Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volkswagen Polo 1.4 TDI a 1.0 MPI: První jízdní dojmy

297 komentářů

Avatar - Stefič
Stefič
...cože? Že mlčí? No jo, mlčí. Ono snad ani není co říci.

Malé autíčko, ovšem chápejme pouze malé, nikoliv malé a hravé určené spíše pro ženy a 4% komunitu, které působí dospělým dojmem.
Výbavou vysoce předčí konkurenci, která může jen závidět. A co cena? No ano, je vyšší. Však to také není auto určené pro sociální vrstvu. Kde jinde si může zákazník do malého autíčka naskládat výbavu, která se nabízí do vozů s úplně jinou cenovkou...
Takže si buď můžeme vybrat H/K a jezdit s maskou na obličeji, aby nás soused nepoznal nebo si koupit krásný, kultivovaný vůz hodný muže 21. století
Avatar - idam.i
idam.i
Táto dizajnová perla ukázala ako sa posunul koncern VW a hodný krok ďalej ! Presne ako veverička v kruhu. 8-s

P.S.Ach pardón VW je určený iba pre "übermensch" a nie nejaké socky. :no:
Kharl.ANTIDIESEL
ale
ty
tabulky kecaj žejo!! 3,4 až 5,1 papírově spálených schnilých dinosaurů na 100 kiláků ??
tomu se nechce ani snad věřit.
asi stejně jako že existuje RTU kit [odkaz] ktorý:
funguje bez chladiče
2x takový výkon
1/2 spotřeba
a
1/5 emise to sou věci že :-)

V čechách se vlastně vůbec nezveřejňují hodnoty EMISÍ [odkaz] JAKO TO BĚŽNĚ DĚLAJÍ NA ZÁPADĚ TŘEBA NA MOBILE.DE:-)

ČECHY TIHLE EXPERTI STÁLE TÁHNOU NA VÝCHOD :-)
ikoptak
No třeba moje matka jezdí s Fabii 1,4TDI za dlouhodobý průměr 4,5l/km.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ma polo vyhrievany volant? ja len ze vyhrievany volant ma dnes uz aj o triedu mensia i10tka .....

tolko k tej super vybave pola ;-)

prispevok ti moc nevysiel.... ale ocenujem snahu zaujat :yes:
Avatar - Stefič
Stefič
toppere, tradičně vtipná odpověď hodná tebe. Stáhni si ceníky a popis výbavy těch tvých korejských skvostů a porovnej s možnostmi výbavy Pola?

Čteš vůbec ty články nebo rovnou chodíš na diskuze? Tak ti poradím, přečti si článek, otevři si konfigurátor ix20 a třeba ti to docvakne.
Karlll
On bude asi opravdu jen rozdil v tech papirovych cenicich. Oboji ve vysledku bude jezdit v holobytu s 3-hrnkem ;-) Pamatuji na kolegyni, jak hrde prisla a rika, ze ma Polo v plne palbe. Akorat pri te plne palbe zapomnela na motor(HTP je tragedie). Auto za 400 koliku a kloudne na nem byla akorat klimoska.
Avatar - Stefič
Stefič
souhlas. Nicméně jde o to, že když chceš, můžeš ;-)
Klaudius
Aj rollsa si môžeš kúpiť, keď chceš...
hipisko
a podla toho porovnavas auta a tvrdis, ze majitel inej znacky ma nosit masku na hlave?
Pricom sam uznavas, ze vacsina kupcov tohoto segmentu bude jazdit v zaklade.
jamp
Chces povedat, ze je to auto "pro bychare " ?
Avatar - Typhoon
Typhoon
Problém dnešní doby je ten, že zatímco s nejnižší motorizací si můžeš vybrat doplňků jak pro prémiové auto, nemáš šanci preferovat silný motor s malou výbavou.
igorvrazic
Tys docvakavac, ix20 je z roku 2010...Polo 3/2014...stare Polo (do 2013) tiez nic neponuka.
Avatar - SCHROJF
SCHROJF
Asi to vyhrievanie moze za to,ze sa ti kvalitny kozenny volant hned osupe??? ;-)
Avatar - grifith
grifith
Dokázal bych pochopit, že někdo tento vůz považuje za "nadauto", budiž, každý máme možnost názoru. Avšak například s tou výbavou je to pěkně dvojsečná zbraň, v Polu sice můžeš mít prvky v dané třídě neobvyklé, ovšem výsledná cena bude také vysoce neobvyklá, přibližující se modelům vyšších tříd, u kterých již tyto prvky budeš mít také... Narážka na ostatní značky mi však přijde již poměrně ubohá, ale v pořádku, někdo si může myslí, že při jízdě v "lidovém vozítku" mu teprve narostou ty správné koule. Bohužel realita je trochu jiná.
Avatar - miromen
miromen
A kdo bude nutit zakaznika vzit veškeou vybavu. Vždyť on si muže vybrat tak v čem je problem ? A pokud někdo chce a je jedno z jakych duvodu auto segmentu B a je ochoten si za něj připlatit vic než je běžne tak se nebude zajimat o auta vyššich třid.
Karlll
To nic ale nemeni na tom, ze to je male a predrazene. Problem je, ze to vw fans nechape. Neudelali zadny zazrak, ktery nikdo jiny neumi, ale jen chtej vyhovet uzke skupine lidi a nabidnou jim proto predrazeny vyrobek. Nic vic, nic min. Za mirny priplatek muzes mit 308 v kombiku s 1,2 turbo.
Avatar - miromen
miromen
Jak předražene ? Vždyť ma Polo v zakladu nadstandardni vybavu a že by bylo Polo prodejně neuspěšne se rozhodně řict neda i když z meho pohledu je to auto akorat tak pro ženske. A zeptej se kupcu proč si koupi auto segmentu B a ne C tohle je na nich a ne na tom za co by jsis připlatil ty.
pogo26
Máš pravdu. Polo opravdu není předražené. Často je levnější než konkurence jako Clio nebo Fiesta. Není divu. Polo v této třídě nikdy moc neznamenalo a většinou šlo vždy o horší auto. Povedla se až tato poslední generace, ale na nejlepší to zatím nestačí. Clio a Fiesta u zákazníků vítězí a asi to nezmění ani ten adaptivní tempomat a tlumiče určené snad jen pro novináře na testy.
Avatar - Ham.
Ham.
Máš pravdu, Polo se potácí. V první desítce nejprodávanějších modelů světa. :-)
Avatar - miromen
miromen
Ty jsi prostě postiženy pacient. Stači se posadit do Clia a pak do Pola a hned je jasne kdo tu hraje prim. Jezdit v odrbanci je tvuj uděl.
Petrko
Místní VW fans si koupí v bazaru brko typu Golf třetí až páté generace a tady se chodí rozňežňovat nad trpaslikem který můžou vybavit vším možným a tím vyšroubovat na cenu Mercedesu řady C . Ovšem klasická hláška Jirky Paroubka : kdo z vás to má?
Avatar - Typhoon
Typhoon
Asi tak, jednotlivé automobilky lze dle nabízených konfigurací rozdělit do několika skupin:
1. skupina nabízí v podstatě jen jednotlivé úrovně výbav, pokud například trváš na xenonech, musíš si vybrat jen tu nejvyšší výbavu, se kterou třeba dostaneš i nenáviděný start-stop systém (pouze příklad, netahat za slovo)
2. skupina nabízí úrovně výbav + pakety výbav, které jsou sice v celkové sumě levnější, než kdybys jednotlivosti sčítal. Ale opět můžeš dostat něco, po čem netoužíš a kvůli jedné věci z paketu se to nevyplatí
3. skupina nabízí úrovně výbav + pakety + rozsáhlý výběr jednotlivostí, což je asi nejlepší možnost. Nicméně výběr jednotlivostí je nejdražší volba, pokud je chceš všechny. Pokud jen jednu, dvě, vyplatí se to. Mistrem 3. skupiny je BMW a Mini, jejich konfigurátor je na 14 dní studování.

Do toho je třeba přidat i motorizaci. Pokud preferuješ silnější motor a kvůli výsledné ceně bys oželel vyšší výbavu, máš smůlu. Jde to pouze obráceně. A takto automobilky vytvářejí zisk.
:-!
Avatar - SCHROJF
SCHROJF
A ty si ake brko kupil v AAA auto??? :no:
Avatar - grifith
grifith
Já nikde netvrdím, že je zákazník nucen tuto výbavu vzít. Problém je posléze v té ceně, kde se dostaneš na úroveň vozů nejméně o třídu vyšších. Určitě je pozitivní, že se tato sofistikovaná výbava dostává do stále nižších tříd, o tom žádná.
Avatar - miromen
miromen
Ale z te nadsatandardni vybavy si mužeš vzit jen jednu věc a cena tak zustane stale v mezich a určitě se najde i par těch kteři to vybavy až po střechu. Prostě je zde možnost rozsahle individualizace.
King of rain
To je, ale Pólo je drahé.....
Avatar - grifith
grifith
Možnost individualizace chápu, proč ne, avšak některé příplatky jsou typicky koncernovské. Cenu zhodnotí trh a zákazníci, budu-li se bavit o místních podmínkách, pak ji považuji ze vcelku nadsazenou. Své zákazníky si však jistě najde.
Avatar - Stefič
Stefič
ukaž mi auto, které má všechny výše popsané vymoženosti v základu. Nenajdeš nic. Nemá to prostě nikdo. Ani prémie. Vem si základ jakékoli prémie a nastrkej si do konfigurátoru všechny asistenty a vychytávky. Cena ti vyskočí o 40% nahoru.

