Testy
I v době, kdy se toto stává běžné, jsem zastáncem toho, že nic se nemá přehánět a na podobné parametry by mnohem více seděl větší motor. Doufám, že aspoň Audi si udrží své 4,2 TDI. Ale jestli se tak stane, nebude to na dlouho a stejně za chvíli podlehne trendu doby. i když "menší" vyhoněné motory jezdí dobře a za většími nijak zásadně nezaostávají, nebo je mnohdy převyšují, budu ještě nějaký čas zastáncem "přiměřených" motorů v jednotlivých segmentech. nezbývá než doufat že nevymřou dvoulitrové motory v nižší střední, třílitry ve střední a vyšší střední, že i nějaký ten osmiválec přežije a že velká SUV nepřijdou o své šesti a osmiválce a že se nebude muset připlácet za kvalitní audio, aby to alespoň v autě znělo jako odpovídající motor.
Souhlasím s tím, že osmiválcový dýzl je parádní záležitost, ale ta tvá poslední věta je mimo. Jednak R6 dýzly bmw zní mezi dýzly nejlépe, bez jakékoliv úpravy, jednak ten musclecarový sound, který se uměle k 50d dodělává, mmch. podobně jako k 3,0bitdi, zdalelka nesvede ani ta 4,2tdi, muselo by se jí pomoct úplně stejně. Jinými slovy, to audio tam není, aby to v autě znělo jako odpovídající motor.
Nyní máe 3-turbo..kde to skončí?
Za 20 let bude 6-turbo..? >😁 :-!
Při ceně výměny 1 turba , se nedoplatíme.. 😉
Za 20 let bude 6-turbo..? >😁 :-!
Při ceně výměny 1 turba , se nedoplatíme.. 😉
Možná si něco přečti o akt. vývoji v motorech, je celkem jasné, kudy se jde a co bude, stačí chvíli třeba brousit po netu, ty šestiturbo. 😉
Nejdřív jsem to přečetl jako šestitroubo >😁
Něco si napřed zjisti z reálného provozu ty čtenáři.. 😉
U našeho firemního VW TSI 1.4 140k je kompresor + turbo..
To turbo šlo do kytek před najetím 65 tis.km!!! 8-s :-!
Auto 4 roky staré , po záruce!!
Oprava 27tis. + dph..a šel přes něj olej..2.5 l !
To stálo dalších 2.5 tis..vč.diagnostiky. :-!
Fakt bych tam chtěl ty turba 3!!! >😁
U našeho firemního VW TSI 1.4 140k je kompresor + turbo..
To turbo šlo do kytek před najetím 65 tis.km!!! 8-s :-!
Auto 4 roky staré , po záruce!!
Oprava 27tis. + dph..a šel přes něj olej..2.5 l !
To stálo dalších 2.5 tis..vč.diagnostiky. :-!
Fakt bych tam chtěl ty turba 3!!! >😁
Mám ve firmě kluka, co má soukromého ceeda 1,4 benzin, poctivá voe atmosféra, má ho dva roky a pravidelně nás baví historkami ze servisu, nejen, že auto pořád nejede, ale i ta komedie se sedmiletou zárukou apod.
Jinými slovy, argumentovat pod článkem o dýzlovém triturbu nějakým konkrétním příkladem jednoho kusu, navíc jiné značky, naprosto jiného motoru, nezlob se, ale to je skutečný diskusní bulvár. :-!
Jinými slovy, argumentovat pod článkem o dýzlovém triturbu nějakým konkrétním příkladem jednoho kusu, navíc jiné značky, naprosto jiného motoru, nezlob se, ale to je skutečný diskusní bulvár. :-!
Ty turba odcházejí všude a nejen u VW... :-! :-!
Ale obecně s atmosferou nebývá problém..
Proto BRAVO MAZDA a SkyActive motory!!
Škoda , že to tak nedělají všichni.
Nakonec to vždy platí zákazníci!
Ale obecně s atmosferou nebývá problém..
Proto BRAVO MAZDA a SkyActive motory!!
Škoda , že to tak nedělají všichni.
Nakonec to vždy platí zákazníci!
ano ale tri turbá sa namáhajú menej ako jedno..navyše s turbom sa musí vedieť jazdiť,za studena nevytáčať motor a po nejakej dlhšej trase nechať motor na volnobehu chvílu bežať až potom vypnúť motor...ja som takto na jednom turbe v mojej 530d ea60 spravil 260 000km a chlap čo to odo mňa kúpil ma na ňom teraz 300 000 km a turbo ešte nemenil a auto stále ide perfektne..
proste ked zaobchádza človek s turbom tak ako má tak sa nemusí báť že mu turbo po 100 000km pustí..
proste ked zaobchádza človek s turbom tak ako má tak sa nemusí báť že mu turbo po 100 000km pustí..
Nad tím málokdo přemýšlí co bude až se to všechno začne sypat. 3 turba jsou samozřejmě 3x takový potenciální náklady. Já bych se toho celkem bál. Jedno turbo stačí.
Na druhou stranu, nelze předpokládat, že se vysypou 3 turba najednou. Navíc ty turba neběží pořád, jako v "monoturbu", takže klidně můžou to auto přežít, to třetí téměř jistě.
To bych se vsadil, že se nevysypou najednou. O to hůř. Jedno opravíš, za chvíli druhý, pak třetí, a můžeš začít zase u prvního >😁
Já bych beztak řekl, že majitel takového auta vyřeší problém ještě v době, kdy budou fungovat 3 turba, a to koupí zcela nového bmw, tou dobou už se 4 turby 😄 no a i když se ti náhodou nějaké to turbo vysype, žádná trága, máš ještě 2 😄
Ty jezdíš nějaké veterány nebo co? Tahle posedlost opravami je zvláštní. Dvouturbové dýzly tady jezdí deset let a přes podobná proroctví ryccardů z roku 2004 se žádná tragedie nekoná, nečtu story o vysypaných turbech a např. 535d hnijících v bazarech. Naopak tyto motorizace jsou jako ojetiny extrémně žádané, a jak jsem psal v jiném příspěvku, u moderních aut bych se bál mnohem víc o elekroniku než o nějaká turba.
Průměrný stáří os. aut v ČR je 13 let, takže vycházím z toho, že tohle auto bude minimálně 13 let spíš déle v provozu, takže je otázka jestli to bude pak uservisovatelný. Nejde o žádnou posedlost opravami. Každý auto se musí servisovat a opravovat to je normální. Podstatný je aby to finančně nezdecimovalo majitele. Dovedu si představit jak tenhle vzájemně fungující forichtung bude pracovat po 10 letech provozu. Jedno turbo je legrace, ale 3 vzájemně fungující pospolu, kdy práce jednoho navazuje na druhý nebo pracují ve vzájemný součinnosti to prostě smrdí problémama to se na mě nezlob.
