Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Úmrtnost na silnicích v EU je oproti začátku tisíciletí menší než poloviční

Řízení aut v Evropě je bezpečnější, než kdykoli předtím. Na silnicích v současnosti ročně umírá "jen" dvanáct tisíc lidí, nejnebezpečněji je v Polsku.
Zpět na článek
2. 5. 2014 10:49
2. 5. 2014 14:29
Avatar - Magister
2. 5. 2014 10:49
Pokrok
Perfektní výsledek, který je důsledkem pokroku v bezpečnosti vozů (ABS, ESP, airbagy, xenony a diody atd.). Jen limity na cestách zůstávají archaické. Kdyby Policie hlídala křižovatky, kde je těžkých nehod nejvíce (nedání přednosti v jízdě), byl by výsledek ještě lepší. Místo toho se kupují drahé superby, nasazují vrtulníky a buzerují řidiče na dálnicích a rychlostních silnicích, kde je to nebezpečné nejméně (žádní chodci, křižovatky, široké a přehledné). Jen hlídání křižovatek je náročnější, to se musí obsadit výjezdy atd. než sedět za radarem a kasírovat.
Rozbalit vlákno
1
2. 5. 2014 14:29
Re: Pokrok
přesně tak. Máme k dispozici pořád silnější tedy výkonnější vozy, ale mrtvých ubývá. Je to technckým stavem a bezpečností nových vozů. K ideálu je samozřejmě daleko. Jen hon na čarodějnice v podobě překročení rychlosti pokračuje. Myslím, že bychom spíše potřebovali pořádný a kvalitní povrch vozovek (bez kolejí a výtluků), který je při zhoršených podmínkách daleko důležitější, kvalitní vodorovné značení (kdo jel v noci za deště po silnici kterou nezná pochopí) a krajnici alespoň 0,5 metru širokou ,kudy budou event chodit chodci, jezdit cyklisti nebo se zde bude dát nouzově zastavit.
Avatar - jozephko
3. 5. 2014 08:54
Ako na alkohol?
Myslím že Rusi pred pár rokmi predstavili prístroj, ktorým sa dá merať alkohol v dychu vodiča na diaľku, bez toho aby o tom vedel, a za plnej premávky - niečo ako radar na meranie rýchlosti, len to meria alkohol.
Princíp bol relatívne jednoduchý. Ak je v kabíne auta osoba s alkoholom v krvi, tak ten sa dýchaním dostáva do kabíny a diaľkovým spektrometrom to možno zistiť.
Naše "múdre hlavy" to odmietli s tým, že je to nespoľahlivé, že sa nedá presne určiť výška hladiny alkoholu, že čo keď alkohol pil spolujazdec atď. atď.
No a čo. Polícia by mala v teréne prístroj, a kontrolovala by LEN podozrivé vozidlá. Možno by sa v polovici prípadov podozrenie nepotvrdilo. Ale dá sa to vidieť aj inak - v polovici prípadov by podozrenie na alkohol potvrdilo!
Ja by som so zavedením takého prístroja súhlasil okamžite...
A s tým alkoholom by som to riešil jednoducho - pokiaľ by vodič kumulatívne (teda súčet viacerých kontrol v rôznom období) mal v krvi viac než 2 promile alkoholu, prišiel by o vodičský preukaz doživotne. Takže by stačila jediná jazda s 2,2 promile a mal by doklady v čistiarni navždy. Alebo 2 jazdy: 0,9 a 1,4 a to isté.
Výška alkoholu, ktorú by nafúkali vodiči jazdiacich na nákladných autách a autobusoch nad 3,5 tony by sa započítavala dvojnásobne. Teda ak by vodič na nákladnom aute alebo autobusu raz nafúkal 1,1 promile, započítalo by sa mu 2,2 promile a doživotne by prišiel o doklady. Otázne je, či len na nákladné, alebo aj na osobné autá...
Je to tvrdé, možno drastické, ale prečo by sa mal JA (a v podstate väčšina slušných vodičov) báť, že nejaký ožran nabúra do mňa alebo mojej rodiny?
Rozbalit vlákno
0