Ojetiny
tak v nadpise je, ze 1.6THP sa vyhnite oblukom (co chapem ako vyjadrenie: za ziadnych okolnosti nebrat) a na sledne v texte: "Šestnáctistovky sice nejsou zcela bezproblémové, přesto nejde o špatné motory", ako to teda je? mohli by ste ako *kvalitny* motoristicky magazin rozobrat viac tematiku motorov, ktore ake su a ake maju vyhody/nevyhody, ci bezne a caste zavady? na inych weboch vacsinou rozoberu celu motorovu paletu detailnejsie (aj s kombinaciami s prevodovkami), tu sa len spomenu ake boli motory a sup ho pisat o motore v danom aute. akoby ste sa autam vobec nevenovali a zrazu sa vam do ruk dostala po prvykrat C5 tak idete o nej napisat stylom: pisem to, co vidim, ostatne ide bokom. podla tohto "testu" ojetiny vobec neviem, ci mam po C5 pokukovat alebo nie.
1.6VTi je celkem OK, ale 1.6THP s turbem měl potíže s rozvody
To mel a ma retezovy TSI taky a cetl jsi tady nekdy neco jako "motorum TSi se vyhni obloukem" ? >😁
Je to komedie >😒]
Je to komedie >😒]
Přesně, THP sice problémy s rozvody mělo (v první verzi 110/128kW). Nicméně uživatelsky je motor skvělý, dobře táhne a moc nežere 😉
Řekl bych že TSi jsou na tom hůře...
Řekl bych že TSi jsou na tom hůře...
Motor 1.6THP je tak skvely motor, ze ho prodejci odmitli vubec nabizet, protoze je unavovalo reseni neustalych reklamaci jejich klientu. Ten motor je celkove hodne materialove podstreleny, zivotnost nevelka.
No já to pochopil tak, že to hodnotili z hlediska výkonů a spotřeby (pokud ten motor funguje tak, jak má, že není špatný). Připojuju se však k tomu, že ten popis motorů (i ostatních věcí) je strašně krátký a vlastně jsem se nedozvěděl nic.
Tady přece vůbec nejde o to, aby se někdo něco bližšího dozvěděl o motorech.
Jde o to, aby se co nejvíce krát objevilo jméno příslušného autobazaru. Tentokrát se to povedlo 4x, z toho jednou obřími titulkovými literami.
Kdyby článek alespoň uváděli jako PR, když už ne jako prachsprostou reklamu. ;-\ :no:
Jde o to, aby se co nejvíce krát objevilo jméno příslušného autobazaru. Tentokrát se to povedlo 4x, z toho jednou obřími titulkovými literami.
Kdyby článek alespoň uváděli jako PR, když už ne jako prachsprostou reklamu. ;-\ :no:
Jakej je rozdíl mezi PR a prachsprostou reklamou? 😄
Tak jsme se zase dozvěděli něco o e😜ertech z auto ESA, ale proč se vyhnout motorům dle bombastického titulku nikoliv...
To, co tam napsal e😜ert, dokáže o motorech napsat skoro každý, kdo má občanku....Povšechné, pouze ilustrativní, etc.... Tak nějak mi to koliduje s pojmem e😜ert......
To, co tam napsal e😜ert, dokáže o motorech napsat skoro každý, kdo má občanku....Povšechné, pouze ilustrativní, etc.... Tak nějak mi to koliduje s pojmem e😜ert......
To podle toho pisálka znamená, že až bude psát o Fordu 1.6 TDCi, Mazdě 3 1.6, Volvu S 60, Peugoeu atd tak každý nadpis a hodnocení bude stejné. Věechny tyhle auta mají stejný motor PSA. Blbec.
Ano, všechny tyto motory vycházející z 1.6 HDI mají chronický problém s přepáleným olejem a následnými karbonovými úsadami, které ničí turba.
[odkaz]
[odkaz]
Já mám 1.6 HDi 82 KW r.v.2011 C4 GP jaký tam mám motor? Kde to najdu? Dík
Tento motor používají následující modely
2007–2008 Suzuki SX4 1.6 DDiS, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2007–2009 MINI Cooper D 1.6 110 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2007–present Citroën C4 Picasso 1.6 HDi, 110 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Citroën C3 Picasso 1.6 HDi, 110 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2006–present Citroën Berlingo 1.6 HDi, 75–90 PS (74–89 hp/55–66 kW) and 127–159 lb·ft (172–215 N·m)
2005–present Citroën C3 1.6 HDi, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2009–present Citroën DS3 1.6 HDi, 90 PS (89 hp/66 kW) and 170 lb·ft (230 N·m)
2009–present Citroën DS3 1.6 HDi, 110 PS (109 hp/80 kW) and 198 lb·ft (269 N·m)
2011–present Citroën DS4 1.6 HDi, 110 PS (109 hp/80 kW) and 198 lb·ft (269 N·m)
2004–present Citroën C4 1.6 HDi, 90–109 PS (89–108 hp/66–80 kW) and 159–177 lb·ft (215–240 N·m)
2004–present Citroën C5 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2004–2009 Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Ford C-MAX/Grand C-MAX 1.6 TDCi, 115 PS (117 hp/85 kW) and 199 lb·ft (270 N·m)
2005–2010 Ford Fiesta 1.6 TDCi, 90 PS (88 hp/65 kW) and 148 lb·ft (200 N·m)
2010–present Ford Fiesta 1.6 TDCi, 95 PS (94 hp/70 kW) and 156 lb·ft (212 N·m)
2005–2012 Ford Fusion (European) 1.6 TDCi, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2004–present Ford Focus 1.6 TDCi 90, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2004–present Ford Focus 1.6 TDCi 110, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2004–2010 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 90, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2003–2010 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 110, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2003–2006 Peugeot 206 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2006–2012 Peugeot 207 1.6 HDi, 90–109 PS (89–108 hp/66–80 kW) and 159–177 lb·ft (215–240 N·m)
2005–2008 Peugeot 307 1.6 HDi, 90–109 PS (89–108 hp/66–80 kW) and 159–177 lb·ft (215–240 N·m)
2008–present Peugeot 3081.6 HDi
2003–2010 Peugeot 407 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Peugeot 508 1.6 HDi, 112 PS (110 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2008–present Mazda2 MZ-CD 1.6, 90 PS (66 kW) and 212 N·m (156 lb·ft)
2003–present Mazda3 MZ-CD 1.6, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2007–2012 Volvo C30 D2 and DRIVe, 115 PS (85 kW; 113 hp) and 199 lb·ft (270 N·m)
2004–2012 Volvo S40 1.6D, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2004–2012 Volvo V50 1.6D, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Volvo S60/V60 1.6D, 115 PS (114 hp/81 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2007–present Volvo V70 1.6D, 115 PS (114 hp/81 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2009–present Volvo S80 1.6D DRIVe, 109 PS (107 bhp; 80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2007–2008 Suzuki SX4 1.6 DDiS, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2007–2009 MINI Cooper D 1.6 110 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2007–present Citroën C4 Picasso 1.6 HDi, 110 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Citroën C3 Picasso 1.6 HDi, 110 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2006–present Citroën Berlingo 1.6 HDi, 75–90 PS (74–89 hp/55–66 kW) and 127–159 lb·ft (172–215 N·m)
2005–present Citroën C3 1.6 HDi, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2009–present Citroën DS3 1.6 HDi, 90 PS (89 hp/66 kW) and 170 lb·ft (230 N·m)
2009–present Citroën DS3 1.6 HDi, 110 PS (109 hp/80 kW) and 198 lb·ft (269 N·m)
2011–present Citroën DS4 1.6 HDi, 110 PS (109 hp/80 kW) and 198 lb·ft (269 N·m)
2004–present Citroën C4 1.6 HDi, 90–109 PS (89–108 hp/66–80 kW) and 159–177 lb·ft (215–240 N·m)
2004–present Citroën C5 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2004–2009 Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Ford C-MAX/Grand C-MAX 1.6 TDCi, 115 PS (117 hp/85 kW) and 199 lb·ft (270 N·m)
2005–2010 Ford Fiesta 1.6 TDCi, 90 PS (88 hp/65 kW) and 148 lb·ft (200 N·m)
2010–present Ford Fiesta 1.6 TDCi, 95 PS (94 hp/70 kW) and 156 lb·ft (212 N·m)
2005–2012 Ford Fusion (European) 1.6 TDCi, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2004–present Ford Focus 1.6 TDCi 90, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2004–present Ford Focus 1.6 TDCi 110, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2004–2010 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 90, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2003–2010 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 110, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2003–2006 Peugeot 206 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2006–2012 Peugeot 207 1.6 HDi, 90–109 PS (89–108 hp/66–80 kW) and 159–177 lb·ft (215–240 N·m)
2005–2008 Peugeot 307 1.6 HDi, 90–109 PS (89–108 hp/66–80 kW) and 159–177 lb·ft (215–240 N·m)
2008–present Peugeot 3081.6 HDi
2003–2010 Peugeot 407 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Peugeot 508 1.6 HDi, 112 PS (110 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2008–present Mazda2 MZ-CD 1.6, 90 PS (66 kW) and 212 N·m (156 lb·ft)
2003–present Mazda3 MZ-CD 1.6, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2007–2012 Volvo C30 D2 and DRIVe, 115 PS (85 kW; 113 hp) and 199 lb·ft (270 N·m)
2004–2012 Volvo S40 1.6D, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2004–2012 Volvo V50 1.6D, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Volvo S60/V60 1.6D, 115 PS (114 hp/81 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2007–present Volvo V70 1.6D, 115 PS (114 hp/81 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2009–present Volvo S80 1.6D DRIVe, 109 PS (107 bhp; 80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
Tak tomu říkám vyčerpávající informace 😄
Toľko modelov s tak pošahaným motorom, to snáď ani nie je pravda... >😒]
Inak zaujímavé, jak pozerám, tak pozerám, nikde nevidím uvedeného autora článku. To sa hanbí za svoju prácu, alebo sa bojí, že mu za ten titulok dá niekto do zubov?
Inak zaujímavé, jak pozerám, tak pozerám, nikde nevidím uvedeného autora článku. To sa hanbí za svoju prácu, alebo sa bojí, že mu za ten titulok dá niekto do zubov?
Hlavně ten motor 1.6HDI je v pohodě, za to pan redaktor je tak trochu mimo. Verzi 80kW jsem měl v Picassu a celou dobu na něj nebylo třeba sáhnout. Teď mám jeho evoluci ve Focusu 1.6TDCi 85kW a žádný problém 😉
Jezdí jích po silnicích mraky v různých modelech - viz výčet výše. Asi by dost značek mělo dooost problémů, kdyby byl tak špatný. Nicméně se nic neděje 😉
Jezdí jích po silnicích mraky v různých modelech - viz výčet výše. Asi by dost značek mělo dooost problémů, kdyby byl tak špatný. Nicméně se nic neděje 😉
no ale to mi prijde, ze staci bud castejsie menit olej, alebo este nieco "navyse cistit" a tie usadeniny davat prec
je to tak ako ked niekto ma aj 13r auto, cez 500t km natocene, beha mu ako hodinky, len zabudne dodat, ze castejsie meni olej, raz rocne nechava navyse odkarbonovavat potrubia, komplet vycisti egr, proste precisti co sa da na tom motore a jasne ze auto a motor beha ako hodinky
je to tak ako ked niekto ma aj 13r auto, cez 500t km natocene, beha mu ako hodinky, len zabudne dodat, ze castejsie meni olej, raz rocne nechava navyse odkarbonovavat potrubia, komplet vycisti egr, proste precisti co sa da na tom motore a jasne ze auto a motor beha ako hodinky
Ano, jako prevence se doporučuje výměna oleje po 8tkm. Ale problém prvních majitelů to většinou není, ti chtějí ušetřit a jedou podle servisního plánu výrobce (v lepším případě), motor 100tkm nějak přežije a problémy jdou až za bazarovými kovboji. Proto se v recenzích ojetin doporučuje 1.6 HDI se raději vyhnout protože častější výměnu oleje u nového auta dělá jen málo lidí a že by rozebírali motor a čistili jej od karbonu to nepřipadá vzhledem k ceně takového čištění vůbec do úvahy (všimni si, že v odkazu který jsem dal nahoře motoru nepomohly ani dva "klystýry" před výměnou turba).
I když budeš provádět výměny oleje podle servisního plánu nebo častěji, jev neodstraníš. Problém je totiž v tom, že v honbě za co nejnižšími emisemi se část výfukových plynů odvádí zpět do sání k následnému druhotnému přepálení a všude tam dělá ten bordel.
Tímto negativní jevem ale trpí víc moderních dieslů. Například u Alfy Romeo, zejména pětiválcové, když jí řidič šetří a jezdí na spotřebu s využíváním jen malé části výkonu, zaroste sání poměrně rychle. Pokud jí ale honí a pořád na ní stojí, potrubí sice tak rychle nezaroste, ale řidič se zpravidla zabije. Když se všechno dobře sejde a nezabije se, tak se mu ale zase určitě zkroutí nadměrným tepelným zatěžováním výfukové paroží tak, že to dokáže zpřetrhat štefty nebo je z bloku i vytrhnout.
Tak si vyber.
Čistšímu ovzduší zdar a Evropské unii zvlášť. 😄 ;-\ 😒 :no:
Tímto negativní jevem ale trpí víc moderních dieslů. Například u Alfy Romeo, zejména pětiválcové, když jí řidič šetří a jezdí na spotřebu s využíváním jen malé části výkonu, zaroste sání poměrně rychle. Pokud jí ale honí a pořád na ní stojí, potrubí sice tak rychle nezaroste, ale řidič se zpravidla zabije. Když se všechno dobře sejde a nezabije se, tak se mu ale zase určitě zkroutí nadměrným tepelným zatěžováním výfukové paroží tak, že to dokáže zpřetrhat štefty nebo je z bloku i vytrhnout.
Tak si vyber.
Čistšímu ovzduší zdar a Evropské unii zvlášť. 😄 ;-\ 😒 :no:
Ahoj, chcete řící, že tento motor je špatný kvůli tomu, že nějakým s odpuštěním idi_ot, mění olej po 50-ti tisích km a diví se, že se mu přidře turbo???????????
To je neuvěřitelné, že o tom ještě vytváří webové stránky.
Já myslím, že lidi nejsou normální...
Ten motor z odkazu měl najeto cca 120 tisíc km a byl v něm dvakrát vyměněný olej!!!!.
Já myslím, že je to pro ten motor naprosto super reklama. Ten motor je v podstatě zázrak!!!
Stále funkční i po ujetí cca 170 tis km - až potom se pokazilo turbo!!
Tento příspěvek reaguje na odkaz od Radim70
To je neuvěřitelné, že o tom ještě vytváří webové stránky.
Já myslím, že lidi nejsou normální...
Ten motor z odkazu měl najeto cca 120 tisíc km a byl v něm dvakrát vyměněný olej!!!!.
Já myslím, že je to pro ten motor naprosto super reklama. Ten motor je v podstatě zázrak!!!
Stále funkční i po ujetí cca 170 tis km - až potom se pokazilo turbo!!
Tento příspěvek reaguje na odkaz od Radim70
Já tam těch výměn oleje vidím pět, 2x v autorizovaném a 3x v neautorizovaném servisu.
Ano měněno po 30tis mil (48tis km) takže 60tis mil a další výměna 75tis mil. Takže když měl najeto cca 120 tis km (73tis mil) tak v něm byl vyměněný olej pouze 2x. Kdo toto může udělat? Možná že mají v GB servisní prohlídky po 30tis mil. To nevím.
Ale je známé, že je dobré dělat výměnu oleje v cca polovině doporučených kilometrových průbězích. U nás doporučeno 20tis km - od roku 2014 25tis km. Takže měnit v cca 10-15 tis km. I to je moc vzhledem k těm řídkým eko břečkám.
Olej stojí 200,- takže celá náplň i s filtrem 1000,- + 500,- práce.
Měnili by jste si ve svém autě olej po 50tis km a divili se, že správně nefunguje??
Ale je známé, že je dobré dělat výměnu oleje v cca polovině doporučených kilometrových průbězích. U nás doporučeno 20tis km - od roku 2014 25tis km. Takže měnit v cca 10-15 tis km. I to je moc vzhledem k těm řídkým eko břečkám.
Olej stojí 200,- takže celá náplň i s filtrem 1000,- + 500,- práce.
Měnili by jste si ve svém autě olej po 50tis km a divili se, že správně nefunguje??
Majitelé nových aut a zvláště pokud jsou to firmy nějaké zkrácené intervaly moc neřeší, prostě palubák ukáže servis, tak to do servisu dají. A snaží se za servis utratit co nejméně, takže automobilky jim vychází vstříc a servisní intervaly natahují co to jde. Jak jsem psal nahoře, je to v zásadě hlavně problém bazarových kovbojů.
to je dost relativní, dnešní oleje to v pohodě vydrží, větší problém je, že olejový filtr je čím dál menší a cca po 10-15 tis km přestane filtrovat. Takže když olej vypustíš, přefiltruješ a do auta dáš novej filtr, bude to v pohodě (pokud se ti kvůli FAP nenaředil naftou).
