Myslím si, že z toho, že z Jetty udělají Low-cost pro USA už vystřízlivěli. Kvůli tomu ji museli stáhnout z prodeje v některých zemích Evropy a v USA se dostala v nějakém žebříčku mezi 10 aut, která jsou horší než předchozí model :no:
Díky tomu, se 6. řadě Jetty taky moc nedaří ani v USA v porovnání s předchůdcem. Takže si myslím, že ji budou chtít vrátit tam, kde byla (nejprodávanější VW v USA), ale je možné, že na tom samém základě postaví 2 karoserie v duchu Passat - Passat CC, Jetta - Jetta CC. Interiérem se podle mého lišit ale nebudou.
Pokud zůstanou u toho, že má být Jetta levné auto primárně pro USA, tak nečekám výraznou změnu. Leda by změnili strategii pro USA. Uměl bych si tedy představit, že by vedle Jetty postavili další model v duchu CC, s hezčí karoserií, kvalitnějším interiérem atp.
NMS už je, že by lenost? :-) Je možné, že to ve skutečnosti bude CC dost připomínat - tedy že na první pohled bude zřejmé, že to není běžný sedan nižší střední. Možná nejdůležitější je vnímaná "placatost". Pak by to označení nemuselo být vedle, pokud je CC Comfort Coupé (tedy v rámci značky, pro mne to pořád bude sedan).
A tobě tyhle stavby připadají nějak zvlášť emotivní? Zdobné? Pořád jsou relativně čisté a jednoduché. K vymýcení Bauhausu nedošlo. Obecně moderny. A slohy minulé jsou vydatným zdrojem inspirace. Nepřijde mi, že bychom se zase tak posunuli. Rozhodně nepovažuji minimalismus, nebo funkcionalismus za neevropský. Že moderna i postmoderna ovlivnily asijskou architekturu? Co na tom.
Když opustíme architekturu a podívám se na audio, video techniku, nebo domácí spotřebiče, vidím nejčastěji jednoduchý, elegantní a velmi funkční design. Nevidím v Evropě ten tvůj odpor k jednoduchému, vážnému, přesně nalinkovanému designu.
Máš pravdu. Snad jen to odlišení značek... pokud se ti líbí Golf Variant, pak jeho největší konkurencí je Octavia a Leon v kombíku. Značky si rozhodně konkurují, Octavia v Německu možná dělá VW trošku vrásky na čele. Pokud mluvíš o Chevroletu a Opelu, tak myslím, že u VW je tento "problém" minimálně stejný.
Ale pokud kvarteto A3+Leon+Octavia+Golf ovládá Evropu, není důvod ke stížnostem.
Tohle auto je podle mě na 90% další generace Jetty. O Passatu CC nemůže být řeč. Z profilu je to víc než jasné, zejména když se podívám na tvar oken zadních dveří. Taky poslední model Jetty pěkně zmršili, takže nástupce potřebuje víc než zoufale rychle...
Ale designově se tohle VW velice povedlo, uvidíme ještě interiér, pokud ani tohle ve VW nepodcenili (viz současná generace Jetty), tak za mě má tohle auto jednoznačně :yes::yes::yes:
Tak na to se jeď podívat přímo do Německa. A můžeš začít přímo v automobilkách, když už jsme na autowebu. Můžeš začít v továrně BMW v Lipsku od Zahy Hadid. Pak jeď do Phaeno Science Centra ve Wolfsburgu a stavit se můžeš i ve stuttgartském muzeu Mercedes-Benz od Bena van Berkela. Jo a ještě nezapomeň na BMW-Welt. :-)
Co tedy máme dnes? Povídej. Jak daleko jsme uběhli. Jak je třeba německá architektura plná emocí. Jak vymýtili funkcionalismus, nebo minimalismus z industriálního designu. Rád se nechám poučit.
Tak nějak... ve mě to evokuje předobraz nové generace Jetty (facelift byl představený teď v NY, ale i přesto Jetta už dosluhuje). S finálnímiu rozměry je možné si trochu pohrát a nic nebrání tomu, aby Jetta byla sedanem s lehce sportovními křivkami.
Tak pro mne jsou to všechno sedany (tedy kromě A7 a 4GC). ;-) Kupé asi znamená větší rozchod, nižší karoserie a trochu více splývající záď, jak to tak pozoruji.
Co do toho proboha taháš funkcionalismus nebo Bauhaus? Dnes je rok 2014. To jako, že jde o nějaké retro? Umění, design, architektura reagují na svět kolem sebe a život v dnešní Evropě se za těch 100 let trochu změnil. Naopak dnešní Čína je té Evropě 20. let minulého století docela podobná.
Je zaujimave, ze predne masky v poslednej dobe (6-10rokov model od modelu) vedia u VW vyrobit zaujimave a napadite, ale zvysok auta je pravidene o ho...
Já ti do toho nechci moc kecat, ale tohle je klasický design pro Čínu. Tam zákazníci preferují jednoduchý, vážný, přesně nalinkovaný design. Evropa je víc o emocích.
ANO! To je to, co zarazí nejvíce hned na první pohled. A taky mi pořád nesedí ty "sériové" přístrojové desky, ty se k charakteru 4-dvéřového kupé nehodí....
Koncern VW unifikoval platformy a teraz stavia autá ako lego. Koho zaujíma, že 10-15 rôznych typov áut má takmer rovnaké podvozky, motory, prevodovky či interiér? Iba ak diskutérov na motoristických fórach. >:D
Podobnú filozofiu sa síce snažia robiť aj ďalšie koncerny, ale úspechy ako VW ani zďaleka nedosahujú. Opel a Chevrolet sa vzájomne lezú "do zelí", Citroen po veľkom boome DS modelov sa chystá svoju ponuku okresať na polovicu, Ford a Fiat sa zase nevedia rozhodnúť, s kým by spoločné platformy zdieľali... Oveľa úspešnejší sú v tomto smere šikmookí (napr. Kia/Hyundai, Nissan/Renault)
Koncern VW má všetkých "5 P". Vie navrhnúť autá, ktoré rýchlo "neokoukají", dokáže ich vyrábať relatívne kvalitne, vie ich vyrábať so ziskom (čo nie ja také samozrejmé - viď Peugeot), dokáže ich predávať po celom svete, a vie aj marketingovo odlíšiť jednotlivé značky, aby si vzájomne nekonkurovali.
Filozofia koncernu VW je tým "odsúdená" na úspech. To hovorím ako fanda japonských áut. Pretože ma to zaujíma nielen z pohľadu motoristu, ale aj z pohľadu, marketingu, produktivity práce a biznisu všeobecne.
...tak to je teda kousek. Úplně přesně střiženo na mladého kluka, který míří výše než na BMW z roku 85 ale zároveň neosahuje na CLA.
Tady se opět dokonale slučuje sportovní design s designem určeným primárně pro vkusného evropana nepreferujícího dementní vlky, cingrlátka a diskokoulí se stroboskopem na stropě.