že je to tady bulvár, na kvalifikovanou diskusi nemáš střelivo, kiamane. ;-)
K tomu bychom se měli vyjadřovat všichni a žádat nápravu. Jsou tací, kteří tomu uvěří a následně se budou divit. Osobně tyto údaje řadím do stejné kategorie jako přetáčení tachometrů. Je to klamání zákazníka.
Nejde o to, kdo spáchal trestný čin. >:D Ty válíš. Já tedy nemám problém normované spotřeby dosáhnout, když chci. Myslel jsem, že jsi klidný řidič. Tak rozviň svůj klid. ;-)
Tak jestli tady chceš švejkovat, tak se nemáme o čem bavit.
Na hledání viníka jsou tu jiní, mě nezajímá, kdo se zde snaží zákazníkovi namluvit, že automobil nahoře dokáže jet v průměru za 6.7l.
Co jsi myslel tím, že automobilky nemají na výběr?
Někteří soudruzi nám tu prostě švejkují, soudruhu mariánku, souhlasím s vaším návrhem na jejich vyloučení! A to si představte, že zrovna soudruha MT, jsem chtěl osobně navrhnout na pochvalu před rozvinutou zástavou. >:D
Vim, ze nedokazes. Nikdo nedokaze. Ani me neprekvapuje, ze je pro tebe tak tezke to priznat.
Dinare, kone potrebuji nazrat a 6.7l ovse je pro 350koni moc malo.
Bambusáři, možná ti uniklo, ale výkon těch 350 kobyl není nutný k tomu, aby auto dokázalo kroužit dle normovaného cyklu za 6.7.
Protože ke splnění té normy těch 350 koní nepotřebuješ. Valná většina se jich při měření bude flákat a nebudou tedy muset dostat nažrat. ;-)
Jelito, zde nejde o dosazeni spotreby podle norem, tedy nekde v laboratornich podminkach. Zde jde o fakt, ze teto spotreby v normalnim provozu nedosahnes.
Mluv za sebe, já té spotřeby dosáhnu. Protože vím, že nejvíc spotřebu ovlivňuje řidič a sám se v tomto ohledu dokážu bezproblému krotit. Mám několik aut a s každým (úplně každým) to svedu. Nicméně jezdím lehce přes, ale i přes limity.
Že ty nedokážeš dosáhnout deklarované normované spotřeby, vypovídá spíš o tobě, než o tom autě. ;-)
Tím jsem myslel, že je předepsán způsob měření spotřeby a automobilka se ho musí držet. Tuhle hodnotu pak máš v technickém průkazu. Je pochopitelné, že do technických údajů použijí stejné hodnoty. Ano, můžou udat další hodnoty, můžou je použít v reklamě (tedy nikdo je nenutí udávat hodnoty dle mezinárodně uznávané metodiky), ale proč by to dělali?
Diky, o to mi právě jde. Automobilka ví, že udává nesmysl. Ten nesmysl je ji ku prospěchu. Toto jsem měl na mysli, když jsem psal, že je jedno, kdo tvrdí nesmysl o spotřebě 6.7l u cihly v článku nahoře.
Ano, automobilka ví, že udává totální zhovadilost. Každý, do si jednou přečetl podmínky testu ví, že je to nesmysl. Spousta "vylepšení" spotřeby má reálný efekt jen v normovaném cyklu měření (dlouhé převody, stop-start).
ALE: Evropské předpisy nařizují udávat spotřebu právě podle téhle zhovadilosti. Už si toho mimochodem v EU všimli (ale úplně blbým způsobem).
Aby se výrobce vyvlíknul z jakéhokoliv dalšího popotahování ohledně klamání zákazníka, pod to číslo radši napíše, že je to podle EU normy, a je v pohodě. Nikdo ti ale nebude psát kolik to auto žere "normálně" - protože to záleží na řidiči, stylu jízdy, jaké trasy s tím děláš, atd.
V prospektech jasně stojí, jakou metodikou bylo spotřeby dosáhnuto a automobilky si nemůžou vybrat jinou. Když se ti spotřeba nelíbí, můžeš ji nechat laboratorně změřit. V laboratoři dosáhnou stejné hodnoty (za předpokladu, že nemáš americký hyundai) a dál si můžeš jít pískat. A já třeba na normovanou spotřebu dosáhnu, když se snažím.
Otázka ale zní o kolik se spotřeba auta nahoře podle výrobce bude lišit od té ve skutečnosti. Konečného zákazníka nezajímá kolik si motor vzal v laboratoři.
Očekávejme, že reálná spotřeba bude tak 9-10l.
Ano, v testu je to dokonce napsáno. V každém testu to je napsáno. Za metodiku měření ovšem nezodpovídá automobilka, s požadavkem na reálnější předpis pro měření spotřeby musíš mnohem výš :-)
Jak jsem již napsal několikrát, je jedno kdo uvádí nesmysly. O to mi zde nejde. Jde o to, že jsou tací, kteří věří, že to auto pojede s uvedenou spotřebou. 6.7l je stejně vypovídající jako kdyby na prodejním lístku stálo "spotřeba 2l z kopce při vyřazené rychlosti.
Tedy, pokud chci uvádět spotřebu, uvedu spotřebu dosaženou v reálném provozu.
Reálný provoz znamená pro každého něco jiného. Současný předpis, závazný pro všechny automobilky, ho nějakým způsobem definuje, že se od reality všedních dnů hodně liší, to je věc druhá. Pokud ovšem vím, EU parlament nebo komise nebo jak se ten orgán jmenuje, pracuje na novém závazném měřícím cyklu. Podle něj bude tabulková spotřeba reflektována mnohem důvěryhodněji.
Jinak na svých soukromých autech jsem nikdy neměl problém jezdit reálně ještě úsporněji, než co se píše v techničáku. Tudíž já bych se obrátil na Brusel, že ten cyklus je opravdu k ničemu, zbytečně přeměřuje.
Mylis se. U nekterych automobilu se na norm. spotrebu dostanes. Urcite bude jednodussi se Suzuki Aalto jen spotrebou 4.3l s motorem, ktery ma nejakych 60k a mene nez 1t, nez spotrebou 6.7l s autem, ktere ma skoro 400k a 2.2t.
Jelikoz muzes labile mluvit pouze sam ze sebe + ostatni nicky, ktere zde pouzivas, odpovidam tobe, primo. To same mohu udelat pro kazdeho, komu na tom zalezi.
To už se ale bavíme jak malí kluci :-) když se mi daří jezdit v kombinaci úsporněji, než co říkají techničáky mnohých aut, dovolím si předpokládat, že tady by to nedopadlo jinak. Ovšem vyzkoušet to na konkrétně tomto autě nemám moc jak :-)
stejne jako u Toyoty vcera. Tady se aspon priznas. Az se prijedes, rozmysli si nejdriv jestli je vykon dostatecny, nebo ne a napis az potom. Ne asy sis nazory menil jako ponozky. >:D
Zato to tvoje "Chces vsvetli z jakého duvodu..." je naopak bez chyby? Lepší další potvrzení mého: Zloděj křičí: "Chyťte zloděje!", si snad ani nelze přát.
Spotřeba vozu závisí na stylu jízdy. Kdo tohle nechápe, by asi neměl co dělat za volantem. Ať je definice průměrného sebelepší, všichni se tam nevejdou. Názor jednotlivců na jejich průměrnost autora celkem jistě zajímat nebude. Zkus tedy napsat do EHK (pracovní skupina 29), že bys chtěl, aby automobilky udávaly maximální spotřebu. Do ní se vejdou všichni.
O to prece nejde. Mnohem vypovednejsi hodnotu o skutecne nejnizsi spotrebe by bylo napsat 8-10l. Zakaznik by vedel do ceho jde.
Stejne jakoby automobilka uvadela (absolutne zbytecne info) nejvyssi rychlost dosazitelnou bez omezovace. Ano, auto je schopne jet 268,7km/h. V tomto voze ji, vazeny zakazniku, ale nedosahnete.
Kopiky, kopiky, buchy, buchy... >:D Ještě chvilku a složíme se ti tu na lístek do Bruselu. Ale musíš slíbit, že budeš psát blogy, jak ti to s tou komisí jde, ať víme, že jsme neinvestovali jen do nějakého mistniho kriklouna. >:-[];-)
Ja jsem ho zkousel a spotreba pri jizde z kopce se dostala tesne pod 10 l. Jinak furt ukazoval spotrebu pres 14litru. Zlata muje 5litrova atmosfera ... :-)
Co to kecáš? >:D
Na všech webových stránkách automobilek, jsou napsány naprosto stejné údaje, jako u nás. ;-)
Buď to tam neumíš najít/přeložit, nebo tu švejkuješ. Jiná možnost není.
Prečo píšeš o klamároch a klamaní, automobilky udávajú spotrebu podľa metodiky (mimochodom záväznej), ktorú stanovil úradník. To, že v tomto cykle jazdí rovnako auto s trojvalcovou atmosférou a tento 350 koňový motor, taktiež nie je chybou autmomobilky Plačeš na nesprávnom hrobe.
Vim, nit je jiz moc dlouha. Nahore jsem jiz mnohokrat napsal, ze je jedno kdo nebo jestli lze. Ja tvrdim, ze to auto nahore za 6.7l nepojede. Tvrdim, ze timto je udaj o spotrebe uplne zbytecny, protoze nevypovida o tom, za kolik to auto pojede. Jiste, castecne (z velke casti) je to na ridici. Budu se opakovat, ale udaj o spotrebe 6.7l u auto nahore je stejne platny jako kdyby automobilka uvedla, ze s vozem je mozno jet (bez omezovace) 280km/h,
To ale nemeni nic na tom, ze podle meho auto nahore nema sanci udrzet spotrebu 6.7l.
Môže to jazdiť za 6,7, pokiaľ nebudeš využívať možnosti, resp. potenciál tohto motora, budeš sa vyhýbať zápcham a dalniciam. Rovnako ako to stanovuje metodika pre meranie papierovej spotreby. Čudujem sa, že pod každým článkom o meraní spotreby, alebo pod každým testom auta so silným motorom vypisujú jedinci , ktorých prekvapuje papierová spotreba a vypisujú o klamaní zákazníkov výrobcom a bla bla :-!
I v době, kdy se toto stává běžné, jsem zastáncem toho, že nic se nemá přehánět a na podobné parametry by mnohem více seděl větší motor. Doufám, že aspoň Audi si udrží své 4,2 TDI. Ale jestli se tak stane, nebude to na dlouho a stejně za chvíli podlehne trendu doby. i když "menší" vyhoněné motory jezdí dobře a za většími nijak zásadně nezaostávají, nebo je mnohdy převyšují, budu ještě nějaký čas zastáncem "přiměřených" motorů v jednotlivých segmentech. nezbývá než doufat že nevymřou dvoulitrové motory v nižší střední, třílitry ve střední a vyšší střední, že i nějaký ten osmiválec přežije a že velká SUV nepřijdou o své šesti a osmiválce a že se nebude muset připlácet za kvalitní audio, aby to alespoň v autě znělo jako odpovídající motor.
Souhlasím s tím, že osmiválcový dýzl je parádní záležitost, ale ta tvá poslední věta je mimo. Jednak R6 dýzly bmw zní mezi dýzly nejlépe, bez jakékoliv úpravy, jednak ten musclecarový sound, který se uměle k 50d dodělává, mmch. podobně jako k 3,0bitdi, zdalelka nesvede ani ta 4,2tdi, muselo by se jí pomoct úplně stejně. Jinými slovy, to audio tam není, aby to v autě znělo jako odpovídající motor.
Něco si napřed zjisti z reálného provozu ty čtenáři.. ;-)
U našeho firemního VW TSI 1.4 140k je kompresor + turbo..
To turbo šlo do kytek před najetím 65 tis.km!!! 8-s:-!
Auto 4 roky staré , po záruce!!
Oprava 27tis. + dph..a šel přes něj olej..2.5 l !
To stálo dalších 2.5 tis..vč.diagnostiky. :-!
Mám ve firmě kluka, co má soukromého ceeda 1,4 benzin, poctivá voe atmosféra, má ho dva roky a pravidelně nás baví historkami ze servisu, nejen, že auto pořád nejede, ale i ta komedie se sedmiletou zárukou apod.
Jinými slovy, argumentovat pod článkem o dýzlovém triturbu nějakým konkrétním příkladem jednoho kusu, navíc jiné značky, naprosto jiného motoru, nezlob se, ale to je skutečný diskusní bulvár. :-!
ano ale tri turbá sa namáhajú menej ako jedno..navyše s turbom sa musí vedieť jazdiť,za studena nevytáčať motor a po nejakej dlhšej trase nechať motor na volnobehu chvílu bežať až potom vypnúť motor...ja som takto na jednom turbe v mojej 530d ea60 spravil 260 000km a chlap čo to odo mňa kúpil ma na ňom teraz 300 000 km a turbo ešte nemenil a auto stále ide perfektne..
proste ked zaobchádza človek s turbom tak ako má tak sa nemusí báť že mu turbo po 100 000km pustí..
Nad tím málokdo přemýšlí co bude až se to všechno začne sypat. 3 turba jsou samozřejmě 3x takový potenciální náklady. Já bych se toho celkem bál. Jedno turbo stačí.
Na druhou stranu, nelze předpokládat, že se vysypou 3 turba najednou. Navíc ty turba neběží pořád, jako v "monoturbu", takže klidně můžou to auto přežít, to třetí téměř jistě.
Já bych beztak řekl, že majitel takového auta vyřeší problém ještě v době, kdy budou fungovat 3 turba, a to koupí zcela nového bmw, tou dobou už se 4 turby :-) no a i když se ti náhodou nějaké to turbo vysype, žádná trága, máš ještě 2 :-)
Ty jezdíš nějaké veterány nebo co? Tahle posedlost opravami je zvláštní. Dvouturbové dýzly tady jezdí deset let a přes podobná proroctví ryccardů z roku 2004 se žádná tragedie nekoná, nečtu story o vysypaných turbech a např. 535d hnijících v bazarech. Naopak tyto motorizace jsou jako ojetiny extrémně žádané, a jak jsem psal v jiném příspěvku, u moderních aut bych se bál mnohem víc o elekroniku než o nějaká turba.
Průměrný stáří os. aut v ČR je 13 let, takže vycházím z toho, že tohle auto bude minimálně 13 let spíš déle v provozu, takže je otázka jestli to bude pak uservisovatelný. Nejde o žádnou posedlost opravami. Každý auto se musí servisovat a opravovat to je normální. Podstatný je aby to finančně nezdecimovalo majitele. Dovedu si představit jak tenhle vzájemně fungující forichtung bude pracovat po 10 letech provozu. Jedno turbo je legrace, ale 3 vzájemně fungující pospolu, kdy práce jednoho navazuje na druhý nebo pracují ve vzájemný součinnosti to prostě smrdí problémama to se na mě nezlob.
Jakékoliv auto je "usevisovatelné", ale ne každej na to má. ;-)
Je tedy na rozumu majitele, aby si sám zhodnotil, jestli má na to živit objemnou a velkou prémii, nebo se má raději zaměřit na malej lowendovej čtyřválec.
Presne, keď je môj rozočet na auto (či už na kúpu, alebo následný servis) obmedzený, tak nebudem kupovať jazdené prémiové auto naplnené množstvom elektroniky a množstvom technických vymožeností, ale pouvažujem trochu racionálne a zoberiem niečo iné (nové, alebo jazdené). Za cenu jazdenej X5 sa môžem poobzerať po nových autách, bez toho aby som ako bežný človek musel robiť nejaký ťažký kompromis
Měl by jsi se nad sebou zamyslet řádně, přestaň komolit nicky ostatních, chovej se slušně a neporozumění textu ostatních hledej chybu v sobě marianku. ;-)
S tím souhlasím. Možná i o víc než 2 roky. Znám docela dost případů již neexistujících aut, který ovšem není možný legálně zrušit. Dost lidí to pak řeší prakticky jediným způsobem a to sice nahlášením policii, že auto někdo ukradl. Pak z protokolem o odcizení vozidla je možný konečně takový neexistující vrak odhlásit. Nechápu, proč úřady neumožní nějakým legálním způsobem odhlášení auta, který už neexistuje.
Na koľkých autách s za svoj život menil turbo? Prejazdil som x firmených aút a na žiadnom z nich turbo neodišlo, rovnako zatiaĺ ani na súčasnom súkromnom....Poznám pár ľudí, ktorým turbo menili, často sa ale jednalo o takých, ktorý s firemným, prípadne svojim zachobchádzali dosť nevyberane. Tým netvrdím, že smola neexistuje a že dobré zaobchádzanie je všetko
U dýzlu mi to nevadí, sedím uvnitř, pro mně je to cesta, proč se nebránit autu, které si vezme reálně sedm na sto. U benzinu je to složitější, pro některé čtyřválce je audio pomoc dobrá u šesti osmiválců pro ni nevidím důvod, třeba v M5 tu "nadstavbu" nechápu.
Jel jsem s tím, ale tehdy jsem ani nevěděl, že je ten zvuk "nastavovaný". To až dodatečně. Jinými slovy, nepůsobí to nějak nepřirozeně, jen nechápu, k čemu je to dobré, když zvuk té V8 origo je dobrý dost, viz. růz. videa s odpojeným syntezátorem.
Dovolím si nesouhlasit s touto větou - "Jednak R6 dýzly bmw zní mezi dýzly nejlépe". Neslyšel jsem sice 50d, ale jezdil jsem s 30d a 40d (poslední verze) a sice umí příjemně zařvat nahoře, ale to cinkání dole je neuvěřitelně otravné. Oproti tomu třeba V6 v Audi sice tolik nahoře neřve, ale do 3000 je skoro neslyšitelný.
Já jsem X5 koupil s benzinem hlavně právě proto, že v X5/6 byla nafta naprosto mizerně odhlučněná, hluk od motoru považuju za největší slabinu toho auta, a psal jsem to v x debatách na blozích atd. mockrát.
Ale, mimo X řady tohle neplatí, v F10 je ticho, a teď už nebude platit ani u těch iksek, protože v nové X5 je dýzl odhlučněn dokonale, jedno která verze.
A pokud jde o skutečně poslední generaci R6 dýzlu, pak ta je zatím dostupná jen jako 30d na novou 35d/40d se čeká. A tahle 30d je podle mého momentálně nejlepší jednoturbový dýzl široko daleko, jedno v kterém ohledu. Jel jsem ho v 530d i v nové X5 30d a jeho projev je skvělý, tichý a s otáčkami krásně rostoucí šestiválcový zvuk, točí se, jede a má fantastickou spotřebu. Jezdit svižně s 530d do 7 litrů bylo v předchozích generacích toho motoru (podotýkám v rámci jedné F10 generace pětky) nemožné, teď reál, v X5 jsem po dni ježdění čučel na 8,5 tam kde bych stejným stylem jezdil za 10,5 u předchozí generace. Momentálně opravdu špička, jak se povede nová dvouturbová varianta uvidíme, má být v modelovém roce 2015.
Ve firmě máme A6 3,0 TDI a Touareg V8 TDI.
Odhlučnění zhruba podobné, V6 mě příjemně překvapila libým (téměř benzínovým) zvukem, úplně prostým naftového klepání a V8 má prostě navíc V8 sound - ten se nedá přeslechnout.
Ale co mě naprosto dostává, je zvuk startéru u V8 TDI - klasický vysokootáčkový startér supersportů. Možná jsem trochu ujetý, ale startování V8 si vždycky užívám >:D .
Na to pocuva právě jen NEcílová skupina, cílovou skupinu nějaký počet turb nezajímá. Problém tydýtů tvého kalibru je, že se s podobným autem nesvezou, při tom kalupu a projevu, co tenhle motor umí, je nějaká otázka na počet turb zcela mimo mísu.
biela farba ukazala v plnej nahote ohavnost a tazkopadnost dizajnu novej X5ky.... cierna farba aspon skryje ten tlusty zadok a opticky aj zvacsi kolesa, je jasnou volbou, elegantna biela tu v tomto pripade skutocne posobi tazkopadne
Cilova skupina pocuva na 380k a 740Nm, jak je toho dosazeno je jim putna. Oni nebudou ti co ponesou naklady na opravy, oni nesou jen naklady na porizeni. 95% majitelu auta za 100tis. E si bud 1) priplati servisni balicek na celou dobu planovane zivotnosti vozu, anebo za 2) to auto poslou z domu driv nez skonci bezna zaruka.
Jasně , oni to možná až tak neřeší..
Jenže co po 3-5 letech??
Auto do šrotu..? I bohatý majitel ho chce prodat za nějakou cenu.
A tyto vozy budou mít cenovku dost dole.
Investovat majlant do ojetiny , si lídé co to koupí za pár set tisíc , nemohou dovolit.
Dopadne to jako VW Touareg V10 TDI 313k..nikdo ho s tím motorem ojetý nechce. 8-s
Koukáš se na to moc logicky >:D ale jinak máš samozřejmě pravdu. Majitel s tím chvilku pojezdí ztratí to 75% hodnoty za pár let a pak bude rád, že to za pár set tisíc prodá. >:D Stejně jako každá taková exotika viz ten tvůj zmiňovaný Touareg.
Viděls v poslední době nějaký motor nestarší deseti let? Mě přijde, že tu slyším hlasy z pravěku, hoši, budíček, motory mají přímé vstřikování, variabilní časování, turba a jiné fičury už dvě dekády, přidání turba navíc je exotika? >:D
No to ses vyznamenal. Přímé vstřikování mají motory už dávno variabilní časování jakbysmet i to turbo není nic převratnýho. Tomu se ale taky nikdo nepodivuje. Bavíme se tu o 3 turbech jestli si to nepostřehl.
Promiň, ale tři turba, nebo jedno, je to kapka v moři. Na těch autech se toho může rozbít hodně. A opravy levné nebudou. Osobně bych měl největší strach z elektroniky.
V dieslu je jedno turbo celkem OK.
2 a 3 turba ? Uvidíme..co to udělá. Oprava možná není , výměna je drahá!!
V benzínu jsou turba hodně náchylná k poruchám.
Trend eko zmenšování objemu se mi moc nelíbí!
Zaplatí to totiž zákazníci.
Když jsem s turby začínal, stálo tehdá jako díl necelých 30 tis. Takových, co malovali turbočerta na zeď, bylo i tehdá dost.
A jak říkám, nebyla potřeba se vůbec strachovat. Stačilo respektovat motor, chovat se k němu slušně a dopřát mu kvalitní olej v pravidelných výměnách.
Dnes koupíš originál turbo ani ne za půlku tehdejší ceny a na trhu je i hromada repasu za třetinu.
Já před 3 rokama jedno repasoval, ale mám takovej dojem, že mě to bude za chvíli čekat znova. Minimálně asi bude chcít vyčistit, protože se začíná v určitých chvílích projevovat propad výkonu, znamení, že regulace lopatek nefunguje jak má. Stejně to začínalo před 3 rokama až to nakonec začalo padat do nouzáku. Kdybych měl 3 vzájemně spolupracující turba tak si dovedu představit, že si s mechanikama z firmy Turbo sport už tykám a jsem jejich vážený a častý zákazník. Když to vezmeš přes peníze, tak i pro člověka, který má prachů dost je docela protivný, když mu přestane jet auto, protože bude nějaký problém z jedním ze 3 turb. Nejde už pak o peníze, ale o to, že riziko, že zůstaneš někde trčet s nepojízdným autem kvůli turbu je 3x vyšší.
Jinak, u aut vyšších tříd aktuálních generací je mnohem, ale mnohem větší problém v masivním použití elektronických systémů k řízení všeho a asistování při všem, tedy problém ve vztahu k nim jako ojetinám, z hlediska výdrže a reálné provozuschopnosti bez výměn x řídících jednotek a čidel atd. v cenách v řádech desetitisíců, proti tomu je nějaké turbo prkotina.
Proc bude ona X5 hodna do srotu? Po 3-5 letech by mela byt diky zaruce plne funkcni, ze budou dal veci odchazet, budou, jako u kazdeho jeteho vozu, ale proc do srotu?
Je to poctem turb? Myslis ze treba V8 od Audi kdyz ma turba jen dve bude na opravy levnejsi, nebo bude pocet oprav min casty? Protoze ona oprava V8 tdi u audi neni taky zadna levna zalezitost (overeno na kamosovi co maji v rodine A8 od novoty, natoceno 400tis km, uz maji 2. motor, ten ma 130tis km a ted znova obe turba na vymenu jen na materialu za krasnych 50-70tis Kc - nereseno v autorizaku).
Takze ano, tyto vozy budou mit cenovku dost dole, ale to budou mit napric znackama, napric motorizacema jednoduse z principu ze z vyssi porizovaci ceny je pad vzdy vyraznejsi nez z octavie za 500tis treba.
Dal je nutne si uvedomit kdo ty auta kupuje, v Nemecku je beznej leasing v pravem slova smyslu stejne jako financovani a jedno i druhe budou resit lide s nadstandartnima prijmama i na pomery nemecka (cti nejcasteji podnikatele kteri si tim budou optimalizovat danovou zatez). Tam je docela jedno jestli clovek po 5 letech za ono auto dostane 700tis Kc nebo 500tis Kc, tak ci onak veme dalsi aby mohl dal optimalizovat. Nepredstavitelne, ale je to tak.
Toto neni zadna obhajoba BMW, audi nebo jakekoliv znacky, jen poukazani na zakladni chybu a sice pokusu aplikovat svou "penezi chudou logiku" (to neni urazka, sam jezdim ojety vuz stary mnoho let) na vec, ktera se resi uplne jinak kdyz clovek ty penize skutecne ma. A ze zustanou oci pro plac 3. a kazdemu dalsimu majiteli? Klidne muzou, ale je to chyba jejich soudnosti a ne chyba BMW/Audi/MB.
no ja nevim, když ti ho bazar po třeba čtyřech letech odmítne vykoupit s tím, že je to neprodejné a na inzerát se ti nikdo nepřihlásí a najednou do toho zahučíš 100 procentama ceny. Zkrátka boháč si koupí jen nové a ostatní neutáhnou provozní náklady. Neb tady ti Lojza z neautorizovanýho servisu nepomůže.
Vzdy to od tebe vykoupi dealer, zvlast pokud slo o auto co k nim jezdilo a kdyz citi moznost ze u nej nakoupis znovu. A ten to nevykupuje proto aby to pak sesrotoval...
to co popisujes je jedna z moznosti, ale v skutecnem svete se nestane.
Celkem bych to tak i bral.. ;-)
Jenže ty ojetiny se musejí prodávat i po 5 a 15 letech..
A když se to bude srá..t , tak to lidi nekoupí ani za 200 tis..i když to před 10 lety stálo 2.5 milionu. 8-s
A nejde vůbec o BMW/Audi/Mercedes..
došlo vám ale ludia že auto v dnešnej dobe už nie je investícia?? dnes ked človek vyjde len zo showroomu tak už auto stratilo hodnotu...prosto dnes je doba konzumu..auto je spotrebná vec robená tak, aby si ju človek nechal max. 3 roky a kúpil ďalšiu..
Metalický lak (+25.150,-), alarm (+12.325,-Kč), navigační systém Professional (+66.500,-Kč), USB Audio (+7.575,-), samostvívací zrcátka (+8.725,-), vak na lyže (+4.375,-), Hi-Fi systém (+12.575,-), bluetooth, USB a hlasové ovládání (+15.400,-), Speed limit info (+8.225,-), adaptivní světlomety (+15.400,-), samočinné dovírání dveří (+16.425,-), head-up displej (+35.675,-), Surround View (19.000,-) atd.
Za pravdu vam jiste dam u "USB Audio", to by melo byt v roce 2014 samozrejmost, ale mluvite v mnoznem cisle, tak me zajima co dal je tam predrazene, nebo samozrejme?
Všechno je relativní, mě naopak přijde, že bmw je s cenou nové X5 docela při zdi, když nakonfiguruju auto za 2,5 mio, tak u bmw dostanu X50d stejně vybavenou jako Sporta s SDV6, což je motoricky jiná liga.
No prave, ono mi ta cele prijde jako takove klise. Tak bych rad alespon vedel co autorovi chybi v zakladni vybave, resp. co mu prijde predrazene. Ales tu obycejne odepisuje, tak doufam odepise i me :-)
je jejím největším nepřítelem, jakkoliv na fotkách vypadá ještě o řád hůře, zbytnění karoserie, které jde nejspíš na margo amerických rodin, jí neprospělo, vypadá více jako knedlík než jako bavorák. Je to škoda, protože jinak je to i v této generaci nejlépe jezdící SUV.
A oceňuji odvahu p. Jungmanna za větu o vyprášení čehokoliv třeba i na okresce, kombinace nečekaně (na tak vysoké auto) schopného podvozku s brutální silou motoru je tak účinná, že by se divil lecjaký HH. Vím, že to uším místních "petrolheadů" moc dobře, pffff nějaké suv pro paničky, ale je to tak. ;-)
Naopak ja nespochybňujem, že 280 kW bavorské SUV s označením M vycvičí aj menšie a obratnejšie hotheče. Predsalen štandardné HH majú okolo 250k a aj keď je X5 pomerne ťažká krava, stále je tam tých 380koní a hlavne brutálnych 740 Nm plus pohon 4x4. Takže do nejakého závodenia s bavorákom so znakom M a 380k by som sa asi nepúšťal. ;-)
Ta cena v porovnání s konkurencí není vůbec špatná. Navíc kdo je konkurencí? Touareg V8, Cayenne V8 nebo RRS V8. M-B ani Audi nejsou schopni v současný době ať už z důvodu neexistence podobně výkonnýho modelu nebo stáří řady odpovědi.
najkrajsim SUV od bmw je pre mna stale neprekonatelna prva X5ka [odkaz] .. dodnes sa za nou stale otacam, je jednoducho stale dizajnom uzasna :yes: ziadne prerastene monstrum len cista elegancia a sila vyzarujuca z bmw :yes:
mne sa zda prva generacia stylovejsia a vidiet na nej crty niekdajsich slavnych casov bmw ako napriklad trojky e43 ... boze to boli casy... skutocne paradnych bmw :yes:
Ano, prvni X5 je veeeeelka krabice s naroubovanym predkem E46 poFL jen s tim rozdilem, ze na te E46 ta prid funguje, na x5 ani omylem (muj soukromej nazor). Taky myslim ze prostredni generaci X5 byla nejhezci, slouzila dlouze ale z venci na ni stari znat proste nebylo, nadcasovej design :yes:
Kde sú tie časy? Spomeň si, že prvá X5 bola uvedená v čase, keď v showroomoch stáli podľa "skutočných" BMW nadšencov posledné pravé BMW ako E46 či E39. A práve medzi nimi pôsobila X5 ako prerastené monštrum, súčasná X5 oproti tomu pekne zapadá do portfólia BMW, aj keď na jeho konci.
A aj ja považujem druhú gen. za najpodarenejšiu, aby mi ale sadla do oka, treba ju obliecť do tmavého laku a obuť väčšie kolesá..
Novým sportem jsem jel s motorem SDV6 a dynamickyma tlumicema, zdalo se mi to jako velmi velmi schopne auto - v zatackach drzelo az neuveritelne na to, jak velka je to krabice. Jen to rizeni by mohlo byt strmejsi, je to trosku peklo na ruce. X5 je opravdu jeste o tolik dal?
A o tom to je...Aby si vybral každý,málokto to chápe a potom buzeruje že BMW ma X xiek a načo toto a načo hento :-) ľudia v automobilke myslia ale úplne inak a otvárajú obzory svojim potencionálnym zákaznikom.Čo sa týka podvozku to sa nemá ani zmysel vyjadrovať,na deravé cesty sa ťažko hľadajú záplaty v podobe podvozka,prvom rade by trebalo inú mentalitu a potom by nám nevadili ani extra tvrdé podvozky.Ja jazdím na novej A3 1.6TDI Stronic ktorá ma veľmi dobrý podvozok ale na 30cm hlboké jamy to samozrejme nestači :no:
Sakra, kam jste (takřka) všichni dali voči? Vždyť nová ixpětka je naživo doslova nádherná. Tak nějak získala na brusu a na jiskře. Současně pak její silniční dominance je nenadrzlá, přirozená, svá. Auto neprovokuje, tiše číhá jako dravec na kořist. A přesně tak to má být. Ano je to velký kus železa, ovšem designérovo dláto vědělo moc dobře kam zatnout.
Jasně, v tomto segmentu, ausgerechnet v dané velikostní třídě, jde těžko stvořit boha estetiky, navíc je tu (dodnes) nádherná XC 90 od volva a nová, přenádherná XC 90 se na nás brzy přijede podívat. Ovšem ve zbytkovém konkurenčním kontextu ční bavorská ixpětka velmi zřetelně, to se na mně nezlobte.
Nedavno jsem videt zajimavy tuzing (spis tuzink). Snizene Volvo 740, v cervene barve, na blatnicich znacky Ferrari. Na svete snad neni mene sportovne ladene auto nez Volvo 740. Auto samotne je vynikajici, kamarad si ho privezl, kdz pre lety byl u mirovych sil nekde ve stredni Africe. Dnes ma najeto s puvodni technikou pres 1M km. Jeste mam vystrizek z novin. Ale delat z prave tohohle Volva neco neco co neni muze napadnout jen pomatence.
Do te same tridy radim ridice, kteri chteji aby jejich diesel znel jako neco, co neni. Je tedy x5m50d jen autem pro pozery? ;-)
Vsadím se, že v tom logu nebyl kůň, ale vzpínající se los.
Zbytek jsou kecy, doufám, že podobně vysíráš i u všech R-paketů anebo adaptivních podvozků (však dělaj z Golfa něco, co není...). Prostě to někomu z majitelů udělá radost, nic víc, nic míň.
To same se da rict u Skody RS. Tam je take jakysi generator huceni.
S adaptabilnim podvozkem to neni stastny priklad. Ten aspon do jakesi miry meni vlastnosti automobilu. Soundtrack motoru, to je jako by sis do navigace nahral 45minut plapolajiciho krbu a chtel se u nej ohrat. ;-) Faktem je, ze i ten by nekomu udelal radost.
BMW X5M50d FIRE >:D
Jezdil jsem s ní a za 7 se vážně dá jezdit. Jenom si musíte dávat pozor na rychlost .... stalo se mi že jsem jel po okrsce 130 a myslel jsem že 90. Při dodržování rychlostních limitů nastavením auta na ecopro a s pomalými rozjezdy se jí dá v pohodě docílit. Jen se člověku nechce >:D
Přesně tak.
Auto neskutečně zkresluje rychlost. Nedívat se na ciferník, člověku se zdá, že se šourá krokem. Při sebezapírání, pozvolnými rozjezdy a vhodně zvoleným profilem trasy s dodržováním limitů, není papírová spotřeba problém.
Ale proč tak jezdit s 350 koňma... Já ten důvod nevidím. :-)
Jaká spotřeba? To si někdo kupuje velké, těžké SUV s trojitým preplňováním proto, aby šetřil palivo? Pročetl jsem tu některé názory a je to asi stejné jako když předhodíte boty od Gucciho k recenzování návštěvníkům hospody šesté cenové, nebo jako když necháte sedmnáctiletého recenzovat 2001: Vesmírná odysea. Produkt se absolutně míjí s některými členy obecenstva, zejména tedy s jejich intelektem.
K těm turbům - někdo tu správně uvádí, že tahle auta se nekupují "na furt", nýbrž tak max. na 3 roky - spíše méně. Divil bych se, kdyby si ho někdo nechal do více než 130 tisíc nájezdu a za tu dobu se nic nerozbije (já bych tedy řekl, že při správném zacházení ani později, ale budiž, to je už diskutabilní).
Souhlasím s tím vzhledem - není dokonalý. Na druhou stranu při poptávce po velikosti je těžké zároveň tvořit krásu (to umí asi jen Range Rover). Možná by postačilo, kdybychom se spokojili s X3kami, GLKčky a Evoquey.
Kdyby si to nekupovali kvůli tomu, aby šetřili palivo, zajisté by si do toho auta radši dali benzínovou V8. Vždycky se nějakým způsobem šetří. I ten, kdo kupuje tohle auto nezaškrkne celou příplatkovou výbavu.
O 50d už jsem slyšel nějaké poplašné zprávy, prý s tím motorem jsou problémy. Ale čas ukáže, jestli to byla náhoda, nebo to potká víc majitelů...
Moje drahá polovička se rozhodla udělat mi radost a zakoupila mi proto časopis AUTO 7.
No ... darovanému koni na zuby nekoukej, neměl jsem to srdce jí říci, co si o tom časáku myslím. Nicméně jsem se začetl a musím se s kolegy podělit o informaci z úvodníku pana šéfredaktora.
Cit.: " A na závěr ještě jedna skvělá zpráva. Redakci AUTO7 posílil Lukáš Vaverka, zkušený a dlouholetý redaktor serveru Auto.cz "
Howg. Radujte se nebo plačte, dle libosti.
Každopádně ať se Lukášovi daří a nová práce mu dělá jen radost! Ať chceme nebo nechceme, tak je jeden z nás a asi bychom marně počítali hodiny, které jsme "spolu" trávili u debat.... takže: Hodně štěstí auto.cz kolego a aczkamaráde ;-):yes:
Není to můj šálek kafe, přesto na podobný auto nekoukám s despektem a nedovolil bych si paušalizovat cílovou klientskou základnou, jak to tu někteří činí.
Nová X5 odstraňuje z mýho pohledu dva problémovější body předchozí generace a těmi byly:
- technicky a tvarově překonanej interiér
- nekomfortní a přitom "nebavoráckej" podvozek bez adaptive drive
Relativně krátká zkušenost se základní R6 naftou pak byla příjemná. Na 19" kolech citelně komfortnější než dosud a přitom s lepší reakcí podvozku. Navíc bonus z pohledu akustickýho utlumení motoru, kterej i přes v zásadě průmernej výkon nabízí, zajišťuje velmi slušný zrychlení a nenucenej pohyb velkýho SUV.
Interiér krásně prokoukl a není mu co vytknout. Auto nebylo vybavený HUD, ale jinak mu až na ventilaci sedaček nechybělo nic zásadního. Ovládání iDrive je s každou generací lepší, tam mi nechybí absolutně nic.
V testovaný motorizaci pak vidím přínos nejen v suverénním motoru, ale i pro běžnýho uživatele příjemným zvuku linoucím se odkudkoliv. Valná většina majitelů nebude řešit, zda-li poslouchá elektronickej nebo mechanickej sound. Nezajímá je to, přesto bonus ocení. Na sedanu 550xd je právě motor tím nejpřitažlivějším, z hlediska řízení preferuju u klasických verzí sedanů a kombíků BMW zadokolku.
Šel bych i přes absenci některých technických fičur ke konkurenci přes La Manche, přesto je X5 po technický stránce dnes nej, pokud beru SUV víceméně jako auto na silnici. Ale hraje v tom samosebou faktor vzhledu a celkově trochu jinýho, uvolněnějšího pojetí auta.
Oprostit se od subjektivních vjemů, je X5 o půl hvězdy přede všemi.
Dobrá otázka, u bmw mají motor i s touto variantou, ale zatím se v serii drží klasických turb, tipuju, že první se předvede audi, víceturbový motor, kde el. turbo bude fungovat jako to malé, co bude tlačit od volnoběhu, měla by tím zmizet turbodíra. Jsem zvědav, každopádně víceturbové motory jsou realitou přes deset let, technologie zvládnutá natolik, aby pláč zdejších "turboměničů" nemohl znít jinak než falešně, problémem aut současnoti, coby ojetin za pár let, bude elektronika, ne počet turb. ;-)
Pointou by skutečně měl být rychlý nárůst plnícího tlaku bez ohledu na energii spalin. Myšlenka to není nová, problém byl, pokud si dobře pamatuji, že elektrické kompresory zvyšovaly spotřebu. Je to tedy v první řadě otázka vyladění systému. U Audi/ VW takový motor připravují do sériové výroby, ale těžko říct, kdy se na trh dostane.
Že to nebude jednoduché je celkem zřejmé, bmw má jednu verzi R6 motoru 1x el. turbo + 2x seriové turbo hotovou, byla to jedna z variant pro M3, ale nedali ji tam. Po důvodech jsem se ptal, ale ani uvnitř bmw to není sdílená informace. Co z toho může plynout, logicky, asi to nechodí na sto procent, protože performance prý naprosto parádní, ani atmosféra nemá tak dokonale charakterní projev díky ideálnímu, protože více ovlivnitelnému, průběhu výkonu a krouťáku. Vzhledem k tomu, že to ale nepředvedli jako pecku v nové M3, myslím že teď počkají v závětří, až se předvede audi.
Natlačit válce bude menší práce, než roztáhnout auto. Takže bude stačit menší baterie. A u hybridů je celkem fuška odladit pedály, aby řidič nevnímal dva různé pohony. Sériová verze u Audi/ VW má stát na rekuperaci, takže minimálně u brzd se tomu nevyhnou. I když je to něco, co bude zajímat spíš Porsche než Audi. Problém obou řešení je, že nemáš bezedné zásoby elektřiny. U jednoho se zhorší odezva v nízkých otáčkách (při rychlé jízdě nepodstatné), u druhého přijdeš o jeden z motorů, tedy kus dostupného výkonu.
Mhm, kus pravdy na tom bude. Nicméně - opravdu bych se chtěl svézt v 3 activehybrid.
To musí být zajímavá zkušenost. V pružném zrychlení podle mně rozbije i M3/4.
Je to zajímavé auto, pokud chceš 335i, ale trávíš třeba dost času ve městě a o okresky moc nestojíš, spíš cestuješ po dálnicích, když nejsi ve městě. Pak budeš těžit z nižší spotřeby a nebude ti vadit, že je auto těžší. Na M3 si podle mne ani nesáhne. Bude se pohybovat spíš na úrovni 335i.