Jj, kufr je na pikaču a vzadu se nesedí bůh ví jak. Například Corolla je jednoznačně pohodlnější vzadu, samozřejmě, že je to sedan a tomu odpovídá kufr. U Versa jsou zase při otvírání kufru použity Cimrmanovy prvky divadelních her a to "prvek očekávání" a "prvek zklamání" :-)
Já spíš reagoval na ne zrovna typické použití slova "plytký"... nejsa jazykozpytec, mám toto slovo spojeno spíše s nedostatečností obsahovou než objemovou :-)
My kdyz vybirali auto, tak Verso zustalo jako posledni a kufr mi prisel v pohode. Kocarek i s hlubokou korbou se tam vesel, i taska s vecma, vic me nezajimalo. Na dovolene jezdim s minimalne polopenzi, takze pastiky nevozim. Zapomina se na dvojite dno a vespod je take dost mista. Je to hezke sousedum ukazovat, jak mam velky kufr, ale me jde hlavne o misto uvnitr a toho je ve versu dost.
...bych si dovedl nejlépe představit v nové Corolle. Ale tam se ho asi nedočkáme, takže nám nezbývá, než si počkat na facelift Aurise, při kterém na něj snad dojde. 1,4 D4-D není tak špatný, ale už je trošku zastaralý a přijde mi, že se mu Toyota nevěnovala tak, jako 2.0 D4-D, kterýžto motor dost přepracovala.
Mimochodem, proč tam nedali fotku s tím deklem?
Viz: [odkaz]
mna by zaujimalo ci pri tomto motore od BMW je aj vyhrievanie palivoveho filtra
alebo to toyota urobila po svojom a nedala to tam ako pri inych dieslakoch
Toyota má hlavu filtru udělanou tak, že je v ní bimetalový ventil a při nízkých teplotách se nevrací nafta ohřátá stlačením v čerpadle hned vratkou do nádrže, ale zpět do filtru, který tím ohřívá. Mimochodem - tohle neví ani většina mekániků od Toyoty.
Samozřejmě je otázka, jestli elektrické vyhřívání je lepší, já měl auta s ním i bez něho a tvrdím, že je to skoro jedno. Když je ztuhlá nafta, má s tím i elektrický ohřev problémy.
A kdo se bojí, může si dokoupit tohle: [odkaz]
Dobrá, tak jinak - šestnáctistovka ve druhé generaci novodobého Mini byla opravdu vyvinuta ve spolupráci BMW s PSA, motor ve Versu je však převzat z Mini Countryman, kde již nejde o agregát DV6 od PSA, ale o N47D16, což by měl být motor BMW. Takže s největší pravděpodobností nemá tento agregát s PSA nic společného.
Přesně tak. :yes: Motor od PSA má objem 1560 cm3 a turbo vpředu u chladiče, kdežto motor od BMW má objem 1598 cm3 a turbo na zadní straně směrem ke kabině. PSA se vrátilo k 8-mi ventilové hlavě, ale toto je 16-ti ventil.
Myslím, že motor DV6 (označení PSA) a DLD-416 (označení Fordu) je společným dílem PSA a Fordu, nikoliv PSA a BMW. Vedle použití ve vlastních modelech PSA a Fordu jej koupilo také Volvo, Mini, Suzuki a Mazda pro některé své modely.
V první řadě díky za test, musím říct, že zatím jsem fakt mile překvapen :yes: V podstatě tvrdě do aut... tak uvidíme, co budu říkat u mých přecejen oblíbenějších >:-[] >:D
Ale k věci.
Vím, že je to těžké, protože tahle 1,6 je v MPV, ale zajímalo by mě srovnání s jinými konkurenčními podobně výkonnými a objemem srovnatelnými diesely... 1,6HDI, TDI, 1,6 dCi, 1,6 dCi, 1,6 CRDi... Klidně i jednoslovně, případně osobním žebříčkem !bez okecávání." Jde o to do jaké míry se dieselová jednašestka BMW podařila a jak na to bude odpovídat prémiová konkurence, která užívá 1,6 TDI a případně 1,5 a 1,6 dCi (M-B).
Musím říci, že porovnat tyto motory takto od stolu je problém, mám s nimi zkušenosti v různých autech, ale pokusím se o krátké shrnutí.
Tento motor od BMW řadím opravdu vysoko, je kultivovaný a i přes dlouhé převody se projevuje živě. Dobrý je rovněž 1.6 dCi. Ve Fluence sice trochu hůře odhlučněný, ale jinak se jedná o silný motor s dobrým zpřevodováním. 1.5 dCi si pamatuji ze Scenicu a tam se projevoval poměrně sympaticky a tiše, ale ve srovnání s jinými motory již spíše průměrně. Nejméně na mě asi zapůsobilo 1.6 HDI a 1.6 TDI. První jmenovaný nevyniká v podstatě ničím. S druhým se řidičsky dobře spolupracuje, ale pětikvalt má dlouhé přeskoky mezi stupni a výkonově to není žádná sláva. Kousek výše bych řadil 1.6 CRDI, který je ve všem nadprůměrný, akorát u naloženého auta mu brzo dochází dech, což u ostatních není tak znatelné. Ani jeden z motorů však není vyloženě špatný, to rozhodně ne, a vždy záleží v jakém autě se konkrétní agregát nachází...
S Versem jsem loni nebo předloni absolvoval ve verzi 2,0D4D cestu ve dvou na lyže. Kufr není žádnej přeborník, ale zase ne úplnej lajdák. Zadní řada poskytuje poměrně slušný místo, jen sedačky jsou menší. Naopak mi nepřišlo, že by byl podvozek tvrdší, spíš naopak. Horší hluk od motoru, kol a obecně podvozku...to není žádná sláva. Interiér mi taky moc neříkal (budíky uprostřed mi prostě vadí) a řazení mi nepřišlo z nejpřesnějších.
Každopádně takovej slušnej průměr, žádná láce cenová ani technická...
Já nemám rád, pokud se o autu říká, že je nudné... nemyslím, že by se měl řidič nutně za břicho popadat. Ale ve spojení s Versem se mi to slovo dere na rty, na tom autě není ale absolutně nic zajímavého (soused má nějakou předFL 1.8 benzín myslím). Proti tomu má jiskru i Golf v základní šedivé na plecháčích.
PS: zarazila mě formulace o nošení dříví do lesa, facelift udělal z Versa úplně jiné auto.
Měl jsem Toyotu, byla dle většiny zdejších měřítek nudná, ale postupně jsem si ji docela "zamiloval" díky tomu s jakou samozřejmostí fungovala a "bez reptání" sloužila. Potom jsem skončil u jiných značek, ale kouzlo Toyot chápu.
to auto je dokonca o peknych 13 cm kratsie aj od nasho bezneho sportbacku.... verso nie je predsa ziaden autobus... ale vyvysene 5 miestne MPV kompaktnych rozmerov ... kto caka 600 litrovy kufor a miesto pre 6-8 ludi ma smolu..... nie je to nic ine ako bezne zvysene 5 miestne vajce..... a podobne na tom je aj carens .... mnohi si mylia pojem 5 miestne kompaktne MPV s autobusmi ... a to je velka chyba.... mne sa verso paci... ocenujem na nom prave tu kompaktnost... nosit 2 kubiky vzduchu mozem kludne v pajere alebo na korbe v L200ke .... na to verso nie je urcene...... verso ma ine priority ... bodka koniec debat , nemam co k tomu dodat
Faktom ale je, že pri štvormiestnom obsadení nieje sedenie vzadu príliš príjemné. Tým, že ide o tri povedzme plnohodnotné sedadlá, sú tie krajné až moc nacapené na dverách a dosť chýba možnosť dať to stredné preč keď sa nepoužíva. Potom by sa mohli dvaja dospelí posunúť viac do stredu, tak ako to niektoré mpv-čka majú. No ale čiastočne to kompenzujú posúvateľné sedadlá s nastaviteľným sklonom operadiel.
To neviem či súčasný Scénic má (aj keď s tým bol pri prvej generácii priekopník).
To by som netvrdil, tri detské sedačky vedľa seba sú oriešok v drvivej väčšine áut. Preto sa mi hodilo auto s odsuvnými zadnými dverami - nemajú lakťové opierky zasahujúce do interiéru a nechávajú tak dostatočný priestor aj pre masívnejšie detské autosedačky. Predtým do Scénica vošli iba podmienečne...
:-) není to supersport ani stěhovák. Nepotřebuje mít 500 k a odvést 700 l nákladu kolikrát v životě to člověk potřebuje? Jednou za rok dovča občas odvést něco na chatu jinak zbytečný. Auto má bejt spolehlivý, praktický, dobře vybavený, bezpečný. Jesli je auto nudný tím že vždy dojedu do cíle pak je to v pořádku.(Vrchol nudy je pro mě Golf vypadá furt stejně) . Stačí že rozveze děti do školy zaveze mě do práce, udělá týdenní nákup. Občas ke švédům pro nábytek. Mám ho půl roku 1,8 Valvematic Active + superpaket + 7 míst ,147 k mi stačí. Jediný co mu můžu vytknout je nemožnost instalovat dělící sítku v kufru, pokud nejsou v druhý řadě sedačky až vzadu a nákup mám navolno vysype se po otevření zadních dveří na zem. Další věc budíky v centru jednožnačně výhoda neměnil bych ale za volantem by měla být odkládací schránka a parkovací kamera by mohla mít vodící čáry.
Projel sis někdy srovnatelný auta třeba Scenic,Touran, Yeti atd jakou maj výbavu motor cenovku? možná na tom Scenic bude líp,ale auto s cenovkou nastavenou tak,že cenu auta dožene následnej servis, tuto myšlenku já nesdílím proto mi jedno francouzký auto bohatě stačilo páč já chcu jezdit ne spravovat.
Úprimne, asi by som dal prednosť Scénicu. Viac mi vyhovovala prehľadná prístrojovka so všetkým v strede. Je to nezvyk, ale človek si to rýchlo obľúbi. Tiež je stále citeľný rozdiel medzi japonským a európskym interiérom. No ale nakoniec dealer u Toyoty dal takú zľavu na dopredaj pred fl. verzie Versa, že nebolo čo riešiť.
Poznám aj lepšie. Pre MPV sa hodí mäkší podvozok, minimálne však tichší a nazvať toto 7-miestnym autom je prehnané. Plus spotreba - pod 6 litrov je fajn, ale za toľko jazdí aj moje Kangoo bez nejakého zvláštneho šetrenia. A to je z pohľadu aerodynamiky voči tomuto jak otvorená skriňa...
Povestná kvalita Toyoty je tiež fajn, ale našťastie ostatní doťahujú. ;-)
Omyl, od Toyoty nemohla mít 1,6 když Toyota nikdy žádný neměla A PROTO SI HO MUSÍ KUPOVAT OD BMW. Byl to motor 1,4 (Toyoty), který posléze vystřídal motor 1,6 (PSA-FORD).