Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Kia Sportage 1.7 CRDi vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC

28 komentářů

Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Stačilo přečíst jména zůčastněných v nadpisu a ihned bylo jasné, že právoplatně vyhraje Honda :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak, jestli si četl test, tak to Honda vyhrála o prsa.... Sportage se povedl. Kdybych měl hodnotit vozy dle vzhledu, jasně beru Sportage, Honda prostě dělá prazvláštní vozy v posledních letech.... Bohužel se zde potvrdilo, že vzhled není vše a i přes propastný cenový rozdíl bych taky asi bral radši Hondu díky kufru a prostoru + motor .... Osobně bych ale v této třídě zamířil k evropanům ( Kuga, Tiguan ).
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
europska konkurencia kedysi zaspala dobu a teraz nestaci dotahovat naskok aziatov.... ti su v tejto triede jasne na spici... urcite by som skor siahol po crv alebo po ASX pripadne kaskaji ..... ako po nejakom tigim ci kuge alebo koleose... ktore su bez kuska napadu a charizmy..... uz len z principu by som nesiel do eu SUVeciek.... aziati su v tejto triede ako doma a europania za ignoraciu tohto segmentu v minulosti kruto doplacaju este aj dnes......
Avatar - 4hill
4hill
Zkus si prohlédnout kompletní produkci SUV evropských značek a pak plácej něco o nadvládě asiatů.. Audi,Mercedes,BMW,Volvo.. Těm všem rozhodně nesahaj po kliku..
ericn
Topper má v něčem pravdu a to v tom, že asiati zabrali. Tj. Tiguan a Kuga mají zdatné konkurenty Sportage/iX35, CRV nebo ASX (+ klony), ale na ohrožení to nevidim. BTW premii sem nedávej, ta je jinde 😉
Avatar - King
King
Chtěl jsi počítám říct, že Evropa a Korea zabraly a CR-V, RAV4 a QQ mají zdatné konkurenty, ale na ohrožení to nevidíš, že? 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Řeknu ti jen dvě slova: Zkus to......
ericn
S tím se dá souhlasit, Honda sice o prsa korejský gymnastky vyhrála, ale design je více než diskutabilní (minulá generace byla hezčí). Sportage vypadá výrazně lépe, ale ideálem není, přišla mi uvnitř stísněná. Tiguan je asi nejlepší varianta, idkyž musíš nějaký ten peníz přitlačit, jak u nového, tak ojetiny 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne trochu v Tiguanu zklamala kabina (tvrdé plasty na některých místech kabiny, kde bych to u vozu za milion nečekal).... A to to byl v plné polní highline po fl. verzi. I prostorově nic moc... mne se líbí asi nejvíce Kuga, zvenku i ten Tiguan... a dost sem zvědav na nový QQ 😊. Nebavíme-li se o prémii.
ericn
No jo no, nikdo není dokonalý, ale jinak je Tigi slušně vyvážený auto (až na cenu) a navíc 2.0TDi je schopný utáhnout až 2.5t, tedy slušný karavan. Nová generace Kugy se mi, na rozdíl od té první, také pozdává... Premii nechávám stranou, přece jen SUV téhle kategorie jsou finančně jinde 😉 K tomu Nissanu jsem spíš zvěděvý na nový X-Trail, pokud dostane 2.0dCi, tak o něm budu i vážně uvažovat. Nový design Nissanu se mi líbí :yes:
Avatar - Choochoo
Choochoo
Tak ti nevim, pises, ze Tiguan (o tridu mensi) je lepsi volbou a pak rikas, kabina mala, tvrde plasty, cena neskutecna, milion 8-s , tohle mi prijde spise na propadak roku, pac design je subjektivni a me se tedy vubec nelibi 😉
CRV je na silnici docela dost videt, je to jedna z nej voleb, ne-li nej volba
Gangrel
Není nad názor nezaujatého diskutéra... :-!
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
To je počteníčko takhle po ránu 😄 :yes:
Gangrel
Do práce! ... "holoto" >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
V práci je dnes jen málokdo >😁 Takovouhle "ranní špičku" v Praze sem už dlouho nezažil >😒]
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...a dyť jo porád 😢 >😁 😉
Avatar - Inferius
Inferius
Souhlasím 😄 , tohle je hezky napsáno; ale když se dívám titulek s GS 300h od A. Jungmanna, tak jsem opět na pochybách......
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...jo, géesko mě vrátilo zpátky do reality >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nove CRV je paradne auto :yes😒br />
kazde z tychto dvoch aut ma svoje silne aj slabsie stranky, obe auta su v europe predajne velmi uspesne a robia dobre meno svojim znackam...

mne osobne dizajn CRV vyhovuje... mnohymi kritizovany "hrb" mi vobec nevadi a auto povazujem za velmi pekne a elegantne.... co ma viac stve je nizka svetla vyska oboch aut ale kedze v tomto pripade ide o dvojkolky asi sa nad tym uz nebudem vzrusovat... chapem ze priorita bude mesto a rozvoz deti mamickami do skolky... redakcia ma v tomto pravdu..... tieto auta nepojdu nikdy do terenu .. ludia si uz dnes SUV kupuju skor kvoli bezpecnosti imidzu .... v poriadku

CRV si dovolim tvrdit je uz trosku vyssie ako sportage... podla mna uz nema daleko ani k outlanderu.... sportage v dvojkolke diesli zacina na cene okolo 19 tisic eur.... honda v diesli a dvojkolke az na nejakych 23 500 eur.... ( rozdiel 4500 eur je dost ) takze fakticky je honda uz o level vyssie... v tomto smere ani nie su ani priami konkurenti... a pochybujem ze zakaznik si bude vyberat prave medzi tymito dvoma autami pri tak velkom cenovom rozdiele ..... honda je uz kusok vyssi level skor uz konkuruje foresteru a outlanderu.... ale vzhladom na rozdiel v cene som prekvapeny ake su vysledky v teste tesne ... takze na rozvoz deti kia iste postaci ..... samozrejme honda je jasny vitaz

gratulacia honde :yes:
bunamic
Hondu CR-V 1,6dtec jsem kupoval před vánoci za 530tis. Černá metalíza, výbava comfort + HF sada navíc. Auto bylo nové na objednávku. Kiu jsem testoval také a při podobné ceně nebylo co řešit.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no CRV je novsim autom.... nie je co riesit.... technologicky sportage uz ma nejaky ten rok za sebou, kazdopadne sportage sa nema za co hanbit... ze je honda lepsia je myslim jasne ale rozdiely sa stale zmensuju... v dalsej generacii uz mozno sportage hondu potrapi este viac 😉 .. tie rozdiely medzi znackami su dnes mensie ako kedysi.... vlastne niekde uz nie su ziadne... zalezi uz len od vkusu zakaznika a od sympatii k danej znacke

dnes ale samozrejme nie je o com..... honda slape :yes:
Avatar - Emel
Emel
A zeptal ses na slevu i u Kie? Kolik ti nabídli?
bunamic
Při poptávce na Kia Sportage 1,7crdi výbava comfort plus, černá metaliza byla nejnižší nabídka na skladovku za 490tis .-(
Avatar - JirkaV8
JirkaV8
Honda:
+ technika, motor, jízdní vlastnosti, spolehlivost, prostornost
- vzhled
Kia:
+ design
- technicky max jak UAZ Patriot
Řidič007
jen ten, kdo si je koupí a přesvědčí se tak osobně o jejich kvalitě. Kdo věří "testům", ten je nemá rád. Vyčítat nějakému autu, že ESP funguje velmi dobře ( mají to za zbrklost) je nebezpečné. Korejci jsou prostě v elektronice jedničkou a to ostatní nemohou překousnost.
Avatar - King
King
To je velký omyl. Zmíněná "nevycválanost" není známkou dobře fungující elektroniky, ale právě naopak jejího nedostatečného odladění. Pokud tedy neuvažujeme v rovině, že elektronika má řidiče vyděsit a ještě více potrestat za chybu. Správně fungující VSA/ESP funguje tak, že projedeš zatáčku a ani nevíš, že ti s tím pomohlo, protože jediné,co poznáš, je blikající kontrolka na palubce. Systémy, které tě v zatáčce skoro zastaví a postaví na dvě kola, prostě fungují špatně. Nehledě na to, že je trošku problematické věřit autu, které ti nedovolí bez elektronické asistence vůbec jet. Co má asi za problém?
Řidič007
Korejci jsou světovou jedničkou v elektronice a´t chceš nebo ne a elektronika tvoří v současné době jednu z rozhodujících úloh ve výkonu a bezpečnosti. Srovnej např. motory Škoda a Hyundai. Korejec má vyšší měrný výkon, může mít vyšší kompresní poměr,má nižší hlučnost a spotřebu. Elektronika to dokáže uřídit. Korejec má lepší rádio než Škodovácká Čína atd. Až Čína dorovná Korejce, bude i Škodovka dobrá. Zatím ale bohužel. A ESP atd? Projeď se Korejcem a uvidíš, že je stejný jako Korejský mobil, tj. zatím nedostižný.
Avatar - King
King
Tohle je srovnávací test, jehož největším benefitem je, že uškodí oběma autům. Kia do něj šla s tím, že nemůže vyhrát a o půl třídy větší a odpovídajícím způsobem dražší CR-V bylo pasováno do role konkurenta Sportage. Fail-fail.

I přes to všechno ukázalo CR-V svoje silné stránky. Ač větší, těžší a od pohledu obtloustlejší, převálcovalo Sportage krom očekávané prostornosti interiéru v i oblasti motoru, jízdních vlastností a řízení.

Na druhou stranu naměřené rozměry interiéru Sportage jsou také překvapením, čekal bych rozdíly větší, nicméně v interiéru hraje roli i jakýsi pocit prostornosti a usazení v obou autech vyvolá dojmy naprosto diametrálně odlišné. Zatímco kabina CR-V je spíše X5, Sportage má blíže k Yetimu nebo QQ.

Jestli se někomu více líbí kvanta stříbřenky na palubce, jeho boj, na druhou stranu od začátku říkám, že CR-V je moc americké a v Evropě by si zasloužilo hodnotněji působící materiály, zvlášť když má fungovat jako alternativa vymazlenému Accordu. Je pak trošku tristní, když ho co do pocitu kvality zválcuje Civic.

Mimochodem zajímalo by mě, jak se to tak najednou stalo, že mají být Tiguan a Kuga lídry tohoto segmentu. CR-V je benchmarkem od svého vstupu na trh a stále udává v této třídě trend. Není ostatně náhodou, že Evropa i Korejci vsadili na strategii o něco menších aut za nižší cenu. Co na tom, že užitná hodnota šla v řadě případů do kopru, hlavně že se prodává. 😄