Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Lightweight Concept Car: Mondeo, které váží jenom 1195 kg

Ford přišel na způsob, jak snížit hmotnost auta téměř o čtvrtinu, aniž by to jakkoli negativně ovlivnilo vlastnosti vozu.
Zpět na článek
5. 6. 2014 09:56
5. 6. 2014 11:01
5. 6. 2014 12:19
5. 6. 2014 13:10
5. 6. 2014 13:14
5. 6. 2014 13:50
6. 6. 2014 10:02
5. 6. 2014 09:58
5. 6. 2014 10:05
5. 6. 2014 10:27
5. 6. 2014 10:35
5. 6. 2014 10:39
5. 6. 2014 10:43
5. 6. 2014 11:07
5. 6. 2014 09:56
škoda...
že to snizeni aspon castecne nebude jiz ted.....aspon 100 kilo ..prosim :D:D
Rozbalit vlákno
7
Avatar - iudex
5. 6. 2014 11:01
Re: škoda...
No neviem, či by si takéto zníženie hmotnosti chcel, obetuješ dosť veľa. Rozhodne by som nechcel pneu šírky 155 mm.
Avatar - Midlosek
5. 6. 2014 12:07
Re: škoda...
Tenhle rozměr (155) jsem měl na Škodě 100 pokud si ještě vzpomínám na ty úžasné plechové čtrnáctky ;-)
5. 6. 2014 12:19
Re: škoda...
No co, na o čtvrtinu nižší hmotnost bude stačit o čtvrtinu užší guma :-)
Avatar - iudex
5. 6. 2014 13:10
Re: škoda...
Tak potom je to OK. >:-[]
5. 6. 2014 13:14
Re: škoda...
Mně by asi malá šířka jako taková nevadila (za předpokladu, že by autu dokázala zabezpečit solidní jízdní vlastnosti, to bych chtěl vyzkoušet, než začnu soudit), spíš by mi vadil vzhledový nepoměr úzké galusky na takovém autě.
5. 6. 2014 13:50
Re: škoda...
ja chtel jen 100 kg dolu....pneu muzou zustat puvodni i kola :))

btw..takove galusky ma i BMW i3 :-)
6. 6. 2014 10:02
Re: škoda...
Ja ano. Budu bezpecnejsie na mokru nez siroke a budu mat aj nizsi valivy odpor, teda spotrebu.
5. 6. 2014 09:58
Nové Mondeo
Sice zajímavej článek, ale ještě víc mě zajímá kdy vůbec dojede nový Mondeo na EU trhy. mluvilo se o konci 2014, ale nejsou žádný informace, specifikace...prostě nic.
Pochybuju, že Ford bude chtít "představit" Mondeo v době, kdy VW udělá intro Passatu a rozmělnit tak zájem veřejnosti/klientely.
Rozbalit vlákno
11
5. 6. 2014 10:06
Re: Nové Mondeo
Ford vidi ze neni duvod sem cpat nove Mondeo. vw porad take recykluje starou techniku, takze asi Ford vyjde levneji vyrabet to jako u vw po dobu 2 generaci. Ani bych se nedivil kdyby Ford ted novou generaci v EU uplne vynechasl a prisel az s necim pokrokovejsim v dalsi.
5. 6. 2014 10:11
Re: Nové Mondeo
Jenže VW používá dost výrazný facelifty a postupně modifikuje. Co se na Mondeu, kterýmu poměrně silně padají prodeje změnilo? Vyklidit pozici ve střední třídě není zrovna to, co bych od Fordu očekával.
Avatar - Otrava
5. 6. 2014 12:31
Re: Nové Mondeo
I když to prodejům neprospívá, má to přeci jen něco do sebe. Osobně si myslím, že tak kvalitně postavené auto, jako předkrizové Mondeo, je dneska čím dál obtížnější najít.
6. 6. 2014 08:18
Re: Nové Mondeo
Ty myslis, ze bezny zakaznik si vsimne co se u vw na autech zmenilo od minule generace? Co treba podvozek u Golfa k horsimu, ze? No a zajima to zakazniky? Mondeoo udela nejlepe, kdyz prijde az po Passatu, lidi slysi akorat na to co je nove a levne a Mondeo tak bude nejnovejsi ;-)
Avatar - Midlosek
5. 6. 2014 10:58
Re: Nové Mondeo
"Nové" Mondeo 2012 se dostane u nás do ceníků tak někdy v listopadu. První dodané kusy bych odhadl nejdříve na květen 2015. To už bude pro nové staré Mondeo vzhledem ke konkurenci trochu pozdě. Nehledě k tomu, že čtvrtým rokem existence modelu by měl přijít FL.
No nic, čas nám a Fordu ukáže jak to vlastně nakonec bude ;-)

P.S. jak jde v německu asi na dračku EcoSport :-)
5. 6. 2014 11:13
Re: Nové Mondeo
Fordí politika je mi záhadou. Očekával bych, že už by to měl být rovnou FL, ale kdy tedy přijde na řadu nástupce?
Podobně s Focusem, představit modernizaci na začátku 14 a prodávat až v 15?
Avatar - Midlosek
5. 6. 2014 12:04
Re: Nové Mondeo
No, pokud u Volkswagenu projde to, že životní cyklus jedné generace se zkrátí na pět let a facelift má být představen již po třech letech od uvedení vozu na trh, tak jsem zvědav, jak bude Ford reagovat :-) .
5. 6. 2014 12:05
Re: Nové Mondeo
Pakliže budeme brát to, že za novou generaci byla prohlášena každá půlgenerace za poslední dobu, pak se nic nemění. ;-)
5. 6. 2014 11:01
Re: Nové Mondeo
On problem nebude ani tak to "rozmelneni zajmu" jako spise to, ze ten Passat bude o generaci mladsi auto nez ten americky recyklat co se tady Ford konecne snazi predstavit.
5. 6. 2014 11:15
Re: Nové Mondeo
Hlavně bude neokoukanej, Mondeo není nijak strašně zastaralý po technický, spíš jako vizuální stránce.
5. 6. 2014 14:11
Re: Nové Mondeo
První nová Mondea dorazí v prosinci tohoto roku...u dealerů budou k vidění již v říjnu. Předpokládám, že ceníky se objeví na konci léta.
5. 6. 2014 10:02
Snizovani vahy
Snizovani vahy je hezke, ale naladit pak podvozek, aby neco uvezl a nebyla to koza jako u OIII nebo Rapid zacina byt potom problem.
Dale bude hodne zajimavy servis po nehode, menit karbonove dily a nebo hlinikove poleze hodne do penez, takove 8lete auto bude mozna vyhodnejsi dat na vrakac
Dale ty nizke vahy pri crashy take zrovna nejsou plus.
Snizovani vahy ma sva pozitiva i negativa.
Rozbalit vlákno
7
5. 6. 2014 10:17
Re: Snizovani vahy
No tak ty jsi asi vážně Střelec... :-)

1) jel jsi vůbec v Rapidu, nebo Octavii? Zřejmě ne...
2) servis po nehodě je u 8letého auta problém i dneska, takže tady se to zkrátí např. na 6 let... Nevidím v tom zásadní problém
3) Nízké váhy při crashi jsou mínus? Říká ti něco kinetická energie? Čím je vozidlo těžší, tím náročnější je vytvořit adekvátní deformační zóny.

Snižování váhy má podle mě krom ceny (což je pouze dočasné) jen pozitiva :-)

Pokud se mýlím, opravte mě prosím.
5. 6. 2014 10:21
Re: Snizovani vahy
Otázku č.1 jsi pojal špatně. tady nejde jestli někdo jel v Rapidu a OIII, ale jestli jel v konkurenčních autech a je schopen posoudit. Za sebe můžu napsat, že jsem nejel kromě RS a OIII kombi (o něco lepší) po zásahu ŠA, kdy proběhly úpravy podvozku. Do tý doby to byla tvrdá a neposedná bída.
5. 6. 2014 11:04
Re: Snizovani vahy
3) je to + i - , no predstav si jak to asi dopadne kdys z 1.2 tunovim Mondeem skoncis celne treba v necem ze stredni tridy co ma 2 tuny, obcas je proste vaha vyhodou a obcas nevyhodou
5. 6. 2014 11:43
Re: Snizovani vahy
To je pravda, ale to bychom mohli do nekonečna zvyšovat váhu pro případ střetu s kamionem :-)
Avatar - iudex
5. 6. 2014 13:12
Re: Snizovani vahy
A čo stret s tankom? V takom Slaviansku je to reálna hrozba. >:-[] 8-s :-(
Avatar - šmoula nešika
5. 6. 2014 16:14
Re: Snizovani vahy
Tak když přijde tvrdý na tvrdý, zlomí se ti v lehkým autě vaz (u fandů ruské techniky VAZ) a máš to hned za sebou... Trochu černý humor, že. :-! Zkrátka jak kdy. Lepší narazit v těžkém 7er než v lehkém Fiatu 500. I když v tomto případě ty deformační zóny mají asi trochu větší vliv než odstupňování hmotnost/tuhost.
6. 6. 2014 08:25
Re: Snizovani vahy
Nepriznat si ze Rapid a OIII jsou nejvetsi novodobe hruzy je tezke, ale je to tak.
Az budes jezdit stare hodne hlinikove auto treba stare BMW 5, tak pochopis, ze se dily nedaj vytahovat, ale meni komplet za nove a to se jiste v autorizovanem servise hoodne prodrazi, takze auto bude zrale tak na vrakac, pac cena opravy bude jako za ojetinu. Skodovacky verky se vzdy nejak upytlikujou z dilu z vrakace, pac nenabizi nic extra za materialy a jejich dily se vali vsude po vrakacich a zvladne to kdejaky garznik.
Jinak snizovani hmotnosti, ano, souhlasim, ale radsi bych dal prednost ostatnim a zatim se drzel komforniho a tezkeho BMW7 a az budou ostatni jako musky tak se BMW muze pridat, budes mit jistotu ze pri narazu nedopadnes hure.
5. 6. 2014 10:05
bezpecnost
snizovani hmotnosti ma jednu velkou nevyhodu - horsi bezpečnost v pripade srazky s tezsim autem, tedy v pripade tohodle mondea vpodstate se vsema dnesnima autama od nižší stredni vyse.
automobily nad určitou hmotnost by tak logicky mely mit povolenou nižší maximalni rychlost, protože pro okoli jsou mnohem vetsim potencialnim nebezpecim v pripade nehody.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Alpinis182
5. 6. 2014 11:59
Re: bezpecnost
Takže kamion s přívěsem bude moci jet tak max. 18 km/h, že ?
Jen se držím tvých slov...
5. 6. 2014 15:40
Re: bezpecnost
Nesouhlasím, výrobci dnes snižují hmotnost, ale nikoliv tuhost a pevnost, ta je stejná nebo dokonce větší...
Kde je to nejpatrnější - motorsport, karbonový monokok vydrží mnohem víc jak ocel, ale váží mnohem méně.
Jediné co, tak si za hliník nebo kompozity zaplatíte...
Avatar - Hittman
5. 6. 2014 10:27
Trabant
..a jak se mu všichni smáli, že je z bakelitu...do plastu je zpět ;-)
Rozbalit vlákno
0
5. 6. 2014 10:35
Hmmm,
to je mi novinka, VW to na sériovém Lupu 3L použil už před 15 lety :-)
Rozbalit vlákno
3
5. 6. 2014 10:39
Re: Hmmm,
Co konkrétně máš na mysli?
5. 6. 2014 10:43
Re: Hmmm,
Mám na mysli použití vysokopevnostní oceli, hliníku a hořčíku, pokud vím, okna byla taky tenčí a z tvrzeného skla, brzdy taky hliníkové...
5. 6. 2014 11:07
Re: Hmmm,
Hliník by nebylo u sériovýho auta této třídy takový novum jako karbon... Ten bude hrát dost významnou roli ;-)
Avatar - Midlosek
5. 6. 2014 10:43
Kterej tatar?
"Ford Lightweight Concept Car: Mondeo, které váží jenom 1195 kg"

Co je tohle zase za nesmysl. Ford Ultra-Lightweight Fusion Concept Car - kde je nějaká zmínka o Mondeu? Je to koncept na bázi Fusionu, je to tak složité správně opsat zdrojový text?
Rozbalit vlákno
11
Avatar - iudex
5. 6. 2014 10:57
Re: Kterej tatar?
A Tebe je známy fakt, že Fusion v USA = Mondeo v EU? ;-)
[odkaz]
5. 6. 2014 11:00
Re: Kterej tatar?
Neni, Fusion v USA = mozna nekdy nove Mondeo v EU.
5. 6. 2014 11:08
Re: Kterej tatar?
...a máš to :-)
Avatar - Midlosek
5. 6. 2014 11:03
Re: Kterej tatar?
Zatím se jedná o úplně jiné vozy. Fusion se nerovná Mondeo. Na to si ještě počkáme.
Ten koncept je Fusion ;-)
5. 6. 2014 13:35
Re: Kterej tatar?
Na podzim bude Mondeo v Evropě. BTW: Ten Ford Fusion je stejně vyvinut v Evropě, stejně, jako globální Focus. Ve Fordu konečně někdo pochopil, že o ty US * by nebyl zájem. Stejně tak nový Mustang převzal evropskou techniku...
Avatar - Midlosek
5. 6. 2014 13:49
Re: Kterej tatar?
Ano, Modndeo bude v Evropě na podzim, na jaře i v létě. Otázkou ale zůstává, kdy se začnou přijímat objednávky na Mondeo 2012 a kdy přijdou první objednané kusy.
Jinak by se taky dalo třeba říct, že "nové" Mondeo už je v Evropě od podzimu 2012 v Paříži >:D .
6. 6. 2014 15:58
Re: Kterej tatar?
Was ist das Mondeo 2012?
Avatar - Midlosek
6. 6. 2014 21:44
Re: Kterej tatar?
Mondeo modelový rok 2012, které mělo nahradit model roku 2007? Nebo něco konkrétního?
Avatar - Pekelná Micinka
5. 6. 2014 16:45
Re: Kterej tatar?
A od kdy se názvy převádějí na jejich případné ekvivalenty? Jméno je jméno. Navíc, nadpis je správně, takže už první příspěvěk je mnoho povyku pro nic.
Avatar - Pekelná Micinka
5. 6. 2014 16:43
Re: Kterej tatar?
Pozor, v názvu článku není Mondeo použito v jméně toho konceptu. Je tam dvojtečka. Navíc, co se mi podařilo vyhledat, vč. toho, že to je napsané přímo na autě, oficiální název je Ford Lightweight Concept (car). Fusion, tudíž ani Mondeo v názvu není.