Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Octavia G-Tec: První jízdní dojmy

V Holandsku jsme se poprvé svezli autem, které by u nás konečně mohlo pohnout se stojatými vodami CNG. Řídili jsme kombi Škoda Octavia G-Tec!
Zpět na článek
30. 5. 2014 16:45
30. 5. 2014 17:54
30. 5. 2014 17:56
30. 5. 2014 18:31
30. 5. 2014 19:57
30. 5. 2014 20:15
30. 5. 2014 20:43
30. 5. 2014 23:57
31. 5. 2014 07:48
31. 5. 2014 14:05
31. 5. 2014 14:54
31. 5. 2014 20:08
31. 5. 2014 12:10
31. 5. 2014 12:31
Avatar - Wolfsteen
30. 5. 2014 13:09
Rodinami milovaná...
No nevím, kterými rodinami je Octavia milovaná... Podle mě je to spíš Fabia...
Rozbalit vlákno
16
Avatar - grifith
30. 5. 2014 13:17
Re: Rodinami milovaná...
Zajímal by mě poměr prodejů OIII na soukromé a firemní zákazníky ...
30. 5. 2014 13:21
Re: Rodinami milovaná...
[odkaz]
Avatar - grifith
30. 5. 2014 13:26
Re: Rodinami milovaná...
;-) Díky, otázkou je přenositelnost německých výsledků na české prostředí, ale pro představu ideální.
30. 5. 2014 13:30
Re: Rodinami milovaná...
Na domácím trhu bude mít domácí značka vyšší podíl ve fleetu než v zahraničí. Takže v ČR to bude tak 80 fleet, 20% privát.
Nakonec u nás ale všechna auta skončí v privátu, protože fleety je po 3 nebo 4 letech hodí do bazarů a koupí je privát, takže privát pravděpodobně vlastní víc Octavii než Fábií bez ohledu komu se prodávají nová auta.
Avatar - grifith
30. 5. 2014 13:35
Re: Rodinami milovaná...
Což je poměrně masivní převaha. Cena je stále velmi limitujícím faktorem v našem prostředí.
30. 5. 2014 13:39
Re: Rodinami milovaná...
To je i v tom Německu, do privátu se tam procentuálně prodává víc Fabie než Octavie. Nejoblíbenější v privátu jsou tam ty největší chudobky, viz třeba Sandero, nebo Duster s 90%.
31. 5. 2014 10:31
Re: Rodinami milovaná...
nojo
SOUDRUIDI
chtělo by to více ŠKODOVÁCKÝCH investic do čerpaček CNG [odkaz] aby pohon na ruský zemní plyn CNG [odkaz] vůbec byl kněčemu ;-)
Ale stejnak je to bejkárna, lepší je jezdit zadára [odkaz] jednodušeji bezúdržbově a tiše na baterky [odkaz] [odkaz] ;-)

>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
31. 5. 2014 21:29
Re: Rodinami milovaná...
jo ŠKODOVÁCI, ty nikdy pro republiku pořádně nehnulizadkem, od nich čerpačky jako od TESLY SUPERCHARGERY [odkaz] [odkaz] nečekej. to sou prdolovéboleslavský
I to CNG čko 100táců přepal je znouze cnost protože nemaj na elektromobil, tak musej nějak doklepat ty svoje tsi trojhrnky >:D
31. 5. 2014 15:19
Re: Rodinami milovaná...
grifith, hlavne ide o masívny výplach fleetových "nakupovačov".
Poznáte schému 10+1 zadarmo? :-)
30. 5. 2014 18:30
Re: Rodinami milovaná...
Já bych u Oktávky tipnul ještě víc než 80 %.
BTW Zná někdo někoho, kdo si jako soukromá osoba koupil OIII?
30. 5. 2014 19:24
Re: Rodinami milovaná...
Nevím, podle modelů asi nikdo pořádnou statistiku nemá, za celou Škodu je to 76% do fleetu.
[odkaz]
Majitelů máš dost na moje.auto
[odkaz]
30. 5. 2014 21:27
Re: Rodinami milovaná...
Otevřel jsem prvních pět recenzí z odkazu a cituju z každého z nich: 1) "Auto nám do firmy na dva dni požičala spoločnosť ... " 2) "Předně říct, že auto není moje, ale budu jej teď nějakou dobu užívat ..." 3) "Úvodem chci říct, že toto auto není moje. Měl jsem jej 14dní jako náhradní vůz ..." 4) " ...měl tu čest nakonfigurovat si svůj firemní vůz" 5) " ....a na naši firmu jsem si ji na dva dny půjčil"
Uživatelů je hodně, ale těch, co si ji opravdu koupili za své peníze, podle mě moc nebude. Když se různě bavím s lidma, tak nikdo ani neuvažuje o tom, že by snad Oktávku koupil. Přitom třeba jedničkové Oktávky se soukromě kupovaly hodně.
30. 5. 2014 22:02
Re: Rodinami milovaná...
Podle mě se podíl fleet/privát u Octavie ani u všech modelů Škody v podstatě nemění už několik let. Samozřejmě Škodovka by chtěla navýšit především fleet, ale to se lehko řekne, ale těžko děla když je zde konkurence.
31. 5. 2014 02:37
Re: Rodinami milovaná...
Já ne. Taky neznám nikoho, kdo si koupil Rollse, Focuse, Corsu nebo 7er. Vypovídá to o něčem? Ne. Tudíž osobní (ne)znalost někoho, kdo si (ne)koupil OIII, je zcela mimo.
31. 5. 2014 02:37
Re: Rodinami milovaná...
Já ne. Taky neznám nikoho, kdo si koupil Rollse, Focuse, Corsu nebo 7er. Vypovídá to o něčem? Ne. Tudíž osobní (ne)znalost někoho, kdo si (ne)koupil OIII, je zcela mimo.
31. 5. 2014 15:26
Re: Rodinami milovaná...
Na TDI sa uz trasu "senkondhandi".
Vykuchat + cinske disky + nalepky, ... a na plny plyn!!!
30. 5. 2014 13:20
G-TEC vs. 1.6 TDI
Dobra ponuka. Multilink, lepsi dojazd v kombinacii s benzinom, lacnejsie tankovanie ak je dostupna plnicka. Jedine minus je akurat v absencii rezervneho kolesa, ale to uz neponukaju ani v omnoho premiovejsich autach.

Myslim, ze fleetova revolucia s CNG moze naozaj zacat. A pritom sa zvezie aj mnoho sukromnych zakaznikov, ktori by uvazovali nad 1.6 TDI.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - grifith
30. 5. 2014 13:32
Re: G-TEC vs. 1.6 TDI
Pro firemní zákazníky by to při vlastní plnící stanici mohlo mít určitý význam, ovšem pro soukromé zákazník si myslím, že je daná kombinace palivových nádrží realtivně nezajímavá - bráno s ohledem na aktuální počet plnících míst. Po zlepšení infrastruktury se tento druh paliva může stát zajímavým konkurentem :yes:
Avatar - WinDiesel
30. 5. 2014 14:19
Re: G-TEC vs. 1.6 TDI
O CNG budou spíše uvažovat ti co by jinak jezdili v benzínu.
410 teoreticky a 300 reál není nic moc. Kdyby to bylo naopak, na benál jen 300/410 a zbytek do 1000 (reál)/1330(teorie) byl CNG, možná by to mohl být průlom.
1,6 TDI za tuto cenu se stává levnou a stejně dobře dosažitelnou.
Nejmenší radost budou mít vyznavači EV a hybridů .......
30. 5. 2014 14:50
Re: G-TEC vs. 1.6 TDI
Je jasný, že je benzín mnohem kultivovanější než diesel :no:

:-!
31. 5. 2014 12:02
Re: G-TEC vs. 1.6 TDI
Benzín kultivovanejší obvykle je, ale že by až takým rozdielom... Naopak, časom sa rozdiely zmenšujú.
30. 5. 2014 18:37
Re: G-TEC vs. 1.6 TDI
Kdyby zmenšili benzinovou nádrž a dali tam třetí plynovou, bylo by to určitě zajímavější. Těch 300 km je fakt málo a to říkám z pozice toho, kdo je na určitá omezení alternativních paliv zvyklý.
Ale ta koruna za kilometr, to je velké lákadlo ...
30. 5. 2014 18:33
Re: G-TEC vs. 1.6 TDI
Tak rezervu si může člověk dokopuit ve vlastní režii a vozit ji v kufru. Tak jako statisíce aut na LPG s toroidní nádrží.
30. 5. 2014 20:16
Re: G-TEC vs. 1.6 TDI
Přesně. Dojezdovka se v tý černý díře ztratí jako nic. Spíš ten malej dojezd na plyn zamrzí.
30. 5. 2014 21:16
Re: G-TEC vs. 1.6 TDI
Klidně může být i plnohodnotná. Já vozím dokonce "nadplnohodnotnou" :-) (195/50 R15 na autě, 205/45 R16 rezerva).
30. 5. 2014 16:45
CNG
Myslim,že CNG má budoucnost.Chtělo by to co nejrychleji víc čerpaček.Beru tuto Octávku jako takovou první vlaštovku.Další už doufám bude mít nádrž na CNG větší a na benzín jen dojezdovku.Pro soukromé osoby by byl lepší Rapid v CNGéčku,byl by cenově dostupnější.Věřim,že ten také časem přijde.CNGéčku dávám :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - petrumr
30. 5. 2014 17:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - romgator
30. 5. 2014 17:56
Re: CNG
CNG je dobrá alternativa, která by mohla motoristický svět na pár desítek let spasit. Ale jako definitivní řešení to nevidím. Sám ale plánuji koupi vozu a poohlížím se po CNG nebo LPG verzi.
30. 5. 2014 18:31
Re: CNG
Také to vidím jako možné řešení,než se najde ještě něco lepšího.
30. 5. 2014 19:57
Re: CNG
jsem zvedavej na noveho passata kolik se vejde Kg CNG do jeho nadrzi?15 kg v octavii je slabota.V Zafire je 25 KG.Divim se, ze konstrukteri na teto zakladni veci vice nezapracovali.CNG do auta bych chtel ,ale kazdych 350km tankovat to je pekny opruz
30. 5. 2014 20:15
Re: CNG
Jezdím pracovně ani ne ročním Passatem ( [odkaz] ). Pravidelná trasa Olomouc-Vídeň. Jízda přiměřeně svižná v rámci rychlostních limitů, průměrná spotřeba 3,9-4,0 kg / 100 km. Má to o jednu plynovou nádrž víc a benzínová je menší, což je mnohem lepší řešení a dojezd se reálně pohybuje na téhle trase kolem 500 km na CNG. Jo a je tam 110 kW verze, což je taky příjemnější než 81 kW u OIII.
30. 5. 2014 20:43
Re: CNG
Co jsem pochopil, tak octavia má 1,4 tsi z novější generace než passat. A myslim, že to v tom passatu je ta (stará) s řetězem... Takže zase ta spolehlivost asi nebude stejná. Ale nejsem znalec, tak jenom hádám...
30. 5. 2014 23:57
Re: CNG
todle nestastne reseni pouze 2 nadrzi na cng do octavky nemohli udelat,protoze by reseni dojiste miry konkurovalo passatu a to soudruzi nemohou pripustit,aby byla stejne technika - motor a objem nadrzi na cng v passatu a octavce. 110 kobyl je slabota na dnesni dobu a jeste ke vsemu dojezd tragicky.
31. 5. 2014 07:48
Re: CNG
Takhle bych to nevidě. Vždyť i Golf má stejné řešení jako Oktávka, tzn. jen dvě nádrže na dně kufru. A nedivil bych se, kdyby příští generace Passatu měla to samé.
31. 5. 2014 14:05
Re: CNG
Passat má větší nádrž na benzín. Octavia se třemi nádržemi by měla asi 11 litrů benzínu, což se jim mohlo zdát nedostatečné (předpokládám, že si dělali nějaké studie, oslovili potenciální zákazníky atp.). Bylo by bez pochyb zajímavé, kdyby nabídli třetí nádrž za příplatek.
31. 5. 2014 14:54
Re: CNG
V současné generaci ano. Ale narážím na to, že příští generace Passatu bude mít stejnou platformu jako Golf s Octavií a tudíž "hrozí", že bude mít i stejné uspořádání CNG verze.
Mimochodem, větší a těžší Caddy CNG má nádrž na 13 litrů benzínu. Ale je pravdou, že jeho CNG nádrže nabízí mnohem větší dojezd (největší mezi běžnými CNG auty) a nepředpokládá se, že by s ním majitelé křižovali dálnice napříč Evropou.
31. 5. 2014 20:08
Re: CNG
I v nižší střední mohli mít tři nádrže, co vím. U auta, které se nebude příliš vzdalovat od "základny", nepotřebuješ velkou nádrž na benzín. Ale pokud budeš s autem cestovat, mohla by tě omezovat pro řidší infrastrukturu. V současné době jde o kompromis a můžeme se jen domnívat, co většina zákazníků preferuje.

O Passat strach nemám. Byla by pitomost mu dát 50 litrovou nádrž a pokud se jim stávající verze na CNG osvědčila, tak neočekávám ubrání jedné z nádrží.

Kdyby novináři byli co k čemu, tak se na tenhle detail zeptají.
31. 5. 2014 12:10
Zaujímavé
Zaujímavé je, jak bola viacprvková náprava doteraz zbytočná a rozdiel s klasickou vlečkou prakticky neznateľný, a jak sa zrazu viacprvok stal úžasným bonusom tohto auta a jak to bude určite veľké plus na naše rozbité cesty...
Rozbalit vlákno
1
31. 5. 2014 12:31
Re: Zaujímavé
Nemáš pravdu, v testech kde má OIII vlečku je zde její kritika, namátkou ze zdejších testů (1.2 TSI, 1.6 TDI, 2.0 TDI):
…Pokud se ale povrch pod koly změní v nekvalitní, záď kvůli vlečené nápravě lehce znervózní….
…Pokud k tomu přidáte tradičně „sportovně“ laděnou jednoduchou vlečenou nápravu, je výsledek bohužel patrný po několika málo kilometrech: na nerovnostech to v liftbacku nepříjemně duní….
…Mezigenerační zjednodušení by se nemělo v praxi projevovat, skutečnost je ale jiná. Pro využitelnost auta není torzní příčka žádným limitem, když se ale spojí s přípravou pro vysoké zatížení nákladem a přidají se velká 17palcová kola, výsledek má k ideálu daleko. Nejvíc je to zřejmé v nízkých rychlostech, když se ve městě od zadních kol ozývají dunivé zvuky…

A naopak, tam kde se testovalo s víceprvkem, je zdůrazněno, že je lepší než vlečka (2.0 TDI 4x4).
…Boží víceprvek. Stačilo ujet pár metrů, poprvé sedmnáctipalcová kola vystavit střetu s nerovnostmi, pražskou dlažbou nebo dalšími překážkami, a měli jsme jasno – proti prvnímu testu kombíku s motorem 1.2 TSI/63 kW opravdu velmi citelný posun k lepšímu. Tedy ke komfortu odpovídajícímu celkovému charakteru nové octavie…
31. 5. 2014 14:07
Vazena redakcia ...
... kedy prestanete riesit temy: Skoda, Fiat, Skoda, Marchionne, Skoda, AR, Skoda, Lancia, Skoda, ...
A hlavne nas zaujimaju tie stale deklarovane pokuty za CO2 pre automobilky?
"Vieme-nevieme?"
Rozbalit vlákno
0
31. 5. 2014 15:10
Vážený Martin Machala, Svět motorů ... Otázka?
Koľko je vlastne funkčných staníc CNG v ČR?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ham.
31. 5. 2014 15:39
Re: Vážený Martin Machala, Svět motorů ... Otázka?
[odkaz]