Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Šestiválcové motory BMW ztrácejí šrouby, musí na svolávací akci

64 komentářů

Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
MartinKK
Jasně je to jen blbý šroub, ale i tak. Mám pocit, že dogmata o německé kvalitě stejně jako např. o francouzské nekvalitě jsou pouze bláboly z kategorie pohádek.
Mig_35
Viz Autobild, nejspolehlivější auto ze všech - BMW 528i, hned za ním 130i. Oba šestiválce.
ryccardo
Tohle se ale týká jen novejch motorů 2010-2012. Přijde mi zvláštní, že to není i 2013. Asi na tu chybu vloni přišli odstranili a čekali jestli to mají přiznat nebo ne. ;-\
Avatar - Dinar
Dinar
Tohle se týká jednoho motoru N55 (35i). V období 2010-2012 se např. v pětce prodávaly 3,0 atmo šestiválce, v Asii např. 2,5 a 3,0 až do faceliftu, a ty problémy nemají. Ale jinak ano, nejspíš se problém objevil, v novém modelovém ročníku 2013 už šroub změnili, a teď řeší průser dvou let výroby.
ryccardo
jj tak nějak to bude.
_MT_
Někdy se to vyřeší shodou okolností.
stealth01
Povídej mi o tom ještě. Než zase pojedu do servisu. Uklidňuje mě, že mám nejspolehlivější auto ze všech...
Mig_35
Ty máš čtyřválec chrochtavec, buď v klidu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Praskliny v hlavě motoru nevadí, to je podle Autobildu normální. A tak je BMW na dělené první příčce, ovšem vždy uváděné před Mazdou na prvním místě ...........
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No vona je taky prasklina a prasklina žejo? Taková která tam bude vidět za dalších 100 tisíc kiláků ale nebude mít žádnej vliv a pak taková kvůli který měníš motor. Kam podle fotky řadíš tuhle? 😄
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Jistě. To by se u rendlíku stát nemohlo >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Stane se to naprosto u všech v tom rozdíl neni. V čem naopak jo je přístup automobilek k problémum 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Možná že i mohlo, Adolfe. Ale u VW určitě nikdy za žádných okolností !!!!!!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: >😁 >😁 >😁
Střelec
Dogmata o nemecke kvalite tu zivi nemecke a nemcko-ceske platky a lidi jim to tu zerou.
Kdyz se tu resi co je lepsi, hodi se odkaz na ADAC, Autobild, Autotip,... 😉
stealth01
Pozor Autobild se zlepšuje. Dokonce v testu mezi Porsche a BMW vyhrálo Porsche. Nevěřil jsem vlastním očím. Jinak ve všech testech vítězí vždy BMW. Ale tak oni kluci z Mnichova zase zavolají do redakce, padne pár ostrých slov a bude s přehledem zase vítězit BMW.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Koukám že máš dokonalý zákulisní info >😒]
Já zrovna tuhle čet srovnávačku A6, 5 a E s třílitrovejma naftama a 7mi 8mi a 9ti stupňovym automatem a výsledek byl myslim přesně odpovídající realitě. Stejně jako když Porsche porazí BMW 😉
ryccardo
Je to samozřejmě ostuda, ale rozhodně menší než havarující rozvody na TSI motorech a vysypaný olejový čerpadla na 2,0 TDI. Tahle chyba aspoň nezpůsobí totální devastaci motoru. Nicméně i tak je to nepříjemná rána pověstný kvalitě BMW.
Střelec
Když se to dobre poda, jsou tyhle srouby vetsi problem nez totalne zmrveny motory koncernu. Proste to chce vhodne sponzorovat platky. Jinak je dulezite jak uvadi ze chyba nepusobi devastaci motoru a jak se k tomu BMW postavilo. V ocich zakaznika je to spise plus, ze vidi ze se vyrobce stara. Koncern bere asi rozvody a cerpadla jako beznou spotrebku, proto to ma asi cinskou kvalitu a vyrobce dela ze nic 😉
ryccardo
Je to bohužel tak jak píšeš. ;-\
Avatar - Anonym
Anonym
je bluf, německá kvalita byla, ale to se psaly 70-80. léta. Od 90. tek to šlo zančně z kopce, zejména Mercedes, pak se přidali i ostatní.
sshark
Zdá sa mi že v poslednej dobe je tých zvolávacích akcií na BMW dosť veľa. Áno pri toľkých vyrobených kusoch sa stane nejaká chyba ale u "prémiových Nemcov " by som čakal trochu inú kvalitu pri ich cenách
junior
Myslim, ze Nemci pomalicky prichadzaju na svoje chyby, co sa tyka setrenia na kvalite materialov a inych komponenetov. No ocividine, ich dobiehaju niektore veci spred par rokov. Napr. mam skusenosti z BMW X5 druhou generaciou a s touto poslednou 3. gen a rozdiel v kvalite je naozaj dost velky. Praskanie materialov, nejake nedostatky detailov v interieri su myslim ze vo vysokej miere odstranene v poslednej gen. X5.
sshark
Tak hádam sa už spamätávajú a dávajú na tú kvalitu už väčší dôraz. Príde mi to podobné ako kedysi s mercedesom, značka si zvykla na vysoké predaje a že zákazníci si za značku radi priplatia tak sa snažia dosiahnuť čo najvyšší zisk na úkor kvality. Jeden môj známi má 5 GT a počas pol roka od kúpy nového vozidla bol 3 krát v servise ale odvtedy má už pokoj auto má už dva roky.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To si myslí hodně lidí ale v reálu je prémie daleko víc vo příplatkový výbavě než vo nějaký mimořádně nadstandardní výrobě a kvalitě dílů 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
raz v usa raz v cine raz v europe.... vzdy nejaky problem.... manazment kvality akosi u bmw vobec nefunguje... ;-\
Avatar - praděda7
praděda7
...managment quality v každém podniku operuje s jednou ruku svázanou za zády účetnictvím firmy. Jen ten nejschopnější Direktor Quality je schopen získat dostatečný rozpočet pro svoji divizi. V tomto případě asi chyběl na montážní lince motorů momentový klíč napojený na "stop line" systém, který by linku zastavil, pokud by torque na daný šroub nedosáhl správné hodnoty.
Avatar - CarlosOstrava
CarlosOstrava
Problém asi nebude v utahovacím momentu, ale v použitém materiálu.
Tam bohužel teď šetří všichni. Ale měla by existovat nějaká pravidelná kontrola vlastností daných materiálů. Pokud u nich existuje (předpokládám, že ano) tak to bude spíš špatná várka od dodavatele těch šroubů... 😐
Avatar - praděda7
praděda7
.....jasný, ale v článku se hovoří o "ztrácení šroubů", spíše tedy jde o uvolňování šroubů a jejich následném vypadnutí, ne o jejich zlomení (fracture)....i když nějaká detailní informace by se hodila........
jamp
no ona je dôležitá medza pružnosti, kvalitnejší materiál ju má vyššiu , a ten druhý nižšiu. Takže oba dotiahneš na rovnaký moment, ten lepší predpätie udrží a ten horší sa trvale deformuje ( natiahne, lebo má nižšiu medzu pružnosti, ale nepraskne ) a predpätie je v pr..achu, skrutka sa vibráciami a teplotnými zmenami povolí - vyskrutkuje a je to. Asi nakúpili čínske pevnostné skrutky bez zaručenej pevnosti, ako predávajú v Baumaxoch :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Mi připomíná rozhovor dělníků v jedné nejnenované české továrně za totáče: "Mildo, utahuješ to na ten správný moment?" "ano pane mistr, až do nejde dále".....kupodivu, nikdy žádný šroub z motoru neztratili......zato to občas nešlo povolit >😁 >😁
Avatar - praděda7
praděda7
...ano, jasný, ale...qualita materiálu na výrobu šroubů i hotové šrouby podléhají SQC systému, vše se testuje a o výsledcích testů má dodavatel povinnost s každým shipmentem připojit certifikovanou zprávu odběrateli. Samozřejmě nevím jaký systém používají u BMW, ale u Toyoty fungoval velmi spolehlivě.....a ano i Toyota měla a stále má re-calls, ale co se týče drivetrain, tak hardly any........
jamp
Cim je prepracovanjsi system ISO, tym viac zmetkov kupim. Od soboty 6mesacne gopro kamera nenahrava zvuk :no: . Cely system kvality je dobry nato, aby bolo jasne, kto to dodal a ktore ruky tu chy u urobili, inak nic 8-s
ISO je rozpravka pre dospelych, ale ze jej uveria aj dochodcovia, to ma prekvapuje.
Avatar - praděda7
praděda7
...ale ano. ISO je jedna věc, ale její uvedení do praxe a funkční udržování systému v chodu, je věc druhá. Pracoval jsem v této oblasti přes 30 let, tak vím o čem mluvím. Velké procento dodavatelů vyvine značné úsilí před získáním certifikace, ale po jeho získání se z certifikátu stává jen cár papíru, kterým potenciálním zákazníkům mávají před očima. Je pak na potenciálním zákazníkovi, aby si systém u dodavatele prověřil, ideálně certifikovaným nezávislým auditorem. Velmi by mě zajímal vztah mezi BMW a dodavatelem vadných šroubů, především ve věci certifikace dodávek. Další věc, která by mohla celou věc postavit do úplně jiného světla je sledovat, jestli BMW změní specifikaci šroubu nebo navýší instalační torque na šroub. To by samozřejmě celou vinu pak nechalo v BMW kurtě.
Avatar - praděda7
praděda7
...info níže...nebo výše...
ryccardo
to přeci není zapříčiněný systémem řízení kvality. To by se ti objevilo pár kusů. Tohle je jasná špatná konstrukce, protože se to týká všech motorů napříč všema modelovejma řadama.
Avatar - Dinar
Dinar
Jistě, a mělo by se jít dál, zjistit kdo daný šroub vyrábí, třeba nějaká italská šroubárna, a pak argumentovat podobně jako u elektriky italských aut, všechno je o.k. to jen komponenty zlého německého bosche, resp. zlé italské šroubárny... >😁
Jinými slovy, blábolit tu o příčinách, jestli materiál, výrobce, řízení kvality, k čemu to je?... Jako diskutéři na webu relevantní informace nemáme, prostě bmw vyrábí auta, které mají problém s motory, bmw je zodpovědné, bmw má ostudu. Hotovo.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Dooobře se tu kroutíš >😒] 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Jen se neboj, já si počkám, až začne trousit šroubky pežó tak ti to vrátim! >😁 😉
Avatar - Anonym
Anonym
dokud sou to šrouby, tak je to OK.
Ale aby nedospělo BMW do fáze jako kdysi soudruzi bratři ve Zwickau, těm padali přímo motory na silnici >😁 >😁

No a pak se dá taky propadnout se sedačkou podalhou, jako jeden závodník kdysi se Saabem při jedné rallye >😁
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Až bude Pežo trousit jen šroubky, tak budu asi moc vysmátý člen místního gangu >😁
ryccardo
co tu tak vyskakuješ? BMW udělalo konstrukční chybu, kterou přiznalo (možná pod nátlakem okolností). Naštěstí není nijak fatální a dokážou jí vyřešit svolávačkou a výměnou vadných šroubů. Mají sice ostudu, ale která z automobilek občas něco nezmrví. Důležitý je aby se z toho nestal folklor.
Avatar - Dinar
Dinar
Možná si přečti někde mimo acz o co jde, ať tu že sebe neděláš dál osla, ty jasná vadná konstrukce, co se týká všech motorů. U tebe to pindání bez znalosti folklorem je. :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Co blbneš? Dyť napsal že udělali konstrukční chybu a že se k ní hlásej. Kde je problém?
ryccardo
Chováš se sice jako *** ale odpovím ti. Pokud by se jednalo o náhodnou chybu v procesu výroby nebo vadnou dodávku šroubů od dodavatele, kterou neodhalili vstupní kontrolou, tak by dokázali díky řízení jakosti a sledování výrobních šarží vytipovat postižený auta a svolat pouze ty. Vzhledem k tomu, že stahujou všechny vyrobený auta tý konkrétní motorizace ve všech modelech vyrobený v průběhu 2 let tak se jedná evidentně o špatnou konstrukci. Stačí trochu logicky uvažovat. Vyzkoušej to někdy. 😉
_MT_
To ale předpokládáš, že existují nějaké šarže, kde lze problém vyloučit. Problém může být klidně systémový.
ryccardo
jak myslíš systémový? Jako špatně navrženej proces, kterej zapříčinil generování zmetků po dobu 2 let? To se mi právě nechce věřit, že by se v rámci výstupní kontroly, FMEA a různých dalších opičáren co se kolem kvality dělají nepřišlo dřív na to, že je chyba v procesu. Docela by mě zajímalo jaký je rozdíl v NOK a OK šroubech.
Avatar - praděda7
praděda7
ano, týká se to všech motorů, které tento šroub používají. To by nasvědčovalo selhání Quality systému u výrobce šroubů. Nevíme však, jaké požadavky na Qualitu a Qualitu doprovodné administrace mělo BMW vůči tomuto dodavateli...........
ryccardo
Selhání řízení kvality by to bylo v případě, že se vykytne chyba nahodile u vybraných kusů. Ve chvíli kdy se to týká všech motorů toho typu vyrobených v průběhu 2 let je to konstrukční chyba. Těžko dodavatel vyráběl a dodával kontinuelně 2 roky špatný šrouby, aniž by si toho někdo při výstupní i vstupní kontrole nevšimnul. To je prostě vyloučený.
Avatar - praděda7
praděda7
Svolávací akce se uskutečňují, když se ta samá závada vyskytne u určitého % vozidel během určité doby v provozu. Nemusí nutně jít o konstrukční chybu.
ryccardo
Proti tomu se nedá nic namítat. To je samozřejmě pravda.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Fakt vobec? Nepřeháněj to! 😄
Avatar - King
King
Přemýšlím, jestli mám začít trolit stejně, jako germanofilové pod každým článkem o Hondě, poukazovat na statistiky poruchovosti motorů, kde BMW zrovna nezáří a povozit se na tom, že "diesely a čtyřválce BMW jsou sice šrot, ale řadové šestiválce nemají chybu". Ale asi to nemám zapotřebí. 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Nejsme jako oni, nemám potřebu... ale udělám to. >😁 >😁 No, chápu, žes to svrbění nemohl vydržet.
Ale zas nefabuluj, nikdo pod články o hondě nepoukazuje na statistiky poruchovosti motorů, pod hondou se rozebírají zcela jiné věci, jako proč už nevyrábí auta pro řidiče, ale konkurenty pro octavii apod.

Co se té svolávačky týká, zcela jistě je to pro bmw průser jako mraky, protože půl milionu aut, to je celkem síla. Relevantní info, bez foktích "ztrácejí šrouby", je tady [odkaz] jak vidno týká se to jednoho motoru N55, pro mně celkem zajímavé info, že aut s tímto motorem se za dva roky prodá půl milionu. Dává to naději na to, že ještě nějakou dobu se bude dát benzinový šestiválec koupit. Mmch. u nás ta svolávačka už proběhla, docela v tichosti, není čím se chlubit.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...dokud se u auta po.ere jen šroubek, tak je to v pohodě. Zvláště pak, když si jeden uvědomí, že auto se skládá s několika tisíc součástek...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no v pohode ako v pohode... 😉 je rozdiel ci ti odleti sroubek v motore alebo len nejaky bezvyznamny sroubek drziaci plastovy kryt listy pri vstupe do kufra .... nie je sroubek ako sroubek ... ututlat tento pruser sa neda a aj ked to clovek berie s humorom je to proste hanba... navyse nejde o daciu ani datsun ani o nejaky cinsky chery ci wulling.... jedna sa o nemecke bmw ..... a tu by sa take veci uz nemali podla mna stavat... manazment kvality v procese vyroby v bmw podla mna nepracuje moc dobre.... niekde je problem... ja mat 2 melony beriem lexusa bez milosti ... IS ko je uzasne a dokonale
Avatar - Dinar
Dinar
Trochu v tom plaveš, IS za dva miliony?
Dokonalý není nikdo, a bmw z hlediska spolehlivosti nebylo nikdy, důvodem kupců k pořízení bmw nikdy nebylo půl milionu kilometrů bez výměny rozvoďáku, řeči o konci německé kvality vedou tupani, kteří si nikdy auto od jakékoliv premiové značky nekoupili. Chápu to, sebezáchovné plky, "podívejte, žádná germánská kvalita, je to stejné jako moje kia za pětinovou cenu." Mimoňský pohled, bohužel typický pro lůzry jejichž pohled na svět je definován nenávistí ze závisti. Ale to je na jinou debatu, zdaleka se to netýká jen aut.
Pokud jde o lexus, zkus třeba tohle vlákno, ať víš jak to chodí v reálném světě. [odkaz]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no kapanek je lexus lacnejsi ale slo o princip.... neslo mi o to strelit cenu na tisicku presne.... chcel som len povedat ze ak by som mal prachy na premiove auto strednej triedy alebo auto vyssej strednej triedy tak urcite uprednostnim lexus pred nemcami... a nielen z hladiska kvality a spolahlivosti ale aj z hladiska ochrany proti kradezi je daleko pred nemcami ... vid testy a statistiky ktorych je vsade milion, ja neprudim ani nemam nenavist .... len vravim ze ja by som bral lexus 😉 ako tu na fore reaguje skupina nastrocnych ma nezaujima.... ja pisem svoj nazor a ja uz mam trosku viac rokov ...
stealth01
Já musím říct, že nejvíce jsem byl spokojený s kvalitou VW. Měl jsem Passata, 120.000 bez jediné chyby, Golf GTI 68.000 bez jediného problému. Mazda3 (vrácení peněz po třech těžkých závadách), Ford Focus C-Max - neustále v servisu, BMW5 raději nemluvím a Audi ještě nemůžu ještě hodnotit. Octavia RS - zrezlé vyfukové potrubí a zvlněné kotouče. Ale to je jen má osobní zkušenost...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kterou generaci Passata? Ten v statistikách nikdy moc nezářil 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...tak odsud je ten krásný cinkavý zvuk šestiválců >😒] 😄 .... to ani u Poníka se nestávalo, že bych přišel o šroubky... 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Vyhovovalo by vám více, kdyby vás výrobce nechal žít ve sladké nevědomosti, nekazil si image (nestal se terčem stupidních diskusí) a některé vady jednoduše zatajil, jako tomu bylo o GM nebo Toyoty?

A ještě něco. Počet článků o svolávačkách BMW na auto.cz opravdu není relevantním argumentem k hodnocení spolehlivosti a kvality. Jen pro představu, Toyota za poslední rok řešila +- 10 problémů.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Dotaz na tebe: nepraskla ti cévka? >😒] 😉