Aktuální generace Seatu Leon Cupra se stala nejrychlejší předokolkou na Nürburgringu. Očekávání tak vzbuzuje více než vysoká. Dokáže kromě rychlosti nabídnout i čistou zábavu za volantem?
Neříkám že píše špatné testy, naopak... testy jsou obsáhlé a čtivé, ale s některými jeho závěry se nemohu ztotožnit. Jako příklad dávám test Mazdy 6... Jandovi to auto obecně nesedlo, budiž, každý má právo na svůj názor a ten se může v detailech lišit. Ale neměl by to být úplný opak (jako například jeho hodnocení řízení), protože pak si člověk říká, kolik jeho dalších závěrů by v konfrontaci s vlastní zkušeností dopadlo úplně obráceně.
Netreba to brať skrátka ako písmo sväté. Ja som bol tiež vyvalený z Jandovho nadšeného chválospevu Octavie RS; o to viac nekonzistentne pôsobila kritika GTI Performance (výkonnejšieho, menšieho auta a hlavne so samosvorom) nasledovaná chválou na Golf R či Cupru. Rozdvojenosť z toho úplne kričí. Preto ani Janda neznamená záruku špičkového a objektívneho testu, každopádne sa aspoň dokáže rozpísať a neodbaví jazdu tromi odstavcami, ako tu.
Počkej počkej, ona snad Octavia není lepší než Golf... a tím i než všechno ostatní od Alfy až po Zil? :-O
Faktem je, že Janda si je té rozdvojenosti občas sám vědom...
"Po až neuvěřitelně dobrém představení nové Octavie RS s manuální převodovkou a poněkud méně přesvědčivé dynamice Golfu GTI Performance s DSG"
- může být, že za horším dojmem je prostě to DSG.
Svým způsobem je fajn, že se nebojí to napsat jak to cítí raději než to odbýt nějakým klišé, ale tak jak píšeš, občas to nutí čtenáře k zamyšlení a pochybám a rozhodně se na výsledky testů nelze moc spolehnout.
Tiež sa mu dá čo-to vyčítať, každopádne je jedným z najlepších testérov v Čechách a hlavne sa pri jeho testoch niekdy nestane to, čo pri tomto "teste": že má človek dojem, že len skompilovali prospekt výrobcu s Univerzálnymi hodnotiacimi odstavcami (copyright: wawris) bez skutočnej jazdy. 8-s
Kdo píše lepší testy než on? Jak se to vezme, ubrat 50% na nesmyslech typu "při výjezdu ze zatáčky cítíte jak se vám vnější kolo otácí o 18% rychleji než vnitřní" by se to dalo i akceptovat. Pokud vynechám bastl onanistických orgií a vnímám jen fakta, je určitě nejlepší. Číst se to ale celý nedá.
Pak nezbyde než si zašmatlat do autosalonu a jet si to vyzkoušet na vlastní kůži.
Jandův květnatý sloh mi velmi často dá vzpomenout na legendární scénu Cimrmanů Hamlet bez Hamleta. "Úrodně rozvodněné oči....To je sloh! My jsme ho neměli dávat
studovat. Úrodně rozvodněné oči! Kdo to přeložil, prosím tě? Nějakej Lukeš."
>:D
K tomu bys ještě potřeboval znát kondiciogram autora testu, jeho momentální rodinné a finanční poměry (osobní bankrot či nevěrná žena na náladě před testem nepřidá ;-) ), komplexy a fóbie z dětství (školní brašna každou chvíli pomalovaná "diamantem" od nezvedených spolužáků >:D ), no zkrátka není to jednoduché a zakončím to již zlidovělým webpajovým "sám sobě jsi nejlepším testerem". ;-)
No jo no... >:D Já chtěl jen říct, že při aplikaci všech korelačních faktorů nemusí mít "vyčtená" pravda vypovídající hodnotu generátoru náhodných čísel, ale mohl by se trochu blížit i úspěšnosti předpovědi počasí >:-[]
Problemem Jandy je to, ze nedokaze napsat test z realneho pohledu potencialniho zakaznika. Rozepsani se o jizdnich vlastnostech a popis jizdy na prasaka je sice fajn u vozu zamerenych na ridice, ale u vozu zamerenych treba na rodinu se dostava na zcela neorane pole. Jeho testy MPV ci SUV jsou zkratka pro me nezajimave. A dalsi veci je delka a ctivost. Testy dlouhe jak tyden pred vyplatou a napinave jak ordinace v ruzove zahrade obvykle zpusobuji to, ze testy ani nectu a podivam se na zaverecne shrnuti...
Problém Miga je v tom, že pokud někdo Jandu neuctívá jako "autoboha" (podobně jako Mig), vidí v něm hned jeho velmi zaujatého kritika, přičemž mezi těmito dvěma extrémy je dostatečně velký prostor pro racionálně uvažující jedince.
Janda píše dobře, o tom není sporu, ale ani u něj nelze brát všechno jako bernou minci. Některý části textů jsou "výplňový" známý věci, bez nichž bych se obešel.
Takže co ti vadí, případná kritika Zemana apod., nebo fakt, že nesdílím tvé bezmezné nadšení z Jandy?
Netuším, které "borce" máš na mysli, ale zřejmě to nebudou případy, kdy se tím (psaním) dotyční živí, na rozdíl (třeba) od Jandy.
Nemám v tomto směru žádný český idol (myslím podobně jako ty), nesoudím testy obecně! podle autora ani autora podle jednoho testu. I Janda má testy které hodnotím kladně, ale i naopak, stejně tak jednotlivé pasáže/výroky v jeho testech. Celkově sice řadím jeho písemný projev (obsah + forma) k nadprůměru (v české motoristické kotlině tak trochu jednooký mezi slepými), ale nemohu souhlasit s tvým oddaným tvrzením že: "...po Jandovi už se lze jenom znemožnit."
I on občas dokáže "pěkně plácnout".
Stačí se podivat na video, ve kterém řídí Rapida 1.2 a prohání v něm GT3 RS.
A je mi jasné, že člověk, který dokáže napsat čtivý test i na takovéto auto ho
krom jiného dokáže vodit i stylem, o jakém se všem ostatním v branži může
jenom zdát. Řeči o jednookém králi... Můžu se jenom smát:)
Tomu, že tobě stačí pouze podivat se na video, ve kterém (jako "jednooký") řídí Rapida 1.2 a "prohání" v něm ("slepého" v) GT3 RS se smát nemůžu..., ale rovnou "musím"!
S obdobně nadpřirozenými jezdeckými schopnostmi bych mu doporučil nemrhat jeho jedinečným talentem, vykašlat se na nedoceněné psaní těch nejlepších testů a rovnou profesionálně závodit, v podobném duchu by klidně mohl se sériovou GT3 RS prohánět piloty ve Formuli 1. >:D
Já jsem viděl i další jeho videa a vím, že řídí daleko líp, než budu já
kdy umět a klidně si to přiznám.
A testuje zajímavé auta a ne jenom dokola to, co všichni ostatní.
Napíšu to tedy více nahrubo než jsem původně chtěl... pokud se závěry testu neshodují se skutečností, pak je celkem jedno, jak dobře umí řídit a jak dobře umí psát, je to jen beletrie. Já osobně jsem od něj četl několik testů, kde jsou mezi tím co píše a tím co já jsem zažil takové rozpory, že dle mého názoru nemohou spočívat pouze v jiném obutí a subjektivních kategoriích. Nemám najeto dost aut na to, abych to mohl konkrétně a přesvědčivě doložit, ale ten pocit tam je.
Já jsem zvyklý na to přečíst si několik testů a klidně si odporují takovým stylem, že to je úplně neuvěřitelné. Stačí, když si někde přečtu, že převodovka 7-G od Mercedesu je vlastně skvělá.
Abychom byli objektivní, tak Janda ho netestoval v Čechách, ale na představení ve Španělsku.
Ostatní z té Španělské prezentace udělali první dojmy, ale Janda rovnou celý test. Věřím, že s klasickým testem na cestách v ČR, bude Auto.cz opravdu první, bohužel test působí celkem odfláknutě...
Tak s tím si dovolím nesouhlasit, myslím že on je jeden z těch, co za volantem fakt umí. Pak je tady ale spousta těch, co si jenom myslí, že umí, a taky spousta těch, co si myslí že neumí a zbytek fakt neumí.
Přesně tak! Někdy si při těch videích říkám, že ten řidič musí být pěkně "vygumovanej"... 8-s I kdyby ty úseky měl v protisměru pro ostatní auta nějak uzavřený, tak existuje ještě tolik dalších, neovlivnitelných faktorů, jak se může okamžitě totálně zrakvit, že raději ani nepomyslet.
Pak nám tu ale vyvstává otázka, co si představit pod pojmem První test. To, že páni novináři jedou na prezentaci někam do zahraničí, je sice fajn a pro ně/nás důležitý, ale jak už jsme to tady několikrát rozebírali, při takové prezentaci nemůžeš, bo nemáš čas, to auto důkladně otestovat. Vyzkoušet ano, svézt se ano, ale otestovat ne.
Osobně tedy za test považuji až to, co se objeví na českých značkách, na českých silnicích a v českých podmínkách. Vše předtím jsou pouze První jízdní dojmy. A netřeba se u toho dohadovat, jak moc dobře/špatně napsané. Prostě První jízdní dojmy. Tečka.
To také záleží. Ta akce může klidně trvat několik dní a být v podmínkách, které krásně ukáží schopnosti auta a které bys v ČR hledal těžko. Také to ale může být 20 minut na okruhu. Můžeš mít také k dispozici celou řadu variant. Lépe se porovnávají dojmy, když auty jezdíš několik hodin od sebe místo několika měsíců, ne-li let.
Domácí prostředí ti může přinést hlavně poznatky z běžného provozu - kvalita a šířka silnic, kruhové objezdy, parkovací místa. Pro odhalení schopností není nutné.
Je to aj o tom, čo od auta očakávaš a na aké účely ho hodláš používať. Ak je pre Teba auto (zostaňme pri hothečoch) iba víkendovka, druhé auto popri väčšom a praktickom rodinnom aute, na praktickú stránku pozerať nemusíš a primárne uprednostníš ten faktor zábavy, je pre Teba hodnotnejší test auta z okruhu alebo z tej prezentácie, kde výrobca umožní novinárom ostrejšie zvezenie a odhalenie limitov auta. Naopak kto chce auto ako univerzála, nielen na víkend, ale povedzme aj na denné dochádzanie do práce, tomu je text iba o jazde na okruhu či na hladkých južanských okreskách nedostatočný a ocení práve to reálne otestovanie na našich tankodrómoch.
Samozřejmě. Pointa byla, že domácí prostředí ti dá spíš informace o tom, jak se bude s autem v daném prostředí žít, což neznamená, že je to u každého auta relevantní; kdežto prezentace dává prostor ukázat schopnosti auta, i když jich prakticky nikdo nevyužije. Je pak na automobilce, co a jestli se vůbec něco snaží ukázat, nebo jestli jen vybere pěknou destinaci, aby novináři nebyli rozmrzelí. Vem si třeba představení Range Roveru, které bylo myslím v Maroku.
Nevím, jestli představení RR bylo v Maroku, ale co vím jistě, je to, že když jezdíš s autem po českých okresních silnicích, dostaneš na něj mnohem reálnější obrázek než když s ním jezdíš třeba v Portugalsku. Samozřejmě čím více s ním najedeš, tím více se o autě dozvíš. I když mezi tím ale není přímá úměra.
Jak dobře znáš stav silnic v Portugalsku? Tyhle věci jsou individuální. Tebe může zajímat, jak to auto bude zvládat D1, mne může zajímat, jestli se s ním vytočím v garáži. I v rámci republiky, používají se různé asfalty, silnice jsou v různém stavu. Dokud to auto nevyzkouším, stejně z toho nejsem moc chytrý. To je třeba takový svist od oken od 180 km/h uchopitelnější informace. Jen se snažím říct, že mezinárodní prezentace nemusí být nutně něco méně než test v domácích podmínkách.
tak povedzme si uprimne ze GTI je o nejakych 50 koni slabsi ako cupra .... ale zase taky golf R je uz asi ine kafe... golf ma predsa len este eso R v rukave
Všetko super, len sa mohli trochu viac v exteriéri odviazať. Nepredpokladám, že to bude veľká masovka, tak by nebolo odveci sa trochu viac zviditeľniť aspoň zvonku. Ale inak :yes:
Jo, to auto je opravdu krásné. A bylo by ještě hezčí, kdyby jediným výrazným odstínem, co jsem našel v ceníku, nebyla základní červená. Hezká červená, bez debat, ale není to snad ani metla (myslím určitě, ale nechce se mi teď dívat). Kde jsou ty originální krásné odstíny minulé Cupry R...? Já vím, zde se už GTI prostě nemůže nechat jen tak utiskovat...
Tak toto je jedno veľké sklamanie: nie však z auta, ale z "testu", ktorý nie je ani označenia test hoden. Pár univerzálnych viet, ktoré sa dajú ako generiká použiť na väčšinu hothečov, o aute nevypovedá takmer nič.
Už som chcel redakciu skritizovať, že vzápätí po tom, čo ju pochválim za fantastický článok o jazde s M RS v Spa, nám predostrú toto, ale potom pozerám, že je to článok Auto Tipu. Každopádne je škoda przniť tento server prázdnymi kecami AT, čo by to i umožnilo dať si hrdý titul 1. na webe (a ako poznamenal kolega vyššie, ani to nie je pravda, keďže autoforum Cupru testovalo už dávno).
Za toto jednoznačne :no:
a prave preto schvalne som tu dal odkaz na video..... taketo auto sa neda "citat" cez pismenka ..... treba tu nadheru vidiet aspon na videu ked uz nie nazivo ;-)
podla mna by si testy na auto cz zasluzili nejake tie sprievodne videa, netvrdim ze 10 minutove filmy ale taketo nadherne auto si zasluzi nejaku tu "videoukazku" .... skoda ;-\
testy ako take na auto cz ani moc necitam to sa priznam na rovinu ;-) zvacsa len preletim tabulky technickych udajov ( ktore su zvacsa s chybami ) a nejake tie plusy minusy pozriem..... kvalitne testy hladaj inde, ja tu som len kvoli diskusiam a inym clankom povedzme ze kvoli "novinkam zo sveta aut" ....
inak co sa tyka tej jednicky na webu.... tak jasna jednicka je tu: [odkaz] ...
mne sa pacia testy na autoforume... rozsahom, popisom, sposobom podania, tabulkami aj fotkami a cekovym obkecom klobuk dole.... netvrdim ze nenajdes este lepsie testy.... ale na pomery ceskych a slovenskych testov su super
ak ale chces nieco skutocne dlhe a na videu bez obkecov na 4 strany odporucam testy na topspeed sk.... to su skutocne lahodky , akurat ze tam netestuju chlapci moc tie dnesne dieslove crossoveriky ale skor sa zameriavaju na sportovejsie auta :yes: ich 25 minutovy videotest mojho oblubeneho F-typu je dodnes nikym neprekonany a to som uz pozeral aj mnohe zahranicne videotesty.... ;-) ... navyse to tam chlapci vedie pekne podat.... na tlapkanie v rukavickach a povinne PR kecy nie je predsa nikto zvedavy.... oni vedia si skutocne uzit tie auta a podat to ... tu atmosferu citim aj za monitorom... a to sa mi paci, su fakt dobri
mam rad decentny " tuning od vyrobcu" ktory je v mnohych pripadoch viac..... ako tie vycackane kdejake pakety .... menej je niekedy viac ako sa hovori
seat spravil genialne auto... nevyzera nudne ale na druhu stranu nikde nekrici "uhnite mi vsetci z cesty prichadza cirkus humberto" .... leon cupra je genialnym sklbenim krasneho emocion vzhladu pri zachovani zdraveho rozumu, s tymto autom sa mozes relativne nenapadne zasunut aj kdesi medzi bezne auta na parkovisku nakupneho centra bez toho aby ti ho okukavalo 20 deti nalepenych s nosom na skle ale zaroven ked stojis s nim na krizovatke tak budes stejne neprehliadnutelny a jasny vitaz.... je to skratka genialna finta :yes: ten dizajn je bozsky rozumny a rozumne bozsky... genialita je slabe slovo .... seat spravil automobilovu nirvanu :yes:
ano presne...... ja tiez milujem auta kde staci dat v podstate len vacsie elektrony a tuning je "hotovy" ..... nie zeby som mal rad nudu..... osobne preferujem napadity a zaujimavy dizajn ale rozhodne ocenujem auta kde staci dat poriadne disky a pripadne nejaku tu decentnu koncovku vyfuku alebo jemny decentny paket podbehov a dielo je dokonane ;-)
leon cupra vyzera uzasne.... aj golf GTI je fajn.... ocenujem tento ich rozumny "tuning" :yes:
je to dobře jak vypadá , klidně by mohlo být ještě víc civilní ;-) ten kdo ho bude mít jako daily bude spokojen a kdo ho bude chtít prostě jen dráždit a prohánět tak si ho "vytuní" stejně podle sebe ;-) Jinak deset palců nahoru Cupře po dlouhý době pořádný HH který na okrskách provětrá kde koho :yes:
Tak jako se dala UHO v menze vydávat skoro beze změn za smetanovou, znojemskou nebo pepřovou omáčku, jsou i tyto Universální Hodnotící Odstavce použitelné pro komplexní spektrum hatchbacků.
Sem tam změníme nějaké adjektivum, přepíšeme údaj z korporátního prospektu a doplníme absolutními všeříkajícími pravdami (může překvapit i mnohem silnější a dražší vozy, podvozek je příjemně naladěn). Efektivní, jednoduché, politicky korektní, gratuluji >:D:yes:
Upřímně řečeno jsem čekal, kdy narazím na větu: "Auto jede přesně tam, kam zamíříte volantem, dá se říci jako po kolejích" >:D Bohužel jsem se nedočkal... :-(
Áno, "ide ako po koľajniciach" je najobľúbenejšie testové klišé, spolu s "naftový pôvod vôbec nepočuť a môžete si ho pomýliť s benzínom" a podobnými chuťovkami. :-)
Což mě vede k otázce na sousedy. Kolik byste momentálně zaplatili registrační poplatek za takovou 400 koňovou "lidovou" střelu ? ;-) Už mi jednou myslím Leg (nebo iudex) psal to odtupňování, ale nepamatuju si to. Moc lidové to asi nebude...
Za Golf R400 je regestračný poplatok 2 997 eur, za Cupru 280 by to bolo 2 047 eur. My tu máme v parlamete jedných z najväčších ***ov v Európe, takže tak. Sám som platil 657 eur za nový Leon 1.8 TSI. O 1kw viac a platil by som 787 eur :no:
8-s To je slušnej "vejvar".... :no: Dovedu si představit, že už takovej poplatek hraje svoji roli při rozhodování o autě. Však já čekám každou chvíli, že se ti naši chytrolíni budou inspirovat. Už teď mají plnou hubu účtenkových loterií a podobných chuťovek.
Áno, osobne si pravdepodobne novú Cupru nekúpim práve kvôli tomu. Keby to bolo auto za 70 000€, tak 2 000€ prežijem, ale pri nejakých 30 000€ je to vela peňazí totálne za nič + na Slovensku tie peniaze idú rovno do vreciek sponzorov strany Smer-SD, to je na tom najhoršie.
Ano, malých aut se tam prodá hodně - ne že by si dražší auta nemohli dovolit, jen ti to pomůže si ujasnit priority. ;-) Je progresivní, na levná auta (do cca. 10k €) se platí "jen" 105 %, nad to 180. Setkal jsem se už i s názorem, že od zavedení tohoto poplatku tak stoupl průměrný plat, že by se dále měl zvýšit. 8-s A to je jen registrační, mají toho více.
Ano, jde o umělé navýšení ceny auta, aby tam každý druhý šmudla nejezdil v S/ A8/ ... Teorie za tím je, že auta hodně škodí a představují velkou zátěž pro rozpočet. Nic to ale nemění na tom, že platíš 180 procentní daň, tedy odvádíš státu velké množství peněz. A s tím mám velký problém ve chvíli, kdy státu nevěřím, že je dokáže rozumně využít. Psychologický efekt tam pořád je. I když budeš vydělávat pěti, nebo desetinásobek, pořád si rozmyslíš, jestli vyhodíš třeba 120 tisíc € z okna, nebo se uskromníš a peníze dáš do něčeho jiného.
To je určitě cesta. Jen nevím, jak to Slováci hlídají. Státy s vysokými poplatky/ daněmi po tom jdou. Jinak by třeba Nizozemci registrovali auta v Německu.
No cesta je to len teoreticky, prakticky by to iba kvôli autu nik normálny nerobil. Keď aj nerátaš zriaďovacie náklady na obchodnú spoločnosť (plus čas), sú tu stále pravidelné povinnosti (daňové priznanie, účtovná závierka...) a s tým spojené výdavky.
Tiež som pred kúpou uvažoval kúpiť auto u vás (bolo tam o dosť lacnejšie), ale aj s tým je množstvo administratívy (únia neúnia, stále je prihlásenie auta zo zahraničia dvakrát taká administratíva, ako domáce nové). Ale je pravda, že keď som musel vykešovať (dokonca sa to nedalo ani zaplatiť prevodom!) 1400 eur ficovskú akože-milionársku daň (a.k.a. "registračný poplatok", ktorý je však len obyčajnou daňou), celkom som škrípal zubami.
Musím říct, že je to zajímavý rychlý stroj, škoda že mu chybí víc té španělské dravosti v exteriéru a interiéru, ten se mi teda vůbec nelíbí (i když u mého FoFoIII ST to není o nic lepší :-) ).
Všiml jsem si, že to nemá výškově nastavitelné pásy...seděl v tom už někdo? Je vážně možný, že to nemá výškově nastavitelný pásy?
Poslední připomínka je k testu..."Převodovka by také snesla lepší vymezení drah, které není tak precizní jako u Golfu GTI, ale ani jako u ostré Octavie. Holt takový výkon za objektivně nízkou cenu se musel někde projevit, s tím se smiřme." - skutečně si autor myslí, že stejná převodovka jako u GTI či RS bude mít v Cupře horší dráhy kvůli šetření???
tak gratulace ke koupi...zrovna ty pásy by mi asi dost vadily, jsem vysoký a tohle mi u spousty aut vadí (jasně, je to v každém autě jiné). Já si toho všiml na základě testu v Autosalonu, kde si ten pás testér neustále upravoval...očividně ho to hodně sra*o :-)
Moc ho nevyužívám, paní to má tak akorát na 175cm. Díky velmi skloněnýmu čelnímu sklu si málokdo dá vysoko sedačku, což trochu problém eliminuje, ale ideál to samosebou není...tedy ne, že by ho jinak nechtěla. Přesto si všimla ;-)
Ovšem ty výdechy klimatizace a umístění a tvar centrálního displeje je jedna velká designérská tragédie. Máme u nás ve fabrice 30 let stará nákladní auta, ale ty výdechy vypadají téměř stejně.
Otázka názoru... za mě je to nejlépe zabudovaná navi z celé koncernové trojky... a vůbec, lépe zastavět navigaci dle mého vlastně nelze (je vysoko, po ruce, natočená k řidiči, ale netrčí do prostoru). Výdechy mě nijak neuráží.
Umístění navigace je blízko ideálu a rozhodně mnohem lepší než klasické koncernové u kolen. Z hlediska ergonomie pohledu jsou ideální výsuvné panely, jenže tam už zase vyvstává problém s dotykovým ovládáním.
Stejná výtka ovšem platí snad pro všechna mainstreamová auta... iDrive je prémiové řešení. Za to těžko SEAT kritizovat... pokud nejsi taxikář, tak to pro tebe není zas takový problém, doma to znáš a delší trasy holt nastavíš v klidu před jízdou.
Je pravda že interier Leonu neni buh vi co ale tak tragicky bych to neviděl. Osobně ty vydechy se mi libi ale zakomponovani toho displeje opravdu vypada přinejmenšim divně.
Umístění displaye má možná lepší, celkový ztvárnění, ale Golf o půl třídy někde jinde. Leon vypadá nejlíp za šera nebo ve tmě, díky působivýmu osvětlení.
Aaaaa asi jsem se špatně vymáčkl, nešlo mi tak ani o umístění displeje jako o jeho zakomponování obdélníku mezi ty hrozné nesouměrné výdechy. Fakt i Felicie měla hezčí. Trochu mi to evokuje vietnamské hifi z burzy 90tých let. Čím větší repráky (v tomto případě žebrování), tím více muziky. :-)
To už jsme tu probírali... mně prostě Golf nesedí, zuviel dekoru, ať už v piánu nebo hliníku... ani tvarování volantu s kulatým středem není dle mého gusta... holt jsem asi ještě nedozrál ;-)
Jsi ještě mladý a nezralý. >:D Já sám na sobě vidím s přibývajícím věkem ten plíživej pád do hlubin supermainstreamu. >:-[] Ne že bych to nutně musel mít, ale doznávám, že se mi to vlastně líbí.
Co se týká Leonu, architektura OK, to provedení až od vyšších výbav - konkrétně Reference mě dost vyděsila.
:-) Musel bych v nějaké lepší výbavě Leonu strávit delší čas, zatím se mi stále líbí víc ten důchodcovský přístup. Pořád mám i přes kvalitativní skok Seatu z interiéru Golfu lepší pocit...uvidíme co Cupra v reálu.
Je možné, že pro mě by při delším soužití vyplavaly na povrch některé nectnosti u SEATu... třeba u Octavie se mi moc nezdá provedení otočných ovladačů :-)
Golf... to je jako kdyby symfonický orchestr hrál Michala Davida - excelentní provedení průměrné skladby ;-)
Michal David není vhodně zvolené přirovnání, na to je až příliš prvoplánovitě "podbízivý". Golf GTI, to je jako když orchestr hraje (a Jarek do toho zpívá) Nohavicovy "zlidovělé perly". ;-)
Já jsem teď měl možnost vidět 8 úplně nových G7GTI vedle sebe, přičemž většina byla v (černé) celokůži, některé byly v ("důchodcovské") látce a jedno mělo tu látku v kombinaci s alcantarou (+ kůže po stranách/vzadu a ve výplních dveří). Osobně bych si určitě připlatil za kombinaci s alcantarou a naopak tu celokůži bych nebral ani kdyby byla bez příplatku.
Já beru, že tradice je tradice... a konec konců, na sedačce sedíš a tak ti může být dekor celkem ukradený... ta tradice jde ale zatím mimo mě, takže bych si kostkovanou klidně odpustil. Takhle eRkové, ať už současné nebo minulé... to je jiné žrádlo.
Právě, že ty eRkové potahy (ať už současné, nebo minulé) jsou podobně "nudné" jako ta příplatková kůže u GTIčka, takže přístup eRka mi v tomto ohledu připadá naopak všednější (více "důchodcovský"), než u GTIčka.
A slova "tradiční" a "dúchodcovské" za synonyma taky nepovažuji. :-)
Můj pohled je takový, že kůži bez odvětrávání ani omylem. A látka s rozumným vzorem je lepší než látka bez vzoru - černý strop, palubka a černá sedadla bez vzoru, to je na můj vkus příliš jednolité. Károvaná mi nevadí.
Súhlas, obyčajná koža je hlúposť, ak nechcem zaparenú zadnú časť, tak si treba priplatiť za ventiláciu a to majú len drahšie/prémiové autá. Ak hovoríš o káre na sedačkách GTI, je to tak na hrane vkusu (viem, odkaz na minulosť) a do moderného interiéru to nie je to pravé, ale ako hovoríš, lepšie, ako fádna jednofarebnosť.
Neříkám, že by to nemohlo být lepší. Vem si třeba 3er/ 4er. Odvětrávání sedadel v nabídce není (BMW je asi jediné v segmentu, které ho nenabízí), takže kůže padá. Na nějakou širokou paletu pěkných látek můžeš zapomenout, prémie je o kůži, takže ti prakticky zůstane základní čalounění M paketu. Tedy pokud nechceš béžovou kůži/ látku. U prémiové střední je takový výsledek smutný.
Na ventilaci vzadu můžeš zapomenout u většiny aut. Pokud vím, ani jedno auto vyšší střední ji nenabízí. Co se týče neprémiové střední, mám takový pocit, že ventilaci nabízí i40, nedivil bych se, kdyby Insignia, a myslím, že jsem ji viděl i u VW, když ne u Passatu, pak u CC. U Francouzů ani netuším. Někde to může být jen pro sedadlo řidiče. V nižší střední mě ale nic nenapadá. Asi bychom mohli vzít střední třídu jako "dražší" auta. Je to relativní pojem a střední třída není zrovna běžný soukromý povoz.
Nemohu říct, že bych se v čalounění GTI shlédl. Na druhou stranu si nemyslím, že dekor vždy stačí. A zrovna u GTI máš smůlu, máš jeden dekor a moc to nerozbíjí.
Sám jsi tragédie, když řešíš na autě design výdechů. >:-[] Se dalo čekat, že s tim nějakej zoufalej hanič přijde.
Tragédie je, když má auto navigaci někde u řadičky, jako Octa nebo Golf nebo má na palubce nádor, tedy nevzhlednou vysouvačku a nebo když má výdechy umístěné někde u kolen.
Viděl jsi už někdy interiér supersportu Audi R8 a jeho výdechy? Akorát, že Leon má opět lepší umístění multimediálního systému.
Výkon/cena za 1, motor bude skvělý, překvapují mě globálně časté testové stížnosti na řazení a relativně mírný projev podvozku..
Zase dát 700tis + za stylový a ostrý hatchback už chce určitě zapojení všech objektivních i subjektivních faktorů,nejen prachů a počtu koní, a musím říct, že Cupře chybí praštěnost Meganu RS a šmrnc Golfu GTi..
Je to pořád jenom budgetový Seat a Seatem zůstaně i kdyby měl 400koní a stál korunu
Všechny poslední Seaty mají jednu nectnost...pokud na řazení nespěcháš a jedeš klidným tempem, je hladký jako dětská sedínka. Pokud zatlačíš na pilu není tam exaktní zapadání a najednou vypadá pohyb kostrbatě.
Ad: Cupře chybí praštěnost Meganu RS a šmrnc Golfu GTi...Alebo sa to dá povedať aj opačne: Cupra spája techniku, komfort a pohodovosť GTI s jazdnými výkonmi M RS. To znie lepšie, nie? ;-)
To je pěkně řečeno.Jenže Cupra není na 100% tak pohodová,komfortní a "značková" jako Golf(o vnitřku nemluvě),ani očividně(testu-vidně) není tak ostré nářadí jako Megane..
Tudíž je to takové "všeobecné gymnázium" mezi hot hatchi..Naučí tě od všeho trochu a od ničeho 100%..
..zajímavé. Horší řazení a špatná odezva od řízení... to asi by mělo naopak fungovat, ne? Tohle jsou totiž přesně disciplíny, kterými onen zmiňovaný Peu Seata válcuje. Je to škoda, jinak zajímavé auto emoción >:D v tomto segmentu si dál bude v klidu kralovat R RS a za ním GTI...
Pane testére, jestli Vás ta práce nebaví, tak jí snad ani nedělejte. Takhle odfláknout auto, které v dané kategorii momentálně kraluje na přehnaně zbožštělé NS ukazuje na obrovskou nechuť. A nebo ještě na něco jiného, ale to se ani neodvažuji napsat.
Ano, „„„1. na webu“““. Trochu zavádějící, že... Ten test na „jednom nejmenovaném webu“ četl už snad každý... Nehodlám teď květnatě v několika odstavcích popisovat, v čem je rozdíl mezi „jízdními dojmy“ (ty uvozovky, to mám inspirované autorem) a „premiérovým domácím testem“, abych ještě některým nepřímo nezpůsobil újmu, až je při přemýšlení nad touto „problematikou“ začne drahá polovička mlátit pánvičkou do hlavy, ať už si jdou konečně místo toho čumění do diskuse dát večeři - to abyste pak nejedli to UHO z menzy jako chudák Wawris -; nicméně příhodnější by bylo 1. test v ČR.
Aha, to má Svět motorů a (Blesk) mimo toho i jistý dvojsmysl. Nebo 1. domácí test... Či první test na českých značkách na českých tankodromech. Ten je asi nejvýstižnější...
... a víte co? Ať by se to jmenovalo, jak chtělo, kdyby (já vím, hrozné slovo) kolega stealth chtěl, mohl svou recenzi publikovat už... no, minimálně předevčírem. Do blogu - na HP. A vzhledem k jeho nadšení a schopnostem, vsadil bych se o co chcete, by to byla s prstem v krku víc recenze než toto reklamní sdělení psané ve spěchu na obědě (dnes bude... UHO!).
Někdy zkrátka více bývá méně a první neznamená nejlepší. Což ve mně vyvolává chichotnou asociaci na mé oblíbené video. Tesat do zdi.
Mimo některých pisálků z povolání nám ukáže v celé své nahotě (no dobře, nemusí vám být na jeho zhlédnutí nutně 18 let) i zdejší tým diskusní. A věřte, že se zde (a nebo někým jiným), chtě nechtě, najdete. ;-)
[odkaz]
A na závěr jedno přání autorovi: Příjemně se zítra usaďte a užijte si TEST Cupry od uživatele stealth01. Nebude možná první, zato udělaný s pílí, nadšením a posláním čtenáři. Jó jasně, méně je někdy více. Už se klidím...
Než začnete fotit, tedy spíše cvakat, alespoň auto trochu ukliďte. Kdo chce jiným svítit, sám musí zářit. A ty mastný prsty na tlačítkách vypadají hnusně. Obzvláště když ještě děláte ty pitomé rádoby detaily. Předpokládám, že nemáte auto na jedno odpoledne a nemusí každý vidět, že při tom zážitku z jízdy ukusujete jitrnici. Děkuji
Seat musel dostat prikaz z VW ze exterier moze spravit aky chce, ale ak ma byt krajsi a lacnejsi ako golf a este aj s lepsou klasickou rucnou brzdou tak interier musi byt super skaredy a lacno posobiaci aby neukrojil vela z predajov Golfu.. a toto designeri Seatu splnili. Skoda :-(:no:
Interiér se ti nelíbí, ale trochu važ slova, tu svoji bídu si šetři třeba pro Raprda...
Interiér Leonu je právě jedním z mnoha důvodů, proč bych si to auto koupil. Interiér vypadá skvěle a originálně, přesně tak jak má vypadat u sportovněji orientovaného auta, které si nehraje na příslušnost ke střední třídě. Měkčená černá palubovka má nápad, na rozdíl od opakujících se nuda-tvarů jeho koncernových bratříčků a je i uživatelsky příjemnější, jako třeba umístění té navi. Samozřejmě vzhled interiéru je ovlivněn výbavovým stupněm. Já osobně bych volil stupeň Style nebo FR.
Také každému doporučuji, aby si do Leonu sednul, protože středový panel natočený na řidiče je opravdu podmanivý nebo červené osvětlení dveří (takovou atmosféru u Octavky nezažijete), bez zbytečných ovladačů a prostoru je zde také dost. Celkově v reálu to auto vypadá ještě lépe než na fotkách. Problém může mít akorát nějaký zkušený osahávač plastů nebo podobnej úchyl. >:-[]
Probůh, další fanatik, co se mu nesmí sáhnout na jeho favorita. Jakmile se v příspěvku ocitnou výrazy jako "zoufalej hanič" a kritika interiéru se odbývá odkazem na "podobné úchyly", je zle.
Leon mezigeneračně udělal obrovský pokrok, ale stále tam nevidím nic natolik "podmanivého", abych kvůli tomu psal ódy. Není to vůbec špatné, ale spíš než na nějaké předehnání konkurence to stačí tak na srovnání kroku. Už to je pro Seat úspěch. A ano, samozřejmě vzhled interiéru je ovlivněn výbavovým stupněm, resp. ještě jinak - možná jsem moc velká citlivka, ale Reference mě z toho auta doslova vyhnala. Naproti tomu FR je v pohodě. Takže to chce klid, Leon není dílo Boží a prostoru pro kritiku je tu stále dost.
Samo sebou, že Leon nemůže být bezchybný. Interiér jsem nějakou dobu vstřebával, ale je funkční a o obrovský kus lepší než u minulé generace (obzvláště před pár lety).
No a také svým vzhledem tak nějak vzdává hold vnitřkům modelů automobilek, které mu vdechly život.
[odkaz]
[odkaz]
si jdu přečíst test malé legendy cupry a co to? Ten test je o ničem. Co jsem se dozvěděl? Zajímají mě dojmy z jízdy, síly motoru, prostě pikantní detaily. Každý fanda aut je chce hltat. Copak takové auto tady máte každý týden??? Velké zklamání. :no:
Prosím, zkuste se trochu vzepřít svému součastnému chlebodárci a umírněte to prosazování Autotipu a SM na Vašem webu! Dle mého názoru je Autotip typické záchodové čtení, které se dá v rychlosti prolistovat, prohlédnout obrázky, vytřít si článkem zádel a spokojeně pokračovat v úspěšném dni. Tabletem si člověk * nevytře…
Nechci nikoho křivě obviňovat, ale dle přiložených fotek z pražského prostředí za nic moc počasí a hlavně dle nic neříkajícího obsahu textu to vypadá, že kluci z Autotipu měli na vše pouze pár hodin, s vozem ani neopustili hranice města, natož s ním najezdili několik tisíc kilometrů, jak zmiňují ve článku (hodnota 1883 Km na tachometru mi je trošku vodítkem, byť se samozřejmě můžu mýlit).
blog je nyní online, přeji příjemné čtení. Jen podotýkám, že jsem měl vůz půjčený na jednu z uplynulých nedělí a že jsem napsal svůj blog asi před deseti dny. Dohoda byla, že ho zveřejním až později. K blogu jsou vytvořena dvě krátká videa. Hezký den všem... :-)
1) termín sportovní předokolka je nesmysl. Může existovat předokolka se silným motorem, ale nijak sportovní nebude. Předokolka bude stále jen cestovní auto.
2) auto je především dopravní prostředek, které by tě mělo dopravit bezpečně, pohodlně a levně z místa A do místa B. K tomu se hodí předokolka mnohem lépe, než zadokolka a auto s dieselem lépe, než vozidlo se zastaralým zážehovým motorem.
3) chápu termín závodní auto, ale co to je "sportovní auto"? Cestovní auto se silnějším motorem? Nebo se spoilerem a la Š120? nebo s namalovanými rychlými pruhy a cool zelenými výbojkami na podvozku?
4) a tak celá tahle diskuse je (pokud vynecháme mizivé množství lehkých zadokolek pro pubertální jedince, kteří se potřebují předvádět před samicemi) de facto o ničem.
5) Sportovní předokolka tedy jaksi není skladem... a pokud (jako zvláštní mutace) je od nějakých závodních (resp. soutěžních) vozů odvozen cestovní vůz a nabízen jako "sportovní", poznáte jej snadno podle toho, že to není předokolka, ale spíše 4x4 (či v nouzi zadokolka pro ty, co na čtyřkolku nemají). Jenomže tímhle vyjádřením jsem popíchnul tolik místních uhrovatých mládenců, že byste mi nejraději vypíchli oči, co?
PS: a pokud hledáte v předokolce zábavu (pozor zábava není sport!), potom je opravdu nejlepší krotit tu Fabii I. RS TDI. Alespoň se chalani naučíte řídit... I když je už i tenhle vůz na většinu z vás dost přemotorovaný...
Ada neber to v zlom ale pojem sport si kazdy vysvetluje inak ... pre pilota F1 ani cupra nebude moc sportove auto ale pre bezneho smrtelnika to bude bomba .... a pre tych co jazdia autobusmi bude sportom akekolvek auto......
ja som sa uz pri tom nedavnom clanku o hothatchoch vyjadril ze na zabavku ( nie sport ) by som si vybral maly lahky swift sport alebo mini cooper.... s ktorym bude zabava je lahky zabavny, zerie malo a je za dosptupnu cenu. Nikde som nepisal o sportovani, tieto auta su stejne v reale pouzitelne ako bezne auta a na beznej ceste nejake to sportovanie stejne nehrozi ak nechceme prizabit seba alebo inych na ceste.
Suhlasim akurat s tym ze sport na beznej ceste je tazko realne realizovatelny a pubertalnych jedincov ohrozujucich seba aj okolie teraz neratajme... ale pojem zabava a ista davka vzrusenia je to spravne pomenovanie... a vyjadrit to slovickom sport nepovazujem za chybu..... je to len sposob pomenovania ... neda sa to vyjadrit kvantitativne... pojem sport vlastne znamena to co si sam napisal - zabavu a radost z jazdy ... nehladal by som za tym nic zvlastne
Zrovna Mini (o zábavnosti teď nemluvím) je velkým snem mé drahé polovičky....no a s ohledem na tu "rozumnou cenovku" nového auta jím nejspíš i nadále zůstane. ;-)
Hezky napsané, ale Ádo, svět není pouze černobílý…
Rozumím tomu, kam svým příspěvkem směřuješ, a je pravda, že i pro mě pojem “sportovní auto“ v posledních dvaceti letech poněkud ztrácí na významu, ale…
…sport je většinou doprovázen určitou honbou za nějakým cílem, u které se člověk zapotí, uvolní se mu v krvi notná dávka adrenalinu, při vítězství má nepopsatelnou radost [odkaz] , při prohře nepopsatelný vztek, ale nejdůležitější je, že u toho prožívá výbornou zábavu! Představ si holčinu s čerstvým řidičákem, která si vyjela na svoji první velkou jízdu s kamarádkami na nákupy do velkého neznámého města… toho potu, vzteku, adrenalinu, ale při příjezdu na místu blaženého úsměvu… podle mě je to sportování a to můžou jet v jakémkoliv autě .o)
Na příjemném pocitu řídit auto není nic sportovního. Abych řekl pravdu, už mne ten mýtus, že všechno je "sportovní" docela štve. Termínem "sportovní" se dnes honosí kdejaký křáp. :no: Za chvíli se bude názvem "sportovní" honosit i karbanátek u strejdy McDonalda... :no::no::no:
Pokud není stavěné v první řadě na přepravu z A do B, tak nemusí být do takové míry zatížené praktickými otázkami a z toho plynoucími kompromisy. Vem si obuv. Po tretrách také nikdo nechce, aby padly k obleku a mohl jsi v nich do opery. To nejsou boty, jejichž hlavní funkce je společenská, nebo přepravní.
teda z tohto článku sa človek dozvie o aute akurát cenu testovaného modelu >:D skvelý test klobúk dole a pred fotením ste mohli očistiť tie zamastené tlačítka 8-s
S cuprou jsem včera projížděl okresky u prahy a mám pár (pro mě) důležitých zkušeností:
1) je fakt hodně hodně moc rychlá, ale nějak si to vůbec neužijete... prostě je rychlá, emocion ale neexistuje ;-\
2) má zbytečné pičovinky jako cupra nastavení čehosi - největší peklo je umělý zvuk z reproduktorů, ze kterého vás bude po 10 minutách opravdu bolet hlava (jakože opravdu bolet hlava). Ale asi se to u aut téhle kategorie vyžaduje
3) trpí golfitidou (sedíte uvnitř a vidíte, že je to auto za 300k a má jen lepší motor)
4) vypadá fantasticky nenápadně, za celou dobu si toho, že je tam něco víc papriček, všiml jeden chodec
5) řízení je fakt super strmé, jen takové... nechci to moc napsat, zní to jak novinářské klišé, odtažité. Možná to byla krátká doba na to naučit se na něj, ale den před jsem jezdil s 435i a tam to bylo poznat prostě hned. Třeba je to kvůli tomu výkonu
6) nepršelo, ale majitel říkal, že na vodě je to peklo
Jo a byl to manuál :-) do tohohle auta podle mě magořina