Limitovaná edice připravená vrátit titul nejrychlejší předokolky na okruhu Nürburgring Nordschleife zpět do Francie je oficiálně zde. Má o deset koní více a plno dalších funkčních úprav.
Pekné, ako technicky, tak i vizuálne (šedé doplnky sa ku krikľavej žltej hodia oveľa viac, ako tie vulgárne červené F1 doplnky). Je tiež fajn, že z toho Renault nespravil nejaký nový R26.R s rámom či plexisklami a zachoval použiteľnosť auta.
Inak či len 10 koní naviac bude stačiť na Cupru, je otázne (aj keď s tým presným výkonom je to nejasné: 205 kW je 279k, naopak 275k je len 202 kW). Na druhej strane ak Renault stále avizuje prekonanie rekordu Cupry, nedivil by som sa, keby už nejaký čas na NS vedeli (v opačnom prípade by sa mohli blamovať).
Ještě nedávno bych se divil, kdybych to napsal, ale v této verzi - a v černé barvě - mi už to auto nepřipadá ošklivé, vlastně se mi začíná líbit :-)
Tedy až na tu záď a odporné (opravdu odporné) budíky...
A časy?
No teď má i Mégane Micheliny semislicky, tak tu Cupru snad dá, možná by ji dal i v předešlé verzi na semislickách (debat se tu o tom vedlo nespočet).
>:D Už jsem to psal jinde, že když jsi mě předjížděl před Litomyšlí, taky ti to hezky střelilo do laufů. Myslím, že mám na Mondeu ošlehlou masku.... >:-[];-)
Jako že byl vidět plamínek? Hmm, to víš, musel jsem se snažit ;-) . Tak díky za doprovod... trošku se to zvrhlo, já chtěl jen předjet tu kolonu co jela 70 :-) .
Nj, aspoň byla trochu zábava. ;-) Původně jsem taky chtěl jen tak lehce "doplachtit" domů, ale ti "sedmdesátníci" - to je prostě k nevydržení. Největší sranda byla, že když jsem tě předjel a mezi náma bylo ještě auto, tak jsem tu tvojí placku vůbec neviděl. Jak v nějakým thrilleru - víš, že přijde útok, ale nevíš kdy a odkud. >:D
Prý? No o jednom šporťáku by som vedel. Keby to nevidím na vlastné oči, tak neverím. A na parkovisku aj viac pozornosti pútal... Byť tebou, proste sa moc neozývam... >:D >:D
Než těch 10 koní a další marginální úpravy, tak pokud má být rychlejší v syntetickém testu (severní smyčka) tak by stačilo to auto líp obout. Neznám tyhle Micheliny co na to dávají, ale solidní semislicky udělají oproti obyč gumám neskutečný rozdíl. Přijde mi taky zbytečný psát o tom co je tam za gumy, když bych odhadoval vzhledem k zaměření auta jejich životnost tak na 10000 km a co tam pak obuje majitel je jeho věc.
Přesně, já jsem taky pro se nehádat o gumách, pokud chci zajet super čas na okruhu, tak tím tuplem obuju gumy, které mně v tom budou omezovat co možná nejméně.
Teď asi ne, ale před lety jel MRS Cup na Bridgestonech (tedy to aspoň tvrdili lidi od Renaultu, nikomu jinému se na těch gumách stejný čas nepovedl...).
...Moje slova, s postupem času je pro mně tohle auto přitažlivější a přitažlivější...
Zraje opět jako kvalitní víno, stejně jako předchůdce. Hodně zde dělá pro mně vizuálně atraktivnější příď po faceliftu...
tech 10 koni nebude as tak dulezitych, tam budou dulezite dalsi faktory, jako kde se vykon vyuziva, vaha auta, vaha kol (to dela strasne moc) a talsi drobnosti :-)
Ostřejší zvuk potřebuje MRS jak sůl, tak snad se s Akrapovičem vytáhnou.
Jinak jsem trochu v rozpacích z těch příplatků za podvozek a pneu, u podobně zaměřené (a ne zrovna levné) a hlavně limitované edice, bych to čekal spíš už "v základu". Myslím, že už ví, že s tím spešl podvozkem ten čas dají, jinak by s tím asi takovým způsobem nevylezli. Cena je samozřejmě podstatně jinde, než u Leonu Cupra a případný rozdíl časů tomu zřejmě odpovídat nebude.
Hlavně pro cenové srovnání cenu Cupry s Performance Pack ani nepotřebuješ znát, protože zde uvedená cena MRS275T (přes milion) je dle článku bez příplatkového podvozku a pneu.
Taky si myslím, že kolem milionu to bude vždy. Jenže zatímco u LCPP to bude tzv. allinclusive (věci potřebné k dosažení toho superčasu), tak u MRS275T se bude ješzě připlácet za podvozek a pneu.
Těžko porovnávat, já třeba vůbec netuším, kolik stojí ta verze Cupry, která dala rekord na Ringu. Ale ty víš, že zrovna já tady za Renault vůči zlému koncernu bojovat nebudu. ;-) Takže bych to zakončil asi takto - pořád je lepší reálně koupit rekordní auto, byť za draho, než donekonečna o něm pouze snít.
Tímto zdravím Hlavně Ony Nadšence Do Aut z klubu. >:-[]
To, že se na CTR strašně dlouho čeká, vidí snad každý, včetně fanoušků Hondy, kteří to také připouští. Diskuze byla jen a pouze o tom, zda se něco zpozdilo proti plánu nebo ne. To, že i bez zpoždění to CTR bude dost pozdě, je už věc druhá (a nikdo to nerozporuje, i když se možná nějaký Hondašílenec najde). A to, zda CTR bude rekordní auto nebo ne, je už věc dokonce třetí. Tak bych hlavně tyto tři věci nemotal dohromady. Diskuze se týkala jen té první, která nemá nic společného s tím, jak brzy/pozdě se CTR uvede na trh ve srovnání s konkurencí a zda ji překoná nebo ne.
Když ty pořád nechápeš psaný text, tak se musím ohradit. Tvůj příspěvek je jasná narážka na včerejší diskuzi. Nevím kdes tedy přišel na to, že CTR je pro mě modla. Prostě tím "jejich modla" jsi mě naštval, nepodsouvej mi nic, co jsem neřekl. Ohrazoval jsem se jen a pouze proti "opoždění" a stejně tak bych bránil cokoli jiného, ať už by to byl Ford, VW..., kdyby si zas někdo vymyslel takovou pitomost, že když někde něco neoficiálně prosákne, bude to vyčítat výrobci, který o tom nikdy necekl.
Pokud někdo vytýká někomu něco, co neslíbil, tak se mi to prostě nelíbí a je jedno, zda je to Honda nebo jiný výrobce. Tady vůbec nešlo o to, že se daná věc týkala právě CTR. Jenže ty prostě ne a ne to pochopit. Ta diskuze byla o nefér hodnocení a CTR byla jenom ukázka, na které to celé vzniklo. Takže promiň, "jejich modla" a CTR, to mě docela namíchlo, když o tom to vůbec nebylo.
Je to narážka na chování a výroky hondafans obecně, pokuds to vztáhl komplet jen na sebe, je to tvůj boj. Jak říkám - chce to trochu nadhledu, jinak ti praskne žilka.
"A to, zda CTR bude rekordní auto nebo ne, je už věc dokonce třetí."
Já bych spíš řekl, že to bude zásadní, protože pokud Honda dva roky dopředu ohlašuje CTR jako nejrychlejší předokolku a pak by se jí to nepodařilo zajet, tak bude jen za kašpara a všem ostatním pro smích. Nehledě na to, že se Kingovi a spol. zhroutí svět, protože očekávají čas někde kolem 7:30 >:D
Mně jsou časy na NS jedno, protože nikdy nebudeš vědět, jestli ten čas zajelo sériové nebo upravené auto. Ale příští rok se rád zasměju nebo zatleskám vzhledem k těm prohlášením.
Ano, je to věc zásadní. Tady jde ale o to, že včera jsme diskutovali na téma zpoždění uvedení a o ničem jiném. Ale všichni tu pořád pletou dohromady zpoždění, pozdní uvedení a rekordní auto dohromady. Jinak řečeno, pokud jsem reagoval na to, že CTR se oproti plánu (zatím) nezpozdilo, tak tím jsem nic neřekl na adresu toho, že ten plán byl nastaven na pozdní datum (což je), neřekl jsem ani, že je to nějaká modla (alespoň pro mě není) a už vůbec ne, zda to bude nebo nebude rekordní auto (což uvidíme snad v příštím roce). A proti tomu jsem se ohrazoval.
Samozřejmě, že pokud Honda ten rekord nezrobí, bude to takový fail, který ji nikdo dvacet let neodpáře.
Já bych řekl, že si to Honda po tom prohlášení ani nemůže dovolit. Pokud by se jí to nepodařilo zajet sériovým autem, tak aby se vyhnula té ostudě, tak provede nejaké menší či větší úpravy a nejrychlejší předokolka bude na světě. V takovém případě jí rekord neodpáře ani fakt, že se sériovým CTR se k tomu času pak nikdo ani nepřiblíží (tak jako tomu bylo u současného MRS).
Dohromady to patláš jedině ty sám.
Woody nic o zpoždění nepsal, jen o nekonečném čekání a já taky ne, jen jsem k tomu čekání uvedl konec.
Co se týká modly a rekordního auta, tak to už sis (nevím proč) vztáhl na sebe sám, to je tvůj boj.
Protože na toto téma (ohlášení na rok 2015) jsme se včera bavili spolu my dva - snad je dobře vidět, že jsem nereagoval na woodyho, ale na tebe - a s tebou jsem včera probíral téma "zpoždění" versus "ohlášení na dost pozdní termín", ne s woodym (nevšiml jsem si, že bys tam ty tohle téma probíral ještě s někým jiným). Co se týče chování hondafans, tak to mi u některých vadí taky (zejména co se Choochoa týče).
LCPP 33.165,- éček, MRS275T 38.000,- éček, ale u MRS k tomu ještě příplatky za podvozek a pneu.
A trochu mě taky překvapuje, že vyhlášení borci z Dieppe nestačí na nudnou koncernovou techniku sami a volají si na pomoc "Abramoviče" a Öhlins...
Dobrá... a co říkáš na zbytek reakce:
"A trochu mě taky překvapuje, že vyhlášení borci z Dieppe nestačí na nudnou koncernovou techniku sami a volají si na pomoc "Abramoviče" a Öhlins..."?
Žádná automobilka si nedělá všechno "sama", že jsou na autě brzdy od Bremba taky nikoho nepřekvapuje... i tlumiče apod. jsou běžně dodavatelská záležitost...
Jistě, ale jedna věc jsou jednotlivé komponenty (nikdo asi nečeká, že si budou v Dieppe dělat vlastní akumulátory) a druhá celý podvozek, to tam příště kluci z Dieppe můžou dát motor a převodovku od Porsche, nebo třeba interiér od BMW..
Výfuk "Abramovič" mohl být klidně za příplatek (dnes se Akrapovič nabízí pomalu i k sekačkám na trávu), ale ten podvozek měl být u takto orientované edice v základu. |A nebo mohli dát výfuk (+10 PS) jako příplatek k normálnímu Cupu, stejně jako ten podvozek.
Podívej se na Cupru, té dali dokonce DCC v základu, což je na poměry koncernu v podstatě rarita.
Myslím, že se všeobecně podceňuje přínos vývoje ve firmách typu Ricardo, Continental apod. Mám jednoho známého v Ricardu a třeba pro BMW dělají spoustu věcí, u kterých bys čekal, že by si je BMW přece mělo dělat "samo", včetně motorů...
Mazda má podvozek Bilstein a taky to nikdo nekřičí do světa... a na spoustě jiných aut bys našel Koni nebo Eibach nebo něco úplně jiného.
Že měl být podvozek v základu, to je jiná věc... asi měl, ale pokud kupci skousnou příplatek, tak je to jejich boj.
Cupra je holt dobyvatel, MRS jakožto držitel trůnu si může dovolit víc.
No, navíc Cupra má DCC v základu i bez Perform. paketu.
Je normální, že automobilky berou např. tlumiče/pružiny od ext. dodavatele, ale pochybuju, že běžně berou od jednoho dodavatele celý podvozek (včetně náprav apod.).
Presne tak, táto limitka má tri kľúčové prvky (abramovič, semislicky a podvozok), z toho dva sú za príplatok. Trochu divné, to už aj ten výfuk a kolesá mohli dať za príplatok k obyč R.S. a nemuseli sa obťažovať s plaketkami.
Souhlasím. Tohle už je nesmyslná honba za čase. Mimochodme k čemu takový čas na trati pro nás je? K ničemu! Podvozek bude na normálních cestách nepoužitelný, semislicky rovněž.... Akrapovič půjde koupit určitě i na normální RS. Už Golf za mega je silná káva, ale rendlík to je pro mě psycho. :-)
Cena uz leze trochu mimo, tady souhlas. Nad 900tis to asi bude neprodejne, i tak je rozdil oproti Leonu je dost znacny. Astra OPC rovnez cenou o 1/3 jinde.
Auto vypadá velmi dobře, přesně tak, jak by měla vypadat nejrychlejší předokolka. Je tu ale jedno ALE.
Doufám, že čas tohoto modelu na NS bude natolik omračující, že si bez mrknutí oka obhájí svoji cenovku. Vím, že srovnání a přepočet domácí ceny není zrovna to pravé, ale když se podívám na to, že Leon Cupra je tu již od necelých 670 tis. Kč, tak se škrábu na hlavě a hledám důvod proč zrovna tenhle Megane...
je to pěkné auto. Osobně ale boje o čas na Nordschleife moc neuznávám. Je to jen jeden okruh z mnoha a nastavování vozů právě na něj (když je daleko větší pravděpodobnost, že s ním majitelé budou jezdit na jiných okruzích nebo po okreskách) není dobré. Paradoxně bych ocenil spíše přístup neřešení jednoho okruhu a koncentrace na komplexnější vlastnosti vozu. I tak však možná tohle bude dobrý HH.
Jeden okruh = zhodné podmienky = relevantné porovnanie. Auto predsa nie je robené na jeden okruh, je robené tak, aby prekonalo iné auto, a to je to, o čo ide. Konkrétny okruh je len prostriedkom na porovnanie s konkurenciou, nič viac.
Právě NS je svým charakterem mnohem, mnohem, blíž okresce (ve smyslu okresky v Německu / Rakousku, ne u nás), než okruhu.
Okruhy obecně mají podstatně lepší povrch a zatáčky jsou na nich navrženy k nějakému konkrétnímu účelu = okruh je sterilnější, než NS.
Nastavit auto na okresku se dá právě na NS podstatně lépe, než na libovolném okruhu, na okruh by auto bylo zejména tvrdší a okruhových nadšenců s předokolkou je podstatně méně, než zájemců o daily driver, který umí i "závodit".
ako blesk z jasneho neba, prisiel videl zvitazil...... divizia renault motorsport so skusenostami z F1 dostala lekciu od "vcelku bezneho" seatu , to bude renault este dlho rozdychavat....
kazdpadne je mi jasne ze renaultu cupra nedala spavat a tento pruser potrebovali zachranit.... vsetky sily vrhli nato aby nasli par sekundiciek k dobru..... no ale podarilo sa ... gratulacia >:D
bohvie aky cas by dala cupra keby na nej trosku odborne popracovali tak ako divizia renault motorsport s meganom.... no radsej nedrazdime uz
Nemel tady nesmysly. Na Cupře Seat a asi nejen on hodně pracoval a na tom času má založený marketing. Všude se píše o nejrychlejší sériové předokolce. Přitom to zajela nějaká maskovaná Cupra Performance Pack s vykuchanou klimou, která se ještě ani nevyrábí a neprodává.
A ten tvůj milovanej Renaultíček na tom ten marketing založenej nemá? Jedno prohlášení za druhým, dlouhé prezentace, plánovaná premiéra, ....
Chtělo by to trochu soudnosti ;-)
Jak to ve skutečnosti bylo se dost těžko ověřuje a nikdo si nemůže být jistý ani tím, jestli někdy nějaký rekord v sériové prodejní verzi zajel ten minulý Megane Trophy. To by jsi musel být jedině zaměstnancem v dané automobilce (vývojovém středisku), což nejspíš nebudeš. :-)
Rekord Cupry velmi pravděpodobně pokoří, ale nic to nezmění na faktu, že Cupra bude za dané peníze stále nejvýkonnějším strojem na trhu :-)
Keby si sa tak do krvi bil aj v prípade blábolov týkajúcich sa iných automobiliek, dalo by sa Ti uveriť, len keď Ty vyskočíš ako čertík z krabičky, iba ak sa to týka Renaultu. ;-)
No ja neviem či to bol taký bežný Seat. Ak sú správne informácie tak bol na semislick pneumatikách. Je to predprodukčná verzia olepená páskou, tak je aj dosť možné že namiesto zadných okien použili plexisklo a podobne, lebo sa to dá zakryť. Popísalo sa už toho veľa.
Toto naháňanie sa o desatiny na Nurburgringu sa sleduje dobre. Človek sa aspoň zasmeje na tých hádkach, že kto čo zajazdil a pol sekundy rýchlejšie. :-)
Pokud vím, tak s těmi plastovými okny má bohaté zkušenosti Renault, který je používal již v minulé generaci Megana. Má je i v tomto novém speciálu. O tom, že by je někdy použila Cupra jsem nikdy neslyšel. Takže čistá spekulace. A ty gumy neřeš. Je to spotřební zboží, které se dá koupit. Kdo chce jezdit jak na Nurburgringu, tomu stejně dlouho nevydrží. :-)
Hej o minulej generácii viem. Skrátka odľahčovali kde sa dalo. Ale o tom že by táto generácia použila nejaké plasty namiesto skiel neviem. Aj čo pozerám na nete fotky, tak to nevyzerá byť nejaké odlišné od skiel. Tak tá Cupra je kapitola sama a čo čítam aj zahraničné ohlasy tak nie len my sa pozastavujeme nad tým že je to predprodukčná verzia, že to mali dať s tou produkčnou. Aj keď mne je to vcelku jedno, aj tak je to len marketing značiek, že kto zájde aké kolo na Nurburgringu. V tomto má pravdu James May, je to len marketing a plno aut na to trpí.
Ja som skôr len narážal na Toppera a jeho vyjadrenia, podľa ktorých Seat zbúchal bez rozmýšľania auto a poslal ho na trať zajazdiť najlepšie kolo. Lebo inžinieri zo Seatu na autách nepracujú odborne. >:D Ale čo čakať od fanatického vyznávača H/K sekty. :-) Aj tak ho vážne neberieme :-)
Zadní skla u tohoto nového Megana jsou z plexiskla, i když se to na Auto.cz nepíše. ;-)
Jenom krátce k té Cupře Performance, která se tu pořád řeší. Od současné 280 se liší pouze brzdama a pneu, tedy doplňky, které je možné přikoupit. Výkonově je to pořád stejné auto, které zajelo ten rekord.
Přesně tak. Renault byl překonán, zjevně se mu to nelíbilo a něco s tím udělal. A že se s tím chvástá (jen doufám, že oprávněně, jinak by to byla slušná blamáž), to bych mu rozhodně nevyčítal. Nakonec nevytvářel plány na léta dopředu, ale zapracoval na tom, aby měl rekord zpátky co nejdříve.
tu nemá cenu porovnávať cenu ani časový náskok. Ale to je ok. Ide len (alebo až) o znovuzískanie titulu najrýchlejšia predokolka. A to sa zrejme podarí. Aj keď bude rýchlejší len o stotinu a predražený. Pravá hodnota toho modelu je v marketingu.
A mašina to vyzerá byť dobrá.
Bude to pálka, ale vzhledem k tomu, že se jedná o poloručně dělané, speciální auto, s využitím na okruhy, si to kupce najde.
Základní Megane RS 265, na francouzském konfigurátoru, v plné výbavě(šasí cup,brzdy,lak,spoilery,RS monitor,kůže,sport. sedačky) stojí 37 000 euro,čili 1,014 milionu kč
U nás,takto vybaven stojí 930 tisíc..
Takže rozdíl tam určitě je, i ve verzi Trophy, u nás bude stát počítám kolem 980 tisíc..
Asi už jsem zahořklý dědek nebo co, ale jaký má doprčic smysl postavit nejrychlejší edici Megana pouze na zvednutém výkonu pomocí balkánské titanové trubky?
Jsem upřímně zvědavý, kolik kupců si v příplatkové výbavě zaškrtne tu magickou komponentu začínající přehláskovaným O, která je bezpochyby tím hlavním ubíračem sekund na smyčce a představuje gró, kolem kterého je 275 Trophy postaven.
Přesto všechno :yes: Uvidíme, jaká bude cena v tuzemsku a kolik kupců v EU to osloví. Tipuju, že prodejní tragédie R26R se opakovat nebude.. :-)
To nebude úplně ono, spíš jako že si koupíš limitku "Under8", ale ve skutečnosti si kupuješ MRS s polepy, všechno ostatní musíš ještě přikoupit. Pneu bych neřešil, je vcelku na tobě, co budeš jezdit, ale nutnost koupit si to nejdůležitější, tedy podvozek, extra, to je trošku na hlavu. :-O
ano vetsine lidi je jedno jaky cas jake auto zajede na NS , ale vzdy se tu rozpouta horka diskuze ktere ze to auto je rychlejsi a kdo ze to podvadel a nedej boze zminit ctr to je ohen na strese . Jsem fanda japoncu takze o ctr nepochybuju japonci ho urcite super odladi , no u mrs , akrapovic to je co za lego? a cupra pro metrosexualy?? ne ted vazne , me nahaneni casu na NS bavi to prece ke sportakum patri a stejne tak k tomu patri fandovstvi a nekonecne dohady :-) , ale hlavne k tomu patri respekt takze az jednou pojedes treba v mrs a nalepi se na tebe cupra zapomen na nejaky casi z NS chyt volant poradne do rukou podrad s meziplynem a slapni na to protoze mas na zadnim narazniku sakra dobrej a rychlej stroj :-)
Ovšem nechápu pročpak tuzemská média z toho dělají takový haló ? Nebo si vážně myslí, že RENAULT soupeří se značkou, která ještě před 30 lety vyráběla deriváty z turínské fabriky a dnes klopýtá za škodovkou ?!?
Vážně si někdo myslí, že by nějaká Škoda, která před 20 lety s velkou slávou uvedla na trh Felicii, mohla v kompaktech soupeřit s Renaultem? Nebo dokonce prodat víc aut?
No jasně že mohla, zákazníci nekupují auta jen ze setrvačnosti a udržet se v čele dá mnohem víc práce, než se do čela dostat.
Tu je tajpár bez maskovania: [odkaz]
A na porovnanie si zobrali aj konkurenciu: Cupru, Golf R či OPC. Btw. vyzerá to, že tú najväčšiu dizajnovú vychytávku konceptu: svetlá pokračujúce do spoilera - vypustí.
Nesmíš zase věřit úplně všemu, co anglickojazyčné weby napíšou. :-) Pravdou je, že to není žádný "produkční CTR bez maskování", ale stále jeden a ten samý prototyp CTR, který už jezdí na Ringu od léta loňského roku [odkaz] . Čili od něj lze jen těžko odvozovat, jak nakonec produkční verze bude vypadat. ;-)
S tím spoilerem nicméně souhlas, byla by to škoda.