Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda vyrobila třímiliontý motor 1.2 HTP

Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla 2. 5. 2014 • 16:48
144
Mladoboleslavská automobilka vyrobila již tři miliony benzinových tříválcových agregátů 1.2 HTP. Motor používají nejen vozy domácí značky, ale i auta Seat a Volkswagen.

Je to již téměř 115 let, co Škoda vyrábí motory a převodovky nejen do automobilů, a patří tak mezi značky s nejdelší tradicí vývoje a výroby pohonných jednotek. Vedle motorů 1.2 HTP a 1.2 TSI řady EA 111 se v České republice vyrábějí automatické i manuální převodovky, a také agregáty 1.2 TSI a 1.4 TSI řady EA 211.

Jubilejní motor 1.2 HTP se v Mladé Boleslavi vyrábí od roku 2001 a nyní jej najdete pod kapotou modelů Fabia, Roomster a Rapid. Zkratka HTP pak znamená „High Torque Performance“ a má poukazovat na - vzhledem k objemu - slušný točivý moment motoru již od nižších otáček. V březnu tohoto roku Škoda navíc vyrobila 500.000 převodovek řady MQ/SQ 100, které najdete například v útrobách modelu Citigo.

V příštích letech by mělo dojít k rozšíření kompetence Škody pro výrobu motorů a převodovek. Za tímto účelem staví automobilka nové Centrum pro testování motorů. Investice do tohoto centra je více než 34 milionů euro, což je v současnosti největší investice do výroby v rámci celé České republiky.

Související články

Témata
6. 5. 2014 16:52
Re: Potěš koště
To sa urcite da, ale asi jazdis dost setrne.
Pri obcasnom vytoceni a slapani na plyn to vidim tak na 6.5l
Nad 7l len pri rychlych jazdach.
6. 5. 2014 16:47
Re: Potěš koště
Zivotnost mi nepride tak zla, dost ludi uz na tom najazdilo 300 tisic km. Ale uznavam ze museli fakt poctivo menit olej a riesit pripadne problemy, inak sa to sere. Zakladny motor by asi mal byt robustnejsi. HTP proste funguje ked ma udrzbu.
6. 5. 2014 16:41
Re: Hromada Technických Problémů
Ja som mal max. spotrebu 9l / 100 - cca 90% 160 na tachometri a zvysok nejake tie zony s 80 alebo dojazd do mesta. Tak myslim ze tam to chladenie katalyzatora nebolo. Ale je fakt ze so seriovou elektronikou to bolo len parkrat, potom uz boli palivove mapy od www.cimbu.cz za 3000 czk :-)
Kamos uz spominal ze na dialnici jazdil za 17l, tak to uz asi bolo ine.
HTP ma dost vadnych kusov - ci uz malo udrzby alebo proste od vyroby zle.
6. 5. 2014 16:26
Re: To zase jednou redakce nadhodila téma :-)
Suhlasim.
Na dialnici niekde v Madarsku alebo Nemecku sa pohodlne da udrzovat 140, o motore ani neviete. Blbe je ze o nom clovek nevie ani ked prida plny plyn. V stupaniach som casto podradoval 4. a vtedy to s plnym vykonom akurat drzi rychlost a stupne spotreba. D1 Praha-Brno je uz specificky pripad, tam to chce proste silnejsi motor nez tych 50kW.

S vysokymi otackami myslim ze nie je problem, prave je vyhoda ze sa to da tocit bez nadmerneho hluku (vyvazovaci hriadel)

To ze motor menej taha vo vysokych otackach je hlavne blbym sanim. Ked to porovnam s obycajnou Feldou tak ho to musi dost priskrcovat a 4 ventily na valec sa tak moc neprejavia.

Avatar - Barrichello
5. 5. 2014 08:17
Re: TŘI MILIÓNY ZÁVISTÍ
Nadzvedlo tě plivnutí na virtuální garáže lidí který sem nechodí? Protože lidi o kterých tu GTI píše se tu jaksi nevyskytují a Mě HTP v garáži fakt nestojí >:D A nikdy nebude i kdybych měl jezdit na koloběžce >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku