Technika
Nicco
0
Kdyz jsem videl tu elektroniku a plastove kolecko, tak jsem mel obavy, kolik to tam vydrzi, ale Japonci to snad udelali dobre. Ted uz se nebudou krast jenom airbagy, ale rovnou cely volant. 😉
Vymýšlet takové ptákoviny, to jo. Ale ujednotit styl ovládání Fordů, to ne. Každý model se ovládá jinak. Jednou je ovládání palubáku nebo audia na volantu vlevo, podruhé vpravo. Jednou se ostřik skla ovládá páčkou k sobě, podruhé zamáčknutím. Jednou točítko na cyklovači stěračů funguje tak, že směrem nahoru stěrače zpomalují, v druhém modelu zrychlují. Magorárna ...
že se Ford rozhodl zrušit mechanickou vazbu mezi koly a volantem? Pokud vím, o to stejné se pokusil Citroen, ale narazil - kvůli bezpečnosti nesmí být řízení auta ve stylu "drive by wire". V případě poruchy elektroniky je takové auto neřiditelné - může třeba z přímého směru vybočit pod kamion a řidič s tím nenadělá nic. I kdyby to nějaký blázen schválil, nechtěl bych to ani za nic - na dynamicky se měnící odezvu kol na natočení volantu bych si asi těžko zvykal.
Já z toho tedy pochopil, že jde o řízení s proměnlivým převodem. Jen jsem čekal nějaké vysvětlení, v čem že se to liší od jiných. Proměnlivý převod ale nepoužívá jen prémie (Ford tedy jen těžko může být první neprémiová značka s podobným řízením), takže mi není úplně jasné, co se Ford/ autor snažil říct.