Ekonomika
Kompaktní nůžky se rozvírají. Na supermainstreamovém vrcholu se řeší, zda vezmeš vrcholnou sVWětovou motorizaci, ať už na klasickém turbu či na dvojitě přeplňované jednačtyřce, zda vezmeš verzi 4x4 na sametovém haldexu, zda vezmeš variabilní podvozek, zda vezmeš dokonalou dvojspojku DSG... jinde holt tyhle kompaktní majstrštyky těžko najít... ale tak to má být, vždy a všude jsou ti nejlepší a pak ti... ostatní.
P.S. Ten titulní snímek, ten čelní pohled... dokonale odhaluje vizuální kvality, co?
BRAVWO GOLF :yes:
P.S. Ten titulní snímek, ten čelní pohled... dokonale odhaluje vizuální kvality, co?
BRAVWO GOLF :yes:
Bohužel realita kupců v ČR je trošku jinde. Když už se rozhodnou pro G6, tak nejspíš v 1,4 59kW nebo 1,6 75kW, což je pro jinak velmi dobrý Golf škoda. Sám jsem to řešil, chtěl jsem 1,4TSI (90kW), svezl jsem se, mno ten zvuk jak píšu výše v Bravu o dost lepší. Ale auto ve stejné výbavě o 100tis. dražší např než Bravo 1,4T a když jsem se rozhodl, že bych eventuelně skousnul muzejní 1,6, tak jsem byl vejš o 60tis., to je prostě mimo mísu. O tolik ten Golf zase lepší není. Až dají 1,6 75kw do muzea ve vlkohradu a místo ní daj 1,4TSI to bude slovo do pranice...
Megane je určitě zajímavá volba a pokud budou ty turba za rozumný peníze tak určitě pro hodně kupců na zvážení...
Megane je určitě zajímavá volba a pokud budou ty turba za rozumný peníze tak určitě pro hodně kupců na zvážení...
Je to tak, vetsinu prodeju stareho i noveho Golfu dela 1.4ka v Trendlinu - staci se poptat u jakehokoliv dealera. To by ale nemelo zastirat fakt, ze nabidka priplatkove vybavy a technickych reseni je u Golfu bezkonkurencni. Pokud ma clovek dost penez a chce je utratit za kompakt, muze si Golfa nakonfigurovat do podoby, ke ktere se vetsina souputniku ani nepriblizi.
A propo ta 1.4ka v Golfu VI neni ani zdaleka tak spatna, jak se muze z papirovych udaju zdat. V novy generaci na ni bylo slusne zapracovano (mj. takra o litr nizsi mestska spotreba) a v nizsich otackach tahne minimalne stejne dobre jako 1.6ka. Samozrejme to neni zadna dalnicni strela, ale takove nejsou ani jeji ambice. 160-180 je nicmene schopna po nemeckych danicich bezne jezdit, viz napriklad velky test v Autotipu. Pokud nekdo zvazuje kompakt do 400, vrele doporucuju si ji projet, pokud k tomu nebudete pristupovat a priori s odporem, treba budete prijemne prekvapeni. 😉
A propo ta 1.4ka v Golfu VI neni ani zdaleka tak spatna, jak se muze z papirovych udaju zdat. V novy generaci na ni bylo slusne zapracovano (mj. takra o litr nizsi mestska spotreba) a v nizsich otackach tahne minimalne stejne dobre jako 1.6ka. Samozrejme to neni zadna dalnicni strela, ale takove nejsou ani jeji ambice. 160-180 je nicmene schopna po nemeckych danicich bezne jezdit, viz napriklad velky test v Autotipu. Pokud nekdo zvazuje kompakt do 400, vrele doporucuju si ji projet, pokud k tomu nebudete pristupovat a priori s odporem, treba budete prijemne prekvapeni. 😉
tak právě koukám, že v Coupé je 2.0TCe (180k). To je ten klasický turbodvoulitr který dávají třeba do Laguny nebo úplně nový motor?
A bude se nabízet i pro klasický Megane?
A bude se nabízet i pro klasický Megane?
Registrace VW GOLF za rok 2008 dle SDA
(údaje o všech variantách karoserie, tedy včetně specialit typu Cross Golf a R32 - nechtělo se mi to třídit 😉 )
1,4i (55 kW) ............. 2 x
1,4i (59 kW) ............. 565 x
1,6i (75 kW) ............. 258 x
1,4 TSI (90 kW) .......... 177 x
1,4 TSI (103 kW) ......... 13 x
1,4 TSI (118 kW) ......... 4 x
2,0 FSI (110 kW) ......... 3 x
2,0 TFSI (147 kW)......... 7 x
2,0 TFSI (169 kW)......... 2 x
1,9 TDI (66 kW) ......... 102 x
1,9 TDI (77 kW) ......... 347 x
2,0 TDI (103 kW) ........ 62 x
2,0 TDI (125 kW) ........ 3 x
A 2 x R32 😉
(údaje o všech variantách karoserie, tedy včetně specialit typu Cross Golf a R32 - nechtělo se mi to třídit 😉 )
1,4i (55 kW) ............. 2 x
1,4i (59 kW) ............. 565 x
1,6i (75 kW) ............. 258 x
1,4 TSI (90 kW) .......... 177 x
1,4 TSI (103 kW) ......... 13 x
1,4 TSI (118 kW) ......... 4 x
2,0 FSI (110 kW) ......... 3 x
2,0 TFSI (147 kW)......... 7 x
2,0 TFSI (169 kW)......... 2 x
1,9 TDI (66 kW) ......... 102 x
1,9 TDI (77 kW) ......... 347 x
2,0 TDI (103 kW) ........ 62 x
2,0 TDI (125 kW) ........ 3 x
A 2 x R32 😉
Pozoruhodná čísla. Veřejně dostupná asi nejsou, že? Potvrzuje to mou zkušenost z časů Golfu IV., kdy drtivou většinu prodejů činily motory 1.6 a slabší TDI (nejvíc 90 koní).
To říkáš, jako by se ty konkurenční sídy, brava nebo megany proháněli, na rozdíl od toho golfu, zásadně na dvousetkoňových brusech. Jestli má Perun k těm datům přístup, bylo by hezké prohlédnout si podobnou statistiku motorizací u konkurence. Jinak, co se mi na těch číslech líbí, je že 1,6 s 1,4tsi dají dohromady zhruba to co obě slabší verze tdi, to je konečně pokrok oproti letům minulým, a doufám, že trend ve směru k benzinu bude pokračovat, tohle jsou totiž ty motorizace pro prodeje (fleetová auta) podstatné, čili na silnici se nejvíc vyskytující.
tak tak, taky jsem čekal výraznou přesilu TDI, a těch benziňáků (zejména 1.4TSI) se prodalo překvapivě moc.
Myslím že u všech budou čísla velice podobná. Megoš bude podle mně hit s 1.6 + 1.5Dci (ten má 2 verze), se***vat bude 1.4 + 1.9Dci, 2.0Dci bude pár kousků a benzinový dvoulitr se myslím poslední roky ani nenabízel.
Klasika, firmy kupují nejmenší nafty, soukromé osoby maloobjemové benziny.
A všichni tajně sníme o dvoulitrovém turbu v plné palbě, nebourané, po důchodci z Reichu >😁
Myslím že u všech budou čísla velice podobná. Megoš bude podle mně hit s 1.6 + 1.5Dci (ten má 2 verze), se***vat bude 1.4 + 1.9Dci, 2.0Dci bude pár kousků a benzinový dvoulitr se myslím poslední roky ani nenabízel.
Klasika, firmy kupují nejmenší nafty, soukromé osoby maloobjemové benziny.
A všichni tajně sníme o dvoulitrovém turbu v plné palbě, nebourané, po důchodci z Reichu >😁
Tak nevím, ceníky průběžně nestuduju, ale vloni v únoru (zmiňuju záměrně, protože tehdy byly ceny jinde) jsem objednával dva golfy tsi 90kw kombi a to po té, co jsem si se zájmem prošel a projel veškerou dostupnou konkurenci. Na auta jsem sice čekal asi čtyři měsíce (prý pomalý náběh tsi pro mexickou výrobu), ale z hlediska srovnání kvalit auta jako celku, motoru nebo výbav, nebyl golf nějak výrazně dražší než Astra, Focus nebo Ceed, a to vč. faktu, že nabízel zdaleka nejlepší motor. S výbavou duál klima, vše v el., kožený volant, tempomat, vyhř. sedačky, rádio s mp3, což jsou dle mého věci, které by mělo mít auto této třídy určené pro denní použití a firemní cestování, stál golf kombi 460tis. bez DPH, což bylo asi o 30víc než stejně vybavení konkurenti. Jinými slovy, nové golfy které vídávám mají většinou motorizace tdi nebo tsi, ty zde často zmiňované odkazy na "realitu" ve smyslu, "golf jezdí zásadně na 1,4 59kW" a "golf je drahý", já jaksi neregistruju.
Auta se nekupujou podle ceníku na internetu. Beru porovnání nabídek od prodejce. Řeč byla o G6, píšeš o G5.Už jen takový blbosti třeba - koukni se na příplatkovou cenu za vyhřívaný sedačky u G6 jedině v paketu asi za 20tis. u Brava, Meganu za pár tisíc. A když už tu píšeš o tý základní 1,4, možná není úplně špatná, ale v porovnání s konkurencí je to prostě nejhorší 1,4 na trhu - zkus svezení v C4,V Bravu,v Ceedu s 1,4 a uvidíš. Focus neberu, protože ten má motorovu nabídku benzínů velmi mizernou...
s výbavou problém u Megoše není, musí zabrat s těmi motory. Třeba i tu naftovou 2.0dCi měli podle mně nabízet hned od startu prodeje. Udělají si výborný motor a pak ho nenabízejí v kombinaci s kastlí? tomu nerozumím >😒]
já bych to neřešil a jednoznačně naskočil do Gé jako Guru, Vé jako Variant s 1,9 TDI... >😒]
á, pán je znalec a fajnšmekr >😒]
etalón je etalón i když ti ho zbouchá mexickej mučačo... >😒]
Ford Focus ma uz kupu let 1,6 Ti-VTC 115 koni !!! Proti "novemu" Meganu 1,6 je to super motor s plne variabilnim casovanim.
"Na rozdíl od mnoha konkurentů s podobným systémem proměnného časování, přichází 1,6 TI-VCT rovnou s plně variabilním časováním (místo dvou konstantních nastavení, je možno dosáhnout libovolného nastavení v rámci rozsahu)."
[odkaz]
"Na rozdíl od mnoha konkurentů s podobným systémem proměnného časování, přichází 1,6 TI-VCT rovnou s plně variabilním časováním (místo dvou konstantních nastavení, je možno dosáhnout libovolného nastavení v rámci rozsahu)."
[odkaz]
Je to tak, Golf vetsinou neni vyrazne drazsi nez konkurence a pritom v mnoha ohledech stale plati za etalon tridy. Co se tyce tveho optimismu, pokud jde o druhy motorizaci, tak jsi ale lehce mimo. Vetsina benzinovych Golfu ma zkratka 1.4ku. Jak je zrejmy z cisel, co dodal Perun, tak 1.6tek se proda mene nez polovina, o TSIcku ani nemluve. To, ze kupujes do firmy benzin, je sice chvalyhodny, ale statisticky to nic neznamena. Do firemnich flotil v drtivy vetsine putujou TDIcka, proto taky tolik prodanejch 1.9TDI v lonskym roce (pro soukromnika se priplatek za diesel proste nevyplati).
A nepřestane s tím "supermainstreamovým" nesmyslem a nepřestane :no: :no:
Na tohle není ani tak nejlepší mokrej hadr na hlavu, na tohle platí jen reál, zkouška, prostě si to zkus, osaď jedno antracitový géčko k obrazu svému a to samé udělej s méganem. pak to podrobně projeď. Večer si necháš na rameno vydrásat logo VW...
Já jsem někdy někde napsal, že Megane je podle mě lepší než Golf? Kdy? Kde? 😲
Pokud to chceš slyšet, kdybych měl (nedejbože) na výběr jen z těch dvou, vybral bych si Golfa. Kdybych si vybíral ze všech aut téhle třídy, Golf by byl pravděpodobně třetí nebo čtvrtý v pořadí (podle uvažovaných motorizací), Megane vždy až za ním.
Já pouze opakovaně tvrdím, že pojem "supermainstream" je Tvůj nepodložený a nerealistický nesmysl. Proti tomu jsi zatím nikdy nedodal jediný argument. :no:
Pokud to chceš slyšet, kdybych měl (nedejbože) na výběr jen z těch dvou, vybral bych si Golfa. Kdybych si vybíral ze všech aut téhle třídy, Golf by byl pravděpodobně třetí nebo čtvrtý v pořadí (podle uvažovaných motorizací), Megane vždy až za ním.
Já pouze opakovaně tvrdím, že pojem "supermainstream" je Tvůj nepodložený a nerealistický nesmysl. Proti tomu jsi zatím nikdy nedodal jediný argument. :no:
A co by bylo tvojí první volbou v této třídě?
Pokud bych mohl zabrousit do prémie, tak jasně Alfa 147 (srdeční záležitost, jedinečný podvozek a řízení).
Pokud chceme zůstat v mainstreamu, tak podle požadované motorizace. Stručně😒br /> Atmosférické benzíny 1.4 nebo 1.6: buď Focus (super podvozek, průměrné motory, super cena) nebo Citroën C4 (slabší podvozek, skvělá 1.6 od BMW, super cena).
Silnější benzín: Bravo 1.4 T-Jet (pokud možno Sport 150 koní), na dalším místě asi Astra kvůli fantastickému motoru 2.0 Turbo za rozumnou cenu
Hot hatch: Focus ST
Nafta: těžko říct, naftu bych pro sebe určitě nechtěl, takže naftová auta ani moc nezkouším.
Pokud chceme zůstat v mainstreamu, tak podle požadované motorizace. Stručně😒br /> Atmosférické benzíny 1.4 nebo 1.6: buď Focus (super podvozek, průměrné motory, super cena) nebo Citroën C4 (slabší podvozek, skvělá 1.6 od BMW, super cena).
Silnější benzín: Bravo 1.4 T-Jet (pokud možno Sport 150 koní), na dalším místě asi Astra kvůli fantastickému motoru 2.0 Turbo za rozumnou cenu
Hot hatch: Focus ST
Nafta: těžko říct, naftu bych pro sebe určitě nechtěl, takže naftová auta ani moc nezkouším.
Pěkně jsi to rozepsal. Možná by to ale chtělo sdělit toho jednoho svého konkrétního jarního adepta.
Rá😜 Pokud uvažujeme prémii, tak Alfa 147.
Pokud jen mainstream (mimo hot hatch), tak Bravo 1.4 T-Jet (150 koní) Sport s IMHO nepřekonatelnou kombinací design / výkon / výbava / cena.
Jestli chceš detaily, tak vínově červenou metalízu a uvnitř černou, nejlépe kůži.
Pokud jen mainstream (mimo hot hatch), tak Bravo 1.4 T-Jet (150 koní) Sport s IMHO nepřekonatelnou kombinací design / výkon / výbava / cena.
Jestli chceš detaily, tak vínově červenou metalízu a uvnitř černou, nejlépe kůži.
Alfa není žádná prémie. No, tak je to jasné, nyní bys prostě koupil Fiat Bravo 1.4 T na sto padesáti. Nezbývá než tě poslat jak k Fiatu tak k VW, abys ta auta projel.
Zde Beaumonte není co řešit. VW je o generaci, možná o dvě dál, má víceprvkovou zadní nápravu, a má všechno, co jsem vypsal výše a co samozřejmě nemá Fiat. Je možné zvažovat Focus, ale dál je jiný svět. Měl bys to vědět.
Zde Beaumonte není co řešit. VW je o generaci, možná o dvě dál, má víceprvkovou zadní nápravu, a má všechno, co jsem vypsal výše a co samozřejmě nemá Fiat. Je možné zvažovat Focus, ale dál je jiný svět. Měl bys to vědět.
(Ne)prémiovost Alfy ponechme na jinou debatu. Jednou větou ke 147: to je vlastně malý sporťáček v karoserii hatchbacku, zábavný, ostrý, lehkonohý, obratný, ne moc prostorný, ne moc pohodlný.
Bravo jsem řídil (T- Jet 120 koní), i většinu ostatních zmiňovaných. Golfa zatím jen jako V. generaci, mimochodem jako GTI s DSG. Rád se někdy svezu Golfem VI., ale nevěřím, že by pokrok proti V. gen. mohl být tak velký, aby vyrovnal obrovský cenový rozdíl (s odpovídající výbavou přes 100 tisíc Kč) proti Bravu... To už opravdu JE jiný svět, za cenu Golfu už koupíš Lagunu...
Bravo jsem řídil (T- Jet 120 koní), i většinu ostatních zmiňovaných. Golfa zatím jen jako V. generaci, mimochodem jako GTI s DSG. Rád se někdy svezu Golfem VI., ale nevěřím, že by pokrok proti V. gen. mohl být tak velký, aby vyrovnal obrovský cenový rozdíl (s odpovídající výbavou přes 100 tisíc Kč) proti Bravu... To už opravdu JE jiný svět, za cenu Golfu už koupíš Lagunu...
Přesně tak jak píše Beaumont. Prostě jde o to, že nikdo netvrdí, že by G6 byl špatný auto, připustím, že jako celek může být lepší než Bravo, nebo Megane. Ale já nejsem ochotnej za to zaplatit o 100tis.Kč víc, prostě o tolik to auto lepší není - a to neposuzuju design, kde podle mě to Bravo prostě hezčí je...A když už říkáš, že G6 má nějaký serepetičky co ostatní nemají. Tak třeba systém Blue&Me považuju fakt za užitečnou vychytávku, zrovna tak někteří požitkáři ocení prosklenou panoramatickou střechu - což maj zrovna s těmito prvky výbavu u G6 smůlu...Je to prostě o tom, že u G6 je běžnej motor 1,4amtos, nebo 1,6atmos, kdežto třeba u toho Brava je běžnej motor 1,4Turbo...na co ti je víceprvek vzadu, když máš chcípáka pod kapotou...Prostě buď zkousneš horší výbavu a motor u G6, nebo si příplatíš 100tis. a máš pak asi i lepší auto. Ale podle mě a Beaumonta to auto není lepší o 100tis. Kč, podle tebe jo.
S tím souhlasím, včetně toho Focusu, cena je úplně jiná otázka. Pro někoho ta nej (spotřebnější, "ekonomičtější" přístup), pro někoho ne. Nechápu uvažování lidí ve smyslu, že pokud se cenou(za kvalitu, motorizaci a výbavu) kompaktu dostávájí do střední třídy, je lepší koupit střední třídu, navíc třeba i za cenu slabší kvality, motorizace a výbavy. Auto přece není rohlík, pivo, nebo klobása, čím větší za stejné peníze tím líp (a ani tady to neplatí obecně)! Přece se při nákupu nejprve rozhodnu jakou "velikost"(třídu) auta potřebuju, pak (i podle rozpočtu) vyberu značku, motorizaci, výbavu atd. Pro někoho je třeba kvalitní a vybavený kompakt daleko lepší a vhodnější než střední třída, tak že má pro něj i svým způsobem lepší hodnotu , paradoxně(pro někoho) i a cenu stejnou, nebo i vyšší, než za třídu střední...
Tak volba mezi menším vybavenějším autem proti většímu slabšímu a/nebo hůře vybavenému je běžná a někomu jistě to menší auto vyhovovat může.
Problém je v tom, že ta Laguna za cenu Golfu bude zhruba stejně silná a vybavená... Třeba Laguna dvoulitr benzín (140 koní) za 490 tis. Kč, Golf 1.4 TSI (122 koní) podle výbavy 450 nebo 510 tis. Kč, 1.4 TSI (160 koní) už stojí 566 tis. Kč... 😲
Problém je v tom, že ta Laguna za cenu Golfu bude zhruba stejně silná a vybavená... Třeba Laguna dvoulitr benzín (140 koní) za 490 tis. Kč, Golf 1.4 TSI (122 koní) podle výbavy 450 nebo 510 tis. Kč, 1.4 TSI (160 koní) už stojí 566 tis. Kč... 😲
Značku, typ, motorizaci a výbavu si každý přece vybere sám, podle chuti a volných prostředků, čím větší výběr tím lépe. Ale tvé srovnání je přesně podle stylu akčního letáku supermarketu.
Dejme tomu, že si koupím toho Golfa 1,4 TSI (160PS).
A ty řekneš, udělal si "chybu", za své peníze si mohl mít podobně vybavenou Lagunu s "přibližně" stejným výkonem...
Ale já bych za stejné peníze nechtěl ani Passata, natož nějakou Lagunu...! Člověk by měl v životě vědět co chce a stát si za tím! A lidi co jim nákup "nového" auta říká víc, než nákup nové ledničky, doufám, že většině tady (viď Přemdo), by to měli vědět i u "svého" auta. Jaké konkrétní auto to u nich je, je jen na nich a obhájit si to musí hlavně sami před sebou. Ale osobně nepovažuju za "fandu do aut" někoho kdo své finální rozhodnutí při koupi auta staví významně hlavně na poměru ceny k "velikosti" a výbavě auta. Raději přece méně vybavený
(i mírně ojetý) vlastní (třeba i menší) "idol", než nový, větší
"bezpohlavní" cenový kompromis!
Přivítal bych, kdyby tady dostala více prostoru auta samotná
a o něco méně se stále dokola řešila jejich cena, tu si přece může "najít"(dvousmyslně😉 každý sám...
*vysvětlivka pro Přemdu
Dejme tomu, že si koupím toho Golfa 1,4 TSI (160PS).
A ty řekneš, udělal si "chybu", za své peníze si mohl mít podobně vybavenou Lagunu s "přibližně" stejným výkonem...
Ale já bych za stejné peníze nechtěl ani Passata, natož nějakou Lagunu...! Člověk by měl v životě vědět co chce a stát si za tím! A lidi co jim nákup "nového" auta říká víc, než nákup nové ledničky, doufám, že většině tady (viď Přemdo), by to měli vědět i u "svého" auta. Jaké konkrétní auto to u nich je, je jen na nich a obhájit si to musí hlavně sami před sebou. Ale osobně nepovažuju za "fandu do aut" někoho kdo své finální rozhodnutí při koupi auta staví významně hlavně na poměru ceny k "velikosti" a výbavě auta. Raději přece méně vybavený
(i mírně ojetý) vlastní (třeba i menší) "idol", než nový, větší
"bezpohlavní" cenový kompromis!
