Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo chystá osm novinek, neslyšeli jsme to už někdy?

Alfa už léta plánuje a plánuje, výsledky ale zatím příliš vidět nejsou. Nejnovější produktový plán je tak trochu déjà vu.
Zpět na článek
8. 5. 2014 16:15
8. 5. 2014 16:24
9. 5. 2014 17:40
9. 5. 2014 10:34
8. 5. 2014 16:49
8. 5. 2014 17:11
8. 5. 2014 17:25
8. 5. 2014 17:37
8. 5. 2014 17:50
8. 5. 2014 18:03
8. 5. 2014 19:16
9. 5. 2014 15:26
9. 5. 2014 17:31
9. 5. 2014 23:31
8. 5. 2014 18:40
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 5. 2014 19:20
9. 5. 2014 17:32
9. 5. 2014 10:46
8. 5. 2014 18:39
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 5. 2014 19:54
8. 5. 2014 20:52
9. 5. 2014 10:33
9. 5. 2014 11:22
9. 5. 2014 17:37
8. 5. 2014 22:03
8. 5. 2014 22:23
8. 5. 2014 23:32
8. 5. 2014 21:01
9. 5. 2014 08:29
9. 5. 2014 10:58
9. 5. 2014 13:00
9. 5. 2014 13:46
Avatar - Deathstar
8. 5. 2014 16:15
Hmmm
Budou rádi, když neskončí jako Lancia..Tohle je snad ještě větší plán, než ten z r. 2006.

Giulia se jeví celkem zajímavě, otázka je kdo to koupí, když za stejné peníze(předpokládám) bude mít možnost koupit BMW 3, nejlepší auto svojí třídy

Alespoň jeden corssover potenciál taky má, ale pokud budou ceny přepálené jako do teď, proti korejsko/japonské přesile jsou bez šance.

Model na bázi 166,konkurence vyšší střední je kravina, kdo by si z vyšší střední koupil raději Alfu, než ověřené značky. Navíc by mě zajímalo čemu chtějí konkurovat když už budou mít Giulii. Že by BMW 5 nebo E class?. Tak to je předem prohraný plán..

Malé auto odpískáno, což je kravina, v teritoriu Citroenu C3 a Fiesty, tam mohli nahánět body typickými znaky Alfy.

Celkově mi to přijde jako další Potěmkinova vesnice, budou rádi když dají do prodeje Giulii a jeden crossover a nebude to úplný průser
Rozbalit vlákno
4
Avatar - EauRouge
8. 5. 2014 16:24
Re: Hmmm
Marketingoví mágové udělali prezentaci s tabulkou, což je jejich největší aktivita za posledních deset let, takže to asi berou vážně.
Avatar -
9. 5. 2014 17:40
Re: Hmmm
Trefa do černého. Tleskám >:D

A za týden zmatlaj novou PowerPointovou prezentaci a "odborníci" zase budou moci omílat klišé, která získali poctivým hltáním propagandy na VW News.

A tak to půjde dál...
Avatar - šmoula nešika
8. 5. 2014 21:43
Re: Hmmm
Technika se s koupí Chrysleru posunula. Pokud se tahle investice vyplatí, budou prostředky ji dál rozvíjet. A Alfa získá solidní příležitost. Které ve své historii zúročit dokázala. Jinak platí to, co jsem již napsal v minulých dnech... Je třeba držet pěsti. I když dobrý výsledek rozhodně, ale rozhodně zaručit nelze.
Avatar - Ja Prvni 123
9. 5. 2014 10:34
Re: Hmmm
no.. ono jestli to nebude tím, že trh Mita obsluhuje Fiat... takže proč by to dělali dvakrát?
;-)
Mně to přijde, jako rozumný...
8. 5. 2014 16:49
Alfa
Z článku:

Alfa Romeo... upřímně, byl bych šťastnější, kdybych ji musel prodat, než ji znovu stavět na nohy," odvětil Marchionne.

Zdroj: [odkaz]

Měl ji dávno prodat Volkswagenu,když o ni měli zájem.
:-!
Rozbalit vlákno
13
Avatar - CHerokee
8. 5. 2014 17:11
Re: Alfa
To je pravda. Místo toho VW vzal seata. Nicméně technika z VW v designu Alfy by se mi líbilo víc. Škoda.

Plány Alfy jsou smělé a u toho to zůstane. Kdyby raději dali do médií, co bude v nejbližším půl roce a ne co plánují (spíše sní) za 4 roky....
8. 5. 2014 17:25
Re: Alfa
To by byli s prezentací rychle hotovi.

Není tam totiž nic.

PS: První minuskář tam něco v tom plánu vidí? Nebo jen neumí číst?
8. 5. 2014 17:37
Re: Alfa
Techniku z VW považuješ jako za dobrou ?
Avatar - Deathstar
8. 5. 2014 17:50
Re: Alfa
Technika z VW je solidní. Hlavně velká variabilita motorických verzí, dobrý automat. Alfa má dnes jeden výborný motor 1.4T, který už rychle stárne, a stejně tak zastaralé a průměrnejší diesely JTDm . Nemluvě o prapodivném automatu a nepřesných manuálních skříních Kdyby pokračovali cestou menších modelů, technika z VW by se šikla

Ale to je všechno jen hypotetické, AR techniku z VW nedostane, ona rezignuje na menší auta, bude dělat jen drahá auta, dostane šestiválce a bude drtit prémii..Ach jo :-(
8. 5. 2014 18:03
Re: Alfa
V čem konkrétně rychle stárne motor 1,4T? Co mu schází oproti nejnovějším obdobným motorům konkurence?
Stejně v čem jsou JTD tak pozadu?
S automatem souhlas, ale s nepřesným manuálem nikoliv. Možná záleží na konkrétním modelu, ale V Giuliettě a 159 jsem nic podobného nezažil.
Avatar - Deathstar
8. 5. 2014 19:16
Re: Alfa
Tak motor 1.4T stárne, co se týká spotřeby, necitlivého stop/startu, není nejtižší amá citelnou turbo díru.Přitom má potenciál..Dovedl bych si ho představit jako podladěný základ na 80 koní(místo toho dvouválce), stejně jako mezistupěň se 150 koňmi. Já zaznamenal poměrně silný turbo efekt(170 k. Giuletta řídil jsem) a v režimu normal je dost ospalý, v režimu dynamic zase dost žere

2.0 JTD,to samé jedou dobře,ale dost žerou (žravost u nafty je fakt špatná věc, u benzínu to jsem ochoten přehlédnout, když fajn jede) Mají na dnešní dobu citelný turboefekt(175 koňová verze, byl jsem pasažér) a základní 1.6 je i dost hlučná a moc nejede..

Manuál v Giulettě 1.4 170k, nepřesný, dlouhé dráhy a gumový. Měl jsem přímé řidičské srovnání s Golfem 1.4TSi,mnohem lepší řazení.

Nejsem fanda koncernu, jezdím ojetým Mercedesem. Alfy jsem vždycky bral jako něco extra,ale musím uznat že s tímhle přístupem, kdy kašlou na výrazné facelifty, či inovace a nové verze těch svých dvou modelů, tak na koncern nemají..
9. 5. 2014 15:26
Re: Alfa
To su zaujimave poznatky, najma v kontraste, kde 1.6jtd patri medzi najlepsie nafty objemu 1.6, kde ma negativne hodnotenu len hlucnost, aj to je velmi zavisle na tom, kto hodnoti. Detto 1.4multiair je hodnoteny lepsie ako 1.4TSI.
Zrejme si testoval stary 1.4tjet.
Avatar -
9. 5. 2014 17:31
Re: Alfa
Pane Bože, za co?
Nezkoušejte hledat problémy tam, kde nejsou (v motorech), zvlášť, když tomu evidentně vůbec nerozumíte.
Problém není v tom, co Fiat MÁ, ale v tom, co NEMÁ!
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 5. 2014 18:40
Re: Alfa
Solidny neznamena dobry.
Avatar - Deathstar
8. 5. 2014 19:20
Re: Alfa
Jenže solidní je pořád lepší než minimální výběr z povětšinou zastaralé techniky..Nemůžu říct, že všechna technika od VW je skvělá (1.6TDi třeba.),proto píšu solidní.Ovšem rozhodně modernější než má současná Alfa (krom dvouválce 0.8).

Jenže za to může laksnost vedení,neinovují své dva modely a kadí na to.Protože motory AR byly vždycky o trochu napřed..Jenže nesmí se nechat zastarat
Avatar -
9. 5. 2014 17:32
Re: Alfa
A 1.4 MultiAir a 1.75 TBi jsou zoufale zastaralé, co?
Odborník na slovo vzatý...
Avatar - Ja Prvni 123
9. 5. 2014 10:46
Re: Alfa
fí ha... TSI v Alfě - no to by byl mazec!
Druhá generace Twin Sparků, postavená na motorech Fiat, se úplně nepovedla... ale proti TSI to pořád byl technický poklad s mimořádnou spolehlivostí a životností!
Takže ne - je velmi dobře, že se nic takového nestalo.
>:-[]
8. 5. 2014 18:19
... neslyšeli jsme to už někdy?
Áno! Vďaka auto.cz.
Preberajú všetko, čo Marchionne a jeho suita vypotia. Točí sa to tu každý týždeň ako verklík.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 5. 2014 18:39
Deja vu
Alfa stratila pravo na existenciu. Rovnako ako Lancia.

Znacky su uz desatrocia bez substancie, ziju z legendy par modelov, ktore boli viac legendarne ako spolahlive/rychle/vykonne.

HFS Integrale je jedine, co stoji za poslednych 30 rokov za zmienku.

A na dve automobilky je to dost malo.
Rozbalit vlákno
16
8. 5. 2014 18:59
Re: Deja vu
A co 4C ? Podle všeho vynikající auto pro radost z jízdy... :-)
Avatar - CHerokee
8. 5. 2014 19:54
Re: Deja vu
Malé, drahé, utřískané...a ne každý chce vyplácnout balík za auto s objemem 1700. Asi bude zábavná, ale vzhledem k ceně je to okrajový model. Na našich cestách si ji ani nedokážu představit. Když jsme ji viděl na vlastní oči, tak mě tak nenadchla. Nad 180 cm si moc nedokážu představit, jak by se tam soukal...
8. 5. 2014 20:52
Re: Deja vu
K Alfe se snad v současné době dá bohužel jen napsat jediné - no comment ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
9. 5. 2014 09:07
Re: Deja vu
Za to ˇAčkové AMG je přímo terno, co? >:D
Avatar - Deathstar
9. 5. 2014 10:33
Re: Deja vu
A 45 AMG je brutálně drahý auto, ale narozdíl od Alfy používá nejnovější moderní techniku(ten motor je fakt unikát), má hodnotný vnitřek, velkou výbavu a vzhledem k polo-ruční výrobě a kvalitě základního Mercedesu, bude nesmrtelné, a udrží si cenu

Alfa 4C není taky levná záležitost, když ji dovybavíte jiným než záklandím lakem, koženými sedačkami, klimatizací a pár drobnostmi, je z toho 1.5mega jen to fikne.

Ne že bych chtěl přiživovat pověsti o špatné montáži a výrobní kvalitě AR(taková Giuletta je příkladně dílensky zpracovaná, i kdžy na špičku stále nemá), ale 4C má děsně odfláklý vnitřek a bojím se že spolehlivost proti A45 AMG, bude horší
Avatar - šmoula nešika
9. 5. 2014 10:41
Re: Deja vu
4C je de facto ručně vyráběné a má prověřený motor, jen s hliníkovým blokem a možná jiným turbem, takže bych se o spolehlivost tolik nebál. Stejně s ním bude každý po normálních (rozbitých) silnicích prd jezdit. Na MB jsem zvědavý, musím mrknout, jak drží ten motor normálně, jestli není na takový nárůst háklivý.
Avatar - Deathstar
9. 5. 2014 11:22
Re: Deja vu
Tak jasně, že 4C nebude žádná tragedie co se týká kvality,ta poznámka o výskytu na rozbitých silnicích je podnětná :-)

Ten motor u MB45 AMG je právě uzpůsoben na takový nárůst, má předělané komponenty, nano potah na válce, používá jiné turbo s chladičem atd..Mám dojem že z motorem z A 250 má společný snad jen obsah a blok(a i ten je zesílen).

Ale to se uvidí až časem zda drží.:) Osmiválce a dvanáctiválce od AMG jsou držáky,tak věřím, že si nenechají tímhle pověst divize zkazit.
Avatar - šmoula nešika
9. 5. 2014 13:39
Re: Deja vu
No tak důležité je, aby se ta povrchová úprava neprodřela (třeba karbonem).
Avatar -
9. 5. 2014 17:37
Re: Deja vu
"Osmiválce a dvanáctiválce od AMG jsou držáky" >:D >:D >:D >:D >:D
No co se ještě člověk tady nedozví... >:D >:D >:D >:D >:D
Je vidět, že jste neměl v životě tu čest...
Avatar - šmoula nešika
8. 5. 2014 21:52
Re: Deja vu
Skvělá reklama a ukázka potenciálu spolupráce s Maserati (či Ferrari). :yes:
Avatar - šmoula nešika
8. 5. 2014 21:50
Re: Deja vu
Házet za posledních několik let Alfu a Lancii do jednoho pytle se mi zdá hodně přehnané/odvážné tvrzení...
8. 5. 2014 22:03
Re: Deja vu
Alfa je na tom v posledních letech stejně bídně jako Lancia, podívej se na prodejní čísla a portfolio modelů, jedinej rozdíl je v tom, že Alfu má potřebu Sergio neustále resuscitovat.
8. 5. 2014 22:23
Re: Deja vu
On nijak velkou potřebu nemá, plní jen příkazy vedení.
Avatar - šmoula nešika
8. 5. 2014 23:16
Re: Deja vu
Prodejními čísly celkově možná, ale mimo Itálii a potenciálem je Alfa o mnoho dál.
8. 5. 2014 23:32
Re: Deja vu
S potenciálem je nutno umět zacházet.

A jak to je, vidíme v přímém přenosu již několik let.
Avatar - Ja Prvni 123
9. 5. 2014 10:47
Re: Deja vu
víš vůbec, o čem mluvíš?
To je k něvíře, co se tady člověk dočte...
:-(
8. 5. 2014 21:01
smutné
alfu mám moc rád, ale tohle už je opravdu trapné...možná přijde i kouzelník..
Rozbalit vlákno
0
8. 5. 2014 22:12
věřím a chci věřit
pokud Fiat nechá Alfě volné ruce a budou mít dostatek financí, tak mají na to to dokázat a Alfa 4C je toho důkazem.. také měla zpoždění, ale jestli tady někdo tvrdí, že je předražená, tak vůbec neví o čem mluví, to auto se nevyrábí, to auto se staví a je to nekompromisní sporťák, který žádná automobilka za podobné peníze nevyrábí. Věřím, že politika Fiatu se konečně mění k lepšímu, ty plány co Alfa má je jediná možná cesta, jak tu značku, velmi cennou značku zachránit a pochopte už někteří, že Alfu, kterou by vyráběl Volkswagen, by si nikdy žádný Alfista nekoupil, přemýšlím, kdo by to pak vlastně kupoval? Hrdí Němci, nebo snad Italové? ..možná Američani, kterým moc značka Vokswagen nevoní.. Alfa Romeo se po vzoru Fiatu se Stilem, pokusila v podobě Alfy 159 vyrobit Volkswagen a nepovedlo se, nebo spíš povedlo.. hezké, ale těžké (na sportovní Alfu těžké) auto s nezáživnými benzinovými motory od GM :-( .. měl jsem hodně aut - přes 20 a když už jsem některé z nich měl dva roky, tak to bylo hodně, ale jedinou Alfu 3,2 Busso mám přes 7let a prostě ji nedám, teď jsem k tomu dva roky jezdil, Golfem, kterýho jsem vyměnil za Octavii II, abych ji znuděnej po dvou měsících vyměnil za další Alfu a konečně jsem spokojenej, že mám jednu na zábavu a druhou na práci :-)
Rozbalit vlákno
30
8. 5. 2014 22:31
Re: věřím a chci věřit
Pár dodatků.
4C je opravdu povedené auto. Ale není pro každého, třeba já se do něj nevejdu. Je maličké.
Takže je odsouzeno pouze ke "kusovým" prodejům, které žádné peníze značce nepřinesou. To auto si nejspíše nevydělá ani na vlastní vývoj.

Kdo kupuje Alfu, to je fráze do pranice. V dnešní době totiž skoro nikdo. Pravověrní Alfisti ji za čistou Alfu dávno nepovažují a druhá půlka ortodoxních fandů na ni nemá prachy a kupuje leda ojetiny, které automobilce peníze nepřinesou.

Stavět značku modelově od píky a ještě v šibeničním časovém termínu, to v dnešní době obnáší takový balík peněz, že na to žádná automobilka nemá. Opakuji, žádná.
Tohle vyžaduje dlouholetou tvrdou práci a generace spokojených zákazníků. To se koupit rychle nedá.
8. 5. 2014 22:56
Re: věřím a chci věřit
Tak 4c není asi auto na masové prodeje, ale je to takový návrat ke kořenům a důkaz že umějí vyrobit dobré sportovní auto, ale také je to jediná současná Alfa kterou bych opravdu chtěl. To že Alfu teď niko nekupuje není podle mě otázka ceny, protože Alfy byly vždycky drahé, má 147 GTA v roce 2003 stála milionsto a croswagon 156 v roce 2005 milion200 a 156tka byla prodejně úspěšný model, ale 159 nedokázala na to navázat, protože i když byla asi kvalitnější než 156, tak přišlo o to své kouzlo a nedokázala nabídnout dobrou italskou motorizaci. Současné modely to také nenabízí a navíc není žádná náhrada za stěžejní modely, prostě bývalý majitel 156tky nebo 159tky a GT si těžko koupí MiTo nebo Giulettu a o majiteli 164,166 ani nemluvím.. ty všichni musejí volit např BMW, ale nikde není dáno, že by si znovu nekoupili Alfu, která vždycky byla na podobné cenové úrovni, ale já jsem od nějakého roku 2000 neviděl jedinou Alfu, která by měla manuální klimatizaci, nebo dokonce manuální stahování okýnek, ten standart výbavy byl úplně někde jinde a to i u relativně malé Alfy 147..
9. 5. 2014 07:49
Re: věřím a chci věřit
Crosswagon byl absolutní nesmysl.
Co se týká kořenů Alfy, tak její prodejní úspěch nebyl založen na faktu, že vyhrávala velké závody, ale na tom, že dokázala postavit levné auto pro lidi, které však mělo sportovní charisma. Její účast v závodech a stavba sportovních aut pak byla hezkým bonbónkem právě pro ty zákazníky z řad běžných lidí.
Asi jakoby dnes by byla v F1 Dacia, a vedle Dusteru, Sandera a Logana dělala i něco jako...F458. A to vše zabalené do obalu "designed in Italy".
Jenže co dělá Alfa dnes?
4C - OK, jako sporťák je to fajn, ale cena je moc vysoko, za ty prachy je například již léta zavedený Boxter se šestiválcem, použitelný i jako daily driver. V portfoliu AR tohle auto nedává smysl.
MiTo - převlečené Punto, staré víc, než deset (slovy 10) let. Za ty prachy?! Navíc vzhledově čistě pouze pro holky.
Giulietta - Celkově dobrý HB, ale dobrý je za tři, a navíc je vzhled přídě doslova ohyzdný. Snaha o naroubování 8C na HB prostě nevyšla. A jelikož tuhle slabinu facelift neodstranil, půjdou prodeje do kytek velice rychle.
Já osobně si moc přeju, aby Alfa vyrobila tak parádní auto, jako byla 147 / 156, budu jeden z prvních ve frontě, to si piš. Ale aby to bylo...
A navíc - účetnímu nechybí sebevědomí hlavně co se týká cen - ty palby, které si bude za model ála BMW3 účtovat nedají ani zákazníci Marcedesu za nové C na vzduchu, na to si můžeš vsadit.

Takže pokud chceš návrat ke kořenům co se týká prodeje velkosériových aut od AR, tak nepřipomínej auta za megadvěstě, ale třeba AR33, tm se Alfa musí najít.
yrobit prostě Ceeda / i30 s jejich cenou, ale s italským šmrncem a sportovním feelingem, pak přidávat vyšší řady.
Avatar - Deathstar
9. 5. 2014 10:36
Re: věřím a chci věřit
Amen. :-) Bez útoku typickými znaky AR(styl,sportovní jízda,kvalitní motory) na třídu malých a na nižší střední, je AR do 10 let mrtvá značka ..
9. 5. 2014 13:15
Re: věřím a chci věřit
Bohužel, možná i dříve.
Avatar - CHerokee
8. 5. 2014 23:00
Re: věřím a chci věřit
Pravda pravdoucí. Krutá, možná. Ale tak nějak to právě bude.
8. 5. 2014 23:03
Re: věřím a chci věřit
jo a ještě k tomu vývoji nových modelů, Fiat to v minulosti podělal tím, že vyvíjel Alfy společně s Fiaty, teď už jim to snad konečně došlo a vyvíjejí to s Maserati a Ferrari, tak že potenciál díky společné technice tam je a já věřím, že potencionální kupci tam jsou, právě z řad např. BMW, které přešli z důvodu, že Alfa nic nenabídla, ale nevěřím, že přešli k Volkswagenu..
8. 5. 2014 23:27
Re: věřím a chci věřit
Sám nevěřím tomu, že kdo přešel z Alfy k BMW, bude v budoucnu ochoten vůbec uvažovat o návratu. Jistě, pár takových se najde, ale to bude opravdu malá nostalgická skupinka.
BMW přešlapy s modely nedělá, ta automobilka si své zákazníky dokáže držet. Nabízí jim perfektní produkt s historií i budoucností, který nelze jen tak hodit přes rameno. Kdo někdy nějaké BMW měl, buď má další, nebo na něj rád vzpomíná, či nákup nového rovnou plánuje a nedívá se přitom ani v levo ani v pravo. Jako beran, rovnou k vrtuli.
8. 5. 2014 23:47
Re: věřím a chci věřit
no vidíš, já znám pár těch, co si koupili BMW a nostalgicky vzpomínají na Alfu, nebo přijedou na sraz se starou Alfou. Alfa má větší historii než BMW, ale to je jedno, BMW má své kouzlo, ale Alfa má větší srdce, ale to nepochopí nikdo kdo to nevyzkouší a ono taky dneska kdo kupuje BMW se ani moc rozhlížet nemůže, nic jiného srovnatelného není, ale i fandové BMW říkají, že už to není co bývalo. Jak už jsem psal, měl jsem hodně aut, ale BMW jsem neměl, uvažoval jsem že to vyzkouším a párkrát jsem se i svezl, naposledy v naftové jedničce, ale můj šálek kávy to nebyl a kámoš co mi to půjčil si chtěl koupit jedničku s 3litrovou V6, ale když se v tom svezl, tak mi řekl že svezení s mojí Alfou bylo lepší, že to BMW nemá ty grády a nakonec si koupil Hyundai Coupé 3,8 V6 a je spokojený, tak že ono u těch majitelů BMW je to spíš o tom, zda někdy vyzkoušeli něco jiného a z toho důvodu se nebojím, že ty co přešli by se nevrátili zpátky k Alfě, aspoň vyzkoušet, když už ho někteří vymění i za Hyundai :-)
9. 5. 2014 07:45
Re: věřím a chci věřit
.......si chtěl koupit jedničku s 3litrovou V6,.....tak to by snad byl první BMW na světě s V6. >:D

BMW, pokud vím, má všechny šestiválce řadové. Takže to se píše R6.
9. 5. 2014 07:56
Re: věřím a chci věřit
V inzerátech těch BMW s V6 najdeš hromady >:D
9. 5. 2014 08:08
Re: věřím a chci věřit
To, že autor inzerátu uvádí BMW s V6, ještě neznamená, že takový motor má pod kapotou nebo že to auto vůbec existuje. ;-)
9. 5. 2014 13:12
Re: věřím a chci věřit
JIstě, proto ten smajlík.
9. 5. 2014 08:13
Re: věřím a chci věřit
No prostě válců šest
Avatar - šmoula nešika
9. 5. 2014 08:07
Re: věřím a chci věřit
Jj, 1r je podélný řaďák, Alfa používala od 164 příčné V6 se sacími koleny. Zajímavé je, že BMW vydávalo své R6 za nejtradičnější a nejpropracovanější šestivál s nejlepším zvukem, což nebyla tak úplně pravda, jelikož na Alfu jejich motor neměl pořádně ani s VANOSem. A pak se Taloši zalekli emisí a do Brery dali rozežraný motor od GM... Šéfinženýr Busso zemřel krátce po ukončení výroby motoru.
9. 5. 2014 08:18
Re: věřím a chci věřit
Jediná výhoda jakéhokoliv řadového šestiválce oproti šetiválci do "V" je z principu stavby motoru a konfigurace klikové hřídele ve vyváženějším chodu. Nevýhoda je ve stavební délce motoru.

Ostatní aspekty jako zvuk, výkon, otáčky, kroutící moment a jiné parametry lze dosáhnout u obou konstrukcí rovnocenné.

A když celé věky vyráběli jen R6, tak je to z jejich pohledu jistě velmi tradiční. :-)
Avatar - šmoula nešika
9. 5. 2014 08:52
Re: věřím a chci věřit
OK, souhlas, jen jsem chtěl říct, že jsem v AT Sportscars nebo tak četl názor, že R6 od BMW má z tradice a hladkého chodu nejlepší zvuk a průběh výkonu, což rozhodně neplatí.
9. 5. 2014 13:09
Re: věřím a chci věřit
By mně zajímalo, které motory od Alfy a od BMW jsi sám projel, abys o tom tak fundovaně psal.
Jak už tě upozornili nahoře, tak výkonové parametry a průběh charakteristik lze dosáhnout u obou koncepcí v podstatě shodně.
Zvuk je pak spíše záležitostí naladění sání a výfuku, tam bych osobně upřednostnil AR, ale jak říkám - vyměň výfuk a je vše jinak, taková 330i s Eisenmannem je potěcha pro uši.
Jinak nejvýkonnější V6 Busso mělo z objemu 3,2l výkon 184kW, BMW 3,0 dával v té době 200kW, o srovnatelně objemném 3,2 R6 z M3 raději psát nebudu, to by byl pro tvoje tvrzení debakl.
A zatímco výkon motorů V6 AR s časem klesal (poslední Busso měly jen 176 kW), tak výkon motorů BMW šel s časem nahoru, až dokud je nenahradily motory s turbem.
Avatar - šmoula nešika
9. 5. 2014 16:28
Re: věřím a chci věřit
Tak Busso od 21. století začalo na BMW docela ztrácet, holt už ho nevylepšovali, a taky je třeba podotknout, že se ten motor poprvé představil v Alfě Sei z roku 79 a pak jen dostal v 80. letech nějaké úpravy a onu čtyřvačkovou verzi, ale ono to bude asi i tím, že mu dřív vadl výkon, zatímco u BMW jsi měl špičku před omezovačem. Nicméně bývá V6 chváleno za zátah od spodu. Zkusím určitě ještě najít nějaké ty výkonové grafy.
9. 5. 2014 23:36
Re: věřím a chci věřit
Kvůli mně je nehledej, mám toho s V6 od Alfy nalítáno dost a dost. 3,0 od 135 do 190 kW (C&B + výfuk + sání + vstřiky + elektronika) i s 3,2 ve 156 a 147 GTA.
Avatar - šmoula nešika
10. 5. 2014 00:21
Re: věřím a chci věřit
To musela bejt raketa. A nebál ses pak o řemen? [odkaz]
10. 5. 2014 07:21
Re: věřím a chci věřit
Ne, nebál, to auto dostávalo servis minimálně jednou za rok, kdy ho mechanik prolezl od A do Z, řemen i kladky byly měněné taky tak. Holt jak motor točíš a honíš, musíš mít na něj spoleh. Ještě dodám, že v poslední fázi dostal F360 throttle body, ale než se to stačilo doladit, byla fuč... A k tomu zvuku: Právě u GTA to bylo nejmarkantnější, tam zvuk vycházel zepředu, přímo od motoru a rezonoval celou kabinou, tohle dnešní auta neumí (nechtějí umět).
Avatar - šmoula nešika
10. 5. 2014 09:59
Re: věřím a chci věřit
:-) No při tom, jak jsi to asi ladil, těch 25 litrů za rozvody nic hrozného nebylo. To jsou holt ty vyboulené písty a spalovací komory, leštěné sání a zašmodrchané svody s výfukem pro každou řadu zvlášť... I když mně se možná i víc líbila ta stará litinová karburátorová verze. :yes: Kéž na to Ferarri s novým V6 naváže!
9. 5. 2014 17:17
Re: věřím a chci věřit
Problerm je v tom, ze ked chces pochopit AR, tak musis ist naspat do historie. A na zraze veteranistov, to ti garantujem, ti nikdo neda na nich zajazdit. ;-)
9. 5. 2014 09:41
Re: věřím a chci věřit
BMW aj Alfa maju svojich nadsencov ktori sa budu drzat svojej znacky a nebudu riesit to ci nahodou niekto iny nevyraba nieco lepsie. Obe znacky maju svoj styl.
BMW vie urcite lepsie pracovat na svojej povesti a vie zakamuflovat nejake svoje prusery. Naviac urcite nikdy nepustili na trh tak neodskusane technologie ako kedysi Alfa.
Nove Alfy ma po dlhodobych skusenostiach presvedcili, len skoda ze su to uzko specializovane modely a 90% zakaznikov potrebuje nieco ine.
Avatar - Ja Prvni 123
9. 5. 2014 12:05
Re: věřím a chci věřit
Ne?
A slyšels někdy o motorech diesel... ať už šestiválcích 2.5 nebo prvních dvoulitrech?
Hotové neštěstí...
Akorát se o tom nepíše v novinách.
>:-[]
Avatar - Ja Prvni 123
9. 5. 2014 10:53
Re: věřím a chci věřit
myslíš?
Já jsem BMW jezdil.. a dnešní už bych nechtěl.
Jak napsal britský autocar - asi jeden z posledních nezávislých časopisů tohoto zaměření - tak i Mondeo je dnes sportovnější než BMW... a v posledním testu 3 kombíka za největší přednost označili kvalitu instalované muziky... což je teda docela pohlavek.
;-)
9. 5. 2014 12:05
Re: věřím a chci věřit
Ono, jezdit a vlastnit je velký rozdíl. ;-)
9. 5. 2014 13:10
Re: věřím a chci věřit
Stejně jako je rozdíl číst a vědět ;-)
Avatar - šmoula nešika
8. 5. 2014 23:21
Re: věřím a chci věřit
Věřme, že se to povede, že se vývoj většiny modelů nerozběhl pořádně až nedávno, že se nic neuspěchá, že se podstatně zlepší reklama... Tvrdá to výzva.
9. 5. 2014 08:29
Jaký trh ?
V článku mi chybí infiormace o tom, na jaký trh (trhy) se vlastně Alfa hodlá zaměřit. Rezignace na malé modely napovídá, že Evropa to asi nebude ...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - šmoula nešika
9. 5. 2014 08:59
Re: Jaký trh ?
Amerika. Chce využít své dřívější přítomnosti na trhu ve svých nejlepších dobách (ač se stahovala ne úplně nejradostněji) za pomoci prodejní sítě nových členů koncernu. Proto možná i ten obrat u Spideru - USA si žádá italské autí pro nové absolventy... A pak východ. Tam to chce větší auta. V Evropě se krom Itálie budou kompaktní modely chytat obtížněji viz. Auto roku Giulietta.
Avatar - Ham.
9. 5. 2014 10:58
Re: Jaký trh ?
V USA to budou mít velmi těžké. Amerika je zemí "úspěšných story" a ne umolousaných návratů. Prošvihnout v USA první šanci znamená prošvihnout všechno. Část Amíků Alfu vůbec nezná a část jí má zafixovanou jako příklad zkrachovalé značky. A to je asi horší situace, než když tam třeba Korejec postaví na zelené louce úplně novou značku a začne dobývat tamní trhy. Američané neúspěch nezapomínají a svým způsobem neodpouští. Takže historie Alfy v USA je pro ni spíše koulí na noze, než nějakou výhodou. Ale třeba se mýlím a Alfa rozseká Amér na hadry, ale neustálé odklady se vstupem do USA svědčí o tom, že ani Sergio si není vůbec jistý úspěchem a skoro to činí dojem, že kdyby to bylo jen na něm, tak Alfě už dávno zakroutil krkem, ale protože ho do toho nutí dozorčí rada, tak dělá jako, že dělá.
Avatar - Ja Prvni 123
9. 5. 2014 12:10
Re: Jaký trh ?
v tomhle souhlas.
Ale naštěstí Amrika není jediným trhem.... a tam asi Alfa opravdu díru na trhu neudělá.
Tam budou to auto prodávat třeba jako Dodge, nebo tak něco.
;-)
Giulietta je Dart... tak tohle bude třeba novej Charger...
Avatar - šmoula nešika
9. 5. 2014 14:04
Re: Jaký trh ?
Já vím - nebyl to odchod v dobrém. Prý se prodejci bouřili a vedení si za vládní peníze užívalo dovolených, než to zabalili. Přitom vozy měli celkem zajímavé. Takže nemůžou vrátit Alfu do roku 1994, ale o dalších 30 let zpět. Uvidíme, těžké to bude, a Fiat se poslední léta s reklamou opravdu vůbec dobře neukazuje, americké automobilky Fiatu budou holt muset hodně helfnout. Pak jde samozřejmě o další trhy.
Avatar - Ja Prvni 123
9. 5. 2014 12:18
K těm "levným Alfám" nahoře...
chce to trochu zagůglit, když už si to člověk nepamatuje.
;-)
Alfa nikdy nebyla levné auto. Třeba srovnání Fiat 131 versus Alfa 75 versus BMW 3 to ukazuje docela slušně.
A přesně takové místo ji svědčí.
Pokusem o skutečně levnou Alfu byl Alfasud... a pak Arna.
Ta první byla aspoň dobrým autem... ale ani o jedné lidé od Alfy neslyší rádi.
;-)
Rozbalit vlákno
3
9. 5. 2014 13:34
Re: K těm "levným Alfám" nahoře...
Stačí chápat psaný text, ale s tím ti gůgl nepomůže.

Bavíme se na téma zvýšení prodejů Alfy Romeo, tedy připomínat auta jako je 75, což byla drahá a nekvalitní alternativa k BMW3, je nesmysl.

Tak to zkusím napsat tak, abys nemusel gůglit:

Pokud chce AR zvýšit prodeje na 4 kila ročně, tak v současné situaci musí nabídnout auto levné, s italským emotovním designem a sportovním charisma, ne uvádět modely jako 4C a s nimi "doplňovat" portfolio, tvořené převlečeným Puntem a mopsem s dívčím jménem.
Tedy uvést auta, jako byly Alfasud a Arna, AR33. Pak teprve navazovat a dodávat vyšší modely.

Bohužel pod vedením účetního to dopadne tak, že AR bude nějaký přeznačkovaný Chrysler a tak půjde tahle erotická automobilka (podobné charisma lze najít tak jedině ještě u Porsche) do kytek v podstatě ze dne na den.

:'-(
Avatar - Ja Prvni 123
9. 5. 2014 15:54
Re: K těm "levným Alfám" nahoře...
No - to je Tvůj názor... nic proti němu. Je Tvůj.
Já mám jinej... a vypadá to, že ten můj je bližší tomu, co má "ten účetní".
;-)

Ale co bude dál doopravdy teprve uvidíme.
9. 5. 2014 23:43
Re: K těm "levným Alfám" nahoře...
Jak sám vidiš, tak pod učetním AR nekvete ani náznakem.
9. 5. 2014 13:00
Konečně
No konečně končí tahanice kolem amerických automobilek a začínají také dělat něco pro ty Evropské. Pro zdejší ubrečence a skeptiky - pokud byste sledovali poslední láta, tak je tam naprosto jasně vidět zlom v roce 2008, kdy Fiat začal přebírat Chrysler. Sice rezignoval na Evropu, ale z dlouhodobého plánu je to jedině dobře. Fiat nemohl přežít sám. A posun Alfy nahoru je rovněž dobře. Alfa právě tím, že pořád byla stavěná na platformě Fiatu, tak ztrácela body. Pokud jí dají zadní náhon, tak se odliší a mohla by sbírat body hlavně oproti Audi, které je jen VW. Fiat pak prostě zůstane značkou pro nás chudé. Co se týče 4C, tak je to geniální nápad a vrací to značce prestiž. Prostě Alfa už nebude pro normální lidi, s tím se smiřte. Dřív byla konkurence Alfe v podstatě jen Fiat. A kdo by si kupoval Alfu, když u Fiata má to samé za míň peněz. Proto se Mitu nedaří, není špatné, ale je to prostě jen Fiat se stejnými motory. Otázka ale zní, zda ty plány naplní. To uvidíme. lehké to mít nebude.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Fe
9. 5. 2014 13:46
počkajme
Počkajme si, uvidíme. Možno to bude zvrat ako v dobe, keď prišla Alfa 156 a možno opäť skrat, ako posledných pár rokov. Alfa Romeo má tak malú produkciu a tak málo vyrobených áut, že je podľa mňa skvostné, ak má takú fanúšikovskú základňu a tak rozšírené meno (či už v dobrom alebo v zlom) ako má. Staršie modely Alfy pod heslom Cuore Sportivo dokázali presvedčiť, mňa napríklad Giulietta vôbec nepresvedčila o tom, že je to auto so srdcom, čo alfy majú určite byť. Ale ak prídu nové modely pod heslom Pure Alfa a v samostatnom vývoji Alfy Romeo a poučia sa dostatočne ako zo 156, 159, tak nemajú čo pokaziť.

AlfA! Rýchlo sem s tými modelmi, kým na teba nezabudneme! malý športový hatchback 3dv, väčší nástupca Giulietty vo verzii hatch + SW + kupé sedan ako nástupca GT, Giulia + SW, nová 166 Alfetta.. a menší sedan ako štvordverové kupé.. :-) .. aj keď to budú iba dva modely v reáli, ale budú perfektné, bude to super!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - dolfi
9. 5. 2014 17:43
Italové by měli...
...vyrábět těstoviny a pěstovat rajčata...na auta ať raději zapomenou >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
9. 5. 2014 19:44
Re: Italové by měli...
no... tak tys asi ještě moc aut neřídil, co?
>:-[]