Již se zdálo, že vůbec první automobilkou na světě, která uvede do prodeje automobil s laserovými světlomety, nebude BMW, ale Audi s modelem R8 LMX. Jenže mnichovští se nevzdali.
Ale nikde v článku nie je napísané, že to prvé dodané auto má laserové svetlá. Pokiaľ viem tak prvé BMW i8 s laserovými svetlami sa mali začať predávať pol roka po začati predaja i8 s klasickými svetlami.
No, minimálně začali jako první prodávat (otázka zní, kdo je onen první zákazník a zda je vůbec reálný, že) model, který může obsahovat laserová světla. Protože je ale tato konstrukce příliš složitá a nevhodná pro marketingová vyjádření, tak to trochu zjednodušili ;-)
BMW udělalo jediné, co pro vítězství mohlo. Postavilo několik kousků a dodalo je. Pořád o nich ale v ceníku, nebo konfigurátoru není ani zmínka. Zbytek tedy asi bude muset čekat na "řádné" uvedení do nabídky. Audi si bude moci připsat jen prvenství prvních laserových světel v základní výbavě.
Tak imho to stejne skusilo audi, honem honem na limitku namontovat laserove svetlomety a sup s tim do prodeje co nejdriv. Ze jim BMW tento titul, po kterem za mesic nikdo ani nestekne, vyfouklo, tomu tleskam.
Jak jsem napsal dříve, nedivil bych se, kdyby to u Audi udělali, protože prostě mohli. Na druhou stranu nevidím nic špatného na tom, že nevytrubují své plány roky dopředu. Kdyby ho opravdu chtěli, stačilo o světlech LMX mlčet.
Ovšem to by na LMX nezbylo nic zajímavého. Lehce vyladěný motor nebo jiné disky by byly leda na noticku na poslední stránce auto-magazínů...
A oznámit to stylem zítra máme dražbu prvního vozu s LASER světlomety, to by zase brečel marketing, že titul sice mají, ale nikdo o tom nebude psát. Zatímco takhle se už několik měsíců dohadujeme o tom, kdo první, kdo lepší atd. atd, přičemž na tom získávají oba, BMW i Audi. Jsem na ta světla zvědavý...
Když oznamuješ dopředu, tak vždy riskuješ, že tě někdo předběhne. A psalo by se o tom úplně stejně, jen by vyhráli. Za ty roky udělali celou řadu menších sérií R8. Motor je naladěný na stejný výkon jako u GT3 LMS ultra.
Spíš mě zajímá, kdy je uvidím na nějakém konvenčnějším modelu. Bentley i Porsche pracují na svých Matrix světlometech, takže tam je šance. Zajímavé je to proto, že jsou tahle světla myslím na hranici toho, co by mělo přijít (co do světelného toku).