Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Audi: Nový šestiválec 3.0 TDI má vyšší výkon a splňuje Euro 6

166 komentářů

Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Pořád mi nejde na rozum jedna věc. U benzínů automobilky tvrdí, že V6, R6 se jim nevyplatí vyrábět, proto hrnou čtyřválce, tříválce a báchorky o downsizingu. Na druhé straně jsou ochotni vyrábět v naftě třílitrovou V6, se dvěma turby, což je celkem technologicky, výrobně a finančně náročný motor, ale výsledek je co do chodu a koní uspokojující. V čem by se tento postup nákladově lišil např. u 2,5 nebo 2,0 V6 turbo v benzínu, kdy by tím získali koně, chod a jistou prémiovost i v benzínu.
Avatar - Hittman
Hittman
3,0 TDI je primárně určen pro větší automobily, kde se preferují diesly a prodeje tomu odpovídají. S klesající třídou nastupují benzíny, kde samozřejmě převládají 1,6 a níže a nafta je tu v prodejích menší..
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Tak jasně, ale pokud tam bude adekvátní!!! benzínová alternativa, tak uvidíš, že zákazník sáhne po benzínu, protože dnes ve 160 Kw máš volbu R4 tsi, nebo V6 tdi, tak je jasné, kam to spěje.
Avatar - Emel
Emel
Ne, promiň, ale nesáhne. I R4 TDI se prodá víc než R4 TSI.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
U menších aut možná, v nižší střední a střední by to mohlo být opět vyrovnané. Ohledně stávajícího stavu máš pravdu, ale stačí se kouknout, jak malé turbobenzíny si berou zpět svůj podíl.
Avatar - Emel
Emel
Ať chceš nebo ne, prémie je dnes takovým "lepším mainstreamem" a od střední třídy výš je nafta dominantní. A i kdyby si BMW nebo Audi nakrásně bouchalo benzínové šestiválce místo foukaných R4, i kdyby to bylo za ceny těch R4, nic moc by to na tom nezměnilo.

Prostě tohle jsou auta primárně na Autobahny (vyšší střední ještě víc než střední) a zákazníka pak zajímá, kolik to žere při jeho 150 tempomat a jestli to případně dokáže při šlápnutí na plyn ještě nějak zrychlit.
Avatar - Dinar
Dinar
Tohle je ale motor s jedním turbem.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Pro A6 a A7 Sportback je pak nabízen také 3.0 biTDI s dvěma turbodmychadly, který dosahuje parametrů 230 kW a 650 N.m.
Chápu že se nechceš bavit k jádru věci a hledáš, ale k tomu i špatně čteš.
Avatar - Dinar
Dinar
Moje poznámka byla technická, prostě nerozumím souvislosti mezi tvým komentem a článkem, ve kterém je řeč o nové verzi jednoturbového v6 dýzlu Audi. Že do textu článku o novém motoru redakce domatlá i v6 biturbo, asi aby řeč nestála, mě už ani neudivuje, u diskutérů, kteří se za orientované považují, mně to překvapovat nepřestane.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
ok, když nerozumíš, nekomentuj.
Avatar - Dinar
Dinar
To kuří oko od posledně tě musí nějak bolet. >😁 Neprožívej to tolik 😉
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
V pohodě............... >😁 Ani nevím co máš na mysli?
Avatar - iudex
iudex
To je jednoduché: od strednej triedy vyššie drvivo dominujú nafťáky, takže investovať do ich vývoja má pre automobilky veľký význam (na rozdiel od veľkoobjemových benzínov).
Nicco
Ano, vyrabaju to, co sa predava. V tejto triede je u nas kompletne zanaftovane, nizka spotreba, uspokojive vykony a klepot sa dari tlmit, ze uz to neznie ako zbijacka, ale ako benzin zo 70tych rokov.
Minule ma obiehala A6ka z nejakym tym TSI 6 valcom. Prikradla sa potichu, na sekundu zarezonovali zvody a razom bola na upati kopca. Az ma to dojalo, to ticho a ladnost, ktore uz dnes clovek nevidi, vsade same podnikatelske 2.0 a 3.0TDI.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Protože chybí adekvátní benzínová alternativa, 2,0 tsi moc prémiově nezní.
Avatar - iudex
iudex
Ale je, ale sa nepredáva. Koľko si už reálne stretol A6 s motorom 3,0TFSI? Ja ešte žiadne (videl som už benzínové A6 2,0TFSI, inak ale výhradne TDIčka).
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
3l benzín je samo už moc velký, na adekvátní koně jde naladit motor o litr menší, tady jde spíš o ty válce.
Avatar - iudex
iudex
Tak potom Ti už nerozumiem vôbec. Veď fúkané dvojlitre majú v ponuke všetci. Tak o akej chýbajúcej benzínovej alternatíve hovoríš? Napr. A6 má benzínovú R4 turbo, V6 atmo, V6 turbo(kompresor) a V8 turbo, aký benzín Ti tu konkrétne chýba?
Edit: tak už vidím, že si narážal na niečo ako 2,0 V6 turbo. Takýto motor by bol ale v podstate rovnako výrobne náročný, ako 3,0 V6 turbo (a mal by vyššiu spotrebu, ako 2,0 R4). Naviac pri benzíne tá otázka kultivovanosti nie je takým problémom, ako pri dízli. Ono je to teoreticky pekná myšlienka (a v minulosti boli i malé viacvalce, námatkovo 2,0 R5 turbo od Fiatu), ale asi hodne nereálna. Naviac tie dnešné V6 TDI sú tak silné, že nejaký 2,0 turbobenzín by len zťažka konkuroval. Inak ja sa skôr obávam, aby vôbec zostali tie R4.
_MT_
On chce menší objem, ne menší počet válců. 😉 Problém přeplňovaných třílitrů není ani objem, ani výkon. Je to cena. Protože si za ně můžou naúčtovat slušnou pálku. Za své peníze dostaneš skvělý motor, ale pokud chceš šestiválec, žádná levnější alternativa neexistuje. Tedy je tu 250 Lexusu, ale tam to končí a život má asi u konce.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Přesně tak, 250 u lexu je super motor, krásný samet, ale v atmu prostě ztrácí výkonem, když by se něco takového nebo trochu menšího oturbovalo, byla by tu adekvátní prémiová aletrnativa k tdi. V6 tdi zrovna není jednoduchý motor, a lidi jej zaplatí. Stačí se podívat na benzínový dvoulitr trubo v bmw, zákazníci jej zkousli, ale ti dlouhodobější jsou trošku rozladění.
_MT_
Zaplatí, ale ty motory existují, protože alternativa je složitější. Je to tedy něco za něco (více válců proti složitějšímu přeplňování). Je tu samozřejmě třetí cesta, udělat něco jako 3,0 R4.

Čeho docílíš tím, že z 2,0 R4 uděláš 2,0 V6/ R6? Lepší kultivovanosti, zvuku? Na kolik si myslíš, že si toho průměrný zákazník cení?
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Lepší kultivovanost a zvuk, přesně tak, ale kolik lidí to ocení je právě otázka, proto do toho zatím skoro nikdo nejde, protože by bylo nesmysl říkat, že R4 se pořád nekultivují. I když to furt není ono, rozdíl už je to celkem malý.
Petrko
Když už jsi vytáhl Fiat. Mohl jsi zamířit už jen kousek vedle Alfa Romeo 164 existoavala na vývoz s 3.0 V6 a na domácím trhu 2.0 V6 Turbo. Italové zdaňují automobily podle objemu nikoliv výkonu. Ta třilitrová V6 se dělala v různých výkonech včetně 211Hp a ten dvoulitr měl 210Hp.
Avatar - Ham.
Ham.
Jak není alternativa? Vždyť šestiválce v benzínu pořád všichni nabízí a nejsou to nějaké sto let staré vykopávky ale nové motory, nejnověji viz MB-C 400.
Avatar - Dinar
Dinar
Vidím, žes to taky moc nepobral, on totiž chce těm dýzlovým v6 biturbům stavět benzinovou konkurenci z v6 dvoulitru. Na to není moc co říct, je třeba nějaké dýzl v6 biturbo zkusit. 😉 Mmch ten MB400 je klenot. :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo řekni Kylii ať tě sveze ve svym C5 3.0 Biturbo 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Ano je, jel jsem jako spolujezdec cca 60km a pokud někomu jde o výkon, plynulost zátahu a zvuk, tak je to skvělý motor, taková sametové síla.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Mluvím o foukaných šestiválcích, o chodu, o tom proč mě baví řídit.
Avatar - Ham.
Ham.
No já taky, přece 3.0 TFSI, 335i i C-400 jsou všechno foukané šestiválce.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Šak jo, můj první příspěvek byl o tom, že by se dalo foukat downsizované šestiválce, když dnes z 2,0 turbo R4 dostaneš hravě trvanlivých 200 Kw, tak prémiová alternativa s ještě lepším chodem a uživatelkou pohodu by mohla být třeba 1,8 V6, nebo něco podobného.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dalo ale už i Povwrsche přechází na 4 válce a Cayman GT4 nebude plochej šestivál ale zřejmě příští generaci 2.0 TFSi 8-s
Avatar - Ham.
Ham.
GT4 má být nejvýkonnější Cayman, asi těžko budou základní verze se šestiválcem a vrcholná se čtyřválcem.
4válce B4 2.0 a 2.5 dostane nová řada 718.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No uvidíme >😒]

[odkaz]
Avatar - Ham.
Ham.
Slušná blbost.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak co takhle? [odkaz] >😒]
Avatar - Ham.
Ham.
Všichni to opsali z MotorTrendu, ale ten sám to podal jako spekulaci "What engine is still the big question mark". Navíc ta spekulace neumluví o 2.0 TFSI ale buď o B4 nebo V4 z 919.

[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Závodní V4 by byla zajímavá verze, na to ale moc nevěřim. Porsche už je začleněný do koncernu kterej je postavenej na sdílení techniky. Plochej motor určitě zůstane v 911, nějak se mi nechce věřit že by jim dneska dovolili vyvíjet vlastní 2litr 4válec. Určitě bude mít ve verzi pro Porsche nějaký vylepšení, ale jinak..
Gvick2
Než tyto spekulace tak jsou daleko pravděpodobnější informace přímo z Německa. B4 bude, ale v nové entry řadě 817. GT4 jako taková (nejen motor) je spekulace, která se vůbec nemusí realizovat. Není vůbec jasný důvod pro GT4, když jednak právě nasadili GTS, které je podle testů nedostižný etalon třídy a navíc by jakákoliv silnější verze konkurovala 911, a to je asi to poslední co Porsche potřebuje.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo to že Cayman se slušnym motorem by byl možná víc než konkurentem 911 je teda fakt. Třeba je to jen něco jako test co lidi řeknou na 4válce do řady Cayman/Boxster, který tam tak jako tak brzy budou
_MT_
Motory GT3 jsou spřízněné se závodními jednotkami. Pokud by tedy GT4 vznikl, tak by nebylo od věci, aby dostal derivát závodního motoru. Jsou jen tři možnosti - GT3, 919 a nový. Nová konstrukce je nejméně pravděpodobná. Cayman s motorem z GT3 by nebylo nic nového (pro mne ta nejlepší varianta). 😄 Jen by to nemusel být hybrid.
XTad
No nakonec proc ne. Dat ctyrvalec do vrcholove verze, u ktere jde zejmena o hruby vykon a predpoklada se i nejake to okruhove pouziti a pro civilni dat nejaky mirnejsi sestivalec. Je to vyhodnejsi i z hlediska emisi, protoze slabsi sestivalec a vyhoneny ctyrvalec udelaji v laboratori mene bordelu, nez vyhoneny sestivalec a o neco mene vyhoneny ctyrvalec. Prusvih by byl, kdyby i zakladni verze byla ctyrvalcova.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak to se připrav na průšvih, základní verze bude v příští generaci 4válcová na 100% a skoro na stejnejch 100% to bude 2.0 TFSI. Byť snad v nějaký lepší verzi než v Oktávce
Tim nechci shazovat Oktu RS, zrovna tahle verze je fakt ok, ale stejná sdílená technika v Porsche bude aspoň pro mě dost zklamání 8-s
Avatar - Dinar
Dinar
Stavíš nesmyslné konstrukce, jak 3,0bitdi vs. V6 2,0 turbobenzin??? Benzinový ekvivalent V6 bitdi je přeplňovaný 3,0 tsi, obecně k v6/R6 biturbo jsou to V6/R6 kompresor/biturbo, a to ještě kvůli podstatně vyššímu krouťáku mají ty benziny co dělat, tohle je na dvoulitr moc, jedno s kolika turby.
Mně by se taky líbil V6/R6 softurbo 2 až 2,5 litr jako náhrada atmo. šestiválců kolem 3,0 objemu, výkon kolem 180kW, ale realita je neúprosná, takové výkony odmachrují výrobci i s posílenými verzemi základních čtyřválců, které jim hodí lepší flotilové emise.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Jak říkáš, svez se v šestiválci a potom si přelez do R4 /které mimochodem nejsou špatné/, pořád ti bude něco chybět.
XTad
Trochu me mrzi, ze audi vice nezuzitkuje svuj petivalec. Jako nahrada za nejsilnejsi 2.0 TSI, pripadne jako vypln mezery mezi dvoulitry a trilitry (160-200 kW) by mohl fungovat skvele.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj skvělej vpodstatě nevyužitej motor
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Přesně, jeden z jejich nejlepších motorů i co do projevu a je snad jen v TTčku, pokud vím. Ale na druhé straně prd víme, kolik je stojí jeden kus, jestli to není pro ně ztrátový podnik.
-------
Jasná volba nejen pro řidiče profesionály 2,0 V6 turbo benzín :-! :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Sice souhlasim ale poslední V6 2.0 myslim nabídla Mazda před 25 lety 😐
Citroën V6 2.0 s turbem ukázal v nějakym konceptu před pár lety, ale na reálnou výrobu to asi nevypadá
-------
Tak samozřejmě i srovnání dynamické jízdě mnohem více benzínových než dieselových aut :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Alfy mívaly 2.0 V6 turbo.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo jasně vzpomínám, to už je taky ale dost let
-------
[odkaz]
Avatar - Emel
Emel
Jsou tu i nějaké konstrukční limity... palivová komora má mít nějakou optimální velikost, tuším že se mluvilo o 0,4-0,5l, kvůli efektivnímu spalování... to je důvod pro maloobjemové tříválce... a je to i důvod proti maloobjemovým šestiválcům.
-------
[odkaz]
Avatar - Emel
Emel
Kolikrát to sem chceš dát?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj těch 0,5 se ukazuje jako ideál. Myslim že první si to jednoznačně ujasnili v Mnichově a jejich R3 1,5 170 kW ukazuje budoucnost kam časem dojdou i ostatní
Avatar - Emel
Emel
Vypadá to tak, že tlak na emise a papírovou spotřebu ve finále převáží nad zvukem a... hm, zvukem. Tolik k diskusi o 2.0V6 vs. 1.5R3. U 3.0V6 160kW je ale ten optimální objem dodržen taky, jen holt není z motoru ždímáno maximum možného...

Jinými slovy, 2.0V6 asi cesta není. Podladěná 3.0V6 by ale ještě pár let vydržet mohla.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
U VW slibovali silnej naftovej 4válec snad i silnější než současnej mnichovskej do příští generace Passatu, což asi bude i údaj vo tom jak dlouho tu eště bude podladěný V6 3.0 TDI
Avatar - Ham.
Ham.
Tak prosté to asi nebude. Jinak by nebyl dodnes stále v nabídce 2.8 FSI aktuálně se 150kW v A6 a 2.0 TFSI se používá jenom podladěný na 132kW. Kdyby to bylo tak, že se jen čeká na čtyřválce se stejným výkonem jako starý šestiválec, tak šestiválec v benzínu Audi mohlo vyhodit už před mnoha roky. Nejspíše je to dané tím, že limity CO2 se počítají za celý koncern, tak si po určitou dobu mohou dovolit luxus většího počtu válců i v době, kdy jsou k dipozici papírově úspornější čtyřválce, protože celková čísla pár šestiválců nezboří (a to je přitom šestivál v benalu daleko větší nebezpečí pro emise než šestivál v dieselu) a golfisté to naženou.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tentokrát to prostý bude. Věř tomu že šestiválce až na pár vysokovýkonnejch verzí během pár let vpodstatě zmizej. Nejsem z toho nijak nadšenej ale ten mnichovskej tříválec 1,5 se 170 kW je fakt předzvěst budoucnosti
Avatar - Ham.
Ham.
Takových strašení tady čtu posledních x let tisíc do roka a furt nic. Výrobce, který nabízí nejširší paletu dieselových motorů, ve výkonovém rozpětí 70 až 500 hp, ve 3, 4, 6, 8 i 12hrnku a tedy na diesel evidentně sází, nejspíš nevyvíjí nový motor kvůli tomu aby ho za pár let přestal používat. Takže si klidně můžeš vsadit na to, že šestiválec TDI tady bude ještě hoooodně dlouho. Samozřejmě značky, které postupně neuspěly v luxusní třídě, pak se nedokázaly udržet ani ve vyšší střední a dnes jim dělá problém postavit konkurenceschopné auto i ve střední třídě postupně zavírají krám a končí u čtyřhrnku v několika provedeních a brzy je čeká sestup ještě níž. Do malých aut je čtyřhrnek luxus, tam stačí vyhoněný dvouválec. >😒]
JaMM
J@W, prepac, zamyslel si sa, preco sa vyrabaju "technologicky, vyrobne a financne narocne" supersporty?
Avatar - Dinar
Dinar
Audi novou generací V6tdi, a teď mám na mysili verzi 160kW ukazuje ostatním premiantům, že biturbočtyřválce v autech střední a zejména vyšší střední (o lux. segmentu ani nedutám) nemusí být jediným řešením. Aktuální A6 3,0tdi 150kW nemá v reálu horší spotřebu než 525d resp. E250cdi se čtyřválcovými hrkadly, a přitom má všechny benefity šestiválce. Pokud bude tato nová generace navíc spojena s dvojspojkou místo multitronicu, pak A6ka s touto motorizací zcela jistě pomůže ukousnout více z konkurenčního koláče. A 200kW verze zas bude plnohodnotnou konkurencí aktuálních top variant jednoturbových šestiválců mercedesu a bmw. 😉 :yes:
Avatar - bigsoul
bigsoul
Tdi v REALu majú omnoho horšiu spotrebu ako konkurencia a to nevravím čo ukazuje PP, ale REAL s BMW dieslom sa to nedá ani porovnávať... R6 3.0d je úplne niekde inde ako Tdi od prejavu či naástupu víkonu až po spotrebu.
Avatar - iudex
iudex
BMW nehodnotím, ale napísať "víkon", to je naozaj výkon. >😒]
Avatar - bigsoul
bigsoul
No sorry, ale na tvoj príspevok nereaguje ty gramatický fašista!
Avatar - iudex
iudex
Easy, to bolo len podpichnutie. 😉 Ale o tom porovnaní s BMW sa môžeš kľudne rozpísať, uvidíme, či sú to len fandovské výkriky, alebo vlastná skúsenosť.
-------
[odkaz]
Avatar - Dinar
Dinar
V diskusním REÁLu bývá bohužel pravidlem, že zavilí fanoušci značek bývají diskutéry s nejmenší REÁLnou zkušeností a rozhledem.
Avatar - bigsoul
bigsoul
Ale no... V tomto mám rozhľad dobrý. Neviem ako sa bude správať tento motor s tou novou prevodovkou, ale doteraz si moc nerozumeli a PP udáva bludy oproti realu je to až o liter inde ako skutočná spotreba.... 3.0d s osestupňovím ZF automatom su na tom od dosť lepšie.
Avatar - Dinar
Dinar
Ujasněme si, o čem mluvíme, já řeším tu 160kW verzi. Jezdil jsem jak 525d R4 tak R6 a obě mají v mixu prakticky shodnou spotřebu 7litrů, což je, světe div se, nachlup stejné, jako u A6 tdi 150kW fwd. Nějaká deci rozdílu může být mezi různými řidiči na jednu či druhou stranu, ale skutečnost je taková, že mimo evropský cyklus testování, kde ty čtyřválce dosahují lepších hodnot, není v reálném provozu mezi stejně výkonným biturbo čtyřválcem a "podladěným" šestiválcem žádný rozdíl. Tohle řešení je čistá úlitba emisnímu bláznění.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vrať se do reality. Vývoj silný naftový R4 se u VW prostě jen opozdil. Jakmile bude k dispozici zmizí i situací vynucená podladěná verze V6, maluješ si to prostě jen narůžovo >😒]
Avatar - Dinar
Dinar
Důvody můžou být různé, podstatné v tomto směru je, co si u koho můžeš koupit, to je právě ta realita. U Audi stále v6.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Koukám že ty to rád narůžovo >😒]
Avatar - Emel
Emel
Ten trend je (bohužel) jasný... ale Audi zatím odolává a pro kupujícího je to zajímavá nabídka.

