Tohle auto není pro mladé nevyskákané zobáky. Tak úplně bych ovšem zase nesouhlasil s (výhradním) důchodem, spíše bych zde použil slogan - pokud máte rádi svojí rodinu, je pro vás volvo jednou z jistých voleb.
Samotné auto je stále skvostné. Silný, dominantní až bizonní postoj jistě přitáhne nejedno voko silničního "bladerunnera". V modernizované verzi je pouze nutno se trochu přemluvit na nový přístrojový panel. Rozpaky však mizí po pěti kilometrech.
Ovšem ta barva... tak to je rána. Naštěstí jsou ještě jiné a krásné barvy... A v těch to "krosce" neskutečně stále sluší.
Já třeba jsem mladej nevyskákanej zobák a po tomhle autě toužím mnohem víc, než třeba po nějaké RS či jiném sportovněji laděném autě.
Tohle je takový pohodový koráb, v modré barvě a edici ocean race naprostá dokonalost. Když si člověk usmyslí, že se o prázdninách nudí, tak naloží kamarády a vyrazí kamkoliv po Evropě a jediné co ho zastaví je přečerpání účtu :-)
Jo slova o robustnosti, švédské oceli a bezpečnosti ovšem vzala voda, dneska už to dávno neplatí a volvo už není to co bývalo. A interiéry naprostý otřes, chladná severská nuda. Prostřední panel jak když designér neměl k ruce nic než pravítko.
někomu to holt nevysvětlíš. Volva udělali pro bezpečnost nejvíc ze všech automobilek a jsou to neskutečný káry. Vždyť víš jak to je, když chceš psa bít, hůl se vždycky najde....
Jak malo staci a nektere myty proste nikdy nevymrou. Volvo je nejbezpecnejsi, Sony dela nejlepsi TV, .... Volvo mele z posledniho, leta nema prachy na vyvoj. Pro nektere lidi by melo byt primo povinne sledovat serial Borici mytu.
Nesoudna naklonost zatemnuje mozek a neni schopna realistickeho uvazovani. To co platilo tak pred 20-30 lety uz davno neplati. Volvo neni o nic bezpecnejsi nez konkurence ve stejne tride.
Já jezdil speciálně XC70 a žádný jiný auto bych nemusel. Neříkám, že všechny Volva jsou Top class, ale tohle patří na absolutní špičku třídy. Kam se hrabe německá elita.
Pro úplnost bys měl ale dodat, že to byl olítanej pekáč z půjčovny.
A posudky o bezpečnosti od někoho kdo dojíždí zimní pneu v létě a ještě si chrochtá jak vyběhl s celým gumárenským průmyslem? 8-s
Olítanej pekáč z půjčovny co měl najeto 100 tis km. A byl 2 roky starej, to je krutá olítanina >:D
Pořád nevím, co to má spolešnýho s robustností a a bezpečností.
Pokud cghceš vidět něco robustního, podívej se na auta z 50-80 let v USA a pár dalších zemích (v EU jen prémiové luxusní limuzíny) a uvidíš robustnost. A změř si tlouštku plechů, podívej se co maj ty auta pod nárazníkem a srovnej si to s dnešním Volvem, budeš doslova zírat >:D
A co se týče bezpečnosti, 5 hvězd má dneska kdeco, zbytek je jen legenda táhnoucí se a žijící z minulosti.
Jo a zimní gumy nám do toho netahej.
Minulý týden sem si zbežně oběhnul jedna parkoviště před jednou velkou firmoua pak jedno na sídlišti.
Před firmou sem napočítal 8 aut na zimákách a na sídlišti 18!!!
Vč. SUV typu rAV4, Hyundai atd.
Těch bláznů co jezdí v létě na zimních je evidentě víc no >:D
Jak jezdí lidi s půjčenými auty, že...kolik z nich je chce "otestovat" a pak napsat blog, že >:-[]
Pokud si ustrnul v 50. letech, pak je mi leccos jasnější. V čem bys raději seděl při vyjížďce proti zdi?
Ty hodnotíš bezpečnost auta podle hvězdiček? Že já na tebe vůbec reagoval.
Říkáš, že je vás bláznů víc? Nikterak nečekané zjištění.
Tohle bohužel není o volvu, ty jsi prostě originál.
Jezdí s nimi vcelku normálně, portože pokud vůz poškodíš, jak kolizí, tak uvnitř tak i mechanicky nevhodnou jízdou, cáluješ to z vlastního dle smluvích pokud a předem podepsané dohody. To asi neznáš vid.
To auto nebylo zničené olítáním, v tom auto byl tragický motor D5 s turbodírou jak grand kanon a studený hliník, deska jak podle pravítka a nic moc kvalitní kůže.
Zachranovala to slušná výbava a slušný podvozek. Tot vše.
Žádný super zázrak.
Robustnost a deformační zony sou dva odlišné světy.
A do zdi se většinou nebourá. Pokud to narveš ve 150ti pod kamion, je vcelku fuk v čem sedíš a u ostatních nehod obecně čím ve větším autě a vyšší třídy sedíš, tím lépe. Deformační zony sou ty prdítka okolo.
Ach jo.
Ano, já vím, jak to funguje s vypůjčenými auty a nemluvím samozřejmě o jejich nabourání a vyditelném poškození. K vlastnímu autu se ovšem obvykle člověk chová ohleduplněji, např. nevytáčí studený motor, jezdí pomaleji přes retardéry...o tom mluvím. To samozřejmě ovlivňuje stav auta, aniž by to při vrácení někdo mohl kontrolovat.
Tvé schopnosti hodnotit kůži a podobné věci nechám bez komentáře, myslím si o tom své.
To ohledně bourání s jedním nebo druhým jsem vztahoval k tvému robustnímu autu z 50.let, jelikož to je jen další srovnání, které kulhá. To že je někde náprava tvořená lešenářskou trubkou, která vypadá robustně nemá na bezpečnost žádný vliv a popravdě řečeno ani na životnost (může, ale nemusí).
No nic, nechme toho. Tvoje obstarožní kočáry celoročně na zimákách se s mojí realitou míjí, ale jinak ti tvou spokojenost přeju.
Moje schopnost hodnotit stav kůže je velmi dobrá nebot sem měl sám 4 káry v kůži a další půjčené nebo mě v nich někdo vozil. Zástupci jak z evropy (jaguar, volvo, bmw, mercedes, opel) tak z usa (cadillac, lincoln, chrysler, dodge) tak i korea (hyundai, ssang yong). Nemam zkušenosti akorát s kůží v japonských autech.
Vytáčení studeného motoru nemá na svědomí turbodíru, kdy po sešlápnutí plynu se nic neděje 2s, špatné sladění motoru a automatu, kdy automat ač šestistupnový řadí zmateně sem a tam. A o podovozku sem nic hanlivého nepsal, tudíž tvoje retardéry taky mimo mísu.
Povím ti to asi takhle - jak sem to napsal v recenzi - jízda v 2008 S80 D5 je monohem méně komfortní, pružná než v o 7 let starším benzínovém Sebringu. jelikož sem šoféroval obě tyto auta, tak to s klidným svědomím můžu říct. Jistě, je to subjektivní pocit, třeba ty to máš jinak.
Ale Sebring neměl turobdíru, interiér pro mě hezčí a automat ač 4stupnový řadil taky mnohem inteligentněji. Navíc famozní průměrná spotřeba 9 litrů na sto za 3 roky provozu u 2,7 V6.
A ještě jinak řečeno - to auto z roku 08 dneska stojí pořád kolem čtvrt mega a to bych za něj opravdu nikdy nedal.
Já ale o bourání v souvislosti s robustnostní nemluvil. To byla spíš rekace an někoho, kdo psal že volvo má super pelchy a jak se bojí u některých aut opřít o bok. Tak sem mu dával příklad, at se jde podívat na auta z 50-70 let, tam se může posadit na kpota a nepromáčkne se.
Je samozřejmě každému jasné, že auto z 50. let se v případě nehody budto totálně zboří anebo bude bez úhony ale řidič zahyne na vnitřní zranění.
Nemusíme chodit tak daleko, za totáče byly taky na prodej žiguly s rozbitým světlem a zničeným nárazníkem, jinak absolutně OK a řidič měl smrtelné zranění.
Potíž je, že se kroutíš jak had.
Začal si to následovně: "Jo slova o robustnosti, švédské oceli a bezpečnosti ovšem vzala voda, dneska už to dávno neplatí...", ale nedokázal si to ničím podložit.
Pak se ztrapníš hvězdičkami jako na nějakém serveru pro ženy a dál o tom už radši nemluvíš.
Co ty víš o podvozku, když jak sám říkáš, jezdíš osmdesátkou a to na nevhodným obutí.
Pak tvrdíš, že auto z půjčovny je jako každý jiný...
Já žádnou gigantickou turbodíru nepozoruju a převodovka řadí vždy úplně logicky, tj. podle očekávání, ale moje auto je pravda r.v. 2013, modelový rok 2014. Nevím, jestli se tolik změnilo, nikdy jsem podobnu kritiku nezaznamenal. Ale to je zas tvůj problém, žiješ v automobilové minulosti.
A pokud srovnánáš interiér volva se starým sebringem, pak holt máš velmi specifický vkus. Nic špatnýho na tom není, ale jak jsem napsal, myslím si o tom svý.
Jak vypadá kůže v 6 let starým V70 vím taky - stačí se svézt ve švédsku taxíkem - a žádný fiasko to fakt není, že by na tom byl sebring líp, můžu jen pochybovat, ale přiznávám, že to nevím.
A že má volvo slušnou cenu ojetin? To asi nebude dáno špatnou kvalitou a pověstí, viď? :-)
Ty slova sis špatně vysvětlil. To co vzala voda je to, že volvo je nějak víc bezpečné než všichni kolem. Už to není žádný švédský tank.
Nechtěl sem tím říct, že ty auta jsou nebzepečný. To rozhodně ne. Ale dle mého zkoumání nejsou o nic bezpečnější než třeba srovnatelný Mercedes, bmw nebo i takaový cadillac. Musíme srovnávat s přímou konkurencí, samozřejmě že proti Hyundai I20 atd. je to etalon bezpečnosti, ale o tom se snad nebudeme bavit. Každý kdo viděl rozebranýho např. Getze ví, jak tam vypadaj výztuhy dveří, co je pod nárazníky, tak silné sou plechy, tyč řízení atd....
Ale znovu opakuju tohle není konurece Volva. Zkus mě něčím přesvědčit že 2008 volvo je lepší jak 2008 Mercedes a 2014 Volvo je lepší jak 2014 BMW, Cadillac. Bavíme se o bezpečnosti pro posádku. Nic dalšího.
Robustnost sme si rozebrali, každý o ní máme jinou představu. Samozřejmě co je robustní nemusí být bezpečné, ale já si pod pojmem robustní představuju něco jinýho.
A co se týče bouraček starý káry vs nový hrozně záleží na stavu starý káry, typu a velikosti.
Taková nehoda 15 let starej Mercedes vs nový Bawo asi určitě dopadne líp pro řidiče novýho bawa, ale nehoda 10 let starej Cadillac Escalade vs nová Fabia určitě dopadne líp pro posádku Escalade, že.
Ano já žiju v automobilové minulosti tím, že sem měl v roce 2011 půjčený 3 roky starý volvo z roku 2008. To byl pravěk.
Zbytek nemá smysl řešit, než nový chrochták se startstopem, dvouhotákem, turbem atd to je lepší jezdit 20 let starým veteránem. To ještě byly auta skutečně auta. Jiný světy a každej to má jinak, v tom se asi neshodneme.
Ano, já vím, že tohle přestárlé volvo nemá moderní elektronické bezpečnostní systémy,ale pokud jde o bezpečnost danou mechanickou kvalitou, pevností a designem deformačních zón, je na tom pořád dobře.
Můžeme srovnat i jinou značku:
[odkaz]
u X5 už není výhrad, ovšem po stránce elektroniky na volvo pořád nemá
[odkaz]
[odkaz]
Jindy se zas testují třeba opěrky hlavy, zámky zadních opěradel, pevnost střechy a co já vím, co ještě, a volvo je vždy mezi premianty. Ne, není obvykle samo, ale málokterý model jiné značky má tak vyrovnané skóre. Že se časem ostatní dotáhnou je jasné, vývoj je vývoj.
Nechtěl bych auto z půjčovny ani za nic, stejně jako nějakou volítanou ojetinu. Jak to není tvoje vlastní, každej se k tomu chová jako hovado. Vytře s tím každou díru, plyn na podlaze jen co se studeným motorem vyjede, kastle zaj.baná až po střechu, prostě hrůza.
V noci a k ránu padá teplota hodně nízko..a současné počasí taky nějak nenutí k přezutí na letní.. Nevidím v tom nic bláznivého..ale ty rozumíš všemu tak to tak asi bude..
Ono ani tak nejde o teplotu ráno nebo v noci. Jde o to, že zimní pneumatiky na mokru kloužou. Jelikož se pneumatika ohřívá, tak se molekuly roztahují a dochází k tomu, že se lamelky na sníh více otevírají a hlavně vlivem vyšší teploty než pro kterou jsou konstruovány více měknou a ztrací pojivost a tím je do nich vtlačována voda a jak se ta voda tlačí ven, tak pod dezénovým blokem vzniká vrstvička vody, kterou tlačí blok před sebou, jinými slovy je tam horší přilnavost na mokru. Na prochladlé vozovce se ale lamelky neotevřou tolik, protože zimní pneu se nepřehřívá tolik jako když má vozovka od 10 stupňů výš a tak tolik neklouže a není tak měkká.
Na ježdění na zimních nic špatného není, ale nesmí se na nich jezdit se stejnou intenzitou jako na letních...
Á, další co si myslí, jak úžasný je měnit gumy podle období. Mám celoroční gumy a a vyhrabu se i na Kaprun. Proč v nejdemokratičtějších státech planety "USA" používají celoroční??? Jo, amíci jsou jelita, ale v tomhle mají jasno. :-!
V americe je k použivání celoročních pneumatik úplně jiný důvod. Navíc směsi pneumatik pro ameriku a zbytek světa jsou úplně rozdílné. navíc u nich není celorok to samé, jako celorok v evropě. To jsou úplně odlišné vlastnosti a odlišné pneumatiky. Když by jsi vzal pneumatiku, které se vyrábí pro evropu a vzal letní, tak u nich při prvním mokru na nich v USA vyletíš ze silnice, oni mají úplně odlišný asfalt. Taky výrobci pneumatik dělají pro evropu úplně jiné dezény než pro USA.
No a o tom nejdemokratičtějším státu planety to beru spíš jako vtip.... :-)
:yes:
Ještě bych si troufnul spekulovat, že se bude lišit situace, předpisy a zvyky např. v Utahu a na Floridě. Přecijen USA se nedají přejet napříč za pár hodin jako Česko...
to samozřejmě, tam je legislativa udělaná tak, aby když nastartuješ v texasu, aby jsi mohl jet na jednejch gumách až na sever, kde může hrozit sníh více než u mexických hranic :-)
Zajímavé, to jsem netušil.
I přes to: brzdná dráha all-season nebude nikdy lepší než u letních/zimních pokud je horko/sníh a mráz.
Pneu jsou vždycky kompromis. Ono jen rozdíl mezi nordickými a kontinentálními zimáky je značný a nedá se říct, že jedny jsou špatné a druhé dobré. Záleží jen kde člověk jezdí nejčastěji.
co to plácáš? Pokud narážíš na čínské vlastníky, tak si uvědom jednu věc - zatím nevznikl ani jeden nový model pod jejich dohledem. Dle mého si ani nemohou dovolit nějak šidit v EU/US kvalitu, právě proto, že mají pro některé lidi to stigma "od číňana".
Co se týče bezpečnosti, tak jsou dlouhá léta na špici, stačí se mrknout na crashtesty, ale i na reálné nehody. A robustnost? Hele, já se třeba klidně opřu o bok, nebo dveře svojí S60. A víš co cítím? Nic. Tvrdý plech. U mnohých ostatních aut si připadám, jak kdybych se opřel o želé a bojím se, aby se ten plech nemusel vytahovat.
Víš co, Volvu musíš porozumět. Dopřát si ten krásný pocit nenucena, pohodlí, bezpečí, vyjímečnosti a té severské krásy, která tě bude hýčkat. Je třeba se na auto dívat v kontextu účelu uvedení do života a ne podle tabulek, papírů a hekání testérů .... prostě Dovol si Volvo :-) ;-)
Ze sedadla řidiče oceníš - stejně jako ze všech ostatních sedadel - super komfort a ničím nerušenou cestu kamkoliv.
Na sport se to fakt nehodí, ale to není chyba nebo důkaz průměrnosti. Tím by naopak byla charakteristika "ani komfort ani sportovnost". Že XC70 nenabízí to, co od auta vyšší střední očekáváš ty, je věc jiná a pokud tě víc oslovuje 5:er, žádný problém ani u tebe ani u auta nevidím.
Ta barevná kombinace se opravdu nepovedla.
Ale auto jako celek bych taky mohl, jak píšeš - pro rodinu ideál, hlavně s automatem, z toho už bych asi ženu nedostal :-)
nepoznam moc vela aut ktore dokazu posobit tak presvedcivo a maju taku charizmu a styl ako toto volvo ;-) ....asi je zbytocne basnit o tom ake je to auto uzasne....
jednoducho paradne auto, svetla vyska 210mm je taktiez uzasna a polozi do smutku nejedno SUV , volvo jasne ukazalo ako sa robi dokonaly terenny kombik :yes: skoda dalsich debat.... jednoducho vysnivane auto :yes:
PS: suhlas s nazorom vyssie.... ta farba mu nesedi.... v tejto sa mi paci viac: [odkaz]
souhlas, taky nejsem zadny duchodce a nemohju si ji vynachvalit. Nicmene bych asi uplne nesouhlasil s vnitrim prostorem, byt mam teda starsi xc70 z roku 07, nemyslim, ze je uvnitr o mnoho vetsi. Alespon kdyz jsem ji porovnaval s novejsi. Ta vytka se tyka mista na zadnich sedadlech, tam skutecne pokulhava.
auta pre dochodcov volva nikdy neboli.... aj ked sa nam to media snazili vsugerovat,
mne sa volva pacia snad uz od desiatich rokov.... este si pamatam stare hranate volva 850tky alebo 760tky ktore som miloval a v tych casoch pre mna nebolo lepsich aut na svete.... a dnes to vidim rovnako... tie auta su atraktivne aj pre mladych a prave tym svojim severskym charakteristickym dizajnom ktory je ucelovy a stale in.... volvo je jedna z mala znaciek podobne ako jaguar alebo co ja viem lexus... kde clovek citi tu charizmu z tych aut... citi tu ich vlastnu auru ... vie ze nebude stretavat take iste auto na kazdom rohu, a aj ked v nich nema na vyber z 20 motorov a 7 vybav ako u nemeckej premie ... stejne si tie auta vyberie skor ako nemca... a to prave pre tu jedinecnost, charizmu a dokonalost :yes:
Hmm, takže ti ještě zvbývá se v tom nějakém Volvu aspoň projet, abys zjistil, že tak docela nemáš, ostatně jako obvykle, vůbec tušení o čem točíš... :-!
jestlipak to nebude tím, že auto ti musí sednout. Mě Volva sedí, vidím jejich charisma, líbí se mi jak vzhledově, tak řidičsky. Nedám na ně dopustit, i když mě ty nové 4 válce štvou. Naopak když přesednu do čehokoliv třeba od VW/Audi tak necítím nic ... vlastně akorát svůj zadek, jak ho tlačí tvrdé sesle. Sedí mi i Jaguary, nebo z levnějších značek Opely. Ano, ani jedno z mých "padnoucích" aut včetně Volva nejsou dokonalé káry ... možná právě proto je mám rád.
Ono nestačí, jen přesednout do něčeho, ale taky se s tím rozjet a to je právě ta chvíle, kdy já v tom Volvu osobně začínám pociťovat bezmoc a zoufalost.
Nevím co chceš naznačovat, nebo co si chceš myslet, či chceš aby si mysleli ostatní, já se vyjadřuji konkrétně k tomuhle článku a v něm testovanému vozu. Chápeš? :-!
Na prodejní tabulky tu máš pravidelné články, tak si to dohledej, to snad zvládneš, když sem chodíš tak často.
Tu konkurenci opět zmiňuješ ty a já tě již podruhé vyzývám, abys ji sem tedy vypsal (když ji v něčem vidíš).
PS:Allroad opravdu konkurentem není, to je auto naprosto jinde ve všem.
allroad rozhodně nepřímým konkurentem je. Dále Outback, Passat Alltrack, nebo částečně i Octavia Scout či Accord crosstour (není ale v Evropě). Přímého konkurenta ale nemá a právě Allroad je mu snad nejblíž, i když v mnohém nabízí víc (a dráž).
Takže to skončilo naprosto stejně, jak jsem předpokládal.
Je to auto, které má nějaké teoretické konkurenty. Jenže ti konkurenti jsou pouze teoretiční a vidí to tak pouze ti, co ty auta reálně nezkusili.
Z mého pohledu je nejbližším konkurentem Outback, kterej je ovšem tragédie v interiéru (oproti XC70) i v exteriéru a s jeho nabídkou naftových motorů a automatických převodovek se může jít klouzat. Takže ze soutěže taky vypadne.
Zbyde mi opět prohlásit, že todle Volvo soupeří tak nějak samo se sebou. Na Audi totiž vůbec nedosáhne. A s Alltrackem či snad Scoutem se ho srovnávat vůbec neodvažuji. :-!
Nejsou to teoretičtí konkurenti, tedy přinejmenším Allroad a Outback. Pokud chceš vůz tohoto ražení, tak ti totiž nezbyde nic jiného. A pak se rozhodneš, jestli si nakonec nepřiplatíš za Allroad, nebo ti nebude stačit Outback. On ten Allroad bez příplatků za půl mega stejně žádnou výhrou není.
Alltrack a Scout jsou opravdu spíše teoretičtí konkurenti.
Výhrou není, ale pořád to je komplexně lepší auto než haldexová XC70. Když si ho člověk dovybaví na nějakou relativní dobrou úroveň, je někde pod dvěma mil. a to už je zcela jiné auto než XC70.
Znovu zopakuji, XC70 si hraje tak nějak na svém písečku, stejně jako mnohé další modely od Volva.
Kdyby ses nesnažil za každou cenu všechny utřít, leccos by sis ulehčil...
V celé Skandinávii je tohle auto enormě oblíbený a konkurentem jsou mu přesně ta auta, která rohYpnol vypsal plus ještě A4 Allroad a taky řada SUV. Nekterá konkurují cenou, jiná vzhledem a pojetím. Nakonec se prostě kupec rozhodne, jestli chce XC70, které je po A6 Allroad nejdražší (kromě pořizovací ceny především provozními náklady, a to kvůli automatu, který výrazně zvyšuje tabulkovou spotřebu) a nebo se koukne jinam - častým argumentem je, že XC70 je na silnicích moc.
Ti co na něj nemají buď kupuji XC70 FWD a nebo Octavii Scout. Ti co kašlou na vzhled berou Subaru.
V Německu se taky kupuje hodně, ovšem podstatně míň než domácí značky, protože Němci chtějí lítat po Autobahnech, na což jsou tuhé podvozky lepší.
Ve střední Evropě se kupuje míň, protože je a) moc drahé pro většinu rodin, pro které je primárně určené b) kdo na něj má, koupí si německou premii, protože imidž über alles.
Taková je realita.
A co tam máš ty? Stále ještě si neřekl, co ti na tom autě tak vadí.
1) nadhled ti nic neříká
2) já někde napsal něco např. o kvalitě jízdy? Psal jsem o vzhledu a zpracování...
3) švédský král musí být nejlepší ze všech králů?
Dnes jsi opět nějaký marný, vem si dovolenou a hoď se do klidu :-!
....se ti divím, čeče... sis natrh trenky a úplně zbytečně. Allroad konkurent samozřejmě je. Oba dostali 4 hvězdy - jsou na tom podobně. XC 70 si musí zákazníka najít stejně jako ten allroad. Nechápu, že se vždycky zaženeš sám sebe do kouta. Podobně to bylo i v případě toho clia... ;-)
Rozdíl mezi základními cenami je "jen" pár set tisíc Kč.
Tohle opravdu na velký konkurenty vůbec nevypadá, trenýrko. :-!
Tedy pokud se tady nezačneme snižovat k tomu, že "to je auto a támdleto je taky auto, takže určite to sou konkurenti".
A kdo si ty auta projede, zjistí prakticky to samý.
...to je hrozně mimo, to co píšeš. Tak je jasné, že každý bude brnkat na jinou strunu, každý má nějakou představu o modelu, cílovém zákazníku a pod. Je to crossover, oplastované kombi v luxusním provedení podobných rozměrů, v prémiovém segmentu, tak holt konkurence jsou. To, že každý cílí na jinou skupinu zákazníků je přece vpořádku. To je jak bys řekl, že a6 a 5er v kombi nejsou konkurenti. To, že je audi o půl míče jinde... no to není až tak pravda. Dneska sis opět naliskal vlastní sedinku a to mohutně. A s těmi hvězdami... takhle se nechat vyškolit ;-)
Promiň, ale mimo jste vy.
Srovnáváte leda tak auta z obrázků, jenže realita vám totálně unikla.
Vykládat tu o tom, že 5er a A6 jsou/nejsou podobní. Upřímně, neznám podobnější auta než je 5er a A6. Už i ten Mercedes E je od nich odlišnější.
Ale XC70 se nijak výrazně nepodobá ničemu. Rozhodně ne tolik, jako tebou uvedené 5er a A6.
A opravdu si tady vykládejte co chce, plácejte se po ramenou, pochlebujte si, ujišťujte se, jak jste mi to nandali, jenže až se ty sám v tom autě svezeš, tak si na mé slova ještě vzpomeneš. To ti garantuji. To, co jste tu předvedli je ukázkový plakátismus a neznalost reality. Ale jó, co se tu tak od vás dá čekat. A k těm hvězdám - auto v odkazu bylo o více jak milion dražší. Tedy zcela mimo hvězdo jasná.
PS: A já ti to zase někdy připomenu - Rapide. :-!
Kde mluvím o podobnosti. Jsou ve stejném segmentu a typu. Takže jsou konkurenti. Že jsou jiní, to je logické..... hvězdy bych ti mohl omlátit o hlavu - je o mega dražší a jen 4*? tak to umí volvo to samé o mega levněji? ...mmmm.... nevím jak ty, ale já mám odježděno něco kolem 1,2mil kilometrů a v rapidu to nebylo... pokud vezmu střední nebo vyšší střední tak to bude kolem 500tis... ano, ta auta jsou jiná, oslovují jiné skupiny zákazníků a volvo to dělá dobře... proč by se rvali o jednoho jossalita, když může oslovit 10 dalších.... dneska sis dal tolik vlastnáků... Jinak čti, dobře....nikde jsem nenapsal,že a6 a 5er jsou podobní.... jsem napsal , že jsou konkurenti.... ale jinak ano, jsou podobní.... světla, kola, volant... se nemusíš čertit hned, stačí, když začneš misto řvaní "zaručené pravdy" z balkonu trošku přemýšlet.... Rapide >:D
Víš, jaká je realita? realita je, že chci oplastovaný kombi s 4x4 a vyšší světlostí, pro rodinu. Tak mezi čím budeš vybírat?
Jasně, ty jako jossalito si řekneš, tak jedinou možnou volbou je XC70, protože Allroad už je drahá prémie a Passat Alltrack už je obyčejný koncernový pekáč, stejně Outback je ze hry pro svoji lacinost...
Každý normální začne uvažovat podle toho, v jaké cenové hladině chce nakonec skončit a jestli mu to stojí za to. Protože službu odvedou podobnou všechny vozy.
Ta barva mi také na začátku nesedla, ale na poslední chvíli jsem místo barvy bral nezávislé topení. Na barvu to nejezdí a ani nezahřeje. Teď po půl roce to mám s Polestarem, snad nadupané jak to jde a přesně, jak bylo poznamenáno výše... dovol si Volvo....
Víc není co dodat. Ať si ostatní polemizují, teoretizují, slintají, haní, kritizují. Kdo má podobné Volvo ve vyšší výbavě ví své. :))))
NO auto je fakt nádherné, pred 3-rkmi som o nom vážne uvažoval, ale...
jednoducho som sa v ňom nnennašiel. Nesadlo mi jednoducho do ruky ani pod *... Ale vždy ked ho vidím, tak si vrvaím, že je to kus pekného auta...
Za mě: velmi výstižné. Mám stejné zkušenosti. Ingister2, jsi pravý vodič (řidič): auto musí sednout pod zadek!
Naproti tomu, S60 a V60 současné generace jsou myslím trochu malé vozy, zato jízdně naprosto skvělé při stále vynikajícím komfortu. A pod zadek sednou jako ulitá....
XC70 vyhovuje hlavně komfortem jízdy a spoustou opulentní kůže, ten zbytek je nepodstatný. Malá výška zavazadlového prostoru pod roletou je omezující, váha vozu s ohledem na nepříliš ukázněný podvozek je prostě příliš velká, a cena vozu, ND a servisu je nepřiměřená poskytované hodnotě.
A i když Volvo bylo vždy mezi vozy uvažovanými pro koupi, obávám se, že s Ingelathovými vozy už z mého seznamu napříště zmizí. Prezentované prototypy :no:
Tento model je také mým vysněným pro mou budoucí rodinu.
Celá naše současná rodina, včetně otce a bratra jsme "Volvo fans", všichni je máme a nedáme na ně dopustit...
Ovšem do Volva se musí člověk zamilovat....pak už ho to většinou nepustí...
Volvo - for life!
PS: zhruba před měsícem jsem se s ním svezl na terénní testovací dráze v Librosu v Ostravě a umí to neskutečné kousky!!! :yes:
XC70 je vůz, který za celou dobu výroby nezestárnul ani o den. Jistě, Volvo jej náležitě udržuje průběžnými FL. Vedle doplňování především bezpečnostních jízdních asistentů tu však stojí především neotřesitelná koncepce a naprosto jedinečný design.
Nebojím se napsat jedinečný, protože vzhled jedinečný je a bohužel už se zřejmě nikdy nezopakuje. XC70 je zkrátka takový Neuschwanstein mezi kombíky. Vydržíte se na něj dívat celé hodiny a víte, že zítra, pozítří, za 10 let bude stejně krásný jako dnes :yes:
K tomu se přidávají výborné materiály, kdy z vozu vyzařuje vysoká jakost. Vůz prostě není postaven moderním pohledem "na pohled", jen tak, aby věci vypadaly. Nikdo tu nevydojil ziskovost modelu, nikdo tu nehonil gramy váhy ani gramy CO2. Tohle už se zřejmě opakovat nebude.
Vzor Allroadu, vzor Alltracku, vzor Scouta, vzor všech oplastovaných napodobenin. Originál, pravý švédský král, je ale jen jeden. Mít na to banokví konto, neváhám ani munutu :-!
Bylo by mnohem lepší, kdybys psal v první osobě jednotného čísla - tedy za sebe.
Protože třeba mi se toto auto nelíbí a nedíval bych se na něj dobrovolně ani minutu.
Že by to byl vzor Allroadu silně pochybuji, protože v době, kdy přišlo XC70 se vesele prodával první Allroad, který byl svým pojetím a designem mnohem dále než V(XC)70.
Jestli se někdo u někoho inspiroval, tak určitě u Subaru Outback, které tu se svými "SUV plasty" bylo už o pět let dřve než ostatní.
Raději se zaměř na sebe, ty se tu biješ do krve , ostatní označuješ za hlupáky, i za své prokázané nesmysly a hlouposti. A že ti fakt někdy trvá, než ti to dojde. :-!
Už asi počtvrté nebo pokolikáté ti píšu, že chybu jsem tenkrát uznal a opravdu nevím, proč to stále a znovu a znovu vytahuješ, když jsme si věc vyříkali. Žeby proto, že nemáš nic k tématu? Kolikrát to ještě vytáhneš? Pokaždé, když zjistíš, že mlátíš prázdnou slámu? Tak si posluž, ale začíná to být dost trapné :-!
A jestli sis nevšiml, tady je tématem XC70, tak jen připomínám...
Jo, pořád čekám, že mi napíšeš, jak se ti v něm jezdilo.
Ale vidím, že to u tebe bude muset zůstat v intencích terií a oslavných ód. Takže si spolu moc o tom autě nepokecáme. :-!
asi nechápeš role. Já psal o vzhledu, materiálech a zpracování. TY jsi psal, že ti na jízdě vadí vše. Tak jsem se tě zdvořile dotázal, co ti tedy konkrétně vadí. Takže já nejsem ten, kdo by se měl rozepsat o jízdě v XC70. Docvakává ti to už?
další věc, kterou VÍŠ, že >:D >:-[] ...
Naopak, to, co jsem napsal jsem napsal právě proto, že jsem měl s vozem tu čest. Pravda, nebyl to aktuální FL, ale to není podstatné.
Az tenhle model skonci v propadlisti dejin tak tam spolu s nim skonci i Volvo. Nerikam, ze stavajici S60/V60 neni slusne auto, tedy pomineme-li na skoro premiovku znacne omezenou nabidku motoru, ale proste uz to neni ten pohodlny svedsky rodinny stehovak co byla tradicni plocha. Tohle jeste furt ma skvelou bezpecnost, tradicni design, prostor uvnitr a k tomu loznou plochu jak pick up. Nic podobneho uz se od Volva nebude opakovat. Predpokladam, ze nastupce bude neco jako XC60, tedy trapne auticko pro prelakovane blondyny.
Čtyři naftové motory v rozmezí 115 - 215 koní a čtyři benzínové v rozmezí 150 - 304 koní Ti přijde jako značně omezená nabídka? To potom nevím jakou mají mabídku ostatní, např. Mercedes u C :-)
Prijde. Mercedes C bych do toho netahal, to je uplne novy model zatim dostupny jen se zavadecimi motory, silnejsi vicevalce dorazi pozdeji a samozrejme budou vykonnejsi nez cokoliv co je dnes v S60.
Pokud vezmeme konkurencni modely, ktere uz jsou nejakou dobu na trhu, tak BMW 3 ma silnejsi diesel nez topova motorace v S60 uz ve strednim modelu 325, proti 330d uz se vubec nechytaji. Audi A4 3.0TDI silnejsi verze 180kW, zase nic cemu by Volvo mohlo konkurovat.
Jeste zoufalejsi je situace u vlajkove lodi S80, ktera je o tridu vyse a tudiz musi konkurovat modelum, ktere maji v topovych dieselech vykony nekde typicky kolem 220kW, takze uz nejenom jina liga, ale i uplne jiny sport.
Proste silny diesel Volvu zatracene chybi.
Ale ano, v ramci bezne stredni tridy je tech 215k celkem standardnich, koneckoncu treba Peugeot 508 nebo Ford Mondeo maji stejne vykonnou top motoraci, ale pak si holt nemuze Volvo hrat na premiovku, protoze tam uz se ocekava v top dieselu o nejakych 30kW navic. A to jak jsem psal u S60 je to jeste relativne OK, mnohem horsi situace je u S80, coz ma byt vlajkova lod a pritom nejsilnejsi diesel 156kW. :-!
Je dobré mít na paměti, že Volvo pod vedením Fordu téměř zkrachovalo a vývoj motorů se už dávno předtím zpomalil až skoro zastavil. Momentální platforma drive-E je a bude velice konkurenceschopná a jelikož od začátku počítá s hybridním řešením, tak o silné motory nebude nouze. Jen to už nebudou ty charizmatické pěti- neřkuli šestiválce, jaké očekáváme od prémie. Jenže od těch pomalu a v tichosti ustupuje i D3. Jsem přesvědčen, že nová XC90 bude skvělá. Už to asi nebude to staré dobré Volvo, co nekřičí do světa svou cenu, ale to je bohužel to, co si trh žádá.
Nejsilnější diesel má 158kW, což není super výkon, ale maximálka 225 km/hod je dostačující pro většinu populace a kdo chce závodit si koupí benzín T6 s 304 koníky. ;-)
Jo tak přesně toho se bojím jako čert kříže. Jen tiše doufám, že si Volvo, potažmo nějaký ten jejich čínský velitel, uvědomují důležitost V70/XC70 a nepodělají jejich tradiční design. Na ty ostatní modely zvysoka 5eru, ať vypadají klidně jako Polonez.
Bohužel mám ale strach, že nezůstane kámen na kameni. Odnesl to už jeden z nejlépe znějících motorů posledních já nevím, deseti, patnácti let. Odnesly to už klasické budíky ve prospěch toho po5raného všeukazujícího displeje. Odnesl to už i středový panel s monochromatickým displejem (se stejným, specifickým designem písmen a číslic jako kdekoli všude jinde po celém autě) a normálně uspořádanými čudlíky, ve prospěch toho blázince z neskutečně okoukané, novější XC60 (vůbec, srovnej všechna ta nová dynamicky přizdi5ráčská Volva s V70/XC70, to je nebe a dudy ve prospěch klasika). Odnesla to volvácky výsuvná televize ve prospěch toho zabudovaného bazmeku, který vypadá jak z Mazdy (Mazdě fandím, ale tady píšu o posledním pravém Volvu).
Zkrátka se bojím, že normální Volvo vidíme naposledy. :-(
Pětiválec D5. Nebyl v aktuálni XC70 kdovíjak super odhlučněný, ale zněl jak lodní motor a ve spolupráci s pomalým řazením Geartronicu to byla neskutečně uklidňující plavba.
Pokud mne ovšem chceš vytrumfovat ohledně mého "nejlépe znějícího motoru" nějakým jiným esem, dopředu raději píšu, abys to nebral doslova ;-)
Mluvíš mi z duše... Proti XC60 mluví především neobvykle velké ovládací síly (volant, brzdy, těch jsem si při jízdě na silnici i v terénu všiml jako první).
Mám stejné obavy, CCCP. Současný vývoj u Volva je sice rychlý, propracovaný, ale jde směrem, kterým pravděpodobně budou obětovány poslední ikony: silné plechy a motory větší, než 2,0 litru. A design? Jak píšu výše, nejnovější prototypy od Ingelatha mi vážně nevoní...
Ale třeba se pleteme?!
Atilo, XC60 umí věci, o kterých jsi možná jen slyšel. Měl jsem možnost být pasažerem na terénní dráze v Librosu (Ostrava) v XC60 s profesionálním jezdcem. To auto je, na to jak vypadá bezzubě, neskutečné a v těch správných rukách dokáže věci, nad kterými jen kroutíš hlavou. Trapná je pouze tvoje poslední věta.
Nejen XC60, ale většina aut toho umí podsatně víc, než je možné běžně na cestě vidět.
Ale samozřejmě za to nikdy nemůže graml řidič, to je vždy autem :-)
Proc do toho tahate nejaky teren? Tahle auta do terenu nejsou urcena a ani do nej nejezdi. Vrcholem co s timhle SUV majitele podniknou je vyjezd po polni ceste nekam k chate a to zvladne i jakekoliv auto stredni tridy i bez 4x4. Do terenu jsou fakt uplne jina auta nez XC60.
Současná srdcová modelová řada XC70 se již asi nebude opakovat. První signál přicházi v podobě exterieru a interiéru nové XC90 a prezentovaného Volvo konceptu. Umím si představit, že Volvo přerovná celou modelovou řadu. První krůček je chybějící XC70 Ocen Race MY2015, kdy Ocen Race je nejvýše XC60. Takže třeba Volvo nechá "označení" XC pro 60 a novou 90tku. A pro stávající XC70 MY2015 bude následovat V90 CC (jako cross country), což označí velký kombík, hned pod novou XC90.
Ale vzhlede to už určitě nebude jako dneska. Bude to více o designu a odbočení od dosavadního nádechu. Nový nástupce určitě nebude špatný, to v žádném případě, ale už to nebude jako dneska... :-)
No, nechme se překvapit. A obdivovatelé a slintalové nad Audi, BMW, M ať si žijí svůj svět.
Ahoj,
mám ted novou XC70 2014, D5 AWD, velmi slušně vybavenou, a krátce posouzení:
- vynikající jízdní vlastnosti, rychlé průjezdy i po okreskách, auto není německy sportovní, zážitek z průjezdu zatáčkami není sportovního charakteru, nicméně jede stejně dobře a jen si toho prostě nevšimnete. U XC70 je podvozek skvěle naladěn, jede jako na vzduchovém odpružení. Je strašně pohodlné na jakkoliv dlouhé cesty.
- D5 má parádní barvu zvuku
- při přepnutí do modu sport je to ještě výrazněji dynamické, a na kluzkém přetáčivé, takže je možno blbout.
- sedačky jsou téměř bez konkurence, pokud toužíte po klidu a kvalitním příjemném cestování
- v kufru místa dost na vše, 3 kola a 3 lidi i s bagáží a kytarou, nebo 4 lidi a lyže, vše uvnitř. Vynikající je zadní sklopná mříž, takže můžete narvat kufr po strop, bez toho, aby něco ohrozilo bezpečí cestujících
- na zadních sedadlech není extra místa, nicméně tam nejezdím, dětem to bez problémů stačí, a kluci si nijak při cestě do alp nestěžovali.
- super kvalitní audio s 13 repro mi často dodá ten správný relax při cestě z obchodních schůzek, a dodá energii.
- jsem spíš konzervativní, takže mi design moc vyhovuje, interiér je sice strohý, ale o to lépe, přitom se dá pořídit velmi krásný. Kvalita materiálů prvotřídní.
- auto zatím papká průměrně kolem 9l, nicméně jezdím hodně rychle. A počítám, že spotřeba ještě klesne, mám najeto kolem 15tis za 4 měsíce
- já jsem děsně spokojenej. Ale chápu, že každej má jiný priority. Můžu s tím na lyže, kola, terén, rodinu, obchod, cokoliv. Přitom nikoho extra nenaštvu, jako s bmw či audi. Takovej prostě nenápadnej, přitom zcela super kombík..
Volvu Zdar!
Pánové děkuju.. Je to fakt moc fajn. Takové, pokaždé, když do něj sednete, či jej vidíte na parkingu, tak ho pohladíte, ať už jen pohledem. Teď jen, aby se to nekazilo, přece jen tam je strašně moc věcí a konstruktéři rádi montují kurvítka, že.
Ahoj, dobrý výběr ;-)
Jednu XC70 D5 (2011) má majitel firmy, kde pracuji. Nejdřív jsem se na auto díval trošku s despektem, ale jenom do té doby, než jsem se svezl. Ale pravou "láskou" jsem zahořel až po absolvování asi 2500km do Holandska a zpět. Prostě pohodlí, útulnost, sympatie...těžko se to popisuje.
Tento konkrétní kousek sice trošku technicky zlobil, ale nevyvozoval bych z toho závěry obecně pro všechny kusy..prostě smůla. Na druhou stranu, když už se něco semele, přístup Volva je nadstandartní ;-)
souhlas prakcticky ve vsem:-) ja ji mam tez, ale starsi, rv07, akorat bych uvital vetrani v sedackach , adaptivni tempomat a moznost nastavit si volant jeste o neco vys. Nicmene predpokladam, ze v tvem uz to asi vse bude;-) Co se tyka sklapeci mrize, to byl skutecne genialni napad, jen se divim, ze to neni videt i v jinyhc autech.
jinak mam tez D5 a prumerka tak kolem 8.3-5 a mesto cini asi 50%...
sedačku mám úplně dole, ale docela jsem se divil, jak moc nahoru se dá vysunout. Tedy volant dole.. Větrání mám, to je excelentní. Ikdyž je v kabině příjemně, často je zpocená košile a.. Po zapnutí během chvilky se zchladí, ale je třeba brzo vypnout, nebo ztlumit na minimum, jinak hrozí zatuhnutí zad. Adaptivní tempomat jsem nechtěl, měli jsme to v jiném autě a vůbec jsem nepoužíval, pořád mě to zrychlovalo a zpomalovalo a klidné jízdě nepomohlo. Chápu, když chce člověk jet pořád stejně, spíš pomaleji, tak ok. Ale na D1 je třeba v levém pruhu a spíš zrychlovat a velmi pomalu nechat dojíždět na ty před sebou, takže bez tempomatu je to klidnější. Aspoň já mám tu zkušenost. Jsem zvědav, kdy spotřeba poklesne. To jo. A moc.:)
Seveřany mám strašně rád a volva jsou neskutečný káry. Kdykoliv nějaké přezouvám, tak to dělám s neskutečnou radostí, když se člověk podívá na ten podvozek, tak je vidět, jak je to neuvěřitelně vymakaný, funkční a je tam jistota, žádná vochcávačka, typu allroad, která si na cross jen hraje. Spousta SUV si na XC70 ani nesáhne.
Líbí se mi jejich chladný, severský design, ale třeba z nové V40 jsem úplně hotovej.
Podle mýho názoru není lepší volby, co se týče bezpečnosti. Volvo udělalo pro bezpečnost strašně moc, stejně jako finové s pneumatikami Nokian. Je velká škoda saabu, rád bych je vídával i v nových modelech, protože ty auta mají prostě něco do sebe. čert vem interier, o tom to není, je prostě funkční a ty auta mají prostě něco do sebe.
Nevýhoda volva je pouze ta, že je hodně drahé, respektive není, ale já na něj nikdy mít nebudu, ale to je můj problém.
Takže všem majitelům Volva přeji mnoho spokojených kilometrů!
Opravte si údaj na konci článku, Nejlevnější verze modelu 1.114.000 Kč (Kinetic/2.0 D4 AWD Drive-E 133 kW) - ------- táto verzia ZATIAĽ nemá možnosť byť v AWD prevedení ;-) ..... inak je to auto uplna šupa, zbožňujem ho
U všech Volv mi vadí jedna zásadní věc - málo místa pro nohy zadních cestujících. Totiž přední sedačky jsou tak nízko, že pod ně cestující vzadu nemůže dát nohy, řešení by bylo jedině dát přední sedačky úplně nahoru.
toho jsem si nevšiml a to jsem měl C70, S60, S80, V70 a V40. Nejméně místa vzadu je v S60, ale ani tam si nikdo nestěžoval - spíše na "výšku" stropu. Ona ta S60 je střižená do tvaru kupé.
S tim naprost souhlasim. Nehlede na to , že sedák je pomerne plochy a krátký a tim pádem je delší sezení dost nepohodlne, alespoň u xc 70. Jinak to auto nemá chybu , ale tohle mi vadi dost
Ano to taky, nejlíp je na tom podle mě S80 díky delšímu rozvoru, ale ani tam to není žádná sláva. Chtělo by to taky sedáky s větším sklonem aby při brzdění člověk nesklouzával (což se děje hlavně u koženýho čalounění...)
siuhlas. zkratka na rozdil od vetsiny zde, si myslim,z e mista vzadu jsou dobra tak pro deti:-) ty sedaky sjou spatny hlavne vzdau, vepredu v pho, ale u kuze mam jiny problme, poceni:-) tam by se sikla ventilace, ale to bych asi musel jit do novejsiho modelu.....:-)
já vám nevím.. Dle vybermiauto.cz jsou podélné prostory v kabině S80-148cm, XC70-150cm, allroad-152cm. Žádná extra tragédie. Měl jsem a6, je fakt, že místa tam bylo dost, ale pokud nemám řidiče, tak rozhodně podle toho nebudu vybírat auto. Když už vezu někoho většího, tak si případně posunu sedadlo řidiče mírně dopředu, to mi nevadí. Ale každej to má jinak, že.
XC70 je nepochybně pěkný kus auta. Ale od koupě mě odradily dvě věci:
1) šikmý střední panel mne tlačí do prvé nohy pod kolenem, nemůžu v tom autě najít příjemnou polohu, protože jsem prostě naučený (mám 192cm) řídit s mírně pokrčenýma nohama. Přitom ten panel mohl klidně být svislý (je pod ním díra) :no:
2) nový přístrojový štít namísto klasických kulatých měřidel je ke zvracení :no::no::no:
3) pokud z toho vymetou 5-ti válec, už nebude proč tohle auto kupovat. A to je škoda.
Nečekal bych některé dost rozporuplné názory na tento vůz.
Sám také přispěji do diskuze :-)
Pamatuji si první generaci XC 70, do řidičáku daleko, ale moc se mi líbilo spojení kombi a pohonu 4x4, bylo mi hodně pod hranicí dospělosti, takže jiné vozy jsem toliko nevnímal, proto XC 70 pro mne byla v tomto směru průkopíkem. Po několika letech jsem měl tu čest... s touto generací (samozřejmě před facelifty), i tou předchozí.
Auto se mi líbí, opravdu ano, je to prostě klasika, neurazí, je elegantní, uvnitř skvěle zpracováno, ale chladné (nebudu hodnotit Turbobenzín, kde je to o motoru a tam to bylo fajn) . Neříkám, že je to mínus, jen některé automobilky mi sedí více. Jízda je precizní, ale nudná.... jak už zde bylo napsáno, je to auto pro starší pány. Měl sem možnost se projet skoro se všemi Volvy co se vyrábí a vyjma C30 ( a XC 90 V8) jsem tento pocit vnímal u každého vozu. Hezké, kvalitní, vybavené, ale chladné vozy a to včetně C70 :). To první V70 mělo ještě něco do sebe, zvláště s benzínovým motorem :).
Suma sumárum, respektuji tyto vozy, za slušnou cenu neváhám, ale postavit nyní vedle XC 70 a třeba A6 allroad, nebo proti minulým generacím Volva například Outbacka (novej se mi nelíbí), tak jdu jinam :-)
uplne nerozumim tomu, co znamena porad urceni aut "starsim panum" :-) co to jako je? kazdy kdo chce mit za volantem pohodu, bezpeci, uzit si hezky cestu, slapnout na to, kdyz je treba, atd...bude hned oznacen za "starsiho pana"?:-) mam xc70 od svych 35let a rozhodne, kdyz treba jedu chalupu, na kolo , ci hrat hokej, si jako starsi pan nepripadam:-)
To konstatovali lidé výše.... jde spíš o to, jakou máš povahu a obecně se předpkládá, že jako mladý kluk se spíš vyžíváš v průjezdu zatáčkou, než jako klidný otec od rodiny :-) Já taky nikdy na nejaké coupé nebyl a kombik je pro mne zajímavější volbou od svých 18ti, ale i tak se rád svezu :-) XC70 je super, o tom žádná, ale myslím, že v nižším věku si lidé na plakát dají spíše to Audi :-)
tak urcite:-) nicmene pamatuju, ze na zakladce se nam hodne libila prave Volva, svoji robustnosti neokazalym zjevem...ostatne i Pazout o nem s Horackem premysleli jako o jednom z aut co si koupi (spolecne s Mercedesem a Trabantem)..:-)))
jojo, ty byly super:-) ja pamatuju, ze prvni paradni V70 kombi jsem videl u Sterby v Nuslich, primo pana majitele:-) sem si rikal, ze to musi byt parada takhle jezdit na vylety.na kolo.:-) to bude tak 20 let:-)))
Prvni V70 a 850 jsou si dost podobné >:D Velký skok byl až u další generace. Já sem tou první V70 jezdil (2.5 benzin), měl ji kamarád. Sportovní projíždění zatáček se nekoná, to i třeba moje Lagna II, kterou sem měl a což vubec neni vzor ovladatelnosti, to zvládala jistěji (na dobrém povrchu především). Nicméně to i po letech byl koráb na dálnice, s parádním zvukem petiválcového motoru a ne už tak veselou spotřebou :-) Naposledy sem se svezl na silvestra, než ho prodal. Jinak to auto moc chyb nemělo ani po velké porci Km :-)
Úplně ti rozumím :-) Měl jsem to docela podobné. Do důchodu daleko, najeto přes mil.km
A po čtyřech letech jsem byl opět před výběrem; Po letech jsem se odklonil od koncernu;
Finální rozhodování bylo mezi A6, Outbackem a XC70; Po dlouhém vybírání jsem doma zaparkoval hodně vybavenou XC70 a rozhodně nelituji. Auto mi sedí pod zadkem, na několik drobností jsem si zvyknul, ale hlavně jakékoliv cesty si naprosto užívám. Ať si kdo chce, co chce říká. :-)