Mladoboleslavská automobilka vyrobila již tři miliony benzinových tříválcových agregátů 1.2 HTP. Motor používají nejen vozy domácí značky, ale i auta Seat a Volkswagen.
Dynamika ve městě a na státovkách dostačující a spotřeba slušná. Na dálnici to je horší, ale to není motor pro ty co jezdí po dálnicích.
Pravda na dálnici žere i trávu kolem.
no to zakladni, co mi chybi, je zivotnost. Chces-li, tak spolehlivost pri rozumnych nakladech na servis. Pripadna kultivovanost je uz jen bonus navic. ;-)
Zivotnost mi nepride tak zla, dost ludi uz na tom najazdilo 300 tisic km. Ale uznavam ze museli fakt poctivo menit olej a riesit pripadne problemy, inak sa to sere. Zakladny motor by asi mal byt robustnejsi. HTP proste funguje ked ma udrzbu.
1.2 HTP 47 kW. Jezdím po městě, po dálnici i po okreskách a dlouhodobá spotřeba 5,7. Když jsem jel jednou eko (ještě bez brzdění provozu), ukázalo to 4,4. Pokud je to spotřeba 300 koňového třílitru, pak bych taky takový jeden chtěl..
Nejsem fanda takovýchto motorů, na dálnici moc vhodné nejsou, ale jednou jsem měl v náhradním autě 1,2 HTP a na pojiždění po městě a okolí bezproblémový, pravda poté Düsseldorf a zpět už byla větší otrava, ale dalo se.
Je to víceméně vhodný motor pro ty co na dálnici vyjedou párkrát do roka a jinak jen pojíždějí z domu do práce apod.
B-l-l-l-l-l-l-l-l. No nic, hlavně, „že to má levný povinný ručení...“ >:-[]
Big edit:
Ještě jedna malá historka „z natáčení“. Jednou jsem se byl podívat, jak HTP kroutí na zkušebně. Náš průvodce, sám majitel haťapky, nastavil zkoušku maximálního výkonu, tedy škrticí klapka na sto pro. Motor se po chvíli začal pořádně zahřívat. Nejdříve zrůžověly svody, poté baňka od katalyzátoru a za několik minut se už žhavila půlka výfuku. Byl zde průvan, ale sávalé teplo přihlížející solidně zahřívalo. Průvodce nám pak došel pro jeden nebohý kat, k němuž nám řekl, že takhle prý kolega jednou testoval, a vypnul to moc pozdě. Obsah spíše než síto drahých kovů připomínal dřevěné uhlí po opékání buřtů.
V reálu je tu samozřejmě chladič a tlak studeného vzduchu, ale docela mazec a jasné vysvětlení, proč HTP chladí předevstřiky.
Do třídy dnešního cíga možná ano, ale při dnešních cenách ojetin do fabie rozhodně ne. A už vůbec ne kvůli pepíkovským kecům. Bral bych 1.4 16V, protože to je de facto podobný motor, ale klidnější, lepší na dálnici, spolehlivější. A také mám svou citovou vazbu ke škodováckému OHV, které VW ve fabii tak závistivě přiškrtilo...
To je totiž stará odolná klasika. Jestli znáte to s tím 1.4 MPI, Škoda měla v roce ´94 verze 40 a 50 kW, ale postupně je vylepšovala, až měla ta 50 kW výkon asi 57 nebo tak. Volkswagen si nechal udělat 1.4, která dosahovala cca přes 60 kW. Jenže nové 1.4 16V mělo jen 55 kW a od další generace 63, ale když mrknete na nabídku chiptuningu, bylo to knopový a vysokootáčkovou 74 kW verzi s kratšími převody Volkswagen po nějaké době stáhl, páč některé kusy žraly ojel. Že to snížení výkonu bylo především jeho udušením, asi není třeba blíže specifikovat. Ten motor pak i dost žral. Čímž nechci říct, že by byli ve Škodě nějací světoví motoráři, to se stačí mrknout, kolik toho zvládla z třináctistovky Alfa Romeo v 60. letech, ale ten motor byl silnější než u VW a Škoda měla i před nákupem Němci motor 1.6 OHC taky se sto koníky, přičemž závodní verze měly až nějakých 160...
Mno, AR specialne s motormi TS tiez nie je vzor spolahlivosti, ale samozrejme aspon to uz poradne jede.
Ten kat sa samozrejme velmi ohrieva, tak ako kazdy kat, aby fungoval, ale tento je pred motorom a tam ohrieva blok a potom aj olejovu vanu a olej v nej. Zaujimave, ze u 1.2TSI ho dali tiez dopredu a neskor zistili, ze prehrieva motor naklapania lopatiek turba a tiez aj trubku mazania turba, tak zacali montovat tepelny stit. No a aby sa velmi neprehrieval ten kat, tak nad 135kmh vstrekuje dodatocne benzin. No skutocne genialny konstrukcny pocin tieto benziny zo Skodovky.
Tak u AR jsem mluvil v souvislosti se staršími jednotkami, které jsou docela poctivě stavěné, jen bych chtěl vědět, jak dlouho asi fungují ty horizontální karburátory. Pověst novějších TS je daná především oním nešťastným fiaťáckým mazáním a občasně stávkujícími dělníky. Ale to je zas jiná historie...
Ano, u té TSI to bylo tak nějak podobně, teď jsou tam ty chlazené svody, což je trochu (víc) proti starým zvyklostem, ale kupodivu by to mělo docela fungovat.
Každej chytrej jak rádio >:D Zajímalo by mne, kolik z vás tímto motorem vůbec něco odjelo?
V malém autě, jako je Fabie, Polo, Ibiza do města pro 2 lidi naprosto dostatečný motor. Poruchy byly, má je i TSI, i jiné motorizace od ostatních výrobců.. holt tady každý jezdí jen v 8miválci a tříválec je pod jeho úroveň...... :-)
Máma si koupila ojeté HTP. Moc se s tím nenajezdilo, ale už byla klasická závada v podobě vadné cívky (servis byl naštěstí kousek) a motor začíná mít dost nezdravý zvuk. Jsem zvědavý, kolik to vydrží.
Ty starší HTP jsou prostě tragické, nic horšího dané kubatury není.
Novější HTP se zlepšovaly a zlepšovaly, zvýšil se výkon i spolehlivost, takže dnes jsou naopak s klidným srdcem doporučitelné, zvláště pro ty, co chtějí mít auto dlouho a nejezdí po dálnici.
Není to nic závažně problémový. Pravda je, že úplně první kusy nebyly nic moc (i co se zvukového projevu týká), ale pokud člověk koupí inovované verze (44 a 51 kW), tak ty už jsou prakticky bezproblémové. Koukni se na firemní ojetiny a zjistíš, že je v bazarech spousta aut i s více než 300 tisící km a stále jezděj. A motory nebyly měněný ani jednou, ani víckrát... >:D Navíc pokud bych to porovnal s konkurenčními motory jako je např. 1,0 od toytoty nebo opelu, tak se HTP nemá zač stydět i co do kultivovanosti chodu (zvláště novější verze).
Ano, je to tak... musí se na to koukat v kontextu konkurence vozů do kterých se motor montuje (malá auta). Do Rapida je to už trochu na pováženou, ale jak sem psal, Fabie ve 2 do města... naprosto průměrný motor, neurazí, nenadchne... jen tady na diskuzi si všichni připomenou pubertu a začnou se vysmívat jak děcka.
Zásadní problém je, kolik lidí to používá mimo město a tam je motor zásadně nepoužitelný, na dálnici s nákladem to nežere víc jak V6, což je komický a na okreskách je to zdechlá lemra pro důchodce. Pokud s tím jedeš pilu, tak opět spotřeba na úrovni 4 válců, takže nesmysl si to kupovat.
Za 1. Peníze
Za 2. Malé auto
Za 3. Kupec s tímhle vozem najezdí pár tisíc ročně
A proč si jednou za měsíc nevyjet mimo město, no tak to zrovna veme 7-8 na tý dálnici, 130 to jede, ono s tim i předjedeš kamion, 150 dá taky když je potřeba. S manželkou a malym děckem to ani neni tak přeložený, tak proč ne? Když se snažíš, dostaneš se i na 6 litrů, já takové auto měl, vím o čem mluvím.
Tak co je na tom tak nepochopitelného? Člověk na dálky a přepravu nákladu si to nekoupí. Nevidím pořád ten důvod k výsměchu, taky bych už to pokud možno nechtěl, ale upříme na dojíždění do práce by mi ta Fabie HTP (nebo spíš Ibiza, ta se mi víc líbí) vůbec nevadila... ba naopak.
Já s tim jezdil třeba město/příměstskej provoz... jako studentovi mi to stačilo.. a 130 na dálnici ve 2 s holkou taky udrží...
To, že nikoho takovýho neznáš, neznamená že neexitují...
Například já. Mám k dispozici firemní Fábii, má najeto cca 60 tisíc (2005) a to z 95% po městě. Na popojíždění je plně dostačující, průměrná spotřeba cca 8,7 l/100 (krátká 47 kW) >:D
ja som s 47 kw verziou na modrej fabii odjazdil vcelku dost a tak mozem hodnotit..... vacsinou som jazdil sam .... bol som s nou parkrat v cechcach v novom jicine a tam niekde po okoli som behal.... poznam trosku tie dedinky ako Belotin, Odry ... v casoch ked sa tam stavala dialnica som tam bol .. bol to rok 2008 ....
musim povedat ze ja som nemal problem s 47 kw fabiu to dat aj 160... auto sa gulalo samo.. kopec nekopec islo svizne.. famy a srandy na tento motor su vcelku smiesne... samozrejme jazdil som sam... ale bavime sa o motore v malom aute.... nemyslim ze takych 50kw v yarise bude dnes po x rokoch zivsim autom..... tie posmesky na htp su smiesne... auto ide od spodu slusne... reakcia na plyn je fakticky okamzita... to ze je potreba castejsie radit a v kopcoch sa trosku pohrat s udrzanim otacok je normalne u kazdej atmosfery.... ja som bol s htp spokojny a vcelku slusne som sa autickom poprehanal .... v malom aute o hmotnosti okolo 1000kg je to v pohode.... fabia s tym ide vazne slusne.... az som sa cudoval ze ist 160 kludne celu aj 100km dialnicu je fakticky malina... limitujucim faktorom su tu dopravne predpisy, spotreba a ine veci.... ale motoricky no problem.... parada motor.... bez debaty jedna z naj volieb .... navyse spolahlivy lahky ..... mame v sirsej rodine z otcovej strany fabiu sedan belasu metalizu htp ale s 51kw... auto je ok....siel som s nim.... proste parada... na male auto ziaden problem... kto ocakava zrychlenie za 10s a maximalku 190 samozrejme ten bude sklamany ale kto si uvedomi ze ide o male mestske auto... a ze to vobec nie je pomale auto.... ten nemoze byt sklamany
jedine co u htp nie je take ruzove je spotreba.... ta je skutocne podstatny kus vyssia ako udava vyrobca ale ja sa priznam ze firemne auto som nemal dovod sestrit ani jazdit na spotrebu.. ja som jazdil na cas... s htp mam najazdenych celkovo mozno 50 tisic... je to vydareny motor a kupovat jazdenu fabiu..... tak beriem prave htp bez debaty... bol som prekvapeny aj z akustickeho komfortu...ani pri jazde "nadoraz" clovek nema pocit ze z auta kazdu chvili nieco odpadne alebo zeby motor slo roztrhnut.... vsetko je absolutne ok, spokojnost
No o tom dostatečným motoru si děláš srandu, že jo? Mám zkušenost se 3 ze 4 výkonových verzí a upřímně ani na auto do města nebyli vhodné až na ten nejsilnější. 40kw v krátké Fabii byl opravdu tragedie a o dynamice bych raději a ni nemluvil. 47kw opět krátká Fabie, pocitově lepší, nicměně při zapnuté klimatizaci nebyl problém se dostat se spotřebou přes 9l. Nejlepší variantou HTP co jsem řídil byla 51kw opět ve Fabii ;-) Zvuk motoru je tragický u všech. Co vede zákazníky kupovat HTP opravdu nevím, když TSI 63kw je cenově na dostřel a dynamicky je o galaxii jinde :yes:
V době, kdy TSI nebylo jsem měl 47kw Seat Cordoba. Ve 3 na dovolenou za 7 litrů, do kopce při naloženym autě to nejelo, ale když sem s tim jezdil do školy po Praze, super, za slušnou spotřebu. Nebylo to auto pro dálniční sprinty, ani rychlé rozjezdy v křižovatce, ale na městské auto postačovalo. Na dálnici sem dal i tacho 190. Potom sem jel s Fabii II 51kw a opět naprosto v pohodě. Do 80 km/h slušná dynamika ve 2.
Záleží s čím porovnáváš, taky mi teď přijde línější, protože jezdí v turbodieslu, ale je nutné auto brát v kontextu své třídy a ceny. Potom proti HTP nemůžu říct křivé slovo... TSI je spíše ten zázrak, co sice jede, ale jen pár tisíc km....
Ještě dodám to, že je to vlastně motor do auta velikosti Feliciie s kterou kdekdo problém neměl a to HTP jelo svižněji a i za podobnou spotřebu (záleželo na stylu jízdy)... jde o to, že se lidi smějí za ty 3 válce ( co na to Ford Ecoboost, jeden z nejlepších malych turbomotoru co?) a taky proto, že je to od VW koncernu....
Tak ty asi potřebuješ bejt všude nejrychlejší... >:D Nevím v čem jsi jel, ale na rozjezd je HTP do nějákých menších rychlostí cca. 60-70 km/h docela živé auto, takže ve městě bych problém neviděl vůbec žádný. Na jedna i dva jde hrabat, když tomu naložíš naplno. Kdyby jsi napsal, že to už moc nezrychluje na dálnici ve vyšších rychlostech, tak bych to bral... Prostě HTP ničím nevybočuje oproti konkurenci v této třídě, takže pokud chceš od 1,2 atmosféry výkon 2,0 turba, tak jseš asi dost mimo...
Jak píši, první 2 motory jsem jel v krátké FI a 51kw FII a opravdu mě ničím nenadchly až na poslední jmenovaný. Ten byl už celkem slušný. Také jsem absoluvoval cestu z Prahy do Ostravy s dlouhou Fábií 1.2TSI 63 kW a tak byla uplně v pohodě, nebe a dudy :yes:
Možné je, že na to koukám jinou optikou, v současné době jezdím s OII 1.8TSI a P5008 1.6THP, tedy s auty o výkonu kolem 160k ;-)
No, to bude asi ten problém, nemyslíš? Nemůžeš od toho čekat kdovíjakej zátah. Nicméně dost lidí v tom ani nejelo a jenom si sem přišli kopnout.... Pak sem zažil i takové, kteří se divil, že to auto jede celkem normálně, když se poprvé svezli. Neinformovanost je strašná zbraň hloupých lidí a čechů obvzláště (tím nemyslím tebe)..... :no:
No vyzkoušené je mám, proto o nich mluvím a žádná hitparáda to neni. Ano, můj pohled může být zkreslený tím, že posledních pár let jezdím se silnějšími motory, nicméně dám příklad. Naposled jsem zkoušel P301 1.2VTi a Citroen C3 1.2VTi s 60kW a musím říct, že jedou léle než Fabia s 1.2HTP 51kW ač je to výkonově podobný 3hrnek ;-)
Navíc rozdím mezi HTP a slabší TSI není finačně tak velký, aby dal někdo přednost HTP ;-) Btw nahoře píšeš cosi o Ecoboostu, ve Focusu, ač k nevíře jede pěkně, co teprve ve Fiestě...
O ecoboostu píšu v kontextu toho, že je to taky tříhrnek a nikdo se mu nesměje (věřím, že je dobrý), kdežto ten od Škodovky/VW musí každý za to pranýřovat :-)
Já jel třeba v Citroenu 1.4 (C3nová) a auto mi dynamicky přišlo dost obdobný HTP a o TSI ani nemluvim :-)
No upřímně se tomu pranýřování moc nedivím. Obvzlášť první k generaci HTP, ta druhá v 51kW je o dost lepší, ale pořád bych si jí nekoupil ani jako druhé auto do rodiny;-) No tu novou C3 s 1.2VTi si koupil tatík k 70tinám jako auto na důchod a i nezajeté jede pěkně svižně, počkám až ujede 5-6tis km a pak si to půjčím znovu a uvidíme...
Jo jasně. Pokud to byla ta starší 1.4i 55kW, co snad pamatuje ještě řadu TU, tak to se nevidim. Měl jsem půjčenou na týden 207 SW s tímto šicím strojem jako náhradní auto >:D Pokud je to ten novější 1.4VTi s 70kw, tak ta je prý výkonově v pohodě (nejel jsem) ;-)
Hele, ta 1.4 je rok stará, jestli to byla skladovka, která tam na majitelku čekala třeba půl roku předtim netušim :-) Myslim, že ona sama to neví >:D Jinak je to auto celkem fajn.
Tak panáčku, i když ten motor nepatří na dálnici, tak rozhodně ve městě a ježděním tzv. okolo komína je to super motor, plně dostačující, tak zase neházej machry a neplkej nesmysly.
bych zas tak nezatracoval, ale pro jistotu jsem stihl v roce 2003 koupit ze "starejch zásob" ještě 1,4 MPI a jezdim dodnes a uplně v pohodě! Asi tak to vidim.
já si počkam na tu úplně novou "nehrbatou" fabii co přijde a tu si na důchod koupim a klidně i s tím TSI, abych nezdržoval provoz. TSIčka se nebojim, věřím mu. Zas takovej dědek duší nejsem, to je fakt... :-)
Vidím, že se to tu zvrhlo v žabomyší válku. Ať můžeme tutu diskuzi v klidu uzavřít, asi se všichni schodnem, že je to šmejd. Je faux-pas od PR automobilky, že se s tím ještě chlubí na automobilovém serveru. Kdyby to pověsili na golfovevoziky.cz nebo jaksiuzitduchod.cz, tak neřeknu, ale tady. Osobně, něco jsem s tim taky najel a musím říct, že pro Škodu je tradice opravdu tradice. Uvažuju, který motor je horší, jestli ten ve 120cítce nebo HTP.
no válka snad ne ale obyč chlapská debata....
Jo a lepší je myslim ten motor ve stodváce, vždyť je to ten na kterym v podstatě
po modernisaci jezdim denně do práce ve svý MPI fabce....
Ano, to že se něčeho vyrobilo 3M je jasným důkazem toho, že jde o šmejd.
Tenhle motor je naprosto mimo můj zájem, ale pokud si ho někdo cíleně koupil s ohledem na svůj styl jízdy, intezitu použití, nájezd (nebo jen dříve hlubokou kapsu), smířil se s výkonem, spotřebou a je s daným motorem spokojený, tak je zbytečné rozebírat to, že pro 80% je to šmejd, slabé atd. atd.
Např. před 10 lety to byly jediné cenově dostupné motory pro Fabii, dnes už obě 1.4-ky vycházejí dokonce levněji. Tudíž pokud HTP stále někdo kupuje ve chvíli, kdy finanční důvody pominuly, tak ten motor prostě z nějakého důvodu chce ...
Takže tady jsou reálné průměrné spotřeby dle Spritmonitor:
HTP 51kW - 7,03
[odkaz]
1.4 16V 63kW - 7,42
[odkaz]
1.2TSi 63 kW - 6,61
[odkaz]
Základní ceny jsou dnes 281 / 255 / 266. Tudíž z finančního pohledu pořizovacích a provozních nákladů nejlépe vychází TSi, zatímco HTP a 1.4 16V jsou prakticky srovnatelné. Tudíž dnes bych při volbě mezi těmito dvěma rozhodně nebral HTP.
je to nový národní sport, pořád nadávat a dokolečka komentovat kterýkoliv článek o škodovce, nedej bože dokonce o tomto motoru. Takže co zbývá? Vzít ponožky, obout sandály, otevřít na chatce lahváče a při pátku odpočívat, protože víkend uteče a je třeba jít zase v pondělí na ranní, ne? :yes:
A teď vážně, něco k tématu. Sám jako student jezdím denně s tímto motorem, jezdím sám a světe div se, stačí mi to. Opravy skoro žádné nebyly a když, tak levné. Spotřeba přijatelná, pojistka taky. Wo co go? Že to nemá pořádný zvuk? Že to není "dynamické"? On snad někdo čekal něco jiného? 8-s
Ale jinak samozřejmě gratuluji drtivé většině zde komentujících, kteří nepochybně jezdí s minimálně šestiválcovými, "pořádnými" motory. :yes:
Ked dostudujes, zistis, co prinasa vyvoj, aj platovy a uvidis, ze je to prijemne. Po 20tich rokoch budes aj tak rad na tu fabku spominat, ale uz budes vediet, ze v hierarchii aut je ....dole . Tak bola urobena, to je udel jej triedy.
Nema nekdo tabulku, kde se jake koncernove motory vyrabi? TDIcka se tady podle clanku nevyrabi. Vetsi motory, hlavne asi pro Audi a Tuarega dela Gyor.
1.0MPI je novy motor, ktedy nema nic spolecneho s TSI a HTP a vyrabi ho v Bratislave?
1.2TSI EA111 byl vyvinut v CZ a 211 uz nekde jinde?
Pokud ještě někdo nečetl legendární článek pana Vaculíka "Hromada Technických Problémů", vřele doporučuji. Velmi poučné čtení... Je pravda, že po spoustě zdokonalení už současné HTP je podstatně lepší motor než ten původní, ale pořád platí zásada - pokud to není nezbytně nutné, raději co nejdál od HTP. Už jen třeba kvůli tomu tragickému zvuku. Když jsem s tímto autem coby pracovním přibližovadlem někde rozjížděl vedle chodců, doslova jsem se styděl... >:D Vrchol technické stupidity je chlazení katalyzátoru vstřkováním benzínu - v době kdy je spotřeba alfou i omegou celého automobilového světa..Na katastrofální pověst zkratky "HTP" už musel reagovat i marketing Škodovky, když tento motor v Rapidu raději přejmenoval na tradiční MPI...
Tak MPI použili především kvůli úpravám na motoru. I když ono nějaký velký úpravy... spíš zlepšení kultury běhu a mírně spotřeby než něco víc, co se beztak měnilo průběžně léta předtím.
Chlazení katalyzátoru bohatou směsí používá hodně motorů, problém je v tom, že u HTPéčka to bylo leckdy nutné i při udržování legální rychlosti na dálnici.
Ja som mal max. spotrebu 9l / 100 - cca 90% 160 na tachometri a zvysok nejake tie zony s 80 alebo dojazd do mesta. Tak myslim ze tam to chladenie katalyzatora nebolo. Ale je fakt ze so seriovou elektronikou to bolo len parkrat, potom uz boli palivove mapy od www.cimbu.cz za 3000 czk :-)
Kamos uz spominal ze na dialnici jazdil za 17l, tak to uz asi bolo ine.
HTP ma dost vadnych kusov - ci uz malo udrzby alebo proste od vyroby zle.
Snad vůbec nejsměšnější teze zdejších diskusí je tradiční povýšenecké hýkání plakátů, galárdů a umakartistů nad předmětným motorem (motory). Klepat někde na stanici MHD kosu, nudli mít zavěšenou nízko u pasu a přitom být pokořován kolemjedoucími jezdci s HTP, dokonale rozvalenými za svými volanty, to uznávám, to je na bednu, avšak i tak by na diskusích měl panovat alespoň jemný odér vědomí.
Neboť jak známo, nejsou slabé a silné motory, jsou jen slabé a silné... charaktery. Koneckonců, na silnici jsme si přece všichni rovni, a je úplně jedno, jestli máš padesát či pět set koní, palec si za silniční gentlemanství zvedneme navzájem :yes:
Osobně bych zavětřil malou levou, kdyby se daný motor objevil například v Panameře. Ovšem modelové portfolio, užívající daný motor nevzbuzuje žádné obavy - pro malá auta ideál - výborná pružnost, výborné utlumení, výborná spotřeba, výborná životnost. Jistě, tři milióny hovoří za vše.
Jak to uzavřít? No asi nějak takhle - žij tak, aby sis hatepečko koupit mohl, ale... nemusel. Problémek totiž nikdy nespočívá v motoru, nýbrž v... tobě.
Tym klepanim kosy si to pokazil. Ono je to tak, zima, kosa, rano tma a sichta vola.
1. Alternativa: nestasnik vybehne z panelaku a bezi na MHD, pohyb a stres, ci to stihne, ho zahreje ;-) . Pri cakani na zastavke vychladne, a ked MHD meska, mozno aj prechladne. Ked pride, stastny pracujuci nastupi do tepla a ohrieva sa so solucestujucimi tak, ako to videl vcera na NG WILD u tucniakov.
2. Alternativa. Stastny pracujuci rano vykroci do tmy a dufa, ze jeho sen zlodejov, ta slavna HTP je na parkovisku tam, kde ju vcera zaparkoval. Ak by nebola, jeho pribeh by mozno koncil infarktom a malou slavou v socialnej poistovni za dalsi usetreny dochodok. Nastastie je na mieste, pekne omrznuta. Treba sa len dostat dnu ku skrabke , a potom klepat kosu a skrehnutymi prstami cistit skrabkou namrazu zo svetiel a okien, teda ak to nie je tankista >:D . Problem, zmrzle vyjazdene kolaje nech u fabku zobrat, a sused nepotlaci, bezi na MHD. Musi pomoct niekto, komu zavadzia, este stastie, ze nestoji uplne na konci. Slava, je v pohybe, zababuseny a para z dychu sa pekne zraza na celnom skle. Nastastie, po par kilometroch zacina auto kurit, slabo, ale kuri. Docerta, parkovisko pred fabrikou, este ze sa nestihol zohriat, pri vystupeni do chladneho vlhkeho vzduchu by mohol prechladnut, ako kaslajuci sused, ktory prave prisiel s MHD.
My, co pozname pravdu garaze, vyhriatej aj pri -30 na krasnych +15, nezavidime ani jednemu tu jeho nudli u nosu :-!
To se chceš vysmívat těm méně majetným, pro které je to HTP opravdu vymodleným novým autem, protože na víc nemají??? Notak... to je snad i pod tvou úroveň... GTI napsal pravdu... největší chytráci co nadávají na HTP sami ani auto nemají, nebo jezdí 30 let starej vrak.... jsem z té generace kdy HTP přišlo na trh. Neměli jsme řidičáky a když padlo 18 a já dostal od rodičů HTP, slýchal sem tyhle řeči dost často.... od lidí, kteří neměly auta.... nebo drandili 120tku se spoilerem z STI... no a pak se divili, že to HTP celkem slušně jede a na ten odpich na semaforu jim ujede..... HTP je motor pro malé auta, pro ty, co jezdí příměstský provoz, jako to třeba ač s jistou dávkou nadřazenosti prezentoval Petrumr. Je to levný motor (býval, dnes už je TSI na dostřel, ale zase ty rozvody žejo... vim své) a pro někoho to stačí, má nové auto... horkotěžko na něj vydělal... tak jim to přejme a nesmějme se... Čím jezdíš ty nevím, je mi to jedno, jestli prachy máš nebo ne... ale arogance a vysmívání levným vozům je ubohé... a to myslím pro všechny :-)
prave naopak! Aspon ja lomim ruma nad tim, ze se Skodovka, vedena Nemcema, na tyhle lidi vykaslala u nestali ji za to, udelat slusnej, levnej motor. Na levnem aute vazne neni nic k posmechu. Posmech patri automobilce za spatnej motor.
Ale vůbec - ten motor je v pohodě, dokud ho nezačneš tahat na dálnici...
IMHO úplně stejnej problém jako když si majitelé dálničních raket stěžujou, že jim to při poskakování po městě nějak žere a zanáší DPF.
Prostě HTP je motor do města a občas na chatu, nic víc, nic míň.
to prave neni pravda. Prave motory tohoto typu by mely byt odolne, s dlouhou zivotnosti be potreby draheho servisu - a to je vsechno pravy opak reality HTP. Aspoň donedavna. Mne nevadi dokonce ani dvouvalec 750ccm s 29kW! Kdyz je to jinak dobrej motor. Protoze po meste to fakt staci. :-)
Děláš, jakoby ten motor vyvíjeli s tím, že přivede majitele do hrobu...Ano, do prodeje tehdy vypustili pěkný průšvih. Ale zákazníci jim také "stáli za to", že se po celou dobu pracovalo na zlepšení až dodnes, kdy je již nějakých 5 let vyráběna pouze spolehlivější verze a známé neduhy byly maximálně potlačeny.
to jsou kecy. Ten motor - stejne jako vetsinu svych motoru - vyvijeli s jedinym cilem: usetrit. Zakaznici jsou jim ukradeny. Kterej jejich motor vlastne nebyl "velkej prusvih"? A uz si nelzete do kapsy... :-(
Zato všichni ostatní vyvíjí nové motory a auta jen a pouze proto, aby udělali radost svým zákazníkům s zpříjemnili jim cestování...ach vy kluci antiškodovkářští. ;-)
je mi to jedno - neni to muj boj. Takze vesele kupujte... kdybyste ty prachy prochlastali, tak si jeste znicite zdravi, to je jasny. Jen me trochu mrzi, ze vy, kluci skodovkarsky, si to vzdycky vysvetlite a tim vlastne jejich zlocinne chovani podporujete. Vsichni se chovaji tak, aby vydelali penize, ale normalni je je vydelat poskytnutim sluzby. Vydelat penize na zaklade nenaplneneho slibu je podvod. Dalsi stupen uz je jen chtit penize za to, ze ti u tveho auta nerozbijou sklo! Taky by to bylo v poradku? Vsichni prece chteji vydelat penize... :-P
Zločinné chování? Nebuď směšný. Zločinné chování je přes 10 let vědomě prodávat až nebezpečné vozy a nehnout přitom kvůli nákladům ani brvou, jako nám to tady nedávno předvedl někdo úplně jiný. Ne, že se jednou za čas nepovede vychytat spolehlivost některé motorizace v prvních letech výroby.
Nic si nevysvětluji. Sděluji fakta a vyvracím bludy.
...souhlas. Výsměch si zaslouží jen plagiáty, tam je to na místě. Není to perla motorárny, ale jak říkáš, ten motor byl vyvinut /ne ukraden/ ke svému účelu a ten účel byl splněn. Levný motor pro začátek konfigurace. :-)
Nechcem sa vysmievat, ale GTI to napisal tak, ze sa vysmieva s ludi na zastavkach a z tych, ktori jazdia HTP ( a hocico ine ) urobil nadludi. Tak som len jeho sposobom popisal,ako to v zime vlastne je. A ako som uz pisal, aktualne jazdim hyundai santafe, ford focus, honda vt1300 a sluzobne superba. Bola octa1, passat b5, b5.5. A na octu 1 spominam rad, bolo to prve vlastne auto, ale uz nechcem. Favorit MPI bol spolahlivejsi.
No a pravda je taka, ze pokial nemas garaz, tak v tej MHD je teplejsie ( teda aspon v 87mom bolo, ked som zacal studovat na VS ).
GTI je mimon a provokatér, toho neřeš. Jeho příspěvky o plaktátových kovbojích a lidech v MHD sou notoricky známé, profklé a trapné. točí to dokola jak vobehraná deska. To už může nadzvednout ze židle jen neználky, ostatní se jen smějou a klepaj si na čelo >:D
Nadzvedlo tě plivnutí na virtuální garáže lidí který sem nechodí? Protože lidi o kterých tu GTI píše se tu jaksi nevyskytují a Mě HTP v garáži fakt nestojí >:D A nikdy nebude i kdybych měl jezdit na koloběžce >:D
GTI - to co sis šlehnul musel být tentokrát solidní matroš. Všichni co sem chodí jezdí MHD? hahaha. A závidět HTP? To bych nezáviděl i kdybych měl 40 let starou Ladu, ta je totiž furt lepší jak tenhle klenot.
S "nejsilnější" Fabií HTP už budu mít nějaký ten tisíc najetý. A musím souhlasit s tím, co již bylo řečeno - pro jednoho/dva lidi do města a okolí jede úplně dostatečné, hospodským kecům navzdory. Ani na okreskách se nekoná žádná tragédie, byť předjíždět je nutné z rozmyslem a šplhat se do kopce s plným autem lidí není zrovna požitek. Na dálnici se díky krátkým převodům vyloženě nehodí a růst spotřeby je pak nepřímo úměrný dynamice (která ve 130 prostě...není), nicméně občasnou cestu na dovolenou samozřejmě zvládne také.
Co se týče spolehlivosti, ta se značně odvíjí od roku výroby a konkrétní verze. Čím výkonnější a novější, tím lepší. Dvanáctiventily v F2 již zvládnou i hodně slušné porce kilometrů, což mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Jen jim, minimálně do Euro5, nedělaly dobře vysoké otáčky (do těch však díky nízko položenému krouťáku obvykle nemá význam motor točit).
A spotřeba? Jo, s nejmodernějšími motory lze srovnávat stěží. Ale když se chce, lze jezdit poměrně úsporně i bez brzdění provozu.
HTP bylo OK, dokud se člověk nesvezl v 1.4 16v - ta v kombinovaném režimu jede za stejně/méně benzínu, na palubě je naprosté ticho, neumírá za 4 tisíci a na dálnici i ve slabší verzi udrží 160 km/h všude (to, že 1.4 16v není ve srovnání s konkurencí třeba z Francie kdovíco, neřeším).
Ten příplatek 30 tisíc se nevyplatil pouze pokud Fabia neměla vyjet z města, tam mělo HTP výhodu nižší spotřeby a lepšího odpichu z křižovatky (kde si 1.4 bohužel povodí i oplí jednolitr - dáno váhou Fabie, imbecilním elektronickým plynem, zvláštní spojkou a hlavně neochotou spolupracovat nad volnoběhem)...
Suhlasim.
Na dialnici niekde v Madarsku alebo Nemecku sa pohodlne da udrzovat 140, o motore ani neviete. Blbe je ze o nom clovek nevie ani ked prida plny plyn. V stupaniach som casto podradoval 4. a vtedy to s plnym vykonom akurat drzi rychlost a stupne spotreba. D1 Praha-Brno je uz specificky pripad, tam to chce proste silnejsi motor nez tych 50kW.
S vysokymi otackami myslim ze nie je problem, prave je vyhoda ze sa to da tocit bez nadmerneho hluku (vyvazovaci hriadel)
To ze motor menej taha vo vysokych otackach je hlavne blbym sanim. Ked to porovnam s obycajnou Feldou tak ho to musi dost priskrcovat a 4 ventily na valec sa tak moc neprejavia.
HTPéčko bylo jedním z prvních motorů, při jehož konstrukci byla na prvním místě úspora nákladů a na druhém místě taktéž úspora nákladů. Ve výsledku to byl zřejmě nejhorší motor dané třídy, zaslouženě sklízející posměch, zejména v kombinaci s relativně těžkými Fabiemi Combi.
Postupem času se konstrukční chyby odstraňovaly, zvýšil se výkon, snížila spotřeba a motor se přiblížil k průměru.
Dnes, kdy úspora nákladů ochromuje nové generace motorů napříč všemi výrobci, je tak HTPéčko zajímavým tipem pro ty, kdo si auto chtějí nechat třeba na 10 let nebo chtějí jezdit na plyn. Jen je holt potřeba častější výměna kvalitního vícerozsahového oleje.
Něl jsem na mysli spíše to, že hodně servisů leje do koncernových benzinových motorů oleje 5W30. A taky to, že škodovka hodně tlačí long-life intervaly.
5W30 nemá velkou tepelnou zatížitelnost. U HTPéčka (kterí nemá chladič oleje) to znamená znehodnocení oleje a horší mazací film, u starších poctivých motorů to způsobuje vysokou spotřebu oleje. 5W40 je IMHO jasná volba.
Zrovna u HTPéčka trpí olej nejvíce právě při těch jízdách k moři.
a budou posilat tri milióny omluvných dopisu? Mozna jen 2.9, uplne posledni verze se pry povznesla, takze uz dosahuje i na lehci podprumer. A jak ve finale Fabka zlevnuje, tak to trochu i zacina davat smysl. ;-)
Dle tohoto článku půjdou tři miliony lidí rovnou do nebe, neboť peklo si už prožili na zemi. Možná naštěstí či bohužel se to týká i mne, neboť toto byl domácí stroj ve dvou generacích, z nichž druhou jsem řídil. Nešlo o to, že to mělo tři válce, ale o ten příšerný hluk i při 80 km/h, letět s tím 120 a více byl opravdu očistec. Vzpomínám si na bolavá záda, bolesti hlavy z hluku apod. Fabia Combi měla i své přednosti, ale Škodu již nikdy více (nevyhovuje mi). Raději jsem jezdil se starším Renaultem 1,4 od Budějovic do Prahy než s novou Fabií.
Dostupnost automatických převodovek v nižších stupních výbavy vozů je naprosto tristní. Je na čase, aby EU nařidila možnost objednání automatických převodovek nezávisle na stupních výbavy!!! :-)