Nemyslím že by byl pro Audi problém nabídnout 2.0TDI okolo 150kW, ostatně, 135kW je k dostání v Golfu i Octavii a poladit 2.0BiTDI by asi taky nebyl problém.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Prdlajs odolává, prostě nemá odpovídající 4válec. Až ho bude mít na 150 nebo 160 kW podladěný šestiválce v tu chvíli zapomene. Jestli nemá VW problém nabízet 150 kW 4válec je dost divný že ho už roky co je má v nabídce konkurence nenabízí. Třeba zrovna v tom Golfu a nejen v něm by zájem určitě byl
Avatar - iudex
iudex
Rovnako ako Emel som presvedčený, že pre VW/Audi nie je problém vyladiť 2,0TDI, resp. BiTDI na 150 kW. Nerobia však veľké skoky a napr. spomínané GTD posilnilo medzigeneračne o 10 kW. Prečo by hrali hneď najsilnejšími kartami, keď teraz stačí tá 135 kW verzia a 150 kW dajú pri najbližšom facelifte či novej generácii.
A zákazník môže byť rád, že v rovnakej kategórii, kde konkurencia ponúka len R4, má Audi V6.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nejde vo tvý přesvědčení ale vo logický vysvětlení proč takovej motor kterej roky nabízí mimo prémiový konkurence i PSA nemaj v nabídce a proč ho ohlásili až do příštího Passatu. Jediný logický vysvětlení mi přijde že to tak jednoduchý jak si představujete asi neni
_MT_
Jediné logické vysvětlení je, že ho nepovažují za dostatečně důležitý. Takový motor pro ně nebyl problém udělat a nejeden diskutér je tu přesvědčen, že prodej nedokončených zmetků je pro ně běžná praxe. Životnost, nebo spolehlivost by jim tedy zajisté vrásky na čele nedělaly, stačí se držet zatloukat, zatloukat, zatloukat. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Což vo to, metoda zatloukat zatloukat zatloukat bejvá docela funkční a většinou dokonce v důsledku lepší než hrát fair play. Ať je důvod jakejkoli přijde silnější koncernovej naftovej 4 válec zhruba se stejnym zpožděnim jako šestiválec a jak to vypadá fandum VW to nikterak nevadí
_MT_
Zatím jim nemá co vadit. Až ukáží A4 bez slabšího šestiválce, bude důvod k nadávkám. 😉
Avatar - Emel
Emel
No, PSA to tahá z 2.2 HDI... a pokud si vezmeš prostý nárůst objemu +10%, pak jsi na stejném litrovém výkonu jako 2.0TDI 135kW. Nelze ale přehlédnout, že vozy s 2.2HDI ani 2.2TDCI v testech příliš nezáří... a nejednou jsem slyšel doporučení vzít raděj 2.0HDI 120kW.

Samozřejmě, cesta navýšení objemu je asi výrazně složitější než pouhé softwarové úpravy... a Volkswagen je zřejmě toho názoru, že to nutně nepotřebuje, i když třeba ve střední třídě není co do výkonu zrovna na špici a takové CC by si něco lepšího zasloužilo.
_MT_
Přesně, pokud to někde VW může pálit, pak u Passatu/ CC.
Avatar - Emel
Emel
:yes😒br />
Audi je v pohodě, Golf taky. Passat a CC těžko říct, ale holt asi doufají, že komu je to málo, ten si koupí Audi.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak já bych teda nejspíš šel do 2.0 BlueHDi 133 kW 400 Nm, ale každýmu jeho nebe. I I když už je docela starej nemyslim že by 2.2 HDI byl špatnej motor, je fakt že jeho fordí klon 2.2 TDCI nějak nikdy nebyl úplně to vono. Proč to netušim
Avatar - Emel
Emel
No to jsi ale zhruba v relacích, ve kterých se 2.0TDI pohybuje taky. Papírově je až ta 2.2HDI/TDCI o kousek dál, ale praktické testy to moc nepotvrzují... jak píšeš, nezdá se, že by tam byla hmatatelná výhoda oproti dvoulitru.

Samozřejmě, je tu třeba 2.2Sky-D... to by podle všeho mohl být nejlepší mainstreamový R4D.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kdysi sem porovnával 2.0 HDI 120 kW 320 Nm a 2.2 HDI 150 kW 450 Nm a byl to ku*va rozdíl. Je tam rozdíl i konstrukčně což právě přejímá novinka 2.0 BlueHDI. Proto bych jí dneska jednoznačně volil. 2.2 je přece jen už víc jak 10 let starej motor, svýho času prej dokonce nejlepší do 2,5 litru
2.2 skyactiv D 110 kW 380 Nm je určitě vynikající, ale v tomhle bych frantíkum věřil a asi i tady bych upřednostnil to BlueHDI 133 kW 400 Nm
Avatar - Emel
Emel
SkyD se dělá i silnější, 129kW myslím...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj máš pravdu už sem dohledal, 2.2 Skyactiv-D 129 kW 420 Nm :yes:
_MT_
150 kW 2,0 TDI ukázali snad v roce 2009 (musel bych to najít, ale je to rozhodně pěkných pár let). Pořád jedno VGT. Ale do sériové výroby se tohle naladění nikdy nedostalo. Místo toho šli cestou postupného zvedání výkonu až na současných 140 kW.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
140 kW? Golf GTD má 135 kW ne? A 380 Nm. Frantíci přitlačili spíš na krouťák a výkon maj sice jen 132 nebo 133 kW ale vypadá to že ten motor budou dávat všude
_MT_
"Frantíci" mají v první řadě větší objem. A 140 kW montuje Audi, například do A4.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já bych v tom teda až takovej rozdíl neviděl ale máš pravdu, francouzský 2.0 HDI má objem 1997 a Audi 2.0 TDI 1968 ccm 😉
Ale 140 kW sem na českym Audi u A4 nějak nenašel, maximum je tam 130 kW a 380 Nm, dvoulitr vod frantíků má 133 kW a 400 Nm [odkaz] Stará 2.2 HDI má 150 kW a 450 Nm
Avatar - white label
white label
"Ale 140 kW sem na českym Audi u A4 nějak nenašel..."

Měl bys vylízt z kutlochu a vyrazit taky někam ven, tys už dlouho nebyl třeba v Německu viď? 😲 :😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dík za potvrzení že se tady tahle verze neprodává kopírko 😄
_MT_
Napsal jsi, že přitlačili na točivý moment. Předpokládal jsem, že myslíš 2,2 HDI a jeho 450 Nm. TDI má 140 kW/ 400 Nm. Tak kde jinde Frantíci tlačili?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
140 kW verze se tu bohužel neprodává, český maximum je Golf GTD kterej má trochu vyšší výkon ale nižší krouťák. Frantíci vsadili spíš na ten točivej moment. Ten 2.2 HDI 150 kW a 450 Nm je fajn motor, ale myslim že pomalu směřuje do důchodu. Ve 13 na to má ostatně pomalu nárok 😄
_MT_
Že není v ceníku/ konfigurátoru, neznamená, že se v ČR neprodává. A1 a A3 myslím také nejsou a prodávají se. Ne že by na tom záleželo, pro tuhle diskuzi je celkem irelevantní, co nabízí v ČR. A i kdyby měl "jen" 380, ty považuješ 400 za nějaký podstatný rozdíl? Vůbec, v jakých otáčkách těch 400 Nm má? Pro úplnost, u Audi je to 1750-3000.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Rozdíl + 2 kW stejně jako -20 Nm mi za podstatný zrovna nepřijdou. Když něco neni v nabídce tak tak nějak předpokládám že se to spíš neprodává. Určitě ale lze individuálně dovézt objednat vpodstatě cokoli. Průběh křivky krouťáku toho 2.0 HDI neznám, graf sem neviděl, maximum je při 2000 ot. [odkaz] Když ti de vo co nejvyšší čísla je tu furt ten starej 2.2 HDI kterej může mít až 185 kW a 538 Nm [odkaz]%C3%AD%20auto… />
_MT_
Tys začal s čísly. 😉 Pro mne je motor jen jeden díl skládačky. Někdy v nabídce nemají, u čeho nepředpokládají vysoký zájem. A tak neudržují aktuální ceníky a konfigurátor, nacení ti to na požádání. Co jsem tak mrknul na A4/A5, tak to spíš vypadá, že v českém zastoupení spí, nemají v nabídce nic z (relativních) novinek. Dokáži pochopit, že nemají potřebu nabízet všech šest výkonových verzí 2,0 TDI, ale neviděl jsem ani ultra, ani clean diesel (kromě šestiválce, který je v nabídce dlouho).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Uznávám že 6 verzí jednoho motoru je fakt dost, nicméně zrovna tu nejvýkonnější bych do nabídky asi dal. Zmínku na vedlejšim vlákně že příští generace 2.0 TDI bude mít ca 240 a časem až 270 koní si asi zaznamenal, nebo spíš víš už tak sám žejo 😄
Avatar - poterienko
poterienko
Opravdu? Zde na MA je jeden spotřebo borec, co jezdí s V6 TDI A6 za 6 litrů a s 530d za 7.
acraft
A6 180kW quattro po 120 tis. km za cca 6,8l v zimě, 7,0l v létě, Cayenne diesel po 55 tis. km 8,2l, za kolik ti šlape bmw?
Žádný podstatný rozdíl mezi V6 od audi a R6 od BMW jsem nezaznamenal..
Avatar - iudex
iudex
Súhlas, vyberajúc dízel nad 200 koní by som o štvorvalci ani neuvažoval a bral takýto "podladený" šesťvalec; spotreba porovnateľná, kultivovanosť neporovnateľná.
Avšak ja kupec šesťvalcovej nafty nie som (resp. akejkoľvek nafty) a reálne vo svojom okolí vidím napr. nové Éčko prevažne s 250CDI.
Avatar - Dinar
Dinar
Právě proto audi tleskám, protože dýzly s výkonem kolem 150kW+ jsou ve vyšší střední naprosto ideální volbou ve smyslu výhodnosti výkon/cena, proto jich jezdí tolik. Řešení audi je z mého pohledu prostě premiovější, pokud můžu dát motor na délku, pak je ideálem šestiválec, biturbo čtyřválec napříč v nějakém dýzlovém "HH" nižší střední je top technika, stejný motor ve vyšší střední z nouze ctnost, v lux segmentu tragedie. Můj pohled. 😉
Avatar - iudex
iudex
Nemožno nesúhlasiť. Je fajn, že dnes dokážu vyrobiť dvojlitrový dízel s 200+ PS, ale stále je to potom len o snahe zachrániť množstvom tlmiacich materiálov rapotanie R4. Btw. včera som mal návštevu na RR minulej generácie s V8 naftou a ani pri nej nemožno tvrdiť, žeby človek nespoznal druh paliva. Vnútri ešte ako-tak, zvonku sa nepomýli ani nahluchlý.
_MT_
Chvalitebný krok bylo také nabídnutí quattra ke slabšímu šestiválci.
_MT_
Fakt je, že pracují na silnějších dvoulitrech. Na pár let je jasno, ale co bude poté, to je otázka. Teoreticky si můžou nechat dvoulitry pro auta s motorem napříč, ale moc pravděpodobné to není. Tenhle drobný posun bude kvůli 140 kW dvoulitru. U A4 aktuálně nabízí 88, 100, 110, 120, 130 a 140 kW dvoulitry a pak 150 a 180 kW třílitry, pokud mi paměť slouží. Slabší šestiválec má velmi malý odstup. I u silnějšího jde o přírůstek 10 kW, jen u většiny modelů přeskočí 190 kW, který dostala faceliftovaná A8. V záloze mají 221 kW verzi, kterou má jen Panamera.
Avatar - poterienko
poterienko
Hned v novém Passatu má být dvoulitr R4 s nějakými 230 koníky...to budou turba hvízdat 😁.
-------
[odkaz]
Avatar - poterienko
poterienko
A co s tím jako?
Avatar - Jenik3
Jenik3
Na šestiválcích ujíždím. Audi se snaží a mají za to :yes😒br />
Ještě nedávno Audi dělalo 2.7 se 140Kw. Ono to nedávno možná bude už 5 let 😉
Na tento výkoon dnes dosáhne 2.0, ale šest válců šlape uchu lahodněji.

Jen tak dál, ale pozor na unijní legislavitu, ta velkým motorům nepřeje.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Mazda kdysi dělala u mx3 1,8 šestiválec, něco takového dnes oturbit, byla by to zajímavá alternativa k R4 turbo. Toyota má taky dvoulitr v R6.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Omlouvám se, ale Toyotu příliš dobře neznám. Možná tak corolu a avensis, ale tím moje malé znalosti končí.
Šestiválec dává smysl od 2.5 l objemu, tak se alespoň tváří většina výrobců motorů. Na jeden hrnak tak připadá nějaké 4 deci. U 1800 ccm mi přijde šestiválec jako pokus o to, co trh snese.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
V poslední IS má toyota 2,5 šestiválec, v předešlé IS 200 měla řadový dvoulitr šestiválec.
_MT_
350 ccm na válec není problém, problém je počet válců. Těch 160 kW ti můžou dát s 1,5 litrovým tříválcem. Tak proč se patlat se šestiválcem, který pro ně bude citelně dražší, když jim zákazník rozdíl nezaplatí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Smutný ale pravdivý :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
No právě, když je ochoten zaplatit 3,0 Tdi, tak by třeba byl ochoten zaplatit v šestiválci turbobenzín, samo adekvátně downsizingovaný, aby měl pocit že jde s dobu.
Avatar - iudex
iudex
Tu nejde moc o peniaze, V6 benzín je stále lacnejší, ako V6 dízel a napriek tomu ho zákazníci nekupujú. Preto zmenšenie objemu V6 benzínu by ten dopyt nijak nevytiahlo.
_MT_
Jestli si dobře pamatuji, u vznětových motorů jsou schopni dosáhnout menšího rozdílu v normované spotřebě mezi čtyřválcem a šestiválcem. Navíc se tu bavíme o jednostupňově přeplňovaném šestiválci vs. dvoustupňově přeplňovaném čtyřválci. U zážehových bychom se bavili o jednostupňově přeplňovaném čtyřválci vs. jednostupňově přeplňovaném šestiválci. Není to tedy stejná situace. U zážehových ke všemu není kultivovanost takový problém.
-------
Dobrá práce [odkaz] ?
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Video dobrý, nemusím chodit daleko, v A4 drahé polovičky /2,0 tdi/ cca. po 10ti tisících jednou taky v zimě se z pod motoru začal valit při parkování šílený kouř podobný tomu na videu, ale z pod auta nic víc vidět nebylo. Tak to trvalo asi 5 minut, kolem to vypadalo jako po dýmovnici a strašný smrad. Pak zase ok, v servisu nic zvláštního nezjistili.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Extrémy neberu jako argument. Spíš jako zajímavost pro pobavení.
Avatar - poterienko
poterienko
3.0Tdi je opravdu velice povedený motor. Zvukově tichý oproti cinkajícím R6 od BMW, super spotřeba (s A4 není problém jezdit mezi město pod 6 litrů) a příjemný výkon, který se opět posunul výše.
Proběhla tu diskuze o naftovém dvoulitru s x turby vs. V6 třílitr. Viděl jsem video s porovnáním zrychlení aktuální 525d proti A6 3.0TDI 150kw. Ačkoli byla A6 slabší, tak byla rychlejší.
-------
Paráda :no: :-!
-------
Nebezpečí pro dieselů s filtry pevných částic [odkaz] 😢
[odkaz] 😢

PS:- Nový šestiválec 3.0 TDI :no:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Všichni tady chápou Vasile, že v Rusku se prodá 96% vozů se zastaralým benzínovým motorem. Prostě to k té zemi patří. A proto ani nikoho nepřekvapuje, že s ohledem na svou národnost benzínové motory hájíš, i když už patří minulosti. :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tobě zapoměli říct že nafty a kombíky se prodávaj jen v upadající chudnoucí Evropě ve zbytku světa včetně toho blbýho Ruska kraluje pořádný motory na benzín? >😒]
-------
Tak :yes:
-------
Jinak bohužel bych řekl že to upadá dolů vozů v moderních dieselových motorech 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Už samotné spojení "clean" a "diesel" je naprostý protimluv. Nižší spotřeba? Dle nesmyslné normy? Ale jistě. Dokud se nezmění přístup Bruselu a bude nesmyslně prosazovat CO2 a nesmyslnou normovanou spotřebu, pak se nikdy nikam nepohneme.

Skoro začínám mít pocit, že podle některých z EURO 6 dieselů poleze čistší vzduch než je v Ostavě >😒] No tak se vlastně těšme, až ostravská smetánka a dopravci přezbrojí na euro 6, konečně bude problém s ovzduším vyřešen.
-------
[odkaz]
_MT_
"clean diesel" je (marketingové) označení pro vznětové motory plnící ULEV II (Ultra Low Emission Vehicle), respektive Tier 2 Bin 5 EPA. 😉 Přelilo se do EU, kde jde pak o Euro6. Nejde tedy o spotřebu, ale o emise škodlivin.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nemyslel jsem, že clean diesel má znamenat nižší spotřebu.
1) Už samotné spojení "clean" a "diesel" je naprostý protimluv.
2) Nižší spotřeba? Dle nesmyslné normy? ... 😉
_MT_
Ano, je to oxymóron. Ale bráno relativně, v porovnání s diesely, které zná Amerika, jsou čisté. Tedy nové/ udržované.
XTad
Tak co zkusit nejaky obcansky sdruzeni a psat rozcileny dopisy do Bruselu? Pripadne nejaky ekvivalent stranek bereniky antidyzla na obhajobu velkych motoru. Tady na diskusi toho totiz moc nevyresis.
GTI
Sázet na čtyřválec, ausgerechnet ve vyšší střední můžeš jen do té body, než se svezeš v šestiválci. Věta jak fík, co? Neplatí to ovšem absolutně a neplatí to pro všechny. Pokud jsi fajnšmekr, citař, vnímáš jízdu a umíš jezdit (to znamená, že patříš mezi dva/tři šoféry ze sta), pak má pro tebe šestiválec neodolatelné kouzlo, a to i v naftě. Pokud to ovšem hrkáš na spotřebu, na rovinkách plachtíš a jsi schopnej jezdit za tirákem jenom proto, že ti rozráží vzduch, je pro tebe škoda i tříválec.

Prémie drží šestiválce a držet je bude, tedy minimálně ta prémie, která vyrábí i lux třídu. Samo, že ve střední prémiové postupně zajdou šestiválce, ty se však nenech rozhodit bruselským trendem, že čím míň válců, tím víc auta, a nasaď od podzimu všechno nanovo - modernizovaná AUDI A6, s modernizovaným šestiválcem, věř, že ti za volantem budou tříválcové a čtyřválcové souboje připadat, jako lov na velrybu s párátkem...

Malý problémek je ve Volvu, reprezentanta ve vyšší střední má a míti i nadále bude, s novou generací však nebude po šestiválci ani vidu ani slechu. Ani po pětiválci. A to problémek je, to mi tu nikdo nevymluví.

AUDI... zřejmě slušnej oddíl :yes: :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
S názorem, že čím víc válců, tím víc auto, si užívej starých časů zacházející petrolejářské slávy. Každý boj se 4válcem si vychutnej dosyta. Tedy do té doby, než ti dojde, že bojuješ především sám se sebou, sám se svými předsudky :-!
Trend je jasný, a že u prémie číslo 6 žije? Jistě, kde dříve 8 bylo, tam číslo 6 dnes se pomalu usadilo...
GTI
Koukám, že tebe už mají... 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jen vím, že hlavou zeď neprorazíš a trend je jasný. když i BMW pomalu přechází na 3 hrnky. Asi na tom HTP přecijen něco bylo 😄
GTI
😄
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
....ale jdi ty brepto... tohle neobhájíš ani ve školce po obědě v místnosti se zataženými závěsy.... >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Slušnej slušnej, jen sou holt lepší >😒]
GTI
Jako fór dobrý, silniční realitu to ovšem zdaleka neodráží. Dokonce by se již dnes dalo napsat, že například postavení BMW a AUDI je v autosvětě velmi vyrovnané. Komplexně vzato, pak tihle dva tvrdě došlapují na Mercedes. No a pak je ticho, myslím jako dlouhé ticho. Tam vzadu na rovince to ještě valí Volvo s Jaguarem a pak je... zase ticho... 😉

P.S. A malou garážově kacířskou - v designu sázím na nadcházející druhou polovinu tohoto desetiletí více na AUDI než na BMW. Cílovka je jednoznačně v rukách AUDI. Mercedes je ovšem jasný, to je designový král, o tom žádná.
Avatar - nardoxx
nardoxx
Ja to mam presne naopak na čele vidím AUDI (celkovo, čo sa týká designu páči sa mi Audi aj BMW záleží od triedy) druhé je BMW a tretí s odstupom Mercedes aj designovo aj kvalitou. 😉
GTI
Jo, audi má velmi kvalitní design.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale víš že furt stejnej a kvalitní nejsou synonyma žejo? 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Měl bys vylízt z kutlochu a vyrazit taky někam ven, tys už dlouho nebyl třeba v Americe viď? 😉
GTI
A jakou Ameriku máš na mysli? 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No tu nad Karlštejnem ne. Tam to možná vyrovnaný je 😉
Andy
Novy V6 od audi je jiste pocin hodny chvaly a koupi. Jen mne porad nejak hlava nebere ty narky nad regulacema emisi z Bruselu (Washingtonu, Prahy...). Dokud nebyly emise aut poradne regulovany, ve spouste mest to vypadalo jako v LA na zacatku sedmdesatych let (pro soucasnejsi priklad treba do Ciny). Ze se latka stale zveda, prestoze doprava dnes celkove muze jen za 10% emisi (lokalne to muze byt dramaticky jine), mi vubec nevadi, evidentne to technicky je mozne, tak proc ne, je to spis o duvod vic, proc tlacit na politiky, aby se vylepsila technologie i u tech ostatnich zdroju.
Avatar - Emel
Emel
Základní myšlenka je ok, její implementace je podivná. Předesílám, že nejsem e😜ert, ale😒br /> - proč by měla značka jako Aston Martin plnit stejné "flotilové emise" jako třeba Renault? Není to apriori kravina?
- proč se ze všeho nejvíc sleduje CO2, který ničemu neškodí (ok, story o skleníkovém efektu znám, ale prostě to není jedovatý plyn)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kravina to určitě je, ale kdyby to tak nebylo Renaulti a další masproducenti by určitě řvali že voni musej zatimco Rolls a Aston a Ferrari atd. nemusej. A kdyby těhle pár automobilek mělo výjímku určitě by řvali u Mercedesu a BMW atd. že voni maj taky dvanáctiválce a že chtěj taky výjímku a tak dál. Je to blbý, je to na hlavu, je to škoda ale ty přiblblý emise holt musej plnit i tihle spíš kusový výrobci.
Avatar - Emel
Emel
No ale pokud jsem výrobce sportovních automobilů a někdo po mě chce, aby to žralo stejně jako ty Fiaty... proboha proč? Lze předpokládat, že obchoďák s Passatem nalítá desetkrát tolik než já s Ferrari a vyprodukuje tak mnohem víc škodlivého CO2... já nevím, podle mě je to prostě buzerace a zdanění luxusu jen proto, že se zdanit dá.
XTad
Jenomze zacatkem sedmdesatych let nebyly katalizatory a celkove motory byly daleko spinavejsi nez dneska. Kolem roku 2000, kdy jiz byly zavedeny emisni limity EURO, ale nijak brutalni a dramaticke, to chtelo rict dost a na skrceni benzinaku se vykaslat. Nestalo se tak a kvůli obrovskemu tlaku na emise CO2 se preslo na prime vstrikovani, ktere zpusobuje pevne castice, takze mesta plna deset let starych benzinaku by paradoxne byla cistsi, nez mesta plna modernich aut. Dalsi vec je spolehlivost, ktera je kvuli technicke narocnosti "zelenych" motoru stale hure dosazitelna a cele snazeni je jeste vice kontraproduktivni, protoze vyroba automobilu je daleko vetsi zatez, nez jeho provoz.
webpaja
Takže pánové, ve fínále skoro 240HP. Jen pro akademický brepty co tu švihají do každý věty slovo "neschopnost".
[odkaz]

K benzínovým šestiválcům... Doba se mění, málokdo si to je schopen uvědomit bez přímýho srovnání. Včera jsem jel s A6 2,8 V6 220hp z roku 2009.
Motor určitě není špatnej ale😒br /> - za studena má zvenku zvuk ropáku
- způsob jakým se prezentuje při jízdě je spíš línější
- vibracemi jsou dnešní šestiválcový nafty na stejný úrovni
- bez pardonu neujede nebo nepředjede 1,4TSI (140hp) v hatchbacku
- spotřeba při defenzivní jízdě lehce pod 9, dálnice s temp lehce přes 140 pak 9,5...to vše při naprostý rezignaci na jakoukoliv dynamickou jízdu. Při z mýho pohledu normálním využívání pak 11,5

Pak si sedni do jakýhokoliv moderního R6/V6 dieselu a vyjma lahodnějšího zvuku pokud motor točíš (jinak ho stejně neuslyšíš) a stále o kousíček hrubšího soundu při zahřátým motoru poznáš, že tahle cesta je jiná a určitě ne z běžbě uživatelskýho hlediska horší.
Z šestiválcových benzínů pak dokáže konkurovat M-B400 nebo 35i, Audi a Jag s kompresorovým V6 nedokáží konkurovat z hlediska spotřeby. A ano...i jezdci ve vyšší střední třídě nerozhazují peníze. I oni šetří.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
S tim prvnim vodstavcem si děláš srandu? To že v příští generaci bude VW konečně mít motor jaký maj konkurenti roky tu padlo už včera. A to že hlásej že bude mít vo pár koní víc než ty současný konkurenční roky vyráběný, no kdo by byl čekal. Třeba konkurence zastaví vývoj, zůstane na stávajících výkonech a pak ta VW novinka bude fakt zajímavá >😒]
Ještě taková akademická otázka: Nevíš za kolik let má přijít do prodeje? 😄
webpaja
Já nevím, že by měl někdo aktuálně k 240hp z dvoulitru. Tobě jde akorát o to si čutnout. Mě je fuk, kdo přijde s novým a lepším motorem...ocenit to musím.
Na druhou stranu nekritická pochvala vlastní garáže (viz někdo, kdo nahoře tvrdí, že V6 TDI je mnohem kultivovanější než R6 BMW) je mi proti srsti.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Na čutanou moc nejsem a jinak já radši benzín než naftu. A co ta akademimická otázka, netušíš kdy má to avizovaný silnější TDI dorazit? Zrovna sem dočet srovnávačku benzínovejch třílitrů a R6 je jasná volba - Audi S5 skončilo na čestnym 3. místě
Aktuálně je myslim maximum 220 hp takže 240-270 pro příští generaci nepůsobí nijak nereálně. U BMW zrovna pustili info že vod léta posiluje jak 18d tak 20d na 190 koní takže je možný že brzy přijde na řadu i 25d. Aktálně se dá třeba 2.2 HDI bezpečně čipnout na 185 kW a 538 Nm
pargi
2,2litrový motor ale není 2litrový motor. A to s čipováním jsem jako přehlédl.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zrovna sem čet aktualizovaný sliby pro 2.0 TDI v příštim Passatu. Zpočátku bude mít asi těch 240 koní, do budoucna je tam prej prostor pro nárůst až na 270 koníků. A neb je nutno trumfnout konkurenci dorazí i desetistupňovej automat. No nevim, já bych asi zůstal u ZF s osmi 😄
JaMM
Zaujimave, ze v USA este neprisli tym dizlom na chut? A nepis mi o cenach PHM.
Keby si to vsak nevydrzal, tak prosim: [odkaz]
webpaja
Je mi jedno na co přijdou amíci, žiju tady a nemyslím, že bych to měnil. Účty za pohonný hmoty si platím sám, takže mě ekonomika zajímá.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neměnil bys Česko za USA? Tos mě docela dostal 😉
simson33
To je zajímavé, že nikde není v článku zmínka o močovině. Pochybuju, že by tohle TDI plnilo normu Euro 6 bez tohohle zázračného "voňavého" aditiva. Nebo se to Audi jaksi nechce přiznat, aby někteří zákazníci neměli divný pocit, co to vlastně vozí v kufru... >😁