Přivítal bych, kdyby tady dostala více prostoru auta samotná
a o něco méně se stále dokola řešila jejich cena, tu si přece může "najít"(dvousmyslně😉 každý sám...
*vysvětlivka pro Přemdu
Nenazval bych to "chybou", třeba bys byl opravdu s tím Golfem spokojenější.
Já sám za sebe vím, že za cc. 400 tis. Kč bych si vybral Bravo (nebo Alfu 147), za cca. 500 tis. Kč už Lagunu - v té první volbě je větší kus srdce, v té druhé víc racionality, ale vždycky jsou tam obě složky. Nekoupil bych si auto značky, kterou vysloveně nesnáším (třeba Toyotu, Kiu...). Golf by mi nevadil, ale za "srdce" nedostává žádné body, za "racionalitu" jen málo kvůli vysoké ceně a tak na něj v mé volbě nezbylo místo.
Já sám za sebe vím, že za cc. 400 tis. Kč bych si vybral Bravo (nebo Alfu 147), za cca. 500 tis. Kč už Lagunu - v té první volbě je větší kus srdce, v té druhé víc racionality, ale vždycky jsou tam obě složky. Nekoupil bych si auto značky, kterou vysloveně nesnáším (třeba Toyotu, Kiu...). Golf by mi nevadil, ale za "srdce" nedostává žádné body, za "racionalitu" jen málo kvůli vysoké ceně a tak na něj v mé volbě nezbylo místo.
Co je na té Laguně pro tebe tak racionálního? Potřebuješ třeba větší kombi k vůli větší rodině, nebo je to spíš proto, že můžeš mít za podobné peníze větší auto vyšší třídy?
Mám hobby, vyžadující občasný transport rozměrnějších věcí. Zatím to řeším občasnou výpůjčkou kombíka v rámci rodiny (sám mám malý sporťáček), ale až budu někdy kupovat auto pro rodinu, víc místa je určitě významné pozitivum. A pokud přijdou děti, rozhodně nehodlám řešit problém co s sebou ještě můžu vzít a co už se nevejde...
PS: Kupé si nechám jako druhé auto 😄
PS: Kupé si nechám jako druhé auto 😄
......
Zas na druhou stranu kromě kabria mají skoro kompletní karosářskou sérii :yes:
Strategie v tom načasování určtě nějaká je, v autoprůmyslu se to bez ní dá dělat jen do doby, než to dopadne jako u GM.
P.S. Mohl bys upřesnit, jak jsi to myslel s tím mizerným odhlučněním ve srovnání s koncernovými vozy?
Upřímně přiznávám, že jsem ještě Mégana nejel, zato můžu čerpat ze zkušeností kamaráda (takto vlastníka Octavie a Saabu), který si akustiku a odhlučnění celkově velmi pochvaloval a autům rozumí lépe, než kdejaký... diskutér zde. Tím tedy nenarážím na tebe 😉
S odhlučněním mi to taky příjde divné, na tomto poli je na tom Renault tradičně velice dobře. Poslední test co jsem četl na konkurenční servru (osobně jsem zatím taky neměl čest) si taky na odhlučnění nestěžoval, právě naopak (měli dci). Spíš mu vytíkali přenos vibrací.
Pokud jde o odhlucneni - porovnavam s Golfem VI a A3 s atmosferickou 1.6. Vim, ze A3 je premie a tudiz se v tomto ohledu urcity naskok ocekava, na druhou stranu je Megane o poznani novejsi. No a Golf je pak konkurent number one. Vsichni prodejci Renaultu mi samozrejme tvrdili, ze ten jadrnejsi zvuk je zamer a ja musim rict, ze mne se libi (i kdyz ve vyssich otackach zni uz ponekud "vysavacove"), tezko vsak muze nekdo poprit, ze novy Golf je zkratka v tomhle ohledu na spici.