Pozeral som cenník v SR a úprimne, za 17 000 € výborne vybavené auto v strednej výbave + motorom 125k, ako bonus krásny dizajn a top dielenské spracovanie. Úprimne, ak by som sa aktuálne rozhodoval nad kúpou modelu nižšej strednej triedy, 308 je jedna z najsilnejších volieb.
Jen abys nebyl nešťastný, Peugeot je známý svou spolehliostí a THP je na to ještě hůř. Raději bych si počkal jestli se nebudou objevovat dětské nemoci. Nenech se ovlivnit kecama o tom, že vše už je jinak a všich ni jsou na tom stejně.
Oprav mne, ale tato kubatura, tyto nové motory by měly být již z líhně PSA, vyvíjené samostatně, bez spolupráce s BMW, nebo ne ??? THP 1,6 je sporný kousek, a lapidárně vyjádřeno prodejci značky: v tomto případě si spolu Francouzi a Němci nesedli ...
Na případné lapálie bych posečkal, a pokud tedy varuješ potenciální kupce, v případě TSI by jsi se tedy upsal, nebo snad ne ???
Celkově je 308 jako generace na trhu chvíli, a zatím myslím nebyly zaregistrovány stížnosti majitelů na nějaká fatální selhání...
"Nenech se ovlivnit kecama o tom, že vše už je jinak"
Toto by malo byt logo Peugeotu. Torzkove auto za takmer 400tisic? Co sa dalo, skopirovali z Golfu - dizajn a platformu:
"Podle Reuters byly na sklonku roku 2011 postupující unifikací, kterou VW prosazoval již před platformou MQB, nepříjemně překvapeni i experti francouzské automobilky PSA Peugeot Citroën. Ti ve svém vývojovém centru ve Velizy na předměstí Paříže zkusili "prohodit" dva předky dvou rozdílných modelů VW, což se jim bez větších potíží podařilo. PSA se proto do vývoje podobně modulární architektury pustila také."
[odkaz]
plus pridali svoje "monami" - pristrojovku skrytu za volantom a dotykovku ktora zlozito ovlada vsetko.
Vzhledem k pověstné kvalitě by jsem cenu viděl na úrovni korejců, tzn. minimálně o 50 tis. dolů. Mimo jih se jich za cenu Golfu moc neprodá. Jinak auto vypadá suprově. :yes:
Hoši, nejste náhodou z těch, co loni prováděl studii, jejíž výsledkem bylo zjištění, že po 10 letech ztratí na ceně ze všech aut nejméně Škoda Citigo, která byla na trhu teprve chvíli? Protože na to, aby člověk zhodnotil kvalitu u auta, které se prodává teprve pár měsíců, to už musí být opravdu odborník. Pokud vím, tak problémy bývaly pouze u modelů 307 před FL, 407 a 607.
Já mám bohužel špatné zkušenosti s vozy koncernu VW (SEAT - neřešitelné problémy s elektrikou, Škoda - opakované zatékání do interiéru, VW - opakovaný problém s turbem na TDI) a asi si už jejich výrobek nikdy nekoupím ;-\ .
SEAT Leon - souasná žena, koupeno nové těsně předtím, než jsme se potkali.
Škoda Fabia - bývalá žena, podědila po rodičích, kteří ji koupili novou.
VW Golf - koupeno mnou z mladické nerozvážnosti (chlapi v hospodě říkali...) jako předváděcí s 2700 km.
Jako vyloženě smůlu bych to neviděl, každé auto má své mouchy, i to moje současné. Ale na to, jaká má být u koncernu top kvalita, byla poruchovost 3 zmíněných kusů až podezřele vysoká.
Auta neztrácí na ceně podle toho jak je poruchová současná generace, ale podle toho jak byly poruchové předchozí generace. Prostě trh si podle předchozích generací vytvoří názor na kvalitu dané značky a podle toho pak aktuální model ztrácí na ceně celkem bez ohledu jestli je superspolehlivý nebo superkřáp. Tady je třeba průměrná roční ztráta ceny jednotlivých značek v UK. Prostě když dá dnes na trh nový model Toyota tak bude ztráce ročně 17% z ceny bez ohledu na to jestli se za 3 nebo 5 let zjistí, že to byl křáp (taková skutečnost by negativně ovlivnila až další modely třeba za 10 let) a naopak Chrysler, když dá na trh nový model, tak každý rok ztrácí 27%, protože minulé modely byly křápy a z jejich nespolehlivosti se odvozuje velký propad ceny i kdyby se nový model ukázal jako perla, tak to maximálně kladně ovlivní modely za 5-10 let.
[odkaz]
dobře jsi to napsal.
Proto bych si za svoje penze nekoupil nic "koncernového" ani za boha - protože tu ostudu, co začala nepovedeným HTP, doraženou pak neuvěřitelně zpackanou řadou TSI budou muset zase dlouho léčit...
Kup si co chceš, nicméně se skutečností, že VW se drží z evropského mainstreamu co se týče držení ceny nejlépe nic nenaděláš (ostatní evropské značky toho evidentně zpackaly daleko víc a důkladněji).
Ovšem co si myslí UK trh s auty nic neříká o jejich skutečné kvalitě. Sám si napsal že UK trh bere Forda jako domácí značku a přitom tam Ford nic nevyrábí. Nicméně tohle právě vypovídá o tom že většina obyčejných zákazníků nezná mapu a netuší jak se věci točí. Na začátku devadesátých let měla firma Sony u nás masivní reklamu a dodnes si spousta lidí myslí že Sony je etalon kvality a přitom je to průměrné spotřební zboží. Lidi kteří nakupují podle vlastních zkušeností je poměrně malé procento. Většina dá na reklamu či davovou sugesci typu JPP.
To, že berou Britové Ford jako domácí značku není žádné dílo reklamy, ale dlouhé historie, kdy Ford v UK auta sto let vyráběl i navrhoval. Škodovka, Renault, Fiat i další automobilky postupně převádí výrobní závody mimo zemi svého vzniku a přesto lidé v Česku, Francii nebo Itálii pořád berou tyto automobilky jako domácí.
Souhlasím, že to co si myslí trh nevypovídá nic o současné kvalitě toho co automobilky vyrábí, ale o kvalitě minulé. Kvalitu současné produkce nemůže nikdo znát, ta se projeví až po letech dlouhodobého používání a následně zase nastaví pověst výrobce do budoucna.
Sto let vyráběl ale nikoliv navrhoval. Poslední odlišný model byl Cortina od Taunusu. Sierra a Scorpio ( v UK s tradičním názvem Granada nikoliv Scorpio což je právě ukázka skostnaťelosti trhu na kterém musíš zachovat původní název ) už byly vyvíjeny v Německu .
No tak vyráběl sto a navrhoval osmdesát. To na věcech nic nemění, protože to je dostatečně dlouhá doba aby firma dala práci několika generacím Britů a aby ji vzali za svou.
O hliník by ani tak nešlo, ale ten tvar je šílený. Asi jediná věc, která se u nové 308 nepovedla. Jestli bych o ní někdy uvažoval (spíš ne, je na mě golfovsky stísněná), pak jedině v automatu.
taky se mi moc nezamlouvá tvar fofrklacku pro manuál. převodovku,z 208 by byla lepší,nevim teda jakých ste rozměrů,ale já sem dost objemný člověk na výšku i šířku a rozhodně se stísněnej necítím a v sw je ještě více místa než v 5tidveřku
to je o pocitu... ne o centimetrech.
Já jsem střední postavy = nějakých 182cm a 90kg... a cítím se stísněně i v kombi Passatovi...
A pravidelně narážím hlavou do toho nesmyslu na stropě. ;-)
je zase legrace. Co je francouzské je špatné co německé nebo nedejbože české je nejlepší na světě. Chlapci přeji vám aby jste dospěli vyzkoušeli pár aut (myslím pár desítek aut) a pak zjistíte že nic není jen černé a nic jen bílé. Znám Peugeota 607 co má nalítáno přes 540 tisíc a 306 která měla rozvody poprvé měněné ve 297 tisících. Znám německé auta co se nedožily ani těch 300 tisíc netak že by s jedněmi rozvody. Takže tady nepaušalizujte chytrolíni.
Úplně nerozumím nářkům nad cenou... Peugeot udělal hezké konkurenceschopné auto, v rámci širší špičky třídy... tak ho přece nezačne hned nabízet za výprodejové ceny.