Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota opakuje: Budoucnost automobilů je v palivových článcích

Zatímco některé značky prožívají nepříjemné vystřízlivění z elektrické euforie, Toyota si stále stojí za svým - budoucnost není v elektromobilech, ale ve vodíku.
Zpět na článek
26. 5. 2014 15:16
26. 5. 2014 15:56
26. 5. 2014 16:27
26. 5. 2014 16:19
26. 5. 2014 16:39
26. 5. 2014 17:40
26. 5. 2014 20:04
26. 5. 2014 23:53
27. 5. 2014 07:45
27. 5. 2014 08:16
27. 5. 2014 08:34
27. 5. 2014 09:08
27. 5. 2014 11:31
Avatar - 3_diamanty
26. 5. 2014 15:11
tiez si myslim
ze elektromobil nie je ( blizkou ) bucnostou pohonu... mna by zaujimalo ako sa dnesne elektromobily ekologicky likviduju a ci vobec sa nejako daju ekologicky "znicit" .... zatial myslim ze ani nie ..... a to znamena ze nadalej sme cistejsie riesenie nenasli a tak menej zla nasej zelenej planete spravi asi nadalej klasicky benzinak ;-)

minimalne s ich bateriami je dost problem [odkaz]

tu je zaujimavy clanok o dopadne elektroauta na zivotne prostrenie voci normalnemu autu [odkaz] ... vysledok ma neprekvapil, cakal som to
Rozbalit vlákno
5
26. 5. 2014 16:31
Re: tiez si myslim
Ty si vážne taký pako, alebo sa len robíš? Smog nad metropolami a hluk produkujú neekologicky zlikvidované baterky. Šťastie, že názor slečinky nemá žiadnu váhu, to by sme dopadli...
26. 5. 2014 21:08
Re: tiez si myslim
áá
koukám
kolik
se tady vylouplo zas expertů antielektromobilistů, tak to je budem muset zas trochu nakrmit moudrama :-)

1) výroba vodíku z elektřiny a následná jeho přeměna zas na elektřina je tak moc energeticky ztrátová kravina, že to podporují jen zaprodaný paka současnýho ekonomickýho otroctví. Navíc jezdit s vodíkovkoupod***í chce kuráž a navíc: proč to dělat složitě přez vodík a složitý motor s mrtě soustružnických serepetiček když to jde jednoduše přez baterky že [odkaz] ;-)

2) KULOVÝ RECYKLOVAT BATERKY KAMARÁDÍČKOVÉ:
baterky z dnešních elektromobilů s zárukou 8 let a životností 20 let se recyklovat nebudou !! Budou se skladovat v poušti a pospojovat docelku aby jejich zbytková kapacita ještě posloužila dobré věci a to jako vyrovnávací úložiště elektrické energie ze fotovoltaických elektráren :-) Jejich případná recyklace padá v úvahu tak možná za 20 let a to už budou inčí fajnetechno jak na ně ;-)

TAKŽE: VIVÁÁÁ LAS TESLAS [odkaz] [odkaz] a GM a ropáci a japonský připrděnci ať chcípnou [odkaz] [odkaz]

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
28. 5. 2014 11:42
Re: tiez si myslim
1) vodík lze vyrábět fotolýzou, i když je to stále ve fázi vývoje. Dále se vyrábí ze zemního plynu, mimoto palivové články mohou fungovat přímo na zemní plyn. A tím, žes nakousl soustružnické serepetičky jsi ukázal, že víš prd - auto s palivovými články je elektromobil, jen s odlišným zdrojem energie

2) toto je pěkná kravina a nemá cenu se k ní rozepisovat
26. 5. 2014 18:57
Re: tiez si myslim
Minimálně v ČR stále klesá výroba elektřiny z fosilních paliv. Nemluvě o tom, že fosilní paliva, která jsou spalována v elektrárnách = uhlí. Uhlí je méně ušlechtilé než ropa/plyn, moderní elektrárny vyprodukují na kWh mnohem méně sajrajtů (mimo CO2) než spalovací motor.
Avatar - chalan66
26. 5. 2014 22:17
Re: tiez si myslim
Ale elektrina sa pre to neprestane vyrábať. Pridaná hodnota el.aut je v tichšom prostredí, menej PRIAMEHO smogu a smradu, v menej mechanických súčiastkách oproti klasickým motorom, skrátka aj keď el. auto nie je apsolútne ekologické, ( také ani nikdy nebude ) je omnoho ekologickejšie ako nafťák ! Už len tým že sa nemusí používať toľko zliatiny na motorové bloky ( zliatina ktorá sa tavý v peciach a tie produkujú tiež smog. )
Tak ak si zrátam výhody a nevýhody, tak el. auto vyhráva.
26. 5. 2014 15:16
Má pravdu
ovšem je zbytečné stavět auta s palivovými články do konkurence proti elektroautům. Baterky jsou použitelné jen pro omezené aplikace s krátkým dojezdem a tam kde nevadí doba nabíjení, takže nemohou konkurovat ani spalovacímu motoru ani palivovým článkům.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
26. 5. 2014 15:23
Re: Má pravdu
to mas jak s hodinkami .. klasicke natahovacie rucickove PRIM-ky s peknym cifernikom su stale a hlavne v dnesnej dobe coraz viac na nezaplatenie.... kdez to take casio na baterky s displejom - hotova parodia na hodinky .. proste vec bez hodnoty ..... da sa to parafrazovat aj na auta...

auto s klasickym pohonom a klasickymi budikmi je v mojich ociach ovela hodnotnejsie a praktickejsie ako nejake mnichovske i3 na baterky s displejom miesto budikov
26. 5. 2014 16:34
Re: Má pravdu
To si mal povedať hneď, že jazdíš autíčkom na kľúčik, slečinka...
26. 5. 2014 16:33
Re: Má pravdu
Jak pekne a správne napísané. Konečne rozumný človek čo chápe, že elektromobil v súčasnej dobe NEMÁ nahradiť bežné autá - to tvrdia len trubirohovia, čo potrebujú za každú cenu hľadať chyby elektromobilov a "argumenty" proti nim.
26. 5. 2014 15:37
Elektromobil na elektriku z "vodíku".
V čem je z uživatelského hlediska pro řidiče rozdíl ? Kolik lidí má doma elektriku a kolik vodíkovou láhev pro doplnění ? Pro mne je to pořád prašť jako uhoď a ani mi to vůbec nevadí, že něco takového nemůžu využívat.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - 3_diamanty
26. 5. 2014 15:51
Re: Elektromobil na elektriku z "vodíku".
na tu vyrobu elektriky z vodiku potrebujes dalsiu elektriku zo zastrcky ... zacarovany kruh a na tu elektriku zo zastrcky potrebujes zase elektrarne na palivo... keby bolo vsetko tak jednoduche ako sa zda tak uz davno nejazdime na palivo ale lietame na vzduch

benzinek nam tu bude voniat este dalsich 30 rokov ak nie viac... :yes: a verim ze ma aj mensi vplyv na planetu ako vyroba elektrohraciek
26. 5. 2014 17:29
Re: Elektromobil na elektriku z "vodíku".
A na výrobu benzínu a nafty nepotrebuješ elektrinu z elektrárne na palivo?
No ešteže máš to svoje vozítko na kľúčik.
Avatar - xjara
26. 5. 2014 19:20
Re: Elektromobil na elektriku z "vodíku".
V tom, ze mas v aute porad elektromotor, ale misto baterii vodik, ktery doplnis u stanice a nemusis tam osm hodin cekat jako u elektro auta na baterie.

Ikdyz porad nechapu, proc tankovat vodik, z ktereho vyrobit elektrinu, kterou v zapeti menim na pohyb pres elektromotor, kdyz se da vodik spalovat. a odpadne jeden mezikrok.
Avatar - chalan66
26. 5. 2014 22:22
Re: Elektromobil na elektriku z "vodíku".
Prečítaj si niečo o tesla motors model S, za 30 minút máš nabité na 3 hodiny jazdy , alebo na 280 km !! Ja ak idem dlhú trasu, tak po 200 km , si dám kávu, idem na toaletu a to je cca 30 min. Tak o čom točíš ? o akých 8 hodinách ?
Avatar - King
27. 5. 2014 08:23
Re: Elektromobil na elektriku z "vodíku".
Jedna zásadní potíž s rychlonabíjením je, že dost dramatickým způsobem zkracuje životnost akumulátorů, proto je nejlepší je "postaru" nabíjet 8, 10, 12, 24 hodin. První majitele, kteří to koupili za dlouhé miliony,to určitě zajímat nebude, ale koupit ojetý EV bude dost risk, protože bude těžko zjistitelné, jak moc velký kouř baterky tímto pravidelným rychlodobíjením dostaly a jestli náhodou už nejsou po 3 letech před smrtí.
Avatar - xjara
27. 5. 2014 12:36
Re: Elektromobil na elektriku z "vodíku".
Teslu ma sef. Paradni auto, ale jak pise King. Ac je mozne nabit akumulator rychle, rychle se snizuje i zivotnost. Navic ne vsechny el. vozy maji supercharger co ma tesla ktery dokoze na vice jak deset metru rusit veskere vlny >:D
Avatar - King
27. 5. 2014 08:19
Re: Elektromobil na elektriku z "vodíku".
Odpověď jedním slovem - účinnost. :-) Proto BMW od spalování vodíku ustoupilo.
27. 5. 2014 17:21
Re: Elektromobil na elektriku z "vodíku".
Zeptám se naopak, proč spalovat? Jsou snad spalovací motory jednodušší? Nebo účinnější? Či čistší? Spíš je otázka, proč vodík. Pokud chceš spalovat plynné palivo, je tu například zemní plyn.
26. 5. 2014 15:56
divny
takze sef severoamericke divize neco povida a pritom materska Toyota v Japonsku to zene obema smery, jak na baterky tak na vodik? jen pro zajimavost momentalne se v Japonsku stavi nova tovarna na uhlikove baterie kde ma Toyota podil a tyto baterie by se meli dostat do jejich hybridu jiz pocatkem pristiho roku (u plugin hybridu maji prodlouzit pri nizsi cene, stejne hmotnosti a stejnem objemu dojezd na elektrinu 3-4x), takze bud cekaj ze one nebude zajem, nebo veri ze dokazou v budoucnu na palubu auta dostat mnohem vic vodiku nez kolik energie pojmou ty baterky :-) take by me zajimalo proc teda Toyota vyvyji nove typy motoru urcenych vyhradne pro hybridy?

ze vono to zas bude "straceno v prekladu" a cesti novinari z prohlaseni sefa severoamericke casti Toyoty udelali upne jine prohlaseni nez jake sam vydal v originale?

proc jen tu zase schazi odkaz na zdoj odkud tato zprava cerpa?
Rozbalit vlákno
2
26. 5. 2014 20:37
Re: divny
Gratuluji. Jeden z mála si tady všimnul, že vyhlášení manažera Toyoty neladí s reálnými kroky Toyoty. Přestože místní novináři to mají za důkaz tolik toužené smrti elektromobilu, tak jde jenom o prostou PR masáž. Za pár měsíců totiž Toyota uvádí na trh vodíkové auto, jehož vývoj stál spoustu peněz, a tak musí masírovat trh silnými prohlášeními. Musí dopředu vybudit zájem o stavbu vodíkových stanic, a musí budoucí zákazníky přesvědčit, že vodíkové auto je tutovka s jistou budoucností, ne kontroverzní pokus s nejistým výsledkem, jinak nové auto bude jen kus mrtvého hardware.

A to auto bude samozřejmě stejně drahé jako elektromobil, dojezd bude sice o málo větší, ale když vezmeme do úvahy nedostatečnou tankovací infrastrukturu, tak praktické problémy s dojezdem na delší vzdálenost budou stejné, ne-li větší než u elektromobilu, který za pár let dobijete na každém rohu. Navíc baterie a článek nejsou proti sobě. Vodíkové auto je elektromobil a vžd je to kombinace článku a baterie a jde jen o to v jakém poměru je daná technologie bude využívat.

Čili nic než čistokrevná PR masáž.
26. 5. 2014 16:19
Symbioza
Přijde mi správné, že se vydávají společnosti různými směry. Nevidím důvod, proč by nemohly všechny typy pohonů a paliv jezdit hezky bok po boku.
Pokud by se však měla přestat těžit ropa/plyn, v tom případě jako nejlepší řešení vidím v palivových článcích. Když se výrobní proces palivových článků/vodíku optimalizuje pro velkovýrobu, ceny určitě klesnou a auta na vodík se stanou určitě dostupnějšími.
Pro normálního člověka by to byla nejméně drastická změna co se fungování týče.

Prozatím životnost palivových článků okolo 10tis hodin není nic moc :/ ale co já vim kolik by stála výměna.
Rozbalit vlákno
3
26. 5. 2014 16:39
Re: Symbioza
Toto všetko už bolo vyriešené, ale Teslu sme si zabili, tak máme hojno...
26. 5. 2014 17:40
Re: Symbioza
Problém, který zůstane je výroba vodíku. Cyklus elektřina - elektrolýza - vodík - palivový článek - elektřina má výrazně horší účinnost než elektřina - baterie - elektřina. Další způsob je výroba ze zemního plynu (opět se spotřebou elektřiny) a tím to prozatím na úrovni použitelné v praxi končí.
26. 5. 2014 20:04
Re: Symbioza
Výstižné. :yes:
26. 5. 2014 18:57
Palivové články?
O těch jsem už tak půl roku nečetl žádný článek, jako by se po nich slehla zem.
Rozbalit vlákno
0
26. 5. 2014 23:53
Hmm
Jak Honda, tak Toyota prohlašují již dlouho, že hybridy jsou dočasné a nahradí je palivový článek. Obě automobilky mají dlouhodobé zkušenosti s obojím a vědí, o čem hovoří.
Mezi hybridem a čistým elektroautem není až takový rozdíl a určitě toho obě automobilky vědí více než automobilky, které naskočili do elektřiny nedávno.
Elektřina je obtížně skladovatelná. Vodík se skladuje daleko jednodušeji. Akumulátory vždy ztrácejí náboj. Za rok po nabití se auto nerozjede. Čím větší objemová kapacita energie, tím jsou nebezpečnější. Kolik mobilů shořelo, tedy jejich akumulátory? A to jsou docela málo kapacitní.
Hlavním problémem je cena palivových článků. Ale to je otázka času. Zatímco akumulátor má vždy samovybíjení a vždy má omezený počet nabíjecích cyklů, nádrž na vodík nemá takové problémy. I když je pravda, že vodík uniká mezi molekulami.
Převádění elektřiny na vodík pro účely skladování není úplně od věci.
Rozbalit vlákno
5
27. 5. 2014 07:45
Re: Hmm
Jo tak proto se Toyota podilela 12 let na vyvoji uhlikovich baterii, to aby nasledne od baterek upustila >:D a nebo taky ne a jedna se ciste o PR aby podporili svuj dalsi produkt

doporucuju si najit specifikace uhlikovich baterii, treba pak svuj post poopravis co se vlastnosti skladovani elektriny a bezpecnosti tyce :-)
Avatar - King
27. 5. 2014 08:16
Re: Hmm
Nevím, odkud bereš jistotu, že uhlíková baterie = zájem vyrábět elektromobily i přes prohlášení top manažera. Akumulátor má každé vodíkové auto a o tom, že by Toyota hodila přes palubu hybridy, využívající akumulátory stejně tak, nelze vůbec uvažovat. ;-)
27. 5. 2014 08:34
Re: Hmm
nejdrive se podivej kde vlastni podily a pak pis ;-) v Telse nejsou zainteresovany jen tak pronic zanic a stejne tak nevkladaj velke finance do vyvoje akumulatoru jen tak pronic zanic ;-)

proste jen PR aby podporili i vodikovou alternativu a nevyhodili miliardy z okna, oni potrebvuji prodavat vse a potrebuji mit otevrena vratka vsemy smery ;-)

Toyota stejne jako kazdy nabizi presne to co si dana cast trhu zada a nebo muze zadat, sak se podivej na jejich nabidky po celem svete, pro Asii kuprikladu delaji nekolik tovarnich modelu s LPG a CNG, ani jeden z tech modelu se v EU nebo USA s tema upravama nenabizi, pro US maji zase nekolik velkych hybridu ktere jinde nanabizi, no a vodik chteji zkusit v US :-)
Avatar - King
27. 5. 2014 09:08
Re: Hmm
Žádná velká automobilka si nemůže dovolit opomenout žádný ze směrů možného budoucího vývoje, německé automobilky, tlačící naftu, zprvu plivaly na hybridy, ale neuplynula ani dekáda a už měly své vlastní. Stejně tak v případě vodíku.

Elektromobil je velice jednoduchá věc, udělat si svůj vlastní na koleně v garáži by dokázal skoro každý, i proto se jich teď tolik vyrojilo. Ti chytřejší výrobci ale na nich nestaví, vzhledem k aktuálnímu stavu dostupné techniky, svou image, což jim ale rozhodně nebrání v tom, aby vyvíjeli a připravovali se, tím spíš, že akumulátory dobře použijí i jinde. ;-)
27. 5. 2014 11:31
Re: Hmm
Pak by bylo korektni vypsat, na cem vsem se podilela Toyota. Tedy vyvoji. A asi by ses divil.
28. 5. 2014 11:46
Palivové články
Tak si říkám, proč se nikdo nevěnuje vývoji palivových článků na zemní plyn? Je snáze dostupný, jak vodík a články schopné jej spalovat už existují a měly by být levnější, než ty na čistý vodík. Soustava palivový článek - elektromotor by měla být stále účinnější, než spalovací motor, ve kterém se momentálně CNG spaluje..
Rozbalit vlákno
0