Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Design

Zpět na článek

10 pozoruhodných vozidel, která společnost nedocenila

101 komentářů

Avatar - Magister
Magister
Po zajímavém začátu a kuriozitách sklouzává autor článků k top ošklivkám, na kterých nebylo moc co ocenit.
J. Sochor
To kategoricky odmítám. Jak vidíte, výčet uvedených modelů není odstupňován a nikde není řečeno, jaký automobil je "top".
Bobo(CZ)
Pane Sochore, vůbec se některými názory rádoby diskutérů nezabývejte, to je pod vaši úroveň. Mě se váš článek naopak velmi líbí a dávám za něj :yes:
Avatar - peV
peV
Já hodnotím článek jako jeden z nejkvalitnějších za poslední rok dva. Zajímavé téma, neodfláknuto, i když prostor k vylepšování by se jistě našel. Je jasné, že auta, na která sis vytvořil názor při jejich uvedení na trh vnímáš jinak, než skoroletadlo z počátků automobilismu. Mě třeba láká představa, že by se Rumpler chytil a fungoval jako trendsetter...všechna konkurence by byla aerodinamická a jak by vypadala dnešní produkce..
Takže za mě :yes:
Bobo(CZ)
Naprostej souhlas. Za mě taky :yes: Rád bych viděl nějaký psaný projev některých diskutujících, to bychom se pak asi divili. >😒]
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Bobo(CZ)
A ty si vůl, korunovanej :no: :no: :no: Pardon, mgr.
webpaja
...tato tři auta mi utkvěla v mysli. Neřekl bych, že zrovna Sierra byla nepochopená, přesto tvarově přelomová. R-Klasse a 5GT jsou si částečně podobný. V hvězdě člověk přejede jakoukoliv vzdálenost s dalšími 5-ti lidmi a jejich potřebami na dovolenou, 5GT je sice menší, ale jako grand tourer funguje skvěle!
Avatar - iudex
iudex
Presne tá Sierra mi napadla: tá tam rozhodne nepatrí, v našich končinách po revolúcii to bolo nesmierne populárne auto, rozhodne nie nepochopená rarita, ale obľúbené auto.
Viaceré ostatné autá nie sú ani tak nepochopené, ako jednoducho škaredé (Multipla, trieda R, 5 GT) či predražené (A2).
webpaja
Moje děti dodnes na R-Klasse v longu vzpomínají jako na nejlepší auto pro dlouhý cesty. Jakkoliv bez AMG paketu vypadalo podivně (s ním o nezanedbatelných 10% líp), přestože jsi se na kruhovým objezdu mohl uručkovat, jakkoliv se jakákoliv rychkejší jízda projevila na abnormální žízni i u nafty...pořád moc fajn na cestování. 5GT je to samý, jen lidi pouze 4 a bez ratejny místo kufru, nádavkem se ale neporovnatelně líp řídí a nenutí tě stavět tolik na čerpačkách.
Sierru jsem chvíli měl s legendárně chrochtavým 2,3D. Dodnes jen v dobrým vzpomínám 😄
Klaudius
Sierra bola nepochopenou v čase uvedenia, dobové periodiká uvádzali, že vyzerá ako "rozliaty puding, ktorý vyklopili z formy ešte príliš horúci". Sierre trvalo nejaký čas, kým sa na trhu etablovala, ale zákazníci prišli včas na to, že je to kvalitné, priestranné a spoľahlivé auto a jej popularita potom rástla zo dňa na deň.

Čo sa týka Rumplera, dve vozidlá použité vo filme (mimochodom v ňom vraj obe zhoreli), boli zhodou okolností jediné dve predané autá. Ich tvary spoločnosť jednoducho neprijala a nikto nemal o ne záujem.
Severan
Souhlas s R-Klasse a 5GT. "Erko" je dle mého názoru jedno z nejlepších aut na dlouhé cestování. Nechápu, proč nemělo úspěch.
Bílou Sierru v kombíku s 2,3D jsem měl - to bylo dělo >😁. Zadní náhon, v zimě jsem vozil ocelovou desku (cca. 80-100 kg) v kufru, abych vyjel od baráku do kopce. Na dálnici to chtělo dlouhý táhlý z kopce, aby to jelo... 😉, ale ten zvuk... no paráda 😄 Ale jinak v té době, parádní stěhovák na stavbu domu...
Atila_
Rko nemelo uspech, protoze auto tohohle typu je prodejne akorat v USA a tam scenu rodinnych aut naprosto ovladaji SUV, pripadne alespon drsne tvarici se crossovery. Rko prilis pripominalo kombik, coz je v USA mrtva kategorie.
Sleeper
Sierra tam patří. Kvůli avantgardnímu designu (Ford byl v tomhle ohledu skutečně průkopnický) se zpočátku neprodávala příliš valně.
webpaja
Pojal jsem to už víc zeširoka. Sierra byla v tý době ještě odvážnější než 190E, kterej byl přelomovej. Oba vozy ale stárly s grácií a s přihlédnutím k faktu, že M-B sice revolučně ale přesto rozvíjel svůj jazyk, si vážím designu Sierry možná o trochu víc.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Ta Sierra tam dle mého také nepatří, možná ji společnost nedocenila hned maximálně, ale patřila rozhodně k doceněným autům. Co se jich u nás dalo vidět.
Na A2 byl snad zajímavý pouze vnější design, ale takových aut je dnes spousta. Interiér byl tragedie a cena rovněž, pak se člověk nemůže divit.
S Roomstrem trochu souhlas, zajímavé auto, cena není také přemrštěná. V porovnání s Fabii II se divím nízkým prodejům.
webpaja
Zrovna Roomster vidím jako jakýhosi místního nástupce Fordu Courier, jinak jako osobák pro mě nepředstavitelný.
Klaudius
Roomster je nie zrovna domyslený kočkopes, jeho nízkym predajom sa nedivím, skôr sa dvím, že ho ešte ponúkajú.
Avatar - dal
dal
Roomster se mi sice nelíbí ale je potřeba ho brát jako např. Berlingo, pak dává smysl.
Přes týden na řemeslo o víkendu s rodinou.
Klaudius
Roomster môže o kvalitách Berlinga iba snívať. Možno o triedu dole. Chabý voz.
webpaja
U Sierry ještě stálo za to se zmínit o: [odkaz]

A úspěších na okruzích i v rally.
Sleeper
Historie Sierry na auto.cz už vyšla - [odkaz]
webpaja
To nebyla kritika 😉 oceňuju
Avatar - Stejsn
Stejsn
a přes pomalý počáteční rozjezd se ji prodalo 2,7 milionu. Skutečně nedoceněné auto? 8-s
Avatar - JFK
JFK
Co čekáš od Sochora?
J. Sochor
Reagujte věcně a na lidské úrovni. Co přesně Vám vadí? A prosil bych odpověď - na takové jednání nejsem zvyklý a zvykat si nehodlám.
Th0r
Jako novinář, prezentujcí veřejně nějaký názor si na to zvykat budete muset. Pokud něco veřejně kritizujete, tak holt za tu kritiku taky veřejně dostanete přes prsty. Je to podobné jako u politiků. Taky si musí zvyknout, že to co je pro běžného člověka soukromé nebo uražlivé, je v případě politika tato hranice posunuta jinam. Chápu že se vám líbí sám jako novinář kritizovat, ale sám nebýt kritizován. Pokud se vám to nelíbí, běžte do hospody a můžetet si pindat nad pivem. Tam ovšem hrozí, že za své názory dostanete ještě fyzicky naloženo >😁 A můžete ji tam pak řikat, že na to nejste zvyklý, ještě vám dají víc >😁
J. Sochor
V příspěvku diskusního kolegy furgona jsem žádnou kritiku nezaznamenal, Vy ano?
Th0r
Ano. Byla tam předpojatost a jakási asi negativní zkušenost vůči vašim článkům. Tedy tou větou obecně vyjádřil, že vaše članky stojí obecně za ...
Th0r
Omlouvám se, ale nemám tolik času abych jej ztrácel diskusí, jen jsem jí, stejně jako článek prolétl a vracet se a reagovat již nebudu. Tak se mějte a zvykněte si, že prostě když něco veřejně napíšete, tak to bude v diskusi veřjně kritiziváno nebo chváleno. Od toho ta diskuse je. Jinak doporučuji změnu zaměstnaní, kde vám to hrozit nebude. Každá práce má nějaký svůj úděl. Jako horník si taky asi nebudete stěžovat na zaprášený plíce. Mějte se.
webpaja
Taky odcházíš v polovině jednání? Já ne, je to velmi neuctivý. Můžeš nesouhlasit, ale pak osvětli proč a dotáhni to do konce. Napsat, že je něco špatně umí jakejkoliv Eda nebo Mariuška, proč ale špatně už málokdo. 😉
Klaudius
:yes:
Klaudius
Už berieš do zajačích? Pokrytec. 8-s :no:
J. Sochor
Pokud má pocit, že články nejsou kvalitní, prosím. Ale každý by měl umět svůj postoj obhájit.
Klaudius
Tak, veľmi správne. Hoci Ťa tiež niekedy zostra kritizujem, myslím, že bez vysvetlenia postoja to nikdy nebolo.
Futurista
Pane Sochor, ted nic proti Vam, ale pokud si Vy nechcete zvykat, proc my jako ctenari jsme uz zvykli na spoustu clanku o nicem, spoustu chyb ve clancich a tabulkach, dokonce na spoustu clanku, co s auty nemaj nic spolecneho...? O protezovani urcitych znacek a korektnich vztazich mezi Skoda auto a Vasi redakci tady jiz neni treba debatovat...
J. Sochor
Opakuji to, co jsem říkal už minule - pokud máte problém s nějakým konkrétním článkem, kontaktujte jeho autora. Osobně zodpovídám jen za své články.
J. Sochor
Článek je v kategorii design, což znamená, že Sierra byla nedoceněna z hlediska designu.
Th0r
Nějaký důkaz, že nebyla doceněna v designu? Nebo si to jen myslíte? Navíc by spíše mělo být použito slovo vzhled. Design spíše znamená návrh. Viz. např. Wikipedie vysvětlující význam slova design.
J. Sochor
V úvodu článku jsem stručně nastínil jednotlivé aspekty designu, včetně jeho vizuální stránky. V článku nejde jen o "vzhled" (který je jednou z několika částí designu jako celku), ale i o celkové koncepce karoserie (např. A2), které přišly s pokrokovými a pozoruhodnými nápady, ale pro svou vizuální neobvyklost (samozřejmě však nejen pro ni) nebyly přijaty tak, jak by si zasloužily.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - peV
peV
Tohle je kritika za každou cenu. Jen proto, že sis přečetl článek na Wikipedii, se z tebe ještě nestává odborník a autor na záčátku článku skutečně jasně a na místní poměry neobyčejně promyšleně popsal jak sám definuje to, o čem píše. Lze s tím polemizovat, ale shazovat článek nebo autorovy názory je úplně mimo.
Klaudius
Ak si to už nepamätáš, tak si zotri to mlieko na brade a zalistuj v starších časopisoch. Správaš sa jak pako, čo strieľa všetky vtáky, lebo mu susedov holub nasral na hlavu. :no:
Avatar - Stejsn
Stejsn
No já teda vůbec nemám pocit, že by byla nedoceněná z hlediska designu, protože po Sieře všechna auta začala do pár let vypada jako Sierra.
Avatar - JFK
JFK
děkujeme za toto příkladné vaření z vody :yes:
webpaja
Zmínit většinu aut v článku stálo za to. Možná bych použil jinej název, ale to je vše.
J. Sochor
Projevujte se slušně, prosím. Jaké další články jsou uvařeny z vody?
webpaja
Někdy to chce trochu víc nadhledu, článek dobrej, diskuze se vytříbí.
Avatar - peV
peV
Vaše předchozí články jsem kritizoval, přišly mi skutečně o ničem.
Tenhle mi přijde nesrovnatelně lepší. Osobně bych asi zúžil počet aut na polovinu a trochu víc se o nich rozepsal, to je ale jen názor.
Taky bych se tady příliš nezaplétal do diskuse- vy jste napsal co jste chtěl a jak jste chtěl a teď se můžete poučit z reakcí. Některé vševědy je holt třeba brát s rezervou. Informace, že nejste zvyklý a zvykat si nehodláte mi přijde vysloveně nevhodná profesionála (v jakémkoliv oboru).
Hodně štěstí do dalšího článku.
gil54
Nepovažuji tento článek za vaření z vody.

Možná jen poněkud chaotický a příliš omezený výběr reprezentantů by mohl někomu připadat jako nedostatečný.

Zvolená kategorie nedoceněných vozidel by si možná zasloužila poněkud podrobnější zpracování a možná i rozdělení do skupin, snad podle období nebo tříd. Jistě by se našlo aut zařaditelných do tohoto článku daleko víc a stačila by možná jen stručná připomínka a jednou dvěma větami zdůvodnit, okomentovat.

Jako příklad uvedu třeba Tucker 48 nebo Ford Edsel a z novějších Lancia Thesis.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Siery je škoda
CenturionCz
ale já přišel chválit. Vynikající článek! Samozřejmě se tu nebavíme o prodejích (5GT nebo R-Klasse vidím každý den), ale o nedoceněnosti designu. I mnoho majitelů výše zmíněných aut je nepovažuje za kdejaké krasavce a koupili je kvůli praktičnosti nebo ceně. Autor, který designu rozumí, se nám snaží na tyto vozy nabídnout jiný pohled. Ten je samozřejmě vždy subjektivní. Jsou i lidé, kterým se nelíbí Lamborghini Miura...
webpaja
:yes: Souhlasím 😉
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
No právě. Ty prodeje a názory na design míchat prostě nelze. I taková první fabia byla ve své době kritizována, že nemá tak ladný design jako felda, ale po letech působí takovým moderním bytelným dojmem kvalitního auta, a to nejen srovnání s hnijícími feliciemi, ale i okatou druhou generací. Samozřejmě jsme ve sféře spíše nadčasovosti, ale zmínit to lze. Nebo mě teď v rychlosti napadá Alfa Romeo Spider 66, provokativní malé placaté autíčko, vrcholné (a poslední) dílo Fariny, a taky to chvilku trvalo, než mu lidé přišli na chuť. Vliv na tom má i oscarový film Absolvent, nicméně dnes to je ikona. Bohužel nejsem hystorik ani pamětník, ale NSU Ro80 muselo být ve své době taktéž zjevení, dnes samo legenda.
gil54
Já si teda myslím, že Duetto bylo od uvedení na trh po ženevském autosalonu 1966 okamžitě šlágr. Nemuselo čekat až na ten film.

Tím pádem ani, jaksi, nepatří k "nedoceněným" autům. Už třeba i cenou, která se tehdy blížila k výrazně většímu a výkonnějšímu Jaguaru E.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
No, autor tohoto: [odkaz] tehdejší trh asi pamatuje (první odstavec Série 1) a je fakt, že tehdejšímu stylu se víc blíží ona dnes již designově o mnoho historičtější Giulia.

Jinak mně se i moc líbí série druhá - coda tronca - [odkaz] (včera se zrovna mihla v nějakém filmu na ČT, neskutečné pidi autíčko) a jednou z mých top ze 60. let je čtyřoká 105 coupé - 1750 GT Veloce [odkaz] - toť opravdová chuťovka. :yes: 😄

Ceny a úspěch měla sebevědomá obě auta. Spíš by mne zajímal ten tehdejší pohled na vzhled.
gil54
Kdo ví, jak to s tím úspěchem nebo neúspěchem tehdy bylo doopravdy. 😄
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Jinak, viděl ještě někdo Absolventa? [odkaz]

A tady je v celé své kráse i zvuk; návykové: [odkaz]

Je to kontrast, kde byli Italové před 45 lety a kde jsou dnes... ;-\
gil54
Já. Film je super a to nejen kvůli té Alfě. :yes:
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
„Mrs. Robinson, you're trying to seduce me. Aren't you?“ 😄

Inu klasika. A tak trochu ptákovina. Ale skvěle natočená, že by jeden ani neřekl, co z toho vzešlo za průměrné pokračování, tedy nakonec spíše remake. [odkaz]
J. Sochor
Děkuji Vám! 😄 Ale ohledně subjektivity - ne každý popis designu je subjektivní. Každý z nás má samozřejmě svůj vkus a preference, ale de facto každé tvarové řešení lze charakterizovat zcela nezaujatě.
_Teddy_
V tom pripade nam-neznalym prezrad, co je podla teba "meradlom" nedocenenia dizajnu (ak teda sa o predajnych cislach nebavime)?

Pre mna osobne dizajn urcite je jedno z kriterii pri rozhodovani o tom, ktore auto si kupim. Mozno nie je najdolezitejsi, ale beriem ho do uvahy. To je sposob akym ja (ako zakaznik) prejavim, ci ten dizajn chapem, ci sa s nim stotoznujem. Nenapada mi ziaden iny sposob...
Avatar - peV
peV
:yes:
Avatar - Shadik
Shadik
V jednom clanku tu multiplu daj v top ten prusvihu a o 14 dni pozdejc jako top ten nedocenenych vozu ... je neco prohnileho ve state danskem ...
_MT_
To se přeci nevylučuje, ne?
IcePickLodger
je jasne, ze vnimanie designu je znacne subjektivna zalezitost, no podla mna su skratka veci, ktore su aj objektivne hnusne. Multipla bez debaty. po zaujimavom uvode, resp. prvych autach (Chrysler jednoznacne) to vyzeralo na dobry clanok. napokon sa to zvrhlo do vyctu vsetkych nepodarkov. Sierra, po ktorej som ako krpec uplne slintal, do tohto zoznamu nepatri vuobec. napokon - hovorit o tom, ze nejaky model nebol doceneny, je tiez velmi otazne - museli by sme najprv definovat "docenit". ak sa nieco nepredava, tak to nemusi byt len kvuoli designu, ale aj kvuoli inym veciam (dostupnost, cena, ponuka motorov a prevodoviek). a miliony potencialnych kupcov v globale/celosvetovom, resp. velkom regionalnom meritku maju pomerne slusnu vypovedaciu silu. ak sa modelu nedari, tak asi preto, ze si vaecsie predaje po zohladneni vsetkych faktorov jednoducho nezasluzi.
Avatar - Dinar
Dinar
Prohnilého není nic, běžná situace, kritizují hlavně ti, co sami nic nepředvedli, někteří navíc ani neumí gramatiku, ty schYzofreniku. :-!
Avatar - jozephko
jozephko
Multipla je tam absolútne oprávnene - a mala byť na úplne prvom mieste ako najškaredšie auto novodobej histórie. Ten citát je komický: "Dalším specifikem Multiply je přístrojová deska s unikátní architekturou, při jejímž navrhování se designéři inspirovali praktickým rozmístěním jednotlivých produktů (monitoru, klávesnice, lampy, větráku či šálku kávy) na stole, přičemž běžné (a symetrické) přístrojové desky vozidel přirovnali ke stolu, kde jsou zmíněné předměty seřazeny vedle sebe".
Tomu sa vyrovná len slávne Svěrákovo vedecké rozdelenie pracovného stola na kvadranty A1 až B5 v jednom dieli Básnikov (?). Ja na prístrojovke Multiply vidím len absolútny chaos. Ani zdrogovaný dizajnér to navrhnúť nemohol, musel to byť nejaký cvičený šimpanz.
Musím však uznať, že Multipla je vzácne vyvážená - je rovnako ošklivá zvonka aj vnútri. >😁
J. Sochor
Nejde o citát, nýbrž o nastínění skutečné inspirace při navrhování přístrojové desky Fiatu Multipla.
Comman
Přesně mi mluvíte z duše. Taky jsem si vzpomněl na básníky. "Zde je místo, kde si autor odkládal kávu....ovšem důkaz pochopitelně chybí" 😄
ericn
Ano, s tím nelze nic jiného než souhlasit 😉 Interiér Multiply je bez ladu a skladu, museli být všichni naprosto zhulení a to včetně těch, co to schvalovali. Btw jak mohl někdo čekat, že to bude úspěšný model? Už jen na to koukat každý den je úlet 😉
Avatar - nielblack
nielblack
Až na tu Sierru jsou to opravdu nedoceněné vozy, ale ruku na srdce docela oprávněně aspoň co se týče vzhledu. Ty ostatní auta jsou obludy... mimo Sierry
Avatar - Lukixe
Lukixe
Luxusné nemecké auto podľa mňa nemá v rebríčku čo hladať,to môže byť tak nedocenené ľudmi čo majú 5korún vo vačku a keď vedľa nich 5GT zastane tak čumia alebo slintajú,alebo podaktorý závistlivo škrípu zubami 😄 Rko som nikdy nepovažoval za špatné alebo zlé,vždy som si len pomyslel že toto je ten nedocenený medveď?prečo?z akého dôvodu?Ďéda vlastní Lupo 3L čo je brat A2,sem tam ho prebehnem,skvelé malé autičko ktoré prebehlo dobu,ľudia tam nedocenili jedine cenu oboch aut,inak je A2 celkom zaujímave auto s vlastnou identitou.Citroen C6 je pre mňa veľmi očarujúce auto a túžim sa s nim zoznámiť osobne,to sa mi zatiaľ ale nepodarilo,pre mňa má neopísatelné čaro.
ronyhandbrake
V čom je to BMW 5GT zaujímavé, na tom aute nie je nič zvláštne z hľadiska dizajnu, resp. techniky. Pre niekoho škaredé BMW, pre iného nedosiahnuteľný idol, nechcel by som ho ani zadarmo 😄
Až na Rko a 5GT zaujímavé vozidlá
GTI
Článek je fundovaný, logicky ovšem dojíždí na obecné nemožnosti napsat na toto téma nekonfliktní článek, když současně hlavní role v něm hraje deset aut letem světem. Samozřejmě, že Sierra byla zpočátku nedoceněná, a že k docenění došlo až časem. Ovšem právě tento rys by měl daný vůz z tabulky "nedoceněností" vyřazovat. Je to velkej vořech pojednat na dané článkové platformě o předznačeném tématu, osobně bych volil postupně jeden model a ten v článku vždy "rozpitval" do posledního šroubku.

Pokud chci diskutovat o nedoceněnosti, je nutné se se stejnou intenzitou věnovat důvodům, které k ní vedly. Jednou to může být přílišné podskočení modelu firemního image, viz například v sedmdesátých letech "bejbyporsche" 914, jindy je důvodem třeba špatná kvalita zpracování (zde raději nebudu adresný), avšak co je podstatné - je nutno zkoumat objektivitu nedocenění, tedy, zda k němu došlo po garážovém "právu" či z důvodů jiných.

Příklad? Exemplární kousek - renault Velsatis. Ambiciozní plán dojel na to, že v dané velikostní třídě nebyla veřejnost připravena (dodnes v podstatě koneckonců ani není) na takovou karosářskou třídní anomálii. Otázkou je tedy, zda vkus veřejnosti byl v tomto příkladě vybranější, než-li vkus designéra. Osobně se kloním v tomto případě ke vkusu veřejnosti a "nedoceněnost" považuji za velmi důvodnou.

Konečně, když tak přemýšlím o novodobé, poválečné nedoceněnosti, napadá mi, že pokud se vyskytla, vždy to bylo "pozásluze" a neznám případ, že by snad nějaká automobilka stvořila garážového boha a silniční veřejnost se k němu zachovala nedůvodně macešsky.

Cenný je ovšem stav jaksi... obrácený, tedy stav, kdy automobilka stvoří "normální" auto, a právě to se stane časem tím pověstným garážovým bohem. Taktéž příklad? Brouk, Mini, Citroen 2CV atd. Tohle by mohlo být mnohem zajímavějším tématem, než nějaké uskřinuté nedocenění...

