Novinky
stacilo by mu na zelenou znamku euro 1
tedy i vrak vic jak 20 roky starej
dyzl dosahne na zelenou az od euro 4
takovy jsou rozdily v emisích mezi benzinem a naftou, která kolem siri rakovinu
tedy i vrak vic jak 20 roky starej
dyzl dosahne na zelenou az od euro 4
takovy jsou rozdily v emisích mezi benzinem a naftou, která kolem siri rakovinu
Ozonu, které jsou vyšší než prahové hodnoty stanovené? Také výfukových plynů dieselových motorů vede k nárůstu výskytu rakoviny o 40 až 80%. Zvýšené nebezpečí úmrtí na rakovinu hrozí dětem, které žijí až kilometr od významného zdroje znečištění, jako jsou kromě autobusových nádraží velké dopravní tepny. Nebezpečné je také časté delší cestování dopravními prostředky, protože hladina škodlivin uvnitř vozidla z nafty je zhruba 4x vyšší než ve venkovním prostředí. Pokud dítě tráví v autobuse delší dobu dochází u něho k významnému zvýšení rizika úmrtí na rakovinu.
PS:- V ČR jimi trpí až 2 milióny lidí a v roce 2010 na ně zemřelo 54 000 lidí, což je více než 50% všech úmrtí.
Benzín způsobit globální oteplování,
Diesel může způsobit smrt také o vlivu CO2 na globální teplotu, v městě všude špínu a smrad z motorového výfuků nafty než benzín :-!
PS:- V ČR jimi trpí až 2 milióny lidí a v roce 2010 na ně zemřelo 54 000 lidí, což je více než 50% všech úmrtí.
Benzín způsobit globální oteplování,
Diesel může způsobit smrt také o vlivu CO2 na globální teplotu, v městě všude špínu a smrad z motorového výfuků nafty než benzín :-!
Jak bude poresen Cech, ktery prijede v Octavii TDI s vykuchanym filtrem, ale v technicaku a taky pri homologaci ma Euro5, tudiz dostane zelenou?
Nebo nas budou zase vsechny zastavovat na silnici a svlekat do naha kvuly nekolika blbum?
Nebo nas budou zase vsechny zastavovat na silnici a svlekat do naha kvuly nekolika blbum?
pokud to ctu v clanku spravne, tak Nemecky urednik dela uplne totez jako ten Cesky, jen kouka na jine cislo nez ten Ceskej, skutecne emise ale nezajimaji ani jednoho z nich 😉
Tak ono už jenom přidělení plakety k RZ místo k vozidlu je zcela mimo, jako kdyby RZ produkovala nějaké škodliviny... Navíc v době, kdy se konečně začalo mluvit o přenositelnosti RZ.
Nebo nemožnost výměny při poškození, ... tohle prostě mluví samo za sebe. Ale při česky pojatém "eko"lobby se už přestávám čemukoliv divit - viz můj blog a přednáška o elektromobilech.
Nebo nemožnost výměny při poškození, ... tohle prostě mluví samo za sebe. Ale při česky pojatém "eko"lobby se už přestávám čemukoliv divit - viz můj blog a přednáška o elektromobilech.
zajeď v Německu na TÜV (jak psal již ikoptak) s techničákem a za plaketu zaplatíš 5,- Euro (pokud od podzimu nezdražili), je to procedura na max. 5 minut
největší problém byl s českou RZ - ne že by nechtěli plaketu vydat, ale jen nevěděli, který shluk písmen a číslic je RZ >😁
největší problém byl s českou RZ - ne že by nechtěli plaketu vydat, ale jen nevěděli, který shluk písmen a číslic je RZ >😁
Dobrý deň. Práve dnes som riešil presne tento istý prípad. Tiež mám Citroen C5 2,2 HDI a pracujem v Nemecku. Táto motorizácia má vždy DPF a v ČR mi aj tak dali len žltú plaketu. Keďže bývam v Umweltzone, zelená plaketa je nutnosť. Vybavil som si (za pomoci kamaráta, ktorý vie nemecky omnoho lepšie ako ja >😁 ) zelenú plaketu priamo tu v Nemecku na stanici TÜV. Akurát sa mechanik pozrel do motorového priestoru a pod auto, či je všetko tak ako to má byť a dostal som plaketu. Naviac, v ČR stojí plaketa cca 300 KČ, kdežto v Nemecku len 5,50 €
To jsou německé plakety, přenositelnost značek tam není a pravidla tedy určuje německý úřad.
Ma zelenou plaketu i bez DPF je benzín :yes😒br />
A hlavně zakázat vjezd dieslům bez DPF 😢
A hlavně zakázat vjezd dieslům bez DPF 😢
mně bylo řečeno, že auto s vykuchaným filtrem projde bez problémů, protože limity na emise pro auta, která jsou již v provozu, jsou několikrát vyšší než auta, která sjedou z linky.
Ale no tak. V Německu se orzběhl byznys s dodatečnou montáží filtrů, díky čemuž úředník může přiklepnout lepší plaketu. U nás nezájem. U nás se rozběhl byznys s odmontováním filtrů.
V HK jsem ji dostal na STK, jinam by Vam ji meli vystavit v nemecku na stanici TUV, je potreba mit sebou alespon kopii velkeho technicaku. Pripadne je moznost objednat pres net, ale to je 3 x drazsi.
"V Německu je již nějakou dobu běžné, že majitelé nechávají svá vozidla odborně upravit tak, aby dosáhla na minimálně o stupeň vyšší emisní normu."
U nas je taky bezne, ze majitele nachavaji sva vozidla odporne upravit tak, aby nemeli filtr pevnych castic.
U nas je taky bezne, ze majitele nachavaji sva vozidla odporne upravit tak, aby nemeli filtr pevnych castic.
Nevíte nádhodou, kde bych tu samolepku mohl koupit? Už rok jezdím v Německu po městech bez toho. V Čechách jsem se ptal na dvou místech v Olomouci a tam ani nevěděli, že něco takového existuje. V Německu mi to zase nechtěli prodat, řekli mi, že když nemám německou poznávací značku, tak to prý nepotřebuju...
Samozrejmne ze projde pres nasi STK/emisni, protoze ta pracuje s 20 letymi pristroji a postupy, ale technicky to zelenou znamku nemuze mit, protoze bez filtru vypousti pevne castice.
U nás je to jen forma úřední buzerace a vidina zisku pro zaintersované (prodejci plaket,přihrát nějakou zakázku atd) a skutečné emise nikdo neřeší - úředník zařadí auto podle tabulek bez ohledu na to, jaký je skutečný stav emisí.
BTW Osobně ale se zaváděním plaket nesouhlasím. Pokud je auto XY neekologické, neměla být vůbec povolena jeho homologace a prodej a ne to řeit až teď.