Myslim,že CNG má budoucnost.Chtělo by to co nejrychleji víc čerpaček.Beru tuto Octávku jako takovou první vlaštovku.Další už doufám bude mít nádrž na CNG větší a na benzín jen dojezdovku.Pro soukromé osoby by byl lepší Rapid v CNGéčku,byl by cenově dostupnější.Věřim,že ten také časem přijde.CNGéčku dávám :yes:
Dobra ponuka. Multilink, lepsi dojazd v kombinacii s benzinom, lacnejsie tankovanie ak je dostupna plnicka. Jedine minus je akurat v absencii rezervneho kolesa, ale to uz neponukaju ani v omnoho premiovejsich autach.
Myslim, ze fleetova revolucia s CNG moze naozaj zacat. A pritom sa zvezie aj mnoho sukromnych zakaznikov, ktori by uvazovali nad 1.6 TDI.
Pro firemní zákazníky by to při vlastní plnící stanici mohlo mít určitý význam, ovšem pro soukromé zákazník si myslím, že je daná kombinace palivových nádrží realtivně nezajímavá - bráno s ohledem na aktuální počet plnících míst. Po zlepšení infrastruktury se tento druh paliva může stát zajímavým konkurentem :yes:
Na domácím trhu bude mít domácí značka vyšší podíl ve fleetu než v zahraničí. Takže v ČR to bude tak 80 fleet, 20% privát.
Nakonec u nás ale všechna auta skončí v privátu, protože fleety je po 3 nebo 4 letech hodí do bazarů a koupí je privát, takže privát pravděpodobně vlastní víc Octavii než Fábií bez ohledu komu se prodávají nová auta.
CNG je dobrá alternativa, která by mohla motoristický svět na pár desítek let spasit. Ale jako definitivní řešení to nevidím. Sám ale plánuji koupi vozu a poohlížím se po CNG nebo LPG verzi.
Jezdím pracovně ani ne ročním Passatem ( [odkaz] ). Pravidelná trasa Olomouc-Vídeň. Jízda přiměřeně svižná v rámci rychlostních limitů, průměrná spotřeba 3,9-4,0 kg / 100 km. Má to o jednu plynovou nádrž víc a benzínová je menší, což je mnohem lepší řešení a dojezd se reálně pohybuje na téhle trase kolem 500 km na CNG. Jo a je tam 110 kW verze, což je taky příjemnější než 81 kW u OIII.
jsem zvedavej na noveho passata kolik se vejde Kg CNG do jeho nadrzi?15 kg v octavii je slabota.V Zafire je 25 KG.Divim se, ze konstrukteri na teto zakladni veci vice nezapracovali.CNG do auta bych chtel ,ale kazdych 350km tankovat to je pekny opruz
Kdyby zmenšili benzinovou nádrž a dali tam třetí plynovou, bylo by to určitě zajímavější. Těch 300 km je fakt málo a to říkám z pozice toho, kdo je na určitá omezení alternativních paliv zvyklý.
Ale ta koruna za kilometr, to je velké lákadlo ...
To je i v tom Německu, do privátu se tam procentuálně prodává víc Fabie než Octavie. Nejoblíbenější v privátu jsou tam ty největší chudobky, viz třeba Sandero, nebo Duster s 90%.
nojo
SOUDRUIDI
chtělo by to více ŠKODOVÁCKÝCH investic do čerpaček CNG [odkaz] aby pohon na ruský zemní plyn CNG [odkaz] vůbec byl kněčemu ;-)
Ale stejnak je to bejkárna, lepší je jezdit zadára [odkaz] jednodušeji bezúdržbově a tiše na baterky [odkaz] [odkaz] ;-)
jo ŠKODOVÁCI, ty nikdy pro republiku pořádně nehnulizadkem, od nich čerpačky jako od TESLY SUPERCHARGERY [odkaz] [odkaz] nečekej. to sou prdolovéboleslavský
I to CNG čko 100táců přepal je znouze cnost protože nemaj na elektromobil, tak musej nějak doklepat ty svoje tsi trojhrnky >:D
I v nižší střední mohli mít tři nádrže, co vím. U auta, které se nebude příliš vzdalovat od "základny", nepotřebuješ velkou nádrž na benzín. Ale pokud budeš s autem cestovat, mohla by tě omezovat pro řidší infrastrukturu. V současné době jde o kompromis a můžeme se jen domnívat, co většina zákazníků preferuje.
O Passat strach nemám. Byla by pitomost mu dát 50 litrovou nádrž a pokud se jim stávající verze na CNG osvědčila, tak neočekávám ubrání jedné z nádrží.
Kdyby novináři byli co k čemu, tak se na tenhle detail zeptají.
V současné generaci ano. Ale narážím na to, že příští generace Passatu bude mít stejnou platformu jako Golf s Octavií a tudíž "hrozí", že bude mít i stejné uspořádání CNG verze.
Mimochodem, větší a těžší Caddy CNG má nádrž na 13 litrů benzínu. Ale je pravdou, že jeho CNG nádrže nabízí mnohem větší dojezd (největší mezi běžnými CNG auty) a nepředpokládá se, že by s ním majitelé křižovali dálnice napříč Evropou.
... kedy prestanete riesit temy: Skoda, Fiat, Skoda, Marchionne, Skoda, AR, Skoda, Lancia, Skoda, ...
A hlavne nas zaujimaju tie stale deklarovane pokuty za CO2 pre automobilky?
"Vieme-nevieme?"
Passat má větší nádrž na benzín. Octavia se třemi nádržemi by měla asi 11 litrů benzínu, což se jim mohlo zdát nedostatečné (předpokládám, že si dělali nějaké studie, oslovili potenciální zákazníky atp.). Bylo by bez pochyb zajímavé, kdyby nabídli třetí nádrž za příplatek.
Nemáš pravdu, v testech kde má OIII vlečku je zde její kritika, namátkou ze zdejších testů (1.2 TSI, 1.6 TDI, 2.0 TDI):
…Pokud se ale povrch pod koly změní v nekvalitní, záď kvůli vlečené nápravě lehce znervózní….
…Pokud k tomu přidáte tradičně „sportovně“ laděnou jednoduchou vlečenou nápravu, je výsledek bohužel patrný po několika málo kilometrech: na nerovnostech to v liftbacku nepříjemně duní….
…Mezigenerační zjednodušení by se nemělo v praxi projevovat, skutečnost je ale jiná. Pro využitelnost auta není torzní příčka žádným limitem, když se ale spojí s přípravou pro vysoké zatížení nákladem a přidají se velká 17palcová kola, výsledek má k ideálu daleko. Nejvíc je to zřejmé v nízkých rychlostech, když se ve městě od zadních kol ozývají dunivé zvuky…
A naopak, tam kde se testovalo s víceprvkem, je zdůrazněno, že je lepší než vlečka (2.0 TDI 4x4).
…Boží víceprvek. Stačilo ujet pár metrů, poprvé sedmnáctipalcová kola vystavit střetu s nerovnostmi, pražskou dlažbou nebo dalšími překážkami, a měli jsme jasno – proti prvnímu testu kombíku s motorem 1.2 TSI/63 kW opravdu velmi citelný posun k lepšímu. Tedy ke komfortu odpovídajícímu celkovému charakteru nové octavie…
Zaujímavé je, jak bola viacprvková náprava doteraz zbytočná a rozdiel s klasickou vlečkou prakticky neznateľný, a jak sa zrazu viacprvok stal úžasným bonusom tohto auta a jak to bude určite veľké plus na naše rozbité cesty...
Takhle bych to nevidě. Vždyť i Golf má stejné řešení jako Oktávka, tzn. jen dvě nádrže na dně kufru. A nedivil bych se, kdyby příští generace Passatu měla to samé.
todle nestastne reseni pouze 2 nadrzi na cng do octavky nemohli udelat,protoze by reseni dojiste miry konkurovalo passatu a to soudruzi nemohou pripustit,aby byla stejne technika - motor a objem nadrzi na cng v passatu a octavce. 110 kobyl je slabota na dnesni dobu a jeste ke vsemu dojezd tragicky.
Podle mě se podíl fleet/privát u Octavie ani u všech modelů Škody v podstatě nemění už několik let. Samozřejmě Škodovka by chtěla navýšit především fleet, ale to se lehko řekne, ale těžko děla když je zde konkurence.
Otevřel jsem prvních pět recenzí z odkazu a cituju z každého z nich: 1) "Auto nám do firmy na dva dni požičala spoločnosť ... " 2) "Předně říct, že auto není moje, ale budu jej teď nějakou dobu užívat ..." 3) "Úvodem chci říct, že toto auto není moje. Měl jsem jej 14dní jako náhradní vůz ..." 4) " ...měl tu čest nakonfigurovat si svůj firemní vůz" 5) " ....a na naši firmu jsem si ji na dva dny půjčil"
Uživatelů je hodně, ale těch, co si ji opravdu koupili za své peníze, podle mě moc nebude. Když se různě bavím s lidma, tak nikdo ani neuvažuje o tom, že by snad Oktávku koupil. Přitom třeba jedničkové Oktávky se soukromě kupovaly hodně.
Co jsem pochopil, tak octavia má 1,4 tsi z novější generace než passat. A myslim, že to v tom passatu je ta (stará) s řetězem... Takže zase ta spolehlivost asi nebude stejná. Ale nejsem znalec, tak jenom hádám...
Já ne. Taky neznám nikoho, kdo si koupil Rollse, Focuse, Corsu nebo 7er. Vypovídá to o něčem? Ne. Tudíž osobní (ne)znalost někoho, kdo si (ne)koupil OIII, je zcela mimo.
Já ne. Taky neznám nikoho, kdo si koupil Rollse, Focuse, Corsu nebo 7er. Vypovídá to o něčem? Ne. Tudíž osobní (ne)znalost někoho, kdo si (ne)koupil OIII, je zcela mimo.
O CNG budou spíše uvažovat ti co by jinak jezdili v benzínu.
410 teoreticky a 300 reál není nic moc. Kdyby to bylo naopak, na benál jen 300/410 a zbytek do 1000 (reál)/1330(teorie) byl CNG, možná by to mohl být průlom.
1,6 TDI za tuto cenu se stává levnou a stejně dobře dosažitelnou.
Nejmenší radost budou mít vyznavači EV a hybridů .......