Jenže když vypustíš olej, vypláchneš vanu, vyměníš filtr, no tak to tam stejně dáš rovnou olej novej... Takže servisní intervaly 30tis km jsou zhovadilost, ale problém oleje to není, je to problém konstrukce motoru a hlavně čištění oleje.
Jenže když vypustíš olej, vypláchneš vanu, vyměníš filtr, no tak to tam stejně dáš rovnou olej novej... Takže servisní intervaly 30tis km jsou zhovadilost, ale problém oleje to není, je to problém konstrukce motoru a hlavně čištění oleje.
Jednou ctu PR clanek od Esy, jak je pulka aut na ceskem trhu, hlavne ty dotazene z ciziny stocena a jake figle pouzivaji male autobazary ve smluovach...
Po druhe ctu PR clanek od Esa, kde je reklama na auto stredni tridy s dvoulitrovym dieselem - klasicke manazerske auto, dotazene z Italie, ktere najelo za 6 let skoro vikendovych 20tisic rocne (120-140 tisic je jeden z nejcastejich udaju na stocenem aute 😄 ) s jasne opatrnou a od realneho poctu km rucedavajici pryc formulaci "stav km na pocitadle"
WTF ???
Po druhe ctu PR clanek od Esa, kde je reklama na auto stredni tridy s dvoulitrovym dieselem - klasicke manazerske auto, dotazene z Italie, ktere najelo za 6 let skoro vikendovych 20tisic rocne (120-140 tisic je jeden z nejcastejich udaju na stocenem aute 😄 ) s jasne opatrnou a od realneho poctu km rucedavajici pryc formulaci "stav km na pocitadle"
WTF ???
Po přečtení mám jediný dojem a to je ten, že se mám vyhnout tomu...bazaru >😁 V mém okolí, když se prodává auto, tak si ho vezme někdo z rodiny, kamarád, kamarád kamaráda, ale nikdy to nejde do bazaru. Do bazarů se dávají pouze ty nejhorší střepy, které nikdo nechce, nebo se dotyčný stydí to prodat známemu.
Jinak bazarová leštěnka se 120 tisíci na tachometru je už trošku trapná. Na tohle snad neskočí ani ten největší hejl. >😁 >😁
Jinak bazarová leštěnka se 120 tisíci na tachometru je už trošku trapná. Na tohle snad neskočí ani ten největší hejl. >😁 >😁
predaval som yaris, nemalo ani 40t km za cca 3 roky, neburane, navyse oproti ostatnym malo ESP a zadne kotucove brzdy
nikto to nechcel, iba spekulanti chceli tlacit cenu strasne nizko, este auto ani nevideli a uz zlavu pytali
v AAA na ktori kazdy nadava na webe, ja nemozem dopustit, vykupili za serioznu cenu co nikto nechcel dat
iba lutujem, ze som tam predtym RAV4 nepredal, isto by som za nu dostal tam viac
a jasne ze to aj v AAA skusali s nizkou cenou na zaciatku, natahovali a pod.
nikto to nechcel, iba spekulanti chceli tlacit cenu strasne nizko, este auto ani nevideli a uz zlavu pytali
v AAA na ktori kazdy nadava na webe, ja nemozem dopustit, vykupili za serioznu cenu co nikto nechcel dat
iba lutujem, ze som tam predtym RAV4 nepredal, isto by som za nu dostal tam viac
a jasne ze to aj v AAA skusali s nizkou cenou na zaciatku, natahovali a pod.
Když si tady ESA dělá píár, mohla by uvést u propagovaného fešáka i VIN?
😉
Po krátkém studiu zvěrstev jednoho z největších bazarů u nás mi teprve došla pointa jedný rok a půl starý story...
Měl jsem na firmě A4 Avant 2008 TDI, S-Line v pěkný výbavě. Přišel čas ho dát pryč, kdy se na počítadle ujetých km objevila číslice 3 a za ní ještě dalších pět kousků.
Řekl bych, že o auto bylo špičkově pečováno po celou dobu, trable si odbylo během první stotisícovky (tímto zdravím Stealth01) a následně sloužilo bez jakýchkoliv problémů.
Zadal jsem asistentce, aby zajistila přípravu vozu a prodej. Obvolala AAA a ESA, s tím, že se podařilo kouzlo nechtěného a výkupčí obou společností dojeli chvilku po sobě.
Nevím kdo byl první, ale cenu po telefonu (oba shodně cca 200k) po prvním pohledu zvednul o 10k, jeho protivník následně o dalších 10.
Nakonec oba skončili na 240k s tím, že ještě prověří možnost zvýšení výkupní ceny (nejlepší taktika, která se dala zvolit).
Navečer se stavil zaměstnancův příbuzný, projel se, dohodli jsme cenu na úrovni poslední nabídky a odjel v "novém".
Druhý den kolegyně musela snášet nepříjemný výpady obou zástupců, který mýho z dnešního pohledu zřejmě přišli o možnost prodat krásnou A4 se 150kkm po prvním majiteli. 😄
(btw: interiér i exteriér opravdu vypadaly mnohem líp než většina bazarových aut s "polovičním" nájezdem).
Měl jsem na firmě A4 Avant 2008 TDI, S-Line v pěkný výbavě. Přišel čas ho dát pryč, kdy se na počítadle ujetých km objevila číslice 3 a za ní ještě dalších pět kousků.
Řekl bych, že o auto bylo špičkově pečováno po celou dobu, trable si odbylo během první stotisícovky (tímto zdravím Stealth01) a následně sloužilo bez jakýchkoliv problémů.
Zadal jsem asistentce, aby zajistila přípravu vozu a prodej. Obvolala AAA a ESA, s tím, že se podařilo kouzlo nechtěného a výkupčí obou společností dojeli chvilku po sobě.
Nevím kdo byl první, ale cenu po telefonu (oba shodně cca 200k) po prvním pohledu zvednul o 10k, jeho protivník následně o dalších 10.
Nakonec oba skončili na 240k s tím, že ještě prověří možnost zvýšení výkupní ceny (nejlepší taktika, která se dala zvolit).
Navečer se stavil zaměstnancův příbuzný, projel se, dohodli jsme cenu na úrovni poslední nabídky a odjel v "novém".
Druhý den kolegyně musela snášet nepříjemný výpady obou zástupců, který mýho z dnešního pohledu zřejmě přišli o možnost prodat krásnou A4 se 150kkm po prvním majiteli. 😄
(btw: interiér i exteriér opravdu vypadaly mnohem líp než většina bazarových aut s "polovičním" nájezdem).
Ono je to ako s realitkami . Do Aciek som predavali z rodiny traja, auta 220000km, 100000km a asi 120000km, pravidelny servis, navod, servisna knizka, zimne gumy na diskoch. Ani jedno auto sa nedostalo do ponuky na nete a podla vin su v nasom kraji. Do rodiny a znamym nepredavam, lebo nahodou sa rozsype nieco za 500 EUR a vysvetlovat, ze som naozaj nevedel, ze dostane defekt, alebo odide turbo, alebo bude musiet menit kotuce :-! ! to sa mi nechce.
Chtěl to on, víc jsem neřešil a měl jsem k autu i citovej vztah. Pak je pro mě vědomí staršího pána za volantem takový příjemnější.
No, tiez som predaval do AAA Opel Astra G - malo 4 roky, perfektny stav, cca 65tis. km. Dali mi slusnu cenu, ovsem po cca 6-tich hodinach natahovania. Zacali hodne nizko a ja hodne vysoko - myslel som na nejaku sumu ale nahlas som dost vela prihodil, aby bolo z coho spustit a na koniec sme sa dostali na taku sumu aku som aj chcel. Chcelo to len hodne trpezlivosti a jeden den dovolenky. Pre ilustraciu, konecna suma bola cca 2,5 krat vyssia ako ta, co mi navrhli na zaciatku, takze da sa slusne predat aj v AAA, len treba byt dostatocne tvrdy a "hluchy" k ich ponukam, pripadne pouzit aj fintu "odchadzam ku konkurencii". Den pred tym som to skusal v Auto Alles, tam som neuspel, maximum, co mi ponukli nenaplnoval moje predstavy. Je pravda, ze auto sa na webe neobjavilo a do dvoch tyzdnov mi prisla kopia noveho technicaku (teda predane - toto v SR musia servisy posielat byv. majitelovi, ked predaju auto, neviem, ako je to v CR). Podobnu skusenost mal s AAA aj kolega. Takze moja skusenost, co sa tyka predaja v AAA je celkom dobra, ale kupovat by som tam nekupoval, teda to asi v ziadnom bazare...
ja osobne na to nemam prachy ani gule kupovat nieco jazdene.... radsej pojazdim s feldou este dalsi rok a kupim potom noveho swifta akoby som mal uz posledne 3 roky jazdit v nejakom 10 rocnom golfe tdicku .... nemam na taketo vec iodvahu priznam sa
Myslím, že koule nebudou ten zásadní problém, ten jsi vyjmenoval jako první...
no prachy samozrejme su tiez problem... cast som uz investoval do druheho auta ktore sme kupovali spolocne v rodine pred 3 krokmi.... na druhej strane ani nemam dovod kupovat este sebe nejake nove auto... ale mozno za rok za dva uz budem riesi aj tento problem... uvidime...
kazdopadne sa bazaru zdaleka vyhnem.. setrim jednoznacne na nove... 😄
kazdopadne sa bazaru zdaleka vyhnem.. setrim jednoznacne na nove... 😄
Samozřejmě bych apriori neodsuzoval všechny ojetin jako stejné střepy. Ony jsou totiž "ojetiny" a ojetiny. Takže bych tuto otázku takto nepaušalizoval.
ak by som uz bol prinuteny z nejakeho dovodu ist silou mocou do ojetiny.... asi by som sa obzeral po klasickej atmosfere.... na stare diesle alebo turba by ma nikto nepresvedcil...
netvrdim ze sa nenajdu poctive kusy a kvalitne kusky aj v bazare .... ale pokial nekupujes auto od znameho tak je to vsetko podla mna privelke riziko... a namyslat si ze som kupil fajn ked o aute nic neviem ..... toto ja nedokazem.... so mv tomto smere konzervativny... radsej male nove vonave ako velke stare a ... nezname auto ... ale je to len moj nazor
kazdy nech uzna za vhodne co je pre neho najlepsie... :yes:
netvrdim ze sa nenajdu poctive kusy a kvalitne kusky aj v bazare .... ale pokial nekupujes auto od znameho tak je to vsetko podla mna privelke riziko... a namyslat si ze som kupil fajn ked o aute nic neviem ..... toto ja nedokazem.... so mv tomto smere konzervativny... radsej male nove vonave ako velke stare a ... nezname auto ... ale je to len moj nazor
kazdy nech uzna za vhodne co je pre neho najlepsie... :yes:
Roční či dvouleté vozy bych nepovažoval za nic tragického, navíc pokles ceny někdy může být velmi zajímavý a celková cena pak dosti slušným nákupním argumentem.
Samozřejmě každý si koupí dle svého nejlepšího vědomí a svědomí, ovšem házení všech ojetin do jednoho pytle mi přijde trochu přehnané. Zároveň vím, že je na místním bazarovém trhu něco zhnilého 😉
Samozřejmě každý si koupí dle svého nejlepšího vědomí a svědomí, ovšem házení všech ojetin do jednoho pytle mi přijde trochu přehnané. Zároveň vím, že je na místním bazarovém trhu něco zhnilého 😉
ano v tomto mas pravdu ...auto po 4 rokoch klesne cenou pomaly na polovicu.... v prvom rade chcem vediet kto s tym autom jazdil a kde jazdil, od cloveka ktormu mozem verit nie je problem kupit nejake 2 rocne pomaly nove auto... ale povedzme bazarove bmw 3 so 120 000 na tachaci ( dalsich mozno 50 tisic bude stocenych ) nejake 3 rocne kde je napisane super stav.. tak toto nie... na taketo nieco nie som... chapes co chcem povedat
Ta pokud nejsi mechanik, pak nejsi schopen zcela fundovaně posoudit stav dané ojetiny. Je mnoho možností, jak si daný kousek nechat prověřit tak, aby se člověk nespálil. Každá sranda však něco stojí... Určitě je při koupi nutné mít rozum v hrsti, jen tak je šance na koupi rozumného kusu. Samozřejmě rozumím, kam svým příspěvkem míříš. Svá auta jsem kupoval jak nová, tak ojetá, každá koupě měla vždy nějaká svá pro a proti.
Tak já myslím, že Bburago si můžeš dovolit i jako funglovku 😉
Kamarád si dovezl mladší C5 tourer,sice benzínovou,ale výbava exklusive s panoram. střešním...za míň než tohle včetně dovozu a přihlášení...
Benzíny v tejto triede (a značke) nikto nechce. Záhada vyriešená.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Vozy střední třídy se v poměrně velkém měřítku kupují právě s dieselovými motory, ať už jako nové, tak vzhledem ke struktuře nabídky, i ojeté. Na druhou stranu je pravdou, že jako ojetiny mívají dieselové motory ve střední třídě dosti najeto a jejich případná výhodnost díky nižší spotřebě je ta tam...
Pozri štatistiky predajov v strednej triede. Nafta valí. Nezaoberám sa teraz či je to dobre alebo výhodné.
nafty se prodávají jako nové....u ojetin už to není tak velký lákadlo....přestavba na LPG byla levná ..takže proč kupovat chrochták?
Rvát do přímovstřikového benzínu LPG není tím nejlepším nápadem.... Ale proti gustu, já osobně bych od takové ojetiny utíkal, až by se mi za patami prášilo.
právě C5 nemá přímej vstřik
Máš pravdu, mě se diskuze prohodila se statí s AR GT 😉
takže LPG vyjde na pár kaček a auto není tak olítaný ani bořený....Auto esa na tom pekáči má pěkněj vejvar >😁
Stratégia to nie je zlá, ale trh má na vec iný názor. Bol by si prekvapený koľko predsudkov voči LPG medzi bežnou populáciou existuje. Aj v mojom okolí: prečo si to nedáš na plyn? Ále to mi nebude ťahať/pokazím si motor/vybuchnem.
Toto není jediné nabízené auto na trhu, takže bych obecně všechny diesely C5 neodsuzoval. Může být (a je) mnoho nabízených naftových vozů s parádní výbavou. Ona jedna osma nebo dvoulitr není pro tu C5 zrovna velké terno. Ale chápu, že pro někoho to zajímavé být může 😉
Zvláštní, že závady co zazněly nejsou nijak závažné nebo jsou pro moderní diesely naprosto běžné.
Únik oleje? To je problém? Přetěsním a je.
Prodřená hadice? Vyměním a je. Navíc se snad musí o něco prodřít, ne?
DPF a dvouhmota? Který diesel s tím nemá problém?
Oproti koncernovému 2.0 TDI-PD to naopak zní jako sázka na jistotu.
Jinak znám jeden 2.0 HDi, kupovaný jako nový, a majitel jezdí prakticky náhradními vozidly, protože C5 je víc v servisu než na cestě... Citroenu bych se zřejmě vyhnul, pokud bych neznal dobrého mechanika, co Citroeny robí. Ne že by to byly špatné vozy, ale orig. servisy jsou podle ohlasů zoufalé a když se něco na ojetině odporoučí, tak kvůli banalitě a neschopnému servisu se s vozem trápit?
Citroen je v tom nevinně, ale Citroen v ČR podle mého není dobrou kombinací :-!
Únik oleje? To je problém? Přetěsním a je.
Prodřená hadice? Vyměním a je. Navíc se snad musí o něco prodřít, ne?
DPF a dvouhmota? Který diesel s tím nemá problém?
Oproti koncernovému 2.0 TDI-PD to naopak zní jako sázka na jistotu.
Jinak znám jeden 2.0 HDi, kupovaný jako nový, a majitel jezdí prakticky náhradními vozidly, protože C5 je víc v servisu než na cestě... Citroenu bych se zřejmě vyhnul, pokud bych neznal dobrého mechanika, co Citroeny robí. Ne že by to byly špatné vozy, ale orig. servisy jsou podle ohlasů zoufalé a když se něco na ojetině odporoučí, tak kvůli banalitě a neschopnému servisu se s vozem trápit?
Citroen je v tom nevinně, ale Citroen v ČR podle mého není dobrou kombinací :-!
Támhle hadice od turba, támhle vyčistit EGR, támhle vstřikovač, támhle turbo ... ve výsledku je toho dost. Šetřivý čecháček, co bude opravy oddalovat, může motor zničit úplně.
mam 1,6 HDi EGR mě zlobilo dal sem adetiva a už nezlobí,vstřikovače se daj uchránit nedřením motoru v příliš nízkých otáčkách,turbo vydrží když se pravidelně nechá vychladit před stopem a vyndá se sítko u přívodní trubky oleje do turba tak jako to má Ford
A které ?
ano má, třeba Dacie >😒] [odkaz]
(tedy pokud ten píst je plněn tekutinou, pokud plynem tak asi prd, ikdyž i plyn se občas chová jako kapalina 😉 😁 )
(tedy pokud ten píst je plněn tekutinou, pokud plynem tak asi prd, ikdyž i plyn se občas chová jako kapalina 😉 😁 )
A jak ta kapalina tu kapotu zvedá,kde na to bere tlak ? I ta Dacia má plynovou vzpěru, žádné hydraulické v osobních autech neexistují, tak jsem to myslel..
jasny, tak platí to moje prd >😁 no jo máte recht, že plyn je v té vzpěře stlačený a tím jak se rozpíná to zvedá, kapalina je nestlačitelná tak by toto nezvládla, pravda. zamyslel jsem se a vzpomněl na fyziku, svůj původní příspěvek ale mazat už nebudu. Máte pravdu, u hydrauliky se právě využívá té nestlačitelnosti, aby se přenášela síla z jednoho konce na druhý, atd...
S tím 1.6HDI nevím (pominu že v C5 to nebude závoďák), tak se vždy říkalo, že HDI čím menší, tím lepší. Že 2.7HDI víc škody jak užitku, 2.0HDI průměr a 1.6HDI korunní princ, v nižší střední par zn ideál. Tak teď babo raď. Mi se ten motor vždycky líbil a má takovou příjemnou charakteristiku.
Tento mesiac su to 3 roky co vlastnim C5 2.0HDi (163k). Najazdil som zatial 90 000km, tj. 30 000 rocne.
Ja neviem kde je chyba, ale doteraz sa nic nepokazilo. Ani len okno sa nezaseklo. Nic.
Motor je skvely (spotreba 5,8 priemer), podvozok super, ziadne zavahanie, elektronika ide.
Mam "pavucinu" na sedacke co sedim, lupe sa mi trocha oblozenie dveri na spolujazdcovej strane (na vodicovej nic) a na stredovej konzole v priehradke kde strkam kazdy den penazenku. To je vsetko.
Ani hrdza, ani jedna vybita ziarovka, ziadne poplasne chybove hlasenia. Len 3x pravidelny servis a pri 70tisic km vymena brzdovych platniciek...
Mam len stastie? Mame este doma VW Golf 1.2 TSI, 2,5 rocny... 3x neplanovany servis... no nehanim VW, proste smola.... tretie auto co mame je VW Touareg, ten uz mal aj motor 2x vonku...
Resume je ze keby prisla dobra ponuka, auto by sa pacilo, znova kupime ako Citroen, tak aj VW :yes:
Ja neviem kde je chyba, ale doteraz sa nic nepokazilo. Ani len okno sa nezaseklo. Nic.
Motor je skvely (spotreba 5,8 priemer), podvozok super, ziadne zavahanie, elektronika ide.
Mam "pavucinu" na sedacke co sedim, lupe sa mi trocha oblozenie dveri na spolujazdcovej strane (na vodicovej nic) a na stredovej konzole v priehradke kde strkam kazdy den penazenku. To je vsetko.
Ani hrdza, ani jedna vybita ziarovka, ziadne poplasne chybove hlasenia. Len 3x pravidelny servis a pri 70tisic km vymena brzdovych platniciek...
Mam len stastie? Mame este doma VW Golf 1.2 TSI, 2,5 rocny... 3x neplanovany servis... no nehanim VW, proste smola.... tretie auto co mame je VW Touareg, ten uz mal aj motor 2x vonku...
Resume je ze keby prisla dobra ponuka, auto by sa pacilo, znova kupime ako Citroen, tak aj VW :yes:
Prima zkušenost 😉 . Co je pavučina na sedadle?
Rekl bych, ze mysli praskani kozenych casti sedacek zpusobenych lacinou nekvalitni kuzu, kterou nektere automobilky pouzivaji. U Citroenu C5 standardni problem, resit se to moc neda, protoze to neni zpusobene opotrebenim, ale proste nekvalitnim pouzitym materialem. Jedina moznost je precalounit sedacky lepsim materialem, ale do toho malokdo pujde kvuli ciste vzhledovemu nedostatku.
Nastastie zatial nie je prasknuta, len pokrcena 😉
Je to asi o 20% rozsiahlejsie ako na tomo obazku: [odkaz]
Ta vydrzi este dlho.
Napisem nieco, co tu este nikdy nezaznelo v ziadnom teste😒br />
Tie sportove sedacky koza/latka su vyrobene z 3 materialov: stred je latka (dobre sa na nu chytaju zenske dlhe vlasy) a 2 druhy koze. V susedstve latky tie najvacsie plochy, ako na prednych tak aj na zadnych sedadlach, su z pravej koze. Vsetky casti sedadla, ktore su viac nabok, opierky, uplne boky a pod, su kozenka. Je to vidiet aj volnym okom, uplne odlisna struktura.
Koza vydrzi dost, ale o tu kozenku sa bojim, uz ju mam na jednom mieste zadretu a asi sa bude trhat >😁 :yes😒br />
No citali ste taketo info v nejakom teste? 😉
Je to asi o 20% rozsiahlejsie ako na tomo obazku: [odkaz]
Ta vydrzi este dlho.
Napisem nieco, co tu este nikdy nezaznelo v ziadnom teste😒br />
Tie sportove sedacky koza/latka su vyrobene z 3 materialov: stred je latka (dobre sa na nu chytaju zenske dlhe vlasy) a 2 druhy koze. V susedstve latky tie najvacsie plochy, ako na prednych tak aj na zadnych sedadlach, su z pravej koze. Vsetky casti sedadla, ktore su viac nabok, opierky, uplne boky a pod, su kozenka. Je to vidiet aj volnym okom, uplne odlisna struktura.
Koza vydrzi dost, ale o tu kozenku sa bojim, uz ju mam na jednom mieste zadretu a asi sa bude trhat >😁 :yes😒br />
No citali ste taketo info v nejakom teste? 😉
...podľa toho, čo čítam v diskusii by správny titulok mal byť 😒br />
"Ojetý Citroën C5: Motory 1.6 THP a 1.6 HDi v pohodě, autocentru Auto ESA se vyhněte obloukem."
"Ojetý Citroën C5: Motory 1.6 THP a 1.6 HDi v pohodě, autocentru Auto ESA se vyhněte obloukem."
U auta, jako je tohle je pravděpodobné, že za první a druhý rok najede 90 - 100 tkm, za další dva roky cca 70 - 80 tkm, údaj o 128 tkm za šest let je pravdivý pokud😒br /> - Auto koupil nějakej dochtór svojí starý a ta moc nejezdila, jen tuhle ke kadeřnici.
- Auto vlastnil ňákej dědek a jen ho leštil v garáži.
- Auto vlastnila firma, nebo živnostník, nebo obchoďák, nalítal s ním 250tkm, naboural ho, dostal pojistku, auto nechal opravit Frantu Vidlu v garáži (cca rok to mezitím někde stálo pod plachtou) a střelil ho do Esa.
- Případně se autu stalo něco zajímavého, třeba se mu vysypal komplet motor ještě v záruce a auto stálo rok a půl u dealera, který se dohadoval s centrálou na Marsu o záručním proplacení opravy, nebo auto tak trochu vyhořelo a má teď komplet nový interiér a podobně.
Věřit, že by se dieselový pohodlný dostavník jen tak kondičně promenádoval s jednadvaceti tisíci kilometry ročně a pak skončil v bazaru auto Esa, musel bych si nechat vyšetřit i prodlouženou míchu.
Jinak máš s těmi scénáři pravdu - jsou to určitě možnosti, ale ne všechny. Lidé se někdy chovají divně. Polovina z nich si ani nespočítá ztrátu hodnoty za těch 6 let nebo úsporu na dieselovém motoru. Prostě něco koupí (někdy i předváděčku nebo skladovku) a jezdí. Vyloženě předpokládat, že většina kupujících má všechny tyto věci spočítané a dané auto by si nekoupila, pokud by ho nepotřebovali na dlouhé štreky po ČR, není úplně racionální. Každé auto je unikát a je potřeba se dovtípit důvodům prodeje, ale kategorické odmítnutí pravdivosti kilometrů (nebo dobrého původu auta) na základě porovnání údaje kilometrů a let, je také nesprávné.
Každopádně je lehčí auto koupit, než prodat, s tím ale musíš jako majitel auta počítat...
Jak už psal někdo níže, tak auta, která za to stojí, si berou zpět dealeři na protiúčet na další nové auto, nebo se to auto chytí někde v rodině, či v okruhu známých.
V bazarech obvykle - to znamená nejpravděpodobněji - končí ty největší střepy, které jinak nikdo nechce a co se týká portfolia Auto ESA, zkus chvilku seznamovat (je to jako googlit, ale na seznamu), obrázek si jistě uděláš sám 😉
Opravdu bych se HODNĚ MOC divil, kdyby to auto bylo úplně v pořádku.
A verím, že takto (v poradí: 1. rodina a známi, 2. súkromný inzerát, 3. bazár) postupuje drvivá väčšina. Preto čakať serióznu kúpu cez bazár je naivné.
Tím se v žádném případě ESA nijak nezastávám. Je tam také spousta děsných krámů, ale minimálně u neprémiových aut bych nebyl tak kategoricky odmítavý k jejich repertoáru. Mnozí lidé nakupují stejně blbě jako prodávají.
Podle mně jeden z nejhorších automatů vůbec...
Každopádně se to všude chovalo stejně mizerně...
Že neměla HDM vím, v podstatě je to robot, nabastlený na standartní převodovku se spojkou.
Btw. motorově zajímavá volba, ale ta převodovka 😢
Motor 2,0 JTS NENÍ Twinspark.
Twinspark v překladu "dvě jiskry" - označení vychází z toho, že v motoru Twinspark byly v každém válci dvě zapalovací svíčky, které pálily ve stejný okamžik.
Motor JTS je v podstatě motor od GM, montoval se taky do Opelu a Saabu, má ve válci jen jednu svíčku, ale má přímé vstřikování do válců, které má zajistit v každém okamžiku přesný poměr vzduchu a benzínu, jinak řečeno stechiometrický koeficient, z toho zkratka Jet Thrust Stochiometric.
Pokud něco od Alfy motorově nebrat, tak rozhodně JTS. Twinspark je menší zlo, sice se kazí, ale aspoň předvede před smrtí parádní divadlo. JTS má problémy s rozvody a mazáním, divadlo ale veškeré žádné.
Centurion měl moc podařenou Alfu, řekl bych, že GT je nejlepší Alfa Romeo za posledních 15 let, ale kombinace motoru 2,0 JTS a převodovky Selespeed je to nejhorší v Alfím vesmíru.
Jen pro zajímavost 50.000 ročně znamená více než 4.000km měsíčně, tedy při průměrné spotřebě 7l / 100km značí 280l nafty. A při ceně 35 kč/litr to dělá 9.800 Kč měsíčně.
Takže jak píšeš - proklepnout někým, kdo se v tomto typu vyzná, nebo se na to vykašlat a koupit něco fungl nového za stejnou cenu, co sice nebude tak luxusní, ale nebude se mi to pět let sypat, než mně to sežere 😄 😉