Tak těžko lze očekávat, když na toto novináře pozvou, že napíše nějakou kritiku. ESP jak ESP, ale 4x4 nebo samosvorný diferenciál alá GTI Performance tomu vozu chybí. Díky této absenci to pořád zůstane rychlejším rodinným vozem. Škoda... :-) , že jim toho nepovolili více. Osobně mě štve třeba výfuk..... a zvuk. To je dost pozérství s tím rámečkem a nahraným zvukem...
Ja to naopak považujem za správne. Ak má byť nejaká hierarchia medzi športovými modelmi koncernu v jednej triede, tak práve k Octavii ako rodinnému liftbacku sa najviac hodí základný TSI bez samosvoru. Nie je to žiadny hotheč a nejaké šantenie na okruhu sa k charakteru dôstojnej rozmernej takmerstrednej triedy asi ani nehodí. Na to má koncern v ponuke ďalšie 3 kompakty.
Já se na to dívám z pohledu zákazníka. Golf a zvlášť Cupra jsou designem a použitelností daleko za Octavii. Problém je však technika, kde za podobné peníze zákazník nedostane to, co u ostatních značek. Nepatřím k těm, co onanují nad nějakými čísly ze Severní smyčky, kde jezdí upravený speciál s jezdcem. Nicméně technicky je škoda znevýhodněna. RS 4x4 by byla asi ideální... bezpečně i v zimě.
tak že nedělají RS 4x4 celkem chápu Možná by to běžnej Haldex a komponenty hnacího ústrojí výkonově (krouťákem nepobrali), ale že nedaljí 4x4 pro liftback Octavii to je fakt škoda.
vidíš to je pravda. Tak to bude asi jen marketingový rozhodnutí. Prostě VW nechce aby Škoda něco takovýho vyráběla. Nezájem ze strany zákazníků to určitě něbude.
Jinak souhlas... "základný" TSI i bez samosvoru a plně vypínatelné stabilizace je pro Octavii jakožto rychlé rodinné / firemní auto bez problémů. Na okruh se Octavia klidně vydat může, ale rozhodně to není její domácí prostředí a (budoucí) majitele to asi moc nemrzí.
"správné držení je velmi důležité – levá ruka na devítku, pravá na trojku (jako na ciferníku hodinek) a palce nechat na čelní ploše věnce."
Nechi bejt rejpal, ale pan na videu OIII RS si to i pres "zapamatovani" instrukci stejne drzi jak chce - nejdriv 3 a 9, za par sekund 2 a 9 no a pak "klasika" 2 a 10. O palcich nemluve. Nikomu nepreju nic spatnyho, ale ty fraktury a vyhozeny palce jsou peknej hnus 8-s Jinak docela slusna jizda
Hoci video som nevidel (nejde mi z nejakého dôvodu spustiť), ja by som nebol voči autorovi taký kritický. Jednak je to mladý chlapec, jednak sám píše, že bol na brnenskom okruhu prvýkrát. Nemôže každý jazdiť ako Janda (ktorý naopak nerozlišuje, či ide na okruhu, alebo prasí po normálnej ceste).
No, má to několik negativních okolností.
Autor není očividně žádný závodník, který ještě ani nezná okruh. Jede v autě, ve kterém toho nemá nijak moc naježděno. A za poslední, ten okruh v Brně není žádná sranda, převýšení přes 70 m udělá své. Tam ti nejede ani lehoučká sportovní motorka, natož těžký auto s "jen" 220 koňma. ;-)
Já jel jen naftovým. Jede to pěkně, ale není to ani tak o rychlosti na rovince. Zarazilo mě spíš jak začíná brzdit strašně brzo a ty zatáčky projíždí pomalu. Prostě takový vejletní tempo ;-\
... to už může být důvod, proč se stát motoristickým novinářem :-) Na 100% jel s rezervou ve svých možnostech, ale i tak to musí být super zážitek :yes::-)
Rallyová Fabia je neskutečný stroj, z atmo. 2l vyhnat 280 kobyl :yes::yes: (Lepší litrový výkon než u F. 458)
Věřím tomu, že pokud by Škoda nabídla tenhle motor, byť v slabším naladění kvůli emisím (jestli mě zrak neklame, tak katík je vzadu před vstupem do koncového tlumiče), tak by si získala zákazníky ze skupiny Hondomilů apod.. Jen by scházel nástup V-Tecu v 5000 ot., na druhou stranu by bylo určitě víc toč. momentu než 205 Nm u Hondy ;-)
Srovnavat skvely, do serie pusteny motor co doloval z 2L 240k pri splneni vsech norem a naroku na zivotnost se zavodnim specialem se zlomkovou zivotnosti, nehledenim na emisni normy atd...
Mno, co na to rict 8-s
A jinak graf z brzdy jen lehce potuneneho, lec stale atmosfericky plneneho F20c z hondy S2000, v zavodni uprave i onen motor daval k trista konim jiz pred temer 15 lety ;-)
[odkaz]
Není náhodou ten 2l převrtaný na 2,3l? Vím, že Mugen vyrobil několik kusů, které měly mezi 250 - 260 k, ale je jasné, že oba motory se už dotýkají stropu, kam se mohou atmosféry ladit.
Srovnávat závodní motor s produkční Hondou S2000? Žádný jiný produkční motor by z takového srovnání dobře nevyšel, na rozdíl od toho honďáckého, ten lze opravdu srovnat i s nekompromisním závoďáckým náčiním.
Alfa Romeo také ze své závodní Giulie GTA 1300 Junior vytáhla skoro 140 koní na litr. V roce 1968... Dvoutisícovka je moc fajn auto, jak Škoda, tak Honda, ale míchat závoďák se sérií... dost mimo.