Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marko: Budúcnosť značky Kia - Prichádzajúca z Ázie

Veta z nadpisu vyjadruje nielen pôvod, ale je aj prekladom názvu jednej z najdynamickejšie sa rozvíjajúcich značiek súčasného automobilového sveta.
Zpět na článek
15. 3. 2009 10:17
neregistrovaný "nromeo"
15. 3. 2009 11:08
neregistrovaný "RayBan"
15. 3. 2009 19:43
16. 3. 2009 10:09
16. 3. 2009 13:12
neregistrovaný "fidelius"
15. 3. 2009 13:05
15. 3. 2009 17:40
15. 3. 2009 15:45
15. 3. 2009 17:39
15. 3. 2009 18:56
15. 3. 2009 19:21
15. 3. 2009 17:39
16. 3. 2009 23:00
15. 3. 2009 19:18
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 3. 2009 19:29
15. 3. 2009 19:31
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 3. 2009 20:50
15. 3. 2009 21:02
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 3. 2009 21:07
15. 3. 2009 21:10
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 3. 2009 21:17
15. 3. 2009 21:22
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 3. 2009 21:27
15. 3. 2009 20:38
15. 3. 2009 20:55
neregistrovaný "RayBan"
15. 3. 2009 20:58
15. 3. 2009 21:01
neregistrovaný "RayBan"
15. 3. 2009 21:04
15. 3. 2009 21:06
neregistrovaný "RayBan"
15. 3. 2009 21:10
16. 3. 2009 01:05
neregistrovaný "RayBan"
15. 3. 2009 20:57
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 3. 2009 21:01
15. 3. 2009 21:05
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 3. 2009 21:15
15. 3. 2009 21:25
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 3. 2009 21:30
15. 3. 2009 21:37
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 3. 2009 21:54
16. 3. 2009 15:27
neregistrovaný "507--"
16. 3. 2009 15:33
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 3. 2009 16:45
neregistrovaný "507--"
16. 3. 2009 20:21
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 3. 2009 15:21
neregistrovaný "507--"
neregistrovaný "nromeo"
15. 3. 2009 10:17
Korea jede
Tak jako se evropa divila před lety úspěchu japonců, tak se nyní diví úspěchu korejců a stejně tak se za pár let bude divit úspěch číňanů.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "RayBan"
15. 3. 2009 11:08
Re: Korea jede
Jedna automobilka už raději pod inzerát dává slogan "to je auto" ... aby zákazníci věděli >:-[]
16. 3. 2009 10:09
Re: Korea jede
>:D no ono je to sice v překladu "auto" ale i tak je divné to oznamovat >:-[]
neregistrovaný "fidelius"
16. 3. 2009 13:12
Re: Korea jede
:Jen tak mezi námi; číňani auta vyrábějí jen ta etika jim nic neříká. Myslím licence atd.........................
15. 3. 2009 13:05
Marko
Marko opět - prádní info. :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
15. 3. 2009 15:45
Dotaz
Ahoj Marko, budu tu opakovat slova ostatních, když tě pochválím za perfektně sepsaný článek. Jen by mě zajímala spíše ekonomická stránka věci - přeci jenom se obecně tvrdí, že více peněz se dá vydělat na větších a dražších autech (logicky), kde Kia zrovna moc "neválí". Kde tedy bere peníze na novou továrnu, vývoj modelů, koncepty atd., když ostatní automobilky s mnohem širší modelovou základnou "brečí", jak jsou na tom špatně?
Rozbalit vlákno
5
15. 3. 2009 17:39
Re: Dotaz
Dik ;-) . No...ono to zas tak absolutne neplati, ze na velkych autach sa zaraba vela a na malych malo. Prva cast vety sice plati, ale druha uz nie. Ak vyrabas dostatocne velky pocet malych aut, mozes zarobit minimalne rovnako. Zoberme si BMW a Kiu. Obe znacky predavaju globalne. Svetova cielova skupina, ktora si moze dovolit kupu BMW je ale citelne mensia, nez cielova skupina Kie. Velmi zjednodusene povedane: zatial co BMW zarobi na mensom pocte aut vdaka vyssim marziam (typickym pre luxusne produkty), kia zarobi na objeme z velkeho predaja. Netreba tiez zabudat, ze vacsina znaciek, ktore v Europe neponukaju (alebo zle predavaju) luxusnejsie modely, ich predavaju v pomerne znacnom mnozstve na inych trhoh, kde su vdaka cene, alebo aj svojmu "domacemu" (azijskemu) povodu relativnou(!) konkurenciou napriklad aj pre to BMW. Cize inak povedane. Kia globalne predava male auta vacsej skupine zakaznikov + na obmedzenom trhu ako bonus ziskava peniaze aj z vascich a luxusnejsich modelov. To BMW ma iba jeden trh - bonitnejsej klientely - ale zas vyssie marze.

V tomto je teda skryta ciastocna odpoved na tu otazku odkial Kia berie peniaze. Potom ale do hry vstupuje aj efektivita vyroby a vhodne zvolene portfolio produktov, ktore koresponduje s tym, ake ocakavania ma verejnost / zakaznici v tej ktorej casti sveta od znacky Kia.
15. 3. 2009 18:56
Re: Dotaz
Děkuju za odpověď. Takže se dá říci (když pomineme třeba zrovna BMW, které je svým způsobem specifická automobilka - výhradně zaměřená na movitější klientelu), že KIA díky tomu, že dokázala obsadit více trhů (i když třeba s menším prodaným počtem kusů) lépe vzdoruje nynějšímu propadu poptávky nežli například Peugeot, Citroën, Fiat, možná i Renault s Nissanem a jim podobní? Chápu, že každá automobilka má svoje specifika ohledně mzdových nákladů a dalšího, ale myslím, že Korejci taktéž nepracují za platy Číňanů. Abych se vyjádřil - příliš mi nejde na mysl, že KIA se zdá v největším rozkvětu, zatímco ostatní pouze oznamují problémy a poklesy zisků...
15. 3. 2009 19:21
Re: Dotaz
Aha..v tomto zmysle su sucasne casy bolestive okrem Tebou menovanych spolocnosti aj pre obe korejske znacky. Pre niekoho ale viac - pre niekoho menej. Kiu a Hyundai to vdaka minulym pozitivnym krokom nezasiahlo az tak "katastrofalne". Ale to, ze tym trpia aj oni je iste.

Potom je tu to, co si zmienoval o vyvoji. Ten pokracuje kriza-nekriza. Ak by sa zastavil, vpodstate by prestala fungovat akakolvek automobilka. No a este treba zobrat v uvahu to, ze auta, ktore dnes Kia predstavuje sa zacali vyvijat este vcasoch, kedy kriza neprepukla. Cize pripadny dopad by bol zjavny, ak by sa povedzme za dva-tri roky spomalil nabeh novych modelov. To by boli projekty, ktorych sa dotyka sucasna kriza.
16. 3. 2009 23:00
Re: Dotaz
...navíc je třeba si uvědomit velkou synergii s mateřskou společností Hyundai, která dále rozmělňuje náklady na vývoj jednotlivých modelů.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 3. 2009 19:18
KIA
Marko, jako vždy... :yes:

Designu korejských automobilů se budu zanedlouho věnovat na blogu. Zejména KIA začala za poslední dobu zvyšovat své charisma, získala osobité tvarosloví, a to zejména koncepty... :yes:
Rozbalit vlákno
31
15. 3. 2009 19:29
Re: KIA
Ano..Kia (ale aj Hyundai) su z hladiska marketingu jednou z najlepsich pripadovych studii sucasnosti v oblasti budovania znacky. Systematickost s akou pracuju v na rozvoji znacky vo vsetkych oblastiach je minimalne porovnatelna s tym ako bol vybudovany LEXUS, alebo so zmenou, ktora sa zaciatkom storocia udiala u BMW.
Na Kia a Hyundai sa je z tohto dovodu radost pozerat.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 3. 2009 19:31
Re: KIA
Líbí se mi jejich rapidní pokrok v kvalitě a designu od éry devadesátých let, kdy na tom byly, hlavně v tom druhém aspektu, velmi špatně...ale časy se mění :yes:
15. 3. 2009 20:50
Re: KIA
Časy se nemění, to jen ty jsi pomalu vstoupil do života, a protože jsi ta devadesátá léta nezažil jako dospělý, zdají se ti tehdejší produkty oproti současnosti špatné. Tak to ovšem není. Vizualita zůstala, pouze jsou ta auta stavěná více na voko adresáta. To je vše. Jinak, zkraje devadesátých let to byla právě korejská auta která se usazovala jako první na zdejších silnicích. Tehdy nikoho ani nenapadlo, že je to nějakej šunt, naopak, všichni jsme byli očarovaní z té krásy, která počala střídat stopětky a žigulíky. Například to hranaté kupíčko od tuším Hyundaje bylo v počátečních letech po roce 1989 vůbec první sportovní auto, které sis tu mohl pořídit. Až teprve za čas příšli japonci (zejména tedy Mazda) a potom Ford (charous) a pozvolna pak všichni hráči.

Pokus se soustředit na věc v čase, tedy hodnoť tehdejší auta spektrem tehdejšího evropského mainstreamu - Fiatem například. Hned ti z toho vypadne jiná tajenka. Ovšem pokud si na stůl postavíš nového Mégana a blazeovaně odstřeluješ počátek devadesátých let v Koreji, svědčí to jenom o tom, že o tom mnoho nevíš.

Připadáš mi jak malej Jarda, kterej objevil ameriku. Nechci tě tahat za pohlaví, ale mohl bys tedy podrobně rozebrat, proč jsi použil u hodncení kvality techniky a designu devadesátých let akcent na vizualitu. Co techniku, jak tu vidíš, řekněme v roce 1990? Je to jen plácání Avantime. Koukáš na fotografie a fabuluješ nesmysly.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 3. 2009 21:02
Re: KIA
Koukám, že jsi se dneska nevyspal...

Design hodnotím z mého pohledu. V tom tkví krása subjektivity, kterou ty očividně neuznáváš.

Nesnažím se do něj příliš tahat technickou stránku věci a když jsme u toho "plácání" - to tu může praktikovat, při zachování patřičné úrovně etiky, každý.

P.S.: Abych si nevzpoměl na Tvé prohlášení o Foxovi, alias "Mistr elegance"...dobrá, je to čistě Tvůj pohled na automobil, ale...však víš.
15. 3. 2009 21:07
Re: KIA
Uvidíš, že časem k mistrovi elegance dospěješ. Tedy ale, nyní musím zvednout prst - design nemůžeš popisovat subjektivně, to je téma o ničem... Doufám mi rozumíš. Nebo se snad domníváš, že mám nad pelestí jednoho žlutého Foxe? ;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 3. 2009 21:10
Re: KIA
No, nevím, nevím, jestli si někdy konzervativní design oblíbím...jsem fanda avandgardy. Ale i mezi konzervami bych si nějaký ten kočár našel ;-)

Mohu psát o svých subjektivních pocitech, ale nejsem zastáncem jejich vnucování jiným. A z objektivního hlediska jsem se snažil popsat například Kiu. Takových tu bylo více...
15. 3. 2009 21:17
Re: KIA
Nu, své jsem napsal, vyčkejme tedy blogu.

P.S. Nic nedaruju... (samozřejmě v dobrém) ;-) :yes:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 3. 2009 21:22
Re: KIA
Nu což, na diskusi jsem zvědavý ;-)
Z diskuse pod článkem o Avantime jsem na ledasco zvyklý, takže mě už nic neporazí >:D ;-)
Avatar - Hammunasakra
16. 3. 2009 01:30
Re: Má milá GGGalino TTTatjano iiiivanovno!
Víte Galino, když tenhle váš textík čtu - ono opravdu asi HODNĚ člověka ovlivní KDY a KDE se s vozy seznamoval a ten vámi popisovaný "český porevoluční" pohled ... je věru JINÝ a trochu již CHÁPU, že TAK "jiné" názory/pohledy na značky/vozy máte ...
PS: A mám navíc mám čím dál více pocit, že STARŠí než-li já - spíš NEbudete :-)
Tak pěkný den ;-)
15. 3. 2009 20:38
Re: KIA
Avantime, prosím tě, nastuduj cizí slova. Někde vedle čtu od tebe, že Míťa má GLANC a nyní, že Kia zvyšuje CHARISMA. Patří k dobrým mravům, že když tedy už užívám cizí slova, znám alespoň pocitově jejich význam.

Pod pojmem "glanc" chápej až oslnivou vlastnost flešově přitahovat. Tohle míťovi nepřisuzuj, míťa má charakter vozu, který především boduje pozvolna, musíš si k němu hledat cestu jako k pohledově poměrně složitému sportovnímu autu. Na glanc jsou tu jiní. Pokud bych ti měl dát příklad auta, co má glanc, pak nepochybně fiat pět set.

Co se týká pojmu "charisma" na to velkou opatrnost, ať tu z toho neuděláme jeden babylónskej brajgl... charisma je totiž přenesená vlastnost jaksi Pána, tedy Ducha svatého, a značí výjimečný dar mimořádné schopnosti zapůsobit. Jakkoliv si tu můžeme velebit Kiu, musí to mít rozměr reality, nikoliv náhodného losování pozitivních přívlastků. Charisma tedy vyhraďme těm, kdo ho mají mít, tedy ti výjimeční, a kdo v pozici těch výjimečních také mají. V předmětném kontextu například Lamborgini.

Skutečnoist, že už dopředu předznamenáváš událost týdne, totiž, že se na blogu budeš věnovat designu korejských aut člověku bere pomalu dech. Jestli tam budou poboná trefná přirovnání, bude z toho fiasko jako pod avantimem.

Má rada - nehraj si na designového diskuzního guru, nezapomeň, že tě tu čtou desítky lidí, kteří mají vlastní voči a kteří mají nastudované i ty slovníky cizích slov. Jdeš správným směrem, ale v poslední době sklouzáváš k manýrismu, kterému se tu slangově říka - kajak. Neusiluj o roli osobního tajemníka kapitána automobilového pRRůmyslu. Rád tě čtu jistě nejen já, tak to vykormidluj z těch peřejí, kde zatím kormidlem nevládneš a snes to na zem.

P.S. Koncepty umí každej automobilovej ňouma.
neregistrovaný "RayBan"
15. 3. 2009 20:55
Re: KIA
P.S. psát do diskusí umí každej igráčkovej ňouma.
15. 3. 2009 20:58
Re: KIA
Vím, ty jsi toho zářným příkladem. Otázkou je, zda umí také formukovat myšlénky. Nechápu ovšem, co to má společného s Avantimem, to jsi zásadně přehnal. Kolega Avantime není žádnej igráček. Možná tak ty s raybanama od rákosníků na nose.
neregistrovaný "RayBan"
15. 3. 2009 21:01
Re: KIA
P.S. urážky by ti šly, ale řeč byla o tobě ... to moc dobře víš >:D
15. 3. 2009 21:04
Re: KIA
Teď už to své faux pas nezachráníš. Jdi se umejt, zíra tě čeká šichta, ať na šestou nezaspíš. A z Avantima tu příště nedělej co není :no: :no:
neregistrovaný "RayBan"
15. 3. 2009 21:06
Re: KIA
P.S. řeč byla o tobě ... to moc dobře víš.

No nic, pádím do víru města, ale těším se na další tvoje perly, třeba ty o pružnosti motorů z Mladé Boleslavi >:D >:D
15. 3. 2009 21:10
Re: KIA
Teď už si tu jen zvracíš na svůj charakter. Moc dobře víš, žes pokračoval v tom co jsem psal, ovšem jelikož nemáš nic na chápání psaného textu, jen tupě připisuješ holověté pokřiky. Styď se a propadni se hanbou.

Avantima mohu lehce pošťouchnout, neb je to můj (a vážený) kolega z diskuzí a z blogů. Ty jsi naproti tomu jen zdejší votrapa, nula, vometák, kterej nyní směrem k Avantimovi neskutečně bezcharakterně ujel :no:
neregistrovaný "RayBan"
16. 3. 2009 01:05
Re: KIA
P.S. nehaž vlastní špínu mým prostřednictvím na Avantime - psal jsem směrem k tobě, to víme oba.

Votrapa, nula, vometák, ... hmmm, to je nový Das Auto styl ;-) ?
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 3. 2009 20:57
Re: KIA
GTI, já si nehraji na žádného designového diskusního guru a ani jím nejsem.

K těm konceptům - je pravda, že je umí kdejaká automobilka, ale u značek typu KIA jsou přínosné, neboť se tato značka ještě poměrně nedávno nacházela spíše na chvostu (v oblasti designu).

A k tomu slovníku - nechci sem hned plést přejatá slova, nicméně v mnoha oblastech jsou zcela na místě.

P.S.: Kde jsi pod Avantimem našel fiasko? To, že jsi ho nestrávil, ještě neznamená, že je to designový propadák a omyl...ach jo.
15. 3. 2009 21:01
Re: KIA
Nejde o mé trávení... já si konec konců minulej tejden zavzpomínal s AMS na jeho premiéru... a samozřejmě na tehdejší očekávání, které se tedy už ovšem bolestně nenaplnila.

Přejatá slova na místě samozřejmě jsou. Pokud jsou vhodně užita. Nahoře jsi se nechal příliš unést Kiou. Nezapomeň, že je to (v rámci evropského členění) uchazeč o mainstreamový evropský post...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 3. 2009 21:05
Re: KIA
Kiou jsem se nenechal unést, ale podíval jsem se na ni z čistě objektivního hlediska...nejsem její fanda, ale překvapil mě její rapidní skok kupředu... :yes:
15. 3. 2009 21:15
Re: KIA
Nahoře ti o tom píši. Konekonců podívej se na Fiat, ten také udělal skok. Nabo Alfa... od řekněme roku 1988... to byl skok, ne?

Já vidím právě problém v tom tvém skoku. Chybí mi u Kii vlastní charakteristická tvář. Já prostě nechci korejského golfa nemo mégana, já chci echt korejský auto. chci cejtit z jejich aut dokonalou koreu se všema estetickejma kotvama. A pokud tu někdo bude mít sklon k této kultůře, auto si pořídí. Jinak zhynem v šedi estetické globalizace...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 3. 2009 21:25
Re: KIA
Skok to byl, ale ne v designu. V něm byly Tebou jmenované značky vždy perfektní a inovativní. Vždyť hovoříme o designu a tam je Itálie téměř nedostižná...

Tak tvář si KIA buduje. Jde to pomalu, ale jistě. Ostatně tomu jsem se krátce věnoval v článuk pro CDCC, který v týdnu připíchnu do blogu.

P.S.: A k té (teď myslím úplné) estetické globalizaci - i ona nám ukázala své drápky, ale moci se nikdy nechopí...
15. 3. 2009 21:30
Re: KIA
Avantime, jak u fiatu tak (možná logicky, neb spojitě) byl přelom 80/90 let designově dost problematický. Nyní to nerozebírejme, můžeme se k tomu vrátit na blogu - tedy námět - designový skokan dvacetiletí. Korea to nebude...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 3. 2009 21:37
Re: KIA
Tak Fiat to taky nebude, protože je po celou dobu své historie designové schopný. A to i na přelomu 80/ 90 let.

Nicméně, dobrý námět na článek.
neregistrovaný "507--"
16. 3. 2009 15:27
Re: KIA
Avantime vie o dizajne viac, než my všetci dokopy. A to povedal Klaudius. Tak čo to tu trepeš?

P.S.: S tou provou reakciou na Avantima len a len súhlasím. :yes:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 3. 2009 15:33
Re: KIA
Tys tady chyběl...no comment :no:
neregistrovaný "507--"
16. 3. 2009 16:45
Re: KIA
A prečo?
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 3. 2009 20:21
Re: KIA
Protože stále jen kritizuješ.

A s čím vlastně souhlasíš? Já si nehraju na žádného místního guru, jak řekl GTI. Designem se zabývám jen proto, že mě skutečně baví, nic víc za tím nestojí.
neregistrovaný "507--"
16. 3. 2009 15:21
Re: KIA
Kia skôr dostala nejaké charisma.
17. 3. 2009 00:47
Hybrid v Soulu ??
V clanku se uvadi, ze hybrid prijde do Soulu v roce 2009. Trochu to sleduju, ale v souvislosti s hybridem se mluvilo o roce 2010, a to jeste velmi mlhave. To je overena info?
Rozbalit vlákno
3
17. 3. 2009 08:14
Re: Hybrid v Soulu ??
Moje info hovori uz o tom, ze tohto roku. Nie je z toho ale jasne, ci je to len vystavna premiera, zaciatok korejskeho predaja, alebo globalne predaje.
Je tak vcelku mozne aj to, ze premiera auta bude vo frankfurte a predaje zacnu niekedy zaciatkom roka 2010.
17. 3. 2009 11:10
Re: Hybrid v Soulu ??
Aha. Zajimava informace. Diky.
17. 3. 2009 19:10
Re: Hybrid v Soulu ??
Zdravím tě, Z.D., tohle znáš? [odkaz]
17. 3. 2009 08:59
Kia: stůl o 4 nohách a 3 rozích
Jako vždy díky Markovi za nezaujaté mapování automobilek :yes: .
Jen rychlá poznámka: mohl by vzniknout dojem, že expanze Kie do Evropy je pro tuto značku určující hlavní směr - a taky určující závislost. Přitom Kia a Hyundai jako skupina mají jednoznačně globální orientaci a pečlivě si hlídají vyvážené aktivity ve svých 4 hlavních regionech: Jižní Korea; Čína a ostatní Asie; Evropa; Severní Amerika. Stejně tak s designem: obě automobilky staví design na 3 designérských centrech (samostatně pro každou ze značek) asijském (J.Korea), evropském (Německo) a americkém (USA). Role P.Schreyera je ve větší/menší míře koordinační a autorizační role velekněze (viz např. míra samostatnosti, kterou dostal evropský šéfdesignér Gregory Guillaume při zpracování MPV No.3/YN - odklon od americké "hondavize" Kie je evidentní).

Zvláště aktivity Kie v USA jsou komplexní a dlouhodobě plánované, s výraznou podporou vrcholového vedení Kie, designérsky zaštítěné autoritativním šéfdesignérem Tomem Kearnsem (Kia Motors America). Ten si dává záležet, aby prezentoval "americké" portfolio Kie jako opravdu "domácí": hondobijec Forte (a výhledově Forte-Koup), Soul (ano, je to přece americko-korejský design), Optima-Magentis (nový facelift následuje Forte), Borrego, staré i nové Sorento (zvláště to nové, přizpůsobené looku Forte i Optimy). Kuriózní pro nás mohou být úspěchy Sedony-Carnivalu (ale ona navíc dostala plný počet hvězd od NHTSA a hodnocení nejbezpečnější van). Čeká se také na zatím tajný středně velký sedan (který možná Evropa neuvidí vůbec). V "zelené" oblasti je Kia vzornou sestrou Hyundaie při nadbíhání Schwarzeneggerovým kalifornským ULEV a podobným standardům. -- Podobně by bylo možné mluvit o úspěšném nasazení Sportage v Číně atd.

Evropa má pro Kiu (i Hyundai) postavení zvláštního a mimořádně tvrdého oříšku, který se snaží postupně rozlousknout. Jenže na téhle tradiční tvrzi si jak známo lámou zuby i vyspělejší Japonci, takže to bude dlouhá cesta. Kiu (a Hyundai) při ní šlechtí trpělivost a soustavnost, nepřeceňování sil. Na druhé straně třeba na českém trhu má skupina aktuálně kolem 10% podílu, což vůbec není špatné (a ve třídě mini něco kolem 28%). Upřímně řečeno, já osobně bych si snad ani větší podíl nepřál, představa +80% podílu skupiny jako v Koreji by mě dost děsila. Pěkný den :-)
Rozbalit vlákno
4
17. 3. 2009 21:07
Re: Kia: stůl o 4 nohách a 3 rozích
V Evropě naštěstí tento koncern (Hyundai+Kia) postupně ztrácí tržní podíl a tak ze svého vrcholu (4% podíl na evropském trhu) postupně za poslední roky ztrácí na současných 3.3%, takže tady se žádná ofenzíva nekoná, i když jak píšeš v ČR je situace jiná což je dáno hlavně stavbou továren na Slovensku a u nás. Osobně by mě zajímala skutečná rentabilita Evropského snažení. Vychází mi z toho, že to tu musejí jednoznačně dotovat (investice do výrobních kapacit + vývoj celé modelové řady versus malé prodeje, které jsou pouze v několika stovkách tisíc kusů). Navíc současné stěžejní modely jako je Ceed již své nejlepší časy asi již mají zasebou a bude nutné opět investovat do výrazného faceliftu a zanedlouho i nového modelu, který zase dorovná standart na uvedené Evropské novinky (Golf VI, Megan, Astra atd.).
18. 3. 2009 15:38
Re: Kia: stůl o 4 nohách a 3 rozích
Vidím stejnou situaci trochu jinak. V Evropě ztrácí v posledních 2 letech na trhu kdekdo, jenže Hyundai+Kia (HKAG) právě tyhle výpadky velmi úspěšně kompenzovaly výbornými výsledky v USA, obnovou pozic na korejském trhu a prolomením Číny. Nemluvě o velkém úspěchu Hyundaie s indickým projektem (i10, i20). Současnou globální recesí zatím prochází HKAG ve srovnání s většinou konkurence víc než dobře. Takže já bych spíš předpokládal, že se brzy dočkáme další vlny jejich tlaku i tady. Jde jen o to, že netlačí zbytečně na pilu.

U Kie je ve skutečnosti evropské portfolio hodně skromné - cee'd, dejme tomu Rio II a Picanto, částečně Sportage... teprve teď přichází Kia s YN jako po cee'du druhým jednoznačně evropským modelem. Nahoře jsem vypočítal "americké" portfolio - je zřetelně větší a taky ucelenější (myslím tím i designově). Tím chci říct - Kia má určitě zájem o Evropu, ale musí svou evropskou strategii a příslušné modely napřed ještě dopracovat.

Pokud jde o cee'd, moje informace jsou, že letošní podzimní facelift přinese především technická zlepšení. A jelikož sesterské Forte je ganc nové auto, nebude problém podle potřeby některá řešení přenášet z něj do cee'du. Nevím, jestli se Kia bude snažit "dorovnávat" zrovna na tu tvou trojici, spíš tipuji pokračování tlaku na Ford a japonské značky, které se jim osvědčuje na US trhu. Ostatně je možné, že za 2 roky už žádná Astra nebude... to je bohužel další aspekt těchto spekulací.

BTW vnitropodnikové dotace jsou u automobilek denní chleba, ale imho nemá Kia co dotovat - Picanto i Rio se globálně prodávají v počtech naprosto pokrývajících náklady, stejně tak cee'd. Nezapomeň, že k tomu průměrně stačí prodeje kolem 100 000 kusů na model (v těchto segmentech) - a výsledky Kie jsou vyšší. Jistěže musí teď amortizovat novou fabriku a nasazení Soulu atd., ale stejně tak teď např. spustili novou fabriku v Georgii, bez investic a s nimi spojeného rizika se nedá jít dopředu, jedině klesat.
Avatar - Emel
20. 3. 2009 11:07
Re: Kia: stůl o 4 nohách a 3 rozích
Pokud se bavíme o procentním podílu na trhu, pak nemohou ztrácet všichni a jakákoliv ztráta jedné značky je relativní prohrou vůči ostatním. Je to o to horší, že se propadá i trh jako celek, HKAG tak má menší podíl z menšího koláče.

Pro Kiu a Hyundai je to v době, kdy se hodně investuje do modelového portfolia a povědomí o značce, nepříjemné (podíl by měl spíše růst). Ale časy se mění a jak píšeš, HKAG má dobré vyhlídky přežít špatné časy a posílit tak svou pozici na úkor těch méně šťastných (třeba Opel?). Každopádně mají obě automobilky mé sympatie a nějakých 5% evropského trhu jim ze srdce přeju v zájmu zdravé konkurence.
20. 3. 2009 17:13
Re: Kia: stůl o 4 nohách a 3 rozích
Jojo, fakt ale je, že v době recese požere mnohem víc právě sama recese a ne vzájemné kradení objemů prodejů mezi automobilkami. Ten endávný přehled supermini za rok 2008 to ukazuje naprosto jasně [odkaz] Takže já to s HKAG nevidím v Evropě nijak tragicky - prostě jen musí vyčkat, až se obnoví trh a věřit, že jim dobře zaberou nové modely (i30, i20, Soul). Těch 5 % je určitě reálných. A představa, že by vytěsnili doma Němce a Francouze nebo dole u vody Italy, je komická. Stejně jako představa, že by Francouzi ovládli korejský trh. ;-) Jedině, že by na to byl zákon z Bruselu >:D