Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota svolává ke kontrole 6,58 milionu vozů

Toyota Motor Corp. svolává ke kontrole po celém světě 6,58 milionu vozů. Důvodem jsou možné problémy s řízením a sedadly.
Zpět na článek
9. 4. 2014 11:56
posledni odstavec
Posledni odstavec je jak z blesku. Ja bych naopak vyzdvihl snahu automobilky napravit nalezeny problem a neschovavat hlavu do pisku jako jine.
Mimochodem zrychlujici toyoty byli spise problem debilnich majitelu nez automobilky.
Rozbalit vlákno
11
9. 4. 2014 13:40
Re: posledni odstavec
Z toho zrychlování bych zas tak debilní majitele nevinil. Na RAV4 od taťky se mi to stalo 2krát. Autem prostě normálně jezdíš a v určité situaci se pedál plynu šprajcne pod kobereček (předjíždění, zařazaování na dálnici, odjezd z křižovatky...). Zní to skoro až úsměvně, ale věc se má tak, že si nedovedu představit někoho, koho by to nezaskočilo. Čas, za který ti dojde, co se vlastně děje a než to vyřešíš, to trvá, čověče, klidně 2-3 vteřiny. 2-3 nekonečné vteřiny, během kterých auto zběsile zrychluje a ty čučíš jak péro z gauče, co se děje. Máš-li k tomu prostor nebo takové chování očekáváš, tak to zmákneš. V hustém provozu je to ale průser jak vrata.
9. 4. 2014 14:26
Re: posledni odstavec
Ja to chapu, zazil jsem neco podobneho. Sice ne kvuli koberecku, ale spatnemu cidlu skrtici klapky, ktere hlasilo mirny plyn, i kdyz jsem nohu na plynu nemel. Byl jsem prekvapeny, ale rozhodne to nezpusobilo nehodu a rozhodne to nezpusobilo smrtelnou nehodu. Co me fascinovalo na tech pripadech, ze ridic byl schopny zavolat na 911, ale nebyl schopny zaradit do neutralu nebo proste zabrzdit, tam vidim tu debilitu ridice.
9. 4. 2014 14:42
Re: posledni odstavec
Hehe, jo to je jiná :-) u mě to bylo jednou v zimě při blbnutí na velké ploše (nu co, auto se smýkalo i když jsem už nechtěl) a podruhé právě při odjezdu z křižovatky, naštěstí jsem se nepotřeboval zařadil mezi 2 auta, ale pouze vyjet, než dovalí kolona. Tak jsem vyjel a když už nebylo potřeba jet, tak to jelo dál, vyřadil jsem, pár okamžiků na omezovači, než jsem vyndal pedál ven a normálně jsem jel dál :-)
Avatar - Jetty
9. 4. 2014 20:44
Re: posledni odstavec
Pánové, já bych rozhodně kvalitu auta nehodnotil podle koberečků. To, že se sekl plyn pod kobereček je samozřejmě problém, VW a jiné automobilky (už mé první auto Calibra) měla textilní koberečky na těch cvocích, které drží kobereček tam, kde má být. To že na tom Toyota šetřila byla chyba, která se krutě vymstila (až moc).
Na druhou stranu v zimě se mi u každého auta originál gumový koberec neustále posunuje pod pedály (zdůrazňuji originál), neboť ten žádné cvoky ani u jednoho auta neměl. A světe div se, stále jsem tady, neboť cítím pod nohama, že se koberec vlní, protože je přesně vyřízlý a při posunutí mě prostě to krabatění znervózňuje, tak ho vždycky šoupnu nohama zpět...
Asi situace kterou zná každý z nás, bohužel Toyota při svých celosvětových prodejích musela narazit i na "šikovné" amíky ;-)
Avatar - R32
10. 4. 2014 07:26
Re: posledni odstavec
Tak mnohými opovrhovaný a zatracovaný Huyndai má na uchytenie koberčeka či gumenej rohože háčiky ktoré sú vytočené proti smeru jazdy... ;-) praktické, jednoduché, účelné, od koho to len mohli okopírovať? >:D :-!
10. 4. 2014 08:46
Re: posledni odstavec
Já Toyotu nijak negativně nehodnotím, dokonce jsem si ani ne před pár týdny koupil další :-)
9. 4. 2014 21:12
Re: posledni odstavec
Snaha automobilky resit problem vychazi z jedineho faktu - nalezene problemy mohou byt nebo jiz jsou skutecny pruser, ktery v pripade, ze se k nemu automobilka neprihlasi, tak muze mit nasledne neskutecne financni dopady. Napr. V USA pak sikovny pravnik vysoudi v pripade zraneni nebo dokonce smrti majlant.

Rozhodne nejde o nejakou firemni filantropii, ale chladny kalkul pripadnych rizik, protoze naklady na takovou kazdou akci budou minimalne v nekolika desitkach dolaru za auto. A to pronasob poctem 6.6M.

Navic at se takova akce dela "dobrovolne" nabo jako rekce na podnet z trhu, tak ve vsech pripadech ma jetse jednoznacne negativni dopad. Nebo na tebe zapusobi pozitivne marketingovy fakt, ze si koupis auto, ktere jde nasledne 2x na stahovacku proto, ze v nem vyrobce nasel fatalni zavady?
Avatar - Choochoo
9. 4. 2014 21:33
Re: posledni odstavec
Pravnik a USA, to je prave duvod proc se Skoda nerozhodla delat svolavacku, kdyz pri testech NCAP nevystrelili airbagy z duvodu preruseni kabel. svazku. Proste se jen upravila vyroba a jelo se dal ;-) Kdo koupil neupraveny model mel holt smulu. To by se jiste u Toyoty nestalo, kdyz meni kdejakou kravinu.

Jake jsou ty fatalni zavady? Zatim mi prijde ze nejfatalnejsi zavada poslednich let je TSI a zadna svolavacka se nekonala a problem nevyresila ;-) To ze to meni v servisech jak na bezicim pase neznamena ze neco vyresili, kdyz se zavada opet opakuje. Jen meni a nevi.

Toyota dela co musi a je si i vedoma toho, kdyby se na to vy... tak by ztratila jmeno spolehliveho vyrobce.
Avatar - N6600
10. 4. 2014 07:58
Re: posledni odstavec
Zabudol si ale na jeden podstatny fakt - tie auta su uz davno po zaruke. Rok 2004-2010 je dost dozadu, takze je otazne, ci by to pravnik uhajil. Pretoze za tu dobu mohlo kludne dojst k opotrebeniu a nie vade.
10. 4. 2014 08:52
Re: posledni odstavec
Nechci ty problémy bagatelizovat, ale které závady jsou ty fatální? U těchto svolávaček jde spíš o drobnosti.
10. 4. 2014 09:06
Re: posledni odstavec
Takze je lepsi problemy zatajovat, schovavat hlavu do pisku, pripadne tu chybu svalit na dodavatele, jako nam tu predvadi jeden koncern, ktery se nekolik let potyka s fatalnim problemem motoru, nez aby uznal chybu a provedl svolavaci akci. Blahopreju.