superkonzervativní design Audi přestává fungovat. Taková současná A4 kombi neumí vypadat prémiově ani vedle Astry kombi, takový 3er to svede i v minulé generaci.
Úplně nesouhlasím, A4 B8 bude krásný a reprezentativní auto i po 10-ti letech, přestože mu FL spíš uškodil.
Větší problém vidím u "fluidního" M-B A. Po dvou letech prodeje propad...prodáno míň kusů než kontroverzního BMW1 čekajícího na FL.
Překvapil S-Max a F500.
suhlas , F500 akoby z roka na rok naberalo na krase a aj predaje idu stale hore, neuveritelny zjav :yes: dufajme ze nastupca tak skoro nepride... terajsie f500 je proste dokonale auticko, nic tu menit netreba... :yes:
s Ackom suhlas... podobny pripad je aj rada DS od citroenu.. po prvotnom osiali a ohureni verejnosti svojim divnym vzhladom uz rada DS klesa napriec celou ponukou co myslim nejeden z nas aj ocakaval.......
samozrejme novinky idu predajne hore: S-ko , RR sport, i10 ... facelifty sportage/ix35 .... nove BMW 3 ... :yes:
Řada DS je jeden velký marketingový trik, který zabírá hlavně na čínském trhu. V Evropě si tento francouzský pokus o pseudoprémii nikdo alespoň trochu zběhlý v autech pořídit nemůže. Prostě navoněná bída, navrh huj, vespod...
mna prekvapil hlavne prepad mercedesu ML.... naopak RR sport ukazuje ako sa robi stylove a uspesne SUV. BMW 5 ma takisto silnu poziciu a tazi uz z minulosti ... ale ML sa nam stale akosi predajne trapi .... ani stare Mko nebol predajny trhak to treba povedat na rovinu..... ktovie v com je problem... zeby dizajn? Takisto mensi model GLK... tiez na evoque a ani X3 predajne nestiha.... niekde ma mercedes mensi problem ale tazko najst pricinu.
skoda len ze nevidime viac modelov ... prva 6tka je malo... hlavne v triedach ako male auta alebo nizsia stredna trieda kde je 30 modelov..... rad by som videl v nizsej strednej triede aspon prvu 10tku.... skoda ze redakcia si nedala namahu a nedala nam tu aspon 10 najlepsich z kadeho segmentu
este mala poznamka: chyba mi tu segment sportovych aut.... rad by som vedel ako je na tom BRZ scirocco alebo RCZ .... skoda ;-\
kazdopadne ma kaskaj uz vacsiu konkurenciu ako v minulosti .... jeho predaje teda pojdu voci minulosti uz dole aj ked ma novy model.... ale je to normalne.. tak to chodi.... :yes:
no je mozne ze bude opat prvy v segmente ale uz s mensim naskokom a poklesom predaja voci minulosti ... ja to kaskaju neberiem... mam japoncov rad.... ale je jasne ze uz take skvele predaje ako v minulosti bude tazke zopakovat... konkurenciu ma dnesny kaskaj ovela vacsiu ako pred 5-6 rokmi
ja bych vás poslal do afghanistánu do války hošani, to by vás přešli zhovadilosti typu "Taková současná A4 kombi neumí vypadat prémiově" zhejčkaný evropani, taková invaze rusů zas aby se vám rozsvítilo tobybylo tóčo >:D >:D >:D >:D
Zvláštní, vždy, když se nějaký "diskutér" s příponou "antidiesel" ozve, vypadá to, že trapnější a ubožejší příspěvek už nemůže vytvořit. A hle, opět se mu to podařilo... >:D >:D >:D
Ceka se vymena a je potreba vymena. Otazkou jen bude jestli nova A4 bude zase jen FL te predesle, nebo nas Audi prekvapi a prijde s necim zajimavym, nerikam prekudrlinkovanym, ale zajimavym... Kdyz to bude vypadat jako nove auto a ne FL stavajici generace zakazniky si urcite najde.
Budú mať akurát ostrejšie línie a masky prechádzajú na prázdny single frame. Cez víkend som videl dáky budúci model na testovaní a aj keď to bolo dosť maskované, bolo vidieť veľký gril na ktorom bude asi len ŠPZ, znak už na kapote. Bolo to asi nejaké malé Q-čko, ale TT crossover.
Ocekavam ovladani klimatizace po vzoru TT (coz je pekna vychytavka) a minimalne za priplatek nahrazeni analogickych budiku taky po vzoru TT, ale jinak "novy smery"? To by me audi prekvapilo.
Dost záleží na tom, jak udělají dekor. Spíš očekávám interiér vycházející z A6. Nové ovládání MMI, čistší středová konzole. Proto opravdu turbíny z TT nečekám. Tohle uspořádání myslím stejně nebylo v sedanu, ne?
nie, len pre kabrio ;-) - no a potom v Seate Exeo ;-)
ale inac suhlas - smer je jasny - A6 v este nejakom novsiom, modernejsom ponati.
Mna, a myslim ze niesom jediny, by potesila moznost viac vyuzivat Touchpad, ako plnohodnotny touchpad...ci? trosku k tomu prisposobit este menu...
Nijak, pogo má dvě premisy, 1. audi dělá asijský design, 2. audi se prodává jen firmám. S poznámkou, že co mercedes kupuje dýzl od renaultu, přestal být zlým němcem, ale stal se oblíbenou značkou. >:D;-)
Všiml jsem si. I když je pravda, že žádné auto nevlastním jako fyzická osoba. Řeči o asijském designu nechápu. I kdyby to byla pravda, tak co? Nemohu říct, že bych z toho měl krizi identity.
Myslím, že možnost nebýt zaměstnancem má každý člověk žijící ve svobodný zemi (doufám, že tu někdo nezačne vypisovat extrémní případy). A to se všemi výhodami i nevýhodami. Mám pouze jedno auto soukromě, přesto si nepřipadám jako taxikář nebo uživatel company car, jak se tu mnozí snaží podsouvat. ;-)
Je to stejné jako s tou Čínou. Audi tam prodává cca 1/3 své produkce, Mercedes cca 1/7 své produkce. To až zase někdo začne Mercedes tlačit do toho, že jejich design je dělán pro čínské oko.
Kde je Leon, kde je ta novinka? Nerozjizdi se nejak moc dlouho? Coze, 11misto? Kolik ze ho prodali?
Seat je stale zraly na zavreni a nebude tomu jinak, nema co nabidnout
Mohla by redakce pro priste uvezt top 10 pro kazdou kategorii? Obsahly clanek to udelaje jeste obsahlejsi v tom dobrem slova smyslu a v nekterych segmentech se da top 3-4 uhodnout, protoze se neustale opakuje, ale prave dalsi mista v poradi jsou zajimava.
Diky ;-)
No to sice muzu, ale 1) tim autor riskuje ze pro priste pujdu uz jen na stranky zdroje kdyz tu nenajdu co hledam a za 2) prijde mi to zbytecne. Precijen nejde o nejake kvanta prace navic, text autor ponecha, jen zvetsi tabulky, zada par cisel.
Díky moc, nicméně je velmi smutné, že práci, kterou by měl dělat redaktor, za něj musí doplňovat diskutující. Na tomto webu ale bohužel stále častější jev :'-(:no:
A kde je poslední dva roky tolik opěvovaná Mazda 3 a 6? Překvapily mě prodeje Audi A3, na prémiovou značku jsou velice vysoko. Ale oprávněně, je to krásné auto.
Růst ano, protože poslední generace už byla neprodejná, ale absolutní čísla zatím rekordy netrhají. Ale já to nekritizuji, Mazda není masové auto, alespoň ne v Evropě.
Mazda 6 je nejprodávanější neevropské auto ve své třídě, "3" je na tom hůř, je ale před Hodnou Civic. CX-5 si vede také poměrně dobře.
To je velmi slušné, navíc není Evropa pro Mazdu úplně prioritní, nemá zde továrnu a podobně.
Nějaké k zemi směřující palce neřeším :-) A to jsem se snažil o opravdu objektivní a vyvážený příspěvek, ostatně u statistik si člověk nemůže pomoci nějakými subjektivními berličkami. Jen si musí jeden dát do souvislosti, kdy přišly nové modely reálně na trh, jak ostatně píšeš. Někdo níže třebas tvrdí, že Hondě nepomohl ani Civic Tourer, no, to opravdu asi nemohl.
Úf,to jsem si oddychl.Už jsem si myslel,když si občas přečtu zdejší diskusi,že mam pokřivený vkus.Čtu tu totiž stále dokola jaký je Golf hnus,zastaralý design,špatné motory,převodovka,lešenářská trubka místo nápravy atd.O Oktávce ani nemluvě,to aby se pomalu člověk styděl,že v tom jezdí.Od místních diskutérů,jezdících v ojetých Escortech,Mondeích,Bravách,Feliciích,Pun… 5kách atd.se dočítám,že jedině Mazda je auto,a že Fiat má duši,H/K chce každý, francouz to je vzor spolehlivosti a jiné výkřiky do tmy typu atmosféra je lepší než turbo a míň spotřebuje a takové to,má to soused,brácha,kŕmoš to měl,u nás v prŕci atd.Musim se tomu smát,když vidim jak se ty japonci,francouzi a italové prodávaj. >:D >:D >:D
To je takovy zvlastni smich, kdyz z tabulek ctu ze koncern VW/Skoda/Seat/Audi vyhral jedinou kategorii z 12. >:-[]
Jinak je model z nahore vyjmenovaneho koncernu porazen (vitezove segmenu): 5* jinou nemeckou znackou, 3* francouzem, 2* italem, 1* japoncem. Nekde je i za nekolika italama, britem atd.
VW prodava nemale cisla a co by za ne jini dali, ale taky se z toho da vycist ze v nicem, krom nizsi stredni, neexceluje a temer vsude se podle soudu zakazniku najde auto lepsi nez od VW a to casto od franouzu, italu atd... Takze co tu casto ctes, ze lidi davaji prednost franzouzum, fiatum, nekdy japoncum atd. je i vyjadreno v tabulce.
Nejsem extra zastánce VW, ale Golf je pro koncern měřítko úspěchu, to je jeho hvězda a je to image jejich celé společnosti. To je třída, kde se točí peníze. Škoda si drží svoje pozice.
Golf je zda se nesesaditelnym kralem teto tridy, to beru. Na druhou stranu aplikace tohoto meritka golf>konkurence automaticky i na vse ostatni co fauve vyrobi zjevne pokulhava (alespon dle prodejnich cisel, tedy v tom vykladu jak se to tu pokusil mireles prezentovat). Coz by zase melo byt zrcadlo pro druhou stranu barikady ktera tu VW vynasi do nebes vzdy a vsude.
VW/Audi je podle tabulek v tomto článku je 10x v první čtyřce z 12 kategorií,takže já si myslim,že za ním pokulhává konkurence a to o dost.Největší ztrátu na vítěze ve své třídě má cca 13000 aut,ale třeba zrovna Golf má na 2.Ford Focus k dobru cca69 000 kusů.Nevidim tu zatim automobilku,která by v Evropě prodala víc aut,takže s tvým názorem nesouhlasím.Ale neberu ti ho,každý to vidíme zrochu jinak.
V nejzásadnější evropské třídě doslova a do písmene drtivá porážka, Passat vítězí v rámci mainstreamu své třídy také. Lepší umístění by, pravda, slušelo Polu, ale stále slušné. Up! se za nějaké dva roky dostal prakticky z nuly na třetí pozici třídy (a to má ještě překapotované sourozence)...A teď pozor, to vše dokonce se (slušným) ziskem...Myslím, že opravdu není zač by se měl zrovna Fauvé stydět. ;-) Byť i jiným se mnohdy povedlo využít příležitosti a pevně se usídlit na vrcholu tabulky...a je to koneckonců jen a jen dobře.
Chápu, cos chtěl napsat....a vlastně souhlasím, ovšem je třeba být soudný ve všech směrech. Dobré prodeje samy o sobě ještě nezaručují, že jde o výrobek, s kterým budeš spokojen.
Dělení aut podle výrobce je nesmysl...dělení aut podle jejich schopností a subjektivnímu vyhovění uživatele je jediný správný. Pak nehrají roli tabulky, prodejní čísla, srovnání novinářů. To je naprosto nejdůležitější!
Soudě dle prodejů Capturu a 2008 se opravdu vyplácí nafouknout základní model, vždyť Capturu se prodá víc než 50% výchozího Clia. A u 2008 to samé.
Dominance Golfu je zdrcující a skoro se divím Nissanu, že do téhle třídy vůbec dělal nový model. Stálicí na hvězdném nebi prodejů je samozřejmě Quasqai a pro mě docela překvapivě, byť ne nezaslouženě, jedna MPV trefa od Fordu - S-Max.
Zabodovala 500-L a docela i Note. Každopádně číslem dne je pro mě osobně 4187 aneb razantní nástup S-klády, která i nejbližšího pronásledovatele zválcovala více než dvojnásobným prodejem.
Dominance Golfu je výsledek ostatních nepříliš povedených modelů, které mají spoustu ale. Jedno má divný interiér, další je těžké, další je staré a u jiného nového je interiér naruby.
golf tazi hlavne z dobrej povesti ( priestorovy ani dizajnovy zazrak to zase nie je )..... ked sa 5 kamaratov spytam aky hatch by si kupili tak 4 z nich mi povedia ze golfika.... mam to odskusane... a len jeden povie megane alebo astra .... aj moja priatelka pozna golfa... ale taky ceed alebo C4 jej nic nehovori , je to tak.... golf ma dobre renome
Designový zázrak to je, pořád golf a přitom zase moderní, navíc design ve smyslu konstrukčním také znamená, že při nejmenších vnějších rozměrech ve třídě je golf etalonem v prostoru pro posádku. To je umění designu. Z renomé se žít nedá, renomé přestává fungovat s jednou nepovedenou generací a návrat zpět je obrovský problém, příkladů neúrekom.
A přestože tu často čtu "vyjevení pravdy" ve smyslu, že golf žije díky nadpozemskému vw marketingu a z podstaty a bla, bla, tak bohužel realita je jinde, je to pořád špička třídy v každém ohledu. ;-)
To tu bylo vždy přece. Je to naprosto individuální pohled a Golf jedniznačně vystihuje potřeby největší masy evropských zákazníků. Že ale podobnej recept nemusí fungovat napříč všemi třídami je vidět třeba na pozici Pola.
Přesně tak, ono to tvrzení, že pro Evropu je nižší střední naprosto zásadní třídou má více rovin, jednou z nich je, že recepty, které fungují u ní, v jiných tolik neplatí. ;-)
Jsem přesvědčený, že kdyby někdo konečně postavil auto na úrovni Golfa a dal tomu zajímavý (ne kontroverzní) design, hravě by se prosadil hned za Golf a měl 70% prodeje Golfa.
Nemyslím si, že by byl problém postavit technickou kopii Golfa...ale neudělá ji francouz pro specifika trhu, dtto ital. Neudělá to ani Opel a ani Ford, jejich základny jsou jinde a vyvíjí globálně.
Kontroverzní interiér, méně místa vzadu, Golf s trochu lepším motorem nemá trubku vzadu jako 308. 3 ale tak na start a pokračuje to tím, že Golf nezačíná s motorem HTP.
Ano, P308 by mohla být...kdyby francouz nedostal nápad něco udělat úplně jinak v ovládání a s budíky. Dopadne to stejně jako pevnej střed volantu u Citroenu a uškodí na prodejích samozřejmě.
Ano stačí maličkost, konečně postavit auto na úrovni Golfu, 3er, Sklády, Fiesty nebo F500 a rázem jsi druhý ve všech třídách a tedy s náskokem největší automobilka Evropy. Že to ještě nikoho nenapadlo. >:-[] Jestli třeba vysvětlení není v rozdílu mezi slovíčky chtít a umět.
Souhlas.
Pod slovíčko umět zdaleka nezahrnuji jen nějaké technické dovednosti, ale i schopnost vydělat si dost peněz na další a další vývoj nových generací, tak abych se udržel na špičce. Přeplatit všechny vývojáře Evropy, dát jim neomezené zdroje k vývoji nového modelu tak mi jistě vyvinou auto na úrovni S-klády, problémek jenom je, kde na to vzít a nekrást, takže jsme zase u toho "umět" v nejširším smyslu toho slova.
V dnešní ekonomické době, kdy rapidně postoupila efektivita výroby a téměř ve všech oborech převyšuje nabídka poptávku, je hlavní umění toto vše zobchodovat, prodat. Čili hlavním měřítkem je celková rentabilita, od vývoje, výrobu až po řízení distribuce. Čili ten, kdo umí dělat efektivně (levně) a prodávat draze, a umí vysvětlit zákazníkům, jaký top zboží mají, a že to musí mít, ten hraje prim.
V tržních hospodářstvích byla doba vždy "ekonomická", vždy převyšovala nabídka poptávku a vždy bylo hlavní umění prodat to co vyrobím a vždy platilo, že ten nerentabilní vyletěl z kola ven, dnes jako ve 30 letech. Jenom u nás byla tato "normálnost" 40let přerušená.
Tabulka ovšem nestojí na rentabilitě, ale na prodejích. A těžko budeš tvrdit, že základem pro velké prodeje je prodávat draze.
Obecně vzato, klíčem k úspěchu je pochopení toho, co přináší hodnotu zákazníkovi, co zákazník chce. Na kolik si zákazník cení třeba malou kamerku vzadu? Ocenil by HUD displej? A kolik mě stojí to vyrobit?
Jinými slovy... není cíl dělat levně a prodávat draho, zákazníci nejsou blbci. Cíl je najít to, co já umím levně vyrobit a zákazníkovi to přinese nejvíc užitku (radosti).
S tím nemůžu úplně tak souhlasit. Jak říkal S.Jobs. Čekat a ptát se zákazníků co chtějí a potřebují se nevyplácí. Než to zjistíte, uděláte to přesně jak chtějí, v ten moment už mají dávno jiné preference. Firma musí znát své zákazníky, ale umění je jim "vnutit" tu potřebu, přání a nechat si ta to dobře zaplatit.
Když se podívám i na prodeje za období 1-4/2014, tak pokles mají jen značky začínající H (pominu-li značky na úplném chvostu a kusovky). Hlavně co se týče Hondy a nástupu nového Civicu včetně kombi je to napováženou. Ale důvod je prostej, u Hondy zapomněli vedle nejlepších motorářů a superschopných konstruktérů zaměstnat i alespoň průměrného designéra :-)
To sú čísla. Treba si uvedomiť že za aké obodbie sú tie čísla predajnosti. Napríklad v prvom štvrťroku 2013 nabiehali nový model napríklad Aurisu, kedy sa s týmito autami ľudia v podstate zoznamovali - staré sa štatisticky už nekupovali a nové ešte nie a v prvom štvrťroku 2014 už predaj ide prakticky naplno. Takže markantný nárast predaja medziročne za dané obdobie je pochopiteľný, nie? Vždy keď vybehne nový model na trh je chvíľu ticho, potom šupom rýchlo kupovať, o dva tri roky je zas útlm a čakajú sa fejslifty a podobne.
Zajima me jaky je plan na nahrazeni stareho 8v 1.2tsi za novy v modelech VW, konkretne VW Beetle 1.2tsi 77kw? Stale jede na starem, poruchovem, nebo se uz do beetle montuje nova verze?
Dik
Ve škodovce pracuje několik desítek tisíc lidí. Škodovka těmto lidem (kdo se spokojí se škodovkou) pronajímá na rok nová auta a pak je prodává jako ojetá. Jsou tato auta brána v prodeji jako nová auta nebo jsou už brána jako pronajatá? Popř. to i to.
Aby to škodovka utáhla, musí zvednout cenu pro nezaměstnance. Jak pak je asi lidem, kdo si škodovku koupí a pak zjistí, kolik škodovkářů tím dotovali ze svého?
To víš, škodovka musela zdejší redakci "potrestat" za to, že v letošním Českém autě roku nevolili Octavii III... ;-\ :no: Ještě loni by bylo nepředstavitelné, že by jako první fotky nové škodovky nemělo auto.cz a SM...
Evropská čísla jsou doslova jak z jiného světa, skoro se nabízí otázka - leží ta ČR opravdu v Evropě?
V prvé řadě je vítězem Octavia. Úspěšná koncepce, která si stále získává větší a větší oblibu a je vidět, že tohle nefunguje jen na Čechy. Škodě sice nepochybně pomáhá i krize, ale i tak je to úspěch. Říct v roce 2004, že za 10 let bude Octavia 3. nejprodávanější model ve třídě? Simply Clever!
V řadě druhé je třeba vnímat čísla francouzských modelů. Clio, Captur, 2008... Výborná čísla :yes: No a 500L, to je prostě neskutečná trefa, která jen potvrzuje, jak nemohoucí a naprosto bezduchý je náš trh. Nejprodávanější malé MPV v Evropě, a já jej na cestě snad ještě ani nepotkal.
Mírné rozpaky budí Opel - drží se statečně, ale má to tak trochu jak houpačku - jednou jsi nahoře, jindy zas dole. každopádně Insignia a Mokka to válí slušně :yes: