Hm, nestačí... Z mého pohledu praktického motoristy žijícího téměř na venkově, dojíždějícího do práce a cestou nakupujícího, je dojezd čistě na elektřinu 50 km naprosto nedostatečný...
Ptáte se proč? No přece proto, že deklarovaných 50 km je jen snem, v běžných provozních podmínkách (akcelerace, předjíždění, jízda do kopce, jízda za nízkých teplot atd.) se smrskne na slabých 25 km. A to ještě jen za předpokladu, že budu mít žaludek z oceli a nadávky okolo se řítících řidičů spěchajících do práce, kterým svou "úspornou" jízdou připravím horké chvilky, přejdu bez mrknutí oka.
Věřím ale, že v dohledné době bude automobilkami (ve spolupráci s výrobcí baterií) vynalezena technologie, která umožní dojezd na elektřinu 300 km. Pak už bude za to stát o hybridu popřemýšlet. Už jen proto, že diesely nás opravdu hubí rakovinou...
Svet neni cernobily. Ano, tech 50km ciste na elektrinu je spis utopie, ale o to prece nejde, resp. nejde jen o to. Hybrid, pokud bude fungovat dobre, by mel setrit palivo a to ne jen jizdou ciste na elektrinu, ale treba pri popojizdeni ve meste atd. Bral bych to tak ze behem one cesty po dalnici/okreskach do prace si baterie nabiju a po meste usetrim klidne 50% spotreby paliva, stejnych 50% (bajvocko) pak i po ceste z prace ve meste/pri nakupu, atd... a az mi bude stava dochazet bude mi to jedno bo uz budu na ceste z mesta zase domu.
Takhle teoreticky v tom smysl je, ale jestli bych si za to priplatil 200-300tis pri nakupu? Urcite ne. Mit to "zdarma"? Silne to zvazuju.
1) Hybrid není jen o jízdě na elektřinu. To si pleteš s elektromobilem.
2) Na elektřinu půjde jezdit minimálně v obcích. A hybridy umí rekuperovat, takže dojezd může být klidně větší než 50 km.
3) Audi cílí na 50 km dojezd, protože jim to dává ve výsledku třetinovou normovanou kombinovanou spotřebu (má spekulace).
Chce si to neplést hybrid a elektromobil. Správný hybrid bude šetřit, i kdyby měl dojezd na elektřinu jen dva kilometry. A nemusíš platit a neustále s sebou tahat hromadu baterií.