Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Evropské prodeje v prvním čtvrtletí 2014: Velký přehled segmentů

119 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
superkonzervativní design Audi přestává fungovat. Taková současná A4 kombi neumí vypadat prémiově ani vedle Astry kombi, takový 3er to svede i v minulé generaci.
webpaja
Úplně nesouhlasím, A4 B8 bude krásný a reprezentativní auto i po 10-ti letech, přestože mu FL spíš uškodil.
Větší problém vidím u "fluidního" M-B A. Po dvou letech prodeje propad...prodáno míň kusů než kontroverzního BMW1 čekajícího na FL.
Překvapil S-Max a F500.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas , F500 akoby z roka na rok naberalo na krase a aj predaje idu stale hore, neuveritelny zjav :yes: dufajme ze nastupca tak skoro nepride... terajsie f500 je proste dokonale auticko, nic tu menit netreba... :yes😒br />
s Ackom suhlas... podobny pripad je aj rada DS od citroenu.. po prvotnom osiali a ohureni verejnosti svojim divnym vzhladom uz rada DS klesa napriec celou ponukou co myslim nejeden z nas aj ocakaval.......

samozrejme novinky idu predajne hore: S-ko , RR sport, i10 ... facelifty sportage/ix35 .... nove BMW 3 ... :yes:
Arese
Řada DS je jeden velký marketingový trik, který zabírá hlavně na čínském trhu. V Evropě si tento francouzský pokus o pseudoprémii nikdo alespoň trochu zběhlý v autech pořídit nemůže. Prostě navoněná bída, navrh huj, vespod...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mna prekvapil hlavne prepad mercedesu ML.... naopak RR sport ukazuje ako sa robi stylove a uspesne SUV. BMW 5 ma takisto silnu poziciu a tazi uz z minulosti ... ale ML sa nam stale akosi predajne trapi .... ani stare Mko nebol predajny trhak to treba povedat na rovinu..... ktovie v com je problem... zeby dizajn? Takisto mensi model GLK... tiez na evoque a ani X3 predajne nestiha.... niekde ma mercedes mensi problem ale tazko najst pricinu.

skoda len ze nevidime viac modelov ... prva 6tka je malo... hlavne v triedach ako male auta alebo nizsia stredna trieda kde je 30 modelov..... rad by som videl v nizsej strednej triede aspon prvu 10tku.... skoda ze redakcia si nedala namahu a nedala nam tu aspon 10 najlepsich z kadeho segmentu

este mala poznamka: chyba mi tu segment sportovych aut.... rad by som vedel ako je na tom BRZ scirocco alebo RCZ .... skoda ;-\
pogo26
Zase ti to moc nejde. Podívej se na dubnové evropské prodeje. Qashqai rostl o 22% a byl na sedmém místě.
webpaja
Kde vidíš, že by se Topper zmiňoval o Kvašce? Má pravdu, že chybí sporťáky.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
stihol som to zmazat 😉 ...

kazdopadne ma kaskaj uz vacsiu konkurenciu ako v minulosti .... jeho predaje teda pojdu voci minulosti uz dole aj ked ma novy model.... ale je to normalne.. tak to chodi.... :yes:
webpaja
Aha...predikce bych nechal stranou. Nemyslím, že by ho někdo v tomto segmentu výrazněji ohrozil.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
no je mozne ze bude opat prvy v segmente ale uz s mensim naskokom a poklesom predaja voci minulosti ... ja to kaskaju neberiem... mam japoncov rad.... ale je jasne ze uz take skvele predaje ako v minulosti bude tazke zopakovat... konkurenciu ma dnesny kaskaj ovela vacsiu ako pred 5-6 rokmi
webpaja
Stačí se bavit o situaci před rokem nebo dvěma. Jedinej, kdo zahýbe s prodeji je Tiguan...
pogo26
Jedinej nebude. Minimálně X-Trail bude taky silný soupeř. 😄
webpaja
Kromě téměř stejných tvarů je to i stejná třída? Nějak tomu nerozumím.
pogo26
Nic v tom nehledej. Snad jen to, že QQ bude možná brát zákazníky nejen Tiguan, ale i X-Trail.
webpaja
Omluval...nevěděl jsem, že mazal.
Kharl.ANTIDIESEL
ja bych vás poslal do afghanistánu do války hošani, to by vás přešli zhovadilosti typu "Taková současná A4 kombi neumí vypadat prémiově" zhejčkaný evropani, taková invaze rusů zas aby se vám rozsvítilo tobybylo tóčo >😁 >😁 >😁 >😁
webpaja
Já bych ti předepsal silnější pilulky... 😉
Arese
Zvláštní, vždy, když se nějaký "diskutér" s příponou "antidiesel" ozve, vypadá to, že trapnější a ubožejší příspěvek už nemůže vytvořit. A hle, opět se mu to podařilo... >😁 >😁 >😁
Avatar - fOE
fOE
Ceka se vymena a je potreba vymena. Otazkou jen bude jestli nova A4 bude zase jen FL te predesle, nebo nas Audi prekvapi a prijde s necim zajimavym, nerikam prekudrlinkovanym, ale zajimavym... Kdyz to bude vypadat jako nove auto a ne FL stavajici generace zakazniky si urcite najde.
webpaja
Audi bude vypadat jako Audi, revoluci vnějšku nečekám (podívej na TT), vnitřek asi udá nový směry v prémiový třídě.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Budú mať akurát ostrejšie línie a masky prechádzajú na prázdny single frame. Cez víkend som videl dáky budúci model na testovaní a aj keď to bolo dosť maskované, bolo vidieť veľký gril na ktorom bude asi len ŠPZ, znak už na kapote. Bolo to asi nejaké malé Q-čko, ale TT crossover.
Avatar - fOE
fOE
Ocekavam ovladani klimatizace po vzoru TT (coz je pekna vychytavka) a minimalne za priplatek nahrazeni analogickych budiku taky po vzoru TT, ale jinak "novy smery"? To by me audi prekvapilo.
_MT_
Ovládání klimatizace ala TT podle mne nedostane. A MMI bude mít klasické, ne jako TT (i když příplatkový digitální přístrojový štít je možností).
Avatar - Dinar
Dinar
To zcela jistě, v TT dává minimalismus ovladačů a infotainmentu smysl, v A4 by to z hlediska způsobu používání toho auta byl spíš kompromis.
_MT_
Ani z designového hlediska mi to tam nesedí. Trojice kulatých výdechů v A4? Nemyslím si.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
hmm, pred par rokmi ani to nevypadalo zle😒br /> [odkaz]
😉
_MT_
Dost záleží na tom, jak udělají dekor. Spíš očekávám interiér vycházející z A6. Nové ovládání MMI, čistší středová konzole. Proto opravdu turbíny z TT nečekám. Tohle uspořádání myslím stejně nebylo v sedanu, ne?
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
nie, len pre kabrio 😉 - no a potom v Seate Exeo 😉
ale inac suhlas - smer je jasny - A6 v este nejakom novsiom, modernejsom ponati.
Mna, a myslim ze niesom jediny, by potesila moznost viac vyuzivat Touchpad, ako plnohodnotny touchpad...ci? trosku k tomu prisposobit este menu...
webpaja
Když vyšla B8, tak byla uvnitř o tolik modernější, že E90 ani M-B C nestačil FL na doatžení, až nová generace.
_MT_
Přestává fungovat a proto se A3 prodává jak housky na krámě. 😉 A4 je v posledním roce života, spíš mi přijdou slabší prodeje A6.
pogo26
Firmám je to jedno. A privátním zákazníkům Audi skoro neprodává. Pro ty je tady Mercedes.
Avatar - Dinar
Dinar
Myslíš privátní taxikáře? >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes: >😁
_MT_
Jak si potom vysvětluješ poklesy prodejů, jak auta stárnou, a nárůsty s novou generací a případně facelifty? Náhoda?
Avatar - Dinar
Dinar
Nijak, pogo má dvě premisy, 1. audi dělá asijský design, 2. audi se prodává jen firmám. S poznámkou, že co mercedes kupuje dýzl od renaultu, přestal být zlým němcem, ale stal se oblíbenou značkou. >😁 😉
_MT_
Všiml jsem si. I když je pravda, že žádné auto nevlastním jako fyzická osoba. Řeči o asijském designu nechápu. I kdyby to byla pravda, tak co? Nemohu říct, že bych z toho měl krizi identity.
webpaja
Myslím, že možnost nebýt zaměstnancem má každý člověk žijící ve svobodný zemi (doufám, že tu někdo nezačne vypisovat extrémní případy). A to se všemi výhodami i nevýhodami. Mám pouze jedno auto soukromě, přesto si nepřipadám jako taxikář nebo uživatel company car, jak se tu mnozí snaží podsouvat. 😉
webpaja
Kdo je doprčic privátní zákazník? Vůbec nevíš o čem píšeš! A když už to bereš takhle, hoď sem čísla...ty privátní kliente 😉
pogo26
Procento privátních zákazníků - Německo - duben 2014

Mercedes A-Klasse - 54.7%
Audi A3 - 27.2%

Mercedes C-Klasse - 47.6%
Audi A4 - 12.1%
VW Passat - 9.0%

Mercedes E-Klasse - 40.1%
Audi A6 - 14.8%

Je to stejné jako s tou Čínou. Audi tam prodává cca 1/3 své produkce, Mercedes cca 1/7 své produkce. To až zase někdo začne Mercedes tlačit do toho, že jejich design je dělán pro čínské oko.
Střelec
Kde je Leon, kde je ta novinka? Nerozjizdi se nejak moc dlouho? Coze, 11misto? Kolik ze ho prodali?
Seat je stale zraly na zavreni a nebude tomu jinak, nema co nabidnout
webpaja
Jestli hledáš náhradu za svojí E-Klasse, pak máš pravdu. 😉
_MT_
Pro Leon bude úspěch první desítka (a má na to našlápnuto). To nejsou závratná čísla, ale úspěch to je. Otázka je, jestli se tam udrží.
webpaja
Mohl by s kombíkem. Navíc umí z koncernu zdaleka nejlepší cenu za vybavenej kousek.
_MT_
Mohl by. Umíš si představit, že by VW dostal všechny čtyři modely do první pětky?
webpaja
😉 Umím si představit co by to vyvolalo...
_MT_
Můžeme tedy říct, že Seat chrání zdraví některých čtenářů ACZ. >😁
webpaja
>😒] Ochrání más i před Berenikou?
Avatar - fOE
fOE
Mohla by redakce pro priste uvezt top 10 pro kazdou kategorii? Obsahly clanek to udelaje jeste obsahlejsi v tom dobrem slova smyslu a v nekterych segmentech se da top 3-4 uhodnout, protoze se neustale opakuje, ale prave dalsi mista v poradi jsou zajimava.
Diky 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
presne tak.. aspon prvu 10tku by o chcelo vidiet... chapem ze v luxusnej triede staci vidiet prvych 6 aut.... ale inde je modelov ovela viac....

pisem to stale pri kazdom takomto predaji a statistikach... ale redakcia akosi nevidi a nepocuje nas citatelov.. je to marny
Avatar - abacus
abacus
V článku je uvedený zdroj: left-lane
Kto chce, môže si tabuľky prezerať do sýtosti: [odkaz]
😄
Avatar - fOE
fOE
No to sice muzu, ale 1) tim autor riskuje ze pro priste pujdu uz jen na stranky zdroje kdyz tu nenajdu co hledam a za 2) prijde mi to zbytecne. Precijen nejde o nejake kvanta prace navic, text autor ponecha, jen zvetsi tabulky, zada par cisel.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Zaujímavé ako sú v tomto segmente predaje vyrovnané. Je to až podozrivé. Na 12-ročný Espace si myslím že dosť slušné.

Sakra a tomu Fordu ako sa v Európe darí...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mini auta😒br />
1.fiat 500 - 46 634
2.fiat panda - 41 501
3.vw up - 33 025
4.hyundai i10 - 21 482
5.renault twingo - 19 183
6.toyota aygo - 18 896
7.lancia Y - 17 625
8.smart fortwo - 16 052
9.kia picanto - 15, 501
10.ford ka - 15 090

male auta😒br />
1.ford fiesta - 85 801
2.renault clio - 74 720
3.volkswagen polo - 73 922
4.opel corsa - 64 653
5.peugeot 208 - 62 342
6.toyota yaris - 46 482
7.dacia sandero - 38 452
8.citroen C3 - 35 977
9.skoda fabia - 29 272
10.seat ibiza - 28 805

doplnim....
webpaja
Tohle je lepší 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
v nizsej strednej triede je celkovo az 33 modelov tak sem dam aspon prvu 15tku nech je lepsi prehlad😒br />
1.vw golf - 130 554
2.ford focus - 61 254
3.skoda octavia - 52 526
4.opel astra - 46 263
5.toyota auris - 35 298
6.peugeot 308 - 33 635
7.renault megane - 31 420
8.seat leon - 29 566
9.hyundai i30 - 21 346
10.citroen C4 - 19 669
11.kia ceed - 19 572
12.skoda rapid - 19 334
13.mazda 3 - 13 489
14.honda civic - 11 460
15.vw beetle - 5932

najvacsi narast z tejto 15tky zaznamenala skoda rapid ... + 126% .... voci Q1 z r 2013
najvaci pokles ma vw beetle : -29% voci Q1 z r 2013
webpaja
Divná tabulka...kde je A3, M-B A, BMW1???

Prodeje A3 za 1-4/14 68,895ks

Focus 81,311ks

Odkud to bereš?
_MT_
Web, ze kterého to vzal, má prémii odděleně. Předpokládám: [odkaz]
webpaja
Jasan, stejně jde o čísla za Q1..tedy ne 1-4/14.
Střelec
za doplneni :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
viac tu: [odkaz]

napravo na stranke je to pekne rozdelene do segmentov 😉 staci si len vybrat
webpaja
...postnul jsi sem jen první kvartál. Navíc bez prémiových značek.

Tady se podívej😒br /> [odkaz]
_MT_
Matt má dobré statistiky, ale bohužel začal omezovat přístup.
webpaja
Mrzí mě to, for free už se nedá podívat ani měsíc zpátky, ale chápu to.
Arese
Díky moc, nicméně je velmi smutné, že práci, kterou by měl dělat redaktor, za něj musí doplňovat diskutující. Na tomto webu ale bohužel stále častější jev 😢 :no:
Petr80
A kde je poslední dva roky tolik opěvovaná Mazda 3 a 6? Překvapily mě prodeje Audi A3, na prémiovou značku jsou velice vysoko. Ale oprávněně, je to krásné auto.
webpaja
Zrovna Mazda rostla nejen v 04/14, ale od počátku roku o třetinu... Dva roky se Ma3 určitě neopěvuje.
Petr80
Růst ano, protože poslední generace už byla neprodejná, ale absolutní čísla zatím rekordy netrhají. Ale já to nekritizuji, Mazda není masové auto, alespoň ne v Evropě.
Horst Fuchs
Mazda 6 je nejprodávanější neevropské auto ve své třídě, "3" je na tom hůř, je ale před Hodnou Civic. CX-5 si vede také poměrně dobře.
To je velmi slušné, navíc není Evropa pro Mazdu úplně prioritní, nemá zde továrnu a podobně.
igorvrazic
Nechapem toho onanistu,ze ti da za takyto prispevok palec dole...je to absurdne...lebo to hovori iba o jeho debilte...
Horst Fuchs
Nějaké k zemi směřující palce neřeším 😄 A to jsem se snažil o opravdu objektivní a vyvážený příspěvek, ostatně u statistik si člověk nemůže pomoci nějakými subjektivními berličkami. Jen si musí jeden dát do souvislosti, kdy přišly nové modely reálně na trh, jak ostatně píšeš. Někdo níže třebas tvrdí, že Hondě nepomohl ani Civic Tourer, no, to opravdu asi nemohl.
igorvrazic
Boa to su zase kecy...kedy dosla nova mzd3 na trh? :no:
mireleš
Úf,to jsem si oddychl.Už jsem si myslel,když si občas přečtu zdejší diskusi,že mam pokřivený vkus.Čtu tu totiž stále dokola jaký je Golf hnus,zastaralý design,špatné motory,převodovka,lešenářská trubka místo nápravy atd.O Oktávce ani nemluvě,to aby se pomalu člověk styděl,že v tom jezdí.Od místních diskutérů,jezdících v ojetých Escortech,Mondeích,Bravách,Feliciích,Pun… 5kách atd.se dočítám,že jedině Mazda je auto,a že Fiat má duši,H/K chce každý, francouz to je vzor spolehlivosti a jiné výkřiky do tmy typu atmosféra je lepší než turbo a míň spotřebuje a takové to,má to soused,brácha,kŕmoš to měl,u nás v prŕci atd.Musim se tomu smát,když vidim jak se ty japonci,francouzi a italové prodávaj. >😁 >😁 >😁
Avatar - pumpkin
pumpkin
Dobré ráno. To máš ako s Apple a ich iPhonom. Tiež sa vždy nájde kopec hejterov. Úplne bežný jav pri mainstreame.
Avatar - fOE
fOE
To je takovy zvlastni smich, kdyz z tabulek ctu ze koncern VW/Skoda/Seat/Audi vyhral jedinou kategorii z 12. >😒]

Jinak je model z nahore vyjmenovaneho koncernu porazen (vitezove segmenu): 5* jinou nemeckou znackou, 3* francouzem, 2* italem, 1* japoncem. Nekde je i za nekolika italama, britem atd.

VW prodava nemale cisla a co by za ne jini dali, ale taky se z toho da vycist ze v nicem, krom nizsi stredni, neexceluje a temer vsude se podle soudu zakazniku najde auto lepsi nez od VW a to casto od franouzu, italu atd... Takze co tu casto ctes, ze lidi davaji prednost franzouzum, fiatum, nekdy japoncum atd. je i vyjadreno v tabulce.
Petr80
Nejsem extra zastánce VW, ale Golf je pro koncern měřítko úspěchu, to je jeho hvězda a je to image jejich celé společnosti. To je třída, kde se točí peníze. Škoda si drží svoje pozice.
Avatar - fOE
fOE
Golf je zda se nesesaditelnym kralem teto tridy, to beru. Na druhou stranu aplikace tohoto meritka golf>konkurence automaticky i na vse ostatni co fauve vyrobi zjevne pokulhava (alespon dle prodejnich cisel, tedy v tom vykladu jak se to tu pokusil mireles prezentovat). Coz by zase melo byt zrcadlo pro druhou stranu barikady ktera tu VW vynasi do nebes vzdy a vsude.
mireleš
VW/Audi je podle tabulek v tomto článku je 10x v první čtyřce z 12 kategorií,takže já si myslim,že za ním pokulhává konkurence a to o dost.Největší ztrátu na vítěze ve své třídě má cca 13000 aut,ale třeba zrovna Golf má na 2.Ford Focus k dobru cca69 000 kusů.Nevidim tu zatim automobilku,která by v Evropě prodala víc aut,takže s tvým názorem nesouhlasím.Ale neberu ti ho,každý to vidíme zrochu jinak.
Avatar - fOE
fOE
:yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V nejzásadnější evropské třídě doslova a do písmene drtivá porážka, Passat vítězí v rámci mainstreamu své třídy také. Lepší umístění by, pravda, slušelo Polu, ale stále slušné. Up! se za nějaké dva roky dostal prakticky z nuly na třetí pozici třídy (a to má ještě překapotované sourozence)...A teď pozor, to vše dokonce se (slušným) ziskem...Myslím, že opravdu není zač by se měl zrovna Fauvé stydět. 😉 Byť i jiným se mnohdy povedlo využít příležitosti a pevně se usídlit na vrcholu tabulky...a je to koneckonců jen a jen dobře.
Avatar - Stefič
Stefič
tesat do kamene :yes:
Avatar - woody-alien
woody-alien
Chápu, cos chtěl napsat....a vlastně souhlasím, ovšem je třeba být soudný ve všech směrech. Dobré prodeje samy o sobě ještě nezaručují, že jde o výrobek, s kterým budeš spokojen.
webpaja
Dělení aut podle výrobce je nesmysl...dělení aut podle jejich schopností a subjektivnímu vyhovění uživatele je jediný správný. Pak nehrají roli tabulky, prodejní čísla, srovnání novinářů. To je naprosto nejdůležitější!
igorvrazic
Nelen ze mas pokryveny vkus ale mas aj talent na blbe prispevky...tolko viet o ho"v"ne som uz dlho nevidel...
Avatar - woody-alien
woody-alien
Soudě dle prodejů Capturu a 2008 se opravdu vyplácí nafouknout základní model, vždyť Capturu se prodá víc než 50% výchozího Clia. A u 2008 to samé.

Dominance Golfu je zdrcující a skoro se divím Nissanu, že do téhle třídy vůbec dělal nový model. Stálicí na hvězdném nebi prodejů je samozřejmě Quasqai a pro mě docela překvapivě, byť ne nezaslouženě, jedna MPV trefa od Fordu - S-Max.

Zabodovala 500-L a docela i Note. Každopádně číslem dne je pro mě osobně 4187 aneb razantní nástup S-klády, která i nejbližšího pronásledovatele zválcovala více než dvojnásobným prodejem.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Dominance Golfu je výsledek ostatních nepříliš povedených modelů, které mají spoustu ale. Jedno má divný interiér, další je těžké, další je staré a u jiného nového je interiér naruby.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
golf tazi hlavne z dobrej povesti ( priestorovy ani dizajnovy zazrak to zase nie je )..... ked sa 5 kamaratov spytam aky hatch by si kupili tak 4 z nich mi povedia ze golfika.... mam to odskusane... a len jeden povie megane alebo astra .... aj moja priatelka pozna golfa... ale taky ceed alebo C4 jej nic nehovori , je to tak.... golf ma dobre renome
webpaja
Ne, Golf je univerzál...nejlíp konfigurovatelný auto ve třídě. Možná nevyniká v jednotlivých vlastnostech nade vše, ale jejich skloubení umí nejlíp.
Avatar - Dinar
Dinar
Designový zázrak to je, pořád golf a přitom zase moderní, navíc design ve smyslu konstrukčním také znamená, že při nejmenších vnějších rozměrech ve třídě je golf etalonem v prostoru pro posádku. To je umění designu. Z renomé se žít nedá, renomé přestává fungovat s jednou nepovedenou generací a návrat zpět je obrovský problém, příkladů neúrekom.
A přestože tu často čtu "vyjevení pravdy" ve smyslu, že golf žije díky nadpozemskému vw marketingu a z podstaty a bla, bla, tak bohužel realita je jinde, je to pořád špička třídy v každém ohledu. 😉
webpaja
To tu bylo vždy přece. Je to naprosto individuální pohled a Golf jedniznačně vystihuje potřeby největší masy evropských zákazníků. Že ale podobnej recept nemusí fungovat napříč všemi třídami je vidět třeba na pozici Pola.
Avatar - Dinar
Dinar
Přesně tak, ono to tvrzení, že pro Evropu je nižší střední naprosto zásadní třídou má více rovin, jednou z nich je, že recepty, které fungují u ní, v jiných tolik neplatí. 😉
webpaja
Občas se stačí odbednit, jen to při zaslepenosti jde některým hůř 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jsem přesvědčený, že kdyby někdo konečně postavil auto na úrovni Golfa a dal tomu zajímavý (ne kontroverzní) design, hravě by se prosadil hned za Golf a měl 70% prodeje Golfa.
webpaja
Nemyslím si, že by byl problém postavit technickou kopii Golfa...ale neudělá ji francouz pro specifika trhu, dtto ital. Neudělá to ani Opel a ani Ford, jejich základny jsou jinde a vyvíjí globálně.
Petr80
Evropský zákazník je ale konzervativní, navíc populace stárne, tím se tento trend více prohlubuje.
Avatar - pumpkin
pumpkin
A čo nová 308-ka? Tá je nemecká až až, no dogma nepustí. Je to "len" Peugeot.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Kontroverzní interiér, méně místa vzadu, Golf s trochu lepším motorem nemá trubku vzadu jako 308. 3 ale tak na start a pokračuje to tím, že Golf nezačíná s motorem HTP.
webpaja
Ano, P308 by mohla být...kdyby francouz nedostal nápad něco udělat úplně jinak v ovládání a s budíky. Dopadne to stejně jako pevnej střed volantu u Citroenu a uškodí na prodejích samozřejmě.
Avatar - Emel
Emel
:yes:
Avatar - Ham.
Ham.
Ano stačí maličkost, konečně postavit auto na úrovni Golfu, 3er, Sklády, Fiesty nebo F500 a rázem jsi druhý ve všech třídách a tedy s náskokem největší automobilka Evropy. Že to ještě nikoho nenapadlo. >😒] Jestli třeba vysvětlení není v rozdílu mezi slovíčky chtít a umět.
webpaja
...a zaplatit...když už umíš.
Avatar - Ham.
Ham.
Souhlas.
Pod slovíčko umět zdaleka nezahrnuji jen nějaké technické dovednosti, ale i schopnost vydělat si dost peněz na další a další vývoj nových generací, tak abych se udržel na špičce. Přeplatit všechny vývojáře Evropy, dát jim neomezené zdroje k vývoji nového modelu tak mi jistě vyvinou auto na úrovni S-klády, problémek jenom je, kde na to vzít a nekrást, takže jsme zase u toho "umět" v nejširším smyslu toho slova.
Petr80
V dnešní ekonomické době, kdy rapidně postoupila efektivita výroby a téměř ve všech oborech převyšuje nabídka poptávku, je hlavní umění toto vše zobchodovat, prodat. Čili hlavním měřítkem je celková rentabilita, od vývoje, výrobu až po řízení distribuce. Čili ten, kdo umí dělat efektivně (levně) a prodávat draze, a umí vysvětlit zákazníkům, jaký top zboží mají, a že to musí mít, ten hraje prim.
Avatar - Ham.
Ham.
V tržních hospodářstvích byla doba vždy "ekonomická", vždy převyšovala nabídka poptávku a vždy bylo hlavní umění prodat to co vyrobím a vždy platilo, že ten nerentabilní vyletěl z kola ven, dnes jako ve 30 letech. Jenom u nás byla tato "normálnost" 40let přerušená.
Avatar - Emel
Emel
Tabulka ovšem nestojí na rentabilitě, ale na prodejích. A těžko budeš tvrdit, že základem pro velké prodeje je prodávat draze.

Obecně vzato, klíčem k úspěchu je pochopení toho, co přináší hodnotu zákazníkovi, co zákazník chce. Na kolik si zákazník cení třeba malou kamerku vzadu? Ocenil by HUD displej? A kolik mě stojí to vyrobit?

Jinými slovy... není cíl dělat levně a prodávat draho, zákazníci nejsou blbci. Cíl je najít to, co já umím levně vyrobit a zákazníkovi to přinese nejvíc užitku (radosti).
Petr80
S tím nemůžu úplně tak souhlasit. Jak říkal S.Jobs. Čekat a ptát se zákazníků co chtějí a potřebují se nevyplácí. Než to zjistíte, uděláte to přesně jak chtějí, v ten moment už mají dávno jiné preference. Firma musí znát své zákazníky, ale umění je jim "vnutit" tu potřebu, přání a nechat si ta to dobře zaplatit.
Avatar - Emel
Emel
Já také neříkal že mají čekat nebo se ptát, jen že to mají vědět
Avatar - dal
dal
A co Leon? Auto na úrovni Golfa a o těch 70% se mu ani nezdá! 😉
Provocateur
Když se podívám i na prodeje za období 1-4/2014, tak pokles mají jen značky začínající H (pominu-li značky na úplném chvostu a kusovky). Hlavně co se týče Hondy a nástupu nového Civicu včetně kombi je to napováženou. Ale důvod je prostej, u Hondy zapomněli vedle nejlepších motorářů a superschopných konstruktérů zaměstnat i alespoň průměrného designéra 😄
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Celkem zajímavý údaj je, že se prodá víc Panamer, než BMW 7. :-! :yes:
MariAchi
Kie Sportage se prodalo víc, než obludné zrůdičky ix35 😄 :yes😒br />
...ale i tak nechápu, kdo si může koupit něco tak neuvěřitelně odporného, jako je ix35.
Arese
Ano, naprostý souhlas, ix 35 je opravdový automobilový Qasimodo, vysoká zaoblená hrouda plechu posazená na malé kolečka 😲
Toky1
To sú čísla. Treba si uvedomiť že za aké obodbie sú tie čísla predajnosti. Napríklad v prvom štvrťroku 2013 nabiehali nový model napríklad Aurisu, kedy sa s týmito autami ľudia v podstate zoznamovali - staré sa štatisticky už nekupovali a nové ešte nie a v prvom štvrťroku 2014 už predaj ide prakticky naplno. Takže markantný nárast predaja medziročne za dané obdobie je pochopiteľný, nie? Vždy keď vybehne nový model na trh je chvíľu ticho, potom šupom rýchlo kupovať, o dva tri roky je zas útlm a čakajú sa fejslifty a podobne.
Avatar - fOE
fOE
Zajima me jaky je plan na nahrazeni stareho 8v 1.2tsi za novy v modelech VW, konkretne VW Beetle 1.2tsi 77kw? Stale jede na starem, poruchovem, nebo se uz do beetle montuje nova verze?
Dik
Řidič007
Ve škodovce pracuje několik desítek tisíc lidí. Škodovka těmto lidem (kdo se spokojí se škodovkou) pronajímá na rok nová auta a pak je prodává jako ojetá. Jsou tato auta brána v prodeji jako nová auta nebo jsou už brána jako pronajatá? Popř. to i to.
Aby to škodovka utáhla, musí zvednout cenu pro nezaměstnance. Jak pak je asi lidem, kdo si škodovku koupí a pak zjistí, kolik škodovkářů tím dotovali ze svého?
Řidič007
redaktorům auto.cz, aby načapali její novou Fábii na známém okruhu? Redaktorům na iDnes již za sehrání načapání zaplatili.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
tady čekej článek - na iDnes se podařilo zachytit novou Fabii >😒] 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
jinak díky za tip, no co k tomu dodat. Tohle že má být ta pecka? Já vidím Favorita MY 2014 :-!

Já tedy doporučuji autozurnal.com , tam jsou další a mnohem lepší fotky.
Arese
To víš, škodovka musela zdejší redakci "potrestat" za to, že v letošním Českém autě roku nevolili Octavii III... ;-\ :no: Ještě loni by bylo nepředstavitelné, že by jako první fotky nové škodovky nemělo auto.cz a SM...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Evropská čísla jsou doslova jak z jiného světa, skoro se nabízí otázka - leží ta ČR opravdu v Evropě?

V prvé řadě je vítězem Octavia. Úspěšná koncepce, která si stále získává větší a větší oblibu a je vidět, že tohle nefunguje jen na Čechy. Škodě sice nepochybně pomáhá i krize, ale i tak je to úspěch. Říct v roce 2004, že za 10 let bude Octavia 3. nejprodávanější model ve třídě? Simply Clever!

V řadě druhé je třeba vnímat čísla francouzských modelů. Clio, Captur, 2008... Výborná čísla :yes: No a 500L, to je prostě neskutečná trefa, která jen potvrzuje, jak nemohoucí a naprosto bezduchý je náš trh. Nejprodávanější malé MPV v Evropě, a já jej na cestě snad ještě ani nepotkal.

Mírné rozpaky budí Opel - drží se statečně, ale má to tak trochu jak houpačku - jednou jsi nahoře, jindy zas dole. každopádně Insignia a Mokka to válí slušně :yes: