No asi bych raději zvolil benzín.... ;-) Než by se mě to vrátilo v podobě lepší spotřeby, mám už jiné auto. ;-) Krom jiného, ten Superb je fakt aspoň v ceníku drahej a je to "užovka", ač v combi hezké auto.
NEKAMUFLUJTE NEVOBLBUJET, PRAVDA A LÁSKA JEDNOU STEJNAK ZVÍTĚZÍ NAD LŽÍ A NENÁVISTÍ
vždyť je to jen smradlavý jedovatý rakovinotvorný [odkaz] DIESELův MOTOR s trapným kamuflujícím spoustě lidí nejednoznačným označením VZNĚTOVÝ A ROVNOU NAPIŠTĚ ŽE JE TO DALŠÍ UBOŽÁCKÝ ZASTARALÝ OBYČEJNÝ SPALOVACÍ DIESELOVÝ KŘÁP NA NAFTU Z SCHNILÝCH DINOSAURŮ [odkaz] KTERÝ:
1) PRÁŠÍ RAKA
2) ŽERE ROPU
3) BUDE MÍT PROBLÉMY S DPF
4) 111 CO2 JE MOC
A
1) NENÍ TO ČISTEJ SPALOVÁK CNG / LPG [odkaz]
2 NENÍ TO ČISŤOUŠEK TICHOUŠEK ELEKTRO [odkaz]
3) JE TO ZAS A ZNOVU OBYČEJNÁ SPALOVACÍ KRAKSNA VWAGÓNU Z BOLESLAVI
Greenline s TDI je podle oficiálního ceníku cca o 40 tisíc dražší jak 1.4 TSI. Sice má o nějaký ten koník méně, ale co se spotřeby týče, tak se vcelku pohodlně zaplatí do 100 tisíc km. A to by mi přišla škoda tak brzy měnit auto.
nevies o tom ze rapid je nizsia stredna a konkuruje Acku... octavka zase poraza Cecko a superb masti Ecko? .... skoda je proste uzasna >:D a aj take citigo 1.0 je siroko daleko najlepsie miniato na trhu aky svet este nemal :yes:
Škodovka se zaměřuje právě na "mezitřídní" modely. Tím bojuje s konkurencí. A znovu napíšu, nějaké třídy aut jsou obyčejným lidem naprosto fuk. Ti si vybírají auto podle svých požadavků, preferencí a stavu svého konta. Nikoliv striktně podle třídy.
Problem nie je v tom, co si ludia kupia a ze na triedy kaslu.
Problem je v tom, ako auto.cz ucelovo a zamerne laviruju medzi triedami, len aby im z porovnania vyslo, ze Skodovka je lepsia.
Model X sa porovna cenovo s konkurenciou o triedu vyssie a vyjde z toho lepsie.
Model X sa porovna komfortom, velkostou a vykonom s autami o triedu nizsie… a vyjde z toho lepsie.
To nie je kritika Skodovky, to je kritika urovne zurnalistiky na auto.cz.
Nic proti Škodě, a už vůbec proti Superbu. Líbí se mi hlavně nová Octavia. Ale tady to testované auto je příšerné, ošklivé, přerostlé, pomalé, zbytečné.... prostě český sen :-). Jezdí jich mnoho, znám jednoho sympaťáka, co ji podobnou má. Zásadně jezdí sám nebo ve dvou a s prázdným autem a má problém najít v městě místo k zaparkování, popřípadě s vyjetím z parkoviště. "Skvělá volba".
77KW při kolik je váha Superbu? Skoro 1,5 tuny.....
Hmmm, to musí být žihadlo, maldoboleslavská střela. Ale bacha, jezdí to za 6 na sto.
Za 7 na sto sem jezdil po rovinkách na pardubicku s 2,7 v6 z roku 2001, když sem tam frčel 80kou.
V celkové kombinaci za 8,8 vč. dálnice, 8,8 byla moje průměrná spotřeba za 3 roky.
Tedy, superb je o 3 litry úspronější jak 14 let starý šestiválec o shodné hmotnosti, akorát má teda o 50 Kw a dva válce méně.
Právě o to eko jde.
Automobilky to dělají předně kvůli tomu, aby splnily emisní limity a snížili tak svůj průměr. Nikoliv pro to, že by po tom zákazníci nějak moc volali.
A víš, co je největší sranda? Že zrovna tobě, by takovédle auto plně stačilo, protože ač se chvástáš tím, kolik litrů a kolik válců mají tvý auta, tak s nima jezdíš celý rok na zimákách a rychlostmi jako stréc s haťapkou, kdy ani nevíš, jestli to auto dá nebo nedá třeba dvě kila. ;-)
Nevidím důvod proč si kupovat EKO Superb, když za stejný náklady pojedu s 14 let starým Alerem, co sice nemá 77 Kw ale 110, ale v reálu mimo město umí je za 7 taky a tam kde neumí to vylepším natakovonáním E85, na kterej to sice žere 11 na sto, ale zas za 24,50 litr >:D >:D >:D
A vypouštění slivovice z laufu je taky přeci EKO.
Co se týče zbytku, nebudu komentovat, aei jen zmíním, že před 14 dny sme jeli s BMW 220 po dálnici. Na zimních samozřejmě, abych ti udělal radost.
A za kombinovanou spotřebu 11,8 litru na sto (vč této dálniční jízdy o délce 140 km, těch 11,8 byl průměr za 350 km)
tak to tvý ježdění bych chtěl vidět... jedna, dva, tři... neutrál, dojezd 200 metrů na zelenou, dva, tři, podtočená čtyři na čtyřicet... kolona za tebou... takový frajery mám fakt rád... >:-[]
Jezdí se jinak. Rozjezd na 90, rovinka....1,5 km nešlápnu na plyn a furt fičím 70. Popř stačím pedál plynu o 2 mm když je třeba
No a pokud přijde kopec dolů....už sem takhle jednou jel asi 8 km a z toho sem držel pedál plynu stlačnej asi 30 s.
>:D >:D
to víš, ono při 1200 otáčkách ten V6 nic nebere....i V8.
jaguar bral po rovině při 80 ce 8,2 na sto....(okamžitá spotřeba) V8 kompresor 400 HP. Testoval sem si to diagnostikou :o))
akorát pointa je v tom, že když těch 200 jet chceš, tak můžeš, když potřebuješ předjet, ty koně tam sou stejně jak když potřebuješ vyrazit z křižovatky.
U těch eko verků je tam kulový....takže za mě EKO nikdy.
Lepší jezdit úsporně s V8 či V6 než přemýšlet se zdechlinou zda v tom kopci tu dodávku předjedu či ne.
12,3 s zrychlení....to přejedu i s Alerem, který má letargickej automat a stálo 5,50. Koukám, že Škoda má neustále potřebu dělat stíhací expresy, další v řadě po slavné oktávii a fabii SDI, kterou šlo předjet i s Moskvičem Aleko nebo žigulem 1600 z roku 1975 :o)))
tak já neříkám, že 1,6 tdi je nějákej ideál... osobně mám radši benzín a nejraději jezdím buď 1.4 - turbo kompresorem, což je motor se kterým jde jezdit pod 5 litrů, ale taky jde jet hodně přes 200 a zrychluje reálně kolem 8 sekund na sto, což většině autům ujede, ale při ustálený stovce to točí jen 2000 ot/min a spotřeba je kolem 4.3-4,7 litru dle podmínek... myslím, že jízdní zážitek dobrej a ani to nemusí mít 8 válců a objem 4 litry... >:D no a na blbnutí mám starou upravenou 1.8 co točí přes 7 tisíc a má kolem 150 koní ve vozítku co má pod 600 kg... >:D takže stovka pod 5 sekund a taky k tomu nepotřebuju 8 válců ani 5 litrů objemu...
Ty malé motokáry sou fajn na řezání zatáček, ale sou stísněné a nepohodlné.
Imho kdo tak jezdí - ty zatáčky skoro nikdo neřeže, jak sem psal i s alerem bývám na kruháčích nejrychlejší....každej umí jet akorát na rovince na 50ce 60 a na 90ce 120 a na dálnici 150-200.
Ale jak přijdou aztáčky, mizí ze zrcátek aby ti na další rovince zas dýchali na záda jak hladoví hafani jen proto, že v zatáčkách se bojí a po rovinkách překračují limity.
Takhle umím taky jezdit, akorát nemam potřebu to dělat.
jak přijde první táhlej kopec nahoru, vypráším jim většinou kožich i když dodržím tu 90ku (95 tacho).
Takhle jezdí českej národ, rovinkoví stíhači ve chcíplých dehotvých eko vozítkách.
to já právě mám zatáčky taky rád... užívám si kruháče atd. ... asi to vidím podobně jako ty... já dálnice spíš používám jako prostředek k přemístění i úspoře paliva (když nejedu moc rychle) a spíš si to užiju na okresce... akorát na ty zatáčky je dobrý mít něco nízkýho, širokýho, lehkýho a s dobrejma gumama... jak jsem psal o tom lotusu 7, tak to je taková motokára, která se vůbec nenaklání, protože těžiště je někde kolem středu kola a p-r--del asi 12 cm nad asfaltem... s tím jde ujet skoro každýmu a ani není potřeba mít řízený tlumiče a 80 km kabelů k ŘJ a další ***... ale pravda je, že tebe bych v zatáčce potkat nechtěl, protože by se to asi rozpláclo na přední nárazník... 8-s
No tka Lotus 7 (a jeho evoluce v podobě Caterhamů, Westfieldů atd) je něco jiného, to je hotová střela, rekaetan kolech, klasická chapmanova koncepce aby to blyo co nejhlečí, pak to nepotřebuje výkon.
Ale je to opravdu stroj jen pro radost z jízdy, jinak nepoužitelný na běžný účely >:D
použitelný je docela dobře, ale s-er-e mě, že na to každej všude čumí, takže s tím nejde nikde moc zastavit a nechat to bez dohledu... problém není auto, ale lidi... ;-)
jinak jde jezdit bez problémů i kolem 0 C, spíš je horší déšť...
Já v tom svým mám za sedadlama uzavíratelnej kufr (dal jsem tam pevné výklopné víko se zámkem) a pod ním je prostor cca. 0.8 x 0,5 x 0,3 metru, takže se tam vejde i běžnej nákup, malé věci jde dát za opěradla a ještě v motorovém prostoru se dá dát box s povinnou výbavou. Navíc na to víko kufru jde dát dle potřeby další věci, které budou strčený pod ochranným rámem, takže neodlétnou, pokud se něčím svážou. Není to teda OIII kombi, ale i ve dvou s věcma se jet dá... Pokud člověk jede sám, tak může využít celé místo pro spolujezdce, což je až až... ;-)
ale taky by to šlo... většina aut jsou stavebnice, kde jde hodně věcí měnit, akorát bys musel vybírat mezi většíma verzema, protože rozměry jednotlivých aut nejsou stejné... já mám jedno z největšich co se dělalo, takže tam se mi vejdou i vsechny tři pedály vedle sebe aniž bych musel jezdit v úzkých botách jako to je u většiny jiných aut.
A tak Barik klesal hlouběji a hlouběji...jeho svět byl natolik vzdálen realitě, přesto tu si nepřipouštěl...v jeho světě je mu nejlíp. V tom ošklivým, obyčejným ho nikdo nechápe, nikdo mu nechce naslouchat a přiznat ze snů přenesenou jehopravdu....
Bariku, máš můj obdiv. Začínám si myslet, že ty sám věříš svý skládance slov a vět :-)
Já tu relatiu denně vidím....takto jezdí 60% národa. rovinkoví stíhači. nejezdí tak akorát prá důcjhodců, horních 100 tisíc a pak mladý jelita v otuzených peklostrojích + pár fjanšmekrů.
Jenže tahle ted mnou jemnovaná sorta je 5 auta ze 100.
Zbytek sou ty rovinkoví specialisti....O tom co maj pod kapotou taky není pochyb, stačilo u toho jaguaru a BMW zašlápnout pedál k podlaze a už si nikoho neviděl v zrcátkách. Ono to milý pajo nežere tolik když jedeš místo 90-120, jako když akceleruješ nalno, jezdíš zatáčky na krev atd.
Proto to skoro nikdo nedělá.
Místo toho tě předjedou na rovince, když odmítáš jet 120 jako oni.
Budto žiješ někde v jiné relaitě kde jezdí lidi jinak, nebo tu ealitu nejsi už schopen vnímat. Třeba proto, že ty sám jezdíš stejně a ostatní ti připadaj jako šneci, co???
Nejdřív celej národ, pak najednou 60%...ne Bariku, skutečnost je jiná. Stojím si za tím, že v ČR žijí poměrně korektní a slušní řidiči. Masmedia se snaží dělat z jejich části brutální vrahy a ze zbytku bulvárních čtenářů/diváků/posluchačů pak oběti.
Ty jsi takovej školitel...na okreskách se má jet max 90, tak držíš 70. Jsi v limitu a když už někdo jede rychleji, dostane školení. Od člověka, kterej v případě jakýkoliv kritický situace má v ruce materiál, jež by ho měl podržet a ochránit nejen jeho, ale i ostatní...bohužel řidič žvejká polorozteklý zimáky i v parným létě a nemá šanci využít teoretických schopností auta.
Jak tu ksakru můžeš kázat o morálce na silnicích?
Asi mám zlé zimné pneu ( Michelin Alpin na FF a prvú sezónu Nokian WR G na Santovi ), ale tejto divnej jari som pri 10stupňoch a daždi dostal také hodiny v 90stupňovej zákrute pri 40 kmh, že som hneď doma prezúval. A ejhle, letným súdruhom sa to nestáva, maximálne sa šmyknú bokom. Rád by som mal také zimné gumy, ako majú ameriky...
Já nikoho neškolím - pokud mě chce předjet, já mu nebráním.
Akorát nehodlám přistupovat na jejich hru jet na 90ce 120-130.
Chceš jet - 130, jed. Nikdo ti nebrání.
Nedělám akorát jedinou věc, neuhýbám nikomu do krajnice a odstavných pruhů jako Felicie aspol. Jed, předjed když chceš, ale musíš mít na to odvahu nebo výkon.
Nemáš výkon nebo se bojíš?
Smůla, v tom případě si čuchej moje laufy.
Jednoduchá matematika.
to že za cedulí Kotěhůlky konec zašlápnu pedál a zmizím není školení, můžou to udělat i ti za mnou, pokud nemají potřebu, můžou jet dál třeba 50, pokud chtějí zrychlovat plynule, opět jejich boj.
Já chci slyšet jak zaduní ta V8ka a jak to vystřelí dopředu.....že pak už jedu jen 80 je o tom, že mě nic nevzrušuje na tom jezdit 150.....mě na tom osmiválci bere právě ten zvuk a zrychlení.
150 můžu jet po okresce i Alerem nebo třeba Fabií, akorát jim trvá dýl než se na ně dostanou, ale jet to umí taky.....
Na to nepotřebuju V8.....
Ale ten zvuk, zátah a to zrychlení mi žádnej 4válec nedá, to sám dobře víš.
Jo, já se kloužu super, v pondělí venku lilo jak z konve, 8 nad nudou, dneska ráno když sem jel, 7 na d nulou.
Chudáci zimáky, ty dostanou zabrat, ty se úplně přehřívají, hahaha....
Stejně tak dobrej byl tvůj koment, jak můžu psát o skvělých vlastnostech Alera, když se kloužu na zimních - a já ho koupil v dubnu loni a nasadil se letní.
A celou dobu na nich jezdím, takže poznatky z léta o kterých sem psal na blogu sou z léta a s letníma gumama.
Blbý vid.
Tak už ti zbyde jedině fakt, že ty gumy coby nový ležely 4 roky ve skladu, takže sou vlastne nepoužitelný vid.
Že lidi maj 3 roky starý gumy, ale pomalu dojíždí slicky ti nevadí popř. důchodci na pneu, co maj viditlený praskliny atd.
Nebo experti na čínských gumách co sou na tom hůře co by letní funglovky, než jetý vysokorychlostní zimáky.
Zase záměrnej ignoruješ fakta?
Když se procházel bazary, viděl sem BMW 750 z roku 2006 na čínských gumách. To musí být slajdy vid.
Ještě tě nenapdalo, že ta masivní kampan v médiích ohledně toho, aby lidi nedojížděli zimáky je zcela jasné lobby pneumatikářských koncernů, kterým logicky utíká kšeft?
Představ si, kdyby jim pár pitomců jako já dalo za 10 let vydělat 100 tis kč na pneu. A ještě je podpoří výrobci disků, na luxusní káru siplecháče nikdo nedá, takže další sada ALU, bum,máme to dalších 100-150 tis za 10 let.
A kdyby těch pitomců jako sem já přibývalo, to by byl výpadek zisků, vid.
250 tis za 10 let je nic, milion x 250 tisíc už je zajímavá suma, co >:D
Waynův svět, to co jsi vypsal je snůška hypotéz s nulovou vypovídací hodnotou. Nemíním tu dohledávat tvoje chlubení o 4 létech na zimních a jedný zimě na letních a jaká to byla pohoda...
Nechme to být, opravdu si nemáme co říct. Jen doufám, že až si to budeš s modlitbou o pneumatikářský lobby šinout do škarpy a pak na strom, budeš v autě sám a nikomu dalšímu neublížíš...
Aj ja som videl takeho blba, co bol na zimnych Nokianoch v auguste v Chorvatsku. Mal nove E-cko. Bolo by mu vsak na psi prd aj s ABS, kedy musel na rozpecenej dialnici ist do brzd. Ach, ta povaha cesko-slovenska.
Na tý dálnici je podstanější v jakém stavu máš destičky a kotouče. Protože je super mít letní, ale kotouče pod limitem s destičkama co maj tloustku tak 40 mm moc dobře nebrzdí...a takových lidí je taky docela dost, soudě podle toho co lidi dávaj do bazarů a s čím tam museli dojet >:D >:D
Tak teraz je jasne, ze udrzbu mas na haku. 40mm brzdove dosticky :-O , tie sa ti do brzdica ani nezmestia, jedine ze by ti tam chybal kotuc. A nie aby vobec nebrzdili. V bazaroch nekupujem, ale ako to dopadne s takym autom pri brzdeni viem - podla kufra na mojom aute. Stastni treti majitelia 3kovych BMW su tiez prekvapeni, ked zistia cenu tlmicov, a potom radsej uzivaju hupavu jazdu. Miesto brzd za 800 Eur kupia nejake placebo...
No takových aut jezdí právě mraky, popř seou frajeři, co na zvlněný kotouče nebo pod limitem narvou nový destičky a hurá... jednomu pánové takhle ten kotouč prasknul....
Já vždycky co měním první sou právě brzdy. Brzdy a náplně sou základ.
píšeš, že na 90kmh ideš 70 ale v zákrutách si frajer. Máš asi veľké ťažké auto, ktoré má nejaké tajné technológie ( made in usa ). Zákrutu, ktorú z FF prejdem 130, tak na MB E 350CDI4Matik sa v 110 hrniem bokom von. Pochybujem, že MB je horší, ako starý 8valec . >:D
Jo má to tajné technologie made in germány (650i coupe dynamic drive) a pak mam hrozně těžké Alero co má 1,5 tuny s americkou kosmickou nápravou a letníma Barumkama, k webpajově smůle >:D
S obouma umí jezdit kruháky rychleji jak 30kou a ostatní zatáčky rychleji jak 50 kou, narozdíl od těch za mnou.... >:D
No dyt voni tam byly. To máš radost vid?
Nokian rulezz. 240 rychlostní index.
Až do dojetí a pak se koupí zas nový zimáky a tradá....
Na 300C má pomě ty zimáky už druhej majitel, tak sem je tou jízdou v létě zničil. To sou věci pajo, zíráš vid. Quality by Hankook. určitě se taky kloužou v zime, to sou nezodpovědní lidi, místo aby vyhodili barykovi zimáky co měly 8mm když s nima jezdil v létě, nechali si je tam a dál na nich jezdí v zime.
Hazardéři, vrazi - zavřít.
A šupky dupky hned do kontinetálu vysolit 20 litrů za nový zimáky a dalších 900 v bestdrive za přezutí a vyážení..
Mě tohle nezajímá. Dávám autu co potřebuje. Sezónní pneu max 2 roky a pryč. Chci si auto užít, ne se chlácholit, že kdybych chtěl tak můžu.
Dělám vše proto, abych se nemusel strachovat, že když koupím nový gumy, nebudu mít na známku.
Já vlastně nový zimáky nikdy taky neměl dýl jak dva roky >:D To už sem měl pak jiný auto s jinejma gumama.
Já akorát nerad vyhzuju peníze za pro mě zbytečný věci, každej máme jiný priority.
Někdo jezdí v TDI, dává každý 2-3 roky nový gumy a tankuje prémivou naftu za 37, někdo jezdí v osmiválci a jezdí na zimních a tankuje za 35.
Každej nějak spoří. Kdo nespoří a jezdí v naftáku si lže do vlastní kapsy!!! Bacha na to, pokud peníze naprosto neřešíš, pak není důvod jezdit dehtem. Kecy o častejším tankování si laskavě nech pro babičku.
Kdo nespoří jezdí v Bentley a neví kudy se dolívaj odstřikovače.
I kdybych jezdil v TDI jakoze nejezdim, dopreju si novy sezonni gumy. Kupovat novy auto a setrit na gumach neumim. Urcovat co si kdo za svy!!! penize ma koupit skoncilo v 89... :-)
No vidíš, tak když určování co si kdo má koupit za svoje v roce 89 skončilo , tak proč mi tu cpeš letní gumy. Kdybych jezdil na pneu Kudrnáč tak ti to může být šumák.
Je to moje auto, moje peníze a moje gumy.
Já myslím že za 8 sezon na zimních vím, co si s nima můžu dovolit a jak to sedí a nesedí. Až budeš mít na zimních najeto v létě tolik co já, tak si můžeme pokecat. Jelikož si na nich nikdy nejezdil, vycházíš s bludů v médiích, které prezentují penumatikářské koncerny a z blábolů pár joudů, co při 10ti nad nulou dostávají na zimních smyk.
Jak to dělali tuhle zimu je mi záhadou, protože dnů kdy bylo 7 nad nulou a víc bylo v období 10/2013 až 3/2014 asi tak 50 >:D >:D >:D
Hore pises, ze zakruty jazdis rychlejsie ako 50, verim, ale polomer ako pre rychlik. Skus na zimnych v lete vrazit 40tkou v T krizovatke do odbocky, a ono ist kruhacom na prvej odbocke von je skoro ako ist rovno, rychlo vpravo, vlavo, vpravo a mas to za sebou, takze to zvladnes aj rychlejsie ako 50
Kruháč není T křižovatka, do T křizvatek 40 nejezdím, neb se potřebuju rozhlídnout jestli tam nejde nějakej jouda, co ingnoruje přednosti popř. jestli když j odbočuju z vedlejší na hlavní se náhodou nežene spolubčan z horních 100 tis, co to bere prostředkem na okresce 180.....
Budeš se divit ale na kruháči nejezdím jen prvním výjezdem, ale i druhým a občas i třetím. Pořád se to dá zvládnout rychleji než 30kou, jen o tom někteří zřejmě neví, stejně jako o faktu, že když je za cedulí Praha začátek 70ka, je můžou jet víc jak 50. Setkávám s tímto celkem pravidelně.
Ano, tvoje auto, tvoje peníze... přesto, obecně bych rád, aby všichni ostatní na silnici měli kvalitní pneu, protože to ve finále může být i MŮJ krk o který půjde.
To bys měl zkázat prodej čínských gum, prodej použitých gum, kteří někteří taky velmi rádi kupují a to sou často 3-5 let starý pneu, sledovat kdo jezdí na slickách skoro bez vzorku a pak by se mělo asi udělat něco s dovákami, autobusy a kamiony, co jezdí v zimě na letních ne?
Pri tom, že na povolenej 90kmh ideš 70kmh, tak na teba ide tá potreba asi tak často, ako na našich prezidentov, a o rýchlosti nehovorím, lebo ten náš jazdí zo 4valcom rýchlejšie ako ty, a to možno občas ani nevie, ako sa volá. Stačil by ti 2valec v T601. Na FF 1,6 mám spotrebu 7,8 ( sa krotím, bolo 8,3 ), lebo na JZD asfaltke medzi dedinami sa vyrojili cyklisti, takže 150kmh sa už nedá...( a všade inde stoja policajti, sponzorovať nechcem ) A Superb jazdí s 2 TDI tiež za 8,5 litra. Na cestu do Varšavy som potreboval na 550 km celú nádrž až po rezervu....
Znam lidi co jezdí V6 CRD za 11 litrů průměr. A tvrdí ti že za méně jezdit nejde, že to nedokážou.
No když vidíš ten styl jízdy, tak se není co divit.
Prostě tak jezdit neumí no.Je to mezi volantem a pedály.
Kdo umí umí, kdo neumí čumí a brečí že mu to moc žere a že sou ostatní pozéři.
Já umím jet s V8 za 10 i za 25. Nic není nemožné, amigo >:D
Ja zase poznám ľudí, čo si kúpili auto a jazdu v ňom si užívajú. Vedia akú má reálnu spotrebu, nemusia rozmýšľať, či pohladkali plynový pedál pred 20 alebo 30 sekundami a či náhodou nie je táto rovinka tak trochu z kopca a nedalo by sa po nej kotúľať autom aj bez plynu, nemajú preskúmané v širokom okolí, ktorá benzínka je o pár centov lacnejšia a neprepočítavajú či sa tá úspora pri tankovaní oplatí vzhľadom na vzdialenosť(viď. tvoj ostatný blog 8-s ) a pritom jazdia dajme tomu Loganom, Fabiou, Octaviou, MB SL - dosaď si čo chceš. Hlavne si ale kúpili auto, ktoré uživia, prezujú podľa sezóny...
Tie tvoje rozprávky o tom, že ty výkon nepotrebuješ, stačí ti ten pocit že môžeš, keby chceš. Lenže ty nechceš, lebo by ťa to zožralo aj deťmi a trávou okolo cesty a potom by si mal hlavu v smútku koľko peňazí si minul...
Je to člověk, co reálně ani nevyzkoušel, jak jeho auta (a obecně to nebyl špatnej vkus) jezdí, kde mají limity. Zná jen limity svoje a pneumatik. To je vše.
Jakmile se něco rozbije, neinvestuje ani korunu a auto jde pryč. Tohle nechápu, neumím a fungovat takhle třeba sourozenec nebo vlastní dítě...seberu mu klíčky. Tam kde není rozum, tam není šance řídit auto.
Nj, já sem vždy přemýšlel, jestli cestou, kterou jedu se mam stavit u ONO nebo jinde. No tedka jezdm k Shellu. Rozdíl je v tom, jestli zahnu k čerpačce po vyjetí po 10 km nebo po 20ti,ale pořád jedu jednu trasu.
Nikdky sem nejel k čerpačce jen proto, že to tam měli levný, ale že já chtěl jet jinudy. proč bych to dělal, počítat umím dobře.
A že si vybírám ty nejlevnější na trase? A proč budu platit za něco identického o 2 kč na litru víc?
Pokud je cena stejná, pak si vybírám to, co je dle me nejvkalitnější popř. dle sympatií ke značce (Shell, Texaco).
Umí dělat spičková paliva když chtějí. Důkazem jsou paliva pro závodní vozy. A pak smypatii k zemi původu >:D
V-Power Racing sem taky tankoval, do Jaguaru a Alera, sem dostla tehdá přes známé slevu na litr 3 kačky. Celkem sem bral tehdy asi 200 litrů >:D Jede to stejně no, akorát Alero mělo klidnější chod. Tot vše.
Tedka tnakuju Fuel Save N95, tem sem do Jaga taky jednou bral, nebot byl na výběr tehdá jen OMV a Shell.
Se stratusem sem jezdil nejvíc k Benzině, pak sem přešl k Medosu. Párkrát esso, agip a papioil
Se Sebringem sem jezdil do Globusů a k ONO,
300C Lukoil, ONO, Globus a asi 2x noname pumpy
jaguar - shell, ono, globus a jednou omv
Alero - benzín ono, globus a shell , E85 ono a neznačkové pumpy
BMW - Omv, Shell a Globus zatím
no kdybys tímto způsobem (80 km/h) jezdil po Pardubických rovinkách tím superbem, tak budeš někde kolem 5 litrů, takže rozdíl bude 4 litry, což při větším nájezdu je už sakra rozdíl (vezmi si kalkulačku 4 x 36 = 144 Kč, resp. 1,44 kč na km) což je při ročním nájezdu 25 tisíc km cca. 36000 Kč, tedy 3000 Kč měsíčně a ještě bys ušetřil na povinným atd. Ale jestli je pro tebe tato úspora zcela marginální nebo najedeš za rok jen pár tisíc, tak můžeš jezdit třeba v tanku... >:D
Navíc já najedu za rok kolem 50-55 tisíc, což už by mi dělalo měsíšně nějákých 6-7 tisíc rozdílu a to máš za rok cenu dobrý dovolený... ;-)
a proč si kupovat V6-3.0, když pak používám 20% výkonu, abych jezdil za 7 litrů... to můžeš jezdit stejně rychle v 1,2 TSi a ještě 2 litry ušetříš... >:D
U 90% aut nevyužíváš maximální výkon. Naopak využiji vyšší výkon dostupný v nízkých otáčkách pro běžnou jízdu a v extrému (předjíždění je otázkou vteřinky) mám pořád v záloze 240 koní.
Tak tak, ten výkon se bude hodit.....budeš odbočovat v vedlejší na halvní, nějaký halvní tah, jedno auto za druhým.
jak dlouho musíš čekat na vhodnou mezeru s fiatem panda a jak dlouho na vhodnou mezeru s corvette?
Asi tak nějak, že.
To samý předjíždění v kopci, rozjezdy z křižovatek, výkon při obsazení vozu a puštěné klimě, zvuk motoru, jeho projev, potřeba či nepotřeba řadit, rezerva.....sposuty věcí mluví ve sprospěch většího a silnějšího motoru
+ bych ještě doplnil napojování s napojovacím pruhem. Stačí kick down a třeba i podjet auto na hlavní a vjet před něj. To, že to auto jezdí za 7 litrů je jen příjemný doplněk, byl bych spokojený, ikdyby jezdilo za 10.
Co je na tom špatného? Sám automat volí při popojíždění ve městě otáčky kolem 1000 a ničemu to vůbec nevadí. Vždyť je to diesel, navíc větší. Na 1200 to zrychluje i do kopce.
O sebevrazednych koncernovych automatech se toho uz napsalo dost. Chapu, ze relativne kultivovany a vykonny sestivalec ve slusne utlumene kabine muze pusobit, jako ze mu takove zachazeni nevadi, ale stejne tomu neverim.
A v čem by mu to jako mělo vadit? Je spousta motorů, které se ani výše než na 1500ot netočí. Zajdi do salonu a projeď se s podobným autem, uvidíš, že ten motor pracuje naprosto hladce.
Pri ustalene rychlosti z kopce tech 1200 mozna muze fungovat, ale slapat na plyn bych si pri nich teda nedovolil. Mozna v kabine nic neslysis, ale kdybys ten motor mel vedle hlavy, pripadne mel moznost provest nejake mereni zkoumajici tlaky v motoru, tak bys zvyseni vibraci a celkove odrikani asi zaznamenal.
Na plyn jsem si dovolil šlápnout i s 1,8 Valvematic se stejnými otáčkami a sice to bylo skoro nezřetelné, ale auto se hýbalo. Zde je akcelerace citelná. Samozřejmě tím nemyslím na 6, tam se s autem v kopci motor opravdu pere, ale na rovince není vůbec žádný problém. Do motoru nevidím a ani když si otevřu okénko, tak není slyšet nic špatného. Jak říkám, zajdi se svézt do salonu.
Toto je krasa sestvalca, ze jednoducho pracuje plynule aj pri nizsich otackach, 3,6 V6 Pentastar mi v Journey toci pri 120km/h 1800 otacok, sestka mi drzi uz od 64km/h, co je 960 otacok. Pri 1200 si ten motor len pradie, na udrzanie rychlosti uplne bez problemov.
3,7 V6 Mustang manual normalne radim medzi 1100 - 1500 otackami.