Jinak samozřejmě pochvala Jakuba :yes:
Avatar - pumpkin
pumpkin
Pekne napísané :yes:
Áno, mapovať vznik automobilovej legendy by mohlo byť tiež celkom zaujímavé čítanie.

Hlavnú úlohu tam jednoducho vždy bude zohrávať cena v danom segmente a pridaná hodnota pre kupujúceho. (Bavíme sa teraz o legendách, ktoré sa nimi stali vďaka počtu predaných kusov, nie o superšportoch).
Články o ľudových autách sú už možno trochu otrepané, ale pekné príklady sa nájdu aj v nedávnej histórií. Čo napríklad taký prvý Focus? Po Escorte teda posunul latku o slušný kus vyššie. Našli by sa samozrejme aj ďalší...Octavia, Swit, Scénic, Golf, Twingo... raz dostanú tiež dôstojné označenie Legendy, len dnes to už v tomto rýchlom konzumnom svete tak nevynikne...
GTI
Ano.
Klaudius
Pripájam sa. Kritika musí mať dôvod, v tomto prípade je jednoznačne mimo misu.
Ako píšeš, dal sa urobiť hoci iný výber, ale nedá sa vyhovieť všetkým ani zošroka napísať všetko - to by bol seriál do Vianoc 2025...
GTI
😄 To jo.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
:yes:
GTI
:yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
sa najde snad u kazdej znacky ktora vyraba auta aspon tych 50 a viac rokov 😉 tazko sudit ktory konkretny model a ktore auto je najnedocenejsie ale kazdopadne velmi zaujimavy clanok a aj jeho pointa si zasluzi pochvalu :yes😒br />
co sa tyka slovenska tak u nas su dost nedocenene niektore modely ako mazda 2, nissan note, opel signum, ani legendarna astra nepredava bohvieco.... alebo vobec take miniauta.. stretnut novu pandu u nas je rarita... nevidim jazdit ani spark od cheviho.... nedoceneny je podla mna aj outlander, GLK a ruze u nas nekvitnu ani fordom.... tazko takto vsetko vymenovat, kazdy trh je iny..... u nas je situacia ina ako v rusku alebo francuzsku ale nedocenene auta sa najdu vsade... a vsade su rozne
webpaja
Musíš oddělit obecnou nedoceněnost od neschopnosti dovozce...
Arese
Ford Sierra do tohoto článku vůbec nepatří, po velmi krátkém zaváhání trhu se prodávala skvěle! A dodnes je to krásné auto.
topten
ja sierru ridil několik set km cca v roce 1986-1987. bylo to v zime a na snehu jela jako po kolejích. my měli zigula, coz bylo brany spis jako lepsi auto, ale sierra byla naprosto jina kategorie, auto z budoucnosti, pro normálního cecha uplne mimo realitu ze by takovy auto moh nekdy mit. po dalnici 130 a v aute ticho, ticho, ticho. aspoň na tehdejsi dobu... myslim ze jsem to vytah na 160. naprosto neskutecna rychlost a sevřenou * abych to nevyklopil. jo, dnes 160 u delam na trojku a mam ještě 4, 5, 6. pokrok.
ale sierra byla tehdy sen. nedostupny sen. ja nechapal, jak někdo muze mit tolik penez na takovy auto...
ericn
Jo take bych řekl, že Sierra sem rozhodně nepatrí 😉
Klaudius
Vyššie už bolo asi 2x vysvetlené, prečo sem patrí.
ericn
Ano, četl jsem to, můj názor je na to jiný. Sierra byla úspěšná i přes počáteční vlažné přijetí, toť vše. Vzpomínáte na model XR4i nebo na RS Cosworth - pecky :yes:
Klaudius
Ja netvrdím, že Sierry neboli úspešné - boli. Ale až po tom, čo presvedčili svojimi kvalitami. Boli úspešné napriek dizajnu, nie vďaka nemu. Rozumieme sa?
_Teddy_
V tomto sa nezhodneme. Ja si myslim ze Sierra bola uspesna AJ vdaka svojmu dizajnu. Bez neho by to bolo tuctove auto, ktore by zapadlo v hromade inych...
Klaudius
To je tvoj názor dnes, ale v dobe, keď prišla Sierra na trh to tak nebolo.
Avatar - BruceWayne
BruceWayne
nevím proč pisálek dal jako nepovedý auto z 30. let. To si myslím,že neřídil žádný ze zdejších čtenářů. Siera byl přelud stejně jako Scorpio, Fiat v prostoru naprosto ůžasný, C6 nejhezčí auto co bylo v tý době, MB-R jsem si chtěl koupit v kominaci lpg. Jo Audi či Roomster a další jsou naprosto mimo ... :-!
mozgog
Sierra byla špičková, nadčasová, auto, které předběhlo dobu a určilo nový směr ... z těch zbývajících uvedených, si teď 10 minut po přečtení, pamatuji asi už jen tři ... takže asi moc pozoruhodná nebyla
Avatar - dock37
dock37
Audi prišlo s novou karosériou v danom segmente v nepravý čas a to bez ďalšej karosárskej verzie,tak je zrejmé,že bolo nedocenené.No ak k tomu pridáme len štyri miesta nepraktické na túto triedu,výsledok je aký je.Nech to skúsia teraz,asi by bol výsledok o mnoho lepší,ale s piatimi sedadlami. Samozrejme vtedajšie motory,na Audi slabá ponuka!
Roomster je v celku ok,ale o proti konkurencii to prostredné sedadlo absolútna katastrofa,len pre deti alebo anorektičky.Inak veľké percento ľudí neriešilo design,ale práve tú prostrednú sedačku!Design sa riešil,len v časopisoch a na auto-serveroch.
PS:ak je model akokoľvek prevratný,treba si výnimočnosť overiť,či sa dá vôbec predať
Keď potrebujem auto do mesta na prepravu 6 ľudí malých rozmerov kúpim
Multiplu alebo Hondu FRV a neriešim design. 😄
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Mně se líbí Tucker Torpedo, ale jestli to je ještě ArtDeco to nevím.
Avatar - Dinar
Dinar
S tou sierrou je to sporné, možná nebyla přijata s jásotem, tedy její design nebyl při příchodu na trh nějak ceněn nebo oceněn, ale řeč je o docenění, což u automobilového designu musí mít vztah k času, a pak sierra doceněna byla. Dokládají to jednak její prodeje, teze, že 2,7 mil. lidí si koupilo auto, které se jim nelíbilo, logicky nedává smysl, jednak samotné tvrzení autora článku, že
"Sierra předznamenala dobu uhlazených liftbacků se zaoblenými plochami",
"připravila společnost na radikální změnu stylu", tzn. měla vliv na následovníky, na trend, její design byl doceněn! Článek je dobrý, pěkné a zajímavé téma, výběr kandidátů by byl jistě u každého z nás mírně jiný, ale to je nepodstatné, jen ta sierra do výběru v tom smyslu, jak článek napsán, skutečně nepatří, toť můj názor. 😉
Avatar - Stejsn
Stejsn
(kterou já osobně mám pro její osobitost rád) předevčírem shrnul můj pětilelý syn. Viděl jí na ulici a ptal se, jak se jmenujou ty dvě auta na sobě >😁
webpaja
😄 Ano!
kuny
sierea nebyla nedocenena, ta, pokud vim, byla ve sve dobe trefou do cerneho (z hlediska prijeti na trhu) a roomster naopak neni nedoceneny, roomster je obluda a obludou zustane....
XTad
Delali si z ni legraci, jelikoz jeji vzhled byl na svou dobu dost netradicni. Tusim, ze se ji prezdivalo obchodnikova vesmirna lod, nebo neco takoveho.
Samuel
Zwischen Sommer 1982 und Frühjahr 1993 wurden insgesamt 2.700.500 Exemplare in Deutschland, Belgien, Großbritannien, Südafrika, Venezuela, Argentinien und Neuseeland in zwei Modellreihen produziert.

Jako neuspech by to nevidel, auto bylo vyvinute v nemeckem fordu Uwe Bahnsenem a prodalo se skoro 3 miliony kusu .....