Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Ojetý Citroën C4: Na pohled rychlejší než v reálu

20 komentářů

fgtr
ale Citroen C4 a kupé? Opravdu to není 3dv. a/nebo 5dv. hatchback? 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ak by som mal ist do starsieho 3 dveraka v tejto triede tak rozhodne zoberiem starsi pro_ceed 1,6tku aelbo 2liter , ten digitalny rychlomer sa mi u tejto C4ky absolutne nepozdava.... volant s pevnym stredom som sice v rukach nemal ale tiez sa mi toto riesenie moc nepaci a necitam o tom vela chvaly.... celkovo som aj dost skepticky k francuzskej mechanike a konstrukcii a spolahlivosti ich starsich aut.... neviem fakt kto bude chciet tento citron ale mne moc dovodov na kupu nedava.... a ani tie biele "loeb" kolesa sa mi nepacia... asi by som ja osobne siahal po niecom inom.... kadopadne je fajn ze aspon sa zase neriesi diesel ale bavime sa o benzine.... 3 dverak a este s dieslom tak to uz by bolo ozaj nezmyselne sialenstvo..... takze 1,6tka je fajn volba... len by som bral inu znacku.... urcite nie starsieho citrona
Avatar - Ronault.
Ronault.
"ak ak ak..." napsal řidič Feldy...

C4 je vcelku povedené auto, ti, co jej měli byli spokojeni jak s volantem, tak s ergonomicky řešenými displayem v zorném poli řidiče, autor textu se při řízení dívá asi někam na svá varlata.

Diesel v třídveřovém autě dává smysl, stejně v jakémkoliv jiném autě. O tom, jestli diesel dává nebo nedává smysl rozhoduje v podstatě jen to, kolik ročně najedu a po jakých silnicích. Když budu ročně jezdit dálniční štreky 20 a vícet km, přitom jen sám, tak nevidím důvod si C4 s 2,0 HDI nebo 1,6 HDI koupit...

ale to ty se svým silně omezeným pohledem na svět nikdy nepochopíš.
mireleš
Jako ojeté by jsem ho chtěl v 2.0HDI.Pojede to hodně dobře a za málo.Navíc HDI jsou kultivovaný,nechrochtaj tak,jako třeba TDI.
kyklop
vačšinu z toho čo si napísal nemá cenu komentovať, tradične sa vyjadruješ k tomu čo si nikdy nevyskúšal (napríklad ten volant s pevným stredom)
ryccardo
No tak zrovna volant z pevným středem je evidentí nesmysl a krok zpátky. To že nejsi schopen periferně vnímat natočení volantu je pořádný mínus. Přišli na to už i u Citroenu takže to přestali vyrábět.
kyklop
skús to popísať nejako obšírnejšie. S volantom s pevným stredom som najazdil 40k km a to čo popisuješ je úplne mimo
ryccardo
jak popsat. Nemáš absolutně šajnu o tom kdy máš jak natočený kola. Hele je to jednoduchý kdyby to bylo tak supr řešení tak u něj Citroen zůstal ba co víc používal by ho třeba i v závodních autech. Evidentně to takovej zázrak není, takže se nerozšířil. To mluví za vše.
Avatar - Misanick
Misanick
"... volant s pevnym stredom som sice v rukach nemal ale tiez sa mi toto riesenie moc nepaci..." - tohle mluví za vše :no: .

Podle mě je tohle řešení určitě lepší, než tlačítka na volantu.
Avatar - xjara
xjara
Nehazel bych vse na chybu pri vyrobe. To, ze vetsina lidi nevi jak se k turbomotoru chovat je dost castou pricinou poruch turba. Jen se kouknete kolik blbcu leti na dalnici co to da, na posledni chvili dobrzdi ke stojanu u benzinky a chcipnou motor. To ze turbo si dale toci sve tisice/desetitisice otacek bez mazani a chlazeni je uz ale nezajima.
DJB
Hmmm, prosím tě, jak dlouho se to turbo točí po vypnutí motoru?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ryccardo
To je sice pěkný, že chladíš plášť turba, ale hřídelka se ti zastaví, vzduch přestane proudit a ta se nijak nechladí. Vodou chlazený turbo je sice dobrá věc, ale stejně tě to nezbaví nutnosti dochladit po ostrý jízdě turbo.
ryccardo
Pár vteřin, ale ve chvíli kdy je rozpálený jízdou se vlivem gravitace deformuje hřídel turba a pokud to s ním budeš dělat často tak se s turbem můžeš za chvíli rozloučit. Je potřeba ho nechat trochu vychladnout a naopak ho nehonit studený. Já to tak dělám a mám už 200000 km na původním turbu.
Columbo
Vážený pane redaktore, napsat, že nemožnost vypnout ESP považujete za vážný nedostatek je známka Vašeho totálního odtržení od reality. Uvědomte si, pro jakou cílovou skupinu asi tak toto auto může být určeno. Koupí si ho schopný řidič hledající adrenalin za volantem? Ne. Koupí si ho člověk hledající auto za dobrou cenu, který v řízení nevidí víc, než nutnou činnost pro přesun do cílové destinace? Možná. Bezpečnost je na místě.
Tymkoo
Každý správný redaktor je petrolhead a do každé zatáčky jedině bokéém.. 😄
ryccardo
Ono ESP ale neovlivňuje jen jízdu bokem. V zimě seš schopnej se díky ESP pěkně zapikat ve sněhu, protože ti to furt přibržďuje kola aniž to chceš. Vyjet s tím někde po zasněžený cestě do kopce je neštěstí. Řidič se pere s autem, který si dělá co chce. Nehledě na to, že ti tyhle elektronický berličky znemožní plně ovládat auto. Já mít ESP tak jsem si letos v zimě šeredně rozsekal hubu. Jen dík vypnutýmu ASR a absenci ESP v mým autě jsem chvála bohu vykličkoval.
ryccardo
No dobře, že si nám udělal marketingový průzkum trhu, takže přesně víme kdo si C4 koupí a kdo ne. Já osobně nemožnost vypnout ESP vidím taky jako mínus.
kyklop
v súčasnej dobe sa po vypnuté ESP aktivuje samo po prekročení nejakej rýchlosti. To platí pre väčšinu aút. Vyčítať to tejto C4 je úplne mimo
Arese
Autor v článku bohužel opomněl největší problém tohoto auta - naprosto nedostatečnou tuhost karoserie. Přesně s takovým třídveřovým exemplářem "By Loeb" jsem se jednou svezl. Zvenku vypadalo opravdu dobře, ale to auto se v zatáčkách i na hrbolech tak příšerně kroutilo, že jsem měl pocit, jako bych jel v kabrioletu. Mizernou egonomii s absurdním volantem i přístrojovou deskou raději nebudu komentovat, nehledě na to, že vozy z prvních roků výroby trpěly i mimořádně odfláknutým dílenským zpracováním. To druhá generace C4 je nesrovnatelně lepší, o té už lze uvažovat, ale o 1. generaci ani omylem...