V poslední době se objevila hned čtyři sportovní auta s pohonem předních kol, která si přímo konkurují. Tři mají karoserii hatchbacku, jedno je zajímavě tvarované kupé. Otázka je již tradiční – co koupit?
ja napriklad by som asi zvolil nieco mensie a lahsie na beznu zabavku..... taky swift sport sa mi paci a celkom sa mi pozdava aj klasicky mini cooper. Nie som narocny, ocenim skor nizku hmotnost, hravost, jednoduchost a kompaktnost ... nejak netuzim po megavykonoch a nehltam desatinky v zrychleni..... mam rad hravost a moj favorit na zabavu by bol asi swift sport
Swift sport je dobrá volba, ale - a to je pro tato auta typické - dřív, nebo později ti výkon začne chybět a začneš "megavykony a desatinky pri zrychleni".
Nebo nastane opacny efekt - sportovní jízda ti začne vadit a přesedneš na něco komfortnějšího.
pohotovostní hmotnosti se mohou lišit v závislosti na výbavě. Speciálně pro Vás jsme překontrolovali údaje v článku a opravdu se shodují s údaji výrobce.
Teď jen doufám, že jste vzali v potaz fakt, že některé automobilky/ jejich zastoupení udávají pohotovostní a jiné provozní, nehledě na to, jak to v katalogu označí. Plus v tom někdy mají chyby.
No môj TP uvádza "prevádzkovú hmotnosť" a ani po odpočítaní obligátnych 75 kg na vodiča sa nedostanem na výrobcom udávanú pohotovostnú hmotnosť, takže ten údaj je tiež skôr orientačný, ale ide o pár kg, takže pre potreby porovnania to stačí.
Určitě v TP není přesná hmotnost daného kusu, protože výrobce stanovuje jakési ZTP (jestli si to označení dobře pamatuju) a to je rozlišeno motorem, karoserií a převodovkou a asi možná základním stupněm výbavy (závisí to na výrobci). Ale to jestli auto má elektrická okna i vzadu či jinou výbavu o váze třeba 5kg to nezohledňuje, takže hmotnost v TP se od té skutečné hmotnosti konkrétního vozu liší.
Tak jsem si myslel, že to je. A že by se tedy hodnota v TP měla shodovat s katalogem, pokud udají hmotnost dle evropské normy (a auto má ECWVTA) - ta předepisuje právě toho řidiče, množství paliva atp. Samozřejmě, pokud katalog vůbec neuvádí údaje pro pětidveřovou verzi (druhý pár dveří je jako příplatek), tak je možné, že pětidveřový kus bude mít v TP trochu jiné číslo.
Domnívám se, že pohotovostní hmotnost Peugeotu RCZ-R je 1280 kg a ne 1355 kg jak uvádíte. Nehledě na to, že jste to uváděli i v minulých článcích o tomto voze a to 1280 kg. Hmmm tak jste asi lhaly minule.
No v tom případě tam máte provozní hmotnost. Pohotovostní je bez bez řidiče. Ale to jistě víte jako " profesionální web o autech" >:D
Jinak zde je vysvětlení mezi pohotovostní a provozní tak tu neklamte lidi amatéři.
[odkaz]
Jak už psali kolegové diskutéři, je v tom šrumec, když jsem posledně hmotnosti hledal (a opravdu konkrétně suchou/pohotovostní/provozní), lišily se údaje i o 100 kg; každý výrobce má jinak nastavené rezervy u výbav, no a když použijí ještě jinou metodiku měření provozních kapalin a hmotnosti řidiče (jestli je jediná, nechť mě opravte), je v tom fakt binec, že jedině, aby redaktoři jezdili s plechovkami od coly na vrakáč a to auto si tam nechali zvážit. >:D Některá renomovaná auto periodika si to myslím fakt speciálně váží (tuším, že snad EVO), ale to bychom po ACZ chtěli už opravdu moc... ;-)
A Astra OPC asi neexistuje. Ta Golf GTI předjede 2x krom toho Golf GTI je v základu 3dv ne 5dv a za 5dv se připlácí asi 32 tis... Dle konfiguratoru na vw.cz
Největší německý konkurent VW a spol neexistuje, jezdí stejně rychle, možná i rychleji, když je schopný řidič, tak asi proto. No a hlavně, vysoká hmotnost a ještě k tomu se páni redaktoři neumí zorientovat v logicky uspořádaných tlačítkách !
Oceňujem, že reaguješ v diskusii a ešte viac oceňujem, že reaguješ vecne a slušne (aj na nie slušné príspevky). Toto je tá správna cesta :yes: (wl mal pravdu, keď dal na Teba pozitívne referencie). ;-)
Tak osobně můžu napsat, že ani jedno auto bych nedokázal dostat na limit. A vůbec mi nevadí, že nejsem takovej drajvr jako většina zdejších světaznalců, jako třeba Topper, který ocení " skor nizku hmotnost, hravost, jednoduchost a kompaktnost ..." Netuším, co všechno kočíroval, když tohle napíše. Ale:
z tý čtveřice jsem měl možnost jezdit s frantíkama, a já bych bral Megana RS. Naprosto pohodová raketa použitelná i v cupu na každej den. Kdo píše opak, nejel v tom, nebo prostě to auto chce za každou cenu pomluvit. RCZ je "něco jinýho", ale bral bych ho jen pro zábavu. To auto hraje hlavně na vizuální notu, a nedivím se, že se dost lidí ohlédne. Rád bych zkusil i Seata, snad bude šance. No a GTI? Nějak mě neláká. Mně přijde jako HH malinko bezpohlavní, taková šedá myška v davu. Pokud chci top HH, měl by být na první pohled odlišitelný od běžných modelů. Tím nechci napsat, že svezení není super. Ale mám dojem, že auto, kterýmu na záda dejchá i bachratá Octavia RS , asi zas taková bomba nebude...
A jak psal někdo výše, ona to není jen tato čtveřice. Astra, Civic... Výběr je širší. A to je pro zákazníka dobře.
K tomu GTI....a tobě se zdá třeba Cupra víc odlišená od běžných verzí než GTI ? Můžeš oponovat, že Leon má jistý sportovní (nebo spíš sportovnější než Golf) nádech už v základu, ale jinak...GTI je od běžného Golfu naprosto zřetelně odlišené několika výraznými markanty, řekl bych že i víc než třeba Golf R, a ta jeho "šedomyškovost" vyplývá spíš z celkové stavby základního modelu. No a to s tím dýcháním na záda od bachraté Octavie RS bych ještě zvážil, obzvlášť pokud se bavíme o verzi Performance.
Taky nejsem bůhvíjakej drajvr, ale ta topperova poznámka svoji logiku má. V případě SSS se nízká hmotnost a dobrá vyváženost projevují tím, že to auto baví, i když je o hodně slabší. Ovšem taky nevím, jestli si to topper jenom někde nevyčetl... ;-)
Topper píše ze své zkušenosti - jedno lehké, jednoduché a kompaktní auto už přece kočíruje. A taky se u něj rozhodně na nějaké desetinky při zrychlení nehraje - ani to nejde.
Souhlasím s tebou, ale jak jsem psal, Leona jsem ještě neřídil, takže neumím posoudit.
S tím odlišením: ono jich ještě tolik nejezdí, ani těch běžných, takže zatím se to rozeznat dá. Každopádně to bude asi výborný svezení. S tím golfem je problém, že jsou jich plný silnice, kdejakej garážovej tuner přidá pořádný křídlo, laminátovej nárazník, a pak to dopadá jak s těma pseudo Octaviema RS, který maj na mřížce hrdý logo, pořádnej nárazník z vrakáče, a pod kapotou jim tluče 1,6 MPI, nebo, v lepším případě, sazomet 1,9 TDi. A k takovýmu RSu patří i posaz ala snowboard... Levá ruka na volant a bokem kupředu. :-)
S Octou II RS TSI jsem měl možnost se svézt, a nějak unešenej jsem nebyl. Prostě rychlej kombík. Ale těch je na výběr dost. To spíš třeba Laguna GT 2,0T s 4controlem byla jinej zážitek. To srovnání s GTI jsem myslel výkonově, GTIčko, natož performance, nemám, a ani netoužím mít najetý.
A na Toppera jsem reagoval proto, že netuším, co všechno měl v ruce, ale podle jeho velice zasvěceného příspěvku soudím, že se mu zde v řízení a zkušenostech vyrovná málokdo... ;-)
To je protimluv. Lehký benzínový motor nedokáže zabezpečit natolik dostatečný přítlak na přední nápravě, aby byl takový vůz opravdu "ostrý". Proto je lepší pořídit čtyřkolku. Tím však automaticky odpadají ty francouzské "zázraky". Anebo namontovat pod kapotu těžší diesel. Taková Fabia Mk.I. RS, 19, TDI PD 96kW byla docela zábavná. A právě o zábavu u těchto vozů přece jde, protože jinak je jejich užitná hodnota velice nízká. ;-)
Pokud je pro tebe synonymem slova zábava slovo bezradný souboj s nedotáčivostí a bezmocně protáčející se vnitřní kolo v každém výjezdu ze zatáčky pak ano, pak je Fabia RS první generace zábavná. >:D >:D >:D
Užitná hodnota Golfu GTI než GTD nebo TDI RS je to sice prima zábavná sportovní hračka, ale pro běžný provoz bych prostě auto s TDi je opravdu nedokáže zábavný (o jízdní dynamice) a že stojí za to uvazovat o těžkými dieselových motorech těžší motor více namáhané díly přední nápravy :no:
Dneska moderní auto GTD nebo TDI RS potřebuje diesel úpravy s DPF (diesel particular filter) filtr se zanesl sazemi z výfukových plynů, aby se to jezdíte podařilo pouze krátké trasy :yes: >:D
Teda tak hloupou reakci jsem tady už dlouho nečetl! Tvrdit, že zábavná předokolka potřebuje hlavně těžký motor (tudíž zákonitě bude hnusně nedotáčivá), to je jasný výrok na výhru ve Zlatém ventilku! >:D >:D >:D
:yes: Jistě za tu větu nominuji. Jinak, samozřejmě je zadokolka jako sportovní auto pravější (což ovšem konkrétně u hot-hatchů moc neplatí), ale nedá se říct, že by pohon zadní nápravy a rozložení hmotnosti byly nějak důležitějšími údaji než nastavení podvozku, hmotnost jako taková, chování v náročnějších podmínkách, celkové konstrukci kastle, motoru a podvozku... Dnes to již takové není, ale v 60. letech byla auta s koncepcí „vše vpředu“ mnohem lehčí. Předokolka prostě patří do slabších, ale to naopak (nebo právě proto) neznamená, že by byla automaticky poddimenzovaná.
Co to tady píšeš za nesmysly? Motor musí být co nejlehčí, aby bylo možný vyrábět to auto vyvážený. Ne že máš 80% hmotnosti na předku a auto v každý zatáčce chce jet rovně. Těžký TDI je zrovna zářnej příklad toho jak to nemá vypadat. Pravda v zimě se s tím díky těžký nápravě jezdí výborně, ale pokud se s tím snažíš jet rychle, tak zjistíš, že je to auto do zatáček právě díky těžkýmu předku hrozně neohrabaný a pořád se snaží jet ze zatáčky po tečně ven.
1) termín sportovní předokolka je nesmysl. Může existovat předokolka se silným motorem, ale nijak sportovní nebude. Předokolka bude stále jen cestovní auto.
2) auto je především dopravní prostředek, které by tě mělo dopravit bezpečně, pohodlně a levně z místa A do místa B. K tomu se hodím předokolka lépe, než zadokolka a auto s dieselem lépe, než vozidlo se zastaralým zážehovým motorem.
3) chápu termín závodní auto, ale co to je "sportovní auto"? Cestovní auto se silnějším motorem? Nebo se spoilerem a la Š120? nebo s namalovanými rychlými pruhy a cool zelenými výbojkami na podvozku?
4) a tak celá tahle diskuse je (pokud vynecháme mizivé množství lehkých zadokolek pro pubertální jedince, kteří se potřebují předvádět před samicemi) de facto o ničem.
5) Sportovní předokolka tedy jaksi není skladem... a pokud (jako zvláštní mutace) je od nějakých závodních (resp. soutěžních) vozů odvozen cestovní vůz a nabízen jako "sportovní", poznáte jej snadno podle toho, že to není předokolka, ale spíše 4x4 (či v nouzi zadokolka pro ty, co na čtyřkolku nemají). Jenomže tímhle vyjádřením jsem popíchnul tolik místních uhrovatých mládenců, že byste mi nejraději vypíchli oči, co? :-!
PS: a pokud hledáte v předokolce zábavu (pozor zábava není sport!), potom je opravdu nejlepší krotit tu Fabii I. RS TDI. Alespoň se chalani naučíte řídit... I když je i tenhle vůz na většinu z vás asi už dost přemotorovaný ;-)
Velice obsáhlý příspěvek, ale bohužel jeden velký nesmysl a blud. Pokud je u tebe auto s předohrabem vhodný pouze na cestování, tak nemá vůbec význam s tebou něco dál diskutovat.
Já si myslím, že je to hodně o osobních preferencích. Žádné z těch aut není určitě chybný nákup.
Golf je nejcivilizovanější, má nejhodnotnější interiér, nabízí praktičnost ve spojení s živostí a zábavou a to přece u hot hatche jde. Je uniformní,není řvavý, vadila by mi snad jen elektrická ručka a pocit toho,že budgetový sourozenec Seat Leon je rychlejší..
Peugeot je designovka s povedeným podvozkem,a silným motorem. Mě osobně se moc nelíbí, ale věřím že svojí cílovku má.
Megane má skvělý motor,jednoduchou konstrukci,super podvozek, pěkné tvary.Na druhou stranu neumím si ho představit bez cupového podvozku,pořádných brzd,samosvoru a křiklavého laku. V takové specifikaci už stojí téměř 900tis. no a to je dost na spíše nepraktický hot hatch s nepříliš lákavým interierem..
Leon Cupra mi přijde ještě více uniformní než Golf,já tam nevidím nic tak sportovního ani odlišného. Je to možná tím, že je založen na relativně tvarově výrazném autě,jakým je základní Leon..Výkon je hustý,cena příznivá,určitě nebude tak ostrý jako Megane, zas je praktičtější a hezčí uvnitř..
Nějak mě ale neoslovuje,hot hatch je trochu i o imagi a jezdit Golfem GTi znamená jezdit praotcem všech HH, jezdit Meganem RS znamená jezdit petrolheady respektovaným autem a s Cuprou máte silného Seata..
Srdce by bralo Megana ve žluté s těmi nevkusnými červenými spojlery, rozum asi Golfa GTi 5dv. s manuálem v bílé s černými koly..
vyber z tychto aut je prave o osobnych preferenciach, nikto si nevybera z tychto aut podla udajov zrychlenia ani maximalky a ani podla spotreby ci objemu kufra..... kto chce megane rs tak si ho kupi aj ked ma povedzme horsie zrychlenie ako seat a naopak kto chce praotca HH golfa gti tak s tym cupra ani megane vobec nezamavaju a pojdu do golfa bez mihnutia oka a tak to ma byt, kazdy ma svojho favorita a kazdy si chce kupit svoju legendu a svoju srdcovku, hadat sa na nad tym ze ja mam viac ako niekto iny je nezmysel alebo sa hadat na desatinach.... mne osobne sa z tejto stvorice paci najviac leon cupra a nikto mna osobne nepresvedci ze mam ist do golfa alebo megana a rovnako ani ja nikoho nepresviedcam o tom ze najlepsia je cupra... kazdy mame svojho favorita a o tom to je.... o tom su auta :yes:
Já osobně bych neměl problém s Leonem jako alternativou ke Golfu... jediné co mi vadí jsou 19" v základu, to považuju trošku za "overkill", ale jinak se mi Leon líbí víc, uvnitř i venku... nikde mu nic nechybí... a pár koní mu přebývá :-)
U nás je na výber aj "slabšia" 195 kW verzia s 18kami v základe (za skvelú cenu 24900 eur). Keďže tá má tiež v základe samosvor VAQ, nevidím veľký dôvod priplácať za 206 kW verziu.
V ČR je myslím 280 levnější než 265 na Slovensku. :-) 265 nechybí nic (tedy má DCC, VAQ - to byla první věc, na kterou jsem při uvedení koukal, jestli to není jako Performance u GTI). Pro mne je nejzajímavější třídveřová 265, ale s cenou, jakou nastavili pro pětidveřovou 280, dovozci asi moc nedává smysl nabízet "nižší" verze.
No právě, 280 5-dvířko je (zatím ?) v ČR nastaveno cenově tak, že vlastně ostatní verze nemá cenu třeba na Slovensku řešit. Škoda, mohli šoupnout vrcholný 5-dvířko výš a s 3-dvéřovou 265 začínat klidně pod někde mezi 600 a 650t. Tedy nevím jestli mohli, ale mně by se to tak líbilo. ;-)
Právě. To není o tom, že by člověk za 670 dostal málo, ale o tom, že nedostane, co chce. Je možné, že bys je na nějakou symbolickou slevu navíc ukecal, respektive extra výbavu. Jen pro ujasnění, když píši dojednat dovoz, myslím přes zastoupení v ČR. Že to sami od sebe nenabízí, neznamená, že to nejde objednat.
Kde sa Ti podarilo vyskúšať Cupru? Ja som sa pýtal na zvezenie u nás a bolo mi povedané, že prvá predvádzačka Cupra na SK príde až v júni, dovtedy smola.
Čtyři ostré předokolky, čtyři různé přístupy. Škoda, že není místo pro pátou - Astra OPC si o účast přímo říká. Na papíře jsou si dost podobné, řekl bych ale, že v reálu se zase tak moc křížit nebudou a já si je teď rozkastuju pohledem teoretika, který neseděl ani v jednom z nich...
Takže tu máme Leona. Skvělá value for money. Teda v tomto případě spíš horses for money. Zmíněná Astra OPC by mu pleskla přes prsty, ale ta ve výběru není. Leon si koupím, když chci za své peníze co nejvíc auta, koní a rychlosti. Jako bonus k tomu dostanu právo jen tak mimochodem trousit nadřazené poznámky o nejrychlejší předokolce na Nordschleife a přiznejme si, to potěší.
Pak tu je grandpére Megane.. Pomalu čekající na důchod, přesto v kondici věkem nepoznamené. Vzhledem k pozici a jménu, jaké si RenaultSport za poslední roky vybudoval, mu může být ostatní konkurence docela jedno. Až mám tendenci říct, že největším konkurentem MRS je MRS--> nová generace je za dveřmi a potenciální kupec může zvažovat, že si prostě počká... Zkrátka ti nejvíc hardcore jezdci budou mířit primárně do autosalonu s rodidlem ve znaku. Tuší totiž, že právě tam dostanou auto, kterému po několika kolech na okruhu neshoří brzdy ani motor, a které následně spocenému a oddychujícímu řidiči v duchu řekne "A to je jako všechno?"
Co Golf? Dražší a pomalejší bratr Leonu. Dává vůbec smysl, když používá tu samou techniku, ale nechá si za ni zaplatit podstatně víc? No jistě. Ostatně, vsadím boty, že na papíře totálně nezajímavé GTI bude mít větší tržní podíl, než zbylí tři vyzyvatelé dohromady. 40 let piplaná komplexnost bude na Evropany působit stále stejně dobře... a další doplnění už nechám na Iudexovi :-)
No a nakonec tu máme RCZ-R. Trochu mi v té čteřici nesedí, protože hraje jinou cenovou ligu (a slevy prodejce tady netahejte, ty na tom nic nezmění) a nemůžu se zbavit pocitu, že OPC by zapadlo daleko víc. Už samotná cena jej diskvalifikuje. Nepoužitelná zadní sedadla jeho vymezení jen potvrzují. RCZ-R má svůj vlastní píseček. Píseček nejlepšího sportovního Peugeotu za.... pffff..... mnoho let... A troufám si tvrdit, že jednoznačným lídrem pískoviště je i ve třídě předokolkových kupé. Auto pro designové i technické labužníky. A na 99,9% budoucí ceněný klasik a youngtimer...
PS: Pro přístě bych speciálně pro ádu zařadil Golfa GTD, pro Toppera Cedník a chybět by neměla an C5 s hydractive, kdyby se náhodou někdy vrátila Kylie >:-[]
Myslím, že RCZ-R tam "nesedí" záměrně... je to hezká ilustrace alternativy, včetně toho, kolik tě bude stát.
Pokud by to byly kombíky v malé naftě, pak ano, takový cenový rozdíl by z toho srovnání dělal nesmysl. Ale tady si umím představit, že někdo, kdo má na RCZ-R, může zvažovat alternativu třeba v podobě MRS a vice versa.
Určitě ano, já si ale dovedu představit i opačnou situaci, kdy někdo po shlédnutí ceníku vyřadí RCZ-R s tím, že na něj prostě nemá nebo mu to s ohledem ke schopnostem MRS přijde moc...
Rozhodně. Smyslem článku je ale právě pohled na dvě novinky (RCZR a Cupra) v konfrontaci s etalonem, respektive dvěma tvářemi etalonu jak o nich píše Iudex (více hot nebo více heč).
Ja som niektoré z nich jazdil, ale s Tvojím teoretickým pohľadom v zásade súhlasím. ;-)
Cupra je teoreticky kráľom, neskutočná power for money, kombinujúca techniku GTI s výkonom rovnakým, resp. vyšším než M RS, pričom ako bonus je i najrýchlejšou predokolkou na NS. Cupru som nejazdil (a ani nik z nás, nakoľko podľa mojich zisťovaní bude dostupná až v júni/červnu), ale poznajúc jeho "orgánodarcu" GTI a vychádzajúc z testov, kde hovoria o prekvapivo civilnom jazdení pri danom výkone, trúfam si povedať, že to bude stále univerzálne použiteľné auto, zrejme len o máličko tvrdšie, ako GTI (a hlavne 5dv. Cupra na 18kach bude podstatne civilnejší hotheč, ako M RS). Vyberajúc dnes HH, bola by Cupra najhorúcejším favoritom.
M RS je na tom športovom okraji kategórie hotheč: menej hatch, viac hot a pre tých, ktorým ide o rýchlosť a športovosť a výlety na okruh (ako Thomasinovi), je to zrejme ideálna voľba; divoký prejav, výrazné tvary ("hečkupé"), ale i tvrdosť podvozka na hranici použiteľnosti pre naše cesty (ale ideál pre okruhy).
GTI je presne na opačnom konci spektra hothečov, ako M RS: civilný, pri normálnej jazde prekvapivo kultivovaný a komfortný aj na 18kach (a kto si priplatí za DCC, subjektívne komfortný ako na 17"); z tohto jeho charakteru niekedy vzniká klišé o jeho "bezpohlavnosti", čo však nie je úplne pravda, lebo pri dravej jazde predčí aj výkonnejších súperov a jeho nesmierne efektívny samosvor VAQ vyrovnáva výkonový handicap na silnejšie stroje (napr. Focus ST napriek vyššiemu výkonu za GTI nestíha). Len to všetko robí bez veľkého divadla (hoci s DSG vie aj pekne strieľať do výfuku) a akoby s prstom v nose a vytýkať sa mu z hľadiska jazdy dá len málo (ako napr. elektronická ručka).
RCZ R: komu stačí dvojica dverí, ten v podstate nepotrebuje hatchback a môže brať rovno toto kupé, určite vizuálne narobí viac parády, ako bežný trojdverák. Testy potvrdzujú, že to je úplne iné auto, ako bežné RCZ, notabene bežné Peugeoty a klišé o Francúzoch tu vôbec neplatia, jedine pomer výkonu a objemu môže vzbudzovať trochu nedôvery a i cena je trochu vyššia.
Jen malá oprava, stealth už s Cuprou jezdil.....očekávám blog. ;-) Jinak ovšem jste to ty a Wawris shrnuli pěkně. Dodávám, že o REÁLNÉ koupi, nikoliv teoretickém plkání, toho kterého favorita pak rozhodují i opravdové maličkosti.
Pri autách platí to isté, čo pri fototechnike či inej elektronike: keby človek počkal, mohol mať niečo lepšie, výkonnejšie, lacnejšie... len by sa mohlo stať, že by stále len čakal... a nejazdil.
[odkaz]
Tak tak. Docela jsem se bál, že si z toho budeš dělat hlavu, ale tak to holt v životě chodí, a kdo s tím nesouhlasí, je v případě horším jen a pouze snílek... nebo veteránista v případě lepším. Ale ono jezdit s veteránskými značkami nebo nějakou raritkou do práce není zrovna to pravé ořechové...
Kdo dlouho jen čeká, dlouho nic nemá. A i když to s tím tak úplně nesouvisí, hned se mi vybavilo Čapkovo:
„Je potřeba jisté lenosti k plnému ocenění života. Člověk, který tuze spěchá, dojde jistě k cíli, ale jen za tu cenu, že se nepodíval na tisíceré věci, které cestou minul.“
A já bych z nich vybral Golfa. Zvlášť pokud to má být na denní ježdění...je nejpraktičtější, nejméně žere a bude nejkvalitnější. A v neposlední řadě nejlépe podrží cenu.
Ne, promiň, v tomto případě moje zabedněnonst... myslel jsem na peníze a ne na koně :-) .
Dalo by se polemizovat klasickou větou... je to otázka priorit a záleží, co od toho auta čekáš. Největší problém je to pro RCZ-R, které je jednak drahé a dvak nepraktické. Cupra se svým prostorem a cenou se konkurence od Toyoty nebo Nissanu moc bát nemusí.
S RCZ som mal tú česť, ale "iba s 200k" verziou. Bol to ale iba taký rýchly test z Bratislavy do Grazu a späť. Návykové, ale len taká imidžovka za 28.000€. "R"ko za 39.000€ je už naozaj mimo misu svojou cenou a výkonom. Počet predaných kusov v celej Európe nepresiahne určite ani do 300ks pri tej cene.
Leon je z tých vozidiel určite najlepšia voľba čo do ceny aj kvality (manželka má Leona a veliká spokojnosť (nie zas Cupru...)).
Ale ako som písal, pri tomto výkone by som ja osobne už uvažoval nad autom s náhonom zadných, resp. všetkých kolies. Ale to aj posúva cenu o dosť hore.
Asi bude záležet na "investičních možnostech". 200k nabídne v zadokolce třeba GT86, pak se jde už cenově nahoru. BMW, Nissan s jeho 370Z a následně je to neomezené...
Já bych klidně předokolku s vyšším výkonem zkusil. Samozřejmě alespoň s diferákem na přední nápravě - což je ale při akceleraci z nuly stejně nepotřebné...
(teda pokud si nenasadíš na zadní kola roury z novoduru) a nezažiješ tu nádheru jízdy dveřma napřed jako rallydriver. Rozdíl už je jen v rychlosti Ogier jede 140, Kresta 138 a já 39. :-!
že v této třídě má hodně lidí svého favorita už vybraného (byť i iracionálně), takže nevím, jestli by vybírali nějak extra horlivě. Osobně bych asi za své peníze chtěl co největší výkon. Mnoho lidí zde píše, že by ten výkon stejně nevyužili a nedokázali by takové auto dostat na limit. To já také ne, ale dostat auto na limit vlastně není zas tak dobré. Vlastně jste ho pokořili, vyhráli jste, ale už není dál z čeho čerpat. Daleko zajímavější je podle mě potenciál - že příště z něj dostanete víc; že příště si dovolíte víc. To je kouzlo aut s vysokými výkony. Vyrazil bych tedy asi do dealerství Seatu, ale nakonec bych zřejmě stejně skončil u VW s Golfíkem.
Zrejme to bude tak, ako písal Emel: nie komplexný výpočet hot predokoliek, ale dve aktuálne novinky v kontexte dvoch klasikov - predstaviteľov opačného prístupu ku kategórii hotheč.
Já pochopil záměr jako prezentovat dvě novinky a poměřit je s etalonem. Jinak by tu měli být ještě Focus, Octavia, Astra, možná Giulietta... a za ceny RCZR by tu klidně mohlo být i V40T5 nebo A250 Sport.