Novinky
Nový passat bude díky nové technice o 85 kilogramů lehčí než stávající provedení. Z toho devět kilo ušetřili konstruktéři na pohonu (čtyřprvková zadní náprava je lehčí o 4,7 kilo, řízení o 2,2 kg). Na motorech se ušetřilo až čtyřicet kilo, na elektrovýzbroji tři. Až o třiatřicet kilo lehčí je vnitřní výbava díky využití nových materiálů a lehčím systému klimatizace. Jedenadvacet kilo se podařilo ušetřit i na karoserii.
Passat byl vždy tak trošku etalon třídy. Tak jsem rád, že vše naznačuje, že tomu bude i nadále. Na nemotoristickém serveru jsou drobet sdílnější než zde [odkaz]
Původně se hovořilo, že passat bude větší než soucastna verze. Teď to vypadá, že bude o něco menší. stále více mi v tom zapadá spekulace, že nový Phaeton bude postaven do vyšší střední třídy. Ale jsem rád, že se postupně zastavuje neustále zvětšování aut. Tahle cesta udržení velikosti a zaměření se na využití vnitřního prostoru je mi sympatičtější.
Nevím, jestli jeden model znamená konec bobtnání aut globálně.
Snad se to nebude blizit moc Octavii a Rapidu. Vyplne dveri a dalsi pusobi subtilne, lacine a v aute je diky tomu dost prostoru. Proste kdyz zmensim venek, tezko pak zvetsit vnitrek, kdyz chci zachovat robustnost a hodnostnost interieru. Octavka, Rapid, 308 uz jedou na teto lacinejsi vlne. Jsem zvedav na to zmenseni, moc tomu neverim
Dle mého displeje rozptylují pozornost, namísto aby řidič čuměl na cestu, tak čumí na displeje. Vidím to u sebe, kdo to hraje, kolik to žere, jak se jmenuje tato ulice a jestli radar už vidí auto před sebou a pod.
U každýho auta máš dnes u budíků info display, takže na něj sem tam koukneš. Jednou nás zřejmě čeká u všech aut HUD, což je nejlepší řešení.
Pro mne ne. Nemám rád, když mi něco zavazí v zorném poli a rozptyluje. Nepotřebuje mít na očích ani rychlost, ani další kraviny. Pokud jezdíš, máš to v krvi a i bez "nápovědy" víš, kolik jedeš.
HUD jste zkoušel? Já ho mám a nijak to nepřekáží v zorném poli, údaje jsou "jakoby" nad začátkem kapoty a jsou těsně nad ní, takže zabírají do výseku do cca. několika metrů. I samotné písmo je průhledné, takže opravdu to nijak nepřekáží a hlavně to pomáhá, když nemusím očima sjíždět na tacho nebo navigaci.
A pokud nemáte na HUD momentálně náladu, tak se to dá samozřejmě vypnout.
A pokud nemáte na HUD momentálně náladu, tak se to dá samozřejmě vypnout.
Souhlasím z hittmanem, vadí mi cokoliv ve výhledu. Třeba u P308 se řeší nízko volant a že kryje budíky. Mi ale vadí, že ty budíky zasahují do výhledu. Půl metru před sebou máš jakousi překážku.
Skrz budík nevidíš, přes HUD ano. To bude ten zásadní rozdíl. 😄 Kdyby HUD byl tak špatný, tak by ho nedávali ani do těch stíhaček, kde to všechno začalo...
Máš osobní zkušenost s HUD?
Máš osobní zkušenost s HUD?
Ono ovšem v té stíhačce zase tolik vidět ven nepotřebuješ...
Nikdy mi HUD nevadil, právě naopak, je to výtanej pomocník a Flajzi má pravdu...nemáš náladu, tak vypneš.
To nerozporuju, jen říkám, že stíhačka a auto jsou dvě různé věci, které bych moc nesrovnával.
To je vážně tak tvrdě vÝtanej pomocník? >😒] 😉
Wooooowwww, to je minela. Za tu se upřímně omlouvám. Nevím jak se to mohlo stát, tohle u mě není pravidlem.
Stiďým se všemy buňkamy y poŕi!
Ještě jednou omluva... ;-\
Stiďým se všemy buňkamy y poŕi!
Ještě jednou omluva... ;-\
Je to ním, že píšeš písmenka a ne celá slova. Pak z toho padají podobné hovadiny. Při psaní na tabletu nebo telefonu je asi lepší to po sobě přečíst. Psaní na telefonu by se mělo začít učit už ve škole.
Jj, pak třeba někdo napíše "podobnou hovadinu" jako: "Je to ním,...", namísto: "Je to tím,...". :😉 😉
Tak jsem vlastně v klidu, rozestup mezi "ý" a "í" je menší než-li "n" a "t". 😄 Ovšem to druhý stále vypadá jako překlep, to moje na "bůra" z diktátu.
Já nevím, kde jste vzal informací, že HUD displej zastiňuje výhled... Máte opravdu osobní zkušenost?
Co jsem dosud zažil, tak žádný HUD displej nezastiňuje výhled, obrazovka je normálně průhledná a i přes symboly/písmo lze vidět skrz.
Fakt nevím, co řešíte...
Co jsem dosud zažil, tak žádný HUD displej nezastiňuje výhled, obrazovka je normálně průhledná a i přes symboly/písmo lze vidět skrz.
Fakt nevím, co řešíte...
jj, pokud to řeknu selsky: vadí mi i * od ptáka či mucha na skle, protože mne tam prostě znervózňuje. Možná mladší generaci ze šilhání do noťasů a tabletů ne, mne bohužel ano. Je to čistě můj názor. Mám rád "klasické" auto, kde mne nic neruší. Už jenom své pípající pásy, které byly schopné řvát v mé A3 celou minutu, než ztihly, jsem odstřihl od šťávy a mám klid. Ovšem z tohoto si neberte příklad. Na druhou stranu, v mé O1 zařvali 4x a byl dále klid, takže tam skončili bez újmy 😉
Zajímalo by mě, jak to, že to auto nemá žádnou příčnou výztuhu střechy mezi slopky B (nebo těsně za nimi). Aby to konstruktéři VW s tím odlehčováním nepřehnali, při havárii se auto dost často převrací.... ;-\ A sloupky C vypadají také velmi subtilně...
😄
[odkaz]
[odkaz]
To urcite nie je novy Passat pre EU, ani z 10%, nemoze byt >😁
Ved to je na 95% zase to iste ako terajsia B6 po facelifte (oficialne B7)...
Nemozu predsa predavat jedno auto 20 rokov...
Vidim novu listu cez palubku a vacsi multimedialny system...to je vsetko ;-\
Ved to je na 95% zase to iste ako terajsia B6 po facelifte (oficialne B7)...
Nemozu predsa predavat jedno auto 20 rokov...
Vidim novu listu cez palubku a vacsi multimedialny system...to je vsetko ;-\
Praveze v pohode to novy passat byt moze. Z vonku vyzera uplne inak, ci uz bocny prelis (vyzara ako na cc) , kapota, tvar okien, atď...vlastne cely je iny. Na pomery VW normalne medzigeneracne zmeny. 😉
Na ten jsem velice zvědavý. Parametry sedí na starší 3.0TDI používaný u premiové konkurence ala A4, takže jsem zvědavý, zda se jí vyrovná dynamikou. Např. biturbo dvoulitr v 5er je pomalejší než 3.0TDi v A6, ačkoli je ta 25d silnější.
Dynamikou se asi vyrovná, ale pořád to bude jenom čtyřválec. Navíc vstřikovací tlaky jdou dále nahoru (2500 bar) takže lze předpokládat, že to žádný šepot květin nebude a jestli v dalším vývoji chtějí zvednout tlak až na 3000 bar a jít na 280hp jak píší některé servery, tak to bude pěkný tvrdolín. Prostě levné mainstreamové řešení. 😄
Rozmýšľal som, prečo nový Passat nebude - v duchu súčasných trendov - väčší ako ten prechádzajúci. Insignia či Mondeo sú už teraz väčšie autá ako Passat. Ale potom som si spomenul na článok spred niekoľkých dní o Phaetone. Nový Phaeton už nebude súper A8-ky či BMW 7, ale A6-ky a BMW 5. Takže medzi Passatom a novým Phaetonom musí byť určitý odstup.
VW na to ide od lesa. Vyššiu strednú triedu ponúkajú prakticky už len luxusné značky. Tie mainstreamové končia zvyčajne pri strednej triede. Kedysi mali vyššiu strednú aj Peugeot (607), Citroen (XM, C6), Renault (25,Safrane, Vel Satis), Ford (Scorpio) či Opel (Omega, Senator). Len VW ju nemal. Teraz sa karta úplne obráti. Z mainstreamu bude mať vyššiu strednú len VW.
VW na to ide od lesa. Vyššiu strednú triedu ponúkajú prakticky už len luxusné značky. Tie mainstreamové končia zvyčajne pri strednej triede. Kedysi mali vyššiu strednú aj Peugeot (607), Citroen (XM, C6), Renault (25,Safrane, Vel Satis), Ford (Scorpio) či Opel (Omega, Senator). Len VW ju nemal. Teraz sa karta úplne obráti. Z mainstreamu bude mať vyššiu strednú len VW.
Případný nový Phaeton nebude jediným důvodem. Golf také (dlouhodoběji) patří k menším (vnějšími rozměry) modelům své třídy a přesto je kabina nadprůměrně prostorná. A nový Passat má být sice menší zvenčí, ale větší zevnitř, což je při současném trendu snižování hmotnosti (a vším s tím spojeným) logický směr. Dělat to naopak (viz třeba Opel) je špatně.
Kto ma LED svetla v nepremiovej kategorii? A vobec kto ich ma v danom pokojne aj premiovom segmente? BMW M3 a Mercedes C.
VW ma Dynamic Light Assist so xenonmi od roku 2010, Mercedes az teraz prisiel s tym pri LEDkach, pri xenonoch ponuka smiesnu nahrazku, ktora funguje podla aktualnej rychlosti auta.
4x4 ma Passat asi tak 20-30 rokov, z nepremioviek to ma este akurat tak skarede kacatko Subaru, dalej Insignia a prip. ten hybridny vtip s nazvom 508.
Sledovanie mrtveho uhla od roku 2010 alebo 2011.
Adaptivny tempomat od 2006.
Parkovaci asistent bol uz v B6, ale myslim nie od zaciatku (zda sa mi 200😄.
Si neznaly problematiky, Passat mal dane veci davno pred konkurenciou, konkurencia sa vsak medzicasom nanho skoro dotiahla. Tak teraz im zase odskoci. Tak, ako to znova urobil Golf a ako vydarenost MQB ilustroval Leon.
prave som si tak hovoril ze ci novy passat uz prekroci tych 4,8m na dlzku alebo nie.... chvalabohu ze sa uz zacne zmensovat a konstrukteri sa umudrili a pochopili ze stredna trieda uz nemoze mat 5m na dlzku.. to proste uz by nebola stredna trieda ... myslim ze vacsina vyrobcov pojde podobnym smerom a auta sa nam pomalicky zacnu zmensovat co ja len uvitam, aj novy peugeot 308 je mensi ako stary 308 a aj 208 je kratsia tusim ako 207.... dufam ze postupne tento trend zacnu napodobnovat aj dalsi vyrobcovia a nedozijem sa toho ze octavia bude mat 5metrov a bude v nizsej strednej.... je na case zacat auta skutocne nejako radikalne zmensovat a skompaktnovat ..... myslim ze to pojde,... miesto 10 displejov v interieri by mozno automobilky viac usetrili pri vyrobe keby auta zacali lepsie navrhovat a lepsie vyuzivat priestor v nich... a auta by nevyzerali ako tluste vajicka .... pohlad napriklad na stareho aurisa ma dodnes desi... prerastena obluda v podstate s nic moc priestorom..... je fajn ze sa automobilky uz zacinaju venovat hlavne rozmerom a vahe auta... vaha je dalsi kluc k uspechu.... takze ak bude novy passat lahsi a mensi ako terajsi budem len rad... je na case auta skutocne zacat zmensovat... zvacsovanie rozmerov nikam nevedie.... cesty su vzdy rovnako siroke a clovek ma tiez len iste fyzicke rozmery.... nekonecne zvacsovanie je teda nezmysel.... staci sa pozriet na male auto z 80tych rokov a male auto z dnesnych casov.... taky golf 2 je pomaly mensi ako dnesne citigo....a v razvore ho tusim aj citigo poraza.... alebo si zoberme krasny opel vectra z 90tych rokov s tymi peknymi spatakmi.... a porovnajme si to s dnesnym obludnym fluencom o triedu nizsie.... vectra je mensia ... neskutocne sa stalo skutocnostou... auto o triedu vyssie je mensie ako auto po triedu nizsie... no ale dost bolo filozofovania, je nacase zacat auta zmensovat a hlavne ich zvnutra lepsie priestorovo vyuzivat.... ( ked si pozriem kolko je miesta v starom favorite a kolko vo "vacsej" fabii je to do placu kam to speje ) ..... odlahcovanie aut uz zacalo rovnako ako aj downsizing motorov... teraz konecne pride zmensovanie rozmerov aut.... dam ruku do ohna ze novy P508 bude mensi ako terajsi a mozno aj nova insignia pojde rozmerovo dole... necham sa prekvapit....
za zmensenie rozmerov pochvala..... normalne sa na ten passat aj zacinam tesit.... sportsvan je uzasne strihnuty a citam o nom same prijemne veci.... snad prekvapi aj passat a zacnem mat niektore vw-geny skutocne rad, je to parada ze sa nam auta zacnu konecne zmensovat...... vw zacina naberat konecne spravny kurz.... zmensenie rozmerov je vykupenimmmmm a spasenim pre passat , len tak dalej :yes: velka pochvala pre passat...... :yes: je to paradicka konecne na to vyrobcovia prichadzaju
- co se týče cost savings, buď v klidu, že vědí co dělají
- co se týká předchozího Aurisu nemáš pravdu ani z 1%, šlo o jeden z nejprostornějších kompaktů uvnitř, se značnou vzdušností. Nebyl to žádnej krasavec, nic moc nejezdil, ale prostor se mu upřít nedal
"Zase to není úplně neplatí". 😄
PS: 3er ale v poslední generaci narostlo skoro o deset centimetrů...
MB-E 4870x1855
Ma6 4865x1840
Mon 4850x1886
S80 4851x1861
Ano 3er narostla, ale pořád rozměrově definuje evropskou střední třídu, která je menší než US midsize sedany (ty samozřejmě mezigeneračně také trochu rostou). VW tak jako BMW nebo MB nemá v EU důvod lézt rozměrově na úroveň vyšší střední a ničit si tak prodeje v této třídě.
To iste Fabia, smiesne vyzerajuce male auto, ale okrem sirky interieru poraza konkurentov (minimalne do roku 2012, novinky v danej kategorii ma velmi nezaujimaju).
Přitom právě v současné generaci ztratilo GTD výraznější rozdíl u hodnoty max. krouťáku (proti GTI).