Volkswagenu už nestačí třísetkoňový Golf R a míří mnohem výše. Sériová verze pekingského konceptu R 400 se však se čtyřsethlavým stádem také nespokojí!
Spíše jako Golf :-)... předek zvláštní s tím extra drsným spojlerem a zadek Golf klasika. Ale jinak proč ne. Jen jestli to už na ten relativně malý rozvor a nebude moc....
Zajímala by mě tvoje představ o tom, jak samotný rozvor (v tomto případě 2637) mm limituje (že je na 400 PS moc malý/krátký) výkon použitého motoru (u takto koncipovaného vozu).
golf bude stale golfom.... a ani 3000 koni z neho nespravi rydze spartanske sportove naradie pre zabavu ... vobec ale vobec ma tieto premotorovane hatche neuspokojuju... nevidim v nich nic prevratneho.... pockam si na novu MX5ku.... ta aj s neajkymi 150-200 konmi bude vacsia frajerina na ceste ako 1000 konovy golfik :yes:
Tak hlavně není 400PS jako 400PS, vlastnosti/schopnosti konkrétního motoru (tím spíš vozu jako celku) přece nejsou definovány samotným výkonem, to je jako tvrdit, že každá baba která má velká prsa musí být celkově hezká, nebo naopak škaredá apod. ;-)
O tom žádná, já jen konstatuji, že na ježdění do práce rozdíl mezi 140 a 400k nijak zvlášť neužiješ, rozdíl mezi 0-50 bude k ničemu, brzdit z 50 to nebude líp a když pojedeš rychleji, brzdná dráha bude jen delší... Navíc odpovídající (i cenově) obutí se rychleji sjede (člověka to nutí polechtat plynový pedál)... Pokud si můžeš cestu do práce užít, budiž, jinak ale 400kobyl na ježdění do práce moc není. 400k v tomto provedení je pěkně vzteklej knedlik... A rozhodně je považuju za pocitový vůz než za denní chleba. Čímž mu neupírám právo a smysl existence. Pokud na něj reálně dojde, rozhodně vyhledám svezení ;-).
Nikdo si přece nemyslí, že těch 400PS využiješ zrovna na ježdění do práce apod.? A v tom smyslu ani webapaja nic nepsal. Kolik % lidí skutečně plně využivá + 400 PS (z těch co v autě + 400 PS mají) v jakémkoli osobním voze (včetně SS)?
Zeptám se tedy jinak, která další auta s výkonem + 400 PS by byla srovnatelně vhodná i jako daily car?
od tohoto Golfu bych ale moc neocekaval ze bude privetivej jako "bezne" GTI, ten podvozek doznal jiste hodne zmen aby si s tou porci koniku poradil i ve vetsich rychlostech a prilisnou stavitelnost (jestli vubec) odnej neocekavam
ja bych spise jako sportovne ladene a zaroven civilni auto volil neco jinciho typu M3, M4, S4, S6
Taky nikde netvrdím, že to musí být úplně stejně přívětivé jako třeba právě GGTI, na druhou stranu to pořád bude Golf R (i když s o třetinu navýšeným výkonem), který je jako daily car úplně v pohodě. V čem by měla být "civilnější" třeba ta M4 s ještě větším výkonem a RWD?
Jinak S4 má do 400PS hodně daleko a S6 je pětimetrové auto, takže jako daily car to nevidím jako úplně nejlepší příklad, a to se raději nebavím o cenové (ne)srovnatelnosti tebou uvedených příkladů. To, že jsi ke GR 400 vytáhl prémii, navíc minimálně o třídu vyšší, je docela výmluvné.
ja po Praze jako daily car pouzivam zcela vpohode Audi A6 Avant, takze nevidim duvod proc by to neslo s obdobne velkyma modelama u jinych lidi
ano S4 ma jen nejakych 330 koni, a M3/M4 se jde dennodenne pouzivat zcela vpohode a jsou to velice pohodlna auta prave na to denni pouzivani, kolega takto provozuje prave M3 posledni generace a nepohodlne to opravdu neni, podvozkove je to jeste odladene tak aze to neni ultimatni masina, cos se neda rici jiz ani o "zakladnim" Golfu R, tohle bude tedy spise ultimatnejsi stroj
a cena, zatim spekulativni ale lacine to jiste nebude, Rko zacina nad 1 megem a u tohohle bych videl cenu zas o dalsich 10-20k euro vetsi zcela vpohode, jiste to bude limitka, cenove jsem pote tedy od M3/M4 jen nejakych 10-17k euro, proste drahe auto pro par fanousku :-)
Zkus být konečně trochu konkrétní, v čem je tedy (podle tebe) běžný GR (300PS + AWD s možností adaptivního podvozku) ultimativnější, než třeba M4 431PS + RWD)?
Kam na ty info chodíš, GR nezačíná nad milionem, ale dokonce těsně pod 900 tis. Kč!, navíc se základní výbavou o které se ti u prémie může zdát.
[odkaz]
Tvé další "kalkulace" ("10-20k euro" apod.) raději nekomentuji a jestli je u tebe např. "jen nějaký" půl milion Kč zanedbatelný rozdíl, pak je diskuse na tohle téma marná.
Tak tím spíš bys mohl fundovaně odpovědět na moji úvodní otázku z předchozí reakce.
Mimochodem citace ze vzpomínaného testu ke 100%ní denní použitelnosti GR, přičemž podobné hodnocení je i v dalších testech GR:
"Faktem však zůstává, že si koupí Volkswagenu Golf R v podstatě pořizujete dvě auta v jednom. Jedno stoprocentně naplní úkony denní potřeby a druhé ukojí vaše „závodnické“ choutky na okruhu nebo oblíbené okresce. "
V českém ceníku zřejmě nebude, to ale ještě neznamená, že by ti ho neuměli přivézt... a v případném dovozu z D taky nevidím žádný větší problém.
Golf bude stale golfom, to ano, ono to jsou taky jeho jedine ambice tak jeste aby nebyl :D. Byt pekelne rychly (v tomto provedeni) a zaroven zustat golfem, autem kam se vmestna mensi rodina, poslouzi na cestu do prace, na vylet, odveze pracku atd... to ma byt golf.
Je to proste produkt all in one a prave tim prinesl smrt temer vsem puristickym sportakum o kterych tak rad basnis.
Btw. by me zajimalo jestli jsi se nekdy v necem silnejsim svezl, ono i vykon samotny dokaze byt navykovy a dovede vykouzlit usmev na tvari. Mazda MX5 ma jine kouzlo, proto ji staci i 160k, ale to z golfu nedela zabavu horsi, jen jinou a pro hodne lidi lepsi.
Topper... S MX-5kou som sa riadne vyblbol, v GT86 som iba sedel (perfektný posed, poloha) a s Golfom R mám tiež iba statické skúsenosti (s obyčajným aj iné) a poviem Ti len jedno, tie autá spolu vôbec, alebo vôbec nesúvisia. Už len zo sedenia v Golfe R a jeho fantastických sedadlách (s Peugeotom RCZ R u mňa jedny z najlepších sériovo-športových) a skutočnosti, že to auto malo 5dv., kufor a 300 koní, nie to ešte 400+, človeku zostáva rozum stáť. Už len ten pocit, že cez týždeň môžeš v pohode bez kompromisov jazdiť do práce, prípadne voziť deti a cez víkend drtiť okresky, za tie € tento pocit rozhodne stojí (a ľudia, ktorí na to € majú, si takto pocit radi zaobstarajú-viď napr. schopnosti mimo vozovky RRS, kto ich využije? ale ten pocit, že to dá,ten je dôležitý) Mám rád to prirovnanie k švajčiarskemu nožíku.
Zatiaľ čo s MX-5 by som osobne tiež mohol jazdiť vo dvojici do práce, ale s Golfom by sa to nedalo ani v najlepšom porovnať, a to MX-5 nejazdí po meste zle, to mi ver.
A predstava GT86ky na diaľničnom presune 150km/h cez celú republiku? Nie, ďakujem, radšej ten Golf...
Nechápu, proč dokola srovnáváš nesrovnatelné, Golf je Golf, tedy hatchback a má různé motorizace. Ale pořád je to HB, jednou pomalý a úsporný, podruhé superrychlý. VW jako značka žádné sporťáky nevyrábí. A4 nebo A6 je sedan nebo kombi a je jedno jestli mají pod kapotou 150hp naftu nebo 600hp v benzínu, pořád jsou to sedany nebo kombíky, třebas rychlé nebo označované jako sportovní, ale ne sporťáky. Pokud chceš srovnávat něco od koncernu VW se sporťáky jiných značek, tak si na to vezmi Cayman, Boxster, 911, 918, R8, Gallardo, Aventador, případně TT a srovnávej si je s tou MX-5 do sytosti. Vše ostatní je tvoje zabedněné nepochopení světa aut, všimni si, že i autor článku nazývá auto jako ultra hot hatch, což je sice trochu umělý termín, ale alespoň jasně rozlišuje pojem sporťák a hatch (s jakoukoliv předponou nebo příponou).
... když vím, jak se dalo naprosto měnit chování Imprezy STI jen nastavením svornosti středovýho diferáku, nemluvě o výměně nápravovejch diferáků, k tomu permanentní čtyřkola, tak nějakej haldex kterej připojuje zadní nápravu, to bude asi zlý a pro nějaký ostřejší seriozní ježdění krom odpalu od semaforů to asi nebude...
100x omleté diskusní klišé - ozvěna nářků na koncernový haldex 1. g.
Aktuální koncernový haldex je permanentní čtyřkolka.
Na třecích diferácích aktuálně jezdí kdekdo", od BMW až po Porsche. Elektronicky řízené lamelové spojky umí měnit "svornost" okamžitě, dle aktuálních podmínek/potřeb.