Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Japonské automobilky budou společně vyvíjet motorové technologie

14 komentářů

Avatar - Ham.
Ham.
S turbem a s Mazdou. 😄
_MT_
Co máš proti evropským atmosférám? Těžko by mě jejich vymírání mrzelo, kdyby stály za prd.
Nicco
Zaujimave, ze Mazda nebola dost inteligentna na to, aby nestavila iba na jednu technologiu - benziny bez turba.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Aby to nedopadlo jako s Evropskou únií, která má podobné principy

myšlenka je to hezká, uvidíme jaká bude realita
Tak este raz.
1. Mazda turbo nevylucila.
2. Mazda ma v portofolie diesel (ktory nema obdobu), atmosfericky benzin (ktory je tiez jedinecny), hybrid, a vo vyvoji je dalsi unikatny motor - nova generacia wankela.
Myslim, ze Japonci su dost inteligentni na to, aby nestavili vsetko na jednu ci dve technologie ako napr. Europa (tdi a turbo-downsizingove benziny - v hybridoch ci atmobenzinoch Europa na Japonsko straca).

Mazda turbo benzin donedavna pouzivala, v Japonsku kupis aj hybridnu trojku, takze nechapem, preco si svoj vyber zuzil na bud-alebo.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Uvidíme ale ta spolupráce již probíhá, pouze bude rozšířena mezi Nissanem, Toyotou a Hondou. Zvláště pak Honda je a byla těžkou sólistkou ......
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
O to tady vůbec nejde.
Nissan versus Toyota versus Honda jsou znepřátelené obchodně-výrobní klany, od jakživa.

Ke klanu Toyota spadá Mazda, Mitsubishi a Subaru.

Tady nejde o to jaké technologie ale jak přestat býti rivaly a začít spolupracovat, snižovat rapidně náklady.

Každý má k dispozici něco zajímavého, každý bude muset spolknoiut hořkou pilulku a něčeho se bude muset vzdát - odměnou nza to budou nižší náklady, případně vyšší zisk, případně nižší cena vozu pro zákazníka - a to se počítá !!!!!
Nicco
Bude to s turbem a bez Mazdy a nebo s Mazdou a bez turba? 😄
Jirik_H
Jde jen o základní výzkum a 100 mil CZK + dalších pár stovek mil CZK od vlády je celkem nic (např. Honda dává McLarenu prá cca 200 mil USD ročně). Takže zatím nic moc. Základní výkum není aplikovaný výzkum a na druhé straně nepředstavuje problém v konkurečním prostředí, ve kterém je prakticky Honda proti všem.
Jestli na něco přijdou, tak se to v autech objeví nejdříve za 5 let, spíše později.

Osobně považuji japonské atmosféry za špičku (hlavně od Hondy), protože jsou vynikající kombinací hlavně spolehlivosti, čistoty (žádné saze, jako evropské přímovstřiky navíc s turbem), spotřeby a dostatečného výkonu. Proč mají v třetích zemích hlavně japonská auta s benzínovými atmosférami? Protože jsou spolehlivé a jedou na vše, co připomíná benzín. Vždyť ještě koncem 90. let hondím vysokootáčkovým atmosférám stači benzín BA 91 (koncernové potřebovaly pro vyšší otáčky BA 9😄.
MariAchi
:yes:
mrazik
Ktere autotradice ? Japonci dokazali nekolikrat, ze umi a sakra dobre umi.
Avatar - Dinar
Dinar
Asi čteš jiný článek, viz. "Nemyslíme si, že z hlediska technologií zaostáváme (za evropskými automobilkami). Jsme však pozadu z hlediska efektivity vývoje," prohlásil Ohcu.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
a strašně jim to škodí. Měli tolik povedených modelů, které v další generaci pohřbili.
Něco jako Opel s Calibrou. Pokus nahradit Calibru Astrou kupé byl velice směšný počin.