Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW Vision Future Luxury: Sedmička už Mnichovu nestačí

BMW míří mezi opravdu luxusní auta. V Pekingu vystavuje možný předobraz limuzíny umístěné nad řadou 7.
Zpět na článek
20. 4. 2014 18:15
20. 4. 2014 21:06
20. 4. 2014 21:11
20. 4. 2014 19:48
20. 4. 2014 20:14
21. 4. 2014 06:53
21. 4. 2014 13:09
21. 4. 2014 08:05
21. 4. 2014 08:31
21. 4. 2014 20:34
22. 4. 2014 08:51
Avatar - fOE
20. 4. 2014 18:15
Ledvinky
Docela male ledvinky, kdyz se tudy procpe jen srna a ne i cely jelen je tu jeste furt prostor na zvetseni 8-s
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hotwire
20. 4. 2014 21:06
Re: Ledvinky
To vies, nemozu rovno okopirovat single frame od Audi tak to takto pomalicky nenapadne pretahuju az z toho bude double frame. >:D >:-[] (joke)
21. 4. 2014 10:28
Re: Ledvinky
óm majngot, co je tohle za rakev
to prostě nemůžou podpořit správný rodinný život v správným rodinným elektromobilu jako třeba TESLA [odkaz] [odkaz]
NÉÉÉ VONI MUSSEJÍ produkovat úchylácký speciály pro úchláky

>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - HEMI
20. 4. 2014 19:48
Metropolis
Ja vám teda nevím, ale vidím v tom inšipiráciu u Citroën Metropolis/DS9...
Rozbalit vlákno
6
20. 4. 2014 19:54
Re: Metropolis
Skoro kópiu... 8-s
[odkaz]
Avatar - HEMI
20. 4. 2014 20:14
Re: Metropolis
Nechcel som tu vyvolať flame a byť obvinený a označený za Citroën fanatika... >:D
20. 4. 2014 20:59
Re: Metropolis
Vpohode, nebol by si prvý ani posledný. Ja som už tiež bol fanatikom pre kde-čo, alebo proti všeličomu, akurát mi to museli napísať, lebo by som o tom inak nevedel. ;-)
21. 4. 2014 06:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - HitmanPB
20. 4. 2014 21:01
Re: Metropolis
...nech sa na to pozerám akokoľvek, tak tam veľa podobností nevidím. A bočná línia je úplne iná... Skôr jednoznačne inšpirácia [odkaz]

Čo sa týka Citroenu - je večná škoda, že sa Metropolis/DS9 nedostalo do výroby.
Ale to asi bola skôr otázka peňazí, ktoré Citroen na realizáciu jednoducho nemá, aj keď verím, že by si to zákazníkov určite našlo, lebo je to krásna štúdia.

A rozdiel bude zrejme aj v tom, že na rozdiel od Citroenu sa projekt od BMW dostane do sériovej výroby.
21. 4. 2014 13:09
Re: Metropolis
Já si spíš říkám, jestli má Citroen na takové auto dostatek zákazníků (pořád se bavíme o ne zrovna malých objemech, pokud na tom chceš vydělat). Krása úspěch nezaručí. Ziskové projekty se jen tak nestrkají do šuplíku. Tedy nemají zákazníky, aby na tom mohli vydělat, a nemají peníze, aby to mohli udělat jen tak pro radost a budování značky.
Avatar - wakantanka
20. 4. 2014 19:48
Ako Inšpirácia pre novú 7-er
je to zaujímavý počin. V zásade ma nenapadá komu by bolo auto postavené ako limuzína o dosť väčšie od súčasnej 7 er určené. To už by asi hlavne cenovo lovilo vo vodách Bentley a Rolls-Royce. To určite ani BMW aj na základe neúspechu MAybachu nechce a už vôbec nie kradnúť zákazníkov Rolls-Royce.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - HitmanPB
20. 4. 2014 20:42
Z toho zákonite vyplýva,
že sa Rolls Royce - spočiatku iba chystaný Phantom a neskôr aj Ghost - posunú na ešte vyšší level. BMW by určite nekanibalizovalo na týchto skvostoch.
Áno, bude to konkurencia pre Bentley a asi dosť vážny problém pre Mercedes.

Teraz mi docvaklo, prečo vlastne ide BMW týmto smerom. Je jednoduchšie vyvinúť superlux automobil ako superšport, preto dostala prioritu rada nad 7-er.

Záverečným kolom bude snáď konečne stavba skutočného superšportu...

Tým by sa kruh dokonale uzatvoril :-)
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Ham.
20. 4. 2014 22:18
Re: Z toho zákonite vyplýva,
Nemyslím, že by se muselo RR posouvat někam výš. Určitě existuje bohatá klientela, která má ráda anglický styl, který je dost okázalý až opulentní a těžkopádný a na druhé straně je stejně bohatá klientela, která spíše inklinuje k jisté uhlazené eleganci, technicistnímu vzhledu a dynamické stavbě auta, což RR ani Bentley nenabízí a upřímně Mercedes se svým maybachovským barokem také ne a právě tímto směrem podle mě tato studie zdařile míří. Sice velké auto, ale působí velmi odlehčeně, nenuceně a elegantně.
Také si nemyslím, že by vývoj luxusního auta byl jednodušší na vývoj než supersport. Jedno i druhé bez problémů může BMW vyvinout, protože prostředky a lidi na to má. Ovšem jedna věc je umět/mít dost prostředků a druhá věc je posoudit jak to či ono má šanci na trhu vydělávat a to pak nastupují úplně jiná kritéria než jenom otázka zda něco umí firma postavit. BMW supersport nepostaví, dokud si bude myslet, že by s ním nevydělalo, pokud jej uvidí jako šanci vydělávat tak jej bez problémů postaví.
Avatar - HitmanPB
20. 4. 2014 22:54
Re: Z toho zákonite vyplýva,
S prvou časťou bez výhrady súhlasím.
Tým posunutím RR som myslel to, že BMW jednoznačne odčlení RR od svojej produkcie, aby bola jedno jednoznačne udržaná výnimočnosť tejto značky.

Presne si pomenoval to, kde smeruje BMW - k technicizmu. Osobne ja som veľký zástanca technicizmu. A povedzme si na rovinu - BMW značku RR posunulo veľmi decentne týmto smerom, čo sa pri pohľade na Bentley pod vedením VW povedať nedá, tam došlo k podstatne menším zmenám.

To, čo BMW a VW získalo kúpou RR a Bentley neboli technológie. Bolo to nazeranie na luxus, získanie pohľadu bohatých klientov na svoj predmet záujmu, nazeranie na detaily vypracovania a hlavne know-how ručnej výroby.

Vývoj superšportov je podstatne náročnejší a v tomto s Tebou nebudem súhlasiť.
Ak by sa k tomuto postavilo ako VW, že postaví Veyron a prerába na tom - to nie je vízia BMW.

VW patrí medzi najväčších výrobcov automobilov, ale BMW je najväčší výrobca luxusných automobilov a tak si nepotrebuje za každú cenu dokazovať niečo, čo mu aj tak z marketingového hľadiska veľmi nepomôže. Bežní ľudia si totiž absolútne nespájajú Bugatti Veyron s VW a tak tento stratový podnik z marketingového hľadiska VW absolútne nepomáha.

Jeden z dôvodov, prečo, BMW nestavia superšport, je uvedomenie si absolútnej dominancie zvuku značky v tomto segmente - a to je okrem Ferrari jednoznačne zvuk značky Lamborghini. V tomto smere má BMW čo doháňať a aj napriek jednoznačne športovému image stále nemá superšportový image.

Bez mučenia sa Ti priznám, že pri výbere superšportu (čo mi momentálne nehrozí) by som volil Lamborghini :-)
21. 4. 2014 13:20
Re: Z toho zákonite vyplýva,
Získaly hlavně značku. Pokud jde o práci se dřevem a kůží, tohle know-how můžou získat i jinde. Ostatně VW získal Rolls Royce i Bentley, ale BMW se podařilo zajistit si licence na název a příslušné logo, které patřily stejnojmennému výrobci leteckých motorů, čímž znemožnil VW prodávat vozy pod značkou RR. Továrnu v Crewe si VW ponechal (BMW prodal licenci na sošku a masku chladiče, markanty RR), BMW muselo začít na "zelené louce" jen s licencemi v kapse, takže je otázka, kolik lidí BMW získalo/ přetáhlo z původní továrny a kolik muselo ulovit odjinud.
Avatar - HitmanPB
21. 4. 2014 20:13
Re: Z toho zákonite vyplýva,
Pamätám sa na to.
Hlavné je, že sa obaja dohodli a toto veľmi kvitujem VW.
Myslím, že je RR v dobrých rukách.
21. 4. 2014 19:05
Re: Z toho zákonite vyplýva,
Anebo to může být i naopak. Když BMW vstoupilo do Rolls Royce, získal Rolls od BMW skutečnou "kvalitu"... Od té doby v Rolls Royce, v této oáze klidu, prostě vržou sedačky.

Cituji Autotip 26/13: "Na dlažbě se
kolos chová také velmi distingovaně, citlivé
mikrofony však zaznamenaly slabounké vrzání
z oblasti mechanismu nastavování sklonu
sedadel. Na pozadí jemného šumění zbytku
vozu působil tento zvuk dost nepatřičně."

Anebo... když BMW koupilo Mini, tak se můžeme dočíst toto. Cituji ze stotisícového testu Mini Clubman: "Tři trestné body však automobil získal také za masivní použití levných plastů v interiéru, které na sebemenší nerovnosti spolehlivě klepaly a drnčely".

A do třetice Autorevue a jejich test nové BMW X5: "Bohužel není všechno zlato, co se třpytí. Vaše nadšení ze zpracování interiéru výrazně ochladne už po první jízdě. Palubní deska i jednotlivé části vnitřních výplní totiž nepřeslechnutelně vržou. Například středová konzola skřípe nejen při přejezdu nerovností, ale dokonce i v běžných zatáčkách – a to i tehdy, když se o ni neopíráte kolenem".

Když jsem to přečetl ženě, dali jsme se oba do smíchu. Načež má choť prohlásila krásnou větu: "už to prosím Tě prodej a koupíme si pořádné auto". Ona autům moc nerozumí, tak ji kdyžtak omluv

Ne, nic ve zlém, dneska mám nějakou rýpavou náladu ;-) >:D
Avatar - HitmanPB
21. 4. 2014 20:08
Re: Z toho zákonite vyplýva,
V pohode.
Od Teba som ani iný príspevok neočakával... ;-) :-!
21. 4. 2014 21:11
Re: Z toho zákonite vyplýva,
No jo no, je to tak. Vrže to... Zajímavé je, že jakékoliv BMW s rokem výroby cca před 2006, ve kterém jsem kdy jezdil (ne jako řidič) bylo postaveno dílensky perfektně, nic nikde nevrzalo, nic nikde neskřípalo. Ono to trochu dokazuje i tento článek na autorevue:

Výplně dveří BMW 5 v generacích E39/E60/F10: krok vpřed, dva vzad (nejde mi vložit link)

A ode mě se můžeš dočkat pouze nezabarvených (třeba modro-bíle) příspěvků. Co se týče designu, tak BMW je naprostá špička, ta auta jsou skvostná. Jenže je to trochu jako blondýnka, která je nádherná, má krásné tělo, ale v posteli zjistíš, že má špinavé nohy... A věř mi, že bych si nepřál nic jiného, než aby BMW udělalo interiér alespoň tak dobrý, jako to umí v Ingolstadtu. A pozor: oni to umí, až nějak v poslední době. Já jsem jel v A6 předchozí generace a nic moc (to se týká taky podvozku a dalších věcí)...
Avatar - HitmanPB
22. 4. 2014 00:19
Re: Z toho zákonite vyplýva,
Stealth - ÁNO, som veľký fanda BMW, tak ako som veľký fanda Lamborghini a RR.
Nikde v mojich príspevkoch nenájdeš nekritické slintanie v prospech mne obľúbených značiek, lebo beriem veci s nadhľadom.

Sledujem tu tvoju anabázu ohľadom Teba a BMW zhruba od mája 2012.

Fakt 1. Auto, ktoré si objednal nebolo v poriadku.
Prvá chyba, prečo si ho, pokiaľ máš aspoň aké také právne povedomie vôbec prebral ?
Takto kupuje auto iba totálny diletant, ktorý si neváži svoje peniaze a nie normálny človek.

Fakt 2. Nadávaš na interier, na vrzgajúce, resp. odpadávajúce časti.
Keď som si pozrel fotky interiéru na macz, tak takto zničený interier, ako sa to podarilo tebe nie po roku prevádzky ako som pôvodne myslel - ale po kúpe auta, som skutočne ešte nevidel. To bolo na zvracanie. Doškriabané drevo, na stredovom paneli a dverách - prikladám linky [odkaz] [odkaz] [odkaz] nech si milovníci aút utvoria názor na tvoju starostlivosť o auto.
Fotky boli vytvorené okolo 06.04.2012 až 09.04.2012 na Sony HDR-XR550VE alebo na Nikon D40, teda v čase, keď si deklaroval, že si auto kúpil ako nové. Snímky boli publikované počas tvojej prvej recenzie auta -v čase 05/2012.

Fakt 3. Načo si potreboval reset recenzie za pomoci "nezávislého" "mojeauto.cz" v októbri 2013 ???
Už si bol veľmi nízko v hodnoteniach a potreboval si si zdvihnuť ego ? :-)

Urobím ale jeden ústretový krok:
Ak Ti BMW toľko ublížilo a ja nemám rád, keď niekto niekomu ubližuje, ponúkam Ti mojich právnikov.

Ak súhlasíš, kontaktuj ma. Budú ti vysvetlené všetky právne eventuality vrátane poučenia, že pokiaľ sa tvoje tvrdenia v nezakladajú na pravde, môžu byť voči tvojej osobe vznesené obvinenia v zmysle príslušných zákonov.
Ak nie, tak prosím, už tu nepíš podobné veci, bez relevantných dôkazov, lebo tiež môžu byť použité proti Tebe.

Postav sa k veci ako chlap a nie ako ufnukaná ženská...
Už si tu svojim neustálym vyplakávaním a opakovaním toho istého všetkým na smiech...

P.S. Stále čakám na tvoju recenziu Audi R8, ktorú si kúpil pred rokom a sľuboval si, že tu čoskoro bude.
Alebo ti ju ešte svokor nepožičal ??? Ja nezabúdam :-)
22. 4. 2014 07:12
Re: Z toho zákonite vyplýva,
Ty stále vycházíš ze dvou věcí. První věc, že jsem si všechno vymyslel a lžu a druhá, že pořád dokola trpím nějakým frustračním momentem, a že obecně je to s BMW jinak.

K tomu prvnímu:

1, Já se skutečně o auta starám s neskutečnou péčí a jen idiot může za tři dny od převzetí úplně nového vozu poškrábat dřevo v interiéru takovým způsobem, jak ukazují fotky.

2, Pokud bych už takové věci udělal, z jakého důvodu bych dané fotky vystavoval?

3, Nevím, jestli si někdy přebíral nové auto. Ale je vůbec normální se ptát, proč jsem ho přebral? Ty při přebírání úplně nového vozu a ještě od prestižní značky budeš lézt po kolenou a "odhalovat" chyby? Odpověz mi upřímně na tuto otázku.

Donutil jsi mě, abych sestříhal video z předávání ze 4.4.2012 (fotky vznikly tedy dva až pět dní po předání). Znovu opakuji, že uvnitř autosalónu nic nešlo vidět a další dny prostě nesvítilo slunce. Tady je link a tady je email, který jsem psal ihned poté, co jsem vše zjistil. Chci, abyses k tomu vyjádřil, protože já jsem ten mail posílal nejbližší den poté, co jsem to na slunci zjistil. Teď už doufám věříš, že jsem si nic nevymyslel.

[URL=[odkaz]

Úplně dole je k přečtení má reklamace, úplně nahoře pak reakce prodejce

[odkaz]

Nevím, jestli nepřeháníš s tím dorasovaným interiérem. Kromě těch lišt je ten interiér do DNEŠKA v naprosto bezvadném stavu. Až se divím.

Pokud mi "Tví právníci" mohou pomoct bez nějakých extra nákladů, tak budu rád. Otázka je, co má být finální stav. Nové auto z Mnichova nebo nějaké odškodné? Oprava?

Upozorňuji, že já jsem to s prodejcem a servisem řešil a ti mi vyšli vždy maximálně vstříc. Pak mi bylo od servisu doporučeno obrátit se na importéra, což jsem udělal.

K druhému: to, že ty auta nejsou v pořádku z výroby není můj výmysl. Stačí si přečíst nezávislé testy a postřehy reálných uživatelů.

Závěrem: chci od Tebe vyjádření, protože jsem si dal takovou práci, abych v úterý ráno dohledával maily z roku 2012 a stříhal videa. Pokud si myslíš, že "Tví právníci" mohou opravdu relevantně pomoct, pak sem s nimi. Pokud je budeš platit, nejsem proti, třeba něco vymyslíme. Působíš na mě dojmem detektiva, který se za každou cenu chce dozvědět, že zlý jsem já a ne BMW.

A poslední věc. Opět mám důkaz toho, že jsem ani náznakem nezmínil o mém autě. Psal jsem o tom, že nová BMW jsou extrémně lajdácky montována a nikde jsem nepsal jedinou větu o mém autě. Ještě k recenzi... Udělal jsem ji, protože ta první vznikla v prvotním nadšení a je dobré se podívat podrobně na auto po jeden a půl roku užívání. To samé chystám u A3, i když možná v té době budu mít objednánu RS3.
Avatar - Skipper
21. 4. 2014 08:07
Re: Z toho zákonite vyplýva,
Tak pro BMW je hlavně logičtějśí vyvíjet novou platformu pro RR, která se může částečně zaplatit i použitím v limuzíně větší, než je 7er.
Avatar - Ham.
21. 4. 2014 08:50
Re: Z toho zákonite vyplýva,
Ano, i to je důvod.
21. 4. 2014 13:14
Re: Z toho zákonite vyplýva,
Rolls Royce je Rolls Royce. Netřeba ho nikam posouvat, BMW ho nijak neohrozí. Leda bys tím myslel odstranění odkazů na BMW z interiérů RR. Ano, tam se dá zapracovat.
Avatar - HitmanPB
20. 4. 2014 21:05
Zaujímavý link na BMW Vision Gran Turismo
Niečo zo stránky bmw.co.uk [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
21. 4. 2014 05:51
Fantastická budoucnost
Jestli bude budoucnost BMW čerpat z této studie, tak hurá! Překrásnej koncept, úžasný linie a všechny markanty výrobce jak se sluší a patří...
Dá se škrábnout objednávka? ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Skipper
21. 4. 2014 08:05
Palec nahoru!
Moc se mi líbí. Proti fluidním tvarům Mercedesu je to vítaná zména. Kopii Metropolisu v tom nevidím, ale zjevná inspirace se tehle studii upřít nedá, ale z mého pohledu je to plus, nad Metropolisem jsem taky slintal a litoval, že se nikdy nedočká výroby. Cílová skupina můžou být zrovna stávající zákazníci RR. Asi žádný z nich nevlastní pouze jedno auto, takže o kanibalizmu nemůže být řeč. Prostě Phantomem do opery a BMW do práce, rozhodně se to nevylučuje.
Rozbalit vlákno
1
21. 4. 2014 19:22
Re: Palec nahoru!
Souhlas... Jednak je to krásné, jako většina současných BMW (pominu-li krabice X) a jednak si myslím, že klientelu si to najde. Marketéři v BMW ví, co dělají a dělají to zatraceně dobře. Můžeme to nazvat: auto dle příležitosti. Mimochodem, zatímco nejvíce obsazované místo majitele RR je vzadu vpravo, tady bych si dokázal představit radost na tváři za volantem.
21. 4. 2014 08:31
prestiz
Aby to nedopadlo stejne jako VW s Phaetonem.. Znacka mozna neni prestizni dost na tuhle tridu..
Rozbalit vlákno
2
Avatar - HitmanPB
21. 4. 2014 20:34
Re: prestiz
To si myslím, že v tomto prípade nehrozí.
BMW na rozdiel od VW prestíž v luxusnom segmente má (myslím tým kategóriu 7-er, A8, S-classe) a toto auto nebude namierené proti RR, ale skôr proti Bentley.
22. 4. 2014 08:51
Re: prestiz
No, nevím jestli má sedmička nějakou prestiž v luxusním segmentu, ale budiž. Snad bylo zamýšleno ze strany BMW udělat novou pětku F10/F11 po vzoru sedmičky F01.
Ale popravdě je to jediná automobilka, která má mezi vyšší střední a luxusní třídou tak nicotný rozdíl. V interiéru sedmičky je v podstatě jen pár dekoračních prvků navíc, jinak je to kopie pětky. To si nedovolí ani Mercedes, ani Audi. A co se týče místa, tak především v podélném směru je na tom lépe pětka GT.
Nenapadá mě důvod, proč utrácet stovky tisíc za sedmičku, když v pětce mám v podstatě to samé (resp. 5GT). Prestiž sedmička asi má, ale pořád je to kategorie normálních aut, žádný extra luxus.
Pokud chci okupovat luxusní segment, pak musím tomu musím přizpůsobit výrobu (kůže nesmí vykazovat žádné vady, dřevo musí být skutečně dřevo - ideálně z kořenu stromu, který má nejlepší kresbu - a ne jen mikrometrová dýha, zvukový systém nemůže končit na BMW Professional od HK - což měla sedmička dlouho než po vzoru Audi přešli v BMW k Bang&Olufsen, sklo musí být sklo a kov musí být kov). Nová sedmička na mě působí dost rozpačitým dojmem. Ovladače z plastu, natřeného stříbrnou barvou, interiér je stejný jako u vyšší střední - a je jedno, jestli BMW dalo interiér sedmičky do pětky nebo naopak - to se zákazníkům v tomto segmentu prostě nedělá.
21. 4. 2014 19:18
Luxus v podání BMW
Na tomto konceptu je vidět, že to prostě kluci z Mnichova umí. Že se dá vytvořit luxusní automobil v podání BMW. Tak proč sakra mají zpracování svých vozů na úrovni čínského automobilového průměru?

Pokud bych mohl doporučit pánům z Mnichova, pak přichystejte tento mix v interiéru:

1, nesmí být vidět absolutně žádné plasty
2, všechny displeje ze safírového skla s dvojitým antireflexem a technologií OLED
3, masivní použití jemné, ale trvanlivé kůže, speciální nitě
4, všechny ovladače, všude kde se šahá a může se něco odřít udělejte z luxusní lesklé keramiky
5, kov musí být kov, ne plast jako to máte v ostatních vozech ostudy jedny :-)
6, všechny poškrabatelné povrchy musí mít speciální nano vrstvu proti poškrábání
7, digitální čísla, písmo atd v tomto segmentu nemůže vypadat, jako bychom se vrátili do období prvních kalkulaček (že, milá X1)
8, zpracování kovů musí mít perfektní úroveň (důvod, proč se Audi spojilo s Bang & Olufsen nebyl ze začátku zvuk - ale jejich know-how v dokonalém zpracování hliníku).
9, všechny elektromotory, které v interiéru něčím hýbou musí být naprosto neslyšitelné (sedněte si do nové A3 a nechte si půl hodiny vyjíždět a zajíždět display a pak se lidí od Audi velmi skromně a pokorně zeptejte, jestli by vás to nenaučili).
10, nechte tomu auto prosím klasické budíky a třeba i klasické hodiny (já nevím audemars piguet, IWC - jak chcete, ale Breitling už dělá pro Bentley).

Přeji vám z celého srdce, ať se vám podaří udělat konečně luxusní auto. Jo... a dejte ty prvky za příplatek do sedmičky, potažmo pětky... Jo... a ještě... na infotainmentu, na motorech a převodovkách nic neměňte - umíte to perfektně...
Rozbalit vlákno
0