Jinak je snad logické, že s vyšší výbavou roste cena. Nebo si představuješ, že ti to někdo dá zadarmo? Nikdy jsi nekupoval kolo? Nenechal jsi si tam dát lepší přehazovačku, brzdy nebo vidlici? O kolik stoupla cena. Tenhle argument nehraje...
Karlll
"Ukaz", to je jak na zakladce, timhle se auto nekupuje ;-)
Jinak kup si japonce v nejaky slusny vybave a zjistis ze koncernovy priplatky jsou hodne premrsteny ;-)
Avatar - grifith
grifith
Prémii sem plést nemusíme, stačí klidně srovnání s běžnými vozy nižší střední. O tom že s vyšší výbavou roste cena i mě přijde logické. Zde se ovšem zamysli nad významem malého vozu za třeba půl milionu. Chceš mi tvrdit, že nenajdeš žádné jiné vozidlo, jenž by se dalo sehnat za danou cenu ve vyšší třídě, s lepším motorem, dalšími extras apod?
Avatar - Stefič
Stefič
ale jistě, že dalo. Ale jak píše někdo výše. Jde o to, že když chci malé auto s nabušenou výbavou, pak na trhu najdu Polo. A najdu něco co mi nikdo jiný není schopen nabídnout. A o tom to je...
King of rain
Tak výhoda to je, jenže počet prodejů extras bude minimální......
Karlll
vw jde o to proadt co nejvice aut. Proste chteji rici mi vyrobili nejvice aut a je jim fuk, jestli je to strep nebo na nem videlali mene nez Toyota >:D
Avatar - miromen
miromen
Jinymi slovy jdou zakaznikovi naproti.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je snad jedno... Jaguar neprodává taky tolik, co třeba Ford a neznamená to, že by měl zavřít... kdo chce koupí si to... kdo nechce, může si koupit HTP v základu...
Avatar - grifith
grifith
Shodnu se v tom, že možnost individualizace lze brát jako pozitivum. Nebral bych to však jako faktor pro hodnocení třídní nadřazenosti.
Avatar - Stefič
Stefič
takže Mercedes E klasse nebudeme brát jako třídně nadřazený rekněme Superbu? Opět blbost. Třídní nadřazenost tady samozřejmě existuje. Je to prostě o image značky.

H/K = socka
VW = střední třída
MB/BMW/AUDI = bohatší lidé

Nemusí se nám to líbit, ale takhle to prostě je. Nebo si snad viděl managera s trojnásobkem průměrného platu v ČR jet v i30?
Avatar - fOE
fOE
Zajimave imageove deleni a tridni nadrazenost, ze jsem tak smely, kam patri treba Ford, Renault, Citroen, Peugeot, Mazda, Toyota... ?
Tak tu by ma skutocne zaujimalo, ktorych sedem kretenov (v case pisania) dalo za OTAZKU prispevku od fOE-ho minusky.
Avatar - grifith
grifith
Že to tak vidíš ty, tak to tak prostě je a hotovo. >:D :yes:
Ne, neviděl jsem tebou popsaného manažera jezdit i30, ale rovnou i40. Jestli si myslíš, že to pro něj byla potupa a jedná se o socku, tak jsi jemně řečeno pěkně omezený. Předvedl jsi typický projev některých čecháčků, ale s tím je nutné se smířit, i takoví lidé existují.
Avatar - Stefič
Stefič
Čecháčků? Nebuď vtipný. Myslíš, že důraz na značky a prestiž se vztahuje jen na čechy? Přijeď v německu, rekněme v Mnichově na jednání v i40. Tvoje společenská prestiž bude na bodě mrazu.
Nechápu proč vám dělá takový problém si přiznat, že kvalitní věci jsou drahé a drahé věci nejsou pro všechny. Je to výsada tšch bohatých. A většinou, ne sice vždy, platí, že na drahé věci je ta cena prostě vidět
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
poznam ludi co jazdia mercedesom E ale v garazi maju aj sportage ;-)

teraz fakt neviem ci to su bohate socky alebo chudobni bohaci, kde ich zaradis? ;-)

nesudil by som kto je aky bohaty podla toho cim jazdi :-) poznam dost bohatych kamaratov a znamych ktori radsej investuju do pozemkov alebo idu kazdy rok kdesi do indie alebo ciny miesto toho aby kupovali X6tky.... nie kazdy je zavisly na drahych autach.... poznam serioznych ludi .... ktori jazdia elantrou ale maju aj na Ecko... vsetko je to o prioritach... ale tieto veci tazko pochopis kedze si zatazeny na materialne hodnoty
Avatar - fOE
fOE
Stefic, se svym jednoduchym videnim sveta, ted
[odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Znám také bohaté lidi, kteří jezdí v Santa Fe a pro srandu mají sporťáky německých značek.....
Chudák Stefič by asi rád všem dokázal, že VW je něco víc společensky, protože bohužel nevydělal dost na tu německou prémii, tak mu uznejme, že je na tom lépe než někteří >:-[]
King of rain
Pleteš si image s kvalitou..... >:D Tak přijet na jednání v I40 hošku není o špatné prestiži...zrovna tohle by tam nikdo moc neřešil, protože dneska je to spotřebák..... >:D Ale jsem ochoten něco z toho co pišeš že "funguje", ale rozhodně ne v rozměru jakým to zde popisuješ.
Avatar - Stefič
Stefič
neřešil? V Německu? Byls tam někdy? V bavorsku je akceptovatelná jen jedna značka. Hádej jaká. Hjundaju jsem tam teda nikdy moc nepotkal:-)) Teda kromě těch s českou SPZ:-))
Avatar - Ozzman
Ozzman
Německo není celý svět, zkus jiné země v EU.... a jejich národní hrdost je pověstná. Navíc, když mají na to si koupit D3, proč ji nemít žejo... ale VW je jen obyčejný maximálně slušně vypadající mainstream.
offf
Monžá to v Německu tak funguje (asi teda jen tvým pohledem) ale v jiných evropských zemích je uplně jedno čím jezdíš. Znám firmy s miliardovými obraty, kde má šéf Smarta. Je to pro něj potupa dle tebe? Jim jde o to co pro ně znamenáš finančně a ne čim jezdíš.
Avatar - dal
dal
Určitě se tam nehodnotí podle auta, teda až na ***y. Jsem v Bavorsku každou chvíli a když jsem tam přijel i30 byli naopak zvědaví jak to jezdí atd.. Je ale pravda, že všichni partneři se kterýma jsem jednal(až na jednoho) měli BMW.
Vyrok hodny kolegu GTI - ked chodil do prvej triedy na zakladnej skole….

Len tak mimochodom… Ktoru znacku mas na mysli?

Lebo Ingolstadt je tiez v Bavorsku.
Avatar - white label
white label
"V bavorsku je akceptovatelná jen jedna značka."
Vážně, tak jak je pak možné, že třeba FC Bayern Mnichov nesponzoruje BMW, ale (také bavorské) Audi? Zas tak moc toho o tom Německu asi nevíš.

[odkaz]
ryccardo
No tak já zrovna jednoho manažera co jezdí s I40 znám. A rozhodně nedělá u chudý firmy a že by na něj někdo v Německu když přijede na jednání v takovýmhle "unterwagen" koukal skrz prsty to si myslíš tak leda ty. Většina normálních lidí takovýhle podřadný věci jako jakou značkou auta přijel obchoďák nebo manažer na jednání vůbec neřeší. A probuď se už dávno neplatí, že na drahé věci je cena vidět. >:D
Avatar - grifith
grifith
Toto černobílé vidění světa je zábavné stejně jako představa zcela společensk znemožněného jedince v i40. Je jasné, že podobně smýšlí i mnozí v zahraničí, pro čechy je toto však již typické. Plete si zde dvě věci, věc drahou a věc kvalitní. Nevím kde jsi vzal přesvědčení, že věc drahá musí být zároveň věcí kvalitní, ono to tak automatické vůbec není.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A o tom by mohlo vyprávět nemálo majitelů třeba BMW..... >:D Napsal si to přesně výstižně... drahé se nerovná kvalitní. Osobně bych asi i 40 taky nechtěl (líbí se mi více jiní konkurenti) , ale rozhodně si nebudu myslet, že když někdo přijede v nové i40, je to sociál... tohle si budu myslet spíš o člověku, kterej přijede ve vyvoňený Oktávce I TDI a bude smykovat na parkovišti a v hospodě všem cpát, že jezdí za 3 litry na sto a že lepší auto neexistuje :-) Omyl... spíš ho budu považovat za chudáka :-)
Avatar - grifith
grifith
Je to bohužel tak, ať se na věc podívám z jakéhokoliv úhlu. Abych zde upřesnil to srovnání s i40, já s tím nezačal, pouze jsem se chytil "odkazu" na i30 a toto rozšířil. Dodat si tam každý může jakýkoliv podobný auto, od C5, přes Mondeo, Insignii až po Superb. Není to podstatné. Rozhodně jsem nikdy na obchodních jednáních v zahraničí nebyl za "socku" a společenského vyděděnce jen proto, že jsem dojel služební Octavií. Ale některým jejich "pravdy" nevymluvíš. Mnohdy jde právě o třetí či páté majitele vozů věhlasných značek zakoupených v těch nejprestižnějších výdejnách vraků v naší republice... Pohledy na svět jsou opravdu různé. :-)
Petrko
Žiješ ve starém světě. Dneska i kdysi špičkové značky se snaží vydělávat a to tak že fest kašlou na image. Nebo snad chceš říct že by kdysi u mercedesu prošly takové auta jako třídy A, B? A teď mudruj starý svět je pryč a vše se mění. A na západ od našich hranic nikdo chudší vrstvy nenazývá sockama. U nás každý námezdně pracující dělník který má vrak za bazaru už ty ostatní co jezdí MHD nazývá sockou, přesto že jsou na stejné úrovni. Rozdíl mezi musí je pouze v té aroganci. Mám olitanou plečku, ale jsem víc než majitel měsíčníku.
Kvalitne veci su drahe. To je fakt - v niektorych pripadoch.

Takze unika mi podstata tvojho tvrdenia v clanku o VW Polo.
Makovnik
Trochu si sa sekol - VW = socka za cenu "střední třídy" >:D

"Nemusí se nám to líbit, ale takhle to prostě je."
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ač s tebou nemůžu do písmene souhlasit, tak VW je opravdu jen navoněná spotřebka, která si tu v ČR hraje na něco více a lidi jako Stefič to podporují, protože jim kamarád u piva řekl, že když máš Golfa či Oktávku, jsi už někdo.... Nevim, proč on sám má Zafiru (mimochodem pěkné auto).

Osobně jsem se tu v diskuzích vždy zastával toho či onoho, nehodnotil sem podle značky, i přes některé docela nepříjemné problémy koncernových vozů v rodině jsem byl přesvědčen, že při výberu dalšího auta bych koncern bral opět jako vážného konkurenta a dost možná i adepta na nové auto.... nyní mohu říct už jen to, že bych se prozatím na dalších pár let VYHNUL OBLOUKEM všemu, co smrdí koncernem a TSI obvzláště, ať mi k tomu nabídnout sebehezčí metalízu.... Je to jen a navoněná bída... omluvte mojí nynější zaujatost, ale aby vám během roku 2x odporoučel motor (jojo rozvodovej řetěz, kde už prý tu chybu napravili) a servis se k tomu stavěl vyhýbavě i když auto je v záruce... od koncernu/Škodovky a TSI ruce pryč... fuj....
Makovnik
Este som ani nedocital tvoj prispevok do konca a hned mi napadlo spojenie "navonana bieda".
To vsak v inej suvislosti, konkretne s aktualnym predFL Polom. Sice len Trendline, motor 1.4 atmo, ale celkovy dojem slaby. Komfortnejsie jazdi aj aktualna Corsa, vzhlad interieru zufaly, sedacky priemerne, dost tvrde; hluk vetra od zadnych dveri a kolies, celkove odhlucnenie interieru tiez na nie vysokej urovni. Neexistuju dovody, preco by malo byt Polo vynimocne v triede; je len dalsim v rade. Vynimocnost rozhodne netvori potencialna vybava, ako sa to snazia presadit diskusni hikalci.
Avatar - miromen
miromen
Tve "hodnoceni" ktere se neslučuje s realitou což je u tebe jev časty až prakticky nevyhnutelny.
Makovnik
Ked porovnam tento tvoj prispevok s dalsim o 00:01, je zrejme, ze si sam odporujes a ani len netusis, o com pises...taky mimomen, dodrziavas vlastne tradicie.
pogo26
Ve Francii nedávno vyšla tabulka spolehlivosti a Polo bylo mezi nejhoršími. Přitom byla chválena kvalita materiálů v interiéru a zpracování. Velké problémy s motory, turby, převodovkami a elektroinstalací ho však poslaly na dno tabulky. První bylo samozřejmě Clio.
A teď jsem četl jeden britský test Pola a ten první příspěvek v diskusi snad mluví za vše:
"Dear Readers, I am compelled to make clear to all prospective supermini buyers that the VW Polo is SHOCKINGLY UNRELIABLE. Having suffered a 2011 1.2mpi 5dr for 2 years, the warranty claim list was long and tedious: The engine electronics failed on delivery, the windscreen washer motor failed 2 months later, the boot door was misaligned from production and wouldn't shut properly without being slammed, the paint on the rear bumper literally fell off, because they forgot the undercoat, the headlight circuit suffered frequent gremlins, cutting out or showing a bulb failure unnecessarily. The dealer had no solution for the boot door or the headlights and quibbled unnecessarily about the washer motor. I WILL NEVER BUY ANOTHER POLO." :-)
Avatar - dal
dal
To najdeš na jakékoliv auto, nikdo nedělá 100% kvalitu. To že Clio patří mezi ty horší a Polo na špici je jasná věc a Francouzi to nezamlží i kdyby se na hlavu postavili.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nejsem si jist, zda nové Clio patří k tomu horšímu.. dost mne překvapilo jak prostorem, tak i materiálama... určitě třeba na Fabii má s přehledem. Spolehlivost bych sem vubec netahal...
Avatar - dal
dal
A v čem je lepší než Fabie? Tedy kromě vzhledu, ten je super.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Neřekl sem, že je lepší, ale že na ní má :-) Líbí se mi uvnitř, je prostorné, materiály vypadají také k světu, nevidím tam nějaký kvalitativní rozdíl.... díkybohu je Fabie jeste udelana poctivě :-)
pogo26
Ve všem. Proto je taky v kontinentální Evropě ve své třídě nejprodávanější. I když je výrazně dražší než třeba ta Fabia.
Avatar - Typhoon
Typhoon
Proč tě to překvapilo? Měl jsi snad nějaký předsudek?
Avatar - miromen
miromen
Materialy v Cliu ? Bida a zase jen bida a pravě Fabia dokaže nabidnout rozhodně vice.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Tak to bezpochyby.....dokonale si v ní procvičíš hřbet, když se chceš mrknout na panel rádia/navi. Nadechnout a hezky pod hladinu. >:D

Ty raději nic nepiš o fanaticích.
Avatar - miromen
miromen
Jak se tomu řika ? A už vim jeden o voze a druhy o koze.
Ne ne stači tu jeden fanatik těžce nesouci koncer VW ktery tu plodi solidni splašky.
pogo26
Co na to říct? Asi nic. Fanatikům to asi dojde později. Ale i ty realita časem doběhne.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No o tom mluvím... Jak někdo může říct o naprosto průměrný věci, že je to volbou normálního člověka a ostatní stejně průměrné jsou volbou socky? Já bych nyní opravdu radši šel zkusit třeba Ceed, než třeba Polo, nebo Oktávku. A mimo ně je tu spousty jiných značek.... proč bych měl být něco míň? Protože doufám, že nebudu mít tolik problémů? (minimálě stejné problémů a třeba i za mín peněz) Dříve se plivalo na Renault a Megany i Clia dnes slouží celkem dobře.... vaří se mi krev, když mi nějakej chytrák bude tvrdit že VW, že je něco víc, volba rozumu, image.... a ano.. socky dle těchto vizí nejsme, máme VW i Škodovku.... i proto o tom vím své..... Přijde mi, že tyhle tvrzení vypustí vždy do světa někdo, kdo si je nejistý jestli koupil dobře a jestli to dělá ten efekto na ostatní, a ostatním se snaží vnutit že udělal dobře a že nic lepšího mít nemůžeš..... je mi to líto i vůči těm vozům, protože to nejsou špatná auta, jsou pohledná, mají široké možnosti, ale tihle lidi + špatné zkušenosti mi vždy kousek po kousku odrazují od těchto značek....
pogo26
Dříve se plivalo na Renault a bylo to právem. Renault začal makat a výsledky se dostavily. Dnes patří dle všemožných statistik mezi nejlepší a nemá poslední dobou žádný větší problém, který by se mediálně projevil. Renault byl v době, kdy začal na kvalitu kašlat v podobné situaci, jako je dnes VW. Taky se mu docela dobře dařilo. Jen si asi myslel, že mu zákazníci všechno odpustí. Neodpustili a pokud se koncern nezmění, tak časem dopadne podobně.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, tak to bylo a podívej se, jak se na Renault plive pořád i tady....i přes jeho vzestup. Pořád je bráno, že VW je něco víc... ptám se proč? To se kazej jen ty auta u nás v rodině?:D
Avatar - dal
dal
Nenašel jsem žádnou statistiku, která ba potvrzovala to co tady píšeš.
pogo26
A když ti je sem dám, tak uvěříš nebo jen ty statistiky začneš vyvracet? Já jen, abych se nesnažil zbytečně. :-)
Avatar - Ham.
Ham.
Zase máš pravdu. Britové považují Polo za daleko méně spolehlivé než Clio a také ho daleko méně kupují.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale Polo je v prumeru o rok starší zas... proto bych to viděl nastejno.
Avatar - Ham.
Ham.
Čím starší tím spolehlivost klesá (u všech aut).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Však proto nemůžeme jednoznačně považovat Clio za lepší, jelikož je vzorek aut v pruměru mladší.
Avatar - Ham.
Ham.
Ono také lepší není, index 68 je horší než 48. Čím méně tím, lépe.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Potom sem tu metodiku nepochopil, píšou tam že čím nad stovku více, tím lepší a pod stovku více tím horší. Třeba takové Audi A7 ( co sem prolétl) mělo index 230 cca..
pogo26
Právě starší auta jsou v této anketě většinou lepší. Asi je to levnějším servisem a díly jsou na starší auta taky levnější. Navíc mají mnohem menší výbavu. Obecně výbava, cena servisu a dílů hraje v této statistice hodně velkou roli. Proto jsou v této třídě nejhorší Mini a Audi.
pogo26
Tyto ankety jsou hodně zajímavé. Třeba podle jiné britské ankety je Dacia Logan MCV nejspolehlivější rodinné auto před Toyotou Corollou (Driver Power 2014). Jo a podle stejné ankety jsou nejhorší kompakty taky od koncernu:
poslední 3 příčky:
Audi A3 MkII
VW Golf MkVI
VW Golf MkV
Polo je ve své třídě taky mezi nejhoršími.
VW Polo MkV
Alfa Romeo MiTo MkI
MINI One/Cooper/Cooper S MkII
Fiat Punto Evo/Punto/Abarth MkII

Ale já bych sem ty ankety raději netahal. To by jsme mohli skončit u německé Zlaté mrkve, kde tuto anketu o nejméně spolehlivé auto pravidelně vyhrává koncern VW. Mimochodem nejlepší byl dle této ankety Renault. :-)
Avatar - Ham.
Ham.
To nejsou žádné ankety, to jsou statistiky pojišťovny.
A když už jsi sem zatáhl anketu Drive Power, tak jsi zapomněl napsat, že tři nejlepší auta Británie jsou Yeti, Citigo a Superb.
pogo26
Psal jsem, že ty ankety jsou nesmyslné. Stačí si do té ankety během roku dát třeba všechny předváděčky a hned jsi vítěz. A nějaká pojišťovna s pár starými auty taky těžko něco řekne o tom, že Renault se zlepšuje a koncern zhoršuje.
Gvick2
Statistika té pojišťovny je jediný veřejný zdroj, který obsahuje skutečné závady, skutečných majitelů. Nikoliv psoudostatistiky různých sítí stanic technické kontroly, odtahových služeb a podobně, viz naše včerejší diskuze o ADACu
Avatar - miromen
miromen
Koukam tohle už je slušna demence.....robot naprogramovany nějakym fanatikem.
pogo26
Dík za pochvalu. Už jsi to všem hrdinsky nandal, tak běž spinkat. 8-s
Avatar - miromen
miromen
Všem ? Jak pišu demence.
Avatar - white label
white label
Mistr ve filtrování výsledků anket se tradičně ozval... ;-)
pogo26
Některé bláboly místních koncernových fanatiků je třeba trochu konfrontovat s realitou. Oni dají na dojmy, já na fakta. Ode mě je to vždy jen reakce.
stealth01
Tak to jsem mel neuveritelne stesti. Octavia RS najeto 120000 km, jo musel jsem menit zadni cast vyfuku a kotouce. Pak sluzebni Passat Variant najeto 107.000 km - nic. Golf GTI najeto 70000 km a vubec nic. Ani zarovka se nemenila. Sluzebni Octavia najeto 123000 km a menil se valecek u pedalu spojky, jinak nic. Audi a3 najeto 11000 km a zatim nic. Asi jsem mel obrovskou kliku. Anebo misto tabulek cerpam z realne zkusenosti.
Avatar - white label
white label
Tak to jsme minimálně dva, co měli/mají podobně "obrovskou kliku", ale i reálné zkušenosti. :-) ;-)
Makovnik
Pre Clio je to uplne bezvyznamna statistika. Ak by sa na kazdom aute v nej pokazila iba jedna vec z tabulky nizsie, cela tabulka zahrna iba 17aut. To nie je nic ine, nez statisticka odchylka.
U Pola je to 87aut, co je tiez mizerny pocet.
pogo26
Hlavně tam jsou jen auta starší 6 let, což o současné produkci moc nevypovídá.
Gvick2
O kvalitě současné produkce nevypovídá žádná statistika, taková neexistuje. Její kvalita se projeví až za těch 5-6 let a ve statistikách WD si ji budeš moci ověřit.
pogo26
Jo podle pár kousků se toho dá poznat docela dost. V této třídě jsou podle této statistiky nejhorší Audi a Mini. Jseš zajímavej případ. Statistikám ADACU, které jsou založeny na miliónech hlášení nevěříš a těmto číslům na základě pár pojištěných aut naopak ano.
Gvick2
ADAC nezahrnuje značkové služby, takže některé značky v něm figurují minimálně a podává tudíž velmi zkreslený obraz. Ale klidně si věř svému ADACu, jsou to jistě poctivé statistiky. >:-[]
pogo26
Asi je to o něco lepší než co povídal někdo vedle u stolu v hospodě o autě sestry jeho tchýně.
Gvick2
Nepleť si hospodu a pojišťovnu, statistiky WD mají daleko větší renomé než statistiky ADACu, těm už nevěří ani v těch hospodách.
pogo26
A čemu věří těch 80 mil německých řidičů víš taky? :-)
Gvick2
80 mil německých obyvatel věří, soudě podle prodejů, hlavně Golfu. :-)
Avatar - Typhoon
Typhoon
Je zajímavé, že Polo považují Britové za to nejhorší a koncernová Škodovka s 80% stejných dílů sbírá v oblíbenosti jednu cenu za druhou. 8-s
Avatar - Ozzman
Ozzman
A tys viděl takového manažera jezdit v klasickém Golfu ?

A ohledně Ečka... Superb je střední, Ečko vyšší střední....Tam je snad třídní rozdělení jasné ne?
Avatar - dal
dal
Já by jsem to takto nekastoval, někomu se nechce dát za auto větší peníze a raději je dá jinam. Já jsem v i30 jezdil taky a raději jsem si koupil do dílny stroj v hodnotě A4.
Znám člověka který si koupil za celoživotní úspory nové Volvo XC60 a znám multimilionáře co jezdí 307. Je to hodně individuální a ne každý chce páskovat nebo lépe řečeno ne pro každého je to důležité.
Nagano
Jediná socka jsi tady ty...omg, to jsou kecy, co tu předvádíš...jediný argument pro Polo, který jsi zmínil je možnost individualizace výbavy, kterou využije ani né 1% kupujících.
Ve všem ostatním je to naprosto srovnatelné s konkurencí, v něčem je Polo horší a v něčem je lepší...

Jak píše grifith, využít individualizaci pro hodnocení třídní nadřazenosti, může zkrátka jenom *** (a nezlob se prosím na mě, nic jiného tady použít nešlo)...a argumentovat E klasse, že je třídně nadřazená kvůli možné individualizaci je taky dobrý...kvalita, služby, cena, historie...to nic neznamená? Mercedes je prostě nadřazený, protože má větší možnost individualizace...no omg...tos mi zase zlepšil úterý, už jsem myslel, že se tu nic zajímavého nedozvím... :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Eklasse je nadřazeno... Superbu určitě, je to jiná třída auta (vyšší střední vs střední), jak jsem psal výše. Navíc je i kvalitativně jinde. Jednou tu byl hezký srovnávací test...

Toto je snad nad slunce jasné ne? Jestli někdo ale řadí Superba do vyšší střední, tak tam musí vzít i Mondeo a Insighnii... :-)
Nagano
Já ale přeci netvrdím, že E klasse není nadřazeno...já jsem je napsal, že je kravina myslet si, že je to právě a jen kvůli vyšší míře individualizace ja píše Štefič...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo... já vím, ja ti to nevytýkám, jen sem to konstatoval :-)
Mino21
Ale proč bych měl vždy kupovat o třídu vyšší auto za stejné nebo dokonce menší peníze? Co když chci právě malé auto, protože chci malé rozměry (třeba kvůli parkování), ale nechci se omezovat ve výbavě? Vyšší třída se pak nestane výhodou, ale naopak nevýhodou. Pak to Polo za půl mega bude jasně lepší nabídkou než Golf za 450, i kdyby měl třeba stejnou výbavu. Třeba právě proto, že jsou pro někoho stěžejní ty malé rozměry a z toho vyplývající výhody.
Avatar - grifith
grifith
Ano, když mi tento argument bude říkat žena, jenž s odřenýma ušima umí zaparkovat na 30m čtverečních, nejspíš bych se nad argumentem zamyslel. Bavit se o podstatnosti rozdílu 20-50cm je pro mě vcelku zajímavé a není zrovna moc lidí, kteří by upřednostňovali právě tyto malé vozy. Dálničními křižníky se nestanou a u vozu prakticky na městský provoz je většinou extrémní výbava to poslední co zákazníci řeší. Ale samozřejmě za své peníze nechť si každý pořídí co je mu libo ;-)
Mino21
Tak přiznejme si, že typickým zákazníkem Pola je spíše žena než muž. Ono chce se to vcítit i do kůže jiného. Když si vzpomenu jak jsme byli v Chorvatsku a příjezdová cesta k domu s vjezdem byla tak úzká a krkolomná, že tam kamarád s Ceedem vjížděl vždy snad 2-3 minuty, protože to fakt bylo o centimetry, tak si umím představit, že i kdybych měl milion na auto a bydlel tam, tak bych o nižší střední nikdy ani na chvilku neuvažoval (domácí měli právě to Polo). Když bych si i tak chtěl dopřát určitý standard výbavy, tak proč se omezovat? Jinak, nehovořím tu jen o délce auta, ale i jeho šířce.

Každopádně se asi shodneme, že lidí, kteří si Polo budou takto vybavovat, asi nebude moc. Zeptej se ale žen, jaká auta chtějí a uvidíš, že nemálo z nich bude preferovat malé auto před velkým např. právě kvůli parkování a ani to auto nemusí jezdit primárně jen a pouze po městě. Ne každý má stejné trasy a stejné preference jako ty nebo já. Já už teď prskám, že za pár let u příštího auta budu asi muset jít o třídu níže, protože nechci výrazně rozměrově větší auto, než mám teď (a to nemám problém zaparkovat takřka kdekoli).
Avatar - grifith
grifith
Klidně si přiznejme, že Polo je vozem do města a příměstský provoz. Řádky o vjezdu kdo ví kam a nemožnosti vjet tam s normálním autem přejdu s úsměvem... Já nepopírám tezi, že si auta ženy vybírají menší, zejména díky snažšímu ovládání a pro ně lepšímu odhadu s malým vozem. A právě takový zákazník si může vybavit auto dle libosti. Jen některé prvky výbavy jsou na hony vzdáleny použití těchto prcků. Už jsem to zde psal vícekrát. Možnost individualizace výbavy je určitě dobrá. :-)
Mino21
Asi bydlíš někde, kde je na parkování hodně místa. Když se třeba vytáčím u přítelkyně, tak tam mi teda délka auta sakra hodně vadí a musím to brát asi na čtyřikrát, abych neskončil v příkopu (dopředu a vzad mám rezervu odhadem asi 60 cm a docouvávám to tak na 5 cm od plotu a příkopu, další nepříjemnou možností je to po té úzké cestičce to těch 200 metrů včetně dvou prudkých a úzkých zatáček vycouvat). Mít auto kratší o 30 cm, tak se tam vytočím na druhé zacouvání a nic neřeším.

Jinak, který prvek konkrétně ti přijde pro využití naprosto nesmyslný v městském/příměstském provozu?

obraz z parkovací kamery v navigaci - tak to je pro auto této kategorie přece naprosto ideální
adaptivní tlumiče - no, toto je opravdu diskutabilní
full diodové světla - také diskutabilní
adaptivní tempomat - záleží, já třeba jezdím výhradně městský a příměstský provoz, typický pro tyto prcky (dálnici jsem ještě v novém autě neviděl) a právě tempomat byl prvek, který jsem bezpodmínečně požadoval (a to jej na mé 25km trase používám zhruba 8+4 km). Je však pravda, že nemám adaptivní verzi, tu měla až vyšší výbava, kterou jsem nechtěl kvůli kůži.
City Emergency Braking - tohle se opět hodí... už ten název městský...
Avatar - grifith
grifith
Pokud mám velké auto, vyhledávám větší parkovací místo, buď delší dobu nebo dále od původního místa. Zbytek beru jako určitý alibismus. Chápu, že mohou být místa, kde je větší problém se s autem dostat, ale stále se bavíme o rozdílu délek do 40cm a kolik takových míst je? Doma pravda nemám o místo nouzi, ani v blízkém krajském městě jsem nikdy problém neměl. Chápu, že mohou velmi výjimčeně nastat situace, kdy je malé auto bezpodmínečně nutné, jde však o velmi malé promile případů.
Co se "nesmyslné" výbavy týká, tak sis v podstatě odpověděl sám: adaptivní tlumiče, full diodová světla nebo adaptivní tempomat jsou pro městské auto vcelku zbytečností. Parkovaní přes displej navigačky je fajn, City emergency braking se také může v zástavbě hodit.
Mino21
Ano, já jsem zvyklý hledat kvůli většímu autu větší místa (naštěstí jak u práce, tak u baráku s tím není problém - podélně většinou neparkuju a pokud už ano, všichni tu parkujou jak prasata, takže s tím není problém - tady si skoro každý před a za autem nechává tak 1-2,5 metru místa), ale vím o mnoha místech, kde je problém a kdybych věděl, že se tam budu pohybovat dennodenně, tak si auto střední třídy určitě nekoupím, přestože na něj byly peníze.

Znovu říkám, ty se pořád díváš jen na délku, ale ono menší auto má i výhodu v menší šířce, která může být i mnohem důležitější, viz ten dům v Chorvatsku, kde se ten Ceed, což není dlouhé ani extra široké auto, do té branky opravdu takřka nevešel. Být tím, kdo tam bydlí, tak bych asi zešílel - jak já jsem rád, že jsem tehdy nemusel řídit a jen jsem zvenku kontroloval, kolik cm ještě na každé straně chybí.

Co se týče nesmyslné výbavy, na těch tlumičích a světlech se určitě shodneme, co se týče tempomatu, tak už asi úplně ne. Adaptivní tempomat bych pravda osobně mít v autě nemusel (ostatně ani teď jej nemám a ta adaptivitu mi nechybí), každopádně tempomat jako takový mi i v příměstském provozu dává smysl obrovský a ano, umím si představit, že by mnoho lidí užilo i tu adaptivitu. Jak už jsem říkal, např. v mém případě na městské/příměstské cestě do práce/z práce jedu na tempomat 40-50% trasy a umím si představit, že podobné relativně krátké trasy, kde se dá využít, má mnoho jiných lidí.
Avatar - grifith
grifith
Já jen mohu znovu zopakovat, že řešíš naprosto marginální množství případů. Nikde jsem nepopřel jejich existenci, ale to promile případů asi netřeba zveličovat jako problém velikosti auta ať už do délky, tak do šířky. V 99.99% případů tam, kde se vejdeš s Polem, se vejdeš i s vozem nižší střední.
Já jsem napsal svůj názor, adaptivní tempomat je ve městě použitelný omezeně, normální o to míň. Příměstský provoz budiž, ale stále je to na těch pár kilometrů do kšeftu, práce apod. relativní zbytečnost.
Mino21
Ano, v případě nechutně vybaveného Pola je to malý počet případů, to se shodneme. Každopádně volba velké auto versus malé auto za stejné peníze řeší mnoho lidí. Tys ale vůbec nepochopil jednu základní věc. Tady vůbec nejde o to, zda se vejdu/nevejdu, ale o tom, jak komfortně se tam vejdu. Někdo prostě nechce ty nadbývající centimetry řešit a raději koupí menší auto.

Je rozdíl, zda se někam vejdu napoprvé, nebo zda tam couvám natřikrát. Je rozdíl, zda se na úzkých uličkách ve vesničkách při vyhýbání protijedoucímu autu musím na centimetr soustředit na všechny strany nebo vědět, že mám pár centimetrů rezervu. Je rozdíl, pokud u supermarketu u těsně zaparkovaných aut mám třeba 5cm navíc pro vystoupení auta díky tomu, že je auto užší. A tak bych mohl pokračovat dál.
Avatar - grifith
grifith
Pro kopyta, jenž neumí zaparkovat, je zde i u vozu nižší střední třídy automatický parkovací asistent(u malých vozů jej nenajdeš). Šlapeš na pedály a jen sleduješ jízdní dráhu, pro jistotu. Neřešíš délku, šířku, nic. Holt klidně ať si každý koupí co se mu líbí, je-li pro něj lepší vědět, že je auto o 5,7 nebo 10cm užší a cítí se za volantem lépe, nevidím problém. Já alibismus až tak nepodporuji.
Mino21
Pořád to úplně nechápeš. Já třeba zacouvaním zaparkuju snad kamkoli, kam je možné se fyzicky vejít. Přesto nemůžeš popřít, že mít třeba o 10cm užší auto, tak minimálně z toho auta v tak úzkém místě snáze vylezu a profitoval bych z menších rozměrů, přestože samotné parkování by pro mě bylo stejně snadné s velkým nebo malým autem a nějaký parkovací asistent by mi byl u pr. Malé rozměry auta nejsou jen o parkování a parkovací asistent vše nevyřeší.
Avatar - grifith
grifith
V pořádku, ty máš svůj názor, jenž nesdílím.
Petrko
Ano jsou a budou lidé kteří si tyto malé vozy koupí jako jediné auto do rodiny. Pak ovšem povětšinou na větší nemají a tu výbavu budou volit nižší. Ti kteří kupuji tuto třídu jako druhé, ale spíše třetí auto do rodiny ať už pro projížďky na drobnější nákupy, pro děti, služku nebo aupair opět výbavu neřeší. Tu řeší u svého hlavního vozů, vozu manželky. Jelikož to jsou vozy které budou najíždět delší trasy a mnohém více kilometrů a tam se příplatek za pohodlí vyplatí. U městského poskakovadla ne.
Mino21
No já si umím docela velmi dobře představit třeba právě ten tempomat ve voze manželky někoho bohatšího. Ta sedne ráno do auta, jede do práce třeba 20 km po nějaké čtyřproudovce, kde náramně ocení adaptivní tempomat a až přijede do velkého města, kde má práci, kde zase zatraceně moc ocení malé rozměry auta, ať už při manévrování úzkými uličkami nebo při parkování.

To si má koupit velké auto za stejné peníze a mít zbytečně větší problémy při parkování jen proto, že tobě nedává malé auto s výbavou smysl? Nebo si prostě nemůže objednat tempomat do malého auta jen proto, že tempomat se do malého auta "prostě nekupuje" a tobě to nedává smysl, i když by se pro něj našlo využítí?

Např. z mého okolí si velmi dobře dokážu představit to, že třeba manželka nějakého zbohatlíka bydlící např. v Čeladné sedne ráno do auta, ve Frýdlantu práskne tempomat a s krátkým vypnutím při průjezdu Frýdkem-Místkem jej využije až do Ostravy, kde pracuje. Tam zas využije malé rozměry auta. Nebo třeba lidí jezdící směrem z Havířova a vesniček za ním. Možná bydlíš v oblasti, kde čtyřproudovky neexistují, no sever Moravy je jimi propletený kompletně a tu adaptivní tempomat tu najde hodně využití. Furt to máš příměstský provoz, ale na tempomat naprosto ideální. Ostatně i proto byl alespoň běžný tempomat podmínkou při koupi mého auta, přestože jsem ještě po dálnici nejel. Tady jej využije každý více než bohatě.
Avatar - grifith
grifith
Ty si holt nutně musíš vybrat situace, aby sis své nápady mohl obhájit. V pořádku. Pro tebou popsaný způsob je to možné. Pak máš další ženu, žijící ve městě, kde 4proudovku nikdy neviděli, do práce to má městem 10km, kdy 50kou jede nanejvýš 3x. Dojede do práce, kde je vyhrazené parkovací místo přímo pro ni. Na co by jí ten tempomat, navíc v adaptivní verzi, byl? Jinak pokud neumí zaparkovat sama, jsou na trhu už i modely s automatickým parkovacím asistentem, kdy jí stačí šlapat na pedály. Já se s tebou nehodlám hádat o svých myšlenkách, já ti je nenutím, prezentuji svůj názor, který mi ty nevyvrátíš. Potřebuješ to zopakovat znova, ať si každý koupí co uzná, včetně tebe. Chápat mě nemusíš, jen to přijmi, protože nic jiného ti nezbude.
Mino21
Samozřejmě, že v takovém použití ten tempomat smysl nemá, to pochopitelně souhlasím. BTW. někteří lidé říkají, že tempomat využívají ve městě, já si to teda představit neumím :-).

Jak říkám, třeba tady na severu Moravy, kde je Ostrava s většinou okolních měst spojená čtyřproudovkami, se určitě najde mnohem více lidí, kteří by něco takového využili než v jiných částech ČR. A myslím si, že okolo takové Prahy jsou desetitisíce lidí bydlících několik málo desítek km, kteří dojíždějí do práce a berou to po dálnici nebo jiné rychlejší komunikaci, kde to třeba v polovině trasy využijí, nebo ne? Vždyť právě v těchto satelitních městečcích bydlí především bohatší lidé a každé ráno dojíždějí ne vždy zrovna krátkou cestu autem do práce.

Prostě nikde netvrdím, že Polo s tempomatem se hodí každé bohatší ženě. Ale ta skupina, které se to hodit může, není zas až tak prťavoučká, protože právě tyto bohatší rodiny často nebydlí zrovna v městě nebo na okraji města,ale i několik desítek km za městem a do práce každý den dojíždějí. A právě takovým se to může hodit.
Avatar - grifith
grifith
Tak použít tempomat ve městě lze, takovej Zlín po 23 hodině jde projet na tempomat, ale přes den to i přes 4 proudovku po celém městě vidím dost nereálně. Jen co jej člověk zapne, "automat" jej vyřadí (spojka, brzda). Myslím že jsme si vyjmenovali situace, kdy je jeho použití možné a kdy ne a je na každém potenciálním zákazníkovi, jestli po tomto extras sáhne. Na tom se předpokládám shodneme. ;-)
Mino21
Ano, na tom se rozhodně shodneme. Jo, Zlín se dá na tempomat projet velmi dobře, nedávno jsem takto přes něj večer jel. Když si ale vemu to okolí a silnice, které spojují okolní města a vesnice, tak chápu, proč ti to, o čem tu mluvím, nic moc neříká. Na Ostravsku, jak jedeš do Ostravy nebo někam z/do Frýdku (třeba z těch prominentních vesniček v Beskydech), tak jedeš většinou po něčem takovém:

[odkaz]

[odkaz]

Tady se dá na tempomat jezdit téměř všude a pořád.

Tempomat třeba často využívám na Slovensku, kde mají vesnice bez přerušení (třebas pět šest vesnic 20 km v kuse). Takže si umím představit další situaci, kdy člověk sedne do auta, flákne tam padesátku a takhle to projede skoro až do práce.

No, asi je to fakt o tom, že ty prostě jezdíš po jiných trasách, zatímco já se občas pohybuju v takových místech, kde to používání tempomatů úplně vidím (sám jej používám) a je také vidět, kdo tam takhle asi může jezdit, když se podívám na ty novostavby ve vesnicích, které tyto silnice spojují. Polo s tempomatem bude asi auto pro Ostravsko :-)
Avatar - grifith
grifith
Ano, určitě je to i o prostředí, kde se člověk pohybuje, viz. odkaz na dvě 4proudé rychlostní cesty, to zde v dalekém širokém okolí nemáme, vyjma dálnice a 4km úseku "Čubovy štráse" do Slušovic. Všude jinde bežné dvouproudy, kdy s tempomatem člověk nepochodí. U nás tempomat využiješ až při dálničních štrekách na "západ" >:-[]
Mino21
Njn, tady máš stovky tisíc lidí v několika městech, několik vesniček za nimi (a s překvapivě hodně se rozrůstající moderní satelitní zástavbou) a mezi většinou z nich vede toto. Teď už se možná nedivíš, proč vidím tempomat i v malém autě jako docela užitečnou věc. V Beskydech máš několik vesniček s větším podílem bohatějších obyvatel (s Čeladnou v čele) a jestli lidi odtud jezdí 35km do Ostravy, z čehož 25km vede po tomhle, tak si opravdu myslím, že i v malém autě může tempomat přijít vhod (pokud třeba právě v Ostravě oceníš malé rozměry toho auta).

Tam u vás se nedivím. Jel jsem tam asi dva měsíce zpátky a tempomat jsem zapnul jen při tom večerním průjezdu Zlínem. Jinak opravdu nebylo kde :-) Já strašně nerad jezdím po dálnicích, raději po okreskách, přesto jsem tempomat vyžadoval, neboť tu ať jedeš skoro kamkoli, jedeš po čtyřproudovce. Myslím, že podobně po dálnicích a rychlostních silnicích toto může platit pro některé okolní obyvatele Brna a Prahy, kteří bydlí v okolí dálnic. I když Polo rozhodně není dálniční auto (to se každopádně shodneme), třeba denně 15 km po dálnici... na to se ten tempomat může hodit.
Avatar - grifith
grifith
Ve svých vozech tempomat mám a určitě jej po cestách po republice využiji, jsou oblasti, kde to jde více a někde méně. Obecně tuto "vymoženost" hanit nechci a nebudu. Bude záležet na skladbě cest konkrétního uživatele, "příměstské" dojíždění z Čeladné do Ovy už mi jako příměstské až tolik nepřijde. Ale chápu, jak to bylo z tvé strany myšleno ;-) :yes:
Avatar - Francuz
Francuz
:yes: >:D
King of rain
No to je přispěvek Stefiči. >:D Nejdříve napíšeš že je to pro ženy a 4% komunitu a dole vůz hodný může 21. století. >:D Pak se "na***š" do H/K, jako že póvl a dáš tomu korunu.Když "malost" vítězí........ >:D
webpaja
Když už mluvíš o sociální vrstvě, pak jí taky specifikuj. Takhle to vypadá, že točíš rumpálem, chceš vodu a vyjede džber s pískem.
Johnnn
Za ty prachy bych čekal alespoň nějakou designovku. Tohle je pologolf s možností lepší výbavy ze nemalý peníz. To není o tom, že to je pro socky nebo ne. Hodně aut je předražených, jenže obvykle nabízejí buď jistý společenský status a nebo mají styl. Tohle nemá ani jedno...

Edit:
Hlavové airbagy za 26 000 :-D
Gangrel
Je hezké, jak vám interesovaným fauvéčkařům leží ten korejec v žaludku :-)
Avatar - fOE
fOE
Vime alespon Eurove ceny priplatkove vybavy zminovane v clanku?
Dixik2
[odkaz]
Avatar - fOE
fOE
Hmm, ze uz bude ofiko cenik me ani nenapadlo kontrolovat, diky ;-) :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
na tu 1.0 Mpi ;-\

ale do mesta zrejme s tymto motorom clovek nic nepokazi ;-) ... prekvapila ma relativne slusna maximalka avsak na dialnicne presuny to asi nebude moc ideal , pockam si na realny test ale ta 1.0 Mpi sa mi celkom pozdava... vedel by som si predstavit maly motor bez turba v takomto aute..... preco nie.... stale si vsak myslim ze swift je kusok dalej a tak nadalej je v tomto smere u mna favoritom... na test 1.0 mpi pola sa vsak tesim a som na tento motor zvedavy :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Psal jsem ti to 10x a test mou předpověď jen potvrdil. Kdybys nekoukal jen na maximálku, což je u takového auta relativně bezvýznamný údaj, mohlo ti to dojít také...1.0 mpi v Polu je opravdu jen základ pro šetřivé důchodce. Jednoznačně je na místě připlatek za TSI. Bohužel pak se již cena dostává do sebevědomých výšin, když uvážíme nějaký ten příplatek za relativně běžné prvky, o všech těch nových vychytávkách ani nemluvě.
Avatar - wikinko
wikinko
Pozerat pri pole 1.0 na maximalku, to mozes len ty. ach boze
Avatar - Armin Tamzarian
Armin Tamzarian
Nezklamals...
Efreeti
Designově je Polo velmi podařené, hezčí než Golf (a to říkám jako vlastník nového Golfa).
S příplatky a nejvýkonnějším motorem se cena hravě vyškrábe na 500tis.
Ano dají se za ty peníze koupit auta o třídu výš, ale v situaci, kdy dnes téměř každý jezdí sám, maximálně ve 2 lidech, má smysl kupovat větší a rozměrově naddimenzované auta? Prakticky ne...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
stale tvrdim ze sucasne polo je jednoznacne najkrajsim volkswagenom ;-) , neposobi nudne a ani rozplacnuto ako golfik alebo staromodne a sterilne ako passat.... polo je ideal a ja priznavam ze sa mi pozdava az moc... aj jeho interier je v ramci triedy ok... bez vystrelkov ale ani lacna nuda... v starom pole 1,4 44kw z r 1996 som kedysi par rokov jazdil a netajim sa tym ze mi meno polo trosku prirastlo k srdcu... pacilo sa mi aj polo s tymi okruhlymi svetlami na ktoreho podvozku stala prva fabia.... jednoducho polo bolo vzdy tip top a svojim sposobom aj tak trosku originalne v triede.... nie je problem to priznat... to auto je podarene po vsetkych strankach.... nie je prerastene a ani nudne... ma krasne tvary a linie.... ocenujem kompaktnost a sportoveho ducha... ktory sa dizajnom pola nesie uz skutocne cele desatrocie.... :yes:

Inak s poslednymi vetami a pointou suhlas..... na jazdenie sam alebo vo dvojici s podielom okolo 70 percent po meste postaci v bohate male auto.... mesta a parkoviska su preplnene prerastenymi kombikmi boh vie preco... pritom zvacsa ked vidim tak ludia v tychto autach stejne jazdia sami alebo s prazdnymi kuframi... ale to je uz na inu debatu
Avatar - fOE
fOE
Napada me zustatkova cena pri pristim prodeji. Zde prave polo poskladane nad 500tis Kc. nikdo nezaplati, jinak receno kdyz vemu za 500tis Kc polo vs. 500tis Kc golf tak clovek za par let dostane vic za toho golfa nez za polo, nehlede na to ze golf neni o tolik vetsi abych si v nem pripadal zbytecne naddimenzovane, tak bych si pripadal sam v X5 ve meste.

Ciste subjektivne bych si takto poskladane polo nevzal, ne za tyto penize. Za pul milionu bych chtel stylovku (citroen DS3, mini, a1...) nebo auto o tridu vys. Polo v teto cene mi smysl nedava protoze prinasi charizmu mainstreamu jako fiesta, clio a dalsi za cenu nizsi stredni.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Polo sa mi fakt páči, po drobnom facelifte ešte viac, ale bol som trochu nepríjemne prekvapený, že pravé koleno sa mi stále opiera o zbytočne široký stredový panel prístrojovky. Vo Fabii som tento problém nemal. Má niekto podobnú skúsenosť, alebo to len mám tak krivé nohy? >:D
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
Je to presne tak ako pises. Najviac miesta v tomto pripade ma Ibiza.
Nonsens
Polo je ok. Ale ak liter mpi výrazne neodskočil vysmievaným htp, tak neviem. A na pováženou je aj komentár - trojvalec je od štvorky poznať a pri zábere viac duní a neskôr stráca dych, ale inak je vraj príjemným prekvapením. Veď už štvorky dízle sú malé traktory a ono to ide smerom k väčšiemu hluku, vibráciám a my tomu hovoríme nový lepší model? To už sa budeme za chvíľu tešiť, že nám po naštartovaní nevypadajú plomby?
robert78
Teda priplatek 26000 za bocni a hlavove airbagy i ve verzi Higline.... Bezpecnostni vybava by u takoveho auta uz snad mohla byt v zakladu. Chapu jeste priplatek za zadni bocni airbagy, ale zcela bez, to snad ne...
Karlll
Pokud je to pravda je to tragedie. Nekdo tohle nabizi v zakladu. Proste nekde je bezpecnost na prvnim miste, nekde zas moznost vyhodit spoustu penez za priplatkovou vybavu. Moznost si priplatit je vyhoda a jasna volba, at to stoji co to stoji >:D
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
U Punta mi zde bylo vysvětlováno, že i 2 pytle v základu jsou vlastně výhoda či co. :*) ...Ale souhlas, minimálně v nejvyšší výbavě považuji 6 pytlů za samozřejmost.
_MT_
Hlavové a boční vpředu jsou v základu. Jen ten příplatek za zadní přestřelili, v DE je myslím kolem 500 €. Z toho plyne poučení, když název příplatku obsahuje "vpředu i vzadu", neznamená to, že v základu nebylo nic. Podobně to mívají třeba u zpětných zrcátek.
Avatar - grifith
grifith
V základu jsou čelní a boční, hlavové vpředu a vzadu se dokupují u obou výbav za 26 000Kč. Aspoň takto mluví ceník Pola. Pokud je to myšleno jinak a příplatek pojmenovaný Hlavové airbagy přední a zadní nejsou hlavové airbagy přední, ale jen zadní, pak jej vytvářel "expert". A za daný příplatek vyloženě vtipné.
_MT_
Boční vpředu jsou zároveň hlavové. Je to tedy jeden airbag, který zastává roli dvou. Některé příplatky mají strukturované výčtem vlastností, takže si třeba nepřiplácíš za vyhřívání vnějších zrcátek, ale za vnější zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, což nemusí znamenat, že v základu byla manuální (v ceníku pak můžeš mít třeba osm vnějších zrcátek a u každého popis funkcí). Nebo snad, že auto žádná vnější zrcátka v základu nemá. ;-) Audi to používá běžně, takže jsem na to zvyklý.
Avatar - grifith
grifith
V pořádku, může to tak být, pak ovšem na tvorbě ceníku pracoval pouze Němec s kolegou Googlem a vznikl z toho paskvil. ;-)
_MT_
Český ceník říká následující.

V základní výbavě: Boční airbagy vpředu s ochranou hlavy a hrudníku.
V příplatcích: Hlavové airbagy vpředu i vzadu; boční airbagy vpředu.

Nevidím, co je těžké na tom pochopit. Když si připlácíš za lepší rádio, tak ti také nepřijde zvláštní, že nahradí to v základní výbavě. Tohle je úplně stejné. Navíc mám pocit, že tu skutečně jde o nahrazení. Tedy, že ti tenhle příplatek dá záclonu a separátní boční airbag. Nepřiplácíš si za další airbag ke stávajícímu, ale za jiné řešení boční ochrany, které nahradí to základní.
Avatar - grifith
grifith
Ok, děkuji za objasnění. Pokud tedy základní výbava obsahuje pouze 4 airbagy (ač ty boční jsou zvětšené) a za 26 tisíc ti k tomu přidají okenní a boční jsou standardní velikosti, pak je to velmi smutné zjištění.
_MT_
Je to kombinovaný airbag a ty jsou velmi účinné. Mnohem účinnější než samotný boční, rozdíl je to propastný. Záclona spolu s bočním je ještě o něco lepší, co si pamatuji. Nevím, jestli jsou v téhle třídě záclony standard. Jestli ano, tak je to opravdu slabé.

Jak jsem napsal, cenu české zastoupení přestřelilo. V Německu mají záclony zhruba za polovic.
Avatar - Andromeda
Andromeda
Nešlo by to formulovat ještě krkolomněji ??? Co se týče onoho chápání, tak optimistický bych v běžné praxi díky té až Holmesovské formulaci nebyl . Já jsem zase přesvědčen, že ceník malého vozu by neměl mít ambice konkurovat testům znalosti jinotajů příplatkových zvyklostí výrobce, i když jde o "koncern", že ...
Ona třeba Stručná historie času od S.Hawkinga je také soubor populárně vědeckých přednášek pro veřejnost, ale že by šlo zrovna o plážovou brnkačku pro každého , to tedy ne ...
A už se těším na nálepku ***a, kterému tak zřejmá věc není jasná... ( na ten ceník jsem koukal hned po uvedení na trh, a pousmál se i díky tomuto ... )
_MT_
Všechno jde, když se chce. ;-) Je možné, že to mají v katalogu vysvětlené i s obrázky. A prodejce by to měl vědět (bohužel tomu tak býti nemusí). Já různé druhy airbagů znám a tohle mi dává smysl. Kdo ví, proč to udělali. Vnímám to jako případ důsledného dodržování pravidel, byť to třeba vede k nezvyklým výsledkům. Což je něco mi blízkého.

Boční airbagy jsou však jasně uvedené v základní výbavě. robert78 se nepodivoval, co ten příplatek znamená, ale kritizoval jejich absenci v základní výbavě - tedy si očividně nepřečetl, co obsahuje.
Avatar - Andromeda
Andromeda
V onom mém komentu šlo o jen o ony bagy, nic jiného, a ona stížnost na nešikovnou formulaci nebyla vztažena vůči Tobě - asi jsem to špatně formuloval ... Nedlouho po Novém roce jsem zabrouzdal na stránky VW díky článkům o modernizaci Pola , otevřel si ceník a čekal, jak se projeví zmiňovaná vylepšení na ceně ... A popravdě jsem se zarazil u těch bagů také, a je to - pro zajímavost jsem tedy teď ceník otevřel znovu ( nebo to bylo - od té doby jsem neměl potřebu zjišťovat případné reformulace el. formy ceníku, jež odpovídá nejen barevně té tištěné ) - malinko matoucí...
S tím, jak je to podáno výrobcem v ceníku máš naprostou pravdu. Jen si budu stát za svým, že je to matoucí a nešťastně zařazeno v seznamu standartní výbavy - nějak očekávám zdůraznění bagové nálože hned v první třetině výpisu standartní výbavy, a ne až např. odkládacími kapsami na zadní straně sedadel ...
_MT_
Mne to také zarazí. Když narazím na něco takového a zajímá mě to, tak vím, že se musím podívat na základní výbavu. Příplatek nic neříká o stavu bez něj. Neříkám, že je to pojmenování intuitivní.

V Německu myslím v online seznamu výbavy používají abecední řazení. Tam se také některé zajímavé prvky snadno schovají. Ceník Pola také nesleduji, ale když dotyčný prohlásil, že má jen dva airbagy, tak jsem se musel podívat. ;-)
Avatar - Typhoon
Typhoon
Přečti si ceník od Mini, ten je výživnej...
robert78
Jak je vidět zde, boční nejsou zároveň i hlavové, ale chrání jen do výšky trupu. Hlavové jsou až záclonové.*/files/784003597.jpg
_MT_
Tvůj odkaz nefunguje. Pokud to byla ilustrace Pola s vystřelenými airbagy, tak musíš najít tu, kde nejsou záclony. Jak jsem napsal, tyhle dvě konfigurace používají jiné boční airbagy. Na ilustraci se záclonou nemůžeš mít kombinovaný.
simson33
Věta o "notoricky známém motoru 1.2 tsi" moc nesedí, protože ve faceliftovaném Polu už je nové 1.2 tsi se čtyřventilovou hlavou a rozvodovým řemenem místo řetězu...
Ondřej Chamilla
Dobrý den,

to máte naprostou pravdu, jízdně se však tento motor projevuje stejně jako všechna ostatní 1.2 TSI - má dobrou reakci na plyn a celkově se motor chová tak, jak má (rychle mu padají otáčky, nemá velký turboefekt) pěkně zatahuje již v nízkých otáčkách, je slušně sladěn s převodovkou, při běžné i lehce svižné jízdě je úsporný, ale ve vysokých otáčkách se nedočkáte žádné výkonové špičky. Tato generace motoru je oproti té v Rapidu ještě kultivovanější a o kousek úspornější. No a snad i spolehlivější.

S pozdravem, Ondřej Chamilla
Avatar - Ronault.
Ronault.
Řekl bych, že většina zájemců o tento motor právě čeká na to poslední slovo ve vašem příspěvku "spolehlivější". 1,2 TSI minulé generace si prostě spousta lidí nekoupí, protože ji nevěří...
... a pak se dočtou ve vašem testu, že je to staré známě TSI... takže zklamání, pořád to má řetěz... "do toho nejdu".

A i já to tak pochopil, protože pokud se chystají už na konec roku npvé 1,0 TSI, nečekal bych, že koncern na těch pár měsíců dá do auta novou generace 1,2 TSI..

Takže bych byl s formulacemi značně opatrnější a přesnější... ;-)

Celkově na mě ten test působí značně rozporuplně. z jedné strany velká chvála na Polo, ale zároveň docela silná slova - "malotraktor"... to teda napsat někdo o moderním motoru, i když tříválci, tak se leknu... přitom nakonec to vyzní jako super kára... aleco už, je fajn, že se ozvou i kritická fakta, nejen PR články místo testů... :yes:
Avatar - white label
white label
Přečti si pasáž o "malotraktoru" znovu (pokud možno pozorněji) a snadno zjistíš, že se to netýkalo faceliftovaného Pola, ale obecně turbodieselových tříválců, proti kterým má mít ten ve faceliftovaném Polu celkově znatelně lepší projev:
"Naftové tříválce rachtají a duní jako malotraktor, mají silný turboefekt a těžce se sbírají z nízkých otáček. Tahle verze sice nezapře svůj lichý počet válců, ale je překvapivě pružná již od nějakých 1200 otáček, neprotestuje v těchto oblastech vibracemi ani hlučností a má bryskní odezvu na plyn, který se dá citlivě dávkovat. Rovněž odhlučnění je na úrovni, takže při konstantní rychlosti obvykle o motoru téměř nevíte."

Se závěrečným palcem nahoru ovšem souhlasím. ;-)
Avatar - Ronault.
Ronault.
Já to četl dvakrát a nějak jsem si z toho nemohl vybrat, to přiznávám... a taky bylo pozdě večer, od tebe to zní lépe >:D
Přesto bych třeba uvítal srovnání v porovnání třeba s tříválcem od Hyundai nebo naopak třeba o kolik je horší proti takovému 1,5 dCi nebo 1,4 HDI.
Ondřej Chamilla
To vše přijde s klasickým testem, při první jízdě v zahraničí je na porovnání s konkurenčními motory ještě trochu brzy. :-)

s pozdravem, Ondřej Chamilla
Avatar - Ozzman
Ozzman
To, že i u starého TSI závadu opravili pro nové modely a při servisech u starých aut a bát se nemusíme se tu psalo také... v servisu nám tvrdili, že opravu starého TSI udělali tak, aby se už závada neopakovala. S tímto "vylepšeným paketem" nyní jezdí tisíce Rapidů, Fábií a tak dále, které se pořád prodávají a vyrábí..... jedno už vím jistě... závada odstraněna neni, viz můj komentář výše.

Jsou to jen P.R. kecy. Vyhnout se obloukem TSI je nejlepší možné řešení i přesto, že motor když funguje, funguje dobře, o tom žádná.

Nové TSI bych už také nerisknul, pořád tomu nevěřim... na dalších pár let určitě ne.... Takhel se přichází o zákazníky.
Avatar - miromen
miromen
FL se povedl ale už u současteho Pola je řizeni dosti pruměrne plus všechny prvky k ovladani vozu jsou naladěny pro ženy a teď došlo ještě ke zhoršeni.... 8-s
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tys použil slovo "průměrné" ve spojitosti s vW? Ne! Wow! To je nějaký svátek, erupce na slunci, zatmění měsíce? :-O HUSTÝ! >:-[] >:D
Avatar - miromen
miromen
Neboj ja dokažu byt kriticky ke všem bez rozdilu a klidně to dam vic najevo. A u Pola je rozhodně vice věci ke kritice. To ale neznamena že by to bylo špatne auto ale když se k tomu přičtou i osobni preference tak u mě Polo nema opravdu šanci. Takže i přes to že to byl jeden z kandidatu na koupi tak neprošel.