Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ostré předokolky: Co koupit?

V poslední době se objevila hned čtyři sportovní auta s pohonem předních kol, která si přímo konkurují. Tři mají karoserii hatchbacku, jedno je zajímavě tvarované kupé. Otázka je již tradiční – co koupit?
Zpět na článek
21. 4. 2014 20:24
21. 4. 2014 20:53
22. 4. 2014 10:59
21. 4. 2014 20:40
21. 4. 2014 20:57
21. 4. 2014 21:25
21. 4. 2014 22:14
22. 4. 2014 08:28
21. 4. 2014 20:49
22. 4. 2014 07:43
22. 4. 2014 00:44
22. 4. 2014 08:18
22. 4. 2014 08:48
22. 4. 2014 09:08
22. 4. 2014 09:34
22. 4. 2014 09:46
22. 4. 2014 10:12
22. 4. 2014 10:22
22. 4. 2014 11:17
22. 4. 2014 08:31
22. 4. 2014 10:24
22. 4. 2014 10:26
22. 4. 2014 13:54
22. 4. 2014 08:40
22. 4. 2014 08:52
22. 4. 2014 08:59
22. 4. 2014 10:04
22. 4. 2014 09:06
22. 4. 2014 09:31
22. 4. 2014 09:36
22. 4. 2014 10:33
22. 4. 2014 10:56
22. 4. 2014 11:01
22. 4. 2014 11:04
Avatar - flyboyeda
21. 4. 2014 19:55
Nekoupil bych ani jedno
:-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
21. 4. 2014 20:07
Re: Nekoupil bych ani jedno
ved nemusis ;-)

ja napriklad by som asi zvolil nieco mensie a lahsie na beznu zabavku..... taky swift sport sa mi paci a celkom sa mi pozdava aj klasicky mini cooper. Nie som narocny, ocenim skor nizku hmotnost, hravost, jednoduchost a kompaktnost ... nejak netuzim po megavykonoch a nehltam desatinky v zrychleni..... mam rad hravost a moj favorit na zabavu by bol asi swift sport
22. 4. 2014 07:36
Re: Nekoupil bych ani jedno
Swift sport je dobrá volba, ale - a to je pro tato auta typické - dřív, nebo později ti výkon začne chybět a začneš "megavykony a desatinky pri zrychleni".
Nebo nastane opacny efekt - sportovní jízda ti začne vadit a přesedneš na něco komfortnějšího.
21. 4. 2014 20:56
Re: Nekoupil bych ani jedno
Nevadí, ešte trochu šetri a mama ti na tú kolobežku niečo doloží, neboj. ;-)
21. 4. 2014 23:40
Re: Nekoupil bych ani jedno
To je dobře že nás o tom informuješ! :yes: Děkuji. ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
22. 4. 2014 07:36
Re: Nekoupil bych ani jedno
To leda kdyby tady tak bylo Clio V6 se nejlepšejší koncepcí MR, že? >:D
22. 4. 2014 12:56
Re: Nekoupil bych ani jedno
jéžišmarjá píšeš to sem, jako kdyby o tom někdo pochyboval...
21. 4. 2014 20:08
máte tam chybu
Hej novinářská jelita z Auto.cz jste si jistí těmi pohotovostními hmotnostmi. Mě se zdá, že tam máte chybu. Zkuste jí najít a příště lépe opisujte.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - fOE
21. 4. 2014 20:21
Re: máte tam chybu
Pan Bezchybny? Mozna. Pan Slusny ale zcela jiste ne. :no:
21. 4. 2014 20:33
Re: máte tam chybu
stránky o autech ? Možná. Zcela profesionální a nezaujatý web ale zcela jistě ne.
Avatar - Choochoo
21. 4. 2014 20:25
Re: máte tam chybu
Ikdyz to na auto.cz neni zadna slava, tak si porad myslim, ze by tu mohla byt aspon kultura. Trochu se nad sebou zamysli ;-) :no:

Jinak z vyse uvedenych asi toho Leona, 100tis na M egana je dost rozdil a jedine 5dv.
21. 4. 2014 20:31
Re: máte tam chybu
kultura nekultura, mají tam chybu a lžou. Jinak kvalitní reakce pod článkem čtu vždy když vyhraje škodovka v nějakém testu.
Avatar - Choochoo
21. 4. 2014 21:55
Re: máte tam chybu
Ze vyhrae Skoda na auto.cz uz snad nikoho neprekvapuje ;-) Tady ale jako napotvoru chybi
22. 4. 2014 09:35
Re: máte tam chybu
Dobrý den,

pohotovostní hmotnosti se mohou lišit v závislosti na výbavě. Speciálně pro Vás jsme překontrolovali údaje v článku a opravdu se shodují s údaji výrobce.

Děkujeme tedy za podnětný komentář.

S pozdravem, tým auto.cz
Avatar - Emel
22. 4. 2014 09:38
Re: máte tam chybu
Bylo by fajn, pokud by byla možnost ta auta při testech zvážit...

Ale jinak věcná a slušná odpověď na buranský dotaz :yes:
22. 4. 2014 11:05
Re: máte tam chybu
Teď jen doufám, že jste vzali v potaz fakt, že některé automobilky/ jejich zastoupení udávají pohotovostní a jiné provozní, nehledě na to, jak to v katalogu označí. Plus v tom někdy mají chyby.

Nicméně za reakci :yes:
Avatar - iudex
22. 4. 2014 11:16
Re: máte tam chybu
No môj TP uvádza "prevádzkovú hmotnosť" a ani po odpočítaní obligátnych 75 kg na vodiča sa nedostanem na výrobcom udávanú pohotovostnú hmotnosť, takže ten údaj je tiež skôr orientačný, ale ide o pár kg, takže pre potreby porovnania to stačí.
22. 4. 2014 11:28
Re: máte tam chybu
Hmotnost v katalogu nezahrnuje příplatkovou výbavu. Bývá to tam i napsané. A měl jsem za to, že v TP také není přesná hmotnost daného kusu.
22. 4. 2014 11:48
Re: máte tam chybu
Určitě v TP není přesná hmotnost daného kusu, protože výrobce stanovuje jakési ZTP (jestli si to označení dobře pamatuju) a to je rozlišeno motorem, karoserií a převodovkou a asi možná základním stupněm výbavy (závisí to na výrobci). Ale to jestli auto má elektrická okna i vzadu či jinou výbavu o váze třeba 5kg to nezohledňuje, takže hmotnost v TP se od té skutečné hmotnosti konkrétního vozu liší.
22. 4. 2014 12:06
Re: máte tam chybu
Tak jsem si myslel, že to je. A že by se tedy hodnota v TP měla shodovat s katalogem, pokud udají hmotnost dle evropské normy (a auto má ECWVTA) - ta předepisuje právě toho řidiče, množství paliva atp. Samozřejmě, pokud katalog vůbec neuvádí údaje pro pětidveřovou verzi (druhý pár dveří je jako příplatek), tak je možné, že pětidveřový kus bude mít v TP trochu jiné číslo.
22. 4. 2014 12:24
Re: máte tam chybu
Domnívám se, že pohotovostní hmotnost Peugeotu RCZ-R je 1280 kg a ne 1355 kg jak uvádíte. Nehledě na to, že jste to uváděli i v minulých článcích o tomto voze a to 1280 kg. Hmmm tak jste asi lhaly minule.
22. 4. 2014 12:45
Re: máte tam chybu
Je zde možnost, že první uváděná hmotnost je bez normovaného eurořidiče.

Každopádně oficiální data Peugeotu říkají 1355 kg.

S pozdravem, Ondřej Chamilla
22. 4. 2014 19:03
Re: máte tam chybu
No v tom případě tam máte provozní hmotnost. Pohotovostní je bez bez řidiče. Ale to jistě víte jako " profesionální web o autech" >:D
Jinak zde je vysvětlení mezi pohotovostní a provozní tak tu neklamte lidi amatéři.
[odkaz]
Avatar - šmoula nešika
22. 4. 2014 13:31
Re: máte tam chybu
Jak už psali kolegové diskutéři, je v tom šrumec, když jsem posledně hmotnosti hledal (a opravdu konkrétně suchou/pohotovostní/provozní), lišily se údaje i o 100 kg; každý výrobce má jinak nastavené rezervy u výbav, no a když použijí ještě jinou metodiku měření provozních kapalin a hmotnosti řidiče (jestli je jediná, nechť mě opravte), je v tom fakt binec, že jedině, aby redaktoři jezdili s plechovkami od coly na vrakáč a to auto si tam nechali zvážit. >:D Některá renomovaná auto periodika si to myslím fakt speciálně váží (tuším, že snad EVO), ale to bychom po ACZ chtěli už opravdu moc... ;-)
Avatar - praděda7
21. 4. 2014 20:11
Renault nebo Cupra
No nevím, nevím. Cupra má 10 kw k dobru a je o 50kg lehčí, tak ta Severní smyčka asi sedí. Jmenované B´stony jsou velmi dobré gumy.........
Rozbalit vlákno
0
21. 4. 2014 20:24
A astra?
A Astra OPC asi neexistuje. Ta Golf GTI předjede 2x krom toho Golf GTI je v základu 3dv ne 5dv a za 5dv se připlácí asi 32 tis... Dle konfiguratoru na vw.cz
Rozbalit vlákno
5
21. 4. 2014 20:36
Re: A astra?
Největší německý konkurent VW a spol neexistuje, jezdí stejně rychle, možná i rychleji, když je schopný řidič, tak asi proto. No a hlavně, vysoká hmotnost a ještě k tomu se páni redaktoři neumí zorientovat v logicky uspořádaných tlačítkách !
Avatar - Emel
21. 4. 2014 20:53
Re: A astra?
Však on třeba Focus taky není špatný... tohle nemá být vyčerpávající výběr.
22. 4. 2014 10:14
Re: A astra?
Dobrý den,

děkujeme za upozornění, položku pětidveřová karoserie za 28 300 Kč jsme v ceníku přehlédli.

Astra OPC by ve výběru jistě být mohla, zaměřili jsme se však na novinky poslední doby. Neberte to tedy jako diskriminaci rovněž povedeného Opelu.
Avatar - iudex
22. 4. 2014 10:59
Re: A astra?
Oceňujem, že reaguješ v diskusii a ešte viac oceňujem, že reaguješ vecne a slušne (aj na nie slušné príspevky). Toto je tá správna cesta :yes: (wl mal pravdu, keď dal na Teba pozitívne referencie). ;-)
21. 4. 2014 20:40
Výběr
Tak osobně můžu napsat, že ani jedno auto bych nedokázal dostat na limit. A vůbec mi nevadí, že nejsem takovej drajvr jako většina zdejších světaznalců, jako třeba Topper, který ocení " skor nizku hmotnost, hravost, jednoduchost a kompaktnost ..." Netuším, co všechno kočíroval, když tohle napíše. Ale:

z tý čtveřice jsem měl možnost jezdit s frantíkama, a já bych bral Megana RS. Naprosto pohodová raketa použitelná i v cupu na každej den. Kdo píše opak, nejel v tom, nebo prostě to auto chce za každou cenu pomluvit. RCZ je "něco jinýho", ale bral bych ho jen pro zábavu. To auto hraje hlavně na vizuální notu, a nedivím se, že se dost lidí ohlédne. Rád bych zkusil i Seata, snad bude šance. No a GTI? Nějak mě neláká. Mně přijde jako HH malinko bezpohlavní, taková šedá myška v davu. Pokud chci top HH, měl by být na první pohled odlišitelný od běžných modelů. Tím nechci napsat, že svezení není super. Ale mám dojem, že auto, kterýmu na záda dejchá i bachratá Octavia RS , asi zas taková bomba nebude...

