Wolfsburská automobilka si od varianty Sportsvan, nástupce Golfu Plus, slibuje hodně. Má však tento nafouknutý Golf opravdu co nabídnout? To jsme zjišťovali na jihu Francie.
Protože uvažuji o obměně vozového parku a toto vozítko je v nejužším výběru, tak musím počkat na pořádný test a potom na akci která toto vozítko posune do přijatelnější cenového levelu. V konkurenci Toyoty verso za 475kkč ve velmi slušně vybavené verzi má cenovku VW docela vysokou.
[odkaz]
Špičková technika? Špičkové jízdní vlastnosti? Ty jsi byl za třídního komika už na základce. Mimochodem kdo je táta hub vím. Ale nevěřím že ty víš co je antoušek jinak by jsi to zde tak často nepoužíval.
Ohledně toho antouška můžeš být celkem klidný... :-) A co takhle ten táta hub, docela by mě zajímalo, jestli víš, o co se jedná? ;-)
Zpět k hornímu modelu. Leze to z tebe jak z garážové chlupaté deky. Zde ovšem nelze, než vyseknout Volkswagenu hlubokou poklonu, je to nádherný vůz. A když k tomu započteš špičkovou techniku a špičkové jízdní vlastnosti, je o ozdobě garáže poměrně jasno. Slogan - GOLF Sportsvan vám nastartuje srdce... :yes::-!
Celkem by mne zajímalo jestli víš co to je antoušek? Jinak Golf plus rozhodně bude patřit k legendám na které budou chtít u VW zapomenout. Moc se neprodávala a už vůbec to nevyšlo s cílovou skupinou. Snad se jim nepodaří odehnat zbytek gerontů kteří to auto kupovali nepatřičným názvem Sport. Jinak auto nevypadá zle ani to naopak není žádná bomba.
Zde myslím střílíš trochu vedle. Horní model necílí na vyhraněná esuvečka, horní model dokonale (spolu)definuje styl mezi segmenty. A to je přesně to, co je pro mnohé jezdce inspirací. Jakousi přímou modelovou konkurenci lze dnes hledat především jak u mercedesu tak u BMW. Je to obdobné, jako s modelem CC - opět další dokonalá treVWa ;-)
Plus si kupovali hodně starší lidé a VW se to moc nepozdává, součástí snahy s tím něco udělat je i nové jméno. Alespoň to byla oficiální verze. Neřekl bych, že je povedené. Možná doufají, že je sport v názvu odstraší. >:-[] Zajímavostí pak je, že ho neplánují použít na všech trzích.
Jako člověk, který dává v této kategorii přednost především francouzským vozům, tak za mne - klobouk dolů VW - toto se vážně povedlo.
Vnitřek vozu je opravdu velmi, ale velmi pěkný a vypadá, že i kvalitní materiály bude obsahovat - frantíci vezměte si příklad - nešetřete a udělejte podobně vábný interiér. Vnější tvary taktéž - vyvážené, pěkné. Pokud by byla záruka 5 let/150000 km standardem, pak vezmu na milost i (bože to snad nemůžu ani napsat - raději tedy malými písmeny) tsi.
Je to taková německá ... rodinná idylka. Prostornější kabina, pohodlnější nastupovávní. Jak pro mladé rodiny s dětmi, tak pro německé důchodce, je to velmi dobře cílený model.
Navíc už to konečně není Golf jen Plus minus, ale je to Golf do posledního šroubku. Jestli mě normální Golf až tak neoslovuje a G VI považuji za vzhledově lepší, pak Sportsvan dotahuje podle mého vzhled mnohem dále. Diagonální linie polívají vůz živou vodou, ostré linky mají vnitřní harmonii.
Především tu ale máme vůz s nádherným bočním profilem a krásně lehkou a nízkou boční linií. Okénko v C-sloupku podtrhuje celkovou lehkost a přirozenost linií. Interiér se nenechává ničím zahanbit a snad konečně i tam budou zachovány Golfové standardy.
Je něco, co lze vozu vůbec vytýkat? Bohužel je. A tím je variabilita. Vůz by si mnohem víc zasloužil 3 samostatné zadní sedadla se samostatným posunem, sklápěním a možným vyjmutím z vozu. Takto máme poněkud polovičaté řešení.
Stále se tak potvrzuje, že krále rodinných MPV je nutné hledat mezi Francouzi, tedy přinejmenším v interiéru. Ale jestli se Golf sportsvan povedl? Povedl, a jak :-!
V podstate súhlasím, že auto vyzerá dobre, ale mňa neber ako reprezentatívnu vzorku, pre mňa je ideálny manažérsky voz Mercedes V a nie A6, ako to majú normálni ľudia >:-[]
Autor textu formuloval pripomienky nežne:
- pozice za volantem není zrovna ideální,
- pak je vaše hlava již docela blízko čalounění,
- výhled šikmo vpřed pak také není zrovna ideální,
- k zatáčení přistupuje typicky golfovským způsobem – příliš se mu nechce
- automobil na rychlé přesuny pro okresce opravdu není,
- agregát nijak nenadchne svým charakterem,
- překvapil nás trochu hlučnější motor
ale v skutočnosti sú to obrovské výkričníky, bacha na tieto veci a odporúčam pred kúpou poriadny test. Ja som golf plus vyhodnotil ako jedno z mojich najhorších nákupných rozhodnutí a to som sa vozil už na autách za socíku :-)
pozici za volantem... Nooo.. v pripade M6 ti 3cm sedaku vodicovej sedacky stacili na hodinove litanie, tu to len tak prejdes jednou vetou? V oboch pripadoch dost zasadna vec, no uplne iny pristup. Trochu kritiky nikdy nezaskodi, jedine doda tvojim prispevkom potrebnu vaznost a objektivitu. Inak auto velmi pekne, na koncern az privelmi pekne, dizajn mi pride nestarnuci a nadcasovy.
Zoufat si nad absencí výkonové špičky je namístě především u popisu postelových scének, nikoliv v případě (byť) "sportovního" vanu. Zde, padni komu padni, jde o jiné "špičky".
Tak především segment - ten je na velkou pochvalu. Jde o aktuální trend - vzdušná kabina, jemně vyšší posaz, přesto styl na hony vzdálen klasickým kompaktním empevečkům. Ano ano, zde na to jde VW doslova prémiově (srovnej především s konkurencí od BMW...).
Charakter sportovnosti pak autu musí vtisknout sám majitel. Nic pro antoušky, táty hub a podobné tesilové terminátory. Tohle auto naplní požadavek mladého, moderního, sportovně pojatého života mladé rodiny, avšak i staršího jezdce, se srdcem pro styl, se srdcem pro výraz.
Koneckonců svým způsobem lze G+ vnímat jako pokračování legendy, pokračování v tomto století. A jakkoliv se ti může zdát tahle myšlénka prvoplánová a slepá, všechno se to v reálu ukáže za dvacet let. Zde totiž platí jedná garážová zásada - nemůžeš-li mít prémii v garáži, sleduj alespoň periferně prémiové trendy...
Lehké překvapení snad může vyvolat jen menší problémek v pozici za volantem. Tohle ovšem žádá jaksi "tělo na tělo", zde textové zprostředkování pozice pro mne nemá váhu objektivního verdiktu. Koneckonců, abych to tedy vrátil k té výkonové špičce, i pod ní si každý z nás představuje něco úplně, ale úplně jiného... ;-)
Jakožto příznivec koncernu to vidím tak, že to golf sportswan poměrně těžké. Designem se mi ze všech verzí Golfa VII líbí nejvíce, protože klasickému golfu nemohu odpustit zadní zapadlá kola do podběhů, kombi golf má svůj smysl, ten se snad poprvé jako kombi konečně povedl, ale tohle auto zařadit moc nedokážu.
Designem se mi tedy líbí. Nabízí se otázka, jestli nebude působit jako takový kanibalizační prvek v dost našlapané třídě. Osobně bych si ho určitě koupil, protože to bude praktické autíčko, které nebude přerostlé a svůj smysl má. Nabízí se otázka, jestli neukousne příliš touranu a z druhé strany golfu kombi a to jsem ještě ani nevzpoměl na na octavii combi a leona.
Sportsvan bude mít velký úspěch zejména u věkové kategorie 50+. Kdo si myslí, že by MB B příliš provokoval okolí, koupí Sportsvana. Majitelům se bude líbit vyšší pozice sezení a konzervativní design, variabilitu moc řešit nebudou. Auto mohlo být dotaženější, ale VW ví, že by se to nerentovalo ;-) .
ak si odmyslim nezmyselny nazov sportvan tak vcelku solidne auto :yes:
musim pochvalit masku.... vyzera nepochybne lepsie ako to co nam prezentuje bezmaskovy G7 .... a aj zadne svetla sa mi pozdavaju viacej, su vyraznejsie :yes:
viem si celkom zivo predstavit ze si niekto kupi takyto "van" kludne miesto klasickeho golfa alebo golfa variant.... :yes:
paci sa mi aj velky razvor.. auto ma pri dlzke bezneho hatchu ako je ceed razvor na urovni octavie.... pritom neposobi vajcovito ani prilis vysoko :yes:
za mna pochvala.... vcelku si viem predstavit kupit nieco taketo na "bezny zivot".... halvne v meste clovek oceni komaktnost a zaroven velky razvor je vyhodu snad vzdy a vsade ... navyse je dizajn velmi sikovne strihnuty... starnut bude velmi velmi pomaly.... sice neposobi moc charizmaticky a stylovo ale uznavam ze v tejto cenovej kategorii a pri jeho poslani a ulohe je to az druhorady ukol.... ucelom bude ponuknut velky priestor na co najmensej dlzke... a to zvladne novy sportvan zrejme na 1tku :yes:
skutocne luxusny kusok... v cervenej na tych elektronoch, docela ma to auto dostalo , pochvala pre VW uplne zasluzene :yes: