Společnost Cebia, která se zabývá prověřováním historie vozidel, za šest let zjistila celkem 516.000 vozidel s pozměněným stavem počítadla ujetých kilometrů.
Je obecně známá a přitom je pořád dost těch, co se nechají bazarem podvést a obrat...a že tu cebie je, je podle mě dobře, protože je to jediná firma, která takovou službu nabízí. je to každého věc, jestli zaplatí 500 za kontrolu km a historie nebo ne, já jsem díky ní dostal slevu 10 000 na auto, protože bylo stočený...
ani cebia není jistota, a navíc nikde není zaručeno, že v tom nejede taky..cebia potvrdí km, bazar prodá za dráž a ještě se podělej o zisk za ověření..no není to krásné?:)
u ojetiny není nikdy nic zaručeno, ano prohlídka v servisu. kdo chce záruku, má si koupit nový auto, třeba Dacii :-D. Je to prostě použitá věc a tak se k tomu musí přistupovat. Ale já cebii využívám. Když narazím na auto, který má za 6 let jeden záznam, tak neriskuju, takový auto bych prostě nevzal.
pokial viem, tak tachometer je zariadenie, ktore meria rychlost. pocitadlo odjazdenych kilometrov sa vola odometer. viem, ze je to pre vacsinu laikov blbost, ale ked je toto uz motoristicky magazin tak by sa hadam patrilo pomenovat veci tak, ako sa volaju.
pozeral som jednu nemenovanú českú tv reláciu na túto tému a bolo krásne vidieť ako to niekomu vyhovuje. Vyhovuje to biznisu s certifikátmi, vyhovuje to bazárom a vyhovuje to politikom. Dokonca sa to dostáva až do absurdnej polohy, že podvádzanie a klamanie zákazníka je v pohode a ja som blbec, že na to neprídem. Už tomu chýba len čerešnička, že kúpim jazdené so stočenými a nejaká technická kontrola ma s dopravným úradom vymastia za podvod.
už sa u vás na tom vraj pracuje, ak sa zadarí, tak za rok by to mohlo byť v zákone :-) to je fofr, to je vidieť, že chcú nechať status quo tak dlho ako sa dá.
Ohrožení čeho?
Trestný čin proč?
Tachometr je můj, stejně jako celé auto a pokud budu chtít mít na něm každé ráno hodnotu 65256, tak si ji tam dám a tobě i státu i takovým neschopným zakazovačům, jako jsi ty sám, je po tom absolutně, ale absolutně h.o.v.n.o.
Podvod jako takový (tedy fakt, že prodávám auto a při prodeji deklaruji nějakou jeho vlastnost, kterou však ono ve skutečnosti nemá) se dá jako trestný čin kvalifikovat už teď, jediné, co tomu brání je nezměřitelná lenost policajtů, ktří na oznámení kašlou a neřeší je, ani když jim je doneseš na zlatém podnose.
A proto tahle kampaň - samozřejmě pro tu línou sebranku prominentních děcek, která si vozí zadky v třistakoňových Passatech a sem tam při tom někoho jen tak náhodou zabijí, by byl počítač, který jim po naskenování RZ vyhodí červenou kontrolku svatým grálem, to byse panečku vybíralo a zatýkalo - jedna radost.
to taky nikdo nechce stavět na úroveň trestnýho činu. To si budeš moct i potom nastavovat každej den počítadlo km na jakou hodnotu chceš.Trestný čin to bude ve chvíli kdy to stočíš při prodeji a budeš tvrdit kupujícímu, že to je pravdivý údaj.
Ale na tohle přece už zákony jsou. Je to klamání potřebitele. Asi jako, kdyby prodejce nových aut napsal, že má auto 150 koní a ono mělo jen 80 koní.
Nechápu proč musíme mít na každý uprdnutí speciální zákon. Třeba zákon o sprejerech je uplně stejně na hlavu postavený jako to co se připravuje o tachometrech.
Stočí aby policie, státní zástupci a soudy dělali svou práci pečlivě a bylo by po poroblémech. (a pak taky aby kupující používali tu zátku na krku >:-[] )
To by mě zajímalo, kde jsi na to přišel....Cebie prověřuje jednotlivý auta bez ohledu na majitele a bazar. To bych spíš nevěřil TUV NORD a podobným certifikacím, který "známkují" celý bazar, protože v každým bazaru se určitě najde minimálně několik aut, který jsou stočený, nebo jsou prodávaný s pozměněnou historií
Prověřovat si ojetinu z dovozu u Cebie jsou vyhozené peníze- minimálně z pohledu stočených km. Naopak vinikající je u aut prodaných v ČR.
No a ještě jinak- 20mega měsíční vývar za shromažďování údajů z STK a některých servisů- dobrej byznys!
Auto z dovozu bych si nekoupil. Pokud to nekoupíte u ověřenýho prodejce s garancí km, tak se to nevyplatí, třeba v německu se stáčí jak u nás. A auta dovezená ze zahraničí, to už je skoro jistota, že to bude stočený, vzhledem k tomu, jak jednoduše jdou auta u nás přihlásit...
O stočený nestočený nejde, spíš o spolehlivost a stav vozu. Nevybírám podle toho jestli má auto najeto 110 nebo 170, důelžitější je stav, zachovalost, spoelhlivost a výbava
Stav samotný nesouvisí s dovozem z ciziny. A jestli je ti jedno, jestli má auto najeto 80 nebo 280, tak seš dobrej ;-) Já koupil mondeo s tacho 75 a mělo přes 200.I když byl stav vynikající, je dost věcí,do kterých nevidíš a stav je úměrný km.
Tak jako loni byli hitem "smejdi", letos se na nas z medii vali masirka zabyvajici se stacenim tachometru.
A podobne jako u predvadecich akci, vsichni vi, jak to funguje, ale presto se toho velka cast lidi ucastni. A dalsi cast populace si mysli, ze nejaky zakon neco zasadne zmeni. Nezmeni, jako u predvadecek, proptoze moznosti, jak to obejit, bude proste spousta.
Pokud bude poptavka po slusne vybavenych a mladych autech s malym najezdem za nizkou cenu (a ta bude), pricemz takova auta realne nejsou (protoze kdyz uz existuji, tak se prodaji ve firme, v rodine, v blizkem okoli ...), tak se takova auta budou "vyrabet". A pokud to je to jednoducha zalezitost v ramci par minut a stokorun, tak tuto problematiku nema smysl resit ...
Všude slýchám o 40%..tento údaj je hodně zkreslený.
Mám přístup k datům z databáze VW koncernu a proto se na mě spousta známých a zákazníků, kteří uvažují o koupi ojetého vozidla, obracejí abych jim na vybraném vozidle prověřil kilometry a historii.
Pozoruji, že u vozidel prodávaných s cenou do 200.000,- je stočeno až 80-90% vozidel. Jsou to převážně TDIčka s udávanými kilometry okolo 180.000km, co mají skutečně najeto o 100t a více km.
Nedávno jsem pro kamaráda prověřoval Golfi TDI 2006-2008 z 25 inzerátů jich mělo 5 úmyslně zkomolená VINka, 13ks stočené kilometry , 4ks bez záznamu v databázi a ze zbylých se jelo vybírat.
Tak lacina auta a specialne super stalice typu Golf na tom jsou samozrejme hure, ale celkove ta situace neni tak hrozna. Neverim moc tomu, ze se masivne staci auta treba o sto tisic kilometru a vice. Ono totiz na dnesnich autech je neco takoveho uz zatracene videt a zamaskovat takove opotrebeni stoji neprimerene penize. Samozrejme u nekterych aut to jde, treba nektere Mercedesy maji stale interier co i po 250.000km vypada jako novy, dalsim prikladem jsou nektere modely od VW (highline Passaty), ale celkove je to spise mensinova zalezitost. Vetsina vyrobcu dnes pouziva nekvalitni potahove materialy je to videt specialne na kozenych sedackach, ktere jsou dnes bud z kuze te nejhorsi kvality nebo rovnou z nahrazek (eufemicky oznacovanych jako ekokuze). Typickym pripadem tohohle jsou novejsi modely od Volva, ale i Citroeny nebo nektere Hondy (v tomto byl opravdu legendarni treba Legend ctvrte generace).
Videl jsem mraky aut a ze by se nejak zasadne lisila mira opotrebovani interieru u dovezenych (a tim nejspise stocenych) aut a mistnich vozu s dostupnou historii, tak toho jsem si nevsiml. Typicke stoceni bude spise do tech 50.000km zejmena pokud to opticky vylepsi najete kilaky, tedy uz tradicne spatne prodejne vozy s najezdem lehce nad 200.000km na vyrazne opticky lepe vypadajici a tim prodejnejsi najezd kolem 180.000km. Podobna situace je u aut kolem sto tisic kilaku, kdy se stoci par desitek tisic a z auta je najednou skoro predvadecka. Tem zkazkam o masivnim staceni firemnich ojetin z 350.000km na 150.000km moc neverim, protoze na naproste vetsine dnesnich aut takovy najezd pozna i slepec po otukani bilou holi.
No klidně k Vám se svou Octavii s 472.000 km přijedu a schválně kolik tipnete. Zatím nikdo netipoval víc než něco kolem 200.000km.
A stočení firmení ojetiny ze 425.000km na 185.000km jsem viděl na vlastní oči (díky znalosti konkrétního auta když jsem ho následně viděl na place v bazaru).
a víte proč? Protože z toho má prachy. Pokud se takto podvodným způsobem z lidí vytahá ročně o 4,4 miliardy více (odhad Cebia), tak z toho stát i více vydělá. Tento příjem bazarů je samozřejmě zdaněn (pokud bazary nepodvádí s daněmi). Nehledě na to, že prověřování a certifikování ojetin je další business, ve kterém se točí (a patřičně daní) prachy. A dalším motivačním faktorem je to, že čas od času je některý kupující ojetin tak znechucen podvody s ojetinami, že si raději dojde koupit nové.
tyto údaje se nesmí zveřejňovat. Nedávno to bylo to samý s Esa, jak chtěli zveřejňovat černou listinu odmítnutých aut, u kterých zjistili, že je třeba auto stočený nebo bouraný. a bylo jim to zakázáno...pořád to bude zkrátka na nás, starat se sami o sebe a prověřovat si to sami...