Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Automatické převodovky: Trendy v jejich konstrukci

Absence spojkového pedálu značí, že si užijete komfortní jízdu bez řazení. Ale není automat jako automat. Různá technická řešení mají odlišné vlastnosti, požadavky na ovládání i údržbu.
Zpět na článek
21. 4. 2014 12:01
21. 4. 2014 12:38
21. 4. 2014 18:09
21. 4. 2014 19:29
22. 4. 2014 00:12
22. 4. 2014 19:28
22. 4. 2014 21:39
21. 4. 2014 13:35
21. 4. 2014 14:27
21. 4. 2014 17:08
21. 4. 2014 17:34
21. 4. 2014 19:29
21. 4. 2014 19:50
21. 4. 2014 20:09
21. 4. 2014 20:42
21. 4. 2014 21:31
22. 4. 2014 10:20
22. 4. 2014 21:36
22. 4. 2014 16:37
22. 4. 2014 17:23
22. 4. 2014 17:27
22. 4. 2014 17:28
22. 4. 2014 17:34
22. 4. 2014 19:32
22. 4. 2014 20:28
23. 4. 2014 23:41
24. 4. 2014 10:32
25. 4. 2014 22:04
29. 4. 2014 10:43
25. 4. 2014 22:25
22. 4. 2014 21:48
22. 4. 2014 23:04
22. 4. 2014 23:13
22. 4. 2014 23:24
23. 4. 2014 23:57
24. 4. 2014 00:09
2. 5. 2014 00:19
8. 8. 2016 18:46
8. 8. 2016 18:42
Avatar - mango
21. 4. 2014 12:01
Automat
Dobrý článek. :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - petrumr
21. 4. 2014 12:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 4. 2014 18:09
Re: Automat
Protože je to fíčura, která je u osobních aut zbytečná (resp. může být, ale nikdo to neocení) a zbytečně komplikuje ústrojí vozu.
Avatar - petrumr
21. 4. 2014 19:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 4. 2014 00:12
Re: Automat
Když by to bylo tak jednoduché a přínosné, tak by se již nějaká automobilka našla, ne?
Avatar - petrumr
22. 4. 2014 19:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 4. 2014 21:39
Re: Automat
Vidíte to příliš jednoduše. Na autě je milion věcí, které nevyžaduje zákon a přesto tam jsou. Pokud by to byl doopravdy přínos (resp. zákazník si připlatil), tak by to tam bylo aspoň jako příplatková výbava.
Tak jako volnoběžka u VW je za příplatek.
21. 4. 2014 13:35
DSG
U DSG bych jeste jako negativum uvedl vysokou technickou narocnost.
Rozbalit vlákno
10
21. 4. 2014 14:27
Re: DSG
V čem je tak náročná?
21. 4. 2014 17:08
Re: DSG
V mechatronice, v miliarde snimacu, senzoru a nastavitelnosti vseho mozneho.
21. 4. 2014 17:34
Re: DSG
V porovnání s HDM automaty? Můžeš to nějak rozebrat?
21. 4. 2014 19:29
Re: DSG
Ma HDM vyse uvedene soucasti?
21. 4. 2014 19:50
Re: DSG
Když vezmu v potaz velmi vágní seznam, tak ano, má. Například ZF myslím nabízí dvouspojku, která je prakticky stejně složitá jako jejich automat s měničem.
21. 4. 2014 20:09
Re: DSG
Ted se klidne necham opravit, ale mel jsem za to, ze menicove prevodovky nevyzaduji zadne jednotky typu mechatronika a vse je ovladano motorem a olejem. Jiste, ze v dnesni dobe tech snimacu, senzoru a kdovijakych cipu maji take spoustu, ale samotny chod prevodovky na nich neni postaven.
21. 4. 2014 20:42
Re: DSG
Mají mechatroniku. Složitou (8HP, alespoň z mého úhlu pohledu - tedy amatéra). Na nějaké přímé porovnání převodovek nemám znalosti, proto jsem se ptal.
Avatar - Lucaslegend
22. 4. 2014 10:20
Re: DSG
Podla mna je dsg financne troska narocnejsia na servis a viac poruchova oproti hdm..
Dsg ma zotrvacnik ktory moze odist kludne pri 120 000km, dalej 2spojky ktore by sa mali menit pri cca 160 000km, menenie oleja a filtra kazdych 60 000km (netyka sa to vsetkych typov)...samozrejme je vyhodnejsie dsg v nizsej spotrebe a rychlejsom radeni na vyssi prevod
Mozno uz ale najnovsie dsg prevodovky su menej narocne na servis....
22. 4. 2014 21:36
Re: DSG
Jestli tím setrvačníkem máte na mysli dvojhmotu, tak to mají i některá auta s HDM. ;-\
21. 4. 2014 13:46
Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Především článek je koncipován jako seznámení úplných laiků s typy užívaných automatických převodovek a jejich opravdu jen základními vlastnostmi a konstrukcemi. Na tomto serveru bych čekal trošku víc.

K otázce vyřadit na semaforu na neutrál (u HDM) ? Jde o ušetření několika mikrogramů paliva (za odstranění mírného tahu měniče) výměnou za opotřebení spojky při opětovném zařazení D.

Já tedy jednoznačně volím nevyřazovat.

K otázce vyřazovat na neutrál při jízdě s kopce v rámci šetření palivem ? Pocit, že jízda bez zařazeného stupně (D) na neutrál je úspornější by zasloužila hlubší rozbor. Pomíjím zde opět otázku jednoho zbytečného sepnutí spojky navíc. Většinou při vyšších rychlostech řídící jednotka odpojí přívod paliva při brzdění motorem úplně, ale při jízdě na neutrál teče do motoru palivo na udržení volnoběhu. Je otázka kolik paliva se ušetří nebrzděním motorem proti spotřebě motoru na volnoběh. Nehledě na to, že řídící jednotka v nižších rychlostech mírně palivo dodá i při zařazeném D v rámci plynulosti jízdy zhruba na úrovni volnoběžné spotřeby a auto jede téměř jako při zařazeném neutrálu. V čím vyšší rychlosti dojde k zařazení D z neutrálu, tím větší je nárok na realizaci opětovného spojení kol s motorem, točícím se pouze na volnoběh a tím dochází opět ke zbytečnému opotřebení spojky. Spojky - rozumí se třecího elementu v převodovce.

Já opět volím nevyřazovat.
Rozbalit vlákno
64
Avatar - Uživatel_5340709
21. 4. 2014 13:56
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Tak se podívej na poslední DSGéčka, na posledním stupni mají volnoběžku, tzn. že jakoby vyřazují a auto plachtí. Má to ještě víc uspořit, protože vnitřní tření motoru hnaného koly, je více energeticky náročnější, než otáčky volnoběhu. /aspoň tak to tvrdí oficiální teorie VW/
21. 4. 2014 14:02
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Ano, ale moje připomínky se týkají HDM - převodovek s měničem. U té jízdy z kopce jsem to opominul zdůraznit.
Avatar - Uživatel_5340709
21. 4. 2014 14:09
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
jj, pravda.
21. 4. 2014 14:36
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
I některé HDM dnes umí "plachtění". Pokročilejší verze je pak i vypnout motor. Nevím, jestli to dnes někdo dělá, ale v minulosti se to už objevilo.
21. 4. 2014 14:27
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Hlavní problém je tu v tom, že některé převodovky dostatečně nemažou, když jedeš na neutrál. Takže řazení neutrálu jí může škodit, pokud na to není stavěná.

Co se týče úspor paliva, je to, pokud vím, osvědčený tip pro eco-run/ "hypermiling".
Avatar - Barrichello
21. 4. 2014 19:53
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
pálí se lamely nebo se přehřívá ATF
Avatar - woody-alien
21. 4. 2014 14:08
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Vyřazovat na N při jízdě z kopce mě teda osobně nikdy ani nenapadlo. Připadal bych si trochu (dost) jako mamlas, co si nejprve v rámci choutek po komfortu pořídí finančně relativně náročnou kombinaci nadprůměrně silného motoru a automatické převodovky, aby následně zcela nedůstojně škudlil mililiry paliva.

Otázka vyřazování na semaforech je trochu složitější, není to jen duel spoření vs. opotřebení. Při předpokládaném delším stání na rovině, např. před staženými závorami nebo tam kde je obousměrný provoz při opravách stažen do jednoho pruhu a regulován semaforem (pokud to tedy není rovnou na chcípnutí auta a půlhodinovou zdravotní procházku po přilehlých pastvinách >:-[] ) vyřazuji prostě jen proto, abych nemusel stát na brzdě. Na většině světelných křižovatek ovšem změna světel netrvá tak dlouho a tam nechávám D.
21. 4. 2014 15:08
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Přiznám že u HDM vyřazuji v dlouhým táhlým - směrem dolů, samozřejmě. Například jak je klesání v Praze na Průmyslové od Proseku do Hloubětína, na první světla. Je tam omezení na 80, dole pak na 50 a snad i na 30.
Kdybych nahoře nevyřadil, tam kde je ještě malé klesání zhruba do místa kde se odbočuje na vnější okruh, tak motor má takový brzdný účinek, že auto hodně zpomalí, v tu ránu bych byl brzdou provozu. Takže nahoře vyřadím, a v půlce kopce už auto dostane takovou rychlost, že naopak musím zpomalit, a to už i musím podřadit na 3 a dole pak až na 2.
Čili u mne to není o šetření palivem, ale o komfortu. Nebo mám druhou možnost, pohánět auto dolů z kopce plynem.
Avatar - Lucaslegend
22. 4. 2014 10:22
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Uplny suhlas :-)
Avatar - peV
22. 4. 2014 14:10
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Přesně. Každá sranda něco stojí a dělat z automatu manuál na každém semaforu je vážně komický. Jinak velmi dobrý článek. :yes:
21. 4. 2014 14:30
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Pokud jde o stání na křižovatce, doporučení bývá řadit neutrál jen, když stojíš delší dobu. V takové situaci můžeš zvážit rovnou vypnout motor, pokud to neudělala už automatika.
21. 4. 2014 14:41
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Co já vím,tak se při delším stání má dát P a taky to tak už šest let dělám.
21. 4. 2014 17:30
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
A jaký je rozdíl mezi N a P? Parkovací západka v téhle otázce nehraje moc roli.
21. 4. 2014 19:29
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Taky to tak dělám. Vypnu motor a zatáhnu ručku a neřeším P nebo N.
Avatar - petrumr
21. 4. 2014 19:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 4. 2014 00:17
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Já neznám soudobou převodovku, která by to dělala. Můžete být konkrétní? Mám zkušenost s ZF (BMW X5 2012), DSG (jak mokrá DSG6 VW Sharan, tak suchá DSG7 Octavia), RAV4, M-B CLS, atd. a žádná z nich neřadí neutrál. U HDM je "tah" neustálý, u DSG je stále zařazen 1. stupeň s rozepnutou spojkou. Ale přepnutí na neutrál nedělá žádná z nich...
22. 4. 2014 09:01
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Aha, ty ještě neznáš zdejšího petrumr, toho nemůžeš brát zcela vážně. :-)
25. 4. 2014 21:36
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
No hdm prevodovky od aisinu 6kvalty maju taku funkciu ze sa trenie znizi. Ked pustis brzdu tak pekne citis ako sa to pomaly "spaja" a zacinarozbiehat auto.
26. 4. 2014 22:26
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
To ale není neutrál. Jinak jaké tření máte na mysli? To pomalé "spojení", jak se začíná rozbíhat auto, to je roztáčení druhé poloviny měniče od oleje, který se tam dostává z první poloviny měniše na straně hřídele od motoru. Nebo máte na mysli něco jiného?
3. 6. 2014 15:03
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Napriklad nova Skyactiv automatika od Mazdy (FW6A-EL). Vyberam zo servisneho manualu: "When the vehicle is stopped with the selector lever is in the D position and the brake pedal depressed, the neutral idle control is performed which internally controls the automatic transaxle to be in the neutral condition while the selector lever is in the D position. When the brake pedal is being released, the clutch is engaged immediately and the automatic transaxle returns to the normal D position condition."
Avatar - Barrichello
21. 4. 2014 19:52
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Záasadně nevyřazovat, nejezdit na neutrál z kopce, měnit pravidelně ATF+ filtr. A pak už zcela jasné věci jako že na P nebo R se řadí až když vozidlo stojí a to stojí tak, že se nehne.

Kdo tohle nedělá, ničí převodovku.

Jo a ještě při pakrování v kopci - zařadí se N, stojíš na brzdě, zatáhneš ručku, pustíš brzdu, necháš auto shoupnout na ručce a zařadíš P.
Musí ti ale dobře fungovat ručka, aby auto udržela.
Avatar - petrumr
21. 4. 2014 19:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
22. 4. 2014 09:53
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
to je jedině pozitivní, že ručka brzdí dobře :yes:
22. 4. 2014 12:20
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Po mesici nebo dvou co vyjelo z tovarny brzdi rucka dobre u kazdyho auta ;-)
Avatar - Barrichello
23. 4. 2014 08:52
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Je třeba, aby brzdila i po 10ti letech. Pokud ne, je to bud blbě nastavený anebo blbá konstukce z továrny.

Nelepší systém jsou destičky pro ručku. To brzdí výborně. Njehorší řešení je bohužel to nejvíc oblíbené - pakny ručky do zadních kotoučů. To je mor :no:
Avatar - vabis
21. 4. 2014 22:08
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
když jsem učil "klackovce" s automatem, vždycky jsem říkal, je to právě automat, aby si to poradilo s-a-m-o. Nepomáhat a ještě jednou nepomáhat. Na startu D, v cíli P, nic víc, nic míň.

Vyřazovat na křižovatce je blbost, N za jízdy taky. V zásadě tím dostávají zabrat lamelové spojky jak správně píšeš. Většinou první věc, pokud něco odejde. Takže nezasahovat, nepomáhat a jednou za 5 let vyměnit náplň s přesnou specifikací (motorový snese větší rozptyly). Pak je to spolehlivé zařízení na půl mega km a není co řešit.
22. 4. 2014 07:49
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Pět let? To je celkem dlouhá doba.
22. 4. 2014 09:05
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Když nic nenajede, proč ne. Lépe je výměnu vztahovat k počtu ujetých km. A samozřejmě vždy i filtr i když třeba u ZF to reprezentuje celý komplet vany převodovky za nějaký ten tisíc Kč. :'-(
Avatar - Barrichello
22. 4. 2014 09:52
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
cca 3300 Kč, měnil sem to na Jaguaru. Ta vana s filtrem.
22. 4. 2014 10:24
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Já na BMW 545i, stála mě 2450,- Kč. Tak to je podobné.
Avatar - Barrichello
22. 4. 2014 11:27
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Aha a kde si to kupoval?

Dobré ceny na origo náplně ZF má KAPS Kojetín
22. 4. 2014 11:43
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Kupovala to dílna, kde mi to měnili, byl jsem u toho a viděl jsem, jak novou plastovou vanu s těsněním a filtrem, tak i olej, vlastníma očima. Kde to kupují nevím. Můžu ti poslat soukr. zprávu s kontaktem. Jestli jsi poblíž Prahy. Skříně i opravují.
Avatar - petr164
8. 8. 2016 18:48
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Tak se modli, aby k dobrým cenám byla také dobrá kvalita. U koncového prodeje dílů na ZF toho snad moc zkazit nemohou.
22. 4. 2014 10:21
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Samozřejmě. Pokud by náplň měnil po řekněme 30-50 tisících, tak je to přes 5 let opravdu malý nájezd. Kdyby napsal dva roky, tak by se mi to zdálo stravitelnější, když už to udává v čase a ne kilometrech. Přeci jen to psal obecně, jako doporučení a ne každý najede 10 tisíc za rok.
Avatar - Barrichello
22. 4. 2014 10:25
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Jj, mělo by se to měnit každý dva roky, zejména pokud se nedělá kompletní výměna přes mašinu, ale pouze klasická, tj to co samo vyteče.

Pokud by se dělala kompletní, tak stačí každé 3 roky.
22. 4. 2014 10:30
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Tak nějak.

Říká se, že první výměnu je dobré udělat ve 100 - 150 000 km, a potom každých 50. (Protože nevyteče celá náplň - asi tak přes 2 litry z devíti tam v měniči zůstanou).
Avatar - Barrichello
22. 4. 2014 11:26
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
jj, v měniči vždy něco zůstane, když je to klasická výměna. Hlavně to chce taky předepsanou kapalinu, sou servisy a borci, co tam lijí něco jiného a plácaj, že je to kompatibilní
Avatar - Barrichello
22. 4. 2014 09:51
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Ideálně ja každé 2 roky nebo 50 tis km, co nastane dříve >:D
Avatar - Lucaslegend
22. 4. 2014 10:34
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Tak si vezmi ze ja mam predpisanu vymenu kazdych 75000km alebo 5rokov a meni sa ani nie polovicka naplne.... a ziaden filter tam neni....ale auto ma uz najazdenych 216000km, tak chcem vymenit pre istotu celu napln s aj preplachom a skor nech to vydrz 300 000km bez repasu....
A na volve s80 je pisane ze tam je dozivotna napln! :-) samozrejme ze to je nezmysel ale volvo to moc neriesi...
22. 4. 2014 10:39
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Nic proboha neproplachuj, jedině můžeš proplachovat tím olejem, který tam patří a to je neekonomické. Raději si naplánuj příští výměnu dřív.
22. 4. 2014 10:43
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Předpokládal jsem, že myslí propláchnutí předepsanou kapalinou. Ne JARem. ;-)
22. 4. 2014 10:48
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Nebyl jsem si jistý, jak to myslí, tak jsem to raději napsal po lopatě.

No a doživotní ? Všichni píšou doživotní. Ale je to holý marketing. Taky nikde nenapíšou, že třeba tyčky stabilizátoru se vyse*ou +/- ve 20 000 km a ........ a .........

Ale je to tak. ;-)
22. 4. 2014 10:57
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Jen on ví, jak to myslel. Rozhodně jsi tím nic nezkazil.

Už nevím, jaká organizace to byla (mám takový pocit, že TÜV), ale definovala životnost auta jako 5 let/ 125, nebo 150 tisíc, už si přesně nepamatuji. :-) Pak mi ty "doživotní" náplně začaly dávat smysl. :-)
22. 4. 2014 11:02
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Ano, doba je dynamická. Podle podobných definic měl být i můj život již programově dávno ukončen. :-(
Avatar - Lucaslegend
22. 4. 2014 11:36
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Samozrejme som myslel original olejom, to niekto robi aj inac?
Ale mozno skusim iba vypustit vetsinu oleja, malo by to ist ked to necham cely den odtekat....aj ked to nebude ako preplach, tak to bude lepsie ako vymenit necele 3litre zo siedmich...tak ale uvidim kolko vytecie a ako moc bude zasrany
22. 4. 2014 10:42
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Jsou náplně s udávanou životností 120, nebo snad i 150 tisíc. To ale neznamená, že je nejlepší nápad čekat tak dlouho. Z toho jsou pak ty doživotní náplně.
Avatar - Barrichello
22. 4. 2014 11:24
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
všude je doživotní nápln, ale mikropísmem blyo třeba u 300C psáno, že to znamená 160 000 Km >:D

doživotní nápln, pokud tu ATF nevyměníš je to, dokud neklekne almara, pak je to skutečně doživotní >:D
Avatar - Lucaslegend
22. 4. 2014 11:32
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Tak v honde urcite dozivotnu napln nenajdes, beru to vazne a vsetko ma svoje intervali vymen, ktore najdes v servisnej knizke od auta ....jedine co sa nemeni je napln v serve, iba sa dolieva...
V tom volve ma nasrali tym, ze ked som ich poziadal o vymenu oleja v prevodovke a haldexe( rozvodovke a diferencialoch) v ramci ceny kupy auta, tak povedali OK, ale pridete o zaruku! Sialene :-) sami sice priznaju ze je to lepsie menit, ale neriesia to pokial zakaznik na tom vyslovene netrva....
22. 4. 2014 11:41
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Dokud to jde vyměnit, aniž by museli odvrtávat šrouby... Nemám přehled intervalů výměn, ale mně servis u 6HP měnil náplň bez řečí. Doživotní náplně jsou mor.
Avatar - woody-alien
22. 4. 2014 14:38
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
No já to u Fordu (6.st. HDM Aisin v Mondeu) na servisního technika autorizovaného servisu zkoušel už dvakrát. Pokaždé se zadíval na servisní plány v PC a pak pravil, že "náplň je doživotní". A výměnu náplně neznají. Dál se s nima o tom nebavím. Když to "neznají", mám důvod předpokládat, že to ani neumějí. Takže budu potřebovat nějakej osvědčenej servis, třeba jen na automaty. Je dost paradoxní, že se člověk servisních úkonů musí dožadovat. ;-)
22. 4. 2014 17:30
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Jo, jo. Jde to proti té teorii o přidělávání práce servisům a rejžování na servisních úkonech, když už nic nevydělají při prodeji. ;-)
Avatar - petr164
8. 8. 2016 19:34
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
U Fordu je snadné najít správnou značkovou specifikaci AT oleje (Mercon). Doporučuji využít služeb servisů používajících BG technologii.
Avatar - Lucaslegend
22. 4. 2014 16:55
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
V prevodovke a rozvodovke to ide menit bez nejakeho odvrtavania.... Ale v haldexe to je problem, niektory menia tak, ze vyvrtaju otvor zospodu :-) tyka sa to toho volva S80 II
22. 4. 2014 17:28
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Záleží na převodovce. Najdou se nerozebiratelné, které nemají ani otvory na výměnu náplně. Pak máš smůlu, pokud nechceš přijít o záruku.
Avatar - Barrichello
22. 4. 2014 14:12
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Tak to je hodně zajímavý přístup no....

;-\
Avatar - petr164
8. 8. 2016 18:56
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Za prvé, převodový olej se měnit musí, nic jako "longlife" v praxi nefunguje. Dále, kolem 150 tkm je nutná výměna oleje s řádným (opakuji řádným!), tj. BG proplachem za použití BG odsávací, proplachovací a plnicí jednotky. Alternativy srovnatelné kvality neexistují. Cena za vše se pak pohybuje kole 6000 Kč, ale převodovka si chrochá a spokojený pilot také. jen pro ilustraci, běžná výměna oleje v Aisinu o 16l obsahu oleje znamená výměnu max 12 l, zbylé 4 l se všemi úsadami a kovovým otěrem vesele kontaminuje novou náplň a zákazník se pak diví, že po pár km je olej na měrce tmavý, když se tam lil světlý... Inu, chytrému napověz, hloupého kopni.
Avatar - vabis
22. 4. 2014 12:39
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
MT: Prvotně mi šlo spíše o to, aby lidé nebrali náplň za „celoživotní“. Když se odbourá tento mýtus, je vyhráno. Ostatní už je za x-té. Gumy taky někdo sjíždí do 2mm jiný do 1,5mm atd. S tím je to stejné, slovíčkařit nemá smysl. Že záleží na nájezdu, typu auta a způsobu kolik % náplně se podaří vyměnit je snad jasné. 5let / 50tkm (dle toho co nastane dřív) je střední hodnota s obecnou platností co se dobře pamatuje a nikomu neublíží. A filtr je snad samozřejmost, jak u motorového, jen tady stojí xx násobek.
Avatar - Lucaslegend
22. 4. 2014 16:49
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
A kazda hdm prevodovka ma filter??? Na mojej honde o takom neviem...
23. 4. 2014 00:09
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Neznám tvojí Hondu ani nevím jakou má skříň. Z principu ale vím, že čistota a kvalita oleje významnou měrou ovlivňuje bezproblémovou funkci HDM skříní. Takže myslím, že filtr má každá současná. (Ale můžu se také klidně mýlit.)
Znám dobře třeba svojí ZF, kde je filtr nedílnou součástí vany převodovky a musí se měnit jako celek a pokud to nevíš, tak tam žádný filtr nenajdeš ani hledat nebudeš. Dokonce jsem se setkal i s techniky ve značkovém servisu, kteří to nevěděli a jen dokola mleli zde již x krát obehranou písničku o celoživotní náplni.
Začni s tím, že si zjistíš, jakou má tvoje auto převodovku a pak dál zjišťuj a ptej se. A nejen ve značkovém servisu.
Avatar - vabis
23. 4. 2014 07:33
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Lucas: osobně jsem skřín bez filtru teda ještě neviděl (byť auta od střední dolů mě nějak neoslovily, tak kdybys měl nějakého exotického městského parchanta ...) Nicméně i tak bych filtr čekal. Filtr je na první pohled zakrimpovaný (=plechový) plochý předmět cca 150x150x10 mm. Vždycky když se sundala vana, tak držel ve vodorovné poloze na spodku auta pod ní. Buď ti jej předchozí majitel vyndal a při ceně nového už nevrátil, nebo spíš jen nevíte co hledáte. Není nic jednoduššího než napsat přesný typ auta a převodovky (ať víme s čím je ta čest) a obrátit se když ne na Hondu tak na někoho kdo dělá automaty. Nebo zkusit spojení do google převodovka xyz+ atf filter atd.
Avatar - Lucaslegend
23. 4. 2014 19:16
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Ja som vanu este nemal dole.... Co som dnes zistoval, tak filter to teda urcite ma, ale nemeni sa, pokial to nie je nevyhnutne...ale nie je na tom mieste ako byva obvykle ale je zboku a ma tvar normalneho filtra ako ma motorovy filter, akurat bez kovoveho obalu a zatial netusim ako tazko/lahko sa da knemu dostat....Auto mam hondu legend 2007...
Toto by malo pasovat...[odkaz]
Avatar - vabis
25. 4. 2014 02:34
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Kuwa, zajímavé umístění teda. Koukám, že Japonci musí mít něco extra. Ale princip je stejný o nic nejde. Toto bys měl být tedy ty: [odkaz]
[odkaz]
Hlavně ale bacha na specifikaci náplně. Motorový snese spíš "kde co" , tady pro ok fci je třeba přesně co má být. ps: u nás docela origo auto , tak ať dělá jen radost ;-)
Avatar - Lucaslegend
29. 4. 2014 17:54
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Honda ma vlastnu prevodovku, preto to ma inac...nepouziva prevodovky od nejakeho ineho vyrobcu....
Diky za info ale pozistoval som to aj ja a na mojej prevodovke to nejde tak jednoducho menit ako na tom obrazku, u mna sa meni filter zvnutra, trebalo by rozobrat prevodovku :-) normovana dlzka vymeny by trvala 9hodin….takze to nebudem riesit...
Jasne olej som zatial daval iba original honda atf z1 ale nasiel som nahradu za polovicu s normou atf z1 :))
[odkaz]
Ano tychto aut nie je vela a veru robi radost, dik :-)
Avatar - petr164
8. 8. 2016 19:55
Re: Připomínky k "Co prospívá a co škodí?"
Ohledně specifikace AT kapaliny (oleje): Platí nutnost vyhovět přesné specifikaci dle výrobce vozu a převodovky (dotazem na zastoupení, když to není v manuálu k autu). Je ale možné vybírat mezi značkami výrobců olejů, které této specifikaci vyhovují. Rozhodující je, že olej vyhovuje specifikaci, nikoli že vyhovuje pro značku, typ a model auta. Příklad, pro Aisiny ve Volvech výrobce doporučuje pouze originální Volvo AT fluid, ale specifikaci originálu splňuje například i Mobil nebo Petro Canada. Já jsem pro své Volvo S60 MY 2001 zvolil levnější než originální Petro Canada Dexron III splňující výrobcem požadovanou třídu JWS 3309. Aisin po kompletním odsátí, výplachu a výměně s kondicionérem o sobě nedává vůbec vědět a řadí sametově, klesla i spotřeba paliva a na měrce je po 5000 km stále světle červená stopa kapaliny.
Avatar - Uživatel_5340709
21. 4. 2014 15:02
Zařaď výš!
Osobně mě u dsg v plně automatickém režimu silně vadí jak většinou v zájmu nízké spotřeby, to řadí rychle nahoru, u dieselů se člověk dočká i otáček pod 1400 /min. Chápu že je to v zájmu spotřeby a snížení otáček na minimum, že to auto to asi zvládne, ale ty vibrace co se u toho dějí, to je přece šílenost, ty dunivé zvuky, hlavně když jezdíš někde ve městě většinou kolem 50-80ti, Co to s tím motorem udělá dlouhodobě mi není jasné.
To stejné u manuálů, různé signalizátory řazení, furt to bliká, abys řadil nahoru a to i v případech nějakých slaboučkých benzínů.
Rozbalit vlákno
8
21. 4. 2014 18:14
Re: Zařaď výš!
Nevím jak jinde, ale já mám u DSG klasický režim D (na který jedu v 99,99% případů) a režim S, který řadí výrazně výše (občas používám, když se připravuji na bleskurychlé předjíždění a nechci čekat na podřazení při kickdownu).
Avatar - Uživatel_5340709
21. 4. 2014 18:33
Re: Zařaď výš!
Šak jo, mluvím o těch režimech o jejich základním naladění, ne o předjíždění. Jinak samozřejmě je tu možnost pádlování, resp. kvedlání, kterou využívám skoro vždycky mimo město.
Avatar - Ham.
21. 4. 2014 23:49
Re: Zařaď výš!
No ale režim S řeší tvůj problém, od režimu D se liší v jediné věci, i při klidné jízdě vytáčí stupně výš a po přeřazení otáčky spadnou méně. Takže v režimu S nikdy nespadnou otáčky u tebou deklarovaného příkladu pod 1400 ale drží se cca min. nad 1900. Pro sportovnější pojetí jízdy je až manuální režim převodovky, kdy si volíš stupně podle svého.
22. 4. 2014 00:19
Re: Zařaď výš!
Jak píše Ham, základní naladění režimu S je neřadit příliš brzo a mít motor ve vyšších otáčkách. To je to, čeho sis žádal...
Avatar - Uživatel_5340709
22. 4. 2014 06:54
Re: Zařaď výš!
Ale jo, i když ten rozdíl neni tak velky jak popisujete, tak je to lepší. Ale to už je třeba brát model od modelu, jinak má naladěny režim S nějaká verze gti a jinak třeba kl. 2,0 tdi. Mě osobně vadí dalši věc, kterou děla i režim S. Jedeš rychleji zatačku, nadávkuješ plyn do mirneho tahu a na 3/4 vyjezdu chceš dát plnej, ale většinou už tam padl další stupen, protože začátek zatáčky jsi nestal pro převodovku dostatečně na plynu. Ale je fakt, že tohle řeší padla, nebo kvedlaní.
22. 4. 2014 21:44
Re: Zařaď výš!
Automat je stále jen počítač, který do tvé hlavy a zatáčky před tebou nevidí. Ten se řídí jen plynem, natočením volantu a gyroskopem. Nic víc. To není nectnost, to je normální vlastnost. Na vše ostatní musíš použít pádla.
Avatar - petr164
8. 8. 2016 20:04
Re: Zařaď výš!
Nevím jak koncernové DSG, ale klasické Aisiny jsou i v nejmodernějších provedeních učenlivé a podle stylu jízdu upravují režim řazení. Sportovní vytáčení geartronicu v kopaném pseudomanuálu pak rychle vede k přizpůsobení se převodovky i pro klasický PRND režim. Já bych s DSG nechtěl mít nic společného, je to dvakrát tak drahé na opravu, složité a citlivé na elektroniku...
21. 4. 2014 16:25
Otázka na brzdy ...
Mám manuál ... po automate ani netúžim .... ale zaujímalo by ma jako to je s brzdami?

Môj odhad je, že ich člověk při rovnakom štýle jazdy zoderie skôr s tým automatom ako s manuálom ... predpokladám kľudnú jazdu ....

Ja osobne by som privítal miesto automatu menšiu batériu a elektromototčeky na zadné kolesá .... to by na "poskakovanie" občas v kolónach malo stačiť ....

Takýto "hybrid" by mi úplne stačil .. stačilo by ručne prepnúť pri malej rýchlosti na elektrinu ...

Tie hybridy sú sice super ... vyskúšal som ... ale je to drahé ... a ťažké ..... a pri jazde na diaľnici to i tak celé stráca zmysel .....ostáva len nevýhoda vyššej hmotnosti ...

A čo sa týka toho vyradenia ... bol som svedkom toho jako baba zabudla na brzdu pri zaradenom automate ... dlho stála na křižovatka a zrazu "bác" .... a už "načala" toho pred sebou >:D

Nič pre sklerotikov .....
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Martin911Turbo
21. 4. 2014 17:21
Re: Otázka na brzdy ...
to už má Honda CR-Z
21. 4. 2014 18:16
Re: Otázka na brzdy ...
Kup si hybridní Lexus. Jejich 4WD jsou řešeny elektromotory na zadní nápravě a tímpádem jim chybí kardan.
21. 4. 2014 18:17
Re: Otázka na brzdy ...
Jinak novější automaty už pár let mají funkci HOLD, kdy při zastavení auto stojí, dokud opět nešlápnete na plyn.
21. 4. 2014 19:04
Re: Otázka na brzdy ...
Tak to je už plus .... >:D
Avatar - petrumr
21. 4. 2014 19:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 4. 2014 19:06
Cukání u dvouspojek
Nevíte někdo, jaký je reálný důvod toho, že dvouspojky při rozjezdu (ať už dopředu nebo dozadu) tak poskakují? Chápal bych problém s přehříváním kvůli tření spojek, kdyby se rozjezd měl opakovat stokrát po sobě, ale to by elektronika hravě zvládla ohlídat a celkově nevidím důvod, proč ráno při jednorázovém odjedí od baráku musím vyrazit cuknutím, o složitosti parkování / jemného popojíždění ani nemluvě.

Nějaké nápady? Konstrukčně snad nemůže být problém nechat spojku výjimečně proklouznout.
Rozbalit vlákno
19
21. 4. 2014 20:01
Re: Cukání u dvouspojek
Obecně vzato, elektronika moc nenechává spojky prokluzovat (řekl bych, že v první řadě půjde o opotřebení). Dnes se to někdy řeší automatickou aplikací brzd. Pak se dá v pohodě parkovat do řady i v kopci.
21. 4. 2014 22:45
Re: Cukání u dvouspojek
Hm, článek jsem četl v časopise a asi nějak nepozorně, protože jsem si jako problém zapamatoval údajné přehřívání. Moje chyba, snaha předejít opotřebení dává lepší smysl. Pokud ale píšou, že se dvouspojka opotřebovává jako šetrně používaný manuál, tak by snad stále nemusel být takový problém nechat spojku při rozjezdu proklouznout... No kdo ví.
22. 4. 2014 07:01
Re: Cukání u dvouspojek
Tak to nemusí být údajný problém. Je to ale otázka příčiny a následku. Potenciálně to bude asi největší problém u převodovek se suchými spojkami, ale rozhodně se na ně neomezuje - přehřívání potkává i automaty s měničem, může tedy potkat i mokrou dvouspojku. Obecně vzato, suché mají větší tendence ke škubání, mokré jsou spíš vychovanější.

Hrají tu roli faktory jako cena a hmotnost. Nebyl by problém převodovku navrhnout a naprogramovat tak, aby nechala spojku prokluzovat a vydržela to dlouho. Ale za jakou cenu. Místo toho se dostaneš k návrhu, kdy spojky mají vydržet po celý život převodovky, plus menší tření znamená méně tepla, což znamená, že můžeš použít menší náplň a zmenší se nároky na chlazení. Klidně si u převodovky pro slabší motory můžou dát za cíl použít suché spojky, ať už pro vyšší účinnost, nebo pro nižší hmotnost, a pak bude chlazení asi hlavním omezením. A různí se. Fiat má možná nejlepší suchou, Getrag, od kterého bere dvouspojky kde kdo, asi nejhorší, kterou jsem zkoušel.

Zaměření (a z toho plynoucí nároky třeba na cenu) je velký faktor. Je rozdíl mezi dvouspojkou pro Polo, A6 a 458.
22. 4. 2014 09:10
Re: Cukání u dvouspojek
Promiň, ale nechápu, co jsi chtěl sdělit větou : "Fiat má možná nejlepší suchou, Getrag, od kterého bere dvouspojky kde kdo, asi nejhorší, kterou jsem zkoušel."

Jako že je to nejlepší suchá spojka a přesto v tvých očích je nejhorší se kterou jsi jel ?

Nebo jak jsi to myslel ?
22. 4. 2014 09:38
Re: Cukání u dvouspojek
Spíš, že v množině převodovek se suchými spojkami je TCT od Fiat Power Train nejlepší a zároveň převodovka od Getragu ta nejhorší :))
22. 4. 2014 09:40
Re: Cukání u dvouspojek
To by dávalo smysl, dík, jsem trochu pomalejší..... :-)

Ale mohl to napsat srozumitelněji pro nás, Tydýty. >:D
22. 4. 2014 10:34
Re: Cukání u dvouspojek
Odan to pochopil správně. Když vyhodím tu vsuvku, tak je to:

Fiat má možná nejlepší suchou, Getrag asi nejhorší, kterou jsem zkoušel.

Už je to snad jasnější. ;-) Mohl jsem tam dát středník, aby to bylo jasnější.
22. 4. 2014 10:37
Re: Cukání u dvouspojek
... Nebo z toho rovnou udělat samostatnou větu. Nekonečná souvětí jsou mou slabinou.
22. 4. 2014 21:21
Re: Cukání u dvouspojek
To chce bližší vysvětlení - v čem je Getrag tak špatný? Řekni mi, v kterém autě jsi jej zkoušel, a v čem byl problém.
Avatar - Uživatel_5340709
21. 4. 2014 20:28
Re: Cukání u dvouspojek
Čím pomaleji se chceš rozjet, tím je to horší. Lehce šlapeš na plyn, el. registruje že se chceš rozjet pomalu, spojka sepne, ale elektronika za jednu dvě sekundy nazná, že je to furt rychle,tak spojku rozpojí, aby auto nevyrazilo rychle. Potom opět sepne, aby ses nezastavil a cukání je na světě. Robot v gtr dělá úplně to samé.
Avatar - Ja Prvni 123
21. 4. 2014 20:32
Re: Cukání u dvouspojek
no - přesně proto nadávám na dsg u passatovi kudy chodím... považoval jsem gto za vlastnost tomuto řešení.
Prostě mi pořád vychází, že "dvouspojka" vznikla pro sportovní auta za účelem zrychlení řauení a do dvoutunového nafťáka prostě z principu patří hydroměnič.

Ale tuhle jsem se svezl novým Béčkem od Mercedesa... s dieselem a dvouspojkou... a kupodivu to neškubalo!
Ani nedunělo... podlaha se netřepala... takže to asi jde.
22. 4. 2014 07:42
Re: Cukání u dvouspojek
Tipnu si... 1,6 TDI?
Avatar - woody-alien
21. 4. 2014 21:21
Re: Cukání u dvouspojek
Tohle je věc, kterou si nemůžu dosti vynachválit u HDM. Žena může couváním parkovat do řady v kopci doslova po milimetrech a vypadat jako mistr světa v práci se spojkou. ;-)
21. 4. 2014 22:52
Re: Cukání u dvouspojek
Hodně by mě zajímalo, jak funguje ZF 8HP např. v rychlejších BMW - jestli se tam podařilo skloubit "sportovnost" s rozumným chováním v nízkých rychlostech. Obecně to ale vypadá, že svět výkonných aut spíš fandí dvouspojkám, tak třeba to je u dražších / technicky vyspělejších aplikací s popojížděním lepší. V Cliu z toho moc nadšený nejsem :-)
Avatar - poterienko
22. 4. 2014 06:30
Re: Cukání u dvouspojek
Několikrát jsem jezdil s X5 40d (něco přes 300 koní), což je na české poměry trochu rychlejší auto a převedovka se chová ve městě naprosto pohodově. Asi bych jí nic nevytkl, jen mi trochu vadí, že podřazuje s cukáním (nárust brzdné síly) až na jedničku. Při předjíždění je schopná poslat motor k omezovači a pi návratu do pruhu zase zpět do pásma lehce nad volnoběhem.
Avatar - Barrichello
22. 4. 2014 14:14
Re: Cukání u dvouspojek
No stará 6HP to zvládá v pohodě, takže by to v rámci dobrých tradic měla zvládat i 8HP....

I když jsou rozdíly v tom, jak se výrobci vozu povede sladit motor s převodovkou. Jinými slovy - ta samá 6HP v Jaguaru se nechovala stejně jako 6HP v BMW.
22. 4. 2014 13:24
Re: Cukání u dvouspojek
Okrem toho co tu popisali o DSG predpokladam hlavne... Mam dvojspojku TCT od Alfy a ta rozhodne pri rozjazde necuka, ked pustis brzdu, tak sa auto pomalicky pohne a ide krokom, potom staci pridat a pekne sa rozbehne, ci pomaly alebo rychlo. Parkovanie alebo pohynanie o kusok nie je vdaka tomu, ze netreba pridavat plyn ziadny problem, regulujes brzdou ako pri HDM. Co nema velmi rada, to su take tie kolonove rychlosti, ktore by si s manualom siel na 2jke a reguloval spojkou, tam vie zasklbat. No a pri podradovani obcas netrafi medziplyn a moment zopnutia, hlavne ak mas jemne pridany plyn a iba dorolovovas do obce...

Toto je velmi vydareny test dvojspojok
[odkaz]
22. 4. 2014 13:44
Re: Cukání u dvouspojek
Při puštění plynu hádám necuká žádná dvouspojka, problém je, když je potřeba trochu lechtat plyn, aby se auto sunulo vyšší než minimální rychlostí - viz třeba ty kolony, ale i když je potřeba rychle zaparkovat nebo se donavigovat na zvedák v servisu s nervózním mechanikem :-) Tam mi cukavé chování dvouspojek (respektive aspoň té mé) vadí.
22. 4. 2014 15:00
Robot a dvouspojka
Jako laik se ptám, není dvojspojka jen podvariantou robotizované převodovky?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 1975ak
22. 4. 2014 17:32
Re: Robot a dvouspojka
Dvojspojka je jiná konstrukčně, podle mě je náročnější na materiál a na seřízení a ovládání. Robot je klasická převodovka ovladaná hydraulickými nebo elektromotory.
22. 4. 2014 16:37
ZABIJÁCI
Jaký vývoj?? O čem tady mluvíme?? Komu pomohli automobilky? Nikomu.Máme nějaký po_urvenou emisní normu,a firmám jde o jejich zisk,ne o naše dobro.At vypadnou s těmi 8i a 9i nebo 12i stupnovou prevodovkou na Mars.Co z toho já mám jako řidič??? Kde je radost z řízení?? Stačí mi 5-6 a hotovo.Na co mi automat který 3x pomaleji přemýšlí než mimino.Na co automat když jezdí se sním jak s autobusem.Jo tak pro jezdce důchodce paráda,..jinak je to o tom jak zabít lásku z jezdění.
Rozbalit vlákno
23
Avatar - 1975ak
22. 4. 2014 17:23
Re: ZABIJÁCI
Ty jsi ale kus hovězího. Nevím co by jsi říkal na automaty, kdyby jsi byl po vážné nehodě a nefungovaly ti obě nohy. Pak by jsi byl rád i za tu nejstarší variantu automatu.
22. 4. 2014 17:27
Re: ZABIJÁCI
to hovado jsi ty,já nemluvil o 0,005 procent lidí... ty taky jsi jen hezyk vyleštěný zadek nic víc.Je divím že ještě používáš lžici
22. 4. 2014 17:28
Re: ZABIJÁCI
doufám nebudeš řešit gramatiku,zbytečný,češi stejně mluví škaredě
22. 4. 2014 17:34
Re: ZABIJÁCI
A jynak ty dylino,to nesouvisý s automatem.I třicet let dozadu jezdili beznohý,a neměli automat.dylino.Snad vím,když nás taky vozil jeden občas .Ale ty raději chran ten tvůj knedlik
Avatar - petrumr
22. 4. 2014 19:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 4. 2014 20:28
Re: ZABIJÁCI
budoucnost.A kdo to chce? Peruánec nebo s olivovým olejem namazaný zadek ze západní Evropy? Automat s potěšením nemá nic společného,ani to nemůžeš udělat že řadíš sám,protože kdybys to pořád dělal tak převodovka raz-dva bude v *.Třeba takoví sportovní mód.... Jo,říkám nějaký ten medem namazaný,rozený do dnešního světa,ne do Peru,ale do Německa,atd,tak ten ,,musí,, mít automat protože je zvyknutý.Už v 7.i letech šlape svůj třetí mobil,tak to jo,jasně že bez automatu má pak migrénu,ale to jen s šptaným světem má něco společného.S světem kde se rozvádí na běžícím pásu,kde jen oil Virgin můžeš použít,kde neslyšíš co se hezkého stalo vedle,protože není místo vedle správ o špatných věcech.Jo ten dnešní boom.Pro ovce.Ne pro lidi.
Avatar - poterienko
22. 4. 2014 21:13
Re: ZABIJÁCI
Já to chci, mí známí to chtějí a proč? Protože nás nebaví furt kvrdlat nějakým klackem, v koloně pořád šachovat se spojkou, hledat správný kvalt, aby motor byl v ideálním pásmu pro maximální zátah...atd. atd. Manuál je nuda, strašná nuda, když jedu pro zábavu, tak chci řídit a ne se starat o nějaký klacek, co mi trčí ze středového tunelu.
23. 4. 2014 23:41
Re: ZABIJÁCI
aha ,tak ty chceš zábavu.Prosim tě jakou zábavu máš vtedy když šlápneš na plyn a motor reaguje o třeba sekundu ,a to ještě dělá způsobem že slyším že neví jestli chce jet nebo nechce.To není zábava.To je utrpení
Avatar - Barrichello
24. 4. 2014 09:07
Re: ZABIJÁCI
K tomu automatu musí být odpovídající motor. Mě nikdy nic sekundu nepřemýšlelo při rozjezdu, krom zdechlýho Volva S80 D5.

A to bylo asi tím, že to byl dehtovej zázrak, protože benzínový V6ky a V8ky tohle nikdy nedělali.

Když chceš sportovní jízdu s automatem, potřebuješ na to cca 200 HP u aut do 1500 kg, u těžších tak 300-400
24. 4. 2014 10:32
Re: ZABIJÁCI
Těm který chtějí jezdit sportovněji,automat v žádném případě nevyhovuje.Ano,koupí si to,když využije i jinak,město,atd,ale taky si uvědomuje že ono s tím automatem to auto nepojede tak jak on chce.To je jedno,jestli to je půl sekundy,nebo kolik,je to citelný,a právě ten rozdíl vylučuje potřebné reakce.Pokud teda nemáš o hodně větší motor než je postačující.V tedy totiž je dostatečná rezerva pro rozjezd,a nemusí nutně řadit.Ale takový kdo má?Deset procent lidí snad........ Další věc,řeší se emise,spotřebu,ale když chceš stejný výkon jako při manuálu,musíš o číslo větší motor koupit.Takže kde se šetřilo?Nikde.Automat patří do města,a na pohodovou jízdu.Šlus.(nemluvím o speciálních automobilech Ferrari,a podobných)At si vybere každý podle svého.Já mluvím o tom,že kvůli sci-fi emisním normám automobilky musí řešit málem nemožné věci.Spousta peněz na vývoj,málem snad jediná cesta je zvyšovat kvaltů,a dobře,ale co bude s lidmi který rád zajezdí.Lidi který raději přidají na ceně aby se mohli zajezdit.Těm třeba dát manuál,a to ne 7 a 8 kvaltový.Dnes okrem 2-3 případů (a to dražších áut) ,žádný automat neumí to co manuál.A namísto toho aby peníze vrazili do zdokonalení těch,tak přidávají kvalty.A žádným tajemstvím není,že ani sportovní mód,kdy ty řekneš kdy má řadit,plus řadí rychleji,pořád neumí to co manuál.O tom nemluvě že v tom módu automat se rozsype dřív než bys to ve snu myslel.
Avatar - Barrichello
25. 4. 2014 10:03
Re: ZABIJÁCI
Ještě jde o to, jak kdo s tím manuálem umí.

Než tam na světlech dá většina dvojku, sem dávno v prachu i se starým 4válcovým Alerem, co má 2,4 4válec a starý 4 stupnový automat GM.

O jaguaru co sem měl nebo ted BMW vůbec nemluvím....tam nemá 70% manuálistů vůbec šanci, protože auta co maj 400 koní na světlech moc nepotkáš.

Mě to vyhovuje.

Jo a pod pojmem sportovní režim si každej představuje něco jinýho.

Někdo pádla, někdo kdvdlání pákou voliče u tiptronicu a někdo že zmákčně tlačítko Sport.

V případě třetí možnosti se ta převodovka za 100 tis fakt nerozsype, neboj.

A znam lidi co repasovali automat už po 120 tis, jo když s tím někdo neumí jezdit nebo akšle na údržbu >:D
25. 4. 2014 22:04
Re: ZABIJÁCI
S těmi automaty až tak pravdu nemáš.BMW je vyšší třída,a dá se podívat jaký má automat.Přišlápneš,a on neví co chceš.V rozmezí 5 sekund přemýšlí a dělá divné zvuky.To všimne i blbec.A jasně že vadí.Je to jako když víš že máš nepresný volant,na opravu,a v zákrutě s tím počítáš.Je to plus práce.A s tím automatem pak musíš s motorem dělat pí_oviny jak kdybys měl já nevím jak malý.Ale tohle jsou 6 válce.Automat je v *,hájit můžeš jak chceš,řidič když je dobrý,tak nemáš šanci.To že ty málem každého předjedeš je i kvůli tomu že dnes lidi neumí řídit. Ty dnes používáš,ale chci vidět že to auto necháš deset let.To bych chtěl vidět.Hlavně ten GM,no vůbec teda.Co vzal BMW od GM to se rozsypalo,ještě že se montují naráz od více výrobců.
Avatar - Barrichello
27. 4. 2014 20:00
Re: ZABIJÁCI
Nové BMW maj automaty ZF, mam ho tam taky, ten samý sem měl i v jaguaru. ˇže by o něčem přemýšlel několik sekund a vydával divné zvuky nemůže být řeč, to si jel v nějaké rozvrazné hajtře.

No a ten automat od GM v Aleru je 14 let starý a šlape perfektně a to samé 4 st. automaty Chrysler, co sem měl v Sebringu a Stratusu. Vše je o zacházení a údržbě. Tedy o lidech. Zničit jde i automat v Rollsu, btw v těch starých byly taky automaty GM. Takže tak >:D
29. 4. 2014 10:43
Re: ZABIJÁCI
nekecej nekecej,
25. 4. 2014 22:25
Re: ZABIJÁCI
to BMW mluvím o tom co vyráběli předtím,ne ted.Ale pořád to je BMW,není to ono,a už duplovaně není ono v běžných autech.Jediný věc co je pozitivem,že dnes poněkud hůře to vypadá s motory než s převodovkou.
22. 4. 2014 21:48
Re: ZABIJÁCI
Zajímalo by mě to doložený měření. Můžete být konkrétní?
Protože naopak víc a víc stupňový převodovky jsou vyvíjené proto, že spotřebu to snižuje a pak i v normotestech vychází pro automobilky spotřeba příznivěji.
Logicky, pokud mám více stupňů, lépe zvolím ideální stupeň pro každou rychlost, aby motor jel v optimálních otáčkách, ne?
Avatar - beibej
22. 4. 2014 23:04
Re: ZABIJÁCI
a proto mají obyč verze 6ti kvalt a greenline 5ti kvalt :no:
Avatar - Ham.
22. 4. 2014 23:13
Re: ZABIJÁCI
Přesně naopak, Greenline má 6-tikvalt a běžné verze 1.6 TDI mají 5-tikvalt.
22. 4. 2014 23:24
Re: ZABIJÁCI
Zkuste jen přemýšlet hlavou. Pokud motor má určitý rozsah otáček od-do, kdy je poměr výkon/spotřeba nejlepší, tak čím víc stupňů mám (opomeňme argumentační extrémy typu "100 stupňová převodovka bude lepší než 7 stupňová"), tak se lépe trefím do tohoto rozsahu při obvyklých rychlostech, ne?
23. 4. 2014 23:57
Re: ZABIJÁCI
Vívestupnová převodovka (teda víc a víc stupně) je proto,aby se snížila emisní norma.Firma vyvine motor,dá to schválit,a EU chce vidět že ten motor jede jak má.Takže není využito výkon motoru.-řadí dříve.Ten motor nedá v tedy ze sebe plný výkon.Proto jsou blbé zákony EU,spočítali to špatně,několik let se zo změnit nedá (to je klasika,blbí politik po_ere s jedním špatným rozhodnutím celé období dopředu).Oni vědí že člověk jezdí jinak,máš kopce,máš plné města,máš styl svižnější,atd,atd.Takhle by to nikdy neprošlo v testech.Takže 7-8-9-23-45 stupňové jsou budoucností.Ale jasný je že s mahuálem nikdo nechce 9 stupnové.Ani já.Ale na co mi 7 automat,když je nedokonalí.Je postačující akorát pro styl důchodoví.Jednak výkon motoru padne a ,,třídu,, níž,takže jak kdybys měl o číslo menší motor,plus ČAS a NEROZHODNOST při řazení.On neposlouchá.Šlápneš na plyn v normální autě,a jede to.Automat jede jako ,,jede?nejede?jede?nejede? ... fajn ,kdo chce super do města,ano,ale chtěj se zajezdit s chutí někde po okreskách,anebo předjíždění,a dojde smích,dojde chut,zjistíš si že konec.Navíc nic nevydrží,stačí přepnout na manual,a do roka se zničí převodovka.Hlavně že jde do výroby.
24. 4. 2014 00:09
Re: ZABIJÁCI
klasický atmosferický benzín,dobře udělaný,táhne od 0 až na konec mléčné dráhy.Každému to vyhovovalo.Aby ne.Jenže žere.No tak dáme menší motor,a turbo.Ten zas nejede jen ocad pocad.A když chceš výkon,budeš mít spotřebu jak raketoplán.A ještě za volantem namakáš. EU říká,ani náhodou.Takže ,co bude,no co?, vícestupnové prevodovky.Normálně při cestování nepotřebuje auto víc než 5.Na dálnici 6 jen kvůli hluku.Je to nastaven na emise ne na výkon.
2. 5. 2014 00:19
Re: ZABIJÁCI
jenže se tu zapomíná na jednu věc - čím víc stupňů, tím větší ztráty v převodovce - i odpojené soukolí vnáší do systému nezanedbatelné tření.
Vícestupňová převodovka tak může v testu vykazovat menší spotřebu, když jsou jednotlivé stupně naskládány tak, aby to jelo v ideálních otáčkách. Ale v reálu je nejběžnější jet ustálenou rychlostí na nejvyšší stupeň. Pokud má sedmistupňová převodovka stejný převod na posledním stupni jako pětikvalt, bude sedmistupňová v reálném životě větší žrout...
Avatar - petr164
8. 8. 2016 18:46
Re: ZABIJÁCI
Tak, tak. Osobně považuji jakoukoli AT nad 6 stupňů za technický nesmysl pro zkrácenou a hlavně neudržitelnou životnost, problematickou funkci a nákladné opravy. Zlaté pětikvaltové Aisiny po roce 2003 a vyřešení konstrukční chyby solenoidu.
1. 5. 2014 14:42
Dotaz co se montovano za automat do Fiat Croma
Měl bych dotaz co se montovano za automat do Fiat Croma 2,4 JTD rok výroby 2006 podle všeho by to mohlo byt podobne jako montuje VW DSG automat.
Tímto prosím o radu kdo to vi
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petr164
8. 8. 2016 18:42
Kaps
Pokud udělám statiskuku spokojenosti s opravami AT, pak závidím autorovu odvahu obrátit se na člověka z Kapsu. Kaps je zákazníky hodnocen suverénně nejhůře. Teorie je jedna věc, nekvalifikované a odfláknuté opravy věc druhá, ale rozhodující. Nikdy bych si v této firmě AT opravovat nenechal. Na Aisiny se vyplatí T6R v Praze Modřanech pro celou republiku, ceny solidní a kvalita oprav špičková. ZF nemám a neumím a nic jiného mne nezajímá.
Rozbalit vlákno
0
1. 8. 2020 22:02
Ford - powershift
Donedávna jsem byl štastným majitelem Ford C-Max Grand 2,0 D s automatem. Najeto 210.000. Každý den 80% dálnice 20% město. 100 km deně. Do poslední chvíle řadil luxusně.
Už nejesem šťastný, Nechal jsem v servisu kde se zabyvají jen AT převodovkama 50.000,- (Praha APP servis)
"pane, dyť jsem vám to říkal v loni, když jse tu byl na pravidelný výměně po 50tis km, že PowerShift je špatná volba, a vy jse to neprodal? Pak se nesmíte divit!"
Ríkal ře Power shift je dobrý jen do 100 max 150tis km pak musí z baráku, páč je zaděláno na průšvíh i při pravidelných výměnách po 50 - 60ti tisících. A na otazku co si mám teda koupit v AT řekl že DSG 6 né 7! a nebo Japonce. Pro DSG jsou relativně levné opravy. Pak řekl: Japonce tu mám max 1x možná 2x za rok.

Tak jak vy kamárádi motoristi - automatisti???
Teď šilhám po Mazdě CX 5 od roku 2-17 dál ...
Rozbalit vlákno
0