A jak psal někdo výše, ona to není jen tato čtveřice. Astra, Civic... Výběr je širší. A to je pro zákazníka dobře.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
21. 4. 2014 20:57
Re: Výběr
Počkej počkej, jaký Civic, 1.8 107kW?

Nenápadnost Golfu není apriori nevýhoda, HH je kompromis... záleží co od toho čekáš.
Avatar - woody-alien
21. 4. 2014 21:05
Re: Výběr
K tomu GTI....a tobě se zdá třeba Cupra víc odlišená od běžných verzí než GTI ? Můžeš oponovat, že Leon má jistý sportovní (nebo spíš sportovnější než Golf) nádech už v základu, ale jinak...GTI je od běžného Golfu naprosto zřetelně odlišené několika výraznými markanty, řekl bych že i víc než třeba Golf R, a ta jeho "šedomyškovost" vyplývá spíš z celkové stavby základního modelu. No a to s tím dýcháním na záda od bachraté Octavie RS bych ještě zvážil, obzvlášť pokud se bavíme o verzi Performance.

Taky nejsem bůhvíjakej drajvr, ale ta topperova poznámka svoji logiku má. V případě SSS se nízká hmotnost a dobrá vyváženost projevují tím, že to auto baví, i když je o hodně slabší. Ovšem taky nevím, jestli si to topper jenom někde nevyčetl... ;-)
Avatar - trapid
21. 4. 2014 21:25
Re: Výběr
Topper píše ze své zkušenosti - jedno lehké, jednoduché a kompaktní auto už přece kočíruje. A taky se u něj rozhodně na nějaké desetinky při zrychlení nehraje - ani to nejde.

Má totiž feldu.
Avatar - 3_diamanty
21. 4. 2014 22:14
Re: Výběr
jazdim feldou aj lancerom sportback a aj pajerom sem tam ... a kedysi som sa dost najazdil aj fabiou

ale inak mas pravdu s tou feldou... s nou jazdim najcastejsie, potom lancer
22. 4. 2014 08:28
Re: Výběr
Souhlasím s tebou, ale jak jsem psal, Leona jsem ještě neřídil, takže neumím posoudit.

S tím odlišením: ono jich ještě tolik nejezdí, ani těch běžných, takže zatím se to rozeznat dá. Každopádně to bude asi výborný svezení. S tím golfem je problém, že jsou jich plný silnice, kdejakej garážovej tuner přidá pořádný křídlo, laminátovej nárazník, a pak to dopadá jak s těma pseudo Octaviema RS, který maj na mřížce hrdý logo, pořádnej nárazník z vrakáče, a pod kapotou jim tluče 1,6 MPI, nebo, v lepším případě, sazomet 1,9 TDi. A k takovýmu RSu patří i posaz ala snowboard... Levá ruka na volant a bokem kupředu. :-)

S Octou II RS TSI jsem měl možnost se svézt, a nějak unešenej jsem nebyl. Prostě rychlej kombík. Ale těch je na výběr dost. To spíš třeba Laguna GT 2,0T s 4controlem byla jinej zážitek. To srovnání s GTI jsem myslel výkonově, GTIčko, natož performance, nemám, a ani netoužím mít najetý.

A na Toppera jsem reagoval proto, že netuším, co všechno měl v ruce, ale podle jeho velice zasvěceného příspěvku soudím, že se mu zde v řízení a zkušenostech vyrovná málokdo... ;-)
Avatar - Ada je zase tady
21. 4. 2014 20:44
Ostré předokolky?
To je protimluv. Lehký benzínový motor nedokáže zabezpečit natolik dostatečný přítlak na přední nápravě, aby byl takový vůz opravdu "ostrý". Proto je lepší pořídit čtyřkolku. Tím však automaticky odpadají ty francouzské "zázraky". Anebo namontovat pod kapotu těžší diesel. Taková Fabia Mk.I. RS, 19, TDI PD 96kW byla docela zábavná. A právě o zábavu u těchto vozů přece jde, protože jinak je jejich užitná hodnota velice nízká. ;-)
Rozbalit vlákno
15
Avatar - poterienko
21. 4. 2014 20:53
Re: Ostré předokolky?
Jel jsem s poměrně slabým Avensisem se základním dieselem 91kw a na dvojku jsem na suchu protáčel kola, takže to chce ještě těžší diesel :D.

Ale vážně, pod zábavou si více představím něco zado, nebo vše kolkového. Zábava je pro mne dostat auto i do smyku, který mohu kontrolovat plynem.
Avatar - Ada je zase tady
21. 4. 2014 23:37
Re: Ostré předokolky?
A napsal jsem něco jiného? :-O
21. 4. 2014 20:55
Re: Ostré předokolky?
Pokud je pro tebe synonymem slova zábava slovo bezradný souboj s nedotáčivostí a bezmocně protáčející se vnitřní kolo v každém výjezdu ze zatáčky pak ano, pak je Fabia RS první generace zábavná. >:D >:D >:D
Avatar - Emel
21. 4. 2014 21:24
Re: Ostré předokolky?
Teď jsi úplně mimo, je vidět, že se dostáváme daleko od aut, s kterými máš nějaké zkušenosti.

Užitná hodnota Golfu GTI je úplně stejná jako u normálního Golfu.
Avatar - JDM
21. 4. 2014 21:53
Re: Ostré předokolky?
zase vedle >:D >:D
21. 4. 2014 22:12
Re: Ostré předokolky?
Ádo, ty tdiočkoidní diskusní parazite!!!

Užitná hodnota Golfu GTI než GTD nebo TDI RS je to sice prima zábavná sportovní hračka, ale pro běžný provoz bych prostě auto s TDi je opravdu nedokáže zábavný (o jízdní dynamice) a že stojí za to uvazovat o těžkými dieselových motorech těžší motor více namáhané díly přední nápravy :no:

Dneska moderní auto GTD nebo TDI RS potřebuje diesel úpravy s DPF (diesel particular filter) filtr se zanesl sazemi z výfukových plynů, aby se to jezdíte podařilo pouze krátké trasy :yes: >:D

PS:- :no: ! DIESELový motor nedokáže ! :no:
21. 4. 2014 23:03
Re: Ostré předokolky?
OK, že s ním nesúhlasíš, ale prečo musí byť tvoj prejav primitívnejší ako jeho?
24. 4. 2014 07:31
Re: Ostré předokolky?
V čem je mezi nimi rozdíl?
21. 4. 2014 23:18
Re: Ostré předokolky?
Teda tak hloupou reakci jsem tady už dlouho nečetl! Tvrdit, že zábavná předokolka potřebuje hlavně těžký motor (tudíž zákonitě bude hnusně nedotáčivá), to je jasný výrok na výhru ve Zlatém ventilku! >:D >:D >:D
Avatar - Ada je zase tady
21. 4. 2014 23:39
Re: Ostré předokolky?
Asi neumíš číst. :no:
22. 4. 2014 06:34
Re: Ostré předokolky?
Spíš tvrdí, že předokolka na něco takového nemá. Ne, že musí mít těžký motor, aby fungovala jako "ostré" auto.
Avatar - šmoula nešika
22. 4. 2014 13:52
Re: Ostré předokolky?
:yes: Jistě za tu větu nominuji. Jinak, samozřejmě je zadokolka jako sportovní auto pravější (což ovšem konkrétně u hot-hatchů moc neplatí), ale nedá se říct, že by pohon zadní nápravy a rozložení hmotnosti byly nějak důležitějšími údaji než nastavení podvozku, hmotnost jako taková, chování v náročnějších podmínkách, celkové konstrukci kastle, motoru a podvozku... Dnes to již takové není, ale v 60. letech byla auta s koncepcí „vše vpředu“ mnohem lehčí. Předokolka prostě patří do slabších, ale to naopak (nebo právě proto) neznamená, že by byla automaticky poddimenzovaná.
22. 4. 2014 09:22
Re: Ostré předokolky?
Co to tady píšeš za nesmysly? Motor musí být co nejlehčí, aby bylo možný vyrábět to auto vyvážený. Ne že máš 80% hmotnosti na předku a auto v každý zatáčce chce jet rovně. Těžký TDI je zrovna zářnej příklad toho jak to nemá vypadat. Pravda v zimě se s tím díky těžký nápravě jezdí výborně, ale pokud se s tím snažíš jet rychle, tak zjistíš, že je to auto do zatáček právě díky těžkýmu předku hrozně neohrabaný a pořád se snaží jet ze zatáčky po tečně ven.
Avatar - Ada je zase tady
22. 4. 2014 22:59
Re: Ostré předokolky?
Houby s octem.

1) termín sportovní předokolka je nesmysl. Může existovat předokolka se silným motorem, ale nijak sportovní nebude. Předokolka bude stále jen cestovní auto.

2) auto je především dopravní prostředek, které by tě mělo dopravit bezpečně, pohodlně a levně z místa A do místa B. K tomu se hodím předokolka lépe, než zadokolka a auto s dieselem lépe, než vozidlo se zastaralým zážehovým motorem.

3) chápu termín závodní auto, ale co to je "sportovní auto"? Cestovní auto se silnějším motorem? Nebo se spoilerem a la Š120? nebo s namalovanými rychlými pruhy a cool zelenými výbojkami na podvozku?

4) a tak celá tahle diskuse je (pokud vynecháme mizivé množství lehkých zadokolek pro pubertální jedince, kteří se potřebují předvádět před samicemi) de facto o ničem.

5) Sportovní předokolka tedy jaksi není skladem... a pokud (jako zvláštní mutace) je od nějakých závodních (resp. soutěžních) vozů odvozen cestovní vůz a nabízen jako "sportovní", poznáte jej snadno podle toho, že to není předokolka, ale spíše 4x4 (či v nouzi zadokolka pro ty, co na čtyřkolku nemají). Jenomže tímhle vyjádřením jsem popíchnul tolik místních uhrovatých mládenců, že byste mi nejraději vypíchli oči, co?
:-!

PS: a pokud hledáte v předokolce zábavu (pozor zábava není sport!), potom je opravdu nejlepší krotit tu Fabii I. RS TDI. Alespoň se chalani naučíte řídit... I když je i tenhle vůz na většinu z vás asi už dost přemotorovaný ;-)
23. 4. 2014 10:51
Re: Ostré předokolky?
Velice obsáhlý příspěvek, ale bohužel jeden velký nesmysl a blud. Pokud je u tebe auto s předohrabem vhodný pouze na cestování, tak nemá vůbec význam s tebou něco dál diskutovat.
21. 4. 2014 20:49
Astra OPC
Vim, ze je totest predokolek a ne hothatchu. Ale OPC mi tam chybi
Rozbalit vlákno
1
22. 4. 2014 07:43
Re: Astra OPC
Zejména to není test.
Avatar - moreczech
21. 4. 2014 22:40
Seat, Peugeot, VW ?
To snad né ?!? Tady je jediná volba....

RENAULT toujours !!!
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
21. 4. 2014 22:54
Re: Seat, Peugeot, VW ?
renault je najlepsia znacka suhlas..... >:D
Avatar - moreczech
21. 4. 2014 23:35
Re: Seat, Peugeot, VW ?
nejlepší značka je Mercedes, ale to by mohl snad vědět i takový bláhovec jako ty >:D
Avatar - Ada je zase tady
22. 4. 2014 23:00
Re: Seat, Peugeot, VW ?
>:D >:D >:D >:D >:D a vůbec nejlepší je ten s motorem z rendlíku >:D
24. 4. 2014 07:33
Re: Seat, Peugeot, VW ?
>:D :yes:
21. 4. 2014 23:04
Re: Seat, Peugeot, VW ?
Skús niečo iné, už si nudný.
Avatar - moreczech
21. 4. 2014 23:35
Re: Seat, Peugeot, VW ?
tak to každopádně !
22. 4. 2014 04:55
Re: Seat, Peugeot, VW ?
V lepším případě Klaudie...nudný je politicky korektní až příliš.
Avatar - Deathstar
22. 4. 2014 00:44
Výběr
Kurňa, to je zase diskuse- >:-[] >:-[] >:-[]

Pokusím se o civilizovaný příspěvek

Já si myslím, že je to hodně o osobních preferencích. Žádné z těch aut není určitě chybný nákup.
Golf je nejcivilizovanější, má nejhodnotnější interiér, nabízí praktičnost ve spojení s živostí a zábavou a to přece u hot hatche jde. Je uniformní,není řvavý, vadila by mi snad jen elektrická ručka a pocit toho,že budgetový sourozenec Seat Leon je rychlejší..

Peugeot je designovka s povedeným podvozkem,a silným motorem. Mě osobně se moc nelíbí, ale věřím že svojí cílovku má.

Megane má skvělý motor,jednoduchou konstrukci,super podvozek, pěkné tvary.Na druhou stranu neumím si ho představit bez cupového podvozku,pořádných brzd,samosvoru a křiklavého laku. V takové specifikaci už stojí téměř 900tis. no a to je dost na spíše nepraktický hot hatch s nepříliš lákavým interierem..

Leon Cupra mi přijde ještě více uniformní než Golf,já tam nevidím nic tak sportovního ani odlišného. Je to možná tím, že je založen na relativně tvarově výrazném autě,jakým je základní Leon..Výkon je hustý,cena příznivá,určitě nebude tak ostrý jako Megane, zas je praktičtější a hezčí uvnitř..
Nějak mě ale neoslovuje,hot hatch je trochu i o imagi a jezdit Golfem GTi znamená jezdit praotcem všech HH, jezdit Meganem RS znamená jezdit petrolheady respektovaným autem a s Cuprou máte silného Seata..

Srdce by bralo Megana ve žluté s těmi nevkusnými červenými spojlery, rozum asi Golfa GTi 5dv. s manuálem v bílé s černými koly..
Rozbalit vlákno
9
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2014 08:18
Re: Výběr
napisal si to perfektne :yes: palec hore

vyber z tychto aut je prave o osobnych preferenciach, nikto si nevybera z tychto aut podla udajov zrychlenia ani maximalky a ani podla spotreby ci objemu kufra..... kto chce megane rs tak si ho kupi aj ked ma povedzme horsie zrychlenie ako seat a naopak kto chce praotca HH golfa gti tak s tym cupra ani megane vobec nezamavaju a pojdu do golfa bez mihnutia oka a tak to ma byt, kazdy ma svojho favorita a kazdy si chce kupit svoju legendu a svoju srdcovku, hadat sa na nad tym ze ja mam viac ako niekto iny je nezmysel alebo sa hadat na desatinach.... mne osobne sa z tejto stvorice paci najviac leon cupra a nikto mna osobne nepresvedci ze mam ist do golfa alebo megana a rovnako ani ja nikoho nepresviedcam o tom ze najlepsia je cupra... kazdy mame svojho favorita a o tom to je.... o tom su auta :yes:
Avatar - Magister
22. 4. 2014 08:48
Re: Výběr
Souhlasím s tebou 100%. A pakliže to má být auto, s kterým budu denně jezdit, pak vyhrává logicky Golf GTI 5dveří. U mě po městě s DSG.
Avatar - Emel
22. 4. 2014 09:08
Re: Výběr
Já osobně bych neměl problém s Leonem jako alternativou ke Golfu... jediné co mi vadí jsou 19" v základu, to považuju trošku za "overkill", ale jinak se mi Leon líbí víc, uvnitř i venku... nikde mu nic nechybí... a pár koní mu přebývá :-)
22. 4. 2014 09:34
Re: Výběr
Možná by se dal dojednat dovoz 265. Otázka však je, jakou cenu by ti prodejce udělal, 280 je v ČR hodně levná.
Avatar - iudex
22. 4. 2014 09:46
Re: Výběr
U nás je na výber aj "slabšia" 195 kW verzia s 18kami v základe (za skvelú cenu 24900 eur). Keďže tá má tiež v základe samosvor VAQ, nevidím veľký dôvod priplácať za 206 kW verziu.
22. 4. 2014 10:12
Re: Výběr
V ČR je myslím 280 levnější než 265 na Slovensku. :-) 265 nechybí nic (tedy má DCC, VAQ - to byla první věc, na kterou jsem při uvedení koukal, jestli to není jako Performance u GTI). Pro mne je nejzajímavější třídveřová 265, ale s cenou, jakou nastavili pro pětidveřovou 280, dovozci asi moc nedává smysl nabízet "nižší" verze.
Avatar - iudex
22. 4. 2014 10:22
Re: Výběr
Je to tak, tá slabšia verzia u nás v prepočte stojí 684500 Kč, teda silnejšia verzia za 670t u vás je super kauf. Škoda nekúpiť. :-)
Avatar - woody-alien
22. 4. 2014 10:28
Re: Výběr
No právě, 280 5-dvířko je (zatím ?) v ČR nastaveno cenově tak, že vlastně ostatní verze nemá cenu třeba na Slovensku řešit. Škoda, mohli šoupnout vrcholný 5-dvířko výš a s 3-dvéřovou 265 začínat klidně pod někde mezi 600 a 650t. Tedy nevím jestli mohli, ale mně by se to tak líbilo. ;-)
22. 4. 2014 11:17
Re: Výběr
Právě. To není o tom, že by člověk za 670 dostal málo, ale o tom, že nedostane, co chce. Je možné, že bys je na nějakou symbolickou slevu navíc ukecal, respektive extra výbavu. Jen pro ujasnění, když píši dojednat dovoz, myslím přes zastoupení v ČR. Že to sami od sebe nenabízí, neznamená, že to nejde objednat.
22. 4. 2014 08:31
Můj výběr
Vzhledem k dostatečnému seznámení se s Cuprou, bych bral.... Cupru.
Megane RS jsem zkoušel taky, ale jen tři kilometry v Hradci ;-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - iudex
22. 4. 2014 10:24
Re: Můj výběr
Kde sa Ti podarilo vyskúšať Cupru? Ja som sa pýtal na zvezenie u nás a bolo mi povedané, že prvá predvádzačka Cupra na SK príde až v júni, dovtedy smola.
Avatar - iudex
22. 4. 2014 10:26
Re: Můj výběr
Btw. ak to zoznámenie s Cuprou bolo dostatočné, zaujímali by ma Tvoje dojmy. Kľudne i vo forme blogu.
22. 4. 2014 12:24
Re: Můj výběr
Měl jsem ji na testování přes importéra
Avatar - Covenant
22. 4. 2014 10:30
Re: Můj výběr
Stealt kdy se objeví blog s Cuprou..už jsem viděl tvé krátké video :-)
22. 4. 2014 12:24
Re: Můj výběr
Blog se objeví zítra ;-)
Avatar - iudex
22. 4. 2014 13:54
Re: Můj výběr
Už sa teším :yes:
Avatar - šmoula nešika
22. 4. 2014 13:54
Re: Můj výběr
Tak to už se těšíme. :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
22. 4. 2014 08:32
Spousta koní za pár šupů...
Čtyři ostré předokolky, čtyři různé přístupy. Škoda, že není místo pro pátou - Astra OPC si o účast přímo říká. Na papíře jsou si dost podobné, řekl bych ale, že v reálu se zase tak moc křížit nebudou a já si je teď rozkastuju pohledem teoretika, který neseděl ani v jednom z nich...

Takže tu máme Leona. Skvělá value for money. Teda v tomto případě spíš horses for money. Zmíněná Astra OPC by mu pleskla přes prsty, ale ta ve výběru není. Leon si koupím, když chci za své peníze co nejvíc auta, koní a rychlosti. Jako bonus k tomu dostanu právo jen tak mimochodem trousit nadřazené poznámky o nejrychlejší předokolce na Nordschleife a přiznejme si, to potěší.

Pak tu je grandpére Megane.. Pomalu čekající na důchod, přesto v kondici věkem nepoznamené. Vzhledem k pozici a jménu, jaké si RenaultSport za poslední roky vybudoval, mu může být ostatní konkurence docela jedno. Až mám tendenci říct, že největším konkurentem MRS je MRS--> nová generace je za dveřmi a potenciální kupec může zvažovat, že si prostě počká... Zkrátka ti nejvíc hardcore jezdci budou mířit primárně do autosalonu s rodidlem ve znaku. Tuší totiž, že právě tam dostanou auto, kterému po několika kolech na okruhu neshoří brzdy ani motor, a které následně spocenému a oddychujícímu řidiči v duchu řekne "A to je jako všechno?"

Co Golf? Dražší a pomalejší bratr Leonu. Dává vůbec smysl, když používá tu samou techniku, ale nechá si za ni zaplatit podstatně víc? No jistě. Ostatně, vsadím boty, že na papíře totálně nezajímavé GTI bude mít větší tržní podíl, než zbylí tři vyzyvatelé dohromady. 40 let piplaná komplexnost bude na Evropany působit stále stejně dobře... a další doplnění už nechám na Iudexovi :-)

No a nakonec tu máme RCZ-R. Trochu mi v té čteřici nesedí, protože hraje jinou cenovou ligu (a slevy prodejce tady netahejte, ty na tom nic nezmění) a nemůžu se zbavit pocitu, že OPC by zapadlo daleko víc. Už samotná cena jej diskvalifikuje. Nepoužitelná zadní sedadla jeho vymezení jen potvrzují. RCZ-R má svůj vlastní píseček. Píseček nejlepšího sportovního Peugeotu za.... pffff..... mnoho let... A troufám si tvrdit, že jednoznačným lídrem pískoviště je i ve třídě předokolkových kupé. Auto pro designové i technické labužníky. A na 99,9% budoucí ceněný klasik a youngtimer...

PS: Pro přístě bych speciálně pro ádu zařadil Golfa GTD, pro Toppera Cedník a chybět by neměla an C5 s hydractive, kdyby se náhodou někdy vrátila Kylie >:-[]
Rozbalit vlákno
14
22. 4. 2014 09:03
Re: Spousta koní za pár šupů...
Skvěle napsáno, prostě perfektní :yes: :yes: :yes:
Avatar - Emel
22. 4. 2014 09:06
Re: Spousta koní za pár šupů...
Myslím, že RCZ-R tam "nesedí" záměrně... je to hezká ilustrace alternativy, včetně toho, kolik tě bude stát.

Pokud by to byly kombíky v malé naftě, pak ano, takový cenový rozdíl by z toho srovnání dělal nesmysl. Ale tady si umím představit, že někdo, kdo má na RCZ-R, může zvažovat alternativu třeba v podobě MRS a vice versa.
Avatar - Enthusiastic.driver
22. 4. 2014 10:34
Re: Spousta koní za pár šupů...
Určitě ano, já si ale dovedu představit i opačnou situaci, kdy někdo po shlédnutí ceníku vyřadí RCZ-R s tím, že na něj prostě nemá nebo mu to s ohledem ke schopnostem MRS přijde moc...
Avatar - Emel
22. 4. 2014 10:42
Re: Spousta koní za pár šupů...
Rozhodně. Smyslem článku je ale právě pohled na dvě novinky (RCZR a Cupra) v konfrontaci s etalonem, respektive dvěma tvářemi etalonu jak o nich píše Iudex (více hot nebo více heč).
Avatar - iudex
22. 4. 2014 09:42
Re: Spousta koní za pár šupů...
Ja som niektoré z nich jazdil, ale s Tvojím teoretickým pohľadom v zásade súhlasím. ;-)
Cupra je teoreticky kráľom, neskutočná power for money, kombinujúca techniku GTI s výkonom rovnakým, resp. vyšším než M RS, pričom ako bonus je i najrýchlejšou predokolkou na NS. Cupru som nejazdil (a ani nik z nás, nakoľko podľa mojich zisťovaní bude dostupná až v júni/červnu), ale poznajúc jeho "orgánodarcu" GTI a vychádzajúc z testov, kde hovoria o prekvapivo civilnom jazdení pri danom výkone, trúfam si povedať, že to bude stále univerzálne použiteľné auto, zrejme len o máličko tvrdšie, ako GTI (a hlavne 5dv. Cupra na 18kach bude podstatne civilnejší hotheč, ako M RS). Vyberajúc dnes HH, bola by Cupra najhorúcejším favoritom.
M RS je na tom športovom okraji kategórie hotheč: menej hatch, viac hot a pre tých, ktorým ide o rýchlosť a športovosť a výlety na okruh (ako Thomasinovi), je to zrejme ideálna voľba; divoký prejav, výrazné tvary ("hečkupé"), ale i tvrdosť podvozka na hranici použiteľnosti pre naše cesty (ale ideál pre okruhy).
GTI je presne na opačnom konci spektra hothečov, ako M RS: civilný, pri normálnej jazde prekvapivo kultivovaný a komfortný aj na 18kach (a kto si priplatí za DCC, subjektívne komfortný ako na 17"); z tohto jeho charakteru niekedy vzniká klišé o jeho "bezpohlavnosti", čo však nie je úplne pravda, lebo pri dravej jazde predčí aj výkonnejších súperov a jeho nesmierne efektívny samosvor VAQ vyrovnáva výkonový handicap na silnejšie stroje (napr. Focus ST napriek vyššiemu výkonu za GTI nestíha). Len to všetko robí bez veľkého divadla (hoci s DSG vie aj pekne strieľať do výfuku) a akoby s prstom v nose a vytýkať sa mu z hľadiska jazdy dá len málo (ako napr. elektronická ručka).
RCZ R: komu stačí dvojica dverí, ten v podstate nepotrebuje hatchback a môže brať rovno toto kupé, určite vizuálne narobí viac parády, ako bežný trojdverák. Testy potvrdzujú, že to je úplne iné auto, ako bežné RCZ, notabene bežné Peugeoty a klišé o Francúzoch tu vôbec neplatia, jedine pomer výkonu a objemu môže vzbudzovať trochu nedôvery a i cena je trochu vyššia.
Avatar - Emel
22. 4. 2014 09:49
Re: Spousta koní za pár šupů...
Nevím jak tam u vás v Rusku ;-) , ale u nás je myslím Cupra v základu na 19"...

Cena RCZR je vyšší víc než trochu, ve srovnání se (silnější) Cuprou je to fakt mazec... ale tak to prostě je, ber nebo nech být... většina nechá být.

EDIT: aha, vidím... a souhlasím, 195kW by mělo nějakou dobu stačit :-)
Avatar - iudex
22. 4. 2014 10:04
Re: Spousta koní za pár šupů...
U nás v Rusku je 195 kW verzia (18", VAQ, DCC, full LED) za 24890 eur a 206 kW verzia (19") za 26720 eur: [odkaz]
Avatar - woody-alien
22. 4. 2014 10:17
Re: Spousta koní za pár šupů...
Jen malá oprava, stealth už s Cuprou jezdil.....očekávám blog. ;-) Jinak ovšem jste to ty a Wawris shrnuli pěkně. Dodávám, že o REÁLNÉ koupi, nikoliv teoretickém plkání, toho kterého favorita pak rozhodují i opravdové maličkosti.
Avatar - iudex
22. 4. 2014 10:31
Re: Spousta koní za pár šupů...
Však vieme. ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
22. 4. 2014 10:35
Re: Spousta koní za pár šupů...
Hele, neštvě tě zpětně trochu, že sis na tu Cupřici nepočkal?
Avatar - iudex
22. 4. 2014 10:43
Re: Spousta koní za pár šupů...
Pri autách platí to isté, čo pri fototechnike či inej elektronike: keby človek počkal, mohol mať niečo lepšie, výkonnejšie, lacnejšie... len by sa mohlo stať, že by stále len čakal... a nejazdil.
[odkaz]
Avatar - woody-alien
22. 4. 2014 11:19
Re: Spousta koní za pár šupů...
>:D :yes: Hmm, no trochu podobně to vyjadřuje J.Hetfield v Damage,Inc. " F.u.c.k it all and f.u.c.k.ing no regrets" >:-[]
Avatar - iudex
22. 4. 2014 11:24
Re: Spousta koní za pár šupů...
>:D >:-[] Forma je "trošku" iná, ale podstata tam je. :-)
Avatar - šmoula nešika
22. 4. 2014 14:16
Re: Spousta koní za pár šupů...
Tak tak. Docela jsem se bál, že si z toho budeš dělat hlavu, ale tak to holt v životě chodí, a kdo s tím nesouhlasí, je v případě horším jen a pouze snílek... nebo veteránista v případě lepším. Ale ono jezdit s veteránskými značkami nebo nějakou raritkou do práce není zrovna to pravé ořechové...

Kdo dlouho jen čeká, dlouho nic nemá. A i když to s tím tak úplně nesouvisí, hned se mi vybavilo Čapkovo:

„Je potřeba jisté lenosti k plnému ocenění života. Člověk, který tuze spěchá, dojde jistě k cíli, ale jen za tu cenu, že se nepodíval na tisíceré věci, které cestou minul.“

To je taky ze života...
Avatar - Magister
22. 4. 2014 08:40
Výběr
A já bych z nich vybral Golfa. Zvlášť pokud to má být na denní ježdění...je nejpraktičtější, nejméně žere a bude nejkvalitnější. A v neposlední řadě nejlépe podrží cenu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - nalimer
22. 4. 2014 08:52
prednokolku?
osobne by som si pri aute nad 200k neuvažoval nad "prednokolkou".
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Emel
22. 4. 2014 08:59
Re: prednokolku?
V diskusi o nových autech je tvůj limit poněkud nízký.
Avatar - nalimer
22. 4. 2014 09:59
Re: prednokolku?
nechcem sa tu vykecávať, veď mnohí "skúsení" svoje názory povedalo. ;-)
Avatar - Emel
22. 4. 2014 10:04
Re: prednokolku?
Ne, promiň, v tomto případě moje zabedněnonst... myslel jsem na peníze a ne na koně :-) .

Dalo by se polemizovat klasickou větou... je to otázka priorit a záleží, co od toho auta čekáš. Největší problém je to pro RCZ-R, které je jednak drahé a dvak nepraktické. Cupra se svým prostorem a cenou se konkurence od Toyoty nebo Nissanu moc bát nemusí.
Avatar - nalimer
22. 4. 2014 10:21
Re: prednokolku?
S RCZ som mal tú česť, ale "iba s 200k" verziou. Bol to ale iba taký rýchly test z Bratislavy do Grazu a späť. Návykové, ale len taká imidžovka za 28.000€. "R"ko za 39.000€ je už naozaj mimo misu svojou cenou a výkonom. Počet predaných kusov v celej Európe nepresiahne určite ani do 300ks pri tej cene.
Leon je z tých vozidiel určite najlepšia voľba čo do ceny aj kvality (manželka má Leona a veliká spokojnosť (nie zas Cupru...)).
Ale ako som písal, pri tomto výkone by som ja osobne už uvažoval nad autom s náhonom zadných, resp. všetkých kolies. Ale to aj posúva cenu o dosť hore.
22. 4. 2014 09:02
Re: prednokolku?
Asi bude záležet na "investičních možnostech". 200k nabídne v zadokolce třeba GT86, pak se jde už cenově nahoru. BMW, Nissan s jeho 370Z a následně je to neomezené...
Já bych klidně předokolku s vyšším výkonem zkusil. Samozřejmě alespoň s diferákem na přední nápravě - což je ale při akceleraci z nuly stejně nepotřebné...
Avatar - Emel
22. 4. 2014 09:06
Re: prednokolku?
Hele, já jsem asi mimo... 200k čeho?
22. 4. 2014 09:31
Re: prednokolku?
Asi 200 (metrických) koní. :-)
Avatar - Emel
22. 4. 2014 09:36
Re: prednokolku?
Jo takhle, já to bral na peníze :-)

To pak jo, ačkoli... opět, záleží co od toho chceš, jestli sportovní auto nebo univerzál.
Avatar - KANKUNEN
22. 4. 2014 08:54
Předokolku nelze řídit plynem při vybočující zádi
(teda pokud si nenasadíš na zadní kola roury z novoduru) a nezažiješ tu nádheru jízdy dveřma napřed jako rallydriver. Rozdíl už je jen v rychlosti Ogier jede 140, Kresta 138 a já 39. :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Enthusiastic.driver
22. 4. 2014 08:57
Re: Předokolku nelze řídit plynem při vybočující zádi
[odkaz] :-)
Avatar - šmoula nešika
22. 4. 2014 14:41
Re: Předokolku nelze řídit plynem při vybočující zádi
Bžuňk... [odkaz] :-)
Avatar - Magister
22. 4. 2014 09:20
Re: Předokolku nelze řídit plynem při vybočující zádi
Někdy mám pocit, že půlka diskutujících jsou Ogierové....co jezdí s auty na limitu :-)
22. 4. 2014 10:33
Myslím,
že v této třídě má hodně lidí svého favorita už vybraného (byť i iracionálně), takže nevím, jestli by vybírali nějak extra horlivě. Osobně bych asi za své peníze chtěl co největší výkon. Mnoho lidí zde píše, že by ten výkon stejně nevyužili a nedokázali by takové auto dostat na limit. To já také ne, ale dostat auto na limit vlastně není zas tak dobré. Vlastně jste ho pokořili, vyhráli jste, ale už není dál z čeho čerpat. Daleko zajímavější je podle mě potenciál - že příště z něj dostanete víc; že příště si dovolíte víc. To je kouzlo aut s vysokými výkony. Vyrazil bych tedy asi do dealerství Seatu, ale nakonec bych zřejmě stejně skončil u VW s Golfíkem.
Rozbalit vlákno
0
22. 4. 2014 10:56
Záměr?
Pokud byl záměr dát dokupy výkonný předokolky skončil článek trochu napůl...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
22. 4. 2014 11:01
Re: Záměr?
Zrejme to bude tak, ako písal Emel: nie komplexný výpočet hot predokoliek, ale dve aktuálne novinky v kontexte dvoch klasikov - predstaviteľov opačného prístupu ku kategórii hotheč.
Avatar - Emel
22. 4. 2014 11:04
Re: Záměr?
Já pochopil záměr jako prezentovat dvě novinky a poměřit je s etalonem. Jinak by tu měli být ještě Focus, Octavia, Astra, možná Giulietta... a za ceny RCZR by tu klidně mohlo být i V40T5 nebo A250 Sport.