Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia Laurin & Klement: Luxus s 1.8 TSI za 644.900 Kč

Nejluxusnější verze Octavie je dostupná v obou karosářských verzích. Motory jsou aktuálně v nabídce dva.
Zpět na článek
13. 5. 2014 15:28
13. 5. 2014 15:37
13. 5. 2014 15:47
13. 5. 2014 15:49
13. 5. 2014 15:52
13. 5. 2014 15:50
13. 5. 2014 18:24
13. 5. 2014 19:05
13. 5. 2014 21:50
14. 5. 2014 13:20
13. 5. 2014 21:48
13. 5. 2014 21:28
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
13. 5. 2014 21:38
14. 5. 2014 11:11
14. 5. 2014 13:11
14. 5. 2014 13:52
14. 5. 2014 13:12
14. 5. 2014 13:58
15. 5. 2014 09:03
15. 5. 2014 11:22
15. 5. 2014 13:24
13. 5. 2014 16:07
13. 5. 2014 16:22
13. 5. 2014 21:31
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 5. 2014 13:23
14. 5. 2014 07:06
14. 5. 2014 11:20
14. 5. 2014 11:57
15. 5. 2014 07:52
13. 5. 2014 20:36
14. 5. 2014 11:17
15. 5. 2014 08:50
15. 5. 2014 08:23
15. 5. 2014 08:53
15. 5. 2014 09:03
15. 5. 2014 13:14
15. 5. 2014 13:25
14. 5. 2014 11:32
13. 5. 2014 16:48
13. 5. 2014 16:59
13. 5. 2014 19:01
13. 5. 2014 19:32
13. 5. 2014 20:48
14. 5. 2014 09:56
14. 5. 2014 05:42
13. 5. 2014 20:46
13. 5. 2014 20:53
13. 5. 2014 20:59
13. 5. 2014 21:05
13. 5. 2014 21:13
13. 5. 2014 21:53
13. 5. 2014 21:15
13. 5. 2014 21:53
14. 5. 2014 05:48
14. 5. 2014 07:31
14. 5. 2014 11:46
14. 5. 2014 12:04
14. 5. 2014 13:31
14. 5. 2014 13:57
14. 5. 2014 14:02
14. 5. 2014 14:07
14. 5. 2014 14:21
14. 5. 2014 14:56
13. 5. 2014 21:11
13. 5. 2014 21:26
13. 5. 2014 22:20
13. 5. 2014 21:29
13. 5. 2014 22:25
14. 5. 2014 00:02
14. 5. 2014 00:59
14. 5. 2014 09:18
14. 5. 2014 23:09
13. 5. 2014 21:56
14. 5. 2014 09:49
14. 5. 2014 15:13
Avatar - leone
13. 5. 2014 15:28
!!!
..ten 4- ramenný volant je teda ostuda !!!!!
Rozbalit vlákno
10
13. 5. 2014 15:37
Re: !!!
Můžeš mít i 3ramenný. :-)
Avatar - Emel
13. 5. 2014 15:47
Re: !!!
O DCC zatím ani ťuk... přitom pokud by mělo do Octavie zamířit, pak logicky do L&K
13. 5. 2014 15:49
Re: !!!
Zatím ne.Jenom zadní kamera od září 2014.Možná příští rok a to možná v RS.
Avatar - Emel
13. 5. 2014 15:52
Re: !!!
Jo, já vím že už jsi to říkal.. trošku jsem doufal, že by představení L&K mohlo být vhodnou příležitostí, vzhledem k orientaci na luxus... Škoda :-(
Avatar - Emel
13. 5. 2014 15:50
Re: !!!
Proč? Volant je hezký, s tlustým věncem, nepřeplácaný. A že má čtyři ramena? Holt to není RS ale LK.

[odkaz]
13. 5. 2014 18:24
Re: !!!
Co maji porad vsichni s temi tlustymi venci?
13. 5. 2014 21:50
Re: !!!
Přesně tak, slabý věnec klouže mezi prstama a špatně se svírá. Když držím v rukách pořádně tlustej volant, je ten pocit z jízdy o mnoho lepší. Já v tomhle směru preferuju BMW. Doporučuju vyzkoušet. :yes:
Avatar - jazva
14. 5. 2014 13:20
Re: !!!
opýtaj sa nejakej ženy, čo je lepšie... >:-[]
13. 5. 2014 21:48
Re: !!!
To teda jo, souhlasím :no:
13. 5. 2014 15:33
Kam zmizela bílá kůže?
Proč je od Superbu 2 ta L&K verze tak hnusně hnědá v interiéru? Interiér prvního Supu a dvojkové oktávky v téhle úrovni byl super. Buď alcantara v černé, nebo bílá kůže....mohlo být víc variant.....
Rozbalit vlákno
2
13. 5. 2014 21:18
Re: Kam zmizela bílá kůže?
Me se nejvic libila bezova v prvni octavii, takova do okrova [odkaz] . Hneda v aute neni vubec spatna, ale ta skodovacka je fakt dost hrozna.
Avatar - Gasoline
14. 5. 2014 07:28
Re: Kam zmizela bílá kůže?
Jasně, není nad okrovou Bburago. Měl jsem ve služebním Passatu a nic moc.
Avatar - 3_diamanty
13. 5. 2014 15:41
docela palka
neviem kolko bude stat LK u nas ale vybava elegance lift s manualom stoji 22 000 eur co je zhruba po starom 660 000 sk..... takze dat 700 000 za LK octaviu to uz je vcelku narez- hlavne ked so clovek zoberie co za podobnu cenu moze mat..... M6, 508, RAVka 4x4 ..... LK bude hodne draha sranda.... octavia za cenu passata.... asi tak
Rozbalit vlákno
57
13. 5. 2014 15:45
Re: docela palka
Ty si hlavně zober, co můžeš mít reálně a ne na papíře, plakáte. ;-)
Avatar - 3_diamanty
13. 5. 2014 15:52
Re: docela palka
LK s dsg v kombiku.... to bude hadam aj za milion >:D

no nekup to ;-) octavia za cenu bmw 3 :yes:
13. 5. 2014 15:57
Re: docela palka
V naftě 941 800 Kč.Od září si přidej 8 000 Kč za zadní kameru.Není tam teda panorama,ale jinak full.
Ceníková cena.
Avatar - 3_diamanty
13. 5. 2014 15:58
Re: docela palka
za 31 000 eur mas BMW 320i 125 kw..... ani pan boh mi ma nedotlacil k octavii za 30 000 eur akoze bez urazky ;-) aj keby som mal 50 tisic rezervovanych na auto.... ceny skody su ako vzdy mimo reality ;-)

v cene LK octavie su uz skutocne esa o triedu vyssie ako C, A4, 3, S60 ... len nejaky milionar zberatel moze ist do octavky za milion
13. 5. 2014 16:04
Re: docela palka
Tohle v základu v L&K:

18“disky kol „Turbine“, leštěné
Interiér „L&K“
Chrompaket
Nástupní lišty „LK“ (přední)
Logo LK na blatnících
Vkládané tkané koberce LK
Bi-Xenonové světlomety s AFS a LED denním
svícením
Černá mlhová světla s CORNER funkcí
Light Assistant s dešťovým senzorem
Elektricky sklopná zrcátka
Elektricky ovládané páté dveře (combi)
Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a
spolujezdce (řidiče s pamětí)
Vyhřívaná přední a zadní sedadla
Osvětlení prostoru pro nohy (přední, zadní)
Rádio Bolero a Sound Systém Canton
Parkovací senzory vpředu a vzadu
Adaptivní tempomat s FrontAssist
Barevný MaxiDOT
Unibag
Vyhřívané trysky ostřikovače čelního skla
Boční airbagy vzadu
Příprava pro telefon GSM II
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
13. 5. 2014 21:28
Re: docela palka
A je tento zoznam vybavy niecim mimoriadnym? Je tam nieco, co konkurencia nema?
Avatar - Emel
13. 5. 2014 21:38
Re: docela palka
Pochybuju že najdeš jiný kompakt, který by měl tohle všechno v základu... leckteré auto střední třídy by s tím mělo problém dokonce i v rámci příplatkové výbavy (elektricky ovládané zadní dveře, adaptivní tempomat , vyhřívané zadní sedačky atd.).
14. 5. 2014 11:11
Re: docela palka
Nemluvě o základním motoru tohoto stupně výbavy (1,8 TSI).
Avatar - Emel
14. 5. 2014 13:11
Re: docela palka
No dobře, omezená nabídka motorů směrem dolů není úplně výhoda ;-)
14. 5. 2014 13:52
Re: docela palka
Není, ale pointa byla, že za ty peníze dostaneš kromě výbavy také důstojný motor, který si jinak Škoda cení na více než sto tisíc. A že ne každá automobilka má v nabídce něco odpovídajícího.
14. 5. 2014 08:32
Re: docela palka
Až na adaptivní tempomat, vyhřívaná zadní sedadla a elektricky otevíraný kufr nevidím jedinou položku, která by již více než rok nebyla zcela běžná pro nižší střední a kterou by neměl můj vůz za 500k.

Škoda je dobrá značka, ale s mizernou inovativní činností.
Avatar - Emel
14. 5. 2014 13:12
Re: docela palka
Jenže to se díváš jen na standardní výbavu L&K, podívej se ještě na příplatkovou ;-)
14. 5. 2014 13:39
Re: docela palka
Koukám na to a nic tak extra mě tam nezaujalo. Spíš pobavilo. Handsfree za příplatek? držák na telefon? Bezklíčové odemykání a startování? Telefonování s hlasitým ovládáním? Atd... No nevím, všechno tohle není něco vyjímečného. Tohle všechno by podle mého měla mít LK v základu už z principu, že je to Extra edice, Extra výbava...
Avatar - Emel
14. 5. 2014 13:58
Re: docela palka
Co třeba automatické parkování, čtení dopravních značek, automatické přepínání světel, nezávislé topení, 4x4? Klidně hoď nějaké kontra na konkurenční automobilku, která je v tomhle o tolik napřed...
14. 5. 2014 20:57
Re: docela palka
Mě ta výbava taky nepřipadá nic extra. Až na pár škodováckých věcí, el. pátých dveří, adaptivního tempomatu a Bi-xenonových světel mám stejnou výbavu ve svě Astře Sport za 500k. A v příplatcích bylo i to co zde uvádíte, až na aut. parkování a 4x4. A propos, nevim jestli to do Octavy jde, ale ja mám v Astře krom vyhřívancýh sedadel i volant.
14. 5. 2014 21:41
Re: docela palka
Nene, každý píšeme o něčem jiném.
Škoda má nějaké výbavové stupně a "speciální řady" jako RS nebo LK. Tady to LK je jen souhrn pár extras které jsou (takřka všechny) pro Eleganci za příplatek.

Poukud si v LK musí zákazník připlatit za něco co mám ve své Kii Ceed SW za 500k - je zarážející, o to jde..

4x4 je typický argument pro škodováků - podívejme se kolik takových škodovek jezdí? automatické parkování umí i můj Ceed (stejně jako hlídání pruhů apod) a to čtení značek je spíš technický vtípek, který reálně 99% motoristů nezajímá.

LK bych rád viděl jako technicky/technologicky nekompromisní provedení v základu s extra vyvedeným interiérem.
Avatar - Emel
15. 5. 2014 09:03
Re: docela palka
Dobrá, tedy Ceed... a co v něm máš za motor :-)? Něco, co by mohlo aspoň vzdáleně konkurovat 1.8TSI?

Jestli chceš, uděláme srovnání základní a příplatkové výbavy, Ceed Exclusive vs. Octavia L&K... ono pak vyplavou na povrch takové věci, jako že ani Exclusive nemá xenony a nedají se koupit jinak než v paketu za 90.000...
15. 5. 2014 11:10
Re: docela palka
Přesně tak, počítej Ceed SW Exclusice s paketem Ultra, 1.6 CRDi 94kW... Cena je 500k. To je hluboce pod Elegancí, natož LK. Výbavu si porovnáš sám někde na vybermiauto.cz

Nikdo nikde neřekl že je Octavia špatné auto, nedejbože LK nevhodný stupeň výbavy. Jen tvrdím, že spousta věcí má být u LK v základu.. Zjednodušeně by např. (jakkoliv si nikdy nebudou konkurovat) nikdy nemělo LK chybět něco, co má můj Ceed s jediným paketem...
Avatar - Emel
15. 5. 2014 11:22
Re: docela palka
Cena je 474.900 + 90.000 = 564.900... za naftovou 1.6, které zase chybí spousta věcí toho L&K.

Já mám u L&K jedinou pochybnost a to je komfort... vzhledem k nutným 18" a nemožnosti objednat DCC, to mě u luxusní verze mrzí. Jinak ve výbavě žádný problém nevidím.
15. 5. 2014 13:09
Re: docela palka
No fakturu ti posílat nebudu :-) Každopádně navigace je v ceně :-)

S komfortem máš pravdu, na mých 17 je profil 45 což je pro mě hrana českých cest, které jsou mnohdy za hranou.

OIII má na 18 profil 40 a jakkoliv to může být krásné, bude to nepraktické a nepohodlné.
Avatar - Emel
15. 5. 2014 13:24
Re: docela palka
Doufám, že nesrovnáváš cenu na Kiu po slevě s ceníkovou cenou Škodovky... v cenách po slevě se někam mírně přes 500.000 můžeš dostat i s RS.
15. 5. 2014 18:49
Re: docela palka
Jenze uz jen motoricky srovnavas auta skoro o tridu jinde, v pripade benzinu uz o dve.
13. 5. 2014 16:07
Re: docela palka
pan boh te ale nedotlaci ani k autu za petinovou cenu..... bez urazky, jako vzdy jsi mimo realitu >:D
13. 5. 2014 16:10
Re: docela palka
To jo, 3er má v ceně už i mlhovky...
Zkus třeba pochopit, že pro někoho, kdo stráví v autě stovky hodin třebas v práci je daleko lepší volbou špičkově vybavená oktávie než 3er bez ničeho. Tak to prostě je. To auto bude prostě top ve fleetu a ceníková cena tu nic moc neznamená.
Avatar - Emel
13. 5. 2014 16:22
Re: docela palka
V zadokolce, s halogenama, s manuálem, na plechových 16"?
13. 5. 2014 17:42
Re: docela palka
Jo za 31 tis. Eček začínáte BMW teprve konfigurovat. 320d v plný palbě počítejte cca 1.3 Mio (48 tis. Eček). A to můžete zapomenou na nezávislý topení. V Octě jsem nejel, ale báwo jsem si chtěl kupovat a bylo to opravdu velký zklamání...
13. 5. 2014 18:40
Re: docela palka
Zklamání v čem?
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
13. 5. 2014 21:31
Re: docela palka
Poviem ti to na priklade inych znaciek.

Mercedes A za 26-tisic eur posobi lacnejsie ako Auris za 17.
Polyuretanovy volant a parabolicke svetla su dnes naozaj vtip. Hviezda na kapote ten vtip len umocnuje.
14. 5. 2014 05:47
Re: docela palka
Děkuju za příklad, ale pořád špatně. Pro mě naprosto nesrovnatelný auta. Těch co odjíždí s prémiovým holátkem je naprostý minimum, je to prostě jiná liga a nezbývá než se s tím smířit.
Ptal jsem se na to velký zklamání macottyho. Nevím co ho zklamalo, má prostě prioritu někde jinde evidentně. Co to vypovídá o kvalitách BMW3? Zhola nic. Měřit auta pomocí výbavy za danou cenu napříč celým spektrem je holej nesmysl.
14. 5. 2014 08:13
Re: docela palka
vtip je v tom, že holý céčko nebo holá trojka je pořád nadprůměrně vybavený auto ;-) Nicméně taky nechápu proč by měl být z BMW zklamaný.
Avatar - Emel
14. 5. 2014 13:23
Re: docela palka
Nadprůměrně vzhledem k čemu? Za sebe musím říct, že bych třeba u BMW 3 čekal v základu litá kola a ne plecháče...
15. 5. 2014 07:56
Re: docela palka
třeba zrovna k tý Oktávce.
Avatar - Vranis
13. 5. 2014 18:46
Re: docela palka
No neviem co je plna palba pre teba ale moja 320 d mala cenikovu cenu vyse 56 tisic e a to nie ani ani zdaleka v plnej palbe, takze k svojmu odhadu pridaj este tak 20 tisic >:D
13. 5. 2014 20:14
Re: docela palka
Zcela bez urážky, Ty jsi asi nikdy nekupoval novou prémiovou třídu aut, viď?
Mně zcela jednoznačně u D3 vychází tato rovnice (ze zkušeností vlastních i známých):

Prémiová nižší střední se kupuje za 800.000 až milion
Prémiová střední se kupuje za 1,5 milionu korun (to je ta Tvoje 3er)
Prémiová vyšší střední se kupuje za 2 miliony

Do toho nepočítám pochopitelně lidi, kteří chtějí za každou cenu znak na autě a jezdí v naprosto nevybaveném autě a lidi, kteří si kupují speciality v daných třídách.
14. 5. 2014 07:06
Re: docela palka
Prodeje ale říkají, že mimo realitu jsi spíš ty. Zkus vybavit ty tvoje 320i, a4, s60 na úroveň L&K a pak povídej, kam by tě pán boh nedotlačil.
14. 5. 2014 11:20
Re: docela palka
Možná patří k těm, co si koupí holou prémii. :-)
14. 5. 2014 11:31
Re: docela palka
Topper?
Tak ten si jistě prémii nekoupí, ať už holou, nebo ve full spec, to su klidný, minimálně ještě hóóódně let :-)
15. 5. 2014 07:52
Re: docela palka
Toper praví, že prémie neexistuje. Nebo image neexistuje? Já už ani nevím, ten vizionář toho nažvaní, že se v tom jeden ztrácí.
Avatar - wikinko
14. 5. 2014 09:43
Re: docela palka
Preboha prestan sa tu uz strapnovat. Auta sa nekupuju tak, ze mas na nich rezervovanych 50tisic. Auta sa financuju. Pochopis ked raz zacnes pracovat a budes si kupovat svoje prve auto, alebo vyberat sluzobne.
13. 5. 2014 16:55
Re: docela palka
Ano, za 22k můžeš mít lift v Eleganci (což je dle mne vcelku solidní výbava) a s benzínovým motorem, proti kterému ta M6, auto o třídu výše, nemá co nabídnout. Přičemž za shodnou cenu si pouze koupíš M6 s nejslabším motorem a nejnižší výbavě.

Silnější motorizace nemá ani smysl moc komentovat - silnější dvoulitr v automatu - 27k (sprint za 10,5s :'-( ), s manuálem 29k a nejsilnější benzín v nabídce 33k. Proti tomu nesrovnatelně živější vrcholná OIII RS - od 25k. Nevím, tady nic ke srovnávání není ....

P508? Ano, zde jsou ceny dost dobré. A dle toho, že v oficiálním ceníku jsou až 25% slevy jde zřejmě o prodejní trhák ...

BMW 3? Nejnižší cena za nejobyčejnější 1.6-ku začíná tam, kde končí nejdražší ceníkové OIII.
13. 5. 2014 19:28
Re: docela palka
P508 je docela prodejni trhak, minuly rok sesty nejprodavanejsi model ve stredni tride v CR, coz na francouzske auto neni tak spatny vykon. A ta 25% sleva je zcela virtualni, je to cele o tom, ze je tam jakoby naprosto nesmyslne vysoka cenikova cena a k te je pak 190.000Kc sleva aby mel zakaznik radost kolik usetril. Ani s tou slevou neni P508 zdaleka nejlevnejsi stredni tridou v nabidce.
Kde jste byla na tech dynamickych cislech u Mazdy 6? Nejsilnejsi diesel v nabidce u Mazdy 6 ma 0-100 za 7.9s coz je lepsi nez jakykoliv diesel davany do Octavie vcetne RS verze. Jinak ano, Mazda 6 je opravdu velmi drahe auto, o tom neni sporu.
Avatar - Emel
13. 5. 2014 20:36
Re: docela palka
Co se Mazdy týče, pak v naftě žádný problém není, jen si ho Mazda nechá zaplatit... ještě víc než to vypadá podle ceníku, protože 2.0G jsou skladovky se slušnýma cenama, na naftu takové slevy nejsou. Problém je benzín, o kterém tesnav celou dobu píše.
13. 5. 2014 23:34
Re: docela palka
Jenze ja psal o benzinech. Vrcholna M6 je co do jizdnich vykonu sice o neco lepsi, nez naprosto tuctova 1.4TSi, ale uz na nijak extremni (a zamerne pridusenou) 1.8-mu TSi nema. Tedy co do svezeni. U ceny ji ujizdi o nekolik set tisic.

V dieselu je souboj vyrovnany - v manualu vede Mazda, v automatu OIII. Jenze cenove je to opet rozdil velmi znacny.
14. 5. 2014 09:53
Re: docela palka
S tim vedenim v automatu bych si nebyl az tak jisty. Mazda dodala novou generaci automatu, ktera je o dost lepsi nez stavajici staricke Aisiny co montuji treba Frantici a DSG je naopak s kazdou dalsi generaci horsi a horsi kvuli silene snaze o co nejnizsi teoretickou spotrebu. Ted jsem jezdil s aktualnim modelem Passatu 103kW DSG a to DSGcko uz je v aktualnim nastaveni extremne dementni prevodovka. Motor podtaci nekam ke 1400otackam, coz samozrejme tento vubec nezvlada, hrozna hlucnost, mizerna dynamika, hlavne ze v nejakem umelem testu je ted o 0.2litru mensi spotreba. Na rozjezdech uz je to snad pomalejsi nez ty stare Aisiny, protoze nez se motor vzpamatuje z tech 1400 otacek do kterych ho prevodovka, tak uz jsou ostatni doma a maji vylozeny naklad. :no:
Avatar - Ham.
14. 5. 2014 11:17
Re: docela palka
1400 ot. pro 2.0 TDI 103kW není žádné podtáčení, motor tam má už nějakých 280 Nm a v 1750 už má vrchol 320 Nm. Takže v tomto pásmu pracuje zcela bez problémů. A pokud někdo chce jezdit při vyšších otáčkách, tak není nic jednoduššího než dát páku voliče automatu do polohy S a automat řadí při otáčkách o cca 400 ot. vyšších. A nevím o jaké mizerné dynamice točíš, když přimáčkneš plyn tak dsg okamžitě podřadí, klidně o víc stupňů dolů a motor vytočí až na max. Nakonec není asi náhoda, že dsg má stejné časy zrychlení jako manuál, někdy o desetinku lepší, někdy o desetinku horší (na rozdíl od HDM, kde třeba automat v M6 ubírá 0,6s až 0,8s proti manuálu), takže s tím vykládáním nákladu je to pěkná bajka.
15. 5. 2014 07:52
Re: docela palka
Vazne? A proc se tedy z motoroveho prostoru ozyvaji tak srdceryvne zvuky? >:D To co vyluzuje ten dvoulitr, kdyz ho ridic nuti do zrychleni z techle otacek jsou fakt dost hrozne tony.
DSG okamzite podradi pokud se rozhodne okamzite podradit, ale dost casto se rozmysli "mam-nemam" a pak radi s prodlevou danou ne pomalym prerazovanim, ale pomalym premyslenim. U nula sto to samozrejme nevadi, to se testuje s plynem na podlaze, tam prevodovka hned pochopi co ma delat, ale v urcitych rezimech se ceka i dve vteriny nez se prevodovka rozhodla ze teda jo, pujde do toho a podradit podradi. Opet to prikladam zelenemu silenstvi (rekl bych, ze starsi verze timto tak netrpely), ktere se snazi nepodrazovat dokud to neni uplne nezbytne nutne.
Avatar - Ham.
15. 5. 2014 08:50
Re: docela palka
Nevím s jakým šuntem jsi jezdil, já jsem u 103kW varianty ani u nové 110kW varianty TDI při 1400 ot nezaznamenal nejmenší problém, na 2,3,4 je schopný z těchto otáček normálně zrychlovat, na 5,6 samozřejmě jen vlažně, ale od toho je na podlaze řadící páka nebo u dsg pokyn plynem, prošlápnu, převodovka podřadí a jedu. Nicméně ale i na 5,6 ve 1400 ot. motor žádné srdceryvné zvuky nevyluzuje i když mu u manuálu dáš plyn do tepichu a nepodřadíš mu, prostě jen pomalu zrychluje, u dsg samozřejmě okamžitě podřadí. A s manuálem jde také ověřit, že motor začne projevovat nelibost duněním u zahřátého motoru, teprve když třeba při zařazené pětce dáš plný kotel, a otáčky jsou někde kolem 1200 ot. min. nebo níž, tam pak můžeš mluvit o srdceryvných zvucích.
Znovu opakuji, kdo se chce vyhnout otáčkám kolem 1400, tak existuje režim S, který se od režimu D liší v jedině věci, dolů podřazuje i nahoru odřazuje při otáčkách vyšších cca o 400 ot/min takže stačí jedno ťuknutí do voliče a je úplně zbytečné se o tom bavit. Moje zkušenost je, že normální městská a příměstská jízda se u těchto motorů odehrává bez problémů a ve svižném tempu někde mezi 1400 a 2000 ot. min. Výš není absolutně potřeba chodit (a režim S je tak celkem na nic a jen by zvyšoval spotřebu). Teprve rychlá jízda na okresce nebo švihání po dálnici vyžaduje 2500 ot. nebo více.
15. 5. 2014 08:23
Re: docela palka
Nevím, jak je na tom 2.0 TDi 103 kW s common-railem, ale v práci máme scouta ještě s PD (v manuálu) a tam se na 1400 jezdit moc nedá. Přišlápnout plyn v těchto otáčkách je velice nepříjemné, auto se začne třást a dunět, osobně ho neposílám pod 1800. Jinak jízda je s ním příjemná, pouze ve městě nevím, na který kvalt jezdit. Při 50 točí na 3 nějakých 2100, což mi přijde zbytečně moc, na 4 otáčky spadnou právě někam k 1400.
Avatar - Ham.
15. 5. 2014 08:53
Re: docela palka
PD ano, Passat 96 kW duněl klidně i ve 2000 ot když se mu naložilo na vyšší převodový stupeň. Ale tady jsme v článku pod OIII a současná generace jak píši nahoře duní někde na 1200 ot při prošlápnutí u manuálu na 5 na 6 stupeň při vyšších otáčkách už ne. A s dsg nemá šanci dunět vůbec protože ta ho na 1200 nepustí, na prošlápnutí reaguje podřazením a klidnou jízdu na 1400 ot zvládá bez jakékoliv nelibosti.
Avatar - Emel
15. 5. 2014 09:03
Re: docela palka
Přesně tak :yes:
15. 5. 2014 13:14
Re: docela palka
Jo, nehádám se, zkušenosti s CR dvoulitrem zatím nemám (jak starším, tak se současným 110 kW), je-li to ale tak, jak popisuješ, CR znamená oproti PD docela výrazný uživatelský skok.
Avatar - Emel
15. 5. 2014 13:25
Re: docela palka
Tak kultura chodu je obecně hlavní devizou CommonRailů... můžu podepsat, že s 2.0TDI se jezdí tak, jak píše Ham.
14. 5. 2014 12:04
Re: docela palka
Jistý, nejistý ... já jen vycházím z oficiálních podkladů. OIII - rozdíl M vs. A je 0,1s. U Mazdy 0,6-0,7s, obojí v neprospěch automatu.
13. 5. 2014 23:21
Re: docela palka
Nevím čoveče. Já tu mám jednu zákaznici, která měla Octavii II LK, fakt moc pěknou, ale skončil ji leasing a tak musela koupit nové auto, koupila místo Octavie III Mazdu 6 combi a teda zase moc neskákala nadšením, že teda od auta roku očekávala víc. Má to teda v nějaké dieselu 2,2 a tvrdila, že ji teda přijde línější, než ten TDI co měla v octě, tuším, že to byl 2,0 TDI. No a když jsem ji to na jaře přezouval, tak mě teda ten podvozek moc nenadchnul, po mírné jedné zimě docela pekelně orezlý ramena.....
14. 5. 2014 09:06
Re: docela palka
Tak mírná zima je pro auto i pro silnice horší než tuhá.
14. 5. 2014 11:32
Re: docela palka
Záleží, kde jezdila. Tuhle zimu se nemohlo moc solit. Mírná zima jinak dělá autu dobře.
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2014 16:48
Na hraně
Právě vrcholné generace ukazují na některé nedostatky, které by se jinak daly tolerovat. Jistě, auto bude bez potíží fungovat i tak, ale tady už si Octavia hraje na něco, kde nejde podobné věci nevidět.

Předně absence dekorativní lišty, které je pouze ve dveřích. Kvalitu dřevěného dekoru či napodobeniny si z fotek netroufám odhadovat, ale to, že na přístrojovce není snad ani mm2 tohoto dekoru, působí velmi nesourodě. Vadí mi to i v normálních verzích, zde dvojnásob.

Nesourodost materiálů na středovém panelu. Naprostá materiálová roztříštěnost. Oblast kolem řadičky, kolem ovládání klimy naprosto laciný plast, naopak kolem klimy lesklý plast, ...

Jednoduché řešení ofuku bočních skel, když O2 měla vyvedenou ventilaci až k zrcátkům. Absence přihrádky na vrchu palubní desky, nesmyslně nízko umístěná navi. Výplně dveří z pouhého plastu...

Tohle vše zabolí u auta, které má "vyšší" cíle, dvojnásob. Tím spíš, pokud s 2.0 TDI nebude ani v LaK vzadu víceprvek. Zkrátka mi přijde, že i LaK poněkud ubral ze svého tempa a jde jen o další řadovou výbavu.

Z druhé strany, kola vypadají velmi vkusně, nejsem si jistý, jestli je to nový design. V zásadě ale říkám proč ne, své zákazníky si myslím, především na západ od nás, najde snadno. Pro sociální případy Švýcarů to bude jako dělané.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
13. 5. 2014 16:59
Re: Na hraně
Co jsou to ty vrcholné generace? Pokud myslíš vrcholné stupně výbavy... LK jsem zatím neviděl, ale RS mi smysl dává, poměr výkon + prostor + výbava / cena fakticky nemá konkurenci. Jo, možná se za to platí nějaká daň v komfortu nebo materiálech.
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2014 19:01
Re: Na hraně
ano, vrcholné stupně výbavy.

Netvrdím nikde, že nedávají smysl. Jen že detaily, které vyplývají z šetření, na takovémto voze zamrzí dvojásob. Nic víc.
13. 5. 2014 19:32
Re: Na hraně
Zaplatpanbuh za "nesmyslne nizko umistenou navi u Skodovek, ted jsem mel moznost otestovat zbrusu novou 308cku co ma tu navi nahore v palubce bez jakekoliv clony, bohuzel zrovna svitilo dost ostre slunicko a vysledek? Na tom "skvele umistenem displayi" nebylo videt ani prd, protoze se na slunicku lesknul jak psi koule. Co mne pak odrovnalo nejvic, ze nic nebylo videt ani na pristrojovem stitu, coz je z bezpecnostniho hlediska docela masakr a nezazil jsem to v zadnem jinem aute. Neco takoveho bych ani nepovolil k provozu na pozemnich komunikacich, to uz je daleko za hranici bezpecnosti. Takze je jenom dobre, ze se Skodovka drzi osvedcenych reseni.
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2014 20:48
Re: Na hraně
Pokud mají nekvalitní antireflex, špatné odstínění nebo nemá navi noční režim, není to chybou umístění. Navi má být nejlépe v zorném poli. Říct, že display je mizerný a tak je lepší když ani není vidět 8-s 8-s ?
14. 5. 2014 09:56
Re: Na hraně
Kdyz ono to neni az tak o kvalite displaye nebo o antireflexu, LCD displaye jsou proste obecne na slunicku spatne citelne, samozrejme pokud jsou navic leskle jak je dneska zvykem tak to situaci jenom zhorsuje. On i ten mobil, ktery ma mnohem kvalitnejsi display nez co se montuje do aut je na slunicku blbe citelny. Resenim v aute je bud display dukladne zaclonit jako to dela treba BMW ci delal Mercedes, ale to ma samozrejme designove dopady v interieru a nebo ho dat nize kam uz slunicko nesviti.
Bohuzel masivni zavadeni displayu do aut ma krome benefitu i souvisejici nevyhody.
14. 5. 2014 05:42
Re: Na hraně
Vzhledem k tomu, že jsem P308 jezdil za slunečnýho dne a nic podobnýho nezpozoroval, opět jen dalších z tvých neuvěřitelných story.
Umístění navi OIII je bohužel podstatně horší a neodstraní ho ani FL.
13. 5. 2014 20:46
Skoda vs. 3er
Panove, nechci Vam kecat do vasnive diskuse, pochopitelne pan "nechapem, preco skoda, a preco, a preco?!" je s tim srovnanim dost mimo, jelikoz porovnava octavky v plne palbe s nemeckou premii ve vybave blizko zakladu.
Na druhou stranu lide kupujici z vlastnich penez, octavku ve vybave LK, bude minimum, coz znaci minimalne to, ze si clovek rozmysli, jestli da cennikovych skoro mega za Octavku... (Abychom nemuseli hned k premiovym prikladum, ono v plny jsou mainstreamy i jinych znacek o tridu vys za podobnou cenu, treba takova ta Mazda 6, ale chapu, cenu tvori trh, a tady lidi jsou ochotni davat tolik za octavku...) Ale kdyz chci bejt hodne prisnej, tak cennikove pod mega je IS250, a to kdykoli kterejkoli dealer by hodil za mnou IS ve vybave executive do 900 tacu.... to vubec neni spatnej kauf, pochopitelne je to benzin, a zere to vic...
A co se nemecke premie tyce, osobne si nemyslim, ze obycejny clovek ktery primarne potrebuje auto, a neni mu 20-30, tak musi za kazdou cenu mit vsechny pro nej zbytecnosti v aute. Jestli vychazim z rodiny, muj 50 letej tata chce jen radio, kuzi , vyhrivani sedadel, a jestli mu sedacka bude lizat koule, nebo v interieru bude svitit cela matejska, kdykoli si chce kamkoli zaparkovat, to taky nutne nevyhledava, jelikoz parkovat umi... Ale to je jen jeden priklad, kazdopadne prave 3er, je zrovna kategorie, kde i u nemcu se najdou silene nevybaveny exemplare, protoze si to kupuji lidi, co jim to staci...
Ale abychom se pochopili, porovnavat octavku LK s 3er, je pochopitelne blbost, uz jenom i proto, ze BMW bude BMW i v tom zakladu...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2014 20:55
Re: Skoda vs. 3er
1) nemyslím si, že LaK nebudou brát především fyzické osoby nepodnikající, ba právě naopak. Podle mého se budou LaK velmi dobře prodávat v Anglii, Švýcarsku, Rakousku, Německu právě pro osobní potřebu.

2) nemyslím si, že 900 tis. bude typická LaK, právě naopak LaK podle mého bude běžně mezi 650 až 700...

3) s premií souhlas, porovnávat LaK s 3kou bez výbavy je nesmyslné, byť možné.
14. 5. 2014 12:13
Re: Skoda vs. 3er
V podstate v tomhle kontextu jak s prvnim, tak druhym vyrokem musim souhlasit, v pripade prodeju Oktavky LaK jsem spis myslel striktne cesky trh. Pochopitelne vEU vice na zapad uz je situace uplne jina.
V pripade cennikove ceny 700 s 10%ni slevou, by s ohledem na vybavu, uz to nemusi byt spatnej kauf... ale treba vazne mam jen predsudky, ale nevidim duvod proc bych si mel sahnout po octavce misto Mazdy 6 v podobne cenove... A to abych se vyjadril jednoynacneji, vubec nepochybuji o jistych kvalitach octavky, ale z duvodu sterility, uplne "zvolkswagenovatelyho" designu a dalsich okolnosti, bych nedokazal citit jakykoli, byt kratkodoby pocit nadseni z vlastnictvi toho auta.
Avatar - Ji/Ri
13. 5. 2014 20:53
Smysl
...jak již bylo, myslím v sobotu :-) to bylo, řádně a do detailu prodiskutováno, že určité modely dávají význam pouze v určitých konfiguracích.... stejně jako rubnout 5er s kamínky na pelety místo motoru, tak je stejný rouh položit na prkno bezmála jeden milion korun českých. Jinými slovy - je to úlet jako kráva. Nicméně, je moc fajn, že i tahle možnost tady je...... někomu může přijít za čarou VW Golf GTI Performance za jeden míč.... a ono to srdíčko to najde, našlo a je to krásný pocit znát někoho, kdo do krve vstřikuje benzín..... Pokud bych chtěl kompakt s vyšší užitnou hodnotou, auto mi mělo stájit deset let a jsem náročnější, tak bych asi tuhle volbu udělal. Kupodivu. Jen nevím ještě, jak dlouhá cesta by byla od usednutí číslo jedna, do vytáhnutí šrajtofľe >:D
Je fajn si vybrat.... !
Rozbalit vlákno
16
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2014 20:59
Re: Smysl
ale jedna věc je ceníková cena, druhá věc je reálné pořízení. Je jasné, že na Octavii za 350 dostaneš místo slevy možná koberečky s povinnou výbavou a ještě budeš dealerovi děkovat. Ale když nasekáš do objednávky OIII za mega, tak ti možná rovnou přihodí Cígo grátis >:-[] ;-)
Avatar - Ji/Ri
13. 5. 2014 21:05
Re: Smysl
...bych možná raději ty koberečky >:D .... ale ano, tak nějak to funguje :-)
Avatar - Ji/Ri
13. 5. 2014 21:53
Re: Smysl
:yes: ;-) .... poznal, viď?
14. 5. 2014 05:48
Re: Smysl
Smysl koupit i zdánlivej nesmysl, může bejt smyslným kořením života ;-)
14. 5. 2014 07:31
Re: Smysl
To byla sobota?
Tak proto když jsem šel druhej den do práce, nikdo tam nebyl >:D
14. 5. 2014 11:46
Re: Smysl
Doufám, že jsi všechny ty flákače vyházel. Kdo to kdy viděl, nechodit v neděli do práce. >:D ;-)
Avatar - Emel
14. 5. 2014 13:31
Re: Smysl
Souhlasím!

PS: GTI Perf není za mega, ne?
14. 5. 2014 13:57
Re: Smysl
S manuálem byl myslím za 640, než GTI zdražil. K tomu musíš připočíst nějakou výbavu a ceny na Slovensku nejsou stejné.
Avatar - Emel
14. 5. 2014 14:02
Re: Smysl
Zase dostaneš nějakou slevu. Tak či tak, 650 a 1000 je sakra rozdíl... možný to je, jen jsem překvapený.
14. 5. 2014 14:07
Re: Smysl
Na milion se půjde dostat, minimálně v Německu (v českém ceníku je myslím omezená nabídka příplatků). Sleva je individuální. Rozumná konfigurace by se mohla vejít do 800 ceníkových (xenony, navigace, DCC, alcantara, celkem rychle to naskáče).
Avatar - Emel
14. 5. 2014 14:21
Re: Smysl
Mluvíme o jednom konkrétním autě ;-)
14. 5. 2014 14:56
Re: Smysl
Předpokládal jsem, ale nevím, kolik dotyčný za své GTI dal.
13. 5. 2014 21:11
LK INDEX
Už jen usednutí do "běžné" octavie bere jezdci znalému světa aut dech - ergonomie, materiály, slícování a styl, to vše bez ztráty jediného šroubováku. Jako jezdci se srdcem a duší jistě oceníme v kabině octavie především střídmý luxus, neokázalost, současně soustředění na praktický detail a na svou třídu vynikající materiály, v kostce jde o to, že auto má ty správné šoférské akcenty - nic nerozptyluje, vše je podřízeno svému účelu, přitom střiženo elegantně, nadčasově.

Karoserii netřeba popisovat, je to jednoznačné designové eso své kategorie.

Takže nám na závěr zůstává tradičně cena. Nehořekujme však marně a ploše, podívejme se na věc prizmatem hamburgerového indexu. Však to znáš, na jeden big-mac vyděláváš ix minut či vteřin... no tak si (sám pro sebe, proboha, nikoliv na diskusi) odpověz na jednoduchou otázečku - za jak dlouho vyděláš na jednoho Laurina s Klementem. No a o tom to v garážovém životě je. Jenom o tom...

BRAVO ŠKODA :yes: :-!
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Ji/Ri
13. 5. 2014 21:26
Re: LK INDEX
Laurin a Klement zní dobře.... ale jako alfasamec bych raději verzi E a M .... Elča a Melča :-)
Avatar - Doval
13. 5. 2014 21:29
Re: LK INDEX
Aky to paradox - ked som otvoril diskusiu, tak tvoj prispevok tu este nebol a zacal som pisat svoj. Na nas dvoch je presne vidiet, ake rozne priority maju ludia. Tebe ide o dizajn, o pozlatko, o nejaky pocit vnimanej kvality a o to, ci mas dost penazi kupit si X nasobne predrazenu dizajnovu vec. Inym ide zase o skutocne vnimanu kvalitu a realne jazdne vlastnosti vo vztahu k cene. Nuz, sto ludi, sto chuti.

Suhlasim s tym, ze dizajn o. III combi je perfektny - linie zadku su vyborne a tie hrany na cumaku.... :yes: ak by mi niekto ponukol toto auto s tymto dizajnom, v strednej vybave s lepsim podvozkom a kulturnym motorom za cenu 18-19 000 eur, tak ho beriem.
13. 5. 2014 22:25
Re: LK INDEX
Nikde nepíši o co mi jde :-| Uznávám ovšem, že design vnímám stejně silně, jako třeba jízdní vlastnosti či motorizaci. Jinak to ostatně ani nelze. A co se týká toho "předražení", no asi jsi nečetl tu poslední větu. Jde jen a než o to, jestli na to máš. Neexistuje předražená či nedodražená cena, existuje jen - cena. Auto se totiž nekupuje podle toho kolik stojí, ale podle toho, jaké chceš... Tipnu si ovšem, že tuhle větu považuješ za nesmysl... ;-)
Avatar - Doval
14. 5. 2014 00:02
Re: LK INDEX
Nepovazujem ju za nezmysel - skor by som ju poopravil, ze ludia v nasich krajinach nekupuju octaviu podla nejakych triezvych porovnavani, jednoducho bez skusania inych aut si rovno kupia octaviu. Casto si ani nezajazdia s konkretnou motorizaciou a po kupe vobec netusia, co ine by im vedeli konkurencne modely ponukut (alebo niekedy aj neponuknut). Jednoducho, idu do Octavie, lebo ine si nevyskusali a poznaju len tuto jednu volbu. Samozrejme manazeri v Skode to vyuzivaju a vedia, ze ked nasadia vyssiu cenu, tak ludia im to kupia, lebo sa boja ist do niecoho ineho
Avatar - Ham.
14. 5. 2014 00:59
Re: LK INDEX
Lidé ve všech zemích, kde mají nějakou domácí značku nebo značky preferují tyto domácí značky a kupují je více než ostatní. Není to o nějaké neinformovanosti nebo dokonce neochotě něco testovat jak se snažíš vylíčit, ale o prosté hrdosti na domácí značku. Podívej se do Japonska, do Koree, do Německa, do Francie nebo do Itálie a všude najdeš na čele prodejních žebříčků domácí značky. A podívej se do tamních ceníků a zjistíš, že domácí značky jsou doma vždy dražší v porovnání se srovnatelnou konkurencí. Takže ČR je normální země, s normálním trhem podobným jiným zemím s vlastní automobilovou značkou.
14. 5. 2014 09:18
Re: LK INDEX
Hezky napsané. Dovolím si jen nesouhlasit s tím, že to není neinformovanost. Tam si myslím, že velká část je. Spousta lidí si koupí domácí značku protože si myslí, že... Důvodů je mnoho - servis, náhradní díly, udržitelná "hodnota"... Je otázka, nakolik je to relevantní, takže jsou vlastně neinformovaní. Ale jinak je to přesné a GTI je zářný příklad. A určitě to není špatně.
Avatar - Doval
14. 5. 2014 23:09
Re: LK INDEX
Ja mam opacnu skusenost, napriklad pred tromi tyzdnami som sedel s jednou znamou v Octavii v strednej vybave za 19000 eur, bola tam manualna klima, ale ovladace boli tak nalestene a pekne nadizajnovane, ze to "vodicku" oklamalo a povedala "Ma to automaticku klimu, ale neda sa na nej nastavit teplota".

A toto sa opakuje dokola, ludia v mojom okoli si kupuju 20 tisicove octavie a ani netusia, aku tam maju vybavu a nerozumeju tomu, nevedia nic o technike, jednoducho idu slepo po octavii
Avatar - Barrichello
15. 5. 2014 09:43
Re: LK INDEX
Prostě sen národa a hit. Všichni maj oktáku, je to naše a každej to chváílí jak to jezdí za 6 litrů, tak jdou do toho. Spousta lidí vlastně enmá ponětí co anbízí konkurence a ani po tom nijak nepátrá.
Avatar - Ji/Ri
13. 5. 2014 21:56
Re: LK INDEX
...ano, kdo chce kvalitu, jde dnes ke Škodě. Kdo chce záruku delší než žije Carreta obrovská a z volantu je po 50ti tisících drát, tak jde ke konkurenci.
Avatar - wikinko
14. 5. 2014 09:49
Re: LK INDEX
Sedel si vobec v zakladnej verzii O3? Ty strateny srubovak
14. 5. 2014 15:13
Re: LK INDEX
No to si piš, wikinko, a právě proto píši - klasa.
Avatar - dolfi
13. 5. 2014 21:15
Nuda z Mladé Boleslavi
;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Doval
13. 5. 2014 21:23
Vibracie v interieri
Vsetci riesite pomer vybava verzus cena, ale viezli ste sa niekto s tym dvojlitrom? Ja som soferoval najvyssiu verziu Octavie Combi s dvojlitrom, cca hodinu po meste a chvilu na dialnici. Poviem vam, ze kvalita jazdy vobec nebola adekvatna cene auta. To auto stalo tesne pod 30 000 eur, ale vibrovalo ako 20 rocny ojazdeny mercedes. Pod dlanami sa mi triasol cely volant, vibracie radiacej paky bolo takmer vidiet volnymi ocami a ked to na krizovatke zhaslo motor, tak som citil mravcenie v zadku. Za jazdy to vydavalo neprijemne hlboke dunenie. Soferoval som uz vela naftakov, ale ziadny z nich takto neprijemne nedunel. Po pol hodine ma bolela hlava a aj majitel auta hovori, ze ho po hodine zakazdym boli hlava a je rad, ked pride na krizovatku a motor sa na chvilu vypne. Vtedy nastane bozsky klud a pride ulava. Ale so zoslapnutim spojky sa to cele opat zacne.

Potom som nastartoval staru OII 1.9 TDI a uplna lahoda. Nic sa neroztriaslo, volant ostal v klude. Auto sa triaslo iba trochu - ako kazdy studeny naftak po starte, ale nie nejako vyrazne. Pocas jazdy tiez dunel, ale inak, nie neprijemne.

Takze ak niekto nasilu chce toto auto (ktore sa mi inak svojim dizajnom a priestorom velmi paci), tak radsej vo verzii 1.8 TSI, pri ktorej snad tieto prejavy nebudu. A ako bonus bude mat lepsiu zadnu napravu.

Teraz budem trochu teoretizovat, ale mam obavu, ze kombinacia TDI+DSG bude uplne peklo, lebo prevodovka bude podtacat motor.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Emel
13. 5. 2014 21:33
Re: Vibracie v interieri
Jezdím běžně s 2.0TDI 110kW v liftbacku, vezl jsem se i s 2.0TDI RS Kombi... a jak to tak čtu, začal bych vyndáním mravenců ze zadku ;-)
13. 5. 2014 21:44
Re: Vibracie v interieri
Jezdil jsem jak 2.0 TDI DSG LB a OIIIC 2.0 TDI 6.st. manuál a žádné vibrace tam nebyli. :-!
13. 5. 2014 21:54
Re: Vibracie v interieri
Já taky a taky žádný vibrace Možná bude chyba v tom konkrétním kuse, anebo možná přímo v mezikuse >:-[]
Avatar - Ja Prvni 123
13. 5. 2014 22:53
Re: Vibracie v interieri
já jezdím Passat s 2.0 diesel.. a třepe se to jak skotná fena.
13. 5. 2014 21:57
Re: Vibracie v interieri
A uvidime, ako jej to bude triast, ked bude mat 5 rokov a bude vyslahana?
Avatar - 4hill
13. 5. 2014 23:08
Re: Vibracie v interieri
Přijd nám o tom za pět let něco říct..kecko. >:-[]
14. 5. 2014 18:00
Re: Vibracie v interieri
...a potom si sa zobudil s rukou v serbli....
1.9 TDI PD a 2.0 TDI PD patria medzi dizlove tragedie, hlucne, trasuce, s vybusnym charakterom a ty ides motat, ze 2.0TDI commonrail je horsi....
So 150k TDI v novej OIII som nemal problem, prekvapil ma tichostou a rychlym startom po zdochnuti a ovela lepsimi reakciami, nez stara PD verzia.
Avatar - Doval
14. 5. 2014 23:01
Re: Vibracie v interieri
Zrejme si si nepozorne precital moj text - nehovorim, ze starsi motor je celkovo lepsi, iba hovorim, ze z tychto dvoch konkretnych skusanych motorov sa ten starsi menej trasie. Konkretne, ze novsi motor sposobuje silne vibracie vo volante.
Reci o serbli si nechaj pre seba, internetova diskusia je o zdielani nazorov a nie o tom, aby sa tu ludia navzajom odbavovali
19. 5. 2014 01:16
Re: Vibracie v interieri
S volantom je to presne naopak, trasie stara PD verzia, nie nova CR.
13. 5. 2014 22:50
Za ty peníze rači RS TSI
+ lepší motor
+ hezčí design
+ cena
- asi výbava
Ale ta je u RS plně dostačující :yes:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Ja Prvni 123
13. 5. 2014 22:59
Re: Za ty peníze rači RS TSI
jo, v zásadě souhlasím:
kdyby RS TSI mělo lepší motor, hezčí design a lepší cenu - tak by to asi šlo.
;-)
14. 5. 2014 05:52
Re: Za ty peníze rači RS TSI
Design je subjektivní, zbytek co jsi napsal je k nesouhlasu. 2,0TSI schází jediný, výraznější výkonová špička, jinak je ten motor velmi dobrej. Cena? Ta je nastavená řekl bych na poměry ŠA velmi kulturně.
Avatar - Ja Prvni 123
14. 5. 2014 17:02
Re: Za ty peníze rači RS TSI
tady se ale mluví o 1.8 TSI.. ne?
Avatar - Emel
14. 5. 2014 20:44
Re: Za ty peníze rači RS TSI
Ne... a je to o to pikantnější, že o RS TSI jsi psal ty ;-)
Avatar - Emel
14. 5. 2014 13:15
Re: Za ty peníze rači RS TSI
RS TSI lepší motor? No promiň, ale motor je na tom autě to nejlepší...
Avatar - Ja Prvni 123
14. 5. 2014 17:03
Re: Za ty peníze rači RS TSI
Jo?
A kolik toho víme o životnosti... po tom průšvihu s TSI.
O servisních nákladech nemluvě.
Motor - to není jen měrný výkon.
;-)
Avatar - Ham.
14. 5. 2014 19:11
Re: Za ty peníze rači RS TSI
2.0 TSI jezdí už skoro deset let a žádné velké závady se nevyskytly, pokud o nějakých víš tak nás pouč. Problém s rozvody nemá, protože má vyvažovací hřídele (v obou generacích 113 i 888) takže torzní kmity a následné vytahání řetězu tam není problém. S 2.0 TFSI v provedení EA113 155kW jsem jezdil 3 roky a najel 150tkm bez nejmenších problémů, pohodový motor.
14. 5. 2014 19:35
Re: Za ty peníze rači RS TSI
EA888 má tři generace. ;-) A 1,8 je také 888 a problémy měla. Nikdy jsem ale nezkoumal, jaké varianty dělají a jestli se neomezují na některou z nich. Ani jestli se netýkají jen jedné generace.

Jinak tvůj 155 kW by měl být druhou generací 888. 113 se dělaly v mnoha výkonech, ale 155, pokud vím, ne.
Avatar - Ham.
14. 5. 2014 19:50
Re: Za ty peníze rači RS TSI
V generacích se nevyznám, myslel jsem, že stará byla 113 a nová 888. Měl jsem 155kW v A4 2009-2011.
Jaké problémy měla 2.0 TSI?
Avatar - twistedTSD
14. 5. 2014 22:08
Re: Za ty peníze rači RS TSI
Jak jde o koncern, nemají tvé příspěvky hlavu ani patu (čest výjimkám)...
14. 5. 2014 11:36
Mě vždy překvapí,
kolik lidí si škodovku koupí. Přitom na trhu je dostatek aut daleko technologicky vyspělejších, líbivějších, hospodárnějších a přitom výrazně levnějších a s delší zárukou. Možná to je nějak tím, že si lidi na škodovku za ta dlouhá léta, co se vždy jen přidá deštník nebo škrabka, prostě zvykli. Např. model oktávie 15 let starý a ten nejmodernější z dálky v podstatě nelze ani od sebe rozeznat - tu přidají chromovanou lištu, pak ji odstraní, promáčknou zadek, zvětší světlomety, pak je zase zmenší - A JE TO!. Zvyk je prostě železná košile a nač riskovat koupi jiného auta z automobilky, která neplatí např. www.auto.cz tak dobře, jako škodovka
Rozbalit vlákno
4
14. 5. 2014 12:39
Re: Mě vždy překvapí,
Asi to bude tím, že spousta lidí na výše uvedené parametry tolik nekouká a oceňuje zase nějaké jiné. Ano, spousta z nich bude prostě jen „zvyklých“, že se auto nějak chová, že určité věci najde tam a tam apod. A třeba vzhled? Když se nám na parkovišti u firmy objevila první OIII, shodou okolností stála vedle velmi zachovalé OI. A pro mne je třeba fakt, že na těchto možná nudných a nenápadných autech není tak vidět stáří a doba vzniku, pozitivní, přičemž mezi jednotlivými modely je jednoznačně vidět souvislost a návaznost v hlavních liniích.

A o ceně nemá smysl diskutovat. Auta této kategorii jsou pro stále více lidí spotřebním zbožím, které kupují přístupem chci/nechci, libí/nelíbí a neřeší cenový rozdíl v řádu pár desítek tisíc.
14. 5. 2014 20:15
Re: Mě vždy překvapí,
Kdyby to bylo jen pár desítek tisíc, tak vem to čert. Ale to jsou stovky tisíc! takový i30 je daleko technicky vyspělejší, s lepší elektronikou, motory a přitom i o více stovek tisíc levnější.
A k tomu, že zachovalá OI vypadá jako OIII? No, je mezi nimi zaokrouhleně na desítky let věkový rozdíl 20 let. Vývoj prostě ustrnul. já si škodovku nekoupím, je mi prostě líto peněz za takové auto.
Avatar - twistedTSD
14. 5. 2014 22:15
Re: Mě vždy překvapí,
Mohl bys mi, prosím, nějak osvětlit technickou vyspělost i30, lepší elektroniku a motory?

(Pevně doufám v hlubší argumentaci než torzka a problémy starých TSI)
15. 5. 2014 18:58
Re: Mě vždy překvapí,
O vice stovek tisic levnejsi? Muzes uvest nejaky priklad?

Motory? Ono se do i30 da koupit neco, co by bylo aspon trosku srovnatelne s prumernym motorem pro OIII - tzn. s 1.4TSi nebo slabsim naftovym dvoulitrem?

A vyvoj neustrnul, jen si zamerne drzi urcite nosne linie. Takze mozna za 10 let bude OIII vypadat stale stejne nudne a nenapadne, zato korejske tvary presne urci a upozorni na dobu vzniku, protoze dalsi generace se bude vyrazne lisit od predchozi.
14. 5. 2014 18:09
Cena je svojim sposobom
luxusna, ked zoberieme do uvahy, kolko stala v roku 2008-2009 OII lift s vybavou L&K 2.0TDI man.6st.. Onehda sa vyzadovalo cca 985tis.Sk (32 690Eur; 833tis.Kc)
Teraz s cenou okolo 150kKc nizsou mame ovela modernejsi stroj, s vacsim mnozstvom vybavy.
A to sa oplati! :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
15. 5. 2014 09:46
Re: Cena je svojim sposobom
Tomu se říká evoluce. U všech značek dostaneš za méně penez vyspělejší stroj, než před 10-15ti lety. A čím předraženější ten vehikl byl, tím větší prostor pro nižší cenu v současnosti. Jednoduché počty >:D
Avatar - dolfi
14. 5. 2014 19:11
STÁLE STEJNÉ HARABURDY
>:D
Rozbalit vlákno
0