Jakékoliv auto je "usevisovatelné", ale ne každej na to má. 😉
Je tedy na rozumu majitele, aby si sám zhodnotil, jestli má na to živit objemnou a velkou prémii, nebo se má raději zaměřit na malej lowendovej čtyřválec.
Je tedy na rozumu majitele, aby si sám zhodnotil, jestli má na to živit objemnou a velkou prémii, nebo se má raději zaměřit na malej lowendovej čtyřválec.
Presne, keď je môj rozočet na auto (či už na kúpu, alebo následný servis) obmedzený, tak nebudem kupovať jazdené prémiové auto naplnené množstvom elektroniky a množstvom technických vymožeností, ale pouvažujem trochu racionálne a zoberiem niečo iné (nové, alebo jazdené). Za cenu jazdenej X5 sa môžem poobzerať po nových autách, bez toho aby som ako bežný človek musel robiť nejaký ťažký kompromis
O D3 nepochybuj, nekritizuj. Dinar to nema rad. 😉
Tvůj mindrák z Dinara je zjevně velký...
ne, ale podle reakci ma Dinar (a ty taky)mindrak z kazdeho, kdo kritizuje cokoli nemeckeho.
Myslíš skoro jako ty, když kdokoli kritizuje něco japonského ("ideálně" něco od Toyoty/Lexusu)? :😉
Vubec ne. Sam jsem kritikem Toyoty/Lexuse. Labile, neporovnavej jine podle sebe.
S tím porovnávání, ba přímo tvrzením (podle sebe), jsi sem přišel ty. >😁
"Ja tvrdim, ze 6.7l v aute nahore nedosahnes"
"Ja tvrdim, ze 6.7l v aute nahore nedosahnes"
Ty jsi kritik Toyoty "jaksviňa"... >😁
Porovnání jiných podle sebe je typicky tvoje parketa.
Porovnání jiných podle sebe je typicky tvoje parketa.
Když ze statistiky vyhodíš auta, které už fyzicky dávno neexistují, vozový park sakum prásk omládne o 2 roky 😄
S tím souhlasím. Možná i o víc než 2 roky. Znám docela dost případů již neexistujících aut, který ovšem není možný legálně zrušit. Dost lidí to pak řeší prakticky jediným způsobem a to sice nahlášením policii, že auto někdo ukradl. Pak z protokolem o odcizení vozidla je možný konečně takový neexistující vrak odhlásit. Nechápu, proč úřady neumožní nějakým legálním způsobem odhlášení auta, který už neexistuje.
Na koľkých autách s za svoj život menil turbo? Prejazdil som x firmených aút a na žiadnom z nich turbo neodišlo, rovnako zatiaĺ ani na súčasnom súkromnom....Poznám pár ľudí, ktorým turbo menili, často sa ale jednalo o takých, ktorý s firemným, prípadne svojim zachobchádzali dosť nevyberane. Tým netvrdím, že smola neexistuje a že dobré zaobchádzanie je všetko
To audio nebylo mířeno konkrétně na R6 Diesel od BMW, ale spíše obecně k trendu, ke kterému to směřuje.
U dýzlu mi to nevadí, sedím uvnitř, pro mně je to cesta, proč se nebránit autu, které si vezme reálně sedm na sto. U benzinu je to složitější, pro některé čtyřválce je audio pomoc dobrá u šesti osmiválců pro ni nevidím důvod, třeba v M5 tu "nadstavbu" nechápu.
Asi ten turbozvuk působil příliš uhlazeně. Zkoušels?
Proč ale využít audio systému? To je řešení hodné low-endu.
Dovolím si nesouhlasit s touto větou - "Jednak R6 dýzly bmw zní mezi dýzly nejlépe". Neslyšel jsem sice 50d, ale jezdil jsem s 30d a 40d (poslední verze) a sice umí příjemně zařvat nahoře, ale to cinkání dole je neuvěřitelně otravné. Oproti tomu třeba V6 v Audi sice tolik nahoře neřve, ale do 3000 je skoro neslyšitelný.
V čem jsi s těmi 30d a 40d posledních verzí jel?
5er a X5. X5 je teda ta předposlední, ale BMW nafty zvoní pořád.
Já jsem X5 koupil s benzinem hlavně právě proto, že v X5/6 byla nafta naprosto mizerně odhlučněná, hluk od motoru považuju za největší slabinu toho auta, a psal jsem to v x debatách na blozích atd. mockrát.
Ale, mimo X řady tohle neplatí, v F10 je ticho, a teď už nebude platit ani u těch iksek, protože v nové X5 je dýzl odhlučněn dokonale, jedno která verze.
A pokud jde o skutečně poslední generaci R6 dýzlu, pak ta je zatím dostupná jen jako 30d na novou 35d/40d se čeká. A tahle 30d je podle mého momentálně nejlepší jednoturbový dýzl široko daleko, jedno v kterém ohledu. Jel jsem ho v 530d i v nové X5 30d a jeho projev je skvělý, tichý a s otáčkami krásně rostoucí šestiválcový zvuk, točí se, jede a má fantastickou spotřebu. Jezdit svižně s 530d do 7 litrů bylo v předchozích generacích toho motoru (podotýkám v rámci jedné F10 generace pětky) nemožné, teď reál, v X5 jsem po dni ježdění čučel na 8,5 tam kde bych stejným stylem jezdil za 10,5 u předchozí generace. Momentálně opravdu špička, jak se povede nová dvouturbová varianta uvidíme, má být v modelovém roce 2015.
Ale, mimo X řady tohle neplatí, v F10 je ticho, a teď už nebude platit ani u těch iksek, protože v nové X5 je dýzl odhlučněn dokonale, jedno která verze.
A pokud jde o skutečně poslední generaci R6 dýzlu, pak ta je zatím dostupná jen jako 30d na novou 35d/40d se čeká. A tahle 30d je podle mého momentálně nejlepší jednoturbový dýzl široko daleko, jedno v kterém ohledu. Jel jsem ho v 530d i v nové X5 30d a jeho projev je skvělý, tichý a s otáčkami krásně rostoucí šestiválcový zvuk, točí se, jede a má fantastickou spotřebu. Jezdit svižně s 530d do 7 litrů bylo v předchozích generacích toho motoru (podotýkám v rámci jedné F10 generace pětky) nemožné, teď reál, v X5 jsem po dni ježdění čučel na 8,5 tam kde bych stejným stylem jezdil za 10,5 u předchozí generace. Momentálně opravdu špička, jak se povede nová dvouturbová varianta uvidíme, má být v modelovém roce 2015.
Ve firmě máme A6 3,0 TDI a Touareg V8 TDI.
Odhlučnění zhruba podobné, V6 mě příjemně překvapila libým (téměř benzínovým) zvukem, úplně prostým naftového klepání a V8 má prostě navíc V8 sound - ten se nedá přeslechnout.
Ale co mě naprosto dostává, je zvuk startéru u V8 TDI - klasický vysokootáčkový startér supersportů. Možná jsem trochu ujetý, ale startování V8 si vždycky užívám >😁 .
Odhlučnění zhruba podobné, V6 mě příjemně překvapila libým (téměř benzínovým) zvukem, úplně prostým naftového klepání a V8 má prostě navíc V8 sound - ten se nedá přeslechnout.
Ale co mě naprosto dostává, je zvuk startéru u V8 TDI - klasický vysokootáčkový startér supersportů. Možná jsem trochu ujetý, ale startování V8 si vždycky užívám >😁 .
Dve turba! Tri turba!
Nuz co, cielova skupina na to pocuva...
Nuz co, cielova skupina na to pocuva...
Na to pocuva právě jen NEcílová skupina, cílovou skupinu nějaký počet turb nezajímá. Problém tydýtů tvého kalibru je, že se s podobným autem nesvezou, při tom kalupu a projevu, co tenhle motor umí, je nějaká otázka na počet turb zcela mimo mísu.
cim viac turba tym viac adidas.... 😉 :yes😒br />
biela farba ukazala v plnej nahote ohavnost a tazkopadnost dizajnu novej X5ky.... cierna farba aspon skryje ten tlusty zadok a opticky aj zvacsi kolesa, je jasnou volbou, elegantna biela tu v tomto pripade skutocne posobi tazkopadne
biela farba ukazala v plnej nahote ohavnost a tazkopadnost dizajnu novej X5ky.... cierna farba aspon skryje ten tlusty zadok a opticky aj zvacsi kolesa, je jasnou volbou, elegantna biela tu v tomto pripade skutocne posobi tazkopadne
Cilova skupina pocuva na 380k a 740Nm, jak je toho dosazeno je jim putna. Oni nebudou ti co ponesou naklady na opravy, oni nesou jen naklady na porizeni. 95% majitelu auta za 100tis. E si bud 1) priplati servisni balicek na celou dobu planovane zivotnosti vozu, anebo za 2) to auto poslou z domu driv nez skonci bezna zaruka.
Jasně , oni to možná až tak neřeší..
Jenže co po 3-5 letech??
Auto do šrotu..? I bohatý majitel ho chce prodat za nějakou cenu.
A tyto vozy budou mít cenovku dost dole.
Investovat majlant do ojetiny , si lídé co to koupí za pár set tisíc , nemohou dovolit.
Dopadne to jako VW Touareg V10 TDI 313k..nikdo ho s tím motorem ojetý nechce. 8-s
Jenže co po 3-5 letech??
Auto do šrotu..? I bohatý majitel ho chce prodat za nějakou cenu.
A tyto vozy budou mít cenovku dost dole.
Investovat majlant do ojetiny , si lídé co to koupí za pár set tisíc , nemohou dovolit.
Dopadne to jako VW Touareg V10 TDI 313k..nikdo ho s tím motorem ojetý nechce. 8-s
Až budeš shánět práci, zkus to u Eurotaxu, po člověku s takovou jasnozřivostí musejí prostě skočit.
Koukáš se na to moc logicky >😁 ale jinak máš samozřejmě pravdu. Majitel s tím chvilku pojezdí ztratí to 75% hodnoty za pár let a pak bude rád, že to za pár set tisíc prodá. >😁 Stejně jako každá taková exotika viz ten tvůj zmiňovaný Touareg.
Viděls v poslední době nějaký motor nestarší deseti let? Mě přijde, že tu slyším hlasy z pravěku, hoši, budíček, motory mají přímé vstřikování, variabilní časování, turba a jiné fičury už dvě dekády, přidání turba navíc je exotika? >😁
No to ses vyznamenal. Přímé vstřikování mají motory už dávno variabilní časování jakbysmet i to turbo není nic převratnýho. Tomu se ale taky nikdo nepodivuje. Bavíme se tu o 3 turbech jestli si to nepostřehl.
Promiň, ale tři turba, nebo jedno, je to kapka v moři. Na těch autech se toho může rozbít hodně. A opravy levné nebudou. Osobně bych měl největší strach z elektroniky.
Zrovna turbo je dost namáhanej díl, takže tam je riziko poruchy dost velký. Pokud ho znásobíš 3 tak no nazdar.
Kolik jsi vyměnil ty sám turb?
Já s nima jezdím už asi 9 let a neměnil jsem ani jedno.
Já s nima jezdím už asi 9 let a neměnil jsem ani jedno.
V dieslu je jedno turbo celkem OK.
2 a 3 turba ? Uvidíme..co to udělá. Oprava možná není , výměna je drahá!!
V benzínu jsou turba hodně náchylná k poruchám.
Trend eko zmenšování objemu se mi moc nelíbí!
Zaplatí to totiž zákazníci.
2 a 3 turba ? Uvidíme..co to udělá. Oprava možná není , výměna je drahá!!
V benzínu jsou turba hodně náchylná k poruchám.
Trend eko zmenšování objemu se mi moc nelíbí!
Zaplatí to totiž zákazníci.
Když jsem s turby začínal, stálo tehdá jako díl necelých 30 tis. Takových, co malovali turbočerta na zeď, bylo i tehdá dost.
A jak říkám, nebyla potřeba se vůbec strachovat. Stačilo respektovat motor, chovat se k němu slušně a dopřát mu kvalitní olej v pravidelných výměnách.
Dnes koupíš originál turbo ani ne za půlku tehdejší ceny a na trhu je i hromada repasu za třetinu.
A jak říkám, nebyla potřeba se vůbec strachovat. Stačilo respektovat motor, chovat se k němu slušně a dopřát mu kvalitní olej v pravidelných výměnách.
Dnes koupíš originál turbo ani ne za půlku tehdejší ceny a na trhu je i hromada repasu za třetinu.
Já před 3 rokama jedno repasoval, ale mám takovej dojem, že mě to bude za chvíli čekat znova. Minimálně asi bude chcít vyčistit, protože se začíná v určitých chvílích projevovat propad výkonu, znamení, že regulace lopatek nefunguje jak má. Stejně to začínalo před 3 rokama až to nakonec začalo padat do nouzáku. Kdybych měl 3 vzájemně spolupracující turba tak si dovedu představit, že si s mechanikama z firmy Turbo sport už tykám a jsem jejich vážený a častý zákazník. Když to vezmeš přes peníze, tak i pro člověka, který má prachů dost je docela protivný, když mu přestane jet auto, protože bude nějaký problém z jedním ze 3 turb. Nejde už pak o peníze, ale o to, že riziko, že zůstaneš někde trčet s nepojízdným autem kvůli turbu je 3x vyšší.
Jinak, u aut vyšších tříd aktuálních generací je mnohem, ale mnohem větší problém v masivním použití elektronických systémů k řízení všeho a asistování při všem, tedy problém ve vztahu k nim jako ojetinám, z hlediska výdrže a reálné provozuschopnosti bez výměn x řídících jednotek a čidel atd. v cenách v řádech desetitisíců, proti tomu je nějaké turbo prkotina.
Proc bude ona X5 hodna do srotu? Po 3-5 letech by mela byt diky zaruce plne funkcni, ze budou dal veci odchazet, budou, jako u kazdeho jeteho vozu, ale proc do srotu?
Je to poctem turb? Myslis ze treba V8 od Audi kdyz ma turba jen dve bude na opravy levnejsi, nebo bude pocet oprav min casty? Protoze ona oprava V8 tdi u audi neni taky zadna levna zalezitost (overeno na kamosovi co maji v rodine A8 od novoty, natoceno 400tis km, uz maji 2. motor, ten ma 130tis km a ted znova obe turba na vymenu jen na materialu za krasnych 50-70tis Kc - nereseno v autorizaku).
Takze ano, tyto vozy budou mit cenovku dost dole, ale to budou mit napric znackama, napric motorizacema jednoduse z principu ze z vyssi porizovaci ceny je pad vzdy vyraznejsi nez z octavie za 500tis treba.
Dal je nutne si uvedomit kdo ty auta kupuje, v Nemecku je beznej leasing v pravem slova smyslu stejne jako financovani a jedno i druhe budou resit lide s nadstandartnima prijmama i na pomery nemecka (cti nejcasteji podnikatele kteri si tim budou optimalizovat danovou zatez). Tam je docela jedno jestli clovek po 5 letech za ono auto dostane 700tis Kc nebo 500tis Kc, tak ci onak veme dalsi aby mohl dal optimalizovat. Nepredstavitelne, ale je to tak.
Toto neni zadna obhajoba BMW, audi nebo jakekoliv znacky, jen poukazani na zakladni chybu a sice pokusu aplikovat svou "penezi chudou logiku" (to neni urazka, sam jezdim ojety vuz stary mnoho let) na vec, ktera se resi uplne jinak kdyz clovek ty penize skutecne ma. A ze zustanou oci pro plac 3. a kazdemu dalsimu majiteli? Klidne muzou, ale je to chyba jejich soudnosti a ne chyba BMW/Audi/MB.
Je to poctem turb? Myslis ze treba V8 od Audi kdyz ma turba jen dve bude na opravy levnejsi, nebo bude pocet oprav min casty? Protoze ona oprava V8 tdi u audi neni taky zadna levna zalezitost (overeno na kamosovi co maji v rodine A8 od novoty, natoceno 400tis km, uz maji 2. motor, ten ma 130tis km a ted znova obe turba na vymenu jen na materialu za krasnych 50-70tis Kc - nereseno v autorizaku).
Takze ano, tyto vozy budou mit cenovku dost dole, ale to budou mit napric znackama, napric motorizacema jednoduse z principu ze z vyssi porizovaci ceny je pad vzdy vyraznejsi nez z octavie za 500tis treba.
Dal je nutne si uvedomit kdo ty auta kupuje, v Nemecku je beznej leasing v pravem slova smyslu stejne jako financovani a jedno i druhe budou resit lide s nadstandartnima prijmama i na pomery nemecka (cti nejcasteji podnikatele kteri si tim budou optimalizovat danovou zatez). Tam je docela jedno jestli clovek po 5 letech za ono auto dostane 700tis Kc nebo 500tis Kc, tak ci onak veme dalsi aby mohl dal optimalizovat. Nepredstavitelne, ale je to tak.
Toto neni zadna obhajoba BMW, audi nebo jakekoliv znacky, jen poukazani na zakladni chybu a sice pokusu aplikovat svou "penezi chudou logiku" (to neni urazka, sam jezdim ojety vuz stary mnoho let) na vec, ktera se resi uplne jinak kdyz clovek ty penize skutecne ma. A ze zustanou oci pro plac 3. a kazdemu dalsimu majiteli? Klidne muzou, ale je to chyba jejich soudnosti a ne chyba BMW/Audi/MB.
no ja nevim, když ti ho bazar po třeba čtyřech letech odmítne vykoupit s tím, že je to neprodejné a na inzerát se ti nikdo nepřihlásí a najednou do toho zahučíš 100 procentama ceny. Zkrátka boháč si koupí jen nové a ostatní neutáhnou provozní náklady. Neb tady ti Lojza z neautorizovanýho servisu nepomůže.
Celkem bych to tak i bral.. 😉
Jenže ty ojetiny se musejí prodávat i po 5 a 15 letech..
A když se to bude srá..t , tak to lidi nekoupí ani za 200 tis..i když to před 10 lety stálo 2.5 milionu. 8-s
A nejde vůbec o BMW/Audi/Mercedes..
Jenže ty ojetiny se musejí prodávat i po 5 a 15 letech..
A když se to bude srá..t , tak to lidi nekoupí ani za 200 tis..i když to před 10 lety stálo 2.5 milionu. 8-s
A nejde vůbec o BMW/Audi/Mercedes..
holt 3 proužky jsou 3 proužky
Metalický lak (+25.150,-), alarm (+12.325,-Kč), navigační systém Professional (+66.500,-Kč), USB Audio (+7.575,-), samostvívací zrcátka (+8.725,-), vak na lyže (+4.375,-), Hi-Fi systém (+12.575,-), bluetooth, USB a hlasové ovládání (+15.400,-), Speed limit info (+8.225,-), adaptivní světlomety (+15.400,-), samočinné dovírání dveří (+16.425,-), head-up displej (+35.675,-), Surround View (19.000,-) atd.
Za pravdu vam jiste dam u "USB Audio", to by melo byt v roce 2014 samozrejmost, ale mluvite v mnoznem cisle, tak me zajima co dal je tam predrazene, nebo samozrejme?
Za pravdu vam jiste dam u "USB Audio", to by melo byt v roce 2014 samozrejmost, ale mluvite v mnoznem cisle, tak me zajima co dal je tam predrazene, nebo samozrejme?
Všechno je relativní, mě naopak přijde, že bmw je s cenou nové X5 docela při zdi, když nakonfiguruju auto za 2,5 mio, tak u bmw dostanu X50d stejně vybavenou jako Sporta s SDV6, což je motoricky jiná liga.
je jejím největším nepřítelem, jakkoliv na fotkách vypadá ještě o řád hůře, zbytnění karoserie, které jde nejspíš na margo amerických rodin, jí neprospělo, vypadá více jako knedlík než jako bavorák. Je to škoda, protože jinak je to i v této generaci nejlépe jezdící SUV.
A oceňuji odvahu p. Jungmanna za větu o vyprášení čehokoliv třeba i na okresce, kombinace nečekaně (na tak vysoké auto) schopného podvozku s brutální silou motoru je tak účinná, že by se divil lecjaký HH. Vím, že to uším místních "petrolheadů" moc dobře, pffff nějaké suv pro paničky, ale je to tak. 😉
A oceňuji odvahu p. Jungmanna za větu o vyprášení čehokoliv třeba i na okresce, kombinace nečekaně (na tak vysoké auto) schopného podvozku s brutální silou motoru je tak účinná, že by se divil lecjaký HH. Vím, že to uším místních "petrolheadů" moc dobře, pffff nějaké suv pro paničky, ale je to tak. 😉
Naopak ja nespochybňujem, že 280 kW bavorské SUV s označením M vycvičí aj menšie a obratnejšie hotheče. Predsalen štandardné HH majú okolo 250k a aj keď je X5 pomerne ťažká krava, stále je tam tých 380koní a hlavne brutálnych 740 Nm plus pohon 4x4. Takže do nejakého závodenia s bavorákom so znakom M a 380k by som sa asi nepúšťal. 😉
To auto je prostě BMW..pojede jako BMW..výtečně. 😉
A vůbec nevypadá špatně.
Až na cenu..ta je taky BMW. >😁
A vůbec nevypadá špatně.
Až na cenu..ta je taky BMW. >😁
Ta cena v porovnání s konkurencí není vůbec špatná. Navíc kdo je konkurencí? Touareg V8, Cayenne V8 nebo RRS V8. M-B ani Audi nejsou schopni v současný době ať už z důvodu neexistence podobně výkonnýho modelu nebo stáří řady odpovědi.
Mercedes ML AMG je dost slušná konkurence.
A nové ML je tady nějaký druhý rok..
A nové ML je tady nějaký druhý rok..
ale AMG je benzínový motor a toto je nafťák a ako bolo vyššie uvedené, naftový motor Mercedes nie je schopný poskytnúť tak aby sa vyrovnal X5 M50d...
ML AMG je konkurenciou skôr pre benzínovú X5 M..ak bude
ML AMG je konkurenciou skôr pre benzínovú X5 M..ak bude
Hmm, po dizajnovej stránke je to doslova tragédia... Naživo, na fotkách, všade! ;-\
najkrajsim SUV od bmw je pre mna stale neprekonatelna prva X5ka [odkaz] .. dodnes sa za nou stale otacam, je jednoducho stale dizajnom uzasna :yes: ziadne prerastene monstrum len cista elegancia a sila vyzarujuca z bmw :yes:
Brrr, tahle nevzhledná škatule na kolečkách? Ta má k bmw stylu ještě dál než tahle nová. Vzhledově nejlepší je druhá generace.
mne sa zda prva generacia stylovejsia a vidiet na nej crty niekdajsich slavnych casov bmw ako napriklad trojky e43 ... boze to boli casy... skutocne paradnych bmw :yes:
Ano, prvni X5 je veeeeelka krabice s naroubovanym predkem E46 poFL jen s tim rozdilem, ze na te E46 ta prid funguje, na x5 ani omylem (muj soukromej nazor). Taky myslim ze prostredni generaci X5 byla nejhezci, slouzila dlouze ale z venci na ni stari znat proste nebylo, nadcasovej design :yes:
Kde sú tie časy? Spomeň si, že prvá X5 bola uvedená v čase, keď v showroomoch stáli podľa "skutočných" BMW nadšencov posledné pravé BMW ako E46 či E39. A práve medzi nimi pôsobila X5 ako prerastené monštrum, súčasná X5 oproti tomu pekne zapadá do portfólia BMW, aj keď na jeho konci.
A aj ja považujem druhú gen. za najpodarenejšiu, aby mi ale sadla do oka, treba ju obliecť do tmavého laku a obuť väčšie kolesá..
A aj ja považujem druhú gen. za najpodarenejšiu, aby mi ale sadla do oka, treba ju obliecť do tmavého laku a obuť väčšie kolesá..
..vypadají jako bradavky thajské společnice.... Jestli to je dobře nebo špatně nevím... Yetti má poctivé dvorce...
A o tom to je...Aby si vybral každý,málokto to chápe a potom buzeruje že BMW ma X xiek a načo toto a načo hento 😄 ľudia v automobilke myslia ale úplne inak a otvárajú obzory svojim potencionálnym zákaznikom.Čo sa týka podvozku to sa nemá ani zmysel vyjadrovať,na deravé cesty sa ťažko hľadajú záplaty v podobe podvozka,prvom rade by trebalo inú mentalitu a potom by nám nevadili ani extra tvrdé podvozky.Ja jazdím na novej A3 1.6TDI Stronic ktorá ma veľmi dobrý podvozok ale na 30cm hlboké jamy to samozrejme nestači :no:
Sakra, kam jste (takřka) všichni dali voči? Vždyť nová i😜ětka je naživo doslova nádherná. Tak nějak získala na brusu a na jiskře. Současně pak její silniční dominance je nenadrzlá, přirozená, svá. Auto neprovokuje, tiše číhá jako dravec na kořist. A přesně tak to má být. Ano je to velký kus železa, ovšem designérovo dláto vědělo moc dobře kam zatnout.
Jasně, v tomto segmentu, ausgerechnet v dané velikostní třídě, jde těžko stvořit boha estetiky, navíc je tu (dodnes) nádherná XC 90 od volva a nová, přenádherná XC 90 se na nás brzy přijede podívat. Ovšem ve zbytkovém konkurenčním kontextu ční bavorská i😜ětka velmi zřetelně, to se na mně nezlobte.
Dnes odvážně - BRAVO BMW :yes: :-! [odkaz] :yes:
Jasně, v tomto segmentu, ausgerechnet v dané velikostní třídě, jde těžko stvořit boha estetiky, navíc je tu (dodnes) nádherná XC 90 od volva a nová, přenádherná XC 90 se na nás brzy přijede podívat. Ovšem ve zbytkovém konkurenčním kontextu ční bavorská i😜ětka velmi zřetelně, to se na mně nezlobte.
Dnes odvážně - BRAVO BMW :yes: :-! [odkaz] :yes:
Nedavno jsem videt zajimavy tuzing (spis tuzink). Snizene Volvo 740, v cervene barve, na blatnicich znacky Ferrari. Na svete snad neni mene sportovne ladene auto nez Volvo 740. Auto samotne je vynikajici, kamarad si ho privezl, kdz pre lety byl u mirovych sil nekde ve stredni Africe. Dnes ma najeto s puvodni technikou pres 1M km. Jeste mam vystrizek z novin. Ale delat z prave tohohle Volva neco neco co neni muze napadnout jen pomatence.
Do te same tridy radim ridice, kteri chteji aby jejich diesel znel jako neco, co neni. Je tedy x5m50d jen autem pro pozery? 😉
Do te same tridy radim ridice, kteri chteji aby jejich diesel znel jako neco, co neni. Je tedy x5m50d jen autem pro pozery? 😉
Vsadím se, že v tom logu nebyl kůň, ale vzpínající se los.
Zbytek jsou kecy, doufám, že podobně vysíráš i u všech R-paketů anebo adaptivních podvozků (však dělaj z Golfa něco, co není...). Prostě to někomu z majitelů udělá radost, nic víc, nic míň.
Zbytek jsou kecy, doufám, že podobně vysíráš i u všech R-paketů anebo adaptivních podvozků (však dělaj z Golfa něco, co není...). Prostě to někomu z majitelů udělá radost, nic víc, nic míň.
To same se da rict u Skody RS. Tam je take jakysi generator huceni.
S adaptabilnim podvozkem to neni stastny priklad. Ten aspon do jakesi miry meni vlastnosti automobilu. Soundtrack motoru, to je jako by sis do navigace nahral 45minut plapolajiciho krbu a chtel se u nej ohrat. 😉 Faktem je, ze i ten by nekomu udelal radost.
BMW X5M50d FIRE >😁
S adaptabilnim podvozkem to neni stastny priklad. Ten aspon do jakesi miry meni vlastnosti automobilu. Soundtrack motoru, to je jako by sis do navigace nahral 45minut plapolajiciho krbu a chtel se u nej ohrat. 😉 Faktem je, ze i ten by nekomu udelal radost.
BMW X5M50d FIRE >😁
Jezdil jsem s ní a za 7 se vážně dá jezdit. Jenom si musíte dávat pozor na rychlost .... stalo se mi že jsem jel po okrsce 130 a myslel jsem že 90. Při dodržování rychlostních limitů nastavením auta na ecopro a s pomalými rozjezdy se jí dá v pohodě docílit. Jen se člověku nechce >😁
Přesně tak.
Auto neskutečně zkresluje rychlost. Nedívat se na ciferník, člověku se zdá, že se šourá krokem. Při sebezapírání, pozvolnými rozjezdy a vhodně zvoleným profilem trasy s dodržováním limitů, není papírová spotřeba problém.
Ale proč tak jezdit s 350 koňma... Já ten důvod nevidím. 😄
Auto neskutečně zkresluje rychlost. Nedívat se na ciferník, člověku se zdá, že se šourá krokem. Při sebezapírání, pozvolnými rozjezdy a vhodně zvoleným profilem trasy s dodržováním limitů, není papírová spotřeba problém.
Ale proč tak jezdit s 350 koňma... Já ten důvod nevidím. 😄
Jaká spotřeba? To si někdo kupuje velké, těžké SUV s trojitým preplňováním proto, aby šetřil palivo? Pročetl jsem tu některé názory a je to asi stejné jako když předhodíte boty od Gucciho k recenzování návštěvníkům hospody šesté cenové, nebo jako když necháte sedmnáctiletého recenzovat 2001: Vesmírná odysea. Produkt se absolutně míjí s některými členy obecenstva, zejména tedy s jejich intelektem.
K těm turbům - někdo tu správně uvádí, že tahle auta se nekupují "na furt", nýbrž tak max. na 3 roky - spíše méně. Divil bych se, kdyby si ho někdo nechal do více než 130 tisíc nájezdu a za tu dobu se nic nerozbije (já bych tedy řekl, že při správném zacházení ani později, ale budiž, to je už diskutabilní).
Souhlasím s tím vzhledem - není dokonalý. Na druhou stranu při poptávce po velikosti je těžké zároveň tvořit krásu (to umí asi jen Range Rover). Možná by postačilo, kdybychom se spokojili s X3kami, GLKčky a Evoquey.
K těm turbům - někdo tu správně uvádí, že tahle auta se nekupují "na furt", nýbrž tak max. na 3 roky - spíše méně. Divil bych se, kdyby si ho někdo nechal do více než 130 tisíc nájezdu a za tu dobu se nic nerozbije (já bych tedy řekl, že při správném zacházení ani později, ale budiž, to je už diskutabilní).
Souhlasím s tím vzhledem - není dokonalý. Na druhou stranu při poptávce po velikosti je těžké zároveň tvořit krásu (to umí asi jen Range Rover). Možná by postačilo, kdybychom se spokojili s X3kami, GLKčky a Evoquey.
Kdyby si to nekupovali kvůli tomu, aby šetřili palivo, zajisté by si do toho auta radši dali benzínovou V8. Vždycky se nějakým způsobem šetří. I ten, kdo kupuje tohle auto nezaškrkne celou příplatkovou výbavu.
O 50d už jsem slyšel nějaké poplašné zprávy, prý s tím motorem jsou problémy. Ale čas ukáže, jestli to byla náhoda, nebo to potká víc majitelů...
O 50d už jsem slyšel nějaké poplašné zprávy, prý s tím motorem jsou problémy. Ale čas ukáže, jestli to byla náhoda, nebo to potká víc majitelů...
Moje drahá polovička se rozhodla udělat mi radost a zakoupila mi proto časopis AUTO 7.
No ... darovanému koni na zuby nekoukej, neměl jsem to srdce jí říci, co si o tom časáku myslím. Nicméně jsem se začetl a musím se s kolegy podělit o informaci z úvodníku pana šéfredaktora.
Cit.: " A na závěr ještě jedna skvělá zpráva. Redakci AUTO7 posílil Lukáš Vaverka, zkušený a dlouholetý redaktor serveru Auto.cz "
Howg. Radujte se nebo plačte, dle libosti.
No ... darovanému koni na zuby nekoukej, neměl jsem to srdce jí říci, co si o tom časáku myslím. Nicméně jsem se začetl a musím se s kolegy podělit o informaci z úvodníku pana šéfredaktora.
Cit.: " A na závěr ještě jedna skvělá zpráva. Redakci AUTO7 posílil Lukáš Vaverka, zkušený a dlouholetý redaktor serveru Auto.cz "
Howg. Radujte se nebo plačte, dle libosti.
Každopádně ať se Lukášovi daří a nová práce mu dělá jen radost! Ať chceme nebo nechceme, tak je jeden z nás a asi bychom marně počítali hodiny, které jsme "spolu" trávili u debat.... takže: Hodně štěstí auto.cz kolego a aczkamaráde 😉 :yes:
Není to můj šálek kafe, přesto na podobný auto nekoukám s despektem a nedovolil bych si paušalizovat cílovou klientskou základnou, jak to tu někteří činí.
Nová X5 odstraňuje z mýho pohledu dva problémovější body předchozí generace a těmi byly😒br /> - technicky a tvarově překonanej interiér
- nekomfortní a přitom "nebavoráckej" podvozek bez adaptive drive
Relativně krátká zkušenost se základní R6 naftou pak byla příjemná. Na 19" kolech citelně komfortnější než dosud a přitom s lepší reakcí podvozku. Navíc bonus z pohledu akustickýho utlumení motoru, kterej i přes v zásadě průmernej výkon nabízí, zajišťuje velmi slušný zrychlení a nenucenej pohyb velkýho SUV.
Interiér krásně prokoukl a není mu co vytknout. Auto nebylo vybavený HUD, ale jinak mu až na ventilaci sedaček nechybělo nic zásadního. Ovládání iDrive je s každou generací lepší, tam mi nechybí absolutně nic.
V testovaný motorizaci pak vidím přínos nejen v suverénním motoru, ale i pro běžnýho uživatele příjemným zvuku linoucím se odkudkoliv. Valná většina majitelů nebude řešit, zda-li poslouchá elektronickej nebo mechanickej sound. Nezajímá je to, přesto bonus ocení. Na sedanu 550xd je právě motor tím nejpřitažlivějším, z hlediska řízení preferuju u klasických verzí sedanů a kombíků BMW zadokolku.
Nová X5 odstraňuje z mýho pohledu dva problémovější body předchozí generace a těmi byly😒br /> - technicky a tvarově překonanej interiér
- nekomfortní a přitom "nebavoráckej" podvozek bez adaptive drive
Relativně krátká zkušenost se základní R6 naftou pak byla příjemná. Na 19" kolech citelně komfortnější než dosud a přitom s lepší reakcí podvozku. Navíc bonus z pohledu akustickýho utlumení motoru, kterej i přes v zásadě průmernej výkon nabízí, zajišťuje velmi slušný zrychlení a nenucenej pohyb velkýho SUV.
Interiér krásně prokoukl a není mu co vytknout. Auto nebylo vybavený HUD, ale jinak mu až na ventilaci sedaček nechybělo nic zásadního. Ovládání iDrive je s každou generací lepší, tam mi nechybí absolutně nic.
V testovaný motorizaci pak vidím přínos nejen v suverénním motoru, ale i pro běžnýho uživatele příjemným zvuku linoucím se odkudkoliv. Valná většina majitelů nebude řešit, zda-li poslouchá elektronickej nebo mechanickej sound. Nezajímá je to, přesto bonus ocení. Na sedanu 550xd je právě motor tím nejpřitažlivějším, z hlediska řízení preferuju u klasických verzí sedanů a kombíků BMW zadokolku.
:yes: pokud na takové auto někdo má , proč ne.
Také se mi tento bavorák líbí..
Také se mi tento bavorák líbí..
Šel bych i přes absenci některých technických fičur ke konkurenci přes La Manche, přesto je X5 po technický stránce dnes nej, pokud beru SUV víceméně jako auto na silnici. Ale hraje v tom samosebou faktor vzhledu a celkově trochu jinýho, uvolněnějšího pojetí auta.
Oprostit se od subjektivních vjemů, je X5 o půl hvězdy přede všemi.
Oprostit se od subjektivních vjemů, je X5 o půl hvězdy přede všemi.
Dobrá otázka, u bmw mají motor i s touto variantou, ale zatím se v serii drží klasických turb, tipuju, že první se předvede audi, víceturbový motor, kde el. turbo bude fungovat jako to malé, co bude tlačit od volnoběhu, měla by tím zmizet turbodíra. Jsem zvědav, každopádně víceturbové motory jsou realitou přes deset let, technologie zvládnutá natolik, aby pláč zdejších "turboměničů" nemohl znít jinak než falešně, problémem aut současnoti, coby ojetin za pár let, bude elektronika, ne počet turb. 😉
Pointou by skutečně měl být rychlý nárůst plnícího tlaku bez ohledu na energii spalin. Myšlenka to není nová, problém byl, pokud si dobře pamatuji, že elektrické kompresory zvyšovaly spotřebu. Je to tedy v první řadě otázka vyladění systému. U Audi/ VW takový motor připravují do sériové výroby, ale těžko říct, kdy se na trh dostane.
Že to nebude jednoduché je celkem zřejmé, bmw má jednu verzi R6 motoru 1x el. turbo + 2x seriové turbo hotovou, byla to jedna z variant pro M3, ale nedali ji tam. Po důvodech jsem se ptal, ale ani uvnitř bmw to není sdílená informace. Co z toho může plynout, logicky, asi to nechodí na sto procent, protože performance prý naprosto parádní, ani atmosféra nemá tak dokonale charakterní projev díky ideálnímu, protože více ovlivnitelnému, průběhu výkonu a krouťáku. Vzhledem k tomu, že to ale nepředvedli jako pecku v nové M3, myslím že teď počkají v závětří, až se předvede audi.
myslím, že klasický hybrid předvede ještě hbitější reakci. nebo přinejmenším stejnou.
Natlačit válce bude menší práce, než roztáhnout auto. Takže bude stačit menší baterie. A u hybridů je celkem fuška odladit pedály, aby řidič nevnímal dva různé pohony. Sériová verze u Audi/ VW má stát na rekuperaci, takže minimálně u brzd se tomu nevyhnou. I když je to něco, co bude zajímat spíš Porsche než Audi. Problém obou řešení je, že nemáš bezedné zásoby elektřiny. U jednoho se zhorší odezva v nízkých otáčkách (při rychlé jízdě nepodstatné), u druhého přijdeš o jeden z motorů, tedy kus dostupného výkonu.
Mhm, kus pravdy na tom bude. Nicméně - opravdu bych se chtěl svézt v 3 activehybrid.
To musí být zajímavá zkušenost. V pružném zrychlení podle mně rozbije i M3/4.
To musí být zajímavá zkušenost. V pružném zrychlení podle mně rozbije i M3/4.
ja s 6 rocnym pajerom 3.2 118kw dieslom ked sa mi dostane obcas do ruk jazdim za 9-10 litrov v automate a nechce sa mi verit ze toto bawo bude jazdit za 6,7 to ma nikto nepresvedci. Je pravda ze pajero uz je tehcnicky starsie ale je ovela slabsie a stejne zerie aspon tych 9 litrov v diesli, tej spotrebe bmw proste neverim ;-\ , test ani radsej necitam staci mi pohlad na tabulky a vidim ze minimalne ta spotreba je mimo miisu... o dizajne tohto auta tiez radsej pomlcim, tie 19tky vyzeraju na fotke ako kolecka z furiku takze to bude sakra tluste auto.... na pajere aj terenne 17tky vyzeraju fajn
je mi jasne ze ste za 6,7 nejazdili 😄 nemam na vas ziadne namietky, mna len zaujima ako taketo nezmyselne papierove hodnoty spotreby moze jeden seriozny vyroca udavat ked vie ze su nerealne, vie mi to niekto vysvetlit? v com je ten chytak?
je jasne ze to bude aspon 10 minimalne.... ved "slabucke" pajero tolko zere, test necitam, auto ma nezaujima
uvedom si ale jednu vec,,mam Pajero rad ale neporovnavaj motor v Pajere a motor v BMW ktorý je omnoho novší, pokrokovejší a silnejší..nehovoriac o tom že je tam skvelá prevodovka ZF...
taktiež vďaka takému výkonu a triturbu na ten motor nemusíš tak naliehať a motor sa s autom netrápi..nepotrebuješ naňho tlačiť tolko ako napr. na to dané Pajero..a samozrejme čím viac naliehaš tým viac to bude žrať..
a je jasne že 6.7 nie je spotreba ktorú na palubáku uvidíš každý deň ale nič nie je nemožné..ja som raz šiel trasu Bratislava-Čadca s mojou 535d...vynuloval počítač..asi 30 km do Źiliny to je obyčajná cesta kde som šiel okolo 100km/hod..potom zvyšných 170km po dialnici 140km..a v BA som pozrel a výsledná bola 7.2...a tiež niekomu nejde do hlavy ako môže mať takú spotrebu auto s 313 koňmi..ale hovorím..motor má dosť sily a nemusíš mu dávať vôbec zabrať aby si zrýchlil rovnako ako ostatní členovia dopravy...a navyše skvelá 8-stupňová ktorá drží otáčky v režime D presne tak aby auto žralo čo najmenej...takže nič nie je nemožné 😉
Prosím už sa tu viac nezosmiešňuj, čítať tvoje smiešne príspevky by malo byť úsmevné, ale neviem sa pri nich nerozčúliť.
Ty papírové hodnoty jsou vážně k smíchu.
Na hledání viníka jsou tu jiní, mě nezajímá, kdo se zde snaží zákazníkovi namluvit, že automobil nahoře dokáže jet v průměru za 6.7l.
Co jsi myslel tím, že automobilky nemají na výběr?
Už jdi prudit jinam, utřinose. 😉
Dinare, kone potrebuji nazrat a 6.7l ovse je pro 350koni moc malo.
Protože ke splnění té normy těch 350 koní nepotřebuješ. Valná většina se jich při měření bude flákat a nebudou tedy muset dostat nažrat. 😉
Že ty nedokážeš dosáhnout deklarované normované spotřeby, vypovídá spíš o tobě, než o tom autě. 😉
ALE: Evropské předpisy nařizují udávat spotřebu právě podle téhle zhovadilosti. Už si toho mimochodem v EU všimli (ale úplně blbým způsobem).
Aby se výrobce vyvlíknul z jakéhokoliv dalšího popotahování ohledně klamání zákazníka, pod to číslo radši napíše, že je to podle EU normy, a je v pohodě. Nikdo ti ale nebude psát kolik to auto žere "normálně" - protože to záleží na řidiči, stylu jízdy, jaké trasy s tím děláš, atd.
Očekávejme, že reálná spotřeba bude tak 9-10l.
Tedy, pokud chci uvádět spotřebu, uvedu spotřebu dosaženou v reálném provozu.
Jinak na svých soukromých autech jsem nikdy neměl problém jezdit reálně ještě úsporněji, než co se píše v techničáku. Tudíž já bych se obrátil na Brusel, že ten cyklus je opravdu k ničemu, zbytečně přeměřuje.
Opět tady kličkuješ jak zajíc při honu.
Verim, ze jsem dochodil zakladku driv, ze te tvi rodice pocali.
Zamena dvou pimen = vcera nedostatecny, dnes dostatecny?
jak jsem napsal labile, "jeste vetsi blbec, nez jsme doufali"
Stejne jakoby automobilka uvadela (absolutne zbytecne info) nejvyssi rychlost dosazitelnou bez omezovace. Ano, auto je schopne jet 268,7km/h. V tomto voze ji, vazeny zakazniku, ale nedosahnete.
Zkus začít psát sám za sebe, i když u dětí tvého formátu se to snad dá občas tolerovat.
😉
Nedivim se, ze jsou cesi nazyvani Svejkama. Kocourkov
Ty jsi dobrý komik! >😁 :yes:
Na všech webových stránkách automobilek, jsou napsány naprosto stejné údaje, jako u nás. 😉
Buď to tam neumíš najít/přeložit, nebo tu švejkuješ. Jiná možnost není.
To ale nemeni nic na tom, ze podle meho auto nahore nema sanci udrzet spotrebu 6.7l.