Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dacia Duster: Milion vozů za čtyři roky

Rumunská automobilka Dacia oznámila, že vyrobila již více než milion exemplářů SUV Duster. Potřebovala na to jen čtyři roky.
Zpět na článek
14. 4. 2014 14:14
14. 4. 2014 14:23
14. 4. 2014 14:36
14. 4. 2014 14:38
14. 4. 2014 19:05
14. 4. 2014 14:24
14. 4. 2014 18:21
15. 4. 2014 15:10
14. 4. 2014 15:27
14. 4. 2014 21:35
8. 5. 2014 12:30
14. 4. 2014 14:14
Dacia
škoda pro Škodu a pro lidi zde,Renault by zaměstnal víc lidí ;-\
Rozbalit vlákno
4
14. 4. 2014 14:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
14. 4. 2014 14:36
Re: Dacia
Myslím, že plány Renaultu se Škodou byly pouze tu montovat Renaulty.

Škoda v ČR nejen vyrábí, ale také vyvíjí, dělá tu design, řídí celosvětové operace, je to prostě plnohodnotná automobilka... pro ČR ani Škodu to rozhodně škoda není.

A jen tak mimochodem dělá lepší auta.
14. 4. 2014 14:38
Re: Dacia
To mimochodem, to sis tu snad i mohl odpustit! >:D
Avatar - Emel
14. 4. 2014 19:05
Re: Dacia
Mohl, ale nechtěl. Já chápu, že tehdy v devadesátých letech mohli být názory na optimální řešení různé... ale pokud dnes někdo napíše, že je škoda že se tu nevyrábí místo Octavie Logan, tak mi to hlava nebere.
Avatar - Emel
14. 4. 2014 14:24
Milion Dacií
Milion Dacií nezní špatně, ale mimo jiné... půlka z toho jsou Renaulty.

Zároveň... Dacia nebyla za dob komunismu o moc lowendovější značka než Škoda.

Ale to nic nemění na tom, že Duster je trefa. :yes:
Rozbalit vlákno
5
14. 4. 2014 14:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 4. 2014 14:29
Re: Milion Dacií
Já už Dusteru taky přišel na chuť. Po počáteční nedůvěře musím konstatovat, že je přesně takový, jaký má být. :yes:
14. 4. 2014 18:21
Re: Milion Dacií
Keby sa Marchionne nenafukoval a nesedel na piatich stolickach, tak mohli vo Fiate vyrabat takyto level a mali by vystarane. Asi tak. ;-)
15. 4. 2014 12:42
Re: Milion Dacií
Komunismus nikdy nebyl. To je za prvé. A za druhé za socialismu Dacia byla firma která vyráběla licenční Renault 12 a krapítek jej modernizovala. Škoda i přes nedostatek financí své automobily vyvíjela sama a to co vyvinula někdy i vyráběla. Takže nejde otevřít o to že by Dacia byla tehdy lowend, proti Škodám se zastaralou koncepci vše vzadu byla Dacia modernější automobil s lepšími parametry ovšem jen licence a ne vlastní vývoj. Stejně na tom byl v SSSR VAZ se Žigulíky/Ladami.
15. 4. 2014 15:10
Re: Milion Dacií
petriko
dobre si napisal že komunizmus tu nikdy nebol. keby bol žili by sme ako v raji bez penazi. bol tu socializmus s komunistickou diktaturou. ludia si to zle zamienaju.
14. 4. 2014 14:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
14. 4. 2014 14:51
Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Což mohla dělat Škoda pro VW. Myslím si, že se zvyšující se kvalitou čínských aut bude i v EU vzrůstat cenový boj. Renault na těchto trzích tlačí Dacii a tváří se, že kdo chce original Renault, ať si připlatí. VW tuto volbu nemá.. Škody, Seaty jsou technicky velice podobné VW, takže nemůže nabídnout ve stejné třídě jednu značku o 30% levněji, než druhou.

