Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Volkswagen XL1: Ošklivé káčátko labutí

33 komentářů

Avatar - Aladeen
Aladeen
ale to jeden z mála VW , ktoré sa mi páči . 😉
DonVito
Jo, mně se taky docela líbí.
Připomíná mi to můj oblíbený film😒br /> [odkaz]

Jinak osmistovka TDI, určitě to bude úsporný.
Akorát ho nějak nevidím v nabídce pro ČR 😄

Takže k čemu je takové auto, co si ani nemůžu koupit?
No snad bude alespoň model nebo samolepka, když je tak hezký 😄
ryccardo
Jak úsporný?? Místní ANTIDIESEL vypatlanci by ti hned vysvětlili, že je to neekologický rakovinomet co jen šíří zkázu. Litr na 100 km takovej zaostalej krám. Tesla je nejlepší v celým vesmíru >😁 >😁
Avatar - peV
peV
Mně přijde vzhled vyloženě pěkný. Nechápu, kde bere redaktor tu sebejistotu a bez skrupulí ho už v nadpise odepíše jako by to byla nejsamozřejmější věc na světě.
Klaudius
"Porota ocenila, že se hybridní diesel-elektrický Volkswagen XL1 stal (tak trochu) produkčním automobilem s nejmenší spotřebou tekutých paliv na světě, jehož v kombinovaném režimu spálí jen 0,9 l (jakkoli se to zatím v praxi nepotvrdilo). Porota zmiňuje i jeho extrémně nízký součinitel odporu vzduchu cd s hodnotou 0,189 i fakt, že k udržení rychlosti jízdy 100 km/h potřebuje na rovině při bezvětří výkon pouze 8,4 koně (6,18 kW), přičemž není nijak tragická ani jeho dynamika, když zrychlí z nuly na 100 km/h za 12,7 s."
Čo okrem nízkeho koeficientu odporu vzduchu to má spoločné s dizajnom? Keby sa udeľovala cena za technický alebo technologický pokrok, ale za dizajn? ;-\
_MT_
Design není jen vzhled.
Klaudius
Tak mi v tomto prípade ten dizajn vysvetli.
_MT_
Design je návrh. Je to tedy velmi široký pojem. Záleží na konkrétní ceně, na co vlastně koukají, jaké aspekty designu zohledňují. Nicméně součinitel odporu vzduchu je vlastnost tvaru a zrovna u automobilů celkem důležitá. Pokud design bereš jako návrh tvaru auta, tak je relevantní.
Makovnik
Dizajn je sklbenie praktickej a estetickej stranky vo funkcny produkt.

Vymenovanie technickych vlastnosti a spotreby po pravde dizajn nie je.
pargi
Jak se to veme. Konstruktér, projektant je v angličtine designer. Tudíž technické řešení lze směle nazvat designem, ale asi ne tady 😄
Dokonalý design s výbornými aerodynamickými vlastnostmi, pro dva lidi (stále aktuálnější počet cestujících, ideální pro submisivní muže a jeho Paní), s unikátní proporčností a moderními materiály.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Nevytahuj ho, zas... >😒] Jinak proč ne.
>😁 >😒]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Jinak jsem chtěl doplnit, že ten čumák mi připomíná i staré Mitsubishi Galant. [odkaz]
jj, trefa.
megacruiser
žádné chromované samoúčelné lišty, vše podřízeno funkci. Hlavně oceňuji, že se VW nezaleknul zakrytí zadních kol. To je věc, která aerodynamiku zásadně vylepšuje, ale designéři se tohoto prvku z nepochopitelného důvodu bojí. Poslední auta se zakrytými koly byly staré aerodynamické Citroeny. Taky zakrytování - srovnání podvozku je poměrně levná věc a sníží to spotřebu.
araj ad namrmic
Tuším že v jednom dílu TopGearu, který se věnoval historii Saabu, zazněla infomace o hromadění sněhu v zakrytých kolech, ale kdo by chtěl tohle v zimě.
_MT_
To byla přední kola, jestli si dobře pamatuji. Problém byl v tom, že sníh pak bránil zatáčení.
free
To byla ale přední náprava na SAAB 92, sníh znemožnil zatáčení - u zadních kol je spíše z hmotou jako takovou - vydrží tam dlouho než odpadne - odtaje

V tuto chvíli je to pouze o vzhledu, krásně je to vidět na Jaguar MK5, který oproti svému předchůdci MK4 dostal "kamaše", zadní kryty kol (samozřejmě kromě jiného).
A v měřítku dnešního pohledu vypadá MK4 v zadu lépe.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
S tím Jagem souhlasím. A v duchu toho, co jsem napsal v příspěvku níže, kryty se hodí na XK120 - má také zúžující se, " kapkovitou" záď.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Asi vycházejí z toho, že lidem se to nelíbí, resp. že se to nehodí na stávajících typech pontonů/karoserií. Viz třeba Audi RSQ či jak se to jmenovalo, kdyby to udělali na sériové R8ce a navíc jen na zadních kolech, asi by to nebylo moc pěkné. Ty kapkovité tvary Tatra, Citroën se k tomu tak nějak přirozeně hodí. Plus praktické důvody, např. ten zmiňovaný sníh.
Pacho69
No vyměnit rezervu nebo nasadit řetězy je pak docela očistec...
Gouda
Pokud kola vyloženě netrčí z auta, není rozdíl až tak velký. Bočnice pneumatik a disky jsou optimalizovány. Navíc mluvíme o zadní nápravě, na kterou už vzduch stejně přichází turbulentní.
To, co potenciálně vytváří největší odpor, je pneumatika na vrchní straně odkrytého kola, kde se při jízdě pohybuje dvakrát rychleji, než automobil (nebo jiné vozidlo) sám. Díky tomu, že aerodynamická odporová síla stoupá s kvadrátem rychlosti, může tato část kola tvořit i desítky procent celkového aerodynamického odporu vozidla.
V běžném blatníku to z velké části odpadá. Ano, úplným zakrytím dojde k dalšímu zlepšení, ale na masově produkovaném autě to asi nebude zisk dostatečný k ospravedlnění nepraktičnosti. Na jiných místech lze získat mnohem více.
JaMM
Gouda, mohol by si my vysvetlit, preco je obvodova rychlost pneumatky 2x vyssia ako rychlost vozidla? 😉
Gouda
To jsem nenapsal. Takže pro hnidopichy. Za prvé kvůli jednoduchosti přepokládejme, že je bezvetří, tedy rychlost vzhledem k silnici je stejná, jako rychlost vzhledem ke vzduchu. Představ si jedoucí auto. Vzhledem k silnici se pohybuje rychlostí v. Vezmi si jedno kolo tohoto auta. Jelikož auto jede v, i osa kola se vzhledem k silnici pohybuje rychlostí v. Je triviální, že kolo se v místě doteku se silnicí pohybuje nulovou rychlostí vzhledem k silnici a rychlostí -v vzhledem autu. Teď uvažuj, co dělá tentýž bod po polovině otáčky kola: pobyhuje se v vzhledem k autu. Tím pádem 2v vzhledem k silnici. Tím pádem 2v vzhledem ke vzduchu.
JaMM
Megacruiser, mas slabsiu pamat a cruisovanie po googli [odkaz]
Avatar - pumpkin
pumpkin
Mne sa páči tá evolúcia konceptu 1 liter
[odkaz]
Tymkoo
Nemůžu se zbavit dojmu, že by vozidlo vypadalo zhruba 18,5x lépe, kdyby zadní kola nemělo zakryté.
Avatar - xjara
xjara
Tady je videt jak se da takovym ruznym anketam/soutezim verit. Podle me, cokoliv co zalezi na subjektivnim nazoru nejake mensi skupiny lidi by se nemlo vubec vydavat za nejake prestizni oceneni.
Avatar - Czerwik
Czerwik
toto je asi najzaujímavejší folkswágen poslednej doby >😁
coubes
a pro mě je tenhle VW designově asi nejzajímavější a nejhezčí počin, za posledních x let. Kritické definitivní odsouzení v článku, je pouze postoj autora, který mu neberu, ale ani nesdílím a myslím, že takto zabarvený článek by měl i obsahovat informaci, že je to názor autora.
Každopádně je to z těch "futuristických hračiček" jedna z těch zajímavějších.
Chcete ošklivé káčátko? No tak potom je tu přece BMW i3. Ano přiznám je to můj názor, ale tady se nebojím říct, že neznám nikoho z blízkého okolí, komu by se ta proporční podivnost líbila

link: [odkaz]

Design XL1 slouží prioritně jeho myšlence a v tom je jeho síla i krása. Ostatně na podobném principu se vyráběly meziválečné Tatry a jaké jsou to krasavice, které i dnes působí na svou dobu, jako zjevení. Nebo Jaguar E type, jeho designérem, byl "matematik", který řešil, jak udělat kastly sportovního auta efektivně a znáte někoho, komu se E type nelíbí?
Takže za mě raději než samoúčelné lovení vln a broušení agresivních masek, tohle technologicky inovativní a snad i efektivní řešení.
JaMM
Mne to BMW i3 pripomina detsku prvotinu z Lega. 😉
JaMM
:yes: