Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: MultiAir od Fiat Powertrain Technologies: Více vzduchu pro italské motory

Fiat se sice dosud sbírá z nedávných vážných ekonomických problémů, avšak šéfové správně pochopili, že cesta na vedoucí pozice vede přes intenzivní technický vývoj.
Zpět na článek
9. 3. 2009 09:46
9. 3. 2009 09:51
9. 3. 2009 10:07
9. 3. 2009 10:15
neregistrovaný "UlysseNuovo"
9. 3. 2009 10:45
9. 3. 2009 10:50
9. 3. 2009 11:00
9. 3. 2009 11:48
9. 3. 2009 13:56
10. 3. 2009 14:35
9. 3. 2009 15:16
9. 3. 2009 15:33
9. 3. 2009 18:16
9. 3. 2009 16:35
10. 3. 2009 21:21
11. 3. 2009 17:58
7. 4. 2009 00:24
neregistrovaný "Marea155"
13. 8. 2009 18:21
15. 8. 2009 13:39
11. 3. 2009 07:57
11. 3. 2009 11:34
11. 3. 2009 12:49
11. 3. 2009 17:01
11. 3. 2009 17:49
13. 8. 2009 18:32
9. 3. 2009 16:10
9. 3. 2009 18:17
9. 3. 2009 16:51
9. 3. 2009 18:17
9. 3. 2009 21:01
neregistrovaný "marcelko"
9. 3. 2009 23:25
9. 3. 2009 09:10
tak uvidíme....
.... takhle na papíře to vypadá slibně, tak snad bude praxe stejně příznivá... :yes:
Rozbalit vlákno
0
9. 3. 2009 09:46
ano
jistě :yes:
Rozbalit vlákno
2
9. 3. 2009 09:51
Re: ano
nečítal si nahodou o tom druhom motory tuším od alfy? myslim že autoblog.it
9. 3. 2009 10:07
Re: ano
tak nie >:D som sa pomýlil >:D
neregistrovaný "UlysseNuovo"
9. 3. 2009 10:15
Zdržanie 3 roky
Síce s takmer trojročným zdržaním ale predsa je to tu ;-)

Kto iný vie otvoriť ventil dvakrát počas jedného sania ??? Po tom, čo Fiat ukázal so systémom common rail, je tu ďalšia lahôdka.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Arnold Hackel
9. 3. 2009 14:36
Re: Zdržanie 3 roky
ještě aby to fungovalo i po pár letech provozu
9. 3. 2009 17:19
Re: Zdržanie 3 roky
Jo,jo, kdyby takhle aktivni byl i vyrobce me skodovjenky, to bych se nehrcal v 1.2HTP. :-! Jsem zvedav, kdy se tyto technologie dostanou k nam do koncernu. :'-(
Avatar - dochtor
10. 3. 2009 09:04
Re: Zdržanie 3 roky
To bude vtedy, keď "šéfové správně pochopí, že cesta na vedoucí pozice vede přes intenzivní technický vývoj" >:D
Avatar - dochtor
9. 3. 2009 10:45
?
"avšak šéfové správně pochopili..."
Kedy? To sa akože teraz zobudili a chytili rozumu?
Nie som zarytý fiatista, ale nepochybujem ani o fiaťáckej invencii, hlavne čo sa týka motorov.
Rozbalit vlákno
2
9. 3. 2009 10:50
Re: ?
no tak ono je to spíš jenom takové klišé na úvod článku, stejně jako fráze o tom, jak se Fiat "doposud sbírá z ekonomických problémů".... Nevím o jakých problémech se píše, jestli o těch v době kdy se vyvíjelo Stilo nebo o tom, že nedávno měli odstávky (ostatně jako všechny automobilky)... Každopádně to podstatné v článku je o technice...
9. 3. 2009 11:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 3. 2009 11:48
Hmm
Asi je to technická finesa, ale počkáme si na spolehlivost v reálu.
Není to ale podobný princip co má BMW u některých motorů (Valvetronic)? Teď si nejsem jistý.
Rozbalit vlákno
2
9. 3. 2009 13:56
Re: Hmm
Ak si dobre pamätám, tak Valvetronic u BMW je systém variabilného časovania ventilov, toto by malo variabilné časovanie nahradiť. Účel je rovnaký, len novinka od FIATu je efektívnejšia, lebo by mala odstrániť straty spojené s vačkou...

Som zvedavý ako to bude v praxi, ale sa im to nebude kaziť bude to bomba. Len dúfam, že nezabúdajú na výfukové ventily a tie dostanú aspoň klasické variabilné časovanie :-)
10. 3. 2009 14:35
Re: Hmm
Odstranění ztráty vačkou ano i ne. I tu hydraulika tlakuje vačová hřídel, ale výfuková. Oproti Valvetronicu je konstrukce mnohem jednodušší. Ten má navíc sací vačku + systém jejího natáčení + systém regulace zdvihu. U Fiatu se otevírají sací ventily téměř dle libosti.
Spolehlivost bude naprosto klíčová. Stačí, aby se ventil jednou zapoměl vrátit a může se potkat s pístem.

Jako demonstrace odporu sání mne napadl takový pokus. Úkolem je naplnit novou injekční stříkačku bez jehly polovinou vzduchu (váhově). Ventil nahradíme prstem na vstupu.
1. Minimální odpor. Otevřít vstup, natáhnout píst do poloviny, zavřít vstup, natáhnout úplně.
2. Maximální odpor. Zavřít vstup, natáhnout do poloviny (uf,uf), otevřít vstup (puf), zavřít vstup, natáhnout úplně.
3. Simulace škrtící klapky. Nasadit tenkou jehlu a rychle natáhnout do konce. (Těžko odhadnout, kdy tam bude vzduchu polovina.)
9. 3. 2009 15:16
Koloběh
Vždycky to tak je, jeden chrlí statisíce tříválců, zatímco jiný se chystá spustit projekt s revolučním ovládání ventilů, a dokonce i dvouválec.
Za pár desítek let se (možná) přidá i prvně zmiňovaný. Mezitím ten druhý bude dávno jezdit přinejmenším na vzduch.
Bravo pokrok,
Bravo Fiat.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Plautus
9. 3. 2009 15:33
Re: Koloběh
pekne nadnesené :yes: ...a riadne provokatívne, ale za toto Ťa tunajší oponenti znesú pod čiernu zem, nedokážu sa nad to povzniesť s ľahkosťou, nedokážu to rešpektovať :-)
Som zvedavý, čo to v skutočnosti prinesie v reálnej praxi, rozhodne je to zaujímavý krok, snáď správnym smerom a nasledovaniahodný, ale to fakt uvidíme najskôr o rok, či dva...
9. 3. 2009 18:16
Re: Koloběh
Jasně, někdo tu káru (pokroku) musí táhnout dál. ;-)
9. 3. 2009 15:48
Re: Koloběh
Doted je Fiat v haji a konecne neco zacne dokazovat...hlavne aby zvedli kvalitu,protoze jejich kramy nefunguji uz ted,natoz z novinkama :-!
9. 3. 2009 16:35
Re: Koloběh
No nevim kdo je v haji ale Fiat to rozhodne nebude! Kdyz jsem se podival na tabulky prodeju v evrope a ono ejhle, i nase mistni hvezdna automobilka pod kridly velkeho guru VW ma po krachujicim Saabu a Volvu nejvetsi propady v evrope! Jak je tohle vubec mozne? Jak to, ze neschopny a naproto suntovni a nespolehlivy FIAT prodava vice jak jednou tolik vozu? To mi vysvetli! ;-)
Jeste se rozepis, ktere ze ty kramy nefunguji at vime na co si mame dat pozor!!! >:D
10. 3. 2009 20:11
Re: Koloběh
Ver ze budete jeste vzpominat na ty vase Fiatacke napr 1,4 16v ze se jen pridiraly vacky ;-) Oprava pouze do 20tis...tohle bude daleko drazzsi...vyskakujici homokinetaky,cepy z trvanlivosti 80tis Km,vecne zatekani do auta a hlavne problemy z kompletni elektronikou.A z jineho soudku:nezazil jsem Fiata ze ktereho by ne.hcal olej jako z Dunaje jak z motoru,tak prevodovky... :-! A klidne se z toho po...ale tohle mi nevymluvis :-!
10. 3. 2009 21:21
Re: Koloběh
Hele cromu jsem daval pryc ve 320 tis. nic z tebou uvedenych problemu. Doblo po 150tis. bez jedineho problemu, Marea po 140.tis bez sebemensiho zavahani,
Brava ve 130. tis 1x vymena vstrikovace, co mam napsat dal? Ze u Stila v 90.tis nevim kde se otevira kapota protoze to neni potreba?
Sorry uz nevim co dodat! ;-)
11. 3. 2009 14:44
Re: Koloběh
Tak mi odpovez,kde jsou vsechny ty Fiaty starsi nez 10let?Cromu vubec nevzpominej.Jedinny co tam bylo dobry na tu dobu byl podvozek.Dneska Cromu ani na ceste neuvidis pac je jich trictvrtina na vrakaci.A uniky oleje prakticky pod jakymkoli vikem nebo vanou mi nevymlouvejte.Jejich pridirajici se vyvazovaci hridele u 1,8 a 2,0 jsou taky na denim poradku Fiatu...ve vetsine pripadu se musel menit cely blok.A perlicka na zaver U jejich chlouby COUPE se u motorizace 2,0 Turbo k vuli vymene klinaku sundava motor >:D Co to je??To same u jejich starsich dieslu..Proste FIAT neni auto...zvlast pro automechanika je to zly sen.Zeptejte se ve znackovem servise mechanika.Pokud bude aspon trosku uprimny,tak si ty vase kecy priste nechate pro sebe.Jejich nejvetsi problem je elektroinstalace.A kvalita je stale na bodu mrazu. :no:
11. 3. 2009 17:58
Re: Koloběh
Podivej se a jezdi vsude kolem nas! ;-) Ovsem zapomnel si dodat jak u Sharana pri vymene zarovky v prednim svetle musi dolu cela predni naprava, to je tedy pecka!!! >:D
Hele kazdy auto ma svoje mouchy, nic neni dokonale a muzu te ubezpecit, ze Fiat se pri soucasne produkci nevymyka obecnemu prumeru, nebo myslis, ze se bezne stava ze ti ve 100tis. probehne setrvak motorem jako u Octy? To bys mel videt, to je teprve mazec! A kdyz ti to ve firme behem mesice udelaji hnedle tri kousky!!! Ve 150tis. u Passatu dolivas litr oleje na 2tis.km, u vetsiny z nich je motor po smrti a je ti jedno, ze nemas zadny dalsi problemy, staci jeden ale zato poradnej!!! Nebo Opela Vectru kterej neni schopen ani vyjet ze servisu, sotva se otevre brana uz ma dalsi poruchu!!! Tot bohuzel realita kazdodeniho zivota!
neregistrovaný "Marea155"
7. 4. 2009 00:24
Re: Koloběh
Hele Racingu 2:
U toho motoru 2,0 20V Turbo se motor vytahovat nemusí při výměně řemene.Šikovný mechanik si motor spustí a vše udělá na autě.Jinak motor 2,0 20V je pětiválec pocházející z Lancie Kappy.Co se dělá při výměně rozvodového řemene u Audi A6 2,5TDI?? :-! :-!
Avatar - petr164
13. 8. 2009 18:21
Re: Koloběh
No, chce si mi říci, že závodníci nikdy o technice mnoho nevděli... Ona stará Croma je dvacet čtyři let po zrození a třináct let po ukončení výroby, kolikpak jezdí třeba áčkových Omeg? Únik oleje je typický pro každou spotřební značku a typ, majitelé novějších Lagun, Vecter nebo Passatů a světlušky na STK mohou vyprávět, o servisácích nemluvě. Znám celkem málo solidních mechaniků ve Fiat servisech, zato dost nezávislých, kteří vědí, co a jak servisují, ne jen co se píše v příručce. Že závodníci netuší, že jakýkoli zásah na větším motoru nacpaném do malého motorového prostoru je náročný, se už nedivím vůbec. :-|
15. 8. 2009 13:39
Re: Koloběh
k tomu oleji: taky nevím kde to vzal,ale asi tuším, myslím že tento blud pochází z motorů TS(twin spark) které prostě olej žrali a pak se zadíraly(je víc teorii proč). Jinak mám taky třetího fiata, resp. 2 fiaty a Alfu, a zatím bez problemu. Když se člověk stará, tak vydrží všechno...
Avatar - Plautus
11. 3. 2009 07:57
Re: Koloběh
napísal si zlý motor, jednalo sa o 1,4 s trojventilovou technikou, čiže 12V...
a keď už spomínaš ten vytekajúci olej z FIATov, tak uvediem jeden, pre Teba "blbý" príklad: jazdím jedného FIATa, ktorý pri výmennom intervale 30.000km nespáli snáď ani poldeci oleja, priznávam, trochu mi olej "vytekal", lebo mi servisman pri predposlednej výmene nedotiahol celkom dobre olejový filter, ale neriešil som to, lebo to iba trochu rosilo a počas toho uvedeného intervalu som do motora nedolial ani kvapku oleja...na druhej strane známi jazdia Octaviu II. generácie s 1.9 TDI PD a každých 2.000km musia kontrolovať a dolievať olej, ďalší konkrétny prípad, aby som uviedol aj staršie auto, je Golf IV 1,4 16V, do ktorého po ceste z BA do BB, čo je cca 200km, musí kamoška doliať 0,5 litra oleja :-O ďalší známy z práce má najnovší Passat Variant 2,0 TDI a čuduj sa svete, bez dolievania oleja by ten motor už nebol asi medzi "živými", žerie ho ako chamtivá sviňa...takže nevidím to vôbec tragicky v neprospech talianskych motorov, z vlastných skúseností práve naopak, pretože ako v benzíne, ktorý jazdí otec, tak v diesely, ktorý jazdím ja, nie je s olejom žiadny problém, ani s motorovým, ani v prevodovke...takže sa z toho nemusíme pos.ierať, reálna prax ma presvedčuje o iných faktoch...a netýka sa to iba pohonného ústrojenstva, mimo bežného servisu týkajúceho sa všetkých áut nie sú s talianmi o nič väčšie problémy ako s inými svetovými výrobkami v tejto oblasti, takže nešír tu bludy, keď okolo "talianov" chodíš iba na parkoviskách :-!
11. 3. 2009 11:34
Re: Koloběh
Taktiež sa musím zastať FIATu. Mali sme dávnejšie 6 rokov Punto I. Za ten čas okrem odpadnutého (odhrdzavel) výfuku a bežného spotrebného servisu nebol jediný problém.
Teraz mám Feliciu (rv 2000) a stále sa niečo kazí. Sú to síce iba "drobnosti" ale naserie sa neustále vrtať v nej a meniť to. Hlavne ak som ju kúpil takmer nejazdenú...

Na druhej strane všetko závisí do toho ako sa človek o auto stará. Ľudia čo ho majú v * a ani nemenia olej nemôžu čakať, že bude v super stave po 100tis. km. A je jedno aká je to značka ;-)
Avatar - Plautus
11. 3. 2009 12:49
Re: Koloběh
na margo nemenenia toho oleja spomeniem jeden prípad...naposledy, keď som bol na výmenu oleja, tak tam mali hoši jeden motor z Pola, v ktorom majiteľ nemenil od zakúpenia auta olej, až kým mu ten motor neodišiel :-O logicky by sa to stalo u akejkoľvek značky, ale existujú medzi nami aj ľudia, ktorí si myslia, že olej netreba meniť a to ma dorazilo >:D >:D lebo niektorí diskutéri tu prezentujú, že "talianske plečky" si kupujú iba polointeligenti...takže ten prípad s Polo-m je asi príkladom skvelého marketingu značky, ktorej majiteľ neprišiel na to, že to auto by malo sem-tam zájsť aj do servisu, bol si jednoducho vedomý toho, že on má Das Auto :yes: ;-\
11. 3. 2009 14:51
Re: Koloběh
Jo delal jsem to pouze dvakrat a je to uz dlouho.Takze se omlouvam,ale nepis hlouposti ze motor ti nesezere na 30tis Km ani dcl oleje.Kazdy spalovaci motor ma spotrebu oleje.At uz unikem,castecne spalenim a hlavne:v motoru jsou obrovske teploty pri kterych se olej odparuje!Takze uplne kazdy motor ma spotrebu oleje.Jeden vic druhy min,ale kazdy.Vyndej ovzdusneni vika ventilu,nebo od kliky a uvidis :no:
Avatar - Plautus
11. 3. 2009 17:01
Re: Koloběh
samého ma to prekvapilo, ale či veríš alebo nie, tak pri vypustení oleja pri výmennom intervale chýbalo z naliatych 4,7 litra oleja snáď dva deci, keď zoberiem v úvahu, že niečo uniklo zlým utiahnutím filtra, tak tam moc veľkú stratu vzniknutú spálením, či odparením oleja nevidím...schválne, dnes som sa náhodne stretol so známym sedlajúcim výhradne Passaty (zvykol si na štandart Passatu, nič proti tomu nemám) a bavili sme sa ako najnovší prírastok slúži...je spokojný, až na ten olej, sám povedal, že v predošlej generácii (mal sedan 1,9 TDI PD 130PS) počas celého výmenného intervalu bolo potrebné doliať 5 litrov oleja a do súčasného (kombi 2,0 TDI 140PS) zatiaľ taktiež dolieva cca 2 litre za výmenný interval...tie straty, ako píšeš, odparením a spálením oleja, sú u VW sakra obrovské...
11. 3. 2009 17:49
Re: Koloběh
U renaulta tam se muselo kazdych 10tis. dolevat skoro litr, ale je pravda ze ted za 15tis. km, nedolevam ani decy, pri vymene oleje staci dolit na horni rysku a za tech 15.tis nestaci ani klesnout pod polovinu. Tod realita! ;-)
Avatar - petr164
13. 8. 2009 18:32
Re: Koloběh
Ano, u mého italského šestiválce se skoro stočtyřiceti tisíci km jsem objednaný na přetěsnění, gufera ani těsnění pod hlavou není u používaného motoru na věčnost... Pravda, je to Alfa a díky vrtání se silnějšími stěnami bloku než u třílitru... Ale faktem je, že ojeničku mívá nejčastěji ten, kdo si kupuje auto na přepravu, jeho značka, model a parametry pohonu a podvozku mu nic neříkají a servis se odehrává buš stylem "tak mi udělejte kompletní kontrolu a opravte co třeba" nebo "Franto dej mi to za basu lahváčů do cajku". O vytáčení studených motorů a vypínání rozhicovaných nemluvě...
9. 3. 2009 16:51
Re: Koloběh
Fiat byl a bude nositelem pokroku! ;-) :yes:
9. 3. 2009 18:17
Re: Koloběh
Jak jinak.. :yes:
neregistrovaný "marcelko"
9. 3. 2009 21:01
Hmm
Hmm...som rád, že je niečo nové na svete. Ale smola je, že nezávislé riadenie chodu ventilov bola hitovka 50 rokov. Prečo? Len som si asi pred 20-timi rokmi prečítal jednu knižku od starého otca (a potom išla do zberu - bohužiaľ) a tam písali o obrovských možnostiach dieselov, dvojtaktných dieselov, nezávislom riadení ventilov...a to nebolo sci fi, ale učebnica pre vodiča tretej triedy.... To musí na svet prísť kríza, aby sa ukázalo, čo majú mocipáni pod pokrievkou... veselé aj smutné.. :-(
Rozbalit vlákno
1
9. 3. 2009 23:25
Re: Hmm
Ano všechno tu už bylo....4 ventyly ve válci měli už motory ve druhý světový. Nebyly to žádný koncepty, ale ve výrobě. Dávaly 2000 koní a byly .... ve stíhačkách. Mercedes zas měl u gullwinga přímej vstřik. Našlo by se i něco dalšího. Takže nebuď tak překvapenej.
Jinak jestli se to ukáže jako pravda ( 25 % dolů ) tak to bude něco.
B R A V O F I A T ! ! ! :yes: :yes: :yes: