Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
narona
obvykle mají ještě jeden píst na opačné straně. Líbí se mi, že se tohoto principu konečně někdo chytnul :yes:
Přesně tak.
Výhodou je, že se může využít ''veškerá'' energie pístu. Tzn. že tato koncepce bude mít každopádně vyšší účinnost než klasický pístový motor s rotačním generátorem.
Jinak není potřeba chodit tak daleko (k Toyotě).
Tímto motorem se zabývali už dříve na ČVUT😒br />
[odkaz]
PS Princip je jasný a poměrně jednoduchý. Největší výzva je v tomto případě asi regulace.
Výhodou je, že se může využít ''veškerá'' energie pístu. Tzn. že tato koncepce bude mít každopádně vyšší účinnost než klasický pístový motor s rotačním generátorem.
Jinak není potřeba chodit tak daleko (k Toyotě).
Tímto motorem se zabývali už dříve na ČVUT😒br />
[odkaz]
PS Princip je jasný a poměrně jednoduchý. Největší výzva je v tomto případě asi regulace.
DonVito
Ještě bych dodal, že se jedná taktéž o dvoutaktní princip (jako na ČVUT).
Jen proudění probíhá ze sacích kanálů (po straně, uzavírá válec) do výfukových (v hlavě) přes výfukové ventily ovládané elektronicky (samozřejmě žádná vačka, když není žádný rotační pohyb).
Toto plnění vypadá lépe než u klasického dvoutaktu..
Jen proudění probíhá ze sacích kanálů (po straně, uzavírá válec) do výfukových (v hlavě) přes výfukové ventily ovládané elektronicky (samozřejmě žádná vačka, když není žádný rotační pohyb).
Toto plnění vypadá lépe než u klasického dvoutaktu..
Spíš je rozdíl v tom, že válec vrací zpět systém plynové "pružiny". Ale možná jsem to pochopil nesprávně, z těch nákresů moc moudrý nejsem.
Systém plynové pružiny mi nejpřijde jako štastné řešení. Při každém zdvihu mařím energii (stlačení plynu a jeho zahřátí). Více se mi líbil koncept kde byly dvě spalovací komory proti sobě. Ale asi bych čekal, že tento způsob s plynovou pružinou bude jednodušší na regulaci a bude mít klidnější chod.
Když už jsme u efektivních spalovacích motorů - pořád vzpomínám na slovenský zázrak pseudoadiabatického motoru. Nevíte někdo jestli se to někam dál pohnulo? Ten by tenhle motor z pohledu účinnosti strčil do kapsy. No vzhledem k tomu jak to utichlo bych čekal, že někdo pouštěl silácké řeči ještě před tím, než to vůbec uvedl do praxe.
Když už jsme u efektivních spalovacích motorů - pořád vzpomínám na slovenský zázrak pseudoadiabatického motoru. Nevíte někdo jestli se to někam dál pohnulo? Ten by tenhle motor z pohledu účinnosti strčil do kapsy. No vzhledem k tomu jak to utichlo bych čekal, že někdo pouštěl silácké řeči ještě před tím, než to vůbec uvedl do praxe.
Ten motor bol zazrak, ale mozno iba na cerpanie dotacii. Ale tvorba dokumentacie je asi narocna, takze zatial nic. Jednoduchsie je pokracovat v tom, co sa osvedcilo, ucit neprisposobivych opalenych pekne pozdravit na urade prace alebo cestovat MHD, aj ked by ich mohli aspon naucit kupit si listok 8-s
jozephko
U malých mestských áut by mohlo byť zaujímavé aj toto riešenie: auto by bolo poháňané elektromotormi a elektrinu pre ne by vyrábali tieto spaľovacie motory (niečo podobné majú ťažké dumpre alebo dieselelektrické lokomotívy). Podľa zaťaženia auta by mohli byť zapnuté 1-4 motory. Odpadla by prevodovka, rozvodovka, množstvo káblov, auto by bolo ľahšie a celkovo jednoduchšie.
Vo vyšších výbavach by bola väčšia batéria a možnosť jej dobíjania zo siete - podobne ako aj teraz existujú 2 verzie Toyoty Prius - s dobíjaním a bez.
Vo vyšších výbavach by bola väčšia batéria a možnosť jej dobíjania zo siete - podobne ako aj teraz existujú 2 verzie Toyoty Prius - s dobíjaním a bez.
jamp
Ten nadpis, spalovaci motor pre elektromobily, dufam, ze to na tvojej dusi pubertaka nezanecha vazne nasledky >😁
Gouda
Chtěl bych vědět kam se dostanou s efektivitou. Ale pochybuju, že by mohla být vyšší, než u mikroturbíny se znovupoužitím odpadního tepla, kde se dá dostat k 80 %. Čímž se vlastně dostáváme oklikou úplně jinam, například k Jaguaru CX-75. Písty jsou minulost, at žije turbína! >😁
Pokud vím tak mikroturbíny mají účinost 15-30% přímé elektrické energie.A jak to přesně zvýšíš na 80%?
Jak jsem napsal, použitím odpadního tepla. Ale jistě, samotná turbína není z hlediska efektivity úplně terno.
Jenže C-X75 byl jen koncept a ověřovací série měla už normální spalovací turbomotor, takže turbína, zatím, bohužel ne.
Ja Prvni 123
Ale nevim, jestli je lidstvo poucitelne. Fiati dvouvalec 0.8 taky puvodne vzniknul proto, aby vyrabel elektrinu... a jel jsem v Doblu bez prevodovky. A jelo moc prijemne! A stejne se nevyrabi, neprodava... 😒
Strober
Že je klasický motor nevhodný jako generátor jsme se už přesvědčili u Fisker Karma, kde dvoulitrové turbo žere cca 15l/100km =D...a lineární motor řešili už v Česku...akorát nevím jak to jejich bádání dopadlo
Kazdopadne to nie je rychlost, ktoru by mali elektromobily dlhodobo zvladat, ich obmedzenie bude kvoli otackam motora okolo 140-150kmh a tento "range extender" je momentalne jedinecne zariadenie, ako vyrobit dostatok energie priamo na palube bez potreby zdlhavo dobijat baterie, zabera minimum priestoru, ma menej vibracii, mensi hluk, vyssiu ucinnost. Neznamena to, ze pohonny el. motor auta bude mat len 20kW. Moze mat aj 80, jeho vykon sa aj tak nevyuziva nonstop na 100%. Pre 100km/h na rovine postacuje okolo 15kW.