Pokud chcete za hranicemi do některých měst, potřebujete ekologické plakety. Jenže pokud je sháníte u nás, můžete u starých dieselů dosáhnout na horší známku než v Německu.
stacilo by mu na zelenou znamku euro 1
tedy i vrak vic jak 20 roky starej
dyzl dosahne na zelenou az od euro 4
takovy jsou rozdily v emisích mezi benzinem a naftou, která kolem siri rakovinu
Ozonu, které jsou vyšší než prahové hodnoty stanovené? Také výfukových plynů dieselových motorů vede k nárůstu výskytu rakoviny o 40 až 80%. Zvýšené nebezpečí úmrtí na rakovinu hrozí dětem, které žijí až kilometr od významného zdroje znečištění, jako jsou kromě autobusových nádraží velké dopravní tepny. Nebezpečné je také časté delší cestování dopravními prostředky, protože hladina škodlivin uvnitř vozidla z nafty je zhruba 4x vyšší než ve venkovním prostředí. Pokud dítě tráví v autobuse delší dobu dochází u něho k významnému zvýšení rizika úmrtí na rakovinu.
PS:- V ČR jimi trpí až 2 milióny lidí a v roce 2010 na ně zemřelo 54 000 lidí, což je více než 50% všech úmrtí.
Benzín způsobit globální oteplování,
Diesel může způsobit smrt také o vlivu CO2 na globální teplotu, v městě všude špínu a smrad z motorového výfuků nafty než benzín :-!
V Německu jde většinou o podstatu věci, v tomto případě snahu zlepšit životní prostředí ve městech. Pokud Němec například dodatečnou emisní homologací provedenou automobilkou nebo montáží certifikovaného filtru splní to, o co jde, tzn. hladinu emisí, dostane např. zelenou plaketu.
U nás je to jen forma úřední buzerace a vidina zisku pro zaintersované (prodejci plaket,přihrát nějakou zakázku atd) a skutečné emise nikdo neřeší - úředník zařadí auto podle tabulek bez ohledu na to, jaký je skutečný stav emisí.
BTW Osobně ale se zaváděním plaket nesouhlasím. Pokud je auto XY neekologické, neměla být vůbec povolena jeho homologace a prodej a ne to řeit až teď.
Tak ono už jenom přidělení plakety k RZ místo k vozidlu je zcela mimo, jako kdyby RZ produkovala nějaké škodliviny... Navíc v době, kdy se konečně začalo mluvit o přenositelnosti RZ.
Nebo nemožnost výměny při poškození, ... tohle prostě mluví samo za sebe. Ale při česky pojatém "eko"lobby se už přestávám čemukoliv divit - viz můj blog a přednáška o elektromobilech.
pokud to ctu v clanku spravne, tak Nemecky urednik dela uplne totez jako ten Cesky, jen kouka na jine cislo nez ten Ceskej, skutecne emise ale nezajimaji ani jednoho z nich ;-)
Ale no tak. V Německu se orzběhl byznys s dodatečnou montáží filtrů, díky čemuž úředník může přiklepnout lepší plaketu. U nás nezájem. U nás se rozběhl byznys s odmontováním filtrů.
Nevíte nádhodou, kde bych tu samolepku mohl koupit? Už rok jezdím v Německu po městech bez toho. V Čechách jsem se ptal na dvou místech v Olomouci a tam ani nevěděli, že něco takového existuje. V Německu mi to zase nechtěli prodat, řekli mi, že když nemám německou poznávací značku, tak to prý nepotřebuju...
V HK jsem ji dostal na STK, jinam by Vam ji meli vystavit v nemecku na stanici TUV, je potreba mit sebou alespon kopii velkeho technicaku. Pripadne je moznost objednat pres net, ale to je 3 x drazsi.
zajeď v Německu na TÜV (jak psal již ikoptak) s techničákem a za plaketu zaplatíš 5,- Euro (pokud od podzimu nezdražili), je to procedura na max. 5 minut
největší problém byl s českou RZ - ne že by nechtěli plaketu vydat, ale jen nevěděli, který shluk písmen a číslic je RZ >:D
Jak bude poresen Cech, ktery prijede v Octavii TDI s vykuchanym filtrem, ale v technicaku a taky pri homologaci ma Euro5, tudiz dostane zelenou?
Nebo nas budou zase vsechny zastavovat na silnici a svlekat do naha kvuly nekolika blbum?
Co myslíš, když taková auta nedokáží STK dostat ze silnic? Kontrola technického stavu tě může potkat, tak to bylo a je. Pokud mu na to v Německu přijdou, tak se dotyčný asi moc smát nebude.
mně bylo řečeno, že auto s vykuchaným filtrem projde bez problémů, protože limity na emise pro auta, která jsou již v provozu, jsou několikrát vyšší než auta, která sjedou z linky.
Samozrejmne ze projde pres nasi STK/emisni, protoze ta pracuje s 20 letymi pristroji a postupy, ale technicky to zelenou znamku nemuze mit, protoze bez filtru vypousti pevne castice.
Dobrý deň. Práve dnes som riešil presne tento istý prípad. Tiež mám Citroen C5 2,2 HDI a pracujem v Nemecku. Táto motorizácia má vždy DPF a v ČR mi aj tak dali len žltú plaketu. Keďže bývam v Umweltzone, zelená plaketa je nutnosť. Vybavil som si (za pomoci kamaráta, ktorý vie nemecky omnoho lepšie ako ja >:D ) zelenú plaketu priamo tu v Nemecku na stanici TÜV. Akurát sa mechanik pozrel do motorového priestoru a pod auto, či je všetko tak ako to má byť a dostal som plaketu. Naviac, v ČR stojí plaketa cca 300 KČ, kdežto v Nemecku len 5,50 €