O tuto výhodu tržní segmentace VW do budoucna přichází. A nebavíme se jen o EU, ale i možnost vyvážet auta do Afriky a jiné trhy, které upřednostní jednoduchou-odolnější a zároveň levnější techniku. VW místo toho nyní řeší to, že Škoda kanibalizuje prodeje VW a není pro něj lowcost. Tzn. neumožňuje mu zabrat levné trhy, ale ukusuje z vyspělých v Německu, Anglii...
Rozbalit vlákno
58
14. 4. 2014 14:58
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Přece nebudeš hanit Škodovku za to, že se vlastní pílí a cílevědomostí vypracovala na něco víc než jen lowend.
Pořád se jedná o velmi úspěšnou automobilku, která už možná tento rok vyrobí přes 1 mil vozů.
14. 4. 2014 16:23
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Vlastní pílí? Skodu vlastni vw, takže to co se skodovce povedlo je jen diky tomu co zainvestoval vw. Teď sednes do skodovky a koukas jestli to neni akorat preznackovanej vw protoze je to naprosto stejny. Dacia se hodně trefila do soucasny doby a preju jí to. Skodovky se mi vzdycky libily, ale za poslednich cca deset let me to prechazi.I kdyz OIII je pekny auto a Rapid celkem taky.
14. 4. 2014 16:51
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Ano, vlastní pílí.
Protože za úspěchem Škodovky stojí hromady Čechů (přirozeně nejen), kteří s vyžilou technikou, kterou jim ze začátku poskytl koncern, dokázali udělat něco, co se dobře prodávalo.
14. 4. 2014 18:20
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Tak ja nezpochybnuju OI, to je tak nejak legenda, kdyz pominu to misto na zadnich sedackach tak to bylo paradni auto. I ja ji chtel ve 4x4 ale cena vs stav deset let stareho auta nebyla pro me prijatelna, ale to uz je vec jina. Mne ale vadi jak je to ted proste stejny s vw. Ty interiery atd. Ale je uspesna, tak proc ji to nepřát.
15. 4. 2014 12:53
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Vlastní píli na podvozku Golfu s technikou VW. Ta vlastní píle je tam dodnes.

Btw. Octavii I sice upravili v Česaňe, ale původní návrh nepochází z Čech.
Avatar - Emel
15. 4. 2014 13:54
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Dnes se ovšem část té koncernové techniky vyvíjí a vyrábí v Čechách... nejen pro Škodu, ale pro celý koncern. MQB není podvozek Golfu, je to koncernová platforma... u které mimochodem v rámci kompaktního trojlístku jediná Škoda používá delší rozvor. Podle mého dosáhla Škoda maxima možného... náskok Škody před SEATem je právě dílem šikovných lidí v ČR.
15. 4. 2014 14:18
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Octavia I měla podvozek Golfu. Howgh.
15. 4. 2014 14:45
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
To mela. Ale to snad nikdo nemuze zpochybnovat. A vetsinu motoru, mozna vsechny taky.
14. 4. 2014 15:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
14. 4. 2014 15:28
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Kdybych si chtěl rýpnout, tak napíšu, že zatímco VW má tři mainstreamové značky, tak Renault má dvě lowendové...

Úspěchy Dacie samozřejmě nutí k zamyšlení... a to zejména v Evropě, v Africe se pokud vím ani Dacie nějak zázračně neprodává, naopak v Číně se poměrně dobře daří VW i Škodě.

Zajímavou otázkou je, za kolik Renault Dacii své technologie přenechává...
14. 4. 2014 15:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - BruceWayne
14. 4. 2014 22:25
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Všeobecně je v Rusku problém s kvalitou nafty, proto raději benzín a litr benzínu stojí kolem 17.-Kč >:D
14. 4. 2014 16:27
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Renault a lowendová znacka? To je vtip ne? Renault se alespon neboji novych designu, technologii atd, coz se o vw rici neda. Ten ceka jak se co chytne a pak zkusi udelat neco podobnyho. A vetsina modelu vw je technikou zastarala, snad jen golf je dobrej. A designove je to nuda. 8-s
Avatar - Emel
14. 4. 2014 17:02
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Napišme si na rovinu, že dnešní Renault končí Meganem a Scenicem... a ani ten Megane už žádná velká sláva není. Laguna je těžce za zenitem, totéž Espace, totéž Koleos, Latitude je jen nepovedený pokus prodávat tu Samsung.

Jakých nových technologií se to Renault nebojí? Podívej se třeba na automatické převodovky, tam Renault zaspal dobu. Ano, některé motory, jmenovitě 1.6dCi, jsou výborné... ale to nestačí. Srovnej si, jakou techniku nabízí Passat oproti Laguně nebo Polo oproti Cliu nebo Touareg oproti... no, to je vlastně jedno ;-)

Sečteno a podtrženo, Renaultu se daří prodávat malá auta za slušné peníze. Svou pozici od kompaktů výše si ale bude muset znovu vybojovat... a v ČR platí tato pachuť lowendu dvojnásob.

PS: tím v žádném případě nechci řadit Renault do lowendu, jen upozorňuju na těžkosti, se kterými se nyní potýká ve vyšších třídách.
Avatar - Ronault.
14. 4. 2014 17:43
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Tak zrovna Passata proti Laguně, dva konstrukčně stejně stará auta, tam bych problém ve srovnání neviděl. Mimochodem, on ten Passat ani tu motorovou paletu na nšem trhu nemá kdo ví jakou. Kdybys řekl třeba Mazda 6 prot Laguně nebo jinou z novinek, neřeknu ani popel.

Ano, klidně postavme Polo proti Cliu. Jel jsi alespoň jedno z nich? Já oba v několika motorizacích, Clio naposledy s 1,2 tCe GT a marně přemýšlím, kde pokulhává Renault s automatických převodovkách. Možná v manuálním modu déle "přemýšlí" při přeřazení, ale zase proti DSG s ním není problém couvat bez přískoků.

Ve vyšších třídách se dnes s těžkostmi potýkají všichni mainstreamoví hráči, ponejvíce na evropských trzích... od střední výše už spousta lidí kouká po prémii, ti ostatní míří do SUV a MPV, není se čemu divit.

K tomu srovnání... co má třeba VW proto Capturu? ;-)

Nechci ale srovnávat Renault a VW, přecejen VW je aktuálně světový leader, jen upozorňuju, že ne vše je tak lehce popsatelné, jak píšeš.
Avatar - Emel
14. 4. 2014 18:49
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Motorová paleta? 1.4TSI-2.0TSI-3.6FSI a 1.6TDI-2.0TDI považuju za vyhovující, zejména po upgradu 2.0TDI na 130kW... kdo má v mainstreamu víc? Nějaké BiTDI by to sneslo, ale holt nemůžeš mít všechno.

Automat v GT jsem nejel tak nevím, a samozřejmě, s EDC se to zřejmě srovná... to je ale nějakých 10 let poté, co začal VW nabízet DSG prakticky k čemukoli.

Tvé smýšlení o Mazdě mě jako fanouška těší, nicméně... třeba v těch benzínech to není žádná sláva, zejména pokud člověk nechce automat.

Můj příspěvek byl ale spíše o postavení na trhu a tedy schopnosti takové auto prodat spíše než vyrobit... podívej se na prodejní čísla Passatu a Laguny a myslím, že máš odpověď na to, jak si která značka ve střední třídě stojí... Passat prodává cca. 10x tolik, Laguna se propadla i v Evropě mimo Top 10.
14. 4. 2014 17:53
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
tvoj nazor :-) ja ked vidim noveho passata a lagunu 2 tak mam presne opacny nazor >:D ale neviem preco sa u nas nepredava duster v tej modrej :-|
Avatar - Emel
14. 4. 2014 18:36
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Laguna II byla vcelku šmrncovní auto... před 13 lety.
14. 4. 2014 19:01
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
to bola ... ale passat vs laguna vidim asi takto: 3:5
passat+ :image,p cc,celkom pohodlne
laguna+ cena,l coupe,pohodlnost,spolahlivost, dokaze zabavit ;-)
ak niekto nema sympatie k renaultu tak potom mi rozum hovovri ze treba poziet mazdu 6 :-) to je pre mna sklbenie + passatu aj laguny
Avatar - Emel
14. 4. 2014 19:12
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Nějak jsi zapomněl třeba na nabídku motorizací... 4x4, DCC, DSG... nebo prostornost, která je v Laguně maximálně na úrovni Octavie.

Ale ještě jednou, já mluvil primárně o pozici na trhu... a neschopnost Renaultu udržet svého zástupce v evropské Top 10 je prostě ostuda.
14. 4. 2014 19:55
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
ano na 4x4 som zabudolmanual je lepsi prostornost nemam rodinu a mam 75kg takze uplne postacuje a ano vw je na tom lepsie v tomto ohlade
14. 4. 2014 18:38
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Tak Polo proti cliu je zastarale, proti capturu nema nic, espace se chysta novy, scenic je taky skoro novy, jo koleos je starsi a u toho nevim jestli se chysta nastupce. Renaulty sport to je top zvlast s podvozkem CUP. A designove to mi teda pridou hodne rozdilny ve prospech renaultu. Je jasny ze vw prodava vic aut, ale spis to bude diky jakymusi unisexu ve vzhledu. Neurazi, nenadchne. Renault se ti bud libi nebo ne. Ale to uz je na kazdym. Nechci jen nadavat na vw, je fakt ze ho rad nemam, ale takovou T5, vlastne i T4 ma dobrou. Spolehivost teda neni buhvi jaka, ale na druhou stranu, ktery auto ti ted najede pul mega. Nase T5 teda urcite ne no a muj megan taky asi ne. Mozna vitara by to zvladla
Avatar - Emel
14. 4. 2014 19:01
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Ano, Clio a Captur... to je dnešní Renault. Průšvih je zejména ta Laguna, které ses diplomaticky vyhnul. Koleos, Latitude, Espace... to nakonec vzal čert (ačkoli nemít dnes konkurenceschopné SUV je z ekonomického pohledu velký problém).

Mně se opravdu líbila Laguna I i II, Megane I i II, ze současných právě to Clio a Captur. Ale třeba Megane III HB rozhodně žádná perla není.
14. 4. 2014 19:08
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
téo je mozno pravda... megane generation ani zadarmo na druhej strane megane je stale dobre(nehovorim ze najlepsie ale pruser podla mna nie ) auto za slusne peniaze
ps crvcka ma uz par krat zradila (v terene) s koleosom by sa mi zilo lepsie :-) je to nedocenene auto
14. 4. 2014 22:16
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
No u toho Koleosu bych byl opatrny, opět výsledek Renault + Samsung spolupráce. Neni to špatný auto, ale design je uplně mimo evropská měřítka, tedy dost mimo. Měl jsem tu čest s 2.5l benzinem. Btw souhlasím s Emelem, Renault je dnes o malých autech a vše nad ztrácí sakra dech v boji s konkurencí. ;-)
14. 4. 2014 23:11
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Renault dech neztrácí. Jen se silně nadechl a mezitím zachránil Nissan a Dacii. Teď nastal čas i na samotný Renault. Nové modely jako Clio a Captur ovládly svou třídu. Twingo na tom bude podobně. Scénic byl vloni nejprodávanějším kompaktním MPV. Nový Espace a Laguna už jsou za dveřmi a je celkem pravděpodobné, že napodobí úspěch Clia a Capturu. Pak přijde nový Mégane a Mégane SUV. Renault je na vzestupu a je to dnes v Evropě jediná značka, která může potrápit VW. Aliance Renault-Nissan už si sedla a může pomalu útočit na pozici Toyoty, GM a VW Group.
Avatar - Emel
15. 4. 2014 09:08
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Je zajímavé, jak Renault "ovládá třídu" vždy z jiného než prvního místa ;-) . Ale to jen tak rýpu, Clio i Captur jsou úspěch, bez diskusí.

Laguna a Espace, to je jiná... mám takové tušení, že s příští generací Laguny se bude lámat chleba - dokáže se Renault do střední třídy vrátit ve velkém stylu, třeba i do Top 5... nebo bude pokračovat jako dosud a s příští generací ve střední třídě skončí? A Espace... má ten SUV/MPV crossover vůbec naději na úspěch, nebo to bude plácnutí do vody ve stylu Vel Satis?

PS: Statistika pro připomenutí... v letech 1997-2003 prodával Renault ve střední cca. 200.000 aut za rok, nyní 17.000.
15. 4. 2014 09:22
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Captur je ve své třídě první a Clio je na skoro stejných číslech jako Fiesta (pokud si vezmeš kontinentální Evropu, tak tam Clio dominuje). Střední třída je problém a nemyslím si, že by tam měl Renault nějakou větší šanci. Tam mají šanci jen značky, které jsou silné na německém a britském trhu. Proto se prodává v podstatě jen Passat a Insignia. Ostatní jen paběrkují. Na TOP5 by to ale Laguně stačit mělo. Zajímavější by to mohlo být u dvou nových SUV/crossoverů. Čas ukáže, jak moc se Renault dokáže v Evropě VW přiblížit.
Avatar - Emel
15. 4. 2014 09:35
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
To asi záleží, co všechno do té třídy řadíš... podle čísel co jsem viděl já je v Evropě #1 Juke se 106.000, Captur je na 84.000. Ano, Clio je skoro na číslech Fiesty... pokud by mělo Clio tu třídu ovládat, mělo by být s náskokem aspoň 20% první a ne těsně druhé. Ale chápu, že z pohledu fanouška to ovládání je ;-) .

Francouzský trh je také jeden z největších. Peugeot 508 je třetí s 56.000 a na Insignii zase tolik neztrácí, historicky by měl mít Renault podobné ambice a já mu přeju, aby se mu nová Laguna povedla... protože pokud ne, tak mám tušáka, že bude ve střední o další značku méně.
15. 4. 2014 10:19
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Captur je první ve své třídě od té doby, co se začal prodávat. Těžko bude první za celý rok, když mu pár měsíců chybí. Sám asi tušíš, že 50 000 aut není žádná velká sláva a pokud to stačí na 3. místo v Evropě, tak to cosi o této třídě v mainstreamu vypovídá. Ale je to číslo, kde by se měla Laguna pohybovat. Nová Laguna však už bude globální model, tak by ji prodejní neúspěch v Evropě neměl ohrozit.
Avatar - Emel
15. 4. 2014 10:31
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
50.000 je méně než na kolik byli velcí hráči ve středním mainstreamu zvyklí... a je to třetina Passatu a čtvrtina 3er... ale zároveň je to trojnásobek Laguny.

Laguna může klidně být globální model... ale se značkou Renault bude mimo Evropu prorážet dost těžko, respektive, evropský trh bude jistě i nadále klíčový. Jako Samsung v Korei, to je věc jiná.

Captur asi ano, ten náběh prodeje jsem nesledoval... upřímně mě Juke na bedně dost překvapil, neměl jsem pocit že bych jich tolik vídal, mohlo by být zajímavé mrknout které trhy to táhnou.
15. 4. 2014 10:32
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Ta teorie o silných značkách na německém a britském trhu je nesmysl.
Kdyby se neprodal ani jeden Passat v Německu tak ze 156 tis ztratí 72 tis.a s 84 tis. bude stále první v mainstreamu (Insignia 77tis.) v Evropě.
Kdyby se neprodala ani jedna 508 ve Francii, tak ji pořád zůstanou nějaké prodeje (56,3 tis. minus 21,7 tis.)
Kdyby se ovšem neprodala ani jedna Laguna ve Francii tak jí zůstane prodej na úrovni 7,5 tis., tedy doslova nic. Takže jestli někdo životně závisí na domácím trhu, tak je to především Laguna, která je mimo Francii prakticky neprodejná.
Navíc Insignia, Passat i Mondeo se prodávají mimo Evropu a i kdyby jim padla celá Evropa tak mají velmi slušné prodeje ve světě.
15. 4. 2014 10:47
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Proč by to měl být nesmysl. Mondeo a Insignia mají dva domácí trhy - Německo a UK. A to jsou trhy, kde se střední třídě nejvíce daří. Současná Laguna je neprodejná. S tím souhlasím. Ale i ostatní značky jsou na tom v této třídě dost špatně, s výjimkou prémie a Passata,
15. 4. 2014 10:56
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Mondeo/Fusion a Insignia/Buick Regal jsou globální modely a největší prodeje mají mimo Evropu, ztráta Německa nebo UK by je jistě mrzela, ale rozhodně nepoložila.
15. 4. 2014 11:01
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Nepoložila by automobilku. Tu ale v případě Renaultu nepoložila ani Laguna. Dokonce Renault ani nikdo nemusel zachraňovat. Problém je spíš v tom, že tyto globální prodeje moc nepomůžou výrobě v Evropě, které při těchto evropských prodejích generují ztrátu. I v případě GM a Fordu.
15. 4. 2014 11:08
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
U GM a Fordu by ztráta Německa nebo UK nepoložila model. U Renaultu by ztráta Francie položila model. Ztrátovost v Evropě není v případě Fordu nebo GM dána objemem prodejů Mondea nebo Insignie, ten je dostatečný, ale velmi nízkými cenami za které se prodávají (a nejen střední třída, ale i nižší střední a další).
15. 4. 2014 14:51
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Jo na lagunu jsem zapomel >:D ale moc nechapu jeji neuspech. V kombiku s 2.0dci, nebo v benzinu to muze bejt dobry. Problem bude spise v cene. Ja osobne nepotrebuju vlastnit auto, kterych se prodavaji mraky. Takze s lagunou bych problem nemel.
Avatar - Emel
15. 4. 2014 17:22
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Aha, a který benzín z té bohaté nabídky myslíš?
15. 4. 2014 20:44
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Sorry, sek jsem se. Já si to neuvědomil. Zrovna jsem přemejšlel nad 2.0t z Laguny II, a neuvědomil jsem si že do týhle se nedává. Je ho škoda. :'-(
Avatar - Emel
16. 4. 2014 10:28
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Vidíš, není to tak růžové jak myslíš. V Německu má Renault alespoň 2.0 atmosféru, což jako základ není špatný motor...

Já se nechci nějak zbytečně navážet do Renaultu, ale jeho současné působení ve vyšších třídách nutně potřebuje svěží vítr, jinak to taky mohou rovnou zabalit.
16. 4. 2014 14:33
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
To souhlasim. Maly auta jim ted jdou dobře, chce to něco do tech vyssich trid. Uvidime co nova laguna jak se predvede.
Avatar - BruceWayne
14. 4. 2014 22:19
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
No?? Dlouho jsem přemýšlel jaký auto s kategorie suv si mám koupit a nakonec zvítězil rozum >:D mám Koleose a za 3 roky nalítáno 145 000 km výkon jen 110kW manuální převodovka a v dostatečný výbavě. Kolega má A6 a Tiguana a divím se, že si neotevřel servis. Rozvodový řetěz mám měnit ve 350 000km ... nevím jak to má VW :-! Není lepších naftových motorů ... možná jednou za mnoho let překonají zenit jménem Renault :yes:
Avatar - Emel
14. 4. 2014 23:10
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Ale jistě, v celé Evropě se našlo dokonce 8404 lidí, pro které byl Koleos loni nejlepší... to je malé město... a ty jsi jedním z nich.

Pokud by ovšem chtěl Renault působit v Top 5, musel by prodat tak 10x tolik... a udělat tak 10x lepší auto než je Koleos ;-)
Avatar - BruceWayne
14. 4. 2014 23:50
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Vidíš, přes 8000 občanů si vybralo Koleos za nejlepší auto. A proč ne. Pro mě není měřítko kolik kusů se prodá či vyrobí v unii, na tu já se.. Jel jsi v něm?? Nečti nějaký recenze od "Mývala" a protáhni ho on-line kde se dá. Za ty prachy není na trhu lepší ... a motor dci straší VW už dlouho >:D stejně jako Dacia a to je dobře pro budoucí rozhodování co koupit a za kolik :yes:
Avatar - Emel
15. 4. 2014 09:17
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Pro rozhodování co koupit a za kolik mě nezajímá co koho straší... a jen tak mimochodem, Renault to není.

SUV jdou mimo mě, ale pokud bych měl nějaké kupovat, měl bych na vršku seznamu aut k projetí CX-5 a nový Qashqai... a možná bych pro jistotu prubnul Kugu, Tiguan a Rav4, spíš tak pro jistotu, že mi něco neuniká.
Avatar - BruceWayne
15. 4. 2014 10:15
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
A proč ne, Tiguana jsem si vyzkoušel, Ravku taky. Jsou dobrý, ale ... Raději preferuji velmi pohodlnou jízdu než pohodlnou jízdu. Šilhal jsem ještě po Volvu :-), ale je dražší ... K SUV jsem přesedlal ryze z praktických důvodů a když si dnes sednu do osobním aut co má žena i dcera, beru to jako nutný zlo.
Avatar - woody-alien
14. 4. 2014 20:24
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Kdybych si chtěl rýpnout, tak napíšu, že by mě zajímalo, co na to zákazníci slovutné prémiové značky, že jim auto pohání lowendová technika.... ;-)

Zajímavou otázkou je, za kolik Renault Mercedesu své technologie přenechává...
Avatar - Emel
14. 4. 2014 20:43
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Zákazníkům je to zřejmě jedno... kdo má na Mercedes, nespokojí se s Renaultem... a to je jeden z důvodů, proč se Renaultu (i dalším tradičním hráčům) ve střední třídě nijak slavně nedaří.

Kdyby se se mnou někdo před takovými deseti lety vsadil o to, jestli za 2013 prodá ve střední třídě víc aut BMW nebo VW, asi by mě to stálo hodně vína... a něco typu BMW = VW + Ford jsem si neuměl představit.
Avatar - woody-alien
14. 4. 2014 20:56
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
To se ví, že jim je to jedno...to auto je Mercedes a ručí za něj Mercedes. Prémie se samozřejmě ve snaze o větší okruh zákazníků přiblížila zeshora mainstreamu a tomu se opravdu těžko odolává. Mít modlu na dosah ruky. BMW nebo Renault (Ford, Opel) ? Hmmm... ;-)

Taková situace by pro mě byla taky před pár lety nepředstavitelná.
Avatar - Ham.
14. 4. 2014 18:21
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Dělat ze Škodovky low-cost pro EU a konkurenta pro Dacii by byla ta největší pitomost jaká by mohla VW napadnout. Škoda se dnes v nejprodávanější třídě Evropy, nižší střední, dopracovala s Octavii na druhou příčku za Golf a úspěšně užírá Focusům, Astrám a dalším minoritním hráčům v této třídě. A marže u Octavie jsou určitě daleko vyšší než by byly při výrobě nějakého low-cost soupeře Sandera nebo Dusteru nehledě na skutečnost, že ani to Sandero by nešlo v ČR vyrobit se stejnou marží jako v Rumunsku (vyšší mzdy, leda, že by v Bolce odboráři přistoupili na rumunské mzdy). A mimo EU je pozice VW velmi silná a low-cost má třeba v Číně nebo Jižní Americe pokrytý velmi dobře. A navíc, krize v EU nemusí trvat věčně a i ta Dacie může jednoho krásného dne dojít ke zjištění, že low-cost není perspektiva, protože mzdy v Rumunsku pomalu porostou, poptávka po nejlevnějších modelech v EU klesne a Dacia může nakrásně začít hledat cestu jak se dostat z low-endu do mainstreamu. Dolů to jde vždycky snadno, nahoru to stojí čas i peníze a obě tyto hodnoty v případě Škodovky zahodit by bylo hodně pošetilé především z finančního pohledu, určitě je lepší prodat půl milion aut v EU v mainstreamu (Škoda) než prodávat 300 tis. aut v EU v low-costu (Dacia). A do budoucna obecně pro Evropu platí (i pro tu východní), že by se měla snažit udržet výrobu s větší přidanou hodnotou a low-cost přenechat Číňanům, Indům a dalším národům, které se tlačí do autoprůmyslu aby se jí náhodou nestalo, že mainstream postupně ztratí (viz ztráty evropských značek v mainstreamu ve prospěch korejských značek) a budou se zde bouchat jen ty nejlevnější věci za platy rumunských dělníků.
Dacia je velmi úspěšná, nic proti, ovšem stojí zde otázka zda to není jenom z nouze ctnost pro Renault, protože místo těch 300 tis. prodaných Dacií v EU v low-costu by bylo určitě lepší prodávat jako ještě před pár lety 1,6 mil. Renaultů v mainstreamu a ne nějakých 800 tis. jako vloni.
14. 4. 2014 19:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
14. 4. 2014 19:20
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Ano, určitě nejsou všude a jistě jsou trhy kde by pozice mohlo VW zlepšit, ale otázka vždy je za jakou cenu. Low-cost značku už VW několikrát odložil a i nyní se zdá, že moc nespěchá protože ekonomicky nevidí velký potenciál (solidní marže). Pokud ji skutečně založí, tak si myslím, že ji primárně bude stejně orientovat někam mimo Evropu (stejně tak USA nejsou asi vhodnou destinací) a nabízí se asi hlavně Indie nebo tebou zmíněný ASEAN, v posledním prohlášení (které nečekám, že bude poslední, protože zahájit chtějí až někdy 2016) zmiňují Indii a Čínu jako primární trh pro tuto značku (a asi také místo výroby).
14. 4. 2014 19:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
14. 4. 2014 21:03
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Ano, zcela vyloučit to nelze, ale moc bych si na to nevsadil. :-)
14. 4. 2014 19:50
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Jedním z plánů při privatizaci Škody bylo lehce upgradovat felicii a prodávat ji dále na východních trzích. Tenkrát měla Škoda šanci s levným autem udržet východní trhy (Rusko, Balkán..) a oslovit třeba v Indii. Ano, teď je úspěšná, jde o to, kolik z úspěchu je díky využití techniky VW a na úkor jejich trhu.. třeba u CíGa .. nechápu jaký má pro VW smysl vyrábět 3 stejná auta. Nová Fabie bude zas kopií Pola...

A opravdu si myslím, že z dlouhodobého hlediska se budou muset EU automobilky naučit dělat levnější auta, Dacie je pro Renault takovou pojistkou. Oslovuje jiné klienty, z nákladové stránky to nebude tak špatné vzhledem k využití již zaplacených technologií.. Každoročně rostou do vyšších objemů, takže ziskovost z kusu bude stále růst.
Avatar - Ham.
14. 4. 2014 20:35
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
No ale vždyť ty východní trhy Škodovka udržela, že je neudržela pomocí Felicie ale pomocí Fabie a Octavie není přece žádný problém.
Pokud považuješ Polo/Fabii (např. Fabia má kombi) nebo Golf/Octavii (Octavia nabízí o dost jinou karoserii zaměřenou na prostor) za stejná auta tak prosím, každý na to může mít svůj názor, ale význam to má velmi jasný a prokazatelný, podívej se na prodeje VW jako celku v segmentu malých aut nebo v segmentu nižší střední či střední třídy, Octavia neužírá Golfu a Fabia neužírá Polu a Superb Passatu, ale navyšují celkové prodeje skupiny VW v Evropě.
V řeči čísel,
v roce 2004 mělo VW (samostatná značka VW) podíl 9,59% v Evropě,
v roce 2013 po deseti letech má VW podíl 12,58%,
v roce 2004 měla Škodovka podíl 2,55% v Evropě,
v roce 2013% má Škodovka podíl 4,09%.
Takže z pohledu VW jako koncernu je vše v nejlepším pořádku, obě značky rostou (Škoda rychleji) a je tedy jasné, že to není na úkor jedné vůči druhé, ale na úkor ostatních konkurentů, protože VW jako celek navýšil jenom těmito dvěma značkami podíl na evropském trhu z nějakých 12% na 16,5%.
A co se týče levnějších aut, zdaleka největším hráčem v oblasti low-cost aut jsou v Evropě jednoznačně ojetiny, stačí se podívat na čísla, kolik se prodá nových aut (necelých 10 mio.), kolik z toho je low-costu (třeba ta Dacia 0,3 mio) a jaké obrovské číslo tvoří ojetiny (u nás např. více než nových aut), tedy auta často cenově za velice podobné peníze nebo i daleko nižší než nový low-cost. Osobně kdybych musel nakupovat v nízké cenové hladině, tak upřednostním nové auto před jakoukoliv olítanou plechovkou, ale Evropan je tvor, který v drtivé většině upřednostní naopak ojetinu, takže prostor pro low-cost nová auta je zde velmi omezený, právě kvůli obrovské nabídce ojetin a kvůli převládajícímu myšlení zákazníků, kdy za 150 tis.CZK drtivá většina lidí koupí raději olítaného Golfa/Astru/Focus/Octavii nebo ještě olítanější Passat/Mondeo/Insignii/Superb, než fungl nové Sandero.
Pokud má něco perspektivu a mimořádně se tomu v EU daří, tak jsou to především prémiové značky, růsty D3 jsou zdaleka nejvyšší a co je nejdůležitější pro výrobce, marže na jednom prodaném BMW nebo Audi je mnohonásobně větší než na jedné Dacii, takže osobně neočekávám žádný úprk výrobců k low-costu, ale naopak snahy uloupnout něco v prémii (PSA a jeho DS, Renault a jeho plánovaná Initiale Paris, Ford a jeho edice Vignale etc.).
Avatar - Emel
14. 4. 2014 20:36
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Každá značka má své zákazníky... a pokud bude chtít věrný zákazník Škody mini pro manželku, nebude mít důvod jít se podívat k Fiatu, ale vezme CitiGo. Výhoda je to i pro fleety. A zase tak moc to nestojí.

Evropské automobilky se už levnější auta dělat učí, nikdy nebyla auta tak levná jako dnes.

Využití zaplacených technologií je hezká myšlenka, ale nutně předpokládá, že je nejprve někdo zaplatí. Stejně tak můžeš argumentovat u VW, že jen využívá zaplacené technologie Audi...
Avatar - Barrichello
15. 4. 2014 11:24
Re: Hlavně Renault vytvořil funkční low-endovou značku
Ano, auta nebyla nikdy levnější, nebot taky nikdy nebyla takový spotřebák, okradený kde se dá a projektovanýn a 4-5 let, pak se děj vůle boží >:D >:D
Avatar - Auto CZ
14. 4. 2014 15:27
Stredovek
mám pocit pri pohľade na túto fotografiu, že vidím koňa, ktorý ťahá za sebou rebriňák naložený slamou >:D
Rozbalit vlákno
0
14. 4. 2014 21:35
prestiž
ja si myslim že Dacia isto pôjede do 10 rokov na prestíži hore tak ako Kia alebo hyundai.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - dolfi
8. 5. 2014 12:30
Re: prestiž
jasně, a do 20 let do bude exklusivní značka jako BMW nebo Audi >:D >:-[]