suhlas... akoby za zadnymi dverami bolo 5cm hlucheho miesta [odkaz] , posobi to tak nejako umelo natiahnute zboku a zadne dvere mi pridu akesi kratke - je tam este miesta na predlzenie... najviac to prave vidno v tej jasnej svetlej farbe.... v bordovej sa to tak nejako straca
inak neviem ci si niekto vsimol rozmery auta a aj velkost kufra... to auto uz kufrom poraza aj o triedu vacsiu P508 sw a to o takmer celych 100 litrov !!! ... nechapem fakt kam tato nizssia trieda smeruje a co nas este caka v dalsich rokoch ... 5 metrove 700 litrove kombiky v nizsej strednej s 2,8m razvorom? uvidime, zvlastne smerovanie ma tato trieda ... ktora sa snazi hrat na nieco mensie ako stredna trieda ale nedari sa jej to a pomaly uz prerasta ( kufrom urcite ) aj strednu triedu
zacina to byt vsetko v tej nizsej strednej triede prilis velke a prilis dlhe a natiahnute.... stare zlate casy skutocne kompaktnych sikovnych kombi ako bola 306, xsara, prva octavka su davno prec bohuzial
Uvidíme po živém seznámení, na těchto promo fotkách je to docela v cajku: [odkaz] [odkaz] [odkaz]
A třeba já mám z takové přepravní kapacity kompaktních kombíků radost. Prostě tam můžeš naložit stejně jako do o třídu většího auta, přičemž celá sranda tě vyjde o 150 tis. levněji. Ideální rozvor bych ale viděl někde kolem 2650 mm.
hlavne to prve foto... presne vystihuje tu disproporcnost za zadnymi dverami -- akoby to bola nejaka cinska long verzia kombi kde potiahli este za zadnymi dvermi o dalsich 5cm razvor
tie zadne blatniky mali byt jednoznacne blizsie k zadnym dveram... ci uz je razvor pridlhy alebo zadne dvere prikratke to je teraz uz jedno.... ale nevyzera to pekne suhlas
Ty truba, si najprv otvor zadné dvere, a pozri sa ako sa riešil vnútorný blatník k pozícii zadného sedáku, aká je tam šírka sedadiel a nerob zo seba analfabeta. Pozerám si teraz hnujdej i30 sw a tie zadné nafučané blatníky a mini kolieska v nich, mini zadné okienko mi skôr navodzujú dojem skopírovaného číňana. Ak máš ale astigmatizmus a niektoré obrysy sa ti viac menej zvýrazňujú alebo rozmazávajú, treba ísť k očnému a dať si spraviť vyšetrenie. :-!8-s
Neviem prečo ale naživo vyzerá lepšie. Fajn že spodok zadných svetiel zasahuje hlbšie do bokov v porovnaní s hatchbackom. Celkom to pomáha tomu objemu.
Hned první věta je zajímavá.
Řekl by jsem, že si ho tak velmi oblíbili, ze se téměř neprodává.
Na vině je zejména velmi sebevědomá cena.
Jinak pěkné auto v některých ohledech typicky francouzsky nedotažené s novátorskými prvky.
Moc se mi líbí zejména z exteriéru. Po "žraločích tlamách" konečně Peugeot přichází zpět s elegancí, kterou završil 90. léta (406,206).
Kombik sem ještě naživo neviděl, ale s hatchbackem sem již měl tu čest. Bohužel/bohudík, jsem se setkal jen s nejvyšší výbavou (Allure tuším?), takže vůz byl opravdu špičkově vybaven, interiér v této výbavě si nic nezadá s Golfem Highline, materiály na úrovni, slícování, skvělé sedačky.. Bohužel bych si asi musel zvykat na prazvláštní přístrojový štít, ale neřikam, že je to nemožné, to je asi jediná věc co mi u auta trochu vadí.
Druhá věc je u kombiku nepraktický "schod" do zavazadlového prostoru, ti, kdo mne znají, tak ví, že mi tohle dost zkazí náladu, jelikož aktivně kufr využívám. Za tohle má kombi ode mne mínus, ještě by mne zajímalo, jestli jdou sedačky sklopit do roviny?.
Za mne :yes: , jen ty ceny nejsou nejnižší.... snad se to časem trochu zlepší, tohle 308 na prodeji v ČR moc nepřidá :-)
Neber to tak doslovně, jenže dost lidí si kupuje věci jen proto, že je má soused/kamarád/spolužák/kolega. Protože je to oblíbené a chce být v partě/sousedství/prác "in". Neřikám, že ty věci jsou špatné, to vůbec ne, ale kolikrát se dají najít i lepší (a pro tvou potřebu přijatelnější) a trochu se odlišit. Nikdy sem podle této forumle nevybíral, spíše sem byl rád, že se mohu něčím odlišit (autem, mobilem, oblečením), né za každou cenu, ale i tak to je příjemné :-) Mít něco, co nemá jentak každý a nemít potřebu druhým vysvětlovat, že to moje je lepší :-)
Octavii bych nechtěl, protože jí má každý a já mam dnes možnost volby mezi spousty jinýmy auty, která jsou minimálně stejně kvalitní a hezká. Proto bych si zvolil jiný vůz. Stejně tak bych si nekoupil věc od applu jen proto, že je to in a má to dnes hodně lidí, protože za stejné peníze si koupím jinou věc, která je stejně kvalitní/výkonná pro mojí ptořebu.
Pokud by byla Octavia nebo ten Apple tím nejlepším, nejhezčím a nejkvalitnějším za bezkonkurenční cenu k tomu co nabízí, tak volím rozumem, ale takhle to není :)
;-)
P.s. Ano, moje auto je jedinečné, má lehce vystouplé zadní levé světlo z karoserie... vlastní výroba o lampu :D
Problém jeden, že tohle je čistě tvůj dojem a tvé přesvědčení, které se snažíš stavět nad (také odůvodněné) přesvědčení ostatních. A to je právě ten kámen úrazu. Až budeš starší, možná to pochopíš, a na věci se začneš dívat jinak.
Já nebyl jiný, těmito telecími roky si musí projít asi každý.
Tohle není můj dojem. Neříkej , že to kolem sebe taky nepozoruješ a nepozorovals za celý život :). Jsou lidi, co si věci kupují proto, že jim to říká reklama, kamarádi a vidí to kolem sebe.
Nemyslím si, že můj přístup je špatný ;-)
Dám ti příklad na tý Oktávce. Tu zná každý, každý v ní někdy jel, svezl se, nebo jí měl někdo z rodiny. Proto když mi vedle sebe ukážeš Oktávku, Golfa, Leona, Focuse a 308 ve stejne vybave a reknes ze stojí stejne. První co vyřadim je Oktávka, protože ji má každej, znám ji... zkusím něco jiného :-) Je to špatně?
A příklad ze života: Když si naši kupovali Jettu, tak za stejné peníze ve stejné konfiguraci mohli mít Oktávku. Technicky skoro totožné auto, jen s jinou karoserií. Proto se zvolil VW, jelikož byl neokoukaný, neměl ji každý v ulici a díky jisté unikátnosti (hlavně na začátku výroby) bylo milé, když se lidi otáčeli za autem, nebo se ptali, co to je.. .a to to neni žádný supersport. :-)
Rád zkouším nové věci a poznávám odlišnosti. Získávám tím přehled. Nikdy netrvám na stejném výrobci mobilu, nikdy neopakuju stejné jídlo v oblíbené restauraci, vždy zkoušim něco jiného z nabídky. Většina mých kamarádů si dává pořád to stejné :-)
Třeba moje přítelkyně je přesně taková, má oktávku a dává si jen smažák >:D A přesto ji mam rád...
Neodsuzuji ty lidi, ale nemam rád, když oni odsuzují mne a tvrdí, že to jejich je to nejlepší, co sis mohl koupit/dát k jídlu a že to hodně čechů dělá, to stačí číst jen diskuzi tady >:D Proto často zkouším i jiné věci proto, protože nejsou okoukané a neznám je :-)
Znova, ty tvrdíš, že oni jsou takoví a makoví. Ale už ti třeba nedochází, že i oni už něco vyzkoušeli, protože jsou mnohdy starší než ty.
Já od tebe nevidím ani náznak toho, že by ses pokusil pochopit jejich uvažování. Ty si jedeš svou linku a říkáš že jsi jedinečný a ostatní jsou nudní.
Nezapomeň, že pro někoho je auto naprosto obyčejná věc denní potřeby a jen obyčejný sluha, kterej má sloužit a nic jiného po něm nechcou. Mají jiné priority, jinak zaměřený život. Třeba mají doma lepší kotel na vytápění, nebo jezdí se svoji rodinou na zajimavé dovolené, nebo mají doma hifi aparaturu, ze které se tobě zatočí hlava čtyřikrát dokola.
Vykládat o tom, jak tys prokouknul a odhalil světový řád, mi přijde úsměvné a právě telecí. ;-)
PS: Aby nedošlo k mejlce, já ti to neberu, ale uvědom si, že tvé přesvědčení je jen tvoje a jiní maji zase své priority a cíle. Bylo by hloupé je proto odsuzovat, či z nich dělat "hořší" lidi.
Ale já nikde nic takového netvrdím přeci, kdes to četl? A nemluvím o starších, ale o svých vrstevnících především :-) Jestli si se pohyboval a pohybuješ mezi průměrným čechem, říkejme tzv střední a nižší střední vrstvou obyvatelstva, tak si jistě musel s tímto chováním setkat.
Neodsuzuji je, napsal sem prostě, že je příjemné se někdy odlišit, ale né za každou cenu, čti co píšu :-) Nepasuji se do role lepšího člověka, ale toho, který nechce chodit v té uniformní šedi a je nás čím dál tim více :-)
Odsuzuji ty, kteří žijí tímto životem a cpou ho ostatním jako to jediné správné....
P.s. Já s tebou nediskutuji ve zlém, naopak :) Ale myslim, že mne trochu špatně chápeš :)
Teda nevím, kolik lidí by třeba mi mělo něco cpát. Spíš mi přijde, že každý má své priority a cíle a nějakým vlastním stylem k nim proplouvá.
Ty pořád píšeš, jak jsi jedninečný. Jenomže já ti vysvětluji, že ty jsi jedinečný jen ve věcech, kterým přikládáš důležitost ty sám. Ostatní ty priority mají někde jinde. A nelze říct, že špatně. ;-)
Já nepíšu že já jsem jedinečný, jen že rád poznávám jiné věci >:D Jedinečný sem jen pro ženy, tobě to cpát nemusim ;-)
Už toho nechme, já vím, že priority mají jinde, jenže kolik lidí má vubec nejaké priority. Kolikrát jen čekají na to volno, aby si odpočinuli v práci a jsou nenároční a nemají žádné cíle. :-) Neřikám, že jsou špatní.
Nemyslím, si že Ozzman je so svojim postojom sám. Ale fakt je ten, že v našich zemepisných šírkach to je presne tak ako popísal vyššie. Mnoho ľudí kupuje auto štýlom, má to sused, kamoš, kolega atď. a preto si to kúpim aj ja. Nie po zrelej úvahe, vyskúšaní aj konkurencie a porovnaní ponúk. Ja keď som svojho času zháňal MPV, tak mi väčšina známych povedala kúpsi Sharana/Alhambru 1.gen. Na otázku prečo by som mal, tak bola väčšina odpoveď lebo to má kamoš/kolega atď. A niečo iné? V inom som sa neviezol takže neviem. Nakoniec som kúpil auto od ktorého ma každý odhováral a som výsostne spokojný. A väčšina tých ktorých som potom previezol alebo dal sa previezť potom híkali aké je to priestorné, pohodlné a podobne oproti Sharanu/Alhambre 1 gen. Osobne proti tým autám nič proti,tak ako napr. proti Oktávke, za určitých okolností a príhodnej cene prečo nie? Ale ak mi niečo iné za podobnú cenu vyhovuje viac a pridáva bonus odlíšiť sa, je na tom niečo zlé?
Sedmimístný Sharan/Alhambra/Galaxy 1 gen. byla teda velmi pohodlná a prostorná auta, až moc. Leda, že by někdo musel v autě vozit sumo zápasníky ... :-)
Tak to potom máme veľmi rozdielne nároky na pohodlie. Podľa mnohých je aj Octa I. pohodlné auto, pre mňa tvrdý dostavník. Prevez sa aj niečím iným a potom rob uzávery.
Proč bychom měli podporovat poslední regulérní socialismus ve vyspělé evropě :-| Stojí nás za to těch pár ušetřených peněz, které pak do toho stejně v servise vrátíme?
Cokoli kromě Peugeot, Citroen a raději se vyhnout i Renaultu :yes:
Tak poslední regulérní socialismus známe. Mrzí mě že nejsi poslední trouba na světě to by jsme věděli že epocha po tobě bude vpřed ke světlým zítřkům. Zpět k moulům ani krok.
Uf, ďakujem za upozornenie. Už som mal v košíku dve 308-ky ale stihol som ich pri pokladni vyložiť. Normálne som si nevšimol že je to vlastne Peugeot, no fuj.
v tej bordovej vyzera vazne pekne suhlasim.... aj maskuje svoje rozmery a disproporcnost zadnych dveri voci blatniku.... kufor obrovsky..... interier materialmi zrejme na spici triedy.... nepochybne to uspech auto mat bude..... len skoda par detailov..... osobne by som dotykac dal do druhej stupne vybavy ako volitelnu moznost a nie uz v serii a rovnako je trosku diskutabilny u zakaznikov ten maly volant ( mne sa inak pacicasto robili psie kusy... tak hadam je to uz lepsie... drzim palce... peugeot takyto model potreboval a je to vskutku idealny rodinny kombik.... proste stylovy ale aj prakticky a dokonale elegantny produkt ktory musi zakaznikovi potesit srdce :yes:
Tebe tie dotykové displeje nedajú spávať. A raz budú VŠADE, aj v základnej výbave!. >:D Len pre zaujímavosť, máš smartfón či klasický mobil s tlačidlami?
mam standardnu xperiu M ;-) s 4 palcovym dotykacom
inak porovnavas neporovnatelne ;-) ... medzi nami
v aute je pri jazde dost nebezpecne mat bezne ovladacie prvky na displeji kdesi schovane.... hlavne tie ktore mozu byt na kolecku a vies ich ovladat intuitivne hmatom behom 1s by mali byt proste tlacitkom riesenie ;-) ... inak nemam problem s displejom ako takym, obcas pouzivam externu navigaciu na sklo najma v madarsku ak chodime cez vikendy a nie je problem s pohladom a zmenou pohladu... ale klikat za jazdy tam kdesi po displejoch tak to uz je ina basnicka
To vždycky páni redaktoři vzpomenou a Topper se chytí... Chápu, že oni musí vyzkoušet všechno a taky, že ty věci často dělají za jízdy. Reálně - najezdím různými auty cca 10-15tis km měsíčně, na nastavení klimy obvykle ani nesáhnu, je to automat, optimální teplotu si prostě udrží sám.
Je nemnoho případů, kdy tam sáhnu:
1. výjimečně snížit teplotu o půl nebo jeden stupeň (pak už zase většinou nešahám).
2. přepnout větrání na okna (zima nebo třeba bouřka a okna se mlží).
3. Výdechy v některých vozech foukají "nepříjemně" - krk, prsty kde držím volant - pak upravuji manuálně větrák, ale to je spíš výjimka.
Myslím si, že displej je v poho, kdyby bylo na mě, poradil bych přidat "vlastní" obrazovku, kam by se daly přidat nejběžnější funkce (tlačítko auto/okna z klimy, nastavení teploty, display z rádia, info z telefonu...) To by byla úplně pohoda. Jediné mínus je, že bude furt upatlanej...
308 SW považuju za vůbec nejzdřařilejší kombi nižší střední třídy, od kterého lze očekávat suprové prodeje. Technicky brilantní, uživatelsky velmi přívětivý (bez jakýchkoliv otravných excesů) a k tomu všemu fantastický elegantní design, výborné zpracování, velkorysá nabídka prostoru a velmi slušné ceny. To prostě nemá chybu. Bravo Pežóó!
Střední výbava Active s 130k 6st. manuál od 441.500 !! :-!:-!
Jak může majitel předchozí generace P308 napsat, že nová generace nemá otravné excesy (vše přes dotykáč-šílenost) a velkorysá nabídka prostoru (seděl jsi v tom vůbec???), tak to mně hlava nebere. Leda, že bys byl z marketingu nebo PR Peugeotu
Je technicky brilantní, na rozdíl od? Uživatelskou přívětivost lze vyčíst z fotek? Bez excesů...ty nevidíš ten schod v zavazadelníku? Designu hodně ubližuje dlouhý rozvoru. Prostorově nevím, neseděl jsem, neměřil jsem, ale spíš bych řekl, že nijak vybočovat nebude. A ceny, 130k a 6st manuál nabídne i30, mégane, auris nebo ceed ještě levněji. Takže nad čím tolik jásáš?
Prostorově je to průměr, já seděl tedy v hatchbacku, ale předpokládám, že minimálně u řidiče to jiné nebude. Technika je podružná tomu, jak to bude jezdit a vyhovovat řidiči. Někdo to neumí ani s víceprvkem a někdo udělá brilantní hatchback s torzkou...
Nechme mu jeho nadšení, třeba po první jízdě vyprchá po tom, co bude muset hledat pozici za volantem a nebo tahat tu těžkou bednu přes nákladovou hranu :-)
Po zdejších nekonečných diskusích ohledně pozice z volantem jsem si auto prolezl na pardubickém autosalónu (pravda, HB, ale v tomto bodě je to jedno). Nejdříve jsem měl buď zakrytý výhled nebo jsem bouchal koleny do sloupku volantu. Ale asi po 5 minutách jsem všechno sešteloval. Nedovedu si ale představit střídání s manželkou, která je holt o pěkných pár cenťáků menší. Takže si seřizuje sedačku nahohu a dopředu, volant taky jinak a vůbec.
Vzadu jinak vcelku OK, ale nic extra.
Posezení v opodál stojícím kombíkovém Civicu bylo pro mne osobně daleko příjemnější, i pro takový sportovní pocit, kdy auto obklopuje řidiče. Pravda, Honda je trochu dražší, zvláště s dieselem.
Těžko říct, na pohled se mi interiér 308 taky líbil. Jenže štelovat všechno za jízdy přes dotykáč může být poměrně nepříjemné. Pravda, jízdu jsem si neměl možnost vyzkoušet, ale podobné ovládání mi zatím nikdy nesedlo.
Mám tak trochu dojem, že by ses musel opravdu do P308 zamilovat, abys mu dal přednost například před Leonem ST nebo "obligátní" Octavií.
V jednoduchosti je síla, ale když se to přežene může to být naopak komplikací, přesně jak píšeš s tím dotykáčem, ale oceňuju, že Peugeot se nebojí experimentovat.
Mám dojem, že Leon ST bude dražší, protože v podstatě kvůli interiéru musíš volit FR, jinak je to vcelku hrůza. A tam jsou v nabídce jen 3 motory (1.4 a 1.8TSI a 2.0TDI). 308sw má už teď větší výběr, reálně tak 4-5 motorů.
308 Allure má ve standardu i LED světla, tam se musí u Leona tučně připlácet.
Budeme muset někde podrobněji vyzkoušet a projet se, manželka plánuje náhradu již poměrně jetého služebního Scouta...
U toho Leona jsem měl na mysli nižší výbavu Style, která vychází o něco málo dráž než 308 a rozhodně bych neřekl, že je Style (kterou jsem viděl naživo) hrůza. Máš tam všude decentní chromované rámování na přístrojovce, dotykáč, koženej multifunkční volant, řadicí páku a ručku v kůži, loketní opěrku ad. a celkově jsou použité lepší materiály v interiéru než u nižší výbavy Reference.
V nabídce FR jsou 4 motory o výkonu 92 110 132 a 135 KW.
Samozřejmě, že auto se musí vidět na živo a jak se říká osahat si ho.
Jenže u Leona si připlácíš za hi-tech Full LED světla, které má jako jediný ve své třídě a u 308 máš jenom jednodušší led pro denní svícení. To je celkem rozdíl. :-)
takže kdybych slůvko jediný vyměnil za první udělal bych lépe :-) Je to skvělý, že se tato technologie prosazuje do této třídy. Škoda jenom, že se u 308 nedají objednat k jakéholiv motorizaci, resp. výbavě, jako je tomu u Leona. :'-(
Je to tak :-) Basis bude nejspíš jenom výtvor marketingového oddělení pro cenově orientované inzeráty/reklamy. Kdyby to mělo alespoň klimu ... No v Evropě se to asi moc neprodává...
Hm, ten dotykáč si treba jedine vyskúšať lebo mi to príde ako taká dogma. Sa zrazu povie, že všetko ovládať cez displej je zlé a možno to tak ani nie je. Osobne neviem čo také by som tam za jazdy nastavoval. Okej, klimatizáciu možno. Ale navigáciu musíš tak či tak aj v iných autách (ideálne hlasovo), audio a handsfree pod volantom a ostatné si hádam nastavím vopred.
Na klimatizaci moc nesahám (u ní záleží, jak chytrá automatika je), ale třeba vyhřívání/ ventilace sedadel mi vadí na dotykovém displayi. Za jízdy si s palubním systémem nehraji. Co oceňuji na ovladačích ala iDrive je možnost mít opřené ruce/ záda, když něco nastavuji. Asi nejslabší místo otočného ovladače bylo zadávání dat, ale to vyřešil touchpad (popřípadě ovládání hlasem).
Už půl roku si říkám, že příště zkusím voice control, stejně pořád zadávám prsty :-) . Vyhřívání nebo ventilace sedaček by klidně mohla být řešena tlačítkem. Mám to na obrazovce a stejně nejčastěji používám první stupeň. Obecně je však logika ovládání při prvním nastavení u většiny aut na stupeń nejvyšší (líbí se mi např. Audi, tam bylo vyřešeno geniálně kolečkem, nebo klasika BMW s tlačítkem). Pokud nejvyšší, pak se musíš proklikat na nejnižší, to je opruz.
Btw.: u mýho auta si dá vytápění sedadla na max snad jen grilovací labužník.
Skopíroval som príspevok asi spred polroka na jeden nový kombík. Ako vidím reakcia na ten istý príspevok je na ACZ v prípade iného modelu ako koncernového úplne obrátená.
Odpoveď v januári je na koncernové auto takáto:
Souhlas.. ".." v kombi se moc povedl.
Pár věcí by mohlo být lepších , šetření je zde také vidět.
Ale cena není zlá a design je moc pěkný.
Toto je dobrá cesta ".." k prodejnosti.
Odpoveď na môj dnešný nakopírovaný príspevok na nové kombi 308 prišla napríklad táto:
Prostorově je to průměr, já seděl tedy v hatchbacku, ale předpokládám, že minimálně u řidiče to jiné nebude. Technika je podružná tomu, jak to bude jezdit a vyhovovat řidiči. Někdo to neumí ani s víceprvkem a někdo udělá brilantní hatchback s torzkou...
Nechme mu jeho nadšení, třeba po první jízdě vyprchá po tom, co bude muset hledat pozici za volantem a nebo tahat tu těžkou bednu přes nákladovou hranu.
Z toho vyvodzujem iba zaujatosť domácich ,,fandiskutérov,, a prihrievanie si polievočky neustálym kritizovaním konkurencie, to čo začnú siahodlho kriticky opisovať na konkurencii je u koncernových modelov priam vynášané do nebies a ortodoxne zbožňované. >:D8-s >:-[]
Jestli si četl můj příspěvek výše, tak 308 chválim. Nelíbí se mi přístrojový šťít a nakládací hrana. Jak jede nevim, nejel sem v něm, pro mne je to nejlepší měřítko, jak říct něco o autě.
P.S. To s torzkou sem nemyslel Golfa ani Oktávku, ale třeba Megana RS.
Astra jede levněji, díky levným materiálum, obyčejní oceli (kdepak hliník, nebo ocel18), antikor nástřik na nápravách je tam pojem neznámy, třeba v základních výbavách není nic, ani airbagy..když to dodeláš, je to dražší než Golf. :*)
Schválně jsem neuváděl do srovnání základní výbavové stupně, nýbrž ty vyšší. Co v nich je a není je věc druhá. Úroveň antikorozní ochrany si srovnat vůbec nedovolím a ty se tím pouštíš na dosti tenký led. Tohle budeme moci srovnat za pár let, ne v době, kdy auto ještě ani není v showroomech.
308 má najmodernejšiu platformu a používa vyspelé technológie (hliníková kapota, vysokopevnostné ocele,..), napr. v 80 rokoch už zinkoval karosérie. GM, Opel prvý krát zaviedol zinkovanie na Vectrách v 96, aj to iba na niektorých dieloch. Pošlem ti dostatok materiálov, ako dobre vyzerajú podvozky na tých francúzoch po 7 rokoch, a ako je zhnitý každý Opel, aj čo stál v garáži už za dva roky,.. :-):-) To není tenký led, ale realita..
>:D nejmodernější? V čem je třeba modernější oproti MQB, vypiš. Nebavíme se o protikorozní ochraně 20 let starých aut. Bavíme se o současné produkci. A proč ignoruješ srovnání s i30, Ceed, Auris a Mégane?
veď vravím, to čo dnes nemá GM vyriešené ani pri karosériách, tam už Peugeot dávno vyvíja úplne iné technológie. i30=Astra=auris made in turkish, 308 a Golf sú na špici a nikto ich tak skoro neprekoná... ;-)
desať ročný Ceed aj s tým nošovicko pjongjangovým hnujdajom ani zdaľeka niesú lacné, akurát sú iba sh made ... auris je drahší ako Golf, a megane asi dnes nekupuje nik, iba cigáň v bazári po 3 majiteľoch, ktorí v tom vozili tehly a flexku na stavbu.. :-!
Osobně mi to nastavění vůbec nevadí. Nepotřebuju za jízdy pořád měnit něco, co funguje automaticky. Tlačítka na odmlžení předního a vyhřívání zadního okna jsou samostatná, stejně jako tlačítko vnitřní cirkulace.
Co mi vadí víc je i na fotkách viditelný upatlání displeje, to bude asi chtít pořád vozit utěrku z mikrovlákna...jo a taky mi vadí nedostatek držáků na pití (i když tím některé místní suchomily popudím) - prostě jeden vepředu mi nestačí, chci dva vepředu a dva vzadu.
Je to jak říkáš, přesto by mi přišlo zajímavé nabídnout možnost vlastní obrazovky, kam si dáš to, co používáš nejčastěji. A pak už chybí jen "login" a každý řidič dostane vlastní obrazovku ;-)
Tak já nevím, manželka i já používáme stejný klíč, prostě si ho vezme ten, kdo někam jede.
Nebo co udělat, když si v případě bezklíčovýho startování sednou do auta dva vlastníci klíče?
Ale jsou tu tací, co by na ten display nejraději použili francouzák (myslím klíč, aby nedošlo k mejlce! ;-) )
Já s tím problém nemám. Může se to různit, ale u mého auta myslím záleží na tom, kterým klíčem otevřeš dveře řidiče. Nikdy jsem se nepokoušel zjistit, jak je to blbuvzdorné, ale funguje to.
Když používá více lidí jeden klíč, tak je jediná možnost paměť. Ale asi se bude lišit, jak to přesně v kterém autě funguje.
Představ si, že auto zamykám. Zámky tam u vás snad vedou, ne? Nebo jsi ještě neviděl zamčené auto? >:-[] I když na klíč nesahám, bez něj se dveře neodemknou. Takže ano, otevírám dveře klíčem. A auto pozná, který klíč je u dveří řidiče. Zázrak!
pripadny zaujemca o novu 308micku ci uz kombik alebo hatch iste uvita aj nejake taketo informacie: [odkaz]
teda neviem aky to bol servis ale prezutie gum ktore uz boli prichystane diskoch stalo 25 eur? to je akosi hoooodne hodne moc... otazne je ako je to s dalsimi cenami ostatnych ukonov.... aj ten olej sa mi zda akysi pridrahy .... samozrejme potom aj celkove naklady su akesi skreslene
V Praze stojí výměna kol běžně 600 (což je cca 25 EUR). Záleží servis od servisu a jestli vyvažují kola (pokud upadlo závaží), dá se to sehnat za 2-3 stovky někde (u nás 300 i s vyvážením, kolo za kolo). Já dělal přezouvání z disku na disk (kupoval sem nové gumy) za 800 a to v tom levném servise u nás...
Vem si že tohle se dělá v autorizovaném Peugeotu, takže cena 25 Eur za přezutí kol neni nic neobvyklého.
Takhle... 0,6h na výměnu obutých kol není málo, to je 36 minut... za tolik to zhruba zvládnu sám se zvedákem - pokud počítám čistý čas. Se zvedákem a pneumatickou pistolí by to mělo jít i rychleji. Ale částka je přiměřená.
Já přezouvám svépomocí, mám dvoje disky :-) Ale když sem teď kupoval nové gumy, tak sem musel do servisu, tyhle ceny znám od kamarádů, co přehazují v servisech tady po okolí :-)
Po dlouhých letech francouzský kompakt, který umí zaujmout designem. A nejen zaujmout, umí vnést do vod kompaktních hatchbacků vysokou porci stylu, což mimo Golfu dnes vlastně ve třídě neumí nikdo...
Třistaosma je zaslouženě autem roku. Její designové kvality pak jen podtrhuje zcela "samozřejmá" verze kombi.
Designově velmi povedené auto, zejména v porovnání s předchůdcem. Holt Frantíci design umí, ale to je tak vše. Jejich za každou cenu originální řešení ovládání všeho přes dotykovou obrazovku bude podle mě kamenem úrazu. Porouchá se display a člověk si ani nezapne klimu nebo rádio. Všichni víme, že Frantíci prostě tu elektroniku moc spolehlivě neumí. Otázka taky bude co ty malé benzínové turbo motory. Osobně bych radši bral atmosferickou Hondu Civic Tourer 1.8 i-VTEC, třeba už jen proto, že jich tu nebude jezdit tolik jako těch Pažoutů a se spolehlivostí na tom Honda bude taky výrazně lépe.
Honda Civic Tourer jako by z oka vypadla i30 CW, už ze střední vzdálenosti nerozeznatelné. I30 mi ale připadá takové jakoby lépe udělané a lépe ovládatelné. A také výrazně levnější.
To myslíš vážně? 8-s Jediná podobnost Civicu a i30 je v tom, že oba mají 4 kola, dvě světla vepředu i vzadu 9 i když zcela jiná) a oba jsou kombíky. i30 Ti připadá lépe udělané a ovladatelné? A podle čeho? Nechci se Tě nijak dotknout, ale větší blbost jsem už dlouho nečetl. Kdybys porovnal jízdní vlastnosti a motory např. benzínové 1.8 i-VTEC/104kW u Hondy vs. 1.6 GDI/99kW u i30 (nic lepšího v benzínu se nenabízí) nebo 1.6 i-DTEC/88kW vs. 1.6 CRDi/66kW, tak bys rychle zjistil, že tam jsou setsakra rozdíly - mnohem jistější, dynamičtější a zábavnější jízdní vlastnosti u Hondy. Navíc když jsem si v konfigurátoru postavil i30 CW v podobné výbavě jako Civic Tourer 1.8 Sport (ceníková cena 487 tisíc), tak jsem se dostal hned na 440 tisíc (motor 1.6 GDI) a to má i30 CW "jen" 16" kola vs. 17" u Hondy, Honda má zadní couvací kameru a cca o 100l větší kufr, i30 má ale na rozdíl od Hondy víceprvkovou zadní nápravu. Designově se mi líbí obě, ale kdybych si měl vybrat, jednosznačně volí Hondu. A navíc statistiky jednoznačně ukazují, že i když korejci udělali za poslední léta obrovský skok v designu i kvalitě, tak Honda je kvalitou a spolehlivostí stále někde jinde. Jediný souhlas je s tou cenou, ta je u Hondy dost sebevědomá. Ale ten kdo si Hondu kupuje s tím počítá, není to za každou cenu levná masovka jako Hyundai, Kia, Renault apod. Jednoznačně ale platí, že cílová skupna pro Civic Tourera a i30 CW je dost odlišná.
Autor článku je zvyklý na klimatizaci škodovek, která ač je prý automatická, pořád vyžaduje točení čudlíkem. V normálním autě se jednou nastaví 22 st a nechá se být. Naproti tomu hlasitost rádia je třeba občas regulovat, tj. uspořádání 308 je OK, protože to není pravděpodobně také žádní škoda. Kolektiv, co to ovládání navrhl, rozhodně věděl více než autor článku, který je zvyklý na škody anebo schválně haní neškody.
Jinak bych to nepsal. Bohužel jsou zatím škodovky nejrozšířenější, tak se jim jeden nevyhne, tj. klima na draka není jen u jedné škodovky, ale je to znak škodovek. Při pomalé jízdě nechladí, při rychlé chladí zase hodně.Dtto s topením. Proto je nutno doregulovávat ručně. Kdo tvrdí opak, lže sám sobě! Také dlouho (teda ve srovnání s jinými) trvá, než klima začne něco dělat.
Ti, co si koupili škodovku, to jistě mohou potvrdit.
Také se domnívám, že celá elektronika škodovek je dovoz z Čínské lidové republiky. Nevím to ale přesně, jen taková intujice a zdůvodnění, proč je klima ve škodovkách jako od Vietnamců.
Jaký má škodovka kompresor nevím. Kompresor jako kompresor, tam je dnes v podstatě "vsjo rovno". Píší ale o důležité e l e k t r o n i c e, tam to jedno není a po tvé reakci jsem si už stopro jistý, že ji navrhli a vyrobili pro škodovky v Lidové Číně. A další důkaz mého tvrzení, že klima škodovek stojí oproti jiným značkám za velké..., je to, že sám autor článku (zřejmě po zkušenostech se škodovkami), u p ř e d n o s t ň u j e p ř í s t u p n o s t regulace teploty před regulaci hlasitosti rádia, navigace, dopravních sdělení, přehrávače... To se píše v článku a na to jsem reagoval. Peugot 308 není škodovka a jistě regulaci automatické klimatizace nepotřebuje každou chvíli, regulace je tedy potlačená... , což považuji za rozumné.
Ještě dotaz, proč údržbu? To jsem opravdu u klimy ještě nikdy nedělal. Stačí nechat vyměnit filtr a hotovo. Pokud bys měl normální auto, také by ti to stačilo. V severní Africe (Alžír, EAR, Maroko...) to je sám Peugot a pochybuji, že by místní Afričané se o klimu nějak museli starat a udržovat. Prostě spolehlivě funguje a tak to má být!
V corolle mám dotykový displej ale väčšinu funkcií viem voliť aj tlačítkami a kolieskami na volante a prístrojovom panely. Chvalabohu. Ten kto neskúsil nepochopí, je fakt blbé klopkať po displeji počas jazdy, tlačítka majú hrany, stačí mrknúť a prst si gombík už nájde sám, na dotykáč treba čumieť furt inak namačkáte nabeton niečo iné. A verte tomu že aj počas jazdy je dôvod meniť nastavenia - či chcem vidieť na displeji graf okamžitej spotreby, spúšťať autorádio, zdroj hudby, hladanie pesničky, telefonovanie, vyber volaneho, navigacia, klima... atď. Pri pežotíku treba takmer všetko cez ten displej, to je blbé.
Tým chceš povedať, že v pežotíku 308 ovládanie toho všetkého len z dotykového displeja je ok, lebo v tvojom picasse máš displeje dva a na druhom vieš pracovať z volantu? Ako to súvisí s pežotom? Tam sú tiež dva displeje a jeden sa dá ovládať z volantu?
Inak s PSA ti prajem veľa šťastia. Mal som picasá dve, viem čo vravím. Dúfam že sa zlepšili vo výrobe, ale originál servis nie, ten za nič nestojí a neoriginál servisy psa nechcú ani vidieť, to sa mechanici žehnajú keď vidia citrón abo pažout na príjme. Budeš mi tu vykladať niečo o komforte toyoty achjaj, najmä nejaký psa predajca má tú odvahu pohŕdavo sa smerom k toyote